Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1909  Spityu 2010-03-31 19:12:07  Előzmény:jocking .: 70523

Olvasd el a cikket! ;) Természetesen ahhoz is jó. Tényleg olvasd végig.
Kalibrálva lehet venni az anyagköltségnél nem sokkal többért monitort, szondát meg bontani érdemes, akár ócskavas áron, bár manapság azért még nem túl gyakori az injektoros autó a MÉH-telepen. :) 3-10 ezer forint között lehet venni használtan.

A szondát és a monitort is kölcsönbe kaptam, a léptetõmotort nem fogom beszerelni az elõzõ hozzászólásomban leírva miért.

Egy bökkenõ van a dologban, na jó az sem az: az M18x1.5 elég ritka menet, csak önzáró anyát tudtam venni, 150-ért, illetve a késõbbi dugózáshoz csak 100mm hosszú, nem végigmenetes csavart tudtam keríteni 500(!) forintért. Utóbbit elvágva, egy újabb anyát a menetre ráhegesztve lehetett kialakítani a dugót. Helytakarékossági okokból lett így megoldva, mert ugye a másik anyával kontrásan meg lehetett volna húzni. :)
[i](Módosította Spityu 2010.03.31. 21:21-kor)[/i]

1908 Csády Szabolcs 2010-03-31 19:07:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 70516

Mivel senki se válaszolt a kérdésemre kicsit kutakodtam a neten. Akk most az lenne a kérdésem, hogy valaki tud-e valamit az alábbi mûhelyrõl?

"Vörös rugókovács, Bp XIII Fáy köz, bejárat a Fáy u felõl. 329-0279. reggel viszed, este kész is! nyitva 7.30-16.00"

Ha jól sejtem ez a honlapjuk, bár a cím nem egyezik de a telefonszám az igen:

[url]http://www.autorugojavitas.hu/elerhetoseg/index.html[/url]
[i](Módosította trabiszabi 2010.03.31. 21:15-kor)[/i]

1907 jocking . 2010-03-31 19:02:35  Előzmény: Spityu: 70522

Vagyis megépítetted a linkben szereplõ szerkezetet? Mert ha benzinüzemû belövésnél is segít, akkor én is összedobok egyet.:)

1906  Spityu 2010-03-31 18:41:32

Hétvégén beépítettük a [url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100]lambdaszondát[/url] a 4T-be, azért, hogy a gázüzemet menet közben (terhelésen) be tudjam lõni. Hát... sokat nem kellett csavargatnom a reduktoron lévõ nyomásszabályozón, ill. a gázcsövön lévõ mennyiségszabályozón, gyakorlatilag minimálisat. Elég jól belõttem úgy látszik fülre meg gyorsulásra a kicsikét. :P
Azt hiszem Trabira felesleges a lambdavezérelte léptetõmotor gázüzemhez, mindenféle körülmény között 0.95-1.05 között volt az érték! Ez alól kivétel az alapjárat, de az abszolút nem számít. Hideg motornál az is tökéletes, kb. 1.02, melegnél dús, de alapjáraton alig ketyeg a motor (nyista rendõrlámpa). Amint egy nagyon kicsit emelek a fordulatszámon (kb. 1000-re) máris zöld zónában van a kütyü.
Tartós haladásnál 1.00-1.05 körül mozog sebességtõl függõen.
Benzinüzem szintén jó, bár azon kicsit kéne korrigálni, ami az átmeneti rendszert illeti, de telibef****, kinek kell az?! ;)
Hétvégén megyek 400km-t, kíváncsi leszek a fogyasztásra.
Igazából még a gyújtást kéne belõni, bár van stroboszkóp, jelenleg még fül típusú mérõmûszer alapján van a gyári(?) jelnél, a fémház kerületén mérve kb. 3mm-rel megnövelve.

Ezúton is köszönet Szabinak, az M18x1.5-es anya felhegesztéséért!
[i](Módosította Spityu 2010.03.31. 20:45-kor)[/i]

1905 Madocsai Gergely 2010-03-31 17:58:24  Előzmény:Marton Tamás: 70519

Nos, itt egy kép, asszem még Bajusz79 kolléga linkelte be nekem korábban:

[url]http://kepfeltoltes.hu/090801/vez1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

Elwileg Z-re (a tûzfalhoz közelebbi jel) kéne állítani.
Nemrég cseréltem a pumpát, akkor megnéztem, hidegen(!) a Z és a 0 között állt a jel a fõtengely ékszíjtárcsáján, egy picit a Z-hez közelebb.
Az is baj, h a lelazított ékszíjtárcsának is wan játéka rendesen, így azzal is lehet csalni felrakásnál, én ezt kb a játék "közepén" rögzítettem a fõtengely wezérmûkerekén. Ugyanígy raktam wissza mindent, ahogy wolt (Z-hez közelebb).

Meg kéne egyszer nézni egy még szûz, [url=http://www.hasznaltauto.hu/galeria/902660-3694154-63-0-5]Pneumant[/url] szíjas kocsin hogyan áll, gyárilag, és azt tekinteni refinek. Ha jóarc a tulaj, biztosan ki lehet sírni egy méricskét...

(de hogy miért nem tudott ez a b*zi VW egy normális, egyértelmû jelet odab***ni, azt nem értem...)

1904 Busa Attila József 2010-03-31 12:08:43  Előzmény:Marton Tamás: 70519

Szia!
Nem vagyok nagy szervizes, csak nekem ötletet szeretnék adni. Néhány éve hasonló csapdába este én is. Fel lett fúrva mind a 4 hengerem és tömítéscsere meg minden, de Istenért nem bírtuk beállítani a gyújtást meg az alapjáratot, nem beszélve a fogyasztás mértékérõl. Nem kevés pénzt vertem el autóvillamossági "szakemberre" (26.000 Ft). Az elsõ két napban visszavittem és apró alapjárat-állításért kért még egy 1.000-est helyben. Még én szégyelltem magam. Majd egy ismerõsöm tanácsolt Szegeden egy helyet, ahol tudtak nekem segíteni. Ez a szegedi Autóklinika. Szinte minden alkatrészemet, beleértve a karburátort is ultrahangos pucolóval megtakarították. Majd egy szaki 30 perc alatt beállított mindent. Na azóta nem volt vele baj, de nem is mert piszkálni. A tanulság annyi, hogy Õ megcsinálta 3-ad annyiból, mint a másik és mégis minõségi munkát végzett. Szóval, ha végleg elakadsz, akkor tudom ajánlani a szegedi mûhelyt, bár nem tudom, milyen messzi laksz tõle.
Sok kitartást kívánok!!!!
Üdv: Atesz.

1903 Marton Tamás 2010-03-31 11:17:04  Előzmény:Marton Tamás: 70518

No mentem egy kört. Egész jól megy.

Kompresszió melegen pár perc járatás után, itt még nem mentem vele kört: 10-10-10-11, ami nem valami fényes.
Viszont a füst alábbhagyott, bár még ereget. Ledek villogása megszûnt bár nem tom mitõl, a lényeg, hogy abbahagyta.
Viszont: hidegen még elég szépen járt, de melegen meg akar fulladni. Alapjárati rencer mûködik rendesen, szelep kattan, de a levegõcsavart fullra ki kellett tekernem ahhoz, hogy valamelyest megmaradjon az alapjárat. Pedig ez a karbi elõtte 1-2 órával a wartburgon tökéletes volt.
A másik az, hogy kihúztam a kartergázcsövet a szívócsonkból, és érezhetõen jobb lett az alapjárat, de szerintem picit sok a kartergáz. Rendesen szemmel láthatóan fújja. Tehát ha be van dugva még jobban meg akar fulladni, mondjuk érthetõ, mert abban nem sok oxigén van.

Nem tudom, hogy a gyertyák nem e szólnak e bele ebbe az egész alapjáratosdiba. Eddig NGK egypólusúakat használtam, de most BRISK hárompólusú lett rámsózva. Valahogy nem bízok bennük.
Az elõgyújtást is megin majdnem full "elõ"-re kell tekerni, hogy szebben járjon.
Valaki megtenné nekem, hogy a vezérlésnél megnézni, hogy a szíjtárcsa jelülése, és a vezérmûkerék jelölése pontosan hol esik egybe?

1902 Marton Tamás 2010-03-30 22:33:01  Előzmény: Bandi: 70512

Ez igényes munka, valami hasonlót kellett volna nekem is csinálni, de lóhalálában készült az enyém. Na majd merítek ebbõl ötletet! Köszi :)

Azt a sarut szoktam többször is "utánharapni", hogy csatlakozzon normálisan, de azért lecsekkolom ismét!

Tibke:
Valami ilyesmi megnyugtató választ vártam köszi, tervben van egy nagy kör megtétele, mihelyst 4 kerékre tettem az autót.
Az lesz az elsõ, hogy beindítom bemelegszik, kompresszió megmér, próbakörre elmegy. Olyan igazi "ami a csövön kifér" körre. Ha valami baja van, most jöjjön elõ.
Amúgy arra is gondoltam, hogy a sallangok is most égnek ki a rendszerbõl (tömítések, maradék olaj olyan helyen ahol nem kéne lennie stb..) ezért is füstölhet.
De majd kiderül nemsokára.
Az esztergályos huszon-harmincan éve ezzel foglakozik, tán csak nem szúrta el a szimmeringcserét :)

1901 Madocsai Gergely 2010-03-30 20:45:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 70516

Címekért csatlakozom!!!

1900 Csády Szabolcs 2010-03-30 20:23:18

Valaki nem tud elfogadható áron és jól dolgozó rugókovácsot? GyMS megye, ill. Bp. lenne ideális. Az elöl lévõ vágott warti rugók túl kemények nekem, s nem tudok ehhez a típushoz való ültetõrugót...Amúgy 4T.

1899 Varga Tibor 2010-03-30 18:00:40  Előzmény:Marton Tamás: 70508

Szelepszárszimmering az egybõl tömít, ha nem az elsõt tette be embered, akkor nyilván nem rontotta el. Menj vele egy kört, és kiderül hogy elhagyja-e a füstölést. Amúgy attól hogy jó a kompresszió, lehet kopott az olajlehúzó gyûrû.
Szóval, nyugi, menj vele pár km-t, és láss csodát hogy elhagyja:)

1898  Bandi 2010-03-30 16:53:43  Előzmény:Marton Tamás: 70511

Az lehet hogy rá van dugva,de lehet hogy kontakthibás!!
Csiszold fel egy picit és szoríts egy kicsit a sarun majd úgy rakd vissza!!!

1897  Bandi 2010-03-30 16:51:33  Előzmény: Bandi: 70512

Csak teljesen bele van ültetve a házba...:D

1896  Bandi 2010-03-30 16:49:57

Az enyém így néz ki!:
http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/40/04/54004_1269967512.jpg

tehát lett neki csinálva ház és annál lett felfogatva 4 csavarral!!

1895 Marton Tamás 2010-03-30 16:04:11  Előzmény: Bandi: 70509

Abba a fémkeretbe van beletéve a csapágy amiben a persely is volt, de függõlegesen nem tart rendesen, kotyog, mert nem csináltam meg normálisan a tartókeretet
na ezért kell még rajta finomítani :)

A gyújtáselosztó tetején lévõ barna színû testkábelre gondolsz? Mert az rá van dugva.
Pedig tuti ilyesmi baja lesz.

Örülnék ha hoknap én is hasonló kompressziós értékeket mérnék, legalább akkor 1 dolgot kizárhatnék, mint füst okozó. :)

1894  Bandi 2010-03-30 14:29:51  Előzmény:Marton Tamás: 70508

Nézd meg a testet felül az elosztó mellet azt az egyedülit!
Nekem akkor vibrált...

Hála istennek nekem a kompresszióval nincs baj az 1-2-3 henger 12-es
a 4-dik meg 11,5ös....

1893  Bandi 2010-03-30 14:26:02  Előzmény:Marton Tamás: 70507

Mit kell finomítgatni rajta??

1892 Marton Tamás 2010-03-30 11:05:45

Help! (4T)

Össze van hajítva a motor, minden bekötve, 1-2 apróságot kivéve (hûtõventillátor, hõgomba a hûtõben)
Elõször az volt a nagy dilemma, hogy miért nem tölt a generátor, de a teóriám beigazolódott, be kellett kopni az új szénkeféknek, és máris tölt. Viszont amikor felpörgetem a motort, a hõfok és a benzinjelzõ ledek is kivillannak, meg vannak zavarodva. Ötlet? Lehet a termosztátházban levõ hõgombán cseréltem fel a két vezetéket? Vagy valami test hiányozna?
Viszont a nagyobb gond nem is ez.

Hanem:
Vártam, hogy az összetételbõl adódó füst és gázok szépen szûnjenek meg a motortérben, amik meg is történtek, viszont cserébe hátul füstöl az autó :(
Ha pörgetem, elég szépen eregeti a halványkékes füstöt. Megvártam míg bemelegszik a motor, de nem hagyott alább. kb. 5-6 percet ment így. Tán meg kell várni, hogy a hengerben levõ sallang elégjen? Vagy sovány lenne a 10W40? Nagyon nem tetszik ez így, mielõtt HF-es lett volna nyoma sem volt füstnek.
Gondoltam még arra is, hogy esetleg a kicserélt szelepszárszimmeringek még nem tömítenek rendesen? El lehet ott rontani valamit a cserénél? Nincs kedvem vitatkozni az esztergályossal.
Sajnos kompressziót még nem sikerült mérnem, de holnap beindítom, megvárom míg bemelegszik, és rámérek. Kíváncsi vagyok. Ha jó lesz a kompresszió a gyûrûket kizárhatom ugye? (szétszedve párszor lett csak ide oda forgatva a fõtengely, meg néhányszor átforgatva, nem hiszem, hogy ennyitõl ennyit kopna "szárazon")
Szóval most be vagyok tojva, hogy a mi a fax van.

(ezt rohadt vezérlést sem tudom pont jelre rakni, mert ha lent jelen van, akkor fent a mûanyagnál a nyíl elõtt egy foggal, de tán ez nem is akkora baj)



1891 Marton Tamás 2010-03-30 05:36:57  Előzmény: Bandi: 70506

Ezt a csapágytémát a persely helyére én is megcsináltam, nagyon szupi, bár nem lett tökéletes, még finomítgatások kellenek. Érdemes idõzni vele, mert bármit tesz az ember a persely helyére, úgyis kikopik idõvel.

1890  Bandi 2010-03-30 03:42:40  Előzmény:Varga Tibor: 70505

A gömbbõl kiszedem a stiftet ott már kapja az 5-dik a helyet, a rudazatot pedig Isti megcsinálja szépen. 4 autóra már tökéletesen megcsinálta,többek közt a sajátjára is.Nincs pénzem külön kulisszára így marad ez a megoldás,de ahogy a kormányoszlop lötyögését megoldottuk kerékcsapággyal így sz.tem ez is menni fog...
Nem persely van bent hanem,csapágy!!Örökös!!

1889 Varga Tibor 2010-03-29 19:34:15  Előzmény: Bandi: 70504

A gyári átalakított kulissza nem 100%-os, sokan szenvedtek már vele, sztem nem éri meg a veszõdést.

1888  Bandi 2010-03-29 03:56:29  Előzmény:Varga Tibor: 70503

A lényeg megvan és az már bent is van.
Váltó és féltengõ kellene.Kulissza nem kell,átalakítjuk.

1887 Varga Tibor 2010-03-28 21:51:35  Előzmény: Bandi: 70502

mé a többi már megvan?

1886  Bandi 2010-03-28 20:47:44  Előzmény: Bandi: 70501

meg esetleg a féltengelyek....

1885  Bandi 2010-03-28 20:46:37  Előzmény:Varga Tibor: 70500

De nekem csak a váltó kell belõle!!!

1884 Varga Tibor 2010-03-28 20:41:43  Előzmény: Bandi: 70498

dráága? már a motor, váltó féltengelyek, önindító, kulissza megér ennyit. kérdés injektoros-e. akkor meg pláne.
pláne hogy ez 50be hozható.

1883  Bandi 2010-03-28 20:40:13  Előzmény:Varga Tibor: 70497

Nekem is kellene valami poló v. golf 5-ös....

1882  Bandi 2010-03-28 20:39:23  Előzmény:Varga Tibor: 70497

nem drága egy kicsit???:cool:

1881 Varga Tibor 2010-03-28 20:36:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 70496

Persze hogy jó bele. Amit linkeltél az jó is ennyiért, vedd meg:)

1880 Csády Szabolcs 2010-03-28 20:28:28  Előzmény:Varga Tibor: 70495

Bocs, II-es polo szerintem. Így néz ki mint ez is, s ugyan úgy 1.3-as:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/polo_ii/volkswagen_polo_ii_1.3_5_sebesseges-3664451[/url]

1879 Varga Tibor 2010-03-28 12:58:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 70494

évjárat? melyik nálad a polo III?

1878 Csády Szabolcs 2010-03-28 12:30:10

Üdv!

A Polo III 1.3 5 sebességes váltója jó a Trabihoz?
Elõre is kösz a választ!

1877 Bende Endre 2010-03-27 21:59:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70492

Helyes-helyes...
Majd avass be, mert marhára érdekel a téma....

1876 Ackermann Balázs 2010-03-27 19:20:50

Jut eszembe, kérdés mindenkihez:

Nincs valakinek elfekvõben limó tetõlemeze? Összesen 2 db-ra lenne szükségem és egyik papyrus színû kéne legyen. Szóval, ha van valakinek reális áron eladó az érdekelne. :) Ja és a szállításra való tekintettel Budapest környéke lenne ideális.

Andrew: Úgy néz ki lassan teljesen összeáll a vászontetõ-keménytetõ receptje. ;)

1875 Ackermann Balázs 2010-03-27 18:23:34  Előzmény:Bende Endre: 70490

Köszi, örülök hogy tetszik, 3 nap izzadsága van benne szószerint, a zakóban is, mert 40 fokban vettük fel. :D

Mondom, én is Prokeetõl lestem az ötletet és nagyon jól mûködik, úgyhogy neki kell fizetni a licencet... De ha mégis nekem szeretnél, akkor tükörre akasztható diszkógömb, tudod. :D (na jó csak vicc volt) Legközekebb megmutatom a cuccot! :)

1874 Bende Endre 2010-03-27 13:50:13  Előzmény:Ackermann Balázs: 70485

Naggyon überállat a videó... Gyönyörûek a képek, nagyon profi felvételek...

ilyen megoldás érdekel... Majd koppintanám a dolgot, licenszdíjnak meg majd kitalálunk valamit :)

1873 Bernula Péter 2010-03-27 10:59:19

Sziasztok!

Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a a lapos RFT fordulatmérõn melyik vezeték hova megy? Mert csak a test meg a világítás van meg, a maradék kettõ közül nem tudom eldönteni, hogy melyik a folyamatos 12+ és melyik a jel... Végülis kitaktikázhatnám, de jobban örülnék, ha valaki biztosan meg tudná mondani.
Elõre is köszi!

1872 Lizák Péter 2010-03-26 21:44:53  Előzmény:Szabó Gábor: 70469

Szóval nem engedi, hogy feltegyem? Pedig mint érdekesség nagyon cool lenne. De nem a szerkezetet szeretném közzé tenni, hanem, magát az autót bemutatni

1871 Marton Tamás 2010-03-26 20:08:04  Előzmény:Madocsai Gergely: 70486

Nekem mielõtt HF-es lett volna a gép, azt csinálta, hogy ugyan kattant, de semmi több. Aztán több kattingatás után, egyszer csak fordított. Olyat is csinált, hogy egy-egy fordulás után, meg-meg állt. Mintha valami szorult volna. És ezeket egyik napról a másikra. Mintha ez lett volna az elõjele annak, hogy átég a HF tömítés nemsokára. Ahogy ezeket a dolgokat produkálta, épphogy hazaértem és HF-es is lett szegénykém :)
Kíváncsi leszek most hogy ki lett takarítva, és újra összerakva, hogy fog üzemelni. A rugó ép a tengelyen, a bendix is majdnem új. Remélem nem hagy cserben.

1870 Madocsai Gergely 2010-03-26 19:54:30  Előzmény:Bende Endre: 70481

Ezért löktelek meg sebességben a madarastesco parkolójában reggel...
Én az önindítóra tippelek, Édesanyám 4T-jén ugyanez wolt a jelenség, majd mikor már sok-sok taszigálás után sem nyikkant, akkor szedtem szét, és egy, a bendix mögötti, wékony rugó nyíródott fogáccsá, ami megakasztotta a forgórészt.
A fogaskoszorú, ha elkopott, annak iszonyú reszelõ hangja wan, azt hallanád, szerencsére nem nyalódik az el olyan könnyen.



[i](Módosította madogery 2010.03.26. 20:55-kor)[/i]

1869 Ackermann Balázs 2010-03-26 18:22:06  Előzmény:Bende Endre: 70482

Még nem láttad a megoldásomat ezek szerint, amit ugyan Prokeetól lestem el, kicsit továbbfejlesztettem. :) A lényeg, hogy egy üvegkiemelõt teszel fel a kocsira, de ha komolyan érdekel inkább megmutatom majd személyesen. Én ezzel csináltam egy rakat kétkerekezõs felvételt és e kis videó rengeteg beállítása is a szerkezettel készült: [url]http://www.youtube.com/watch?v=ngl5AK9xZdA[/url] Összesen jó ha 2 ezer Ft-ból készült.

1868 Bende Endre 2010-03-26 15:43:44  Előzmény:Reining Ádám: 70483

Úgy ismerlek én téged, mint aki nem tud aludni :)
Tréfát félretéve, valószínûleg az a baj amit írtam. A régivel viszont nem csinálta... Csak az ugye megadta magát.

1867 Reining Ádám 2010-03-26 15:39:00  Előzmény:Bende Endre: 70481

Szóval az önindítónak ezek szerint nem volt baja! Mégha a kefék kicsit kopottak is voltak benne vagy mit is mondtatok akkor is az egy jó önindító volt! :) Azóta nem tudok aludni mióta mondtad hogy máris megmakkant! :D

1866 Bende Endre 2010-03-26 15:24:15

Sziasztok!

Lehet hogy OFF, de a barkács témába belefér...
Max kimoderáltok.

Ötleteket szeretnék kérni arra, hogyan lehet egy fényképezõgépet rögzíteni autóra.
Lehetõleg alacsony költségvetésbõl, viszonylag stabilan, dáktép felhasználása nélkül.
Meg ne kérdezzétek, mi bajom a dáktéppel. :)
Semmi, van is a kocsiban egy tekercs, meg DW-04-is.
Csak valami kevésbé sufnituning, igényesebb kivitel érdekelne...

Azt is tudom, hogy gugli a barátom, csak nem akarok kísérletezni túl sokat...

Elõre is köszi.
[i](Módosította Andrew 2010.03.26. 16:25-kor)[/i]

1865 Bende Endre 2010-03-26 15:02:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 70477

Jaja.. Nehogy valami BNZ legyen benne, mint nálam volt...

Apropó. Rájöttem az önindító problémámra...
Tudod Gery mutattam, hogy az önindító csak kattan egyet, és nem mindig indít...

Nos. Ez a tünet akkor jelentkezik, ha megállás után szúrok neki egy karót, és úgy hagyom ott. Indítózás elõtt egyesben meg kell kicsit taszigálni a gépet, ezután gond nélkül pöccen. Ha viszont nem szúrok karót parkolás elõtt, simán indul. Szerintem elnyalódhatott a lendkerék, vagy nem tudom... Majd mexokom így....

1864 Őry Gábor 2010-03-26 07:56:33  Előzmény: Christian: 70472

Kompressziót azért nem ártana mérni, a szakértõ 4T-sek megmondják mekkora értéknek kell lennie. a kékes füt lehet még szelepszárszimmering-hiba miatt is, az kisebb baj. A fekete füst miatt a gyújtást és a karburátort kellene átnézni.

1863  Spityu 2010-03-25 21:26:22  Előzmény:Varga Tibor: 70478

Hát... ez csak amolyan provizórikus megoldás lesz. Amíg letesztelem a gázrendszert. Kölcsön lambdaszonda/vezérlés. Amennyiben a reduktoron lévõ nyomásszabályozóval (~úszószint) és a karbihoz menõ csövön lévõ mennyiségcsavarral (~fõfúvóka) be lehet lõni úgy, hogy kisebb-nagyobb kompromisszumokkal, de a fontosabb üzemállapotokban megfelelõ legyen a keverékképzés, akkor a szonda helyére megy egy szép nagy csavar. :)

Ha nem, akkor én is beszerzek egy léptetõmotort és a hozzá tartozó elektronikát, ami változtatható "fõfúvókát" eredményez.

Végülis az lenne a lényeg, hogy a szonda nehogy lefojtsa a motort, mert ugye beállítást követõen, a lambdaszondát kivéve már nem lesznek jók az értékek. Majd valamit megpróbálunk okoskodni, hogy kapjon is gázt, de ne is szûkítsen nagyon.

1862 Varga Tibor 2010-03-25 20:58:35  Előzmény: Spityu: 70476

Mindenképpen a csõbe. A keresztmetszet leszûkül, de megbírja. De cseréld le már eleve szondás 1.3 kipufcsonkra és y-ra.

1861 Madocsai Gergely 2010-03-25 20:50:36  Előzmény:Báhidszki Márton: 70471

Szerintem biztosabb ÉS olcsóbb is inkább megcsinálni, mint szerezni egy másikat. Ugyanis általában mikor szed ki az ember egy ilyen alkatrészt?
- ha elbont egy romot -> max ideig óráig müxik már csak,
- wagy ha már alapból xar.

Ami leggyakrabban ki szokott nyiffanni benne: bronzkefék, behúzómágnes, de láttam már benne eldarált rugót is a bendix mögött, amitõl megszorult a forgórész.

A "meghalt" mit takar? Kattan, mikor indítani próbálsz, wagy nem?
Ha nem kattan, akkor nagyon sanszos, h a behúzómágnes a ludas - amennyiben az akku jó, és fel is wan töltwe.
Ha kattan, akkor én a bronzkeféket csekkolnám elsõsorban(4T-ben 4db wan és más is, mint a 2T-nél!), ill h nem szorul-e a forgórész.

Mindenképpen érdemes multiméterrel leOhm-ozni, az álló és a forgó rész tekercselését is, az esetleges szakadások/röwidzárak kizárása wégett.

1860  Spityu 2010-03-25 19:01:00

Sziasztok!

Aki fúrt már lambdaszondának lyukat 4T Trabiba, kérem árulja el, hova célszerû tenni? Mindenképpen a közösítés után szeretném elhelyezni, csak azt nem tudom, hogy az öntvénybe, vagy a csõbe fúrjak? A problémát az okozza, hogy eléggé leszûkülne a csõ keresztmetszete szerintem, ha bet*sznék oda még egy lambdaszondát is... valakinek valami ötlete?

Én attól a kis kiugró "csökevénytõl" balra gondoltam elhelyezni, az alsó csatlakozónál. Szerintetek?

[img]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T1-1-32.jpg[/img]