Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1725 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:24:05  Előzmény: mafa: 70338

Nyugodtan ütheted a belsejét ha úgyis új csapágyat raksz,széthullani nem tud.Hossz vékony dornival hozzáférsz ha benn a rugó akkor is,de ha van csapágykihúzatód akkor elõször kihúzod a külsõ csapágyat,azután ki tudod venni a rugót.Utána már akár egy csõvel is,vagy bármivel ki tudod ütni a belsõ csapágyat.

1724 tóth furdzsenxia 2010-03-11 18:18:54  Előzmény: mafa: 70338

elõször is tisztázni kellene melyik csapágyat szeretnéd kiszedni és mi okból?

1723 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:18:10

Valaki írta régebben hogy milyen autó gumiharangjával helyettesíthetõ a 2T Trabi kormánymûvén levõ.Nem emlékszik valaki milyen autóról volt szó?Valahogy mintha Swift rémlene,de most nincs elõttem hogy abban milyen van.Amit Trabanthoz árulnak olyant többet nem rakok bele az biztos,a legutolsó majdnem egy évet bírt alkalomszerû használat mellett.

1722  mafa 2010-03-11 18:14:59  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70336

Kösz.
Erre gondoltam én is, de félek, hogy ha a csapágy belsejét ütöm, akkor szétszakad, én meg ott állok egy beszorult külsõvel. Vagy ettõl ne tartsak? (nem vagyok gépész...)

A bent levõ rugótól hozzá fogok tudni férni?

Azért kérdem, mert még nem ütöttem ki a tengelyt teljesen, hátha van valami trükkje. De ha ki fogom tudni ütni a csapágyakat úgy, hogy benne van mind a kettõ, meg a rugó, akkor OK.

1721 tóth furdzsenxia 2010-03-11 17:53:01  Előzmény:Nagy József: 70331

az gondolom megfolyt olajjal és az tette vele,vagy vezérlés hiba volt?

1720 tóth furdzsenxia 2010-03-11 17:52:01  Előzmény: mafa: 70335

vágó, szelep, durni ami a kezedbe kerül betámaszt és egy kalapáccsal kiütöd

1719  mafa 2010-03-11 17:50:44

Sziasztok,

hátsó kerékcsapágyat cserélnék (Trabi), de amikor ütöm ki a tengelyt, a belsõ csapágy nem jön ki vele.. :-( Hogy tudnám kiszedni? Kösz!

1718 Lizák Péter 2010-03-11 14:03:22  Előzmény:Mazák Viktor: 70333

Nincs mit de nézd meg a hátulját elvileg rajta van a jelölés. De nagyon figyelj, mert nekem mondjuk valszeg ázott ladából hozhatták ezt a sz*rt, mert úgy füstölt egyszer, mint a huzat. Ezért nincs a kocsiban.
De a bekötése az ez amit mondtam.

1717 Mazák Viktor 2010-03-11 13:49:44  Előzmény:Lizák Péter: 70332

Köszönöm szépen.

1716 Lizák Péter 2010-03-11 13:46:21  Előzmény:Mazák Viktor: 70324

A hátulján van három érintkezõ. A + jeleset ugye pozitívra teszed. 1-es jelenti a jelet, a földelés jelét meg csak megismered.A motortérbena gyújtókondihoz kötöt az egyik sarujára a jelet.
Függõlegesen nézve felülrõl haladva az érintkezõk. Legfelül test középen a jel, legalul a táp.
Felül ugye egy izzófoglalat a világítás, alul a három meg a visszajelzõ lánmpáké.

1715 Nagy József 2010-03-11 12:12:08  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70328

Hát igen ettõl félek én is hogy egyszer kifigyel a hajtókar a blokkon mint haveron TDI Jettáján :D

1714  Spityu 2010-03-11 11:58:54  Előzmény:Nagy József: 70327

3.2mm-t kotyog fel-le a fõtengelyen a hajtókar??? Az k..va sok. Elég nagy csoda, hogy még megy egyáltalán. A múltkor belinkelt képeimen radiálisan kb. 0.3mm-t kotyog a hajtókar, oldalirányba ez annyit jelent, hogy hol az egyik, hogy a másik sonkát éri el a hajtókar, miközben kotyogtatom.

Új esetén nem mérhetõ a függõleges holtjáték, oldalirányban pedig kb. 2mm jelentkezik a felsõ szemnél mérve.

1713 Őry Gábor 2010-03-11 10:42:28  Előzmény:Nagy József: 70327

Jah, az tényleg sok!

1712 tóth furdzsenxia 2010-03-11 10:04:55  Előzmény:Nagy József: 70327

akkor annak a motornak már nem sok van hátra hogy megszoruljon vagy jobb esetben ki"könyököljön" a blokk oldalán.:D

1711 Nagy József 2010-03-11 09:51:55  Előzmény:Őry Gábor: 70323

a régi motorom csattog nem az új!! az újnak semmi baja (tökéletes) Nem oldal irányban mértem hanem hosszában lemértem a lógást és 3.2 mm ez már sok egy kicsit szerintem:D az új motoromnak pedig 0.0 mm nem lóg semennyit!!!

1710 tóth furdzsenxia 2010-03-11 09:16:28  Előzmény:Geyer Oszkár: 70302

a karbiba ne rakj szemetet!fõleg ne ilyen levegõpörgetõ szarokat mert ha csapágyas ne adj isten szétszáll oda a fõtengelyed.de a másik se ér semmit!ja és egy jótanács kezdõ ne csavargassa a karbit úgyse lesz jó vége néha még a rutinosok is nagyon megszívják egy jól elállított karbival.

1709 tóth furdzsenxia 2010-03-11 09:13:30  Előzmény:Varga Tibor: 70296

ha normális szerelõ van akkor miért ne?nem csak szerelõcske.de amúgy nagy faragás egy rugótányér feldobása.ha van otthon flex meg hegesztõ.

1708 Mazák Viktor 2010-03-11 08:53:11  Előzmény:Lizák Péter: 70320

2103 ezerötös ikerlámpás nagykocka, így van, pont azzal a típussal rendelkezel, amire kíváncsi lennék.

[url=http://kepfeltoltes.hu/100311/2103belter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]itt pedig egy link a képhez[/url]

1707 Őry Gábor 2010-03-11 07:55:28  Előzmény:Nagy József: 70319

De azt írtad korábban, hogy nem lóg a fõtengely. A 3-4 mm lógással még nem kellene csattognia, maximum egy kicsit nagyobb a hangja. A lógást a hajtórúdfejen oldalirányban érted?

1706 Tóth Ákos 2010-03-11 05:03:16  Előzmény:Marton Tamás: 70321

"ilyen kardánkereszt szerû technika.
Ilyet lehet venni külön?" Tudtommal nem.

1705 Marton Tamás 2010-03-11 00:29:01

Ne tessék kinevetni:

Csak megvettem a sráctól a QH kuplungszettet, és kiderült semmi sem jó belõle a 4T Trabihoz. Annyi eszem nem volt, hogy felfogjam még idõben, hogy ha nagyobb a tárcsa 1 centivel, akkor a szerkezet is nagyobb lesz. :)
Az a baj, hogy kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt. Ennyit meg már nem akartam költeni. Úgy voltam vele a szettbõl legalább a szerkezet jó lesz, de mégse.
Majd feldobom hirdetésbe, ha valakinek kell, vigye ... óccsó :)
Viszont elhoztam a boltból a Trabihoz való szerkezetet meg LUK tárcsát. Alaposan szemügyre vettem a tárcsát, és szerintem ez tényleg zsír új. A ferodol rétegre rá van nyomva a LUK bélyegzõ, és látszik az egészen, hogy minõségi. Persze lehet hogy csak ügyesen újították fel :) De nem hiszem. 9 papírt csak megért. De majd kiderül, hogy teljesít.
Viszont a tetves kinyomócsapágyhoz nem adtak rugót. Vehetek azt is.

Más:
Az utóbbi pár hétben csak szerelésbõl áll az életem, ma a 4T Waresz rövid féltengelyét kellett kiszedni, mert már rohadtul rázott. Kiderült, hogy szétesett az egyik csillag. Ami még nem lett volna baj, de a kihajtás belsejét így szépen kiágyalta. Összeraktuk egy másik csillagot, és beletettük egy másik kihajtásba, ami kevésbé van szétabálva. Beszerelt állapotban megrángatva nagyon picit kottyan, de alig érezhetõ. Jól felkentük a belét grafitos zsírral.
A lényeg: Egyúttal a csukló részre húztunk új gumikat, mert már szét voltak porladva, kaphatta a dzsuvát rendesen egy ideje. Zsírt is kapott.
Azt tudni kell hogy szerelés elõtt fõleg elinduláskor lassan haladva kopogó hangot hallatott már egy ideje. Ezt betudtam annak, hogy a csillag koppan. De most összerakás után még jobban csinálja, alig mertem vele menni. Tehát nem a csillag.
Akkor ezek szerint a csukló van ennyire szétmenve? Azért kopog jobban, mert a csillag oldal már feszes, és jobban terheli az amúgy is rossz csuklót?
Még nem láttam eddig waresz csuklót szétszedve, érdekes számomra, hogy nem a "bevált" golyós-kosaras megoldás, hanem ilyen kardánkereszt szerû technika.
Ilyet lehet venni külön?




1704 Lizák Péter 2010-03-10 21:48:58  Előzmény:Mazák Viktor: 70317

Kocka Ladáé? Dobj egy képet róla.
Nekem az ikerlámpás ezeröcsibõl van. Igaz a kocsiban nincs benne. De annak meg tudom mondani mi hova megy.

1703 Nagy József 2010-03-10 19:23:26  Előzmény:Őry Gábor: 70318

Tuti hogy nem mert a fõtengelynél 3-4 mili a lógás ez egy kicsit sok szerintem!!!
Mai nap mentem vele 120-at!!!!!!! Erre egy régi veterán motor szerelõ azt mondaná hogy akkor megy jó egy motor amikor már lóg a bele is!!!!:P:D

1702 Őry Gábor 2010-03-10 19:07:01  Előzmény:Nagy József: 70315

Nem a lendkerék lóg? Vagy a kuplungban szaladt el valami?

1701 Mazák Viktor 2010-03-10 15:01:17

Sziasztok!

A szerelés cikkek között megkerestem a fordulatszámmérõ beszerelést (Lada 2103-ét), de sajnálatosan láttam, hogy 404es hibával ledob a képre mutató link. Ha valakinek ne adj isten megvan az a kép, vagy van valamiféle útmutatója a mûszer beszereléséhez, legyen szíves világosítson fel itt, vagy egy privát üzenetben :). Elõre is köszi.

1700 Nagy József 2010-03-10 11:35:25  Előzmény:Nagy József: 70315

Ja ebbe a 10000-be beletartozik az is hogy nem egy trabit vettem hanem másfelet, mert annyi új és használt alkatrész járt hozzá!!! legalább 3 önindító 2 generátor vatting új gumiharangok abból is vagy 5 pár mindenhova új gumik 12ledes átfolyásmérõ stb.......!! :D

1699 Nagy József 2010-03-10 11:30:59  Előzmény:Geyer Oszkár: 70313

Egy trabant motornak akkor van baja amikor olyan hangja lesz mint az enyémnek!!! Gázfröccs után csattan egyet a fõtengely!!!! Elég dúrva hangja van az enyém mégis megy 115-majdnem 120-at még így is!!! Most kap egy kipolírozott felömlõs gyári fõtengelyes 72,48-as gyári hengert gyári dugóval!!!! Azért gondolom hogy gyári mert a dugó belsejében benne van a DDR jelzés és a csapszegbe meg bele van ütve hogy IFA!!!!!! Ja a fõtengelyem nem lóg semennyit!!!!!! Most vettem egy donor trabit 10000-ért megérte akkor?:D

1698 Kiszter István Balázs 2010-03-09 21:47:34  Előzmény:Geyer Oszkár: 70313

hali!
Mi a bajod pontosan a motor járásával?Ha 110-et megy sok baja nem lehet.:) Hátsó dob csere sokat segíthet. Szerintem máshoz ne nyúlj elsõre, ha nem értesz hozzá. Azt fõként ne csináld, hogy mindent eltekergetsz, mert aztán nehéz lesz visszatalálni a helyes útra.;)

1697 Geyer Oszkár 2010-03-09 20:35:31

KÖSZI Ezeket a trawalánál érdemes megvenni v. vhol máshol nézelõdjek? Az elektromos megszakítóhoz jobb ha nem nyúlok?

1696 Varga Tibor 2010-03-09 20:28:24  Előzmény:jocking .: 70311

A többi leírt lépés a tömítéscsere, de annak akkor se látom értelmét:)(hacsak a hengerfejtömítésnél nem ordít kifele a benzin) :)

1695 jocking . 2010-03-09 20:18:59  Előzmény:Varga Tibor: 70310

És ha azután nem lesz jó, akkor lehet folytatni a többi leírt lépéssel.

1694 Varga Tibor 2010-03-09 20:15:50  Előzmény:jocking .: 70308

56 ezer km-es motornál nem cserélnék semmiféle tömítést se, attól max rosszabb lesz.
Amúgy meg látszik hol enged a tömítés.
Új gyertyát, és új kipuffdobot dobnék bele, és lehet semmi más nem is kell.

1693 Kacsándi Szabolcs 2010-03-09 20:03:36  Előzmény:Benke Péter: 70299

Ne hidd el mindig amit leírnak,de 15 ezernél már ajánlatos lecserélni.Pláne egy használtabb motornál.Az évekkel ne foglalkozz,úgy is elõbb hajtod bele a km-t mint hogy elöregedjen az olaj benne.

1692 jocking . 2010-03-09 19:58:15  Előzmény:Geyer Oszkár: 70307

Amit ilyen esetekben végigzongorázhatsz:
- veszel tömítésgarnitúrát, amiben A-tól Z-ig minden tömítés benne van, ami a motorhoz csak kellhet. Nem egy drága cucc, utoljára 340 Ft-ért vettem, de szerintem most sincs 500 Ft fölött.
- kicseréled a karburátor talpánál a tömítést, az úszóháztömítést, a csatlakozó csövek tömítéseit és a hengerfejtömítést (a kipuffcsonkot már cserélted ha jól értelmezem, így azt nem kell)
- teszel bele új gyertyákat (a hõérték most nem ugrik be, de nekem tökéletesen bevált a TACSKÓ-ban kapható marelli címkés kékdobozos cumó - van külön "Trabant és típusai" feliratú, az kell;) )
- az utolsó lehetõség valóban az eltömõdött kipufogó, fõleg úgy, hogy nem nagyon volt hajtva és így kiégni sem tudott rendesen.

1691 Geyer Oszkár 2010-03-09 19:43:12

A gép 1990-es, elektromos megszkítós vasárnapi autó volt az elnúlt 4 évben ment vagy 1200Km-t az 56000-bõl.Csak anyukám használta és nem egy versenyzõ tipus.Nem vagyok autószerelõ ,de hozzá merek nyúlni"azt hiszem".Mivel kellene kezdenem ezen problémák megoldásához?Esetleg érdemes megvenni vmilyen tömítést elõre ha már szétszedi az ember?

1690 Varga Tibor 2010-03-09 19:18:06  Előzmény:Geyer Oszkár: 70302

Az általad leírtak elég sokmindentõl függnek.
Lehet kapásból már elkokszosodott hátsó dobtól.
Rossz gyújtásbeállítás.
Elhasznált gyertya, stb.
120-at csak egy jó karban lévõ(szépen beállított), tiszta kipufogóval rendelkezõ Trabi megy.

1689 jocking . 2010-03-09 19:14:37  Előzmény:Geyer Oszkár: 70302

Igen, van lehetõség állításra. Bár tudni kéne, hogy mikori kiadás a trabi, és akkor kiderülne, hogy megszakítós vagy elektronikus a gyújtás. Ha már elektronikus, akkor azzal nagyon nem lehet gond, azt az ember egyszer beállítja és utána örökélet +1 nap. Gyújtásrésznél max. a gyertyákkal lehet gond, bár azt is jó lenne tudni, hogy mindennapos használatban volt e az autó, vagy hosszabb állás után kaptad meg. Bár nekem erõs a gyanúm, hogy a karbi környékén lesz valami, lehet hogy falsot szív az állítócsavaroknál, a pillangószelep tengelynél, vagy a karbitalpnál. Az a turbinaszerû sz@rt meg felejtsd el, igazából semmit nem ér.;) A végsebességrõl csak annyit, hog egy trabinál már a 110 is igen tisztességes sebesség, az enyém pl. még az életben nem tudott 110 fölé menni, akárhogy is volt beállítva.

1688 Varga Tibor 2010-03-09 19:13:32  Előzmény: Spityu: 70300

Ha alapjáraton szakad el, akkor van remény, fordulaton mindenképpen görbül vagy 4 szelep.

1687 jocking . 2010-03-09 19:08:33  Előzmény: Spityu: 70300

Hát elvileg, ki van marva a szeleptányér helye a dugó tetejében, de csak nagyon minimális mélyégben, így van vele kicentizve a távolság. Vagyis ha szakad a szíj, akkor tuti, hogy a szelepek beleérnek a dugókba.:S

1686 Geyer Oszkár 2010-03-09 19:07:17

Sziasztok! Oszi vagyok, most kaptam meg anyukám féltve örzött 2ütemü trabiját, és egy pár napi használat után úgy érzem nem tökéletes a motor járása. Az volna a kérdésem:lehet-e vhol állítani: a karburátoron, a gyújtáselosztón vagy vhol máshol? Kicseréltem a blokk és a leömlõ közötti 2 tömítést,ettõl lényegesen jobb lett a hangja,de vmi nem gömbölyû a motor járásával. Hallottam egy karburátorba szerelhetõ "turbina lapát"-szerü pörgõ alkatrészrõl mely a levegõ beáramlását segíti.Lehet még ilyet szerezni vhol?Elmentem, hogy egy kicsit kiégessem a kipufogót, ami sikerült is de 110-nél nem akart többet menni.Emlékeim szerint amikor még anyukám vitt a trabival simán vitte a 120-at. Kérném, ha valaki tud segíteni vmelyik problémámban akkor, írjon nekem. Köszönettel Oszi

1685 Benke Péter 2010-03-09 18:50:58

Ott a váltórudazatnál 4T Trabinál, ahol kijön a kasztniból azon a tengelyen van egy lemez amin van egy lyukasztás és az egy gömbcsuklón van. A gömcsukló egyik oldalán van kontraanya, hogy ne tudjon a lejönni a lemez. A másik oldalára (az megy tovább a váltó fele még több gömbcsuklóval) nem kell valamilyen távtartó, hogy annak a lemeznek ne legyen nagy játéka?

Válaszaitokat elõre is köszönöm!

1684  Spityu 2010-03-09 18:47:13  Előzmény:Varga Tibor: 70298

Azt szeretném kérdezni, hogy vezérmûszíj szakadás/átugrás esetén, széria 1.1-es motornál lesz-e csitt-csatt dirr-durr? (soha nem láttam még ezt a típust szétszedve, így nem tudom mekkorát nyit és mekkora a hely) Köszi!

1683 Benke Péter 2010-03-09 18:44:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 70295

Szia!
Itt a szerelési cikkekben a Nyaggató pont alatt olvastam ("Az olajcsere megadott periódusideje gyárilag 15.000 km, vagy 1 év. A mai olajakkal ez kitolható némileg, de maximum 20.000 km vagy 1 év idõtartamra."). Meg már máshol is olvastam illetve hallottam róla. Ezért kérdeztem, hogy kell-e, vagy megvárhatom a 15.000km-t.

1682 Varga Tibor 2010-03-09 18:30:03  Előzmény:Tóth Ákos: 70278

[i]pontosan hogy kell beállítani, hogy jó idõben nyissanak a szelepek. Magyaráztak nekem hogy ilyen pont, meg az úgy álljon, de nem vágtam le.[/i]

Leszerelésnél tedd jelre a motort, alul az ékszíjtárcsán van a jel, egy kis bevágás, aminek stimmelnie kell a motoron lévõ lemezdarab ék bevágásával.
A vezérmûkeréken meg van egy pont, aminek a vezérlésburkolaton lévõ nyíllal kell egybeesnie. A vezérmûkereket meg úgy tedd be mikor lehuzatod, hogy az ékpálya felfele nézzen.
Íme egy kép segítségként.[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100309/1.3vezerles_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

1681 Kacsándi Szabolcs 2010-03-09 18:18:57  Előzmény:jocking .: 70294

Lehet kapcsoló is,de lehet valami érintkezési hiba a kábelek környékén is.

1680 Varga Tibor 2010-03-09 18:18:05  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70277

Írta hogy szerelõt nem akarja szivatni.... Szted az autószerelõ faragni fog neki?

1679 Kacsándi Szabolcs 2010-03-09 18:16:19  Előzmény:Benke Péter: 70293

A váltó témára nincs tippem.De azt hol hallottad hogy évente kell olajat cserélni?Az olajnak van egy normál futásteljesítménye,ezt többnyire km-ben szabják meg.Ha lecseréled ilyen hamar,ráadásul nem is épp egy tescos árú olajat akkor nem csak hogy feleslegesen pazarolod,de még egy csomó pénzt is kidobálsz.Egy jobb olajnak pár év után sem lesz nagyon baja,bár sokszor azt mondják azért hogy 3 év után cserélni kell,de szerintem felesleges.

1678 jocking . 2010-03-09 17:51:50

4T trabi, adott egy harci helyzet: Ha jobbra indexelek, az index olyan gyorsan kattog, mint amikor kiég az egyik izzó. Kiszálltam megnézni és elöl-hátul villog az index a jobb oldalon, csak olyan gyorsan, mintha kiégett volna valamelyik égõ. Balra indexelésnél pedig minden ok, normál tempóval "kattog" a relé. Mi lehet a gond?:confused:

1677 Benke Péter 2010-03-09 15:16:01

Sziasztok!
Lenne két kérdésem 4T Trabihoz. Az egyik, hogy a váltó rudazatánál (mindjárt ahol kijön a a kaszniból), amelyiket kontra anya nem engedi lecsúzsni a tengelyrõl az mennyit mozoghat oldal irányba, mert nálam sokat mozog. Lehetet ott valami gumi gyûrû a másik oldalán, de most csak olyan vastag gumi van, mint egy befõtes gumi és elég használtnak látszik. Amikor egyesben van akkor páldául elég sokat tudom mozgatni jobbra a váltókart.

A másik kérdésem az lenne, hogy évi 6-8 ezer kilóméter után érdemes 1 év után lecserélni mindenképpen az olajat? Én Total Quartz 7000 10W40-et használok.

Válaszaitokat elõre is köszönöm!

1676  Spityu 2010-03-09 14:13:23

Érdekes a dolog, mert eredetvizsgálaton felírnak mindenféle sorszámot, amit találnak a kocsin, függetlenül attól, hogy az hivatalos-e vagy sem.
Haverom biztonsági övének fehér bilétáján lévõ s/n-t is felírták, nemrég nálam is hasonló hülyeségeket. Az LPG reduktoron lévõt mondjuk nem. :)

Azt mondjuk nem tudom, hogy ezeket késõbb összevetik-e, vagy a felmérés során, automatizáltan. De egyezés/ellentmondás esetén szükség lenne a vazelines tégelyre...