Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1802 Mazák Viktor 2010-03-18 18:23:08  Előzmény: : 70417

Igen, ötletnek nem rossz. Hogy õszínte legyek, mostanában még egy harmadik típus fórumára is áthallgatok (négykarika), ott azt hallottam, olvastam, hogy karburált üzemnél az alapjárati keverék hajlamos elszegényedni. De ígérem, megpróbálok valamivel gyakorlatiasabb információt szerezni a méretezésekkel kapcsolatban. Ami fontos, amit leírtál, hogy a fúvóka keresztmetszetét növeld, véletlenül se a sugarával/átmérõjével számolj. Csak azért írom le, mert máshol már tapasztaltam ilyet, nem akarom, hogy más belefusson.

1801   2010-03-18 15:35:31  Előzmény:Mazák Viktor: 70416

Akkor mondjuk kiindulásnak jó lehet e az, hogy kb 40%-kal nagyobb legyen a fúvókák keresztmetszete?

Jobb ötletem nincs, aztán majd kiderül, hogy lesz e belõle valami.

1800 Mazák Viktor 2010-03-18 14:58:22  Előzmény: : 70415

Õszíntén szólva szerintem 4T trabantra "telibefúvókázást" E85re nem csinált még sok ember, talán közülünk meg senki. Az egyéb átalakító szettekkel megoldott "olcsó" rendszerek pedig gondolom téged sem érdekelnek, mint pl. engem sem. Bár egy ilyen átfúvókázást lehet meg kéne próbálni, minimális befektetést igényel. Konkrét dolgokkal szerintem nem fog tudni senki sem segíteni, hisz ha valakinek okosított a motorja már nem is biztos, hogy ugyanaz jó lenne neked. Bár közelíteni elég lenne.

1799   2010-03-18 14:51:32  Előzmény: : 70393

na jó, ha nem hát nem.

1798 Mazák Viktor 2010-03-18 14:35:56

Sziasztok

A 4 ütemû trabant/wartburg dugattyúi azonosak? Csapszeg-eltolás, égéstér? Azt már korábban megbeszéltük, hogy a furat passzol. Csak éppen számolgatok, löket-furat-epszilon(kompresszióviszony) összefüggéseket, mibõl mit lehetne kihozni. Néha sajnálom, hogy nem tudtak sík, vagy legalább ahhoz közeli dugattyúkat kiválasztani a motorhoz :D. Úgyis akkor visz el a mentõ, amikor a 4 dugattyút kiköbölöm és lesz +/- 5 köbcenti szórás. Akkor lesz a Tibke mester által kitaposott ösvény, 2mm mindenbõl, és össze kell borítani.

1797 Busa Attila József 2010-03-18 05:06:50  Előzmény:jocking .: 70411

köszi.

1796 Kalmár Csaba 2010-03-17 18:44:43  Előzmény: Spityu: 70408

Szerintem nem kell erõsebb vagy más rugó bele.Nekem teli tartállyal is olyan peckesen áll a segge, hogy már megfordult a fejemben, hogy leültetem csak nincs idõm vele foglalkozni.Keress bontóban olyan gyári rugót ami nincs széttaposva.

1795 jocking . 2010-03-17 14:34:15  Előzmény:Busa Attila József: 70407

[url]http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41275d7534a58[/url];)

1794 Busa Attila József 2010-03-17 13:36:44  Előzmény:Lizák Péter: 70409

Azt megköszönném.

1793 Lizák Péter 2010-03-17 10:54:29  Előzmény:Busa Attila József: 70407

Hi egy ismerõsömnekvan egy nagyon polír Wartburg 1.3-asa, ha gondolod körbe fotóztatom vele a ködlámpa cuccait, hogy mi merre hány méter.

1792  Spityu 2010-03-17 09:05:43

Sziasztok!

4ütemû Trabant kombi hátulján szeretnék kicsit emelni, mivel van benne egy gáztartály... ami töltve kb. egy átlagos személy tömegével egyenlõ.
Kérdésem az lenne, hogy milyen rugót ajánlanátok és mennyit kellene belõle vágni, ha kell. Keményíteni nem akarok rajta, legalábbis a gátlón tuti nem. A rugó nem baj ha kicsit erõsebb, de csak annyival, hogy a széria gátló még jó legyen hozzá.

1791 Busa Attila József 2010-03-17 08:45:27

Sziasztok!
4T wareszom van, és szeretnék rá ködfényszórót rakni. Gyárilag nem volt rajta és kapcsoló sincs a mûszerfalon. A kérdés az, hogy van-e neki gyári csatlakozó helye valahol vagy sem? Ha nincs, akkor hogyan kössem be? Csak egy sima kapcsolóval?
Köszönöm a segítséget!
Üdv: Atesz.

1790  Bandi 2010-03-16 20:22:19  Előzmény:Bende Endre: 70405

Igazán nincs mit!!:):):):)

1789 Bende Endre 2010-03-16 18:05:28  Előzmény: Bandi: 70403

Köszi nektek. Én is ilyesmire gondoltam. Ijesztõen vékony már az a pedálszem rész. Még talán ha 1-1,5 mm maradt belõle. Pedig szemmel láthatóan több volt hajdanán...

1788 Varga Tibor 2010-03-16 17:46:56  Előzmény:Bende Endre: 70402

Hegessz rá alátétet.vagy vágd le a régi fület, és tegyél rá teljesen újat.

1787  Bandi 2010-03-16 17:37:08  Előzmény:Bende Endre: 70402

Szia Endre!!!

Nekem már volt ilyenben részem,pont városközpontban,azt hittem elszakadt a bowden de sajna a pedálon a lukazat nyalódott el!!!

Levettem a pedált és a megmaradt részéhez hozzá hegesztettem mindkét oldalról egy-egy csinos acél alátétet nem vékonyat 2-3mm.
Majd szépen körbevartam és annyira vékonyítottam csak vissza hogy a bowden kampója bele tudjon illeszkedni szépen..
Azóta semmi.
De azért a csomiba azóta hurcolok magammal egy tartalék bowdent meg egy ilyen erõsített pedált!!

Csináld meg szerintem jó lesz!!

:D
[i](Módosította Bandi 2010.03.16. 18:38-kor)[/i]

1786 Bende Endre 2010-03-16 15:30:39

Ki gondolta volna, hogy az 1 éves kuplung bovden olyannyira el tud nyalódni, hogy nem kis szorulást okoz... Kb. 40 fokos törése volt a nyakánál... Megvizsgáltam a pedálszemet is. Eléggé kikezdte a bovdenhorog, szóval elõbb utóbb el fog fogyni.
Abból meg ugye egyenesen következik, hogy behullik a pedál, aztán lesz nagy nézés. Tudtok valamit ilyen megerõsített kuplungpedálról? Eléggé vészesen a végét járja....

1785  Spityu 2010-03-16 14:30:17  Előzmény:Tóth Péter: 70396

Szinte biztos, hogy az elõgyújtásod nagy. A 4-5km alatt és a hideg idõ miatt nem melegedett be rendesen a motorod, valószínûleg emiatt nem jött ki eddig.

1784 Kenyér Zoltán 2010-03-16 13:28:27

Sziasztok! Valaki meg tudná mondani 2t trabi féltengelyén a váltó oldalán lévõ biztosítógyûrûk méreteit? Elmult 3 hónapban már 2szer is leesett a féltengely végén legvégén lévõ gyûrû. Ez miért lehet? Csaka gyûrû fáradt el, vagy valami más?

1783 Madocsai Gergely 2010-03-15 18:46:01  Előzmény:Tóth Péter: 70396

Rossz égés miatti csörgés (túl üzemanyag szegény kewerék, túl nagy elõgyuszi, koksz a hengerfejen és a kipuffogó nyílásokban), wagy esetleg fõtengelyes csörgés, esetleg klaffogás?

Amennyiben az utóbbi: ha kisipari, bolti (=fos) fõtengely wan benne, akkor már 2-3 ezer km után is simán csöröghet/klaffoghat a hatórúd csapágyazás a fõtengelynél, de akár a felsõ tûgörgõknél is.

Gyertyákat szedd ki, és forgasd át a mocit, h nem kattog-e, könnyen átfordul-e, ill. felsõ holtpont körül, mennyire kotyog ide-oda forgatásnál.

Ha FHP-n beleteszel egy megfelelõen nagy csawarhúzót a hengerbe, és ide-oda forgatod finoman a turbinát, láthatod, hogy mennyire lehet elforgatni a turbinát anélkül, ha csawahúzó lejjebb menne. Ha eléggé(túl nagy a rúd és/wagy dugó játéka), ill. jelentõs az eltérés a két henger között, akkor kezdhetsz gyanakodni.

1782 tóth furdzsenxia 2010-03-15 16:23:49  Előzmény:Tóth Péter: 70396

túl nagy elõgyújtás.

1781 jocking . 2010-03-15 12:44:51  Előzmény:Tóth Péter: 70396

Probléma lehet még a koszos kipufogó és a kifújás a hengerfejnél (vagy akár a hengertalpnál is).

1780 Tóth Péter 2010-03-15 12:34:48

Helló!
Rég jártam erre, de olvasni azért szoktam.

Lenne egy kis bajom, õsszel elkezdett csörögni a moci, majd amikor bejött a tél és hidegebb lett meg nem is jártam hosszabb utakra (csak 4-5 km) abbahagyta, amint jött a tavasz és a jó idõ, megint elkezdett csörögni.
Én a fölsõ tûgörgõre tippelek, mi lehet még a baj, a koxos hengerfejen kívül?!

1779 Tóth Ákos 2010-03-15 09:59:04  Előzmény:Lizák Péter: 70394

Az eredi nincs meg. Bár ami kompletten levettem hengerfejet(kocsi eredetije) azon rajta van a termosztátház, de nem tudtam meglazítani a csavart. Pedig ott alatta van egy jó tömítés. Most ezért áll a szerelésem....
Midegy. Délután neki esek a két elsõ kasznielemnek, remélem lejön könnyedén:)!
Majd lövök képeket.

1778 Lizák Péter 2010-03-15 09:50:35  Előzmény:Tóth Ákos: 70388

Lehet persze. Beviszed a bótba az eredetit, pontosabban ami maradt belõle. És elmondod hol volt, tuti adnak.

1777   2010-03-14 21:39:01

Csinált már valaki 4T trabikarbi átfúvókázást E85-höz? Van egy karbim, amit szeretnék etanol üzemhez fúvókázni, és ha lenne valakinek valami infója egy jó konfigurációról, szívesen venném, ha segítene.

Köszönöm :)

1776   2010-03-14 20:49:13  Előzmény:Tóth Ákos: 70388

csapágyboltban olcsóbban hozzájutsz, és ott tuti lesz ezer féle. arra figyelj, hogy a megfelelõ vastagságú o gyûrût vedd meg. :)
a régi gyûrû ellaposodott lehet, szóval nem baj, ha egy nagyon kicsit vastagabbnak fogod látni az új gyûrût.

1775 Marton Tamás 2010-03-14 19:48:23  Előzmény:Tóth Ákos: 70390

Simán lehet kapni, de szabványos O gyûrû, minden normális autósbótban árulnak több méretben. Ilyen van az AC és a vízpumpa mögött is, igaz más méretben azok is.

Járatás víz nélkül: Szerintem nagyban függ attól is, milyen az idõ kint. Ha pl. -10fok van, nyugodtan járathatod "léghûtéssel" akár 10 percig is, persze fordulatszámfüggõ is.
De már plusz 5-10 fokban én 5 percnél tovább nem járatnám.
Ja és olajat meg már újat raknék, ha tényleg új a HF is.

1774 Tóth Ákos 2010-03-14 17:15:52

Jocking:THX a gyors választ!

Szerintetek víz nélkül meddig lehet üzemeltetni a motort?Meddig mehet hány percig? Ugyanis szeretném meghalgatni a hengerfejet, de nem akarom feltenni rá a hûtõt, illetve feltölteni a vízrendszert.(úgy is szét lesz szedve...)
Az olaj még jó benne(nem futott le), érdemes lecserélni az olajat benne? Így hogy új HF-et kapott?

1773 jocking . 2010-03-14 15:50:06  Előzmény:Tóth Ákos: 70388

Nem biztos, hogy pont Wartburg termosztátház tömítés név alatt fut, de ekkora O-gyûrût lehet kapni. Csak vidd be a használtat mintának.;)

1772 Tóth Ákos 2010-03-14 15:49:04

Szerintetek lehet ide kapni tömítést?Vagy tegyem vissza a gyári eredetit?

[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73370376.jpg#3[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73370375.jpg#3[/imgw]
Nem hiszem hogy meg volt tépve, egyszerûen csak az anya menetének önzáró tulajdonsága miatt nem akart lejönni. Bár... igazából nem nehéz ezt az anyát túlhúzni, mégiscsak elég kicsi a menetemelkedése.

1770 Fonai László 2010-03-14 12:30:11  Előzmény:Lizák Péter: 70382

Nem az, nem én voltam, arra felé nem nagyon járok. Különös ismertetõ jelem a kombi csomagtérajtó feletti antenna, amirõl egy kis nemzeti színû szalag lóg és elöl a két jókora (most már) kerek ködlámpa. :)
Jelentem, készen vannak a hátsó fékek is! :D
Köszönöm a segítségeket!
Üdv!

1769 Madocsai Gergely 2010-03-14 11:45:08  Előzmény:Fonai László: 70381

Azért ne túlozzunk;)... Örülök, ha segíthettem! :)

1768 Madocsai Gergely 2010-03-14 11:43:53  Előzmény: : 70380

Az szép, azaz nem! Nem kicsit megtéphették!
Nálam eddig mindegyik anya engedett szépen, egy kis ugri-bugri után, pedig még a biztosítást sem ütögettem ki elõtte soha a horonyból, de lehet, h az én s*ggem túl nagy;):D...

1767 Erdei Tamás 2010-03-14 11:04:51

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

üdv! sajnos fogalmam sincs hogy hogyanis mûködik a 2ütemû wareszom átfolyásmérõje,kérlek segítsetek már egy pontos leírással a mûködési folyamatok megértése végett. köszönöm szépen!

1766 Lizák Péter 2010-03-14 10:36:32  Előzmény:Fonai László: 70381

Hali!

A te trabidat láthattam tegnap délelõtt az M0-ás melletti madaras tesco parkolójában? :-)
[i](Módosította PEDROH 2010.03.14. 11:37-kor)[/i]

1765 Fonai László 2010-03-14 04:54:10  Előzmény:Madocsai Gergely: 70377

Köszönöm ezt a remek leírást!
Hát nekem az ugrálgatással nem jött le. még úgy se, hogy melegítettem az anyát. a légkulcs viszont leszedte, annyi volt a probléma, hogy a kompresszor max 6 bart tudott, és pont 6 bárnál volt annyi ereje a légkulcsnak, hogy le tudta tekerni. :D
[i]"Azt mondta, ez a helicoil még erõsebb is lesz, mint volt (legfõképpen alu meneteknél)."[/i]
Errõl van szó, pontosan ugyanezt mondták nekem is a gépészkiállításon. :D

gondolom azért erõsebb, mert a menetspirál nagyobb felületen fekszik fel a neki kialakított menetben, maga a spirál meg erõs anyagból van csinálva.

1762 Madocsai Gergely 2010-03-13 13:03:07

Fejlemények a múltkori helicoil-os kérdésemhez:

Mihályfi mester ajánlott egy szerelõt, aki tonnaszám csinált már ilyen fékjawítást (nem gányolást!), elmondása szerint a PUG márkaszerwíz(!!!) tonna számra hordta neki az csigazabálók által összehányt wasakat, ugyanezzel a fékproblémáwal, mint nálam.

Azt mondta, ez a helicoil még erõsebb is lesz, mint volt (legfõképpen alu meneteknél).

1761 Madocsai Gergely 2010-03-13 12:42:41  Előzmény:Fonai László: 70376

Ha esetleg nem sikerül kiütni a horonyból a biztosítást, ne aggódj, ugyanúgy nyílik az a kötés;), max kiszakad az anya koronájának ezen része és új anya kell, ennyi.
Mindenképp maradjon felszerelve a kerék és természetesen álljon a kocsi a földön az anya le ill. felszerelésénél is, különben magadat szíwatod meg, de nagyon!

Leszerelés:
A nagy csillagkulcsot ráteszed az anyára, amennyire passzentosan csak lehet, ráállsz, lendülsz rajta 1-2-õt és már le is jött. Arra nagyon ügyelj, h a kulcs le ne csússzon az anyáról!!! Ezután emeled fel, ÉS fixálod a kocsit kerekekkel, tuskówal, stb, mert kéziféket ki kell engedni, h le tudd wenni a dobot a kerékkel együtt.
Esetleges téwhiteket és egyéb hiedelmeket elkerülendõ: semmilyen lehúzószerszám NEM KELL a dobhoz (=telesen felesleges), ugyanis, már az anya lazításakor le akar esni a dob, de ha esetleg mégsem, akkor a gumi peremére átlósan rárúgsz 2-õt és már lent is wan. A tengely hengeres illesztõcsapja nagyon fontos, épnek kell lennie, ha nem az csere!!!

Összeszerelésnél pont fordítwa: kerék+dob felrak -> az illesztõcsapra ügyelni, h a dob hornyába kerüljön(kissé pöcsölõs, fõleg könnyen forgó tengelyeknél, be kell nézni középen, a dob lyukán keresztül, h beletalálj és nehogy elforogjon a rohadék)! Majd rátekered az anyát, úgyahogy meghúzod. Kocsi leenged, ék(ek) KELL(enek) a kerék(ek) mögé a kiengedett kézifék miatt, majd kulcsot az anyára teszed és meghúzod: itt már nem kell ugrálni a kulcson max "érzéssel" ráállni(~80Kg), beütni a biztosítót, azt sanyi.

[i](Módosította madogery 2010.03.13. 13:58-kor)[/i]

1760 Fonai László 2010-03-13 11:58:37  Előzmény:jocking .: 70375

Köszönöm a praktikákat! :)
Ha minden jól megy ma este neki is feszülök az új ismeretek segítségével.
Szép napot!

1759 jocking . 2010-03-13 11:32:14  Előzmény:Fonai László: 70372

Ha a beütés alá be tudsz nyúlni egy szöggel, akkor ki lehet görbítgetni a bevágásból. Ha végképp nem megy, akkor tedd fel a kereket, ereszd le a kocsit és valaki fékezzen bent (Ha hátsó kerék, akkor kézifék is elég). Te kint rakd fel a dugókulcsot egy hosszú hajtószárral és erõsen ugorj rá (óvatosság azért nem árt a saját és a fényezés testi épsége érdekében). Ettõl is el kell fordulnia, de utána lehet, hogy nem fog ártani egy új anya.

1758   2010-03-13 11:04:43  Előzmény:Marton Tamás: 70371

Ebben van valami... :DDD

Nos, a karbit úgy tisztítottam meg eddig is, ahogy leírtad, szóval annak már patyolat tisztának kell lennie :D

figyelem majd hogy mit produkál a kocsi. Azt meg se említettem, hogy hullámzik az alapjárat kicsit, de magasabb fordulaton is :S Viszont menet közben ez nem vehetõ észre.

Gyújtáselosztó jó, a vákuumdob szintén. a kábeleket leellenõrzöm valahogy :)

Köszi a segítséget, majd szólok ha fejlemény van :)

1757   2010-03-13 10:43:24  Előzmény:Fonai László: 70372

A beütést fel kell feszíteni. Lelazulás elleni biztosítás céljából van úgy beütve. Légkulccsal szedd le mindenképp, máshogy nemigen fog menni. Ha visszatetted az anyát, akkor ne felejtsd el azt a kis peremet beleütni a tengelyen lévõ horonyba, nehogy elhagyd a kereket menet közben.

1756 Fonai László 2010-03-13 10:03:18

Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem. A 4T trabi hátsó fékdobját akarnám leszedni és természetesen nem boldogulok a nagy anyával. Most sikerült szereznem megfelelõ méretû dugókulcsot, de mit csináljak az anyán a beütéssel?
Egy részletes leírásért nagyon hálás lennék, hogy pontosan mit hogyan csináljak.
Üdv.
[i](Módosította foszer14 2010.03.13. 11:04-kor)[/i]

1755 Marton Tamás 2010-03-13 01:22:14  Előzmény: : 70367

Ez a hibajelenség (hol jó, hol nem), inkább elektronikai problémára utal, nem karbira.
A karbi ha valahol dugult, vagy rosszul tömített, esetleg falsot szívós, állandó hibajelenséget produkál, nem játssza meg magát. :)
Akkor azt mondod, hogy gyertyacsere után már nem jött elõ a hiba? Mert ha nem, akkor egyértelmû, hogy az a "lefogyott" gyertya okozta. Alátétnél kiverte a szikrát? Jó minõségû lehetett akkor.
Ez olyan dolog, hogy nem tudtuk mi sem miért 3 hengerezik néha a gép. Aztán kiderült, hogy az egyik gyertyáról hiányzik az a kis menetes szár, amire rácuppan a "nagy lukú" kábel. Mert ugyebár 2féle gyertyakábel van. Van ami simán csak a gyertya vékony menetére megy fel, valami meg arra a kis gyertya menetére csavarható szárra. Utána jött az a probléma, hogy torpant, nem ment rendesen. Kábelcsere megoldotta.

De ha esetleg visszatérne a problémád, nézz át minden kábelt aminek köze van a gyújtáshoz. Hall jeladó csatija, gyújtáselosztó földelés (barna kábel), gyújtáselektronika csatija, gyújtótrafó fehér és föld vezetéke, na meg arról is gyõzõdj meg, hogy a trafó csatlakozója tuti érintkezik e a fõkábellel. Esetleg gyújtáselosztó csere. Hajlamos a gyújtáselosztón lévõ vákuumdob is megadni magát, bár az csak minimális elõgyújtást ad pluszban a vákuum függvényében, nem hinném hogy durva hibajelenséget produkálna a meghibásodása.

A karbit meg jól tisztítsd át minden szétszedéskor. 3 felé kell szedni, minden járatot átfújkálni benzinnel, tömítéseket vékonyan bezsírozva visszatenni. A végén a szívósoron levõ gumitalpat is picit felzsírozni, és úgy rácuppantani a kész, tiszta karbit.

1754 Kacsándi Szabolcs 2010-03-12 21:03:33  Előzmény:Anda Árpád: 70356

Lehet mikor cseréltétek a csapágyat,megütöttétek vagy meg lett nyomva a féklap.

1753 Varga Tibor 2010-03-12 19:44:01  Előzmény:Erdei Tamás: 70368

Mindenképpen a kéttorkú.