Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1775 Marton Tamás 2010-03-14 19:48:23  Előzmény:Tóth Ákos: 70390

Simán lehet kapni, de szabványos O gyûrû, minden normális autósbótban árulnak több méretben. Ilyen van az AC és a vízpumpa mögött is, igaz más méretben azok is.

Járatás víz nélkül: Szerintem nagyban függ attól is, milyen az idõ kint. Ha pl. -10fok van, nyugodtan járathatod "léghûtéssel" akár 10 percig is, persze fordulatszámfüggõ is.
De már plusz 5-10 fokban én 5 percnél tovább nem járatnám.
Ja és olajat meg már újat raknék, ha tényleg új a HF is.

1774 Tóth Ákos 2010-03-14 17:15:52

Jocking:THX a gyors választ!

Szerintetek víz nélkül meddig lehet üzemeltetni a motort?Meddig mehet hány percig? Ugyanis szeretném meghalgatni a hengerfejet, de nem akarom feltenni rá a hûtõt, illetve feltölteni a vízrendszert.(úgy is szét lesz szedve...)
Az olaj még jó benne(nem futott le), érdemes lecserélni az olajat benne? Így hogy új HF-et kapott?

1773 jocking . 2010-03-14 15:50:06  Előzmény:Tóth Ákos: 70388

Nem biztos, hogy pont Wartburg termosztátház tömítés név alatt fut, de ekkora O-gyûrût lehet kapni. Csak vidd be a használtat mintának.;)

1772 Tóth Ákos 2010-03-14 15:49:04

Szerintetek lehet ide kapni tömítést?Vagy tegyem vissza a gyári eredetit?

[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73370376.jpg#3[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73370375.jpg#3[/imgw]
Nem hiszem hogy meg volt tépve, egyszerûen csak az anya menetének önzáró tulajdonsága miatt nem akart lejönni. Bár... igazából nem nehéz ezt az anyát túlhúzni, mégiscsak elég kicsi a menetemelkedése.

1770 Fonai László 2010-03-14 12:30:11  Előzmény:Lizák Péter: 70382

Nem az, nem én voltam, arra felé nem nagyon járok. Különös ismertetõ jelem a kombi csomagtérajtó feletti antenna, amirõl egy kis nemzeti színû szalag lóg és elöl a két jókora (most már) kerek ködlámpa. :)
Jelentem, készen vannak a hátsó fékek is! :D
Köszönöm a segítségeket!
Üdv!

1769 Madocsai Gergely 2010-03-14 11:45:08  Előzmény:Fonai László: 70381

Azért ne túlozzunk;)... Örülök, ha segíthettem! :)

1768 Madocsai Gergely 2010-03-14 11:43:53  Előzmény: : 70380

Az szép, azaz nem! Nem kicsit megtéphették!
Nálam eddig mindegyik anya engedett szépen, egy kis ugri-bugri után, pedig még a biztosítást sem ütögettem ki elõtte soha a horonyból, de lehet, h az én s*ggem túl nagy;):D...

1767 Erdei Tamás 2010-03-14 11:04:51

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

üdv! sajnos fogalmam sincs hogy hogyanis mûködik a 2ütemû wareszom átfolyásmérõje,kérlek segítsetek már egy pontos leírással a mûködési folyamatok megértése végett. köszönöm szépen!

1766 Lizák Péter 2010-03-14 10:36:32  Előzmény:Fonai László: 70381

Hali!

A te trabidat láthattam tegnap délelõtt az M0-ás melletti madaras tesco parkolójában? :-)
[i](Módosította PEDROH 2010.03.14. 11:37-kor)[/i]

1765 Fonai László 2010-03-14 04:54:10  Előzmény:Madocsai Gergely: 70377

Köszönöm ezt a remek leírást!
Hát nekem az ugrálgatással nem jött le. még úgy se, hogy melegítettem az anyát. a légkulcs viszont leszedte, annyi volt a probléma, hogy a kompresszor max 6 bart tudott, és pont 6 bárnál volt annyi ereje a légkulcsnak, hogy le tudta tekerni. :D
[i]"Azt mondta, ez a helicoil még erõsebb is lesz, mint volt (legfõképpen alu meneteknél)."[/i]
Errõl van szó, pontosan ugyanezt mondták nekem is a gépészkiállításon. :D

gondolom azért erõsebb, mert a menetspirál nagyobb felületen fekszik fel a neki kialakított menetben, maga a spirál meg erõs anyagból van csinálva.

1762 Madocsai Gergely 2010-03-13 13:03:07

Fejlemények a múltkori helicoil-os kérdésemhez:

Mihályfi mester ajánlott egy szerelõt, aki tonnaszám csinált már ilyen fékjawítást (nem gányolást!), elmondása szerint a PUG márkaszerwíz(!!!) tonna számra hordta neki az csigazabálók által összehányt wasakat, ugyanezzel a fékproblémáwal, mint nálam.

Azt mondta, ez a helicoil még erõsebb is lesz, mint volt (legfõképpen alu meneteknél).

1761 Madocsai Gergely 2010-03-13 12:42:41  Előzmény:Fonai László: 70376

Ha esetleg nem sikerül kiütni a horonyból a biztosítást, ne aggódj, ugyanúgy nyílik az a kötés;), max kiszakad az anya koronájának ezen része és új anya kell, ennyi.
Mindenképp maradjon felszerelve a kerék és természetesen álljon a kocsi a földön az anya le ill. felszerelésénél is, különben magadat szíwatod meg, de nagyon!

Leszerelés:
A nagy csillagkulcsot ráteszed az anyára, amennyire passzentosan csak lehet, ráállsz, lendülsz rajta 1-2-õt és már le is jött. Arra nagyon ügyelj, h a kulcs le ne csússzon az anyáról!!! Ezután emeled fel, ÉS fixálod a kocsit kerekekkel, tuskówal, stb, mert kéziféket ki kell engedni, h le tudd wenni a dobot a kerékkel együtt.
Esetleges téwhiteket és egyéb hiedelmeket elkerülendõ: semmilyen lehúzószerszám NEM KELL a dobhoz (=telesen felesleges), ugyanis, már az anya lazításakor le akar esni a dob, de ha esetleg mégsem, akkor a gumi peremére átlósan rárúgsz 2-õt és már lent is wan. A tengely hengeres illesztõcsapja nagyon fontos, épnek kell lennie, ha nem az csere!!!

Összeszerelésnél pont fordítwa: kerék+dob felrak -> az illesztõcsapra ügyelni, h a dob hornyába kerüljön(kissé pöcsölõs, fõleg könnyen forgó tengelyeknél, be kell nézni középen, a dob lyukán keresztül, h beletalálj és nehogy elforogjon a rohadék)! Majd rátekered az anyát, úgyahogy meghúzod. Kocsi leenged, ék(ek) KELL(enek) a kerék(ek) mögé a kiengedett kézifék miatt, majd kulcsot az anyára teszed és meghúzod: itt már nem kell ugrálni a kulcson max "érzéssel" ráállni(~80Kg), beütni a biztosítót, azt sanyi.

[i](Módosította madogery 2010.03.13. 13:58-kor)[/i]

1760 Fonai László 2010-03-13 11:58:37  Előzmény:jocking .: 70375

Köszönöm a praktikákat! :)
Ha minden jól megy ma este neki is feszülök az új ismeretek segítségével.
Szép napot!

1759 jocking . 2010-03-13 11:32:14  Előzmény:Fonai László: 70372

Ha a beütés alá be tudsz nyúlni egy szöggel, akkor ki lehet görbítgetni a bevágásból. Ha végképp nem megy, akkor tedd fel a kereket, ereszd le a kocsit és valaki fékezzen bent (Ha hátsó kerék, akkor kézifék is elég). Te kint rakd fel a dugókulcsot egy hosszú hajtószárral és erõsen ugorj rá (óvatosság azért nem árt a saját és a fényezés testi épsége érdekében). Ettõl is el kell fordulnia, de utána lehet, hogy nem fog ártani egy új anya.

1758   2010-03-13 11:04:43  Előzmény:Marton Tamás: 70371

Ebben van valami... :DDD

Nos, a karbit úgy tisztítottam meg eddig is, ahogy leírtad, szóval annak már patyolat tisztának kell lennie :D

figyelem majd hogy mit produkál a kocsi. Azt meg se említettem, hogy hullámzik az alapjárat kicsit, de magasabb fordulaton is :S Viszont menet közben ez nem vehetõ észre.

Gyújtáselosztó jó, a vákuumdob szintén. a kábeleket leellenõrzöm valahogy :)

Köszi a segítséget, majd szólok ha fejlemény van :)

1757   2010-03-13 10:43:24  Előzmény:Fonai László: 70372

A beütést fel kell feszíteni. Lelazulás elleni biztosítás céljából van úgy beütve. Légkulccsal szedd le mindenképp, máshogy nemigen fog menni. Ha visszatetted az anyát, akkor ne felejtsd el azt a kis peremet beleütni a tengelyen lévõ horonyba, nehogy elhagyd a kereket menet közben.

1756 Fonai László 2010-03-13 10:03:18

Sziasztok!
Némi segítségre lenne szükségem. A 4T trabi hátsó fékdobját akarnám leszedni és természetesen nem boldogulok a nagy anyával. Most sikerült szereznem megfelelõ méretû dugókulcsot, de mit csináljak az anyán a beütéssel?
Egy részletes leírásért nagyon hálás lennék, hogy pontosan mit hogyan csináljak.
Üdv.
[i](Módosította foszer14 2010.03.13. 11:04-kor)[/i]

1755 Marton Tamás 2010-03-13 01:22:14  Előzmény: : 70367

Ez a hibajelenség (hol jó, hol nem), inkább elektronikai problémára utal, nem karbira.
A karbi ha valahol dugult, vagy rosszul tömített, esetleg falsot szívós, állandó hibajelenséget produkál, nem játssza meg magát. :)
Akkor azt mondod, hogy gyertyacsere után már nem jött elõ a hiba? Mert ha nem, akkor egyértelmû, hogy az a "lefogyott" gyertya okozta. Alátétnél kiverte a szikrát? Jó minõségû lehetett akkor.
Ez olyan dolog, hogy nem tudtuk mi sem miért 3 hengerezik néha a gép. Aztán kiderült, hogy az egyik gyertyáról hiányzik az a kis menetes szár, amire rácuppan a "nagy lukú" kábel. Mert ugyebár 2féle gyertyakábel van. Van ami simán csak a gyertya vékony menetére megy fel, valami meg arra a kis gyertya menetére csavarható szárra. Utána jött az a probléma, hogy torpant, nem ment rendesen. Kábelcsere megoldotta.

De ha esetleg visszatérne a problémád, nézz át minden kábelt aminek köze van a gyújtáshoz. Hall jeladó csatija, gyújtáselosztó földelés (barna kábel), gyújtáselektronika csatija, gyújtótrafó fehér és föld vezetéke, na meg arról is gyõzõdj meg, hogy a trafó csatlakozója tuti érintkezik e a fõkábellel. Esetleg gyújtáselosztó csere. Hajlamos a gyújtáselosztón lévõ vákuumdob is megadni magát, bár az csak minimális elõgyújtást ad pluszban a vákuum függvényében, nem hinném hogy durva hibajelenséget produkálna a meghibásodása.

A karbit meg jól tisztítsd át minden szétszedéskor. 3 felé kell szedni, minden járatot átfújkálni benzinnel, tömítéseket vékonyan bezsírozva visszatenni. A végén a szívósoron levõ gumitalpat is picit felzsírozni, és úgy rácuppantani a kész, tiszta karbit.

1754 Kacsándi Szabolcs 2010-03-12 21:03:33  Előzmény:Anda Árpád: 70356

Lehet mikor cseréltétek a csapágyat,megütöttétek vagy meg lett nyomva a féklap.

1753 Varga Tibor 2010-03-12 19:44:01  Előzmény:Erdei Tamás: 70368

Mindenképpen a kéttorkú.

1752 Erdei Tamás 2010-03-12 18:27:02

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

sziasztok! szeretnék egy kis segítséget kérni hogy szerintetek az 1 torkú BVF karbi vagy a 2 torkú karburátor a jobb ? fogyasztás,menetteljesítmény, stb.. tapasztalatotok ha van légy szíves írjátok már le! 353-as wartburgról van szó:)
köszönöm a segítséget!

1751   2010-03-12 12:05:56  Előzmény:Marton Tamás: 70365

Szia.

Most az a helyzet, hogy ugye megcsináltam a kocsit, jó volt, aztán másnap megint ugyanaz volt a hiba. Tegnap mentem vele, és eleinte rosszalkodott, de aztán meggyógyult, jelenleg frankón mûködik. ki érti ezt? XD õõõ, mondjuk a gyertyacsere az már megvolt ekkor.

Egyébként nekem is azok a tesla szilikonkábeleim vannak, amiket te is vettél, december közepén vettem õket, de a rotor is új, meg az elosztófedél is. Gyertyákat cseréltem, 3 pólusú Bosch-ra.

A különbség: a régi francia gyártmányú gyertyák (3000km-esek) kiverték a szikrát az alátétüknél, ott egészen lent. Ezek a Bosch gyertyák meg nem verik ki.

Továbbá az egyik fanszijja gyertya elektródája vagy nemtudom milye, az a kis henger, ami kijön a porcelánból, na az egyik gyertyának az a része elkopott, de úgy, hogy az alja kerek maradt, és a porcelán felé kúposan elfogyott felére az anyag. 0.o

Csinálnék képet arról a gyertyáról, de nincs itthon.


U.I.: egyébként a karbit úgy tisztítottam ki, hogy csak a fúvókákat, a karbiban lévõ járatokat nem, szóval akár még ez is gond lehet.
[i](Módosította Jurij 2010.03.12. 13:09-kor)[/i]

1750 Nagy József 2010-03-12 07:19:36  Előzmény:tóth furdzsenxia: 70337

Ez a jetta nem egy gyorsulási versenyt megnyert!! A motorja igen csak fel volt húzva a turbó is 2.3 bárt nyomott! A haverom ki akart álni az udvarból és beindította egy kis melegedés után nyomott egy kövéret és egy atom nagy csattanás volt!!! Azt hittük hogy a fõtengely tört el de nem széttörte a blokkot a hajtókar de nem egy hajtókar hanem 2!!!! Szép látvány volt!! Majdnem sírt haverom! Az az napi csapatás elmaradt!! :D

1749 Marton Tamás 2010-03-11 23:12:40  Előzmény: : 70270

Lehet megvan a megoldás a te problémádra is:

Betettük a wareszba uccsó próbálkozás gyanánt az én elosztófedelemet, rotoromat, és a frissen vásárolt Tesla kábelszettemet (hmmm... olyan Marcipán-szilikon illata van :).
Hidegindításkor pöcögtetni kell a gázt fél percig, hogy megmaradjon az alapjárat (eddig is kellett), de utána álom az autó. Nem rángat, nem torpan, húz. A félmeleg-meleg átmenet közt van egy kis bizonytalansága, de az már betudható a karbi rossz beállításának. Így most annyi elõgyuszi sem kell neki.
Ennyit számít, ha jó kábellel ajándékozzuk meg. Már csak arra lennék kíváncsi, hogy a saját karbijával mi történne, mert az is ilyen "lebluggygós" volt, ráadásul 2 literrel többet is evett.

1748 Marton Tamás 2010-03-11 23:03:56  Előzmény:Varga Tibor: 70349

Való igaz, hogy lendkereket neten kellett volna néznem, de már annyira sürgetett az idõ, hogy döntenem kellett.
Pest környékén lakom, ami bontókat ismerek, többnyire elég rablók :)
Esztergályos meg hát... jól dolgozik, de azért ez nem egy sima "fékdob utánmarás", annak darabjáért is 1200õt kér. A HF becsiszolás, és szelepszárszimmering cseréért fizettem nála 11e Ft-ot.
A fogaskoszorú átrakásra meg ennyit mondott. Azt is említette, hogy azt simán nem rakja át, rá is kell melegíteni. Biztosra megy. Tán ezért annyi amennyi.
Mind1, maradnak a Trabi cuccok, meg a LUK tárcsa. Nem vagyok egy naiv ember, de ez a tárcsa határozottan jól néz ki. Különb mint a QH. Ezért gondoltam arra, hogy tán eredeti is lehet. A srác egyenesen a Láng-tól veszi. Nem tudom van e valahol valami sumákolás. :)

Féltengelyt meg majd kompletten cserélünk a wareszon ha eljön az ideje.

1747 Madocsai Gergely 2010-03-11 22:09:44

Jurij, biacs, köszönöm az info-t!

Én is csak jókat hallottam eddig errõk a technikáról.

Az egyetlen ok, amiért a meg merem kockáztatni a jawítást, az pontosan elhangzott, mégpedig, hogy a was tart ellen a "brakemoment"-nel, a csapok csak a nyerget tartják a helyükön, azokra más nemigen hat(hat).

Megpróbálok felhathatni wakit, aki bele tud ilyet szerezni és belehajtani.
Már csak egy dologban reménykedem, h lesz akkora méretben, amekkora kell.
[i](Módosította madogery 2010.03.11. 23:10-kor)[/i]
Láttam gépészkiállításon ezt a menetjavítót. Ott azt mondták, hogy erõsebb is lehet a menet, ha ilyen cuccal javítják. Persze nyilván nem fogják azt mondani, hogy rossz a menetet így javítani, de na, nem hiszem hogy olyan rossz lenne. Ennek a menetjavító cuccnak van egy speciális menetfúrója, hogy a spirált be tudd tekerni az új menetbe, hogy a régi menettel azonos méretû menetet kapj. :D Ezt a menetjavító spirált nem kell véletlenül beleragasztani az új menetbe? 0.o???

Bár nem használtam ilyet, de szerintem elég jó megoldás ez.

1745 Biacsics Gábor 2010-03-11 21:37:03  Előzmény:Madocsai Gergely: 70359

Ha nincs külön nyeregtartó akkor gáz.Cserélni kell a csonkálványt az már mindjárt vonza magával a kerékcsapágyat is,ez így elég szép összeg lesz a végére.Vagy veszel egy komplett bontottat.De én simán a menetjavítóra szavaznék.A fékbetéteket a nyeregtartó,vagy a csonkálvány rögzíti a helyükön,ezálltal a féknyereg rögzítõcsavarjai nem kapnak akkora terhelést fékezéskor sem,simán megtartja menetjavítóval is.

1744 Biacsics Gábor 2010-03-11 21:29:53  Előzmény:Varga Tibor: 70354

Hmm érdekes,én eddig pont fordítva tudtam.Most cseréltem a héten az enyémben is.Azon is kijött a tengellyel együtt.Pedig direkt belepróbáltam (volna) az agyba a csapágyat.Csak ugy lehet behúzatni a csapágyat az agyba a tengellyel.Mondjuk az enyém már nem rugós hanem henger-távtartós,lehet az illesztéseken is módosítottak a korábbihoz képest.Vagy csak simán a csonkom erõsebb mint az átlag,mert nagyon passzosan megy fel a csapágy.Mind1 a lényeg h jó lett.

1743 Madocsai Gergely 2010-03-11 21:28:52

Srácok, lenne egy kérdésem a beleszakadt menetek henkölõihöz:

A minap cseréltem elsõ féket egy OFF autón, mikor kiszúrtam, h az úszónyerget tartó csap menete a "futómûwasban" (fingomnincs hogyhíjj'ák) némi folytonossági problémáwal bír - hála az még elõzõ tulajnál szakszerûen gányoló szakszerwíznek...

Miwel egy féknél, nem árt, ha tuti, meg amúgy is tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzést nyújt, ha rendesen a helyére kerülnek a dolgok, így a kézenfekvõ cserén kíwül 2 eshetõségre gondoltam:

1. Nagyobb menet fúrása a wasba, egy megfelelõ anyagból kiesztergáltatni a csapot.
(a közbetét a was wéges falwastagsága miatt nem igazán megoldható sajnos...)

2. Marad a gyári méretû csap, nagyobb menet fúrása a wasba, és ebbe egy ún. "helicoil" menetjawító spirált belehajtani.

Akinek wan tapasztalata ezzel a helicoil-lal, az kérem segítsen, azaz lesz-e olyan erõs egy ezzel jawított menetes kötés, mint új korában, wagy hagyjam a p****ba az egészet?:S

1742 Varga Tibor 2010-03-11 21:15:17  Előzmény:jocking .: 70357

Konkrétan nem gyártanak Trabihoz. De ha figyeltél volna lejebb, akkor írtam hogy a poloét/golfét be lehet tenni, csak reszelni kell a lamellák végébõl.

1741 jocking . 2010-03-11 21:09:59  Előzmény:Varga Tibor: 70349

Nem azért, de ha trabihoz nincs QH kuplung, akkor nekem mifenét ratál bé?:rolleyes::confused::p;)

1740 Anda Árpád 2010-03-11 21:08:19  Előzmény:Varga Tibor: 70355

Nemtudom...féklapra én is gondoltam....holnap ismét szétszedem megnézem melyik munkahengert éri el és próbálok "kalapálni" a féklapon, meg cserélek agyat...Köszi a tippet ;)

1739 Varga Tibor 2010-03-11 21:05:03  Előzmény:Anda Árpád: 70353

Cserélj akkor kerékagyat, ha még tudsz.De valószínûleg a csonkállvány csere oldaná meg. Vagy görbe a féklapod. Mindkét munkahengerbe beleér?

1738 Varga Tibor 2010-03-11 21:03:14  Előzmény:Biacsics Gábor: 70342

Hát nem tudom, épp az a jó ha a csapágy bentmarad, mert így legalább nincs még kikopva a csapágyfészek. Az a rosszabb ha a csapágy is kijön, akkor szinte biztos hogy kuka a lengõkar.

1737 Anda Árpád 2010-03-11 21:01:46  Előzmény:Varga Tibor: 70351

ÕöÕ ma cseréltünk csapágyat benne...Nincs valami "maszek" megoldás erre???

1736 Varga Tibor 2010-03-11 20:59:51  Előzmény:Kolonics Tamás: 70346

Miért is szeretnél másik spirált? Teljesen jó a gyári, tök ugyanazon a helyen is van a kihajtása a váltónak, nem kell másik.

1735 Varga Tibor 2010-03-11 20:59:02  Előzmény:Anda Árpád: 70348

Nem kicsit csapágyas a szerkezet. Valószínûleg már a csonkállvány/agy is el van kopva, azért tud beleérni.

1734 Varga Tibor 2010-03-11 20:58:07  Előzmény:Marton Tamás: 70321

[i]ilyet lehet venni külön?[/i]

Nem.

1733 Varga Tibor 2010-03-11 20:56:08  Előzmény:Marton Tamás: 70321

[i]kérdeztem bontókat Golf lendkerékrõl, és 8-10e Ft alá egyik se ment. Az esztergályos megoldotta volna a fogaskoszorú átszabást, de õ sem vállalta volna be 5e Ft alatt.[/i]

Te hova jársz ahol ilyen horror árak vannak?
Én nem egy fogaskoszorút tetettem át, és igaz rég volt, de emlékeim szerint 1-2 ezer ftot fizettem. Lendkereket meg ne bontóban nézz, hanem túrd a netet. simán találsz.
Igaz, már megvetted a Trabi cuccokat hozzá. De azt te se hiszed el hogy 9e-ért eredeti Luk tárcsát kaptál:)

1732 Anda Árpád 2010-03-11 20:38:33

Szevasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy mitõl lehet az hogy a tõcsavarok fejei elérik a fékmunkahengereket a bal elsõ keréknél....Már 2-õt szét is vertek....Jah új agyas 2T rõl van szó...

1731 Tóth Ákos 2010-03-11 20:12:56

Miért a gyári kilóméteróra spirál nem jó?Szerintem tök egyforma helyen van. Nekem emiatt nem kellett másik kilóméteróra spirált vennem.

1730 Kolonics Tamás 2010-03-11 19:21:45

Sziasztok!
Szeretném valakitõl megtudni,hogy Trabi 1.1 be épített Polo 5-ös váltóhoz milyen km.óra spirált használjak ami nem olyan hosszú mint a trabi1.1 gyári km.óra spirálja?

1729  Spityu 2010-03-11 19:08:31  Előzmény: mafa: 70343

ZKL/ZVL 6206 C2, sokaknál bizonyított. 7-900 jellemzõen az ára. Nekem jelenleg elöl ilyen van, hátul pedig HCH (kínai, de "minõségi" :D). Egyikkel sincs gondom. Amúgy kapható 1000-1200-ért DKF-DDR is. :)

1728 Földvári Sándor 2010-03-11 19:03:42

Hy Bigmafa!
Nekem is volt 2 hete ien problémám... A boltban azt mondták, hogy csak a C2 számít a csapágy vételnél. Nekem 800 ft- ba került db-ja. Viszonylag jó minõségû.

1727  mafa 2010-03-11 18:53:48  Előzmény:Biacsics Gábor: 70342

Kösz.

A tengely megy a levesbe, van másik. A csapágy is persze. (bontott)

Még annyi, hogy milyen csapágy is kell a helyére? Mert láttam 6206 és 6206C2-t is...
Létezik, hogy ez 3-500 Ft-os tétel lenne darabja, vagy az nagyon gagyi?

Kösz a segítséget!

1726 Biacsics Gábor 2010-03-11 18:28:33  Előzmény: mafa: 70338

Annyi még hogy érdemes szemrevételezni a tengelyt ha az csúszott ki a csapágyból,nincs-e megkopva.Elvileg a csapágy a tengelyre kisebb illesztéssel van feltéve,mint a csapágy a házba,magyarul ahogy hátrafelé kiütöd a csapágynak a tengellyel együtt ki kellene jönni.