Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1750 Nagy József 2010-03-12 07:19:36  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70337

Ez a jetta nem egy gyorsulási versenyt megnyert!! A motorja igen csak fel volt húzva a turbó is 2.3 bárt nyomott! A haverom ki akart álni az udvarból és beindította egy kis melegedés után nyomott egy kövéret és egy atom nagy csattanás volt!!! Azt hittük hogy a fõtengely tört el de nem széttörte a blokkot a hajtókar de nem egy hajtókar hanem 2!!!! Szép látvány volt!! Majdnem sírt haverom! Az az napi csapatás elmaradt!! :D

1749 Marton Tamás 2010-03-11 23:12:40  Előzmény: : 70270

Lehet megvan a megoldás a te problémádra is:

Betettük a wareszba uccsó próbálkozás gyanánt az én elosztófedelemet, rotoromat, és a frissen vásárolt Tesla kábelszettemet (hmmm... olyan Marcipán-szilikon illata van :).
Hidegindításkor pöcögtetni kell a gázt fél percig, hogy megmaradjon az alapjárat (eddig is kellett), de utána álom az autó. Nem rángat, nem torpan, húz. A félmeleg-meleg átmenet közt van egy kis bizonytalansága, de az már betudható a karbi rossz beállításának. Így most annyi elõgyuszi sem kell neki.
Ennyit számít, ha jó kábellel ajándékozzuk meg. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a saját karbijával mi történne, mert az is ilyen "lebluggygós" volt, ráadásul 2 literrel többet is evett.

1748 Marton Tamás 2010-03-11 23:03:56  Előzmény:Varga Tibor: 70349

Való igaz, hogy lendkereket neten kellett volna néznem, de már annyira sürgetett az idõ, hogy döntenem kellett.
Pest környékén lakom, ami bontókat ismerek, többnyire elég rablók :)
Esztergályos meg hát... jól dolgozik, de azért ez nem egy sima "fékdob utánmarás", annak darabjáért is 1200õt kér. A HF becsiszolás, és szelepszárszimmering cseréért fizettem nála 11e Ft-ot.
A fogaskoszorú átrakásra meg ennyit mondott. Azt is említette, hogy azt simán nem rakja át, rá is kell melegíteni. Biztosra megy. Tán ezért annyi amennyi.
Mind1, maradnak a Trabi cuccok, meg a LUK tárcsa. Nem vagyok egy naiv ember, de ez a tárcsa határozottan jól néz ki. Különb mint a QH. Ezért gondoltam arra, hogy tán eredeti is lehet. A srác egyenesen a Láng-tól veszi. Nem tudom van e valahol valami sumákolás. :)

Féltengelyt meg majd kompletten cserélünk a wareszon ha eljön az ideje.

1747 Madocsai Gergely 2010-03-11 22:09:44

Jurij, biacs, köszönöm az info-t!

Én is csak jókat hallottam eddig errõk a technikáról.

Az egyetlen ok, amiért a meg merem kockáztatni a jawítást, az pontosan elhangzott, mégpedig, hogy a was tart ellen a "brakemoment"-nel, a csapok csak a nyerget tartják a helyükön, azokra más nemigen hat(hat).

Megpróbálok felhathatni wakit, aki bele tud ilyet szerezni és belehajtani.
Már csak egy dologban reménykedem, h lesz akkora méretben, amekkora kell.
[i](Módosította madogery 2010.03.11. 23:10-kor)[/i]
Láttam gépészkiállításon ezt a menetjavítót. Ott azt mondták, hogy erõsebb is lehet a menet, ha ilyen cuccal javítják. Persze nyilván nem fogják azt mondani, hogy rossz a menetet így javítani, de na, nem hiszem hogy olyan rossz lenne. Ennek a menetjavító cuccnak van egy speciális menetfúrója, hogy a spirált be tudd tekerni az új menetbe, hogy a régi menettel azonos méretû menetet kapj. :D Ezt a menetjavító spirált nem kell véletlenül beleragasztani az új menetbe? 0.o???

Bár nem használtam ilyet, de szerintem elég jó megoldás ez.

1745 Biacsics Gábor 2010-03-11 21:37:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 70359

Ha nincs külön nyeregtartó akkor gáz.Cserélni kell a csonkálványt az már mindjárt vonza magával a kerékcsapágyat is,ez így elég szép összeg lesz a végére.Vagy veszel egy komplett bontottat.De én simán a menetjavítóra szavaznék.A fékbetéteket a nyeregtartó,vagy a csonkálvány rögzíti a helyükön,ezálltal a féknyereg rögzítõcsavarjai nem kapnak akkora terhelést fékezéskor sem,simán megtartja menetjavítóval is.

1744 Biacsics Gábor 2010-03-11 21:29:53  Előzmény:Varga Tibor: 70354

Hmm érdekes,én eddig pont fordítva tudtam.Most cseréltem a héten az enyémben is.Azon is kijött a tengellyel együtt.Pedig direkt belepróbáltam (volna) az agyba a csapágyat.Csak ugy lehet behúzatni a csapágyat az agyba a tengellyel.Mondjuk az enyém már nem rugós hanem henger-távtartós,lehet az illesztéseken is módosítottak a korábbihoz képest.Vagy csak simán a csonkom erõsebb mint az átlag,mert nagyon passzosan megy fel a csapágy.Mind1 a lényeg h jó lett.

1743 Madocsai Gergely 2010-03-11 21:28:52

Srácok, lenne egy kérdésem a beleszakadt menetek henkölõihöz:

A minap cseréltem elsõ féket egy OFF autón, mikor kiszúrtam, h az úszónyerget tartó csap menete a "futómûwasban" (fingomnincs hogyhíjj'ák) némi folytonossági problémáwal bír - hála az még elõzõ tulajnál szakszerûen gányoló szakszerwíznek...

Miwel egy féknél, nem árt, ha tuti, meg amúgy is tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzést nyújt, ha rendesen a helyére kerülnek a dolgok, így a kézenfekvõ cserén kíwül 2 eshetõségre gondoltam:

1. Nagyobb menet fúrása a wasba, egy megfelelõ anyagból kiesztergáltatni a csapot.
(a közbetét a was wéges falwastagsága miatt nem igazán megoldható sajnos...)

2. Marad a gyári méretû csap, nagyobb menet fúrása a wasba, és ebbe egy ún. "helicoil" menetjawító spirált belehajtani.

Akinek wan tapasztalata ezzel a helicoil-lal, az kérem segítsen, azaz lesz-e olyan erõs egy ezzel jawított menetes kötés, mint új korában, wagy hagyjam a p****ba az egészet?:S

1742 Varga Tibor 2010-03-11 21:15:17  Előzmény:jocking .: 70357

Konkrétan nem gyártanak Trabihoz. De ha figyeltél volna lejebb, akkor írtam hogy a poloét/golfét be lehet tenni, csak reszelni kell a lamellák végébõl.

1741 jocking . 2010-03-11 21:09:59  Előzmény:Varga Tibor: 70349

Nem azért, de ha trabihoz nincs QH kuplung, akkor nekem mifenét ratál bé?:rolleyes::confused::p;)

1740 Anda Árpád 2010-03-11 21:08:19  Előzmény:Varga Tibor: 70355

Nemtudom...féklapra én is gondoltam....holnap ismét szétszedem megnézem melyik munkahengert éri el és próbálok "kalapálni" a féklapon, meg cserélek agyat...Köszi a tippet ;)

1739 Varga Tibor 2010-03-11 21:05:03  Előzmény:Anda Árpád: 70353

Cserélj akkor kerékagyat, ha még tudsz.De valószínûleg a csonkállvány csere oldaná meg. Vagy görbe a féklapod. Mindkét munkahengerbe beleér?

1738 Varga Tibor 2010-03-11 21:03:14  Előzmény:Biacsics Gábor: 70342

Hát nem tudom, épp az a jó ha a csapágy bentmarad, mert így legalább nincs még kikopva a csapágyfészek. Az a rosszabb ha a csapágy is kijön, akkor szinte biztos hogy kuka a lengõkar.

1737 Anda Árpád 2010-03-11 21:01:46  Előzmény:Varga Tibor: 70351

ÕöÕ ma cseréltünk csapágyat benne...Nincs valami "maszek" megoldás erre???

1736 Varga Tibor 2010-03-11 20:59:51  Előzmény:Kolonics Tamás: 70346

Miért is szeretnél másik spirált? Teljesen jó a gyári, tök ugyanazon a helyen is van a kihajtása a váltónak, nem kell másik.

1735 Varga Tibor 2010-03-11 20:59:02  Előzmény:Anda Árpád: 70348

Nem kicsit csapágyas a szerkezet. Valószínûleg már a csonkállvány/agy is el van kopva, azért tud beleérni.

1734 Varga Tibor 2010-03-11 20:58:07  Előzmény:Marton Tamás: 70321

[i]ilyet lehet venni külön?[/i]

Nem.

1733 Varga Tibor 2010-03-11 20:56:08  Előzmény:Marton Tamás: 70321

[i]kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt.[/i]

Te hova jársz ahol ilyen horror árak vannak?
Én nem egy fogaskoszorút tetettem át, és igaz rég volt, de emlékeim szerint 1-2 ezer ftot fizettem. Lendkereket meg ne bontóban nézz, hanem túrd a netet. simán találsz.
Igaz, már megvetted a Trabi cuccokat hozzá. De azt te se hiszed el hogy 9e-ért eredeti Luk tárcsát kaptál:)

1732 Anda Árpád 2010-03-11 20:38:33

Szevasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mitõl lehet az hogy a tõcsavarok fejei elérik a fékmunkahengereket a bal elsõ keréknél....Már 2-õt szét is vertek....Jah új agyas 2T rõl van szó...

1731 Tóth Ákos 2010-03-11 20:12:56

Miért a gyári kilóméteróra spirál nem jó?Szerintem tök egyforma helyen van. Nekem emiatt nem kellett másik kilóméteróra spirált vennem.

1730 Kolonics Tamás 2010-03-11 19:21:45

Sziasztok!
Szeretném valakitõl megtudni,hogy Trabi 1.1 be épített Polo 5-ös váltóhoz milyen km.óra spirált használjak ami nem olyan hosszú mint a trabi1.1 gyári km.óra spirálja?

1729  Spityu 2010-03-11 19:08:31  Előzmény: mafa: 70343

ZKL/ZVL 6206 C2, sokaknál bizonyított. 7-900 jellemzõen az ára. Nekem jelenleg elöl ilyen van, hátul pedig HCH (kínai, de "minõségi" :D). Egyikkel sincs gondom. Amúgy kapható 1000-1200-ért DKF-DDR is. :)

1728 Földvári Sándor 2010-03-11 19:03:42

Hy Bigmafa!
Nekem is volt 2 hete ien problémám... A boltban azt mondták, hogy csak a C2 számít a csapágy vételnél. Nekem 800 ft- ba került db-ja. Viszonylag jó minõségû.

1727  mafa 2010-03-11 18:53:48  Előzmény:Biacsics Gábor: 70342

Kösz.

A tengely megy a levesbe, van másik. A csapágy is persze. (bontott)

Még annyi, hogy milyen csapágy is kell a helyére? Mert láttam 6206 és 6206C2-t is...
Létezik, hogy ez 3-500 Ft-os tétel lenne darabja, vagy az nagyon gagyi?

Kösz a segítséget!

1726 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:28:33  Előzmény: mafa: 70338

Annyi még hogy érdemes szemrevételezni a tengelyt ha az csúszott ki a csapágyból,nincs-e megkopva.Elvileg a csapágy a tengelyre kisebb illesztéssel van feltéve,mint a csapágy a házba,magyarul ahogy hátrafelé kiütöd a csapágynak a tengellyel együtt ki kellene jönni.

1725 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:24:05  Előzmény: mafa: 70338

Nyugodtan ütheted a belsejét ha úgyis új csapágyat raksz,széthullani nem tud.Hossz vékony dornival hozzáférsz ha benn a rugó akkor is,de ha van csapágykihúzatód akkor elõször kihúzod a külsõ csapágyat,azután ki tudod venni a rugót.Utána már akár egy csõvel is,vagy bármivel ki tudod ütni a belsõ csapágyat.

1724 tóth furdzsenxia 2010-03-11 18:18:54  Előzmény: mafa: 70338

elõször is tisztázni kellene melyik csapágyat szeretnéd kiszedni és mi okból?

1723 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:18:10

Valaki írta régebben hogy milyen autó gumiharangjával helyettesíthetõ a 2T Trabi kormánymûvén levõ.Nem emlékszik valaki milyen autóról volt szó?Valahogy mintha Swift rémlene,de most nincs elõttem hogy abban milyen van.Amit Trabanthoz árulnak olyant többet nem rakok bele az biztos,a legutolsó majdnem egy évet bírt alkalomszerû használat mellett.

1722  mafa 2010-03-11 18:14:59  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70336

Kösz.
Erre gondoltam én is, de félek, hogy ha a csapágy belsejét ütöm, akkor szétszakad, én meg ott állok egy beszorult külsõvel. Vagy ettõl ne tartsak? (nem vagyok gépész...)

A bent levõ rugótól hozzá fogok tudni férni?

Azért kérdem, mert még nem ütöttem ki a tengelyt teljesen, hátha van valami trükkje. De ha ki fogom tudni ütni a csapágyakat úgy, hogy benne van mind a kettõ, meg a rugó, akkor OK.

1721 tóth furdzsenxia 2010-03-11 17:53:01  Előzmény:Nagy József: 70331

az gondolom megfolyt olajjal és az tette vele,vagy vezérlés hiba volt?

1720 tóth furdzsenxia 2010-03-11 17:52:01  Előzmény: mafa: 70335

vágó, szelep, durni ami a kezedbe kerül betámaszt és egy kalapáccsal kiütöd

1719  mafa 2010-03-11 17:50:44

Sziasztok,

hátsó kerékcsapágyat cserélnék (Trabi), de amikor ütöm ki a tengelyt, a belsõ csapágy nem jön ki vele.. :-( Hogy tudnám kiszedni? Kösz!

1718 Lizák Péter 2010-03-11 14:03:22  Előzmény:Mazák Viktor: 70333

Nincs mit de nézd meg a hátulját elvileg rajta van a jelölés. De nagyon figyelj, mert nekem mondjuk valszeg ázott ladából hozhatták ezt a sz*rt, mert úgy füstölt egyszer, mint a huzat. Ezért nincs a kocsiban.
De a bekötése az ez amit mondtam.

1717 Mazák Viktor 2010-03-11 13:49:44  Előzmény:Lizák Péter: 70332

Köszönöm szépen.

1716 Lizák Péter 2010-03-11 13:46:21  Előzmény:Mazák Viktor: 70324

A hátulján van három érintkezõ. A + jeleset ugye pozitívra teszed. 1-es jelenti a jelet, a földelés jelét meg csak megismered.A motortérbena gyújtókondihoz kötöt az egyik sarujára a jelet.
Függõlegesen nézve felülrõl haladva az érintkezõk. Legfelül test középen a jel, legalul a táp.
Felül ugye egy izzófoglalat a világítás, alul a három meg a visszajelzõ lánmpáké.

1715 Nagy József 2010-03-11 12:12:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70328

Hát igen ettõl félek én is hogy egyszer kifigyel a hajtókar a blokkon mint haveron TDI Jettáján :D

1714  Spityu 2010-03-11 11:58:54  Előzmény:Nagy József: 70327

3.2mm-t kotyog fel-le a fõtengelyen a hajtókar??? Az k..va sok. Elég nagy csoda, hogy még megy egyáltalán. A múltkor belinkelt képeimen radiálisan kb. 0.3mm-t kotyog a hajtókar, oldalirányba ez annyit jelent, hogy hol az egyik, hogy a másik sonkát éri el a hajtókar, miközben kotyogtatom.

Új esetén nem mérhetõ a függõleges holtjáték, oldalirányban pedig kb. 2mm jelentkezik a felsõ szemnél mérve.

1713 Őry Gábor 2010-03-11 10:42:28  Előzmény:Nagy József: 70327

Jah, az tényleg sok!

1712 tóth furdzsenxia 2010-03-11 10:04:55  Előzmény:Nagy József: 70327

akkor annak a motornak már nem sok van hátra hogy megszoruljon vagy jobb esetben ki"könyököljön" a blokk oldalán.:D

1711 Nagy József 2010-03-11 09:51:55  Előzmény:Őry Gábor: 70323

a régi motorom csattog nem az új!! az újnak semmi baja (tökéletes) Nem oldal irányban mértem hanem hosszában lemértem a lógást és 3.2 mm ez már sok egy kicsit szerintem:D az új motoromnak pedig 0.0 mm nem lóg semennyit!!!

1710 tóth furdzsenxia 2010-03-11 09:16:28  Előzmény:Geyer Oszkár: 70302

a karbiba ne rakj szemetet!fõleg ne ilyen levegõpörgetõ szarokat mert ha csapágyas ne adj isten szétszáll oda a fõtengelyed.de a másik se ér semmit!ja és egy jótanács kezdõ ne csavargassa a karbit úgyse lesz jó vége néha még a rutinosok is nagyon megszívják egy jól elállított karbival.

1709 tóth furdzsenxia 2010-03-11 09:13:30  Előzmény:Varga Tibor: 70296

ha normális szerelõ van akkor miért ne?nem csak szerelõcske.de amúgy nagy faragás egy rugótányér feldobása.ha van otthon flex meg hegesztõ.

1708 Mazák Viktor 2010-03-11 08:53:11  Előzmény:Lizák Péter: 70320

2103 ezerötös ikerlámpás nagykocka, így van, pont azzal a típussal rendelkezel, amire kíváncsi lennék.

[url=http://kepfeltoltes.hu/100311/2103belter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]itt pedig egy link a képhez[/url]

1707 Őry Gábor 2010-03-11 07:55:28  Előzmény:Nagy József: 70319

De azt írtad korábban, hogy nem lóg a fõtengely. A 3-4 mm lógással még nem kellene csattognia, maximum egy kicsit nagyobb a hangja. A lógást a hajtórúdfejen oldalirányban érted?

1706 Tóth Ákos 2010-03-11 05:03:16  Előzmény:Marton Tamás: 70321

"ilyen kardánkereszt szerû technika.
Ilyet lehet venni külön?" Tudtommal nem.

1705 Marton Tamás 2010-03-11 00:29:01

Ne tessék kinevetni:

Csak megvettem a sráctól a QH kuplungszettet, és kiderült semmi sem jó belõle a 4T Trabihoz. Annyi eszem nem volt, hogy felfogjam még idõben, hogy ha nagyobb a tárcsa 1 centivel, akkor a szerkezet is nagyobb lesz. :)
Az a baj, hogy kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt. Ennyit meg már nem akartam költeni. Úgy voltam vele a szettbõl legalább a szerkezet jó lesz, de mégse.
Majd feldobom hirdetésbe, ha valakinek kell, vigye ... óccsó :)
Viszont elhoztam a boltból a Trabihoz való szerkezetet meg LUK tárcsát. Alaposan szemügyre vettem a tárcsát, és szerintem ez tényleg zsír új. A ferodol rétegre rá van nyomva a LUK bélyegzõ, és látszik az egészen, hogy minõségi. Persze lehet hogy csak ügyesen újították fel :) De nem hiszem. 9 papírt csak megért. De majd kiderül, hogy teljesít.
Viszont a tetves kinyomócsapágyhoz nem adtak rugót. Vehetek azt is.

Más:
Az utóbbi pár hétben csak szerelésbõl áll az életem, ma a 4T Waresz rövid féltengelyét kellett kiszedni, mert már rohadtul rázott. Kiderült, hogy szétesett az egyik csillag. Ami még nem lett volna baj, de a kihajtás belsejét így szépen kiágyalta. Összeraktuk egy másik csillagot, és beletettük egy másik kihajtásba, ami kevésbé van szétabálva. Beszerelt állapotban megrángatva nagyon picit kottyan, de alig érezhetõ. Jól felkentük a belét grafitos zsírral.
A lényeg: Egyúttal a csukló részre húztunk új gumikat, mert már szét voltak porladva, kaphatta a dzsuvát rendesen egy ideje. Zsírt is kapott.
Azt tudni kell hogy szerelés elõtt fõleg elinduláskor lassan haladva kopogó hangot hallatott már egy ideje. Ezt betudtam annak, hogy a csillag koppan. De most összerakás után még jobban csinálja, alig mertem vele menni. Tehát nem a csillag.
Akkor ezek szerint a csukló van ennyire szétmenve? Azért kopog jobban, mert a csillag oldal már feszes, és jobban terheli az amúgy is rossz csuklót?
Még nem láttam eddig waresz csuklót szétszedve, érdekes számomra, hogy nem a "bevált" golyós-kosaras megoldás, hanem ilyen kardánkereszt szerû technika.
Ilyet lehet venni külön?




1704 Lizák Péter 2010-03-10 21:48:58  Előzmény:Mazák Viktor: 70317

Kocka Ladáé? Dobj egy képet róla.
Nekem az ikerlámpás ezeröcsibõl van. Igaz a kocsiban nincs benne. De annak meg tudom mondani mi hova megy.

1703 Nagy József 2010-03-10 19:23:26  Előzmény:Őry Gábor: 70318

Tuti hogy nem mert a fõtengelynél 3-4 mili a lógás ez egy kicsit sok szerintem!!!
Mai nap mentem vele 120-at!!!!!!! Erre egy régi veterán motor szerelõ azt mondaná hogy akkor megy jó egy motor amikor már lóg a bele is!!!!:P:D

1702 Őry Gábor 2010-03-10 19:07:01  Előzmény:Nagy József: 70315

Nem a lendkerék lóg? Vagy a kuplungban szaladt el valami?

1701 Mazák Viktor 2010-03-10 15:01:17

Sziasztok!

A szerelés cikkek között megkerestem a fordulatszámmérõ beszerelést (Lada 2103-ét), de sajnálatosan láttam, hogy 404es hibával ledob a képre mutató link. Ha valakinek ne adj isten megvan az a kép, vagy van valamiféle útmutatója a mûszer beszereléséhez, legyen szíves világosítson fel itt, vagy egy privát üzenetben :). Elõre is köszi.