Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1904 Busa Attila József 2010-03-31 12:08:43  Előzmény:Marton Tamás: 70519

Szia!
Nem vagyok nagy szervizes, csak nekem ötletet szeretnék adni. Néhány éve hasonló csapdába este én is. Fel lett fúrva mind a 4 hengerem és tömítéscsere meg minden, de Istenért nem bírtuk beállítani a gyújtást meg az alapjáratot, nem beszélve a fogyasztás mértékérõl. Nem kevés pénzt vertem el autóvillamossági "szakemberre" (26.000 Ft). Az elsõ két napban visszavittem és apró alapjárat-állításért kért még egy 1.000-est helyben. Még én szégyelltem magam. Majd egy ismerõsöm tanácsolt Szegeden egy helyet, ahol tudtak nekem segíteni. Ez a szegedi Autóklinika. Szinte minden alkatrészemet, beleértve a karburátort is ultrahangos pucolóval megtakarították. Majd egy szaki 30 perc alatt beállított mindent. Na azóta nem volt vele baj, de nem is mert piszkálni. A tanulság annyi, hogy Õ megcsinálta 3-ad annyiból, mint a másik és mégis minõségi munkát végzett. Szóval, ha végleg elakadsz, akkor tudom ajánlani a szegedi mûhelyt, bár nem tudom, milyen messzi laksz tõle.
Sok kitartást kívánok!!!!
Üdv: Atesz.

1903 Marton Tamás 2010-03-31 11:17:04  Előzmény:Marton Tamás: 70518

No mentem egy kört. Egész jól megy.

Kompresszió melegen pár perc járatás után, itt még nem mentem vele kört: 10-10-10-11, ami nem valami fényes.
Viszont a füst alábbhagyott, bár még ereget. Ledek villogása megszûnt bár nem tom mitõl, a lényeg, hogy abbahagyta.
Viszont: hidegen még elég szépen járt, de melegen meg akar fulladni. Alapjárati rencer mûködik rendesen, szelep kattan, de a levegõcsavart fullra ki kellett tekernem ahhoz, hogy valamelyest megmaradjon az alapjárat. Pedig ez a karbi elõtte 1-2 órával a wartburgon tökéletes volt.
A másik az, hogy kihúztam a kartergázcsövet a szívócsonkból, és érezhetõen jobb lett az alapjárat, de szerintem picit sok a kartergáz. Rendesen szemmel láthatóan fújja. Tehát ha be van dugva még jobban meg akar fulladni, mondjuk érthetõ, mert abban nem sok oxigén van.

Nem tudom, hogy a gyertyák nem e szólnak e bele ebbe az egész alapjáratosdiba. Eddig NGK egypólusúakat használtam, de most BRISK hárompólusú lett rámsózva. Valahogy nem bízok bennük.
Az elõgyújtást is megin majdnem full "elõ"-re kell tekerni, hogy szebben járjon.
Valaki megtenné nekem, hogy a vezérlésnél megnézni, hogy a szíjtárcsa jelülése, és a vezérmûkerék jelölése pontosan hol esik egybe?

1902 Marton Tamás 2010-03-30 22:33:01  Előzmény: Bandi: 70512

Ez igényes munka, valami hasonlót kellett volna nekem is csinálni, de lóhalálában készült az enyém. Na majd merítek ebbõl ötletet! Köszi :)

Azt a sarut szoktam többször is "utánharapni", hogy csatlakozzon normálisan, de azért lecsekkolom ismét!

Tibke:
Valami ilyesmi megnyugtató választ vártam köszi, tervben van egy nagy kör megtétele, mihelyst 4 kerékre tettem az autót.
Az lesz az elsõ, hogy beindítom bemelegszik, kompresszió megmér, próbakörre elmegy. Olyan igazi "ami a csövön kifér" körre. Ha valami baja van, most jöjjön elõ.
Amúgy arra is gondoltam, hogy a sallangok is most égnek ki a rendszerbõl (tömítések, maradék olaj olyan helyen ahol nem kéne lennie stb..) ezért is füstölhet.
De majd kiderül nemsokára.
Az esztergályos huszon-harmincan éve ezzel foglakozik, tán csak nem szúrta el a szimmeringcserét :)

1901 Madocsai Gergely 2010-03-30 20:45:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 70516

Címekért csatlakozom!!!

1900 Csády Szabolcs 2010-03-30 20:23:18

Valaki nem tud elfogadható áron és jól dolgozó rugókovácsot? GyMS megye, ill. Bp. lenne ideális. Az elöl lévõ vágott warti rugók túl kemények nekem, s nem tudok ehhez a típushoz való ültetõrugót...Amúgy 4T.

1899 Varga Tibor 2010-03-30 18:00:40  Előzmény:Marton Tamás: 70508

Szelepszárszimmering az egybõl tömít, ha nem az elsõt tette be embered, akkor nyilván nem rontotta el. Menj vele egy kört, és kiderül hogy elhagyja-e a füstölést. Amúgy attól hogy jó a kompresszió, lehet kopott az olajlehúzó gyûrû.
Szóval, nyugi, menj vele pár km-t, és láss csodát hogy elhagyja:)

1898  Bandi 2010-03-30 16:53:43  Előzmény:Marton Tamás: 70511

Az lehet hogy rá van dugva,de lehet hogy kontakthibás!!
Csiszold fel egy picit és szoríts egy kicsit a sarun majd úgy rakd vissza!!!

1897  Bandi 2010-03-30 16:51:33  Előzmény: Bandi: 70512

Csak teljesen bele van ültetve a házba...:D

1896  Bandi 2010-03-30 16:49:57

Az enyém így néz ki!:
http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/40/04/54004_1269967512.jpg

tehát lett neki csinálva ház és annál lett felfogatva 4 csavarral!!

1895 Marton Tamás 2010-03-30 16:04:11  Előzmény: Bandi: 70509

Abba a fémkeretbe van beletéve a csapágy amiben a persely is volt, de függõlegesen nem tart rendesen, kotyog, mert nem csináltam meg normálisan a tartókeretet
na ezért kell még rajta finomítani :)

A gyújtáselosztó tetején lévõ barna színû testkábelre gondolsz? Mert az rá van dugva.
Pedig tuti ilyesmi baja lesz.

Örülnék ha hoknap én is hasonló kompressziós értékeket mérnék, legalább akkor 1 dolgot kizárhatnék, mint füst okozó. :)

1894  Bandi 2010-03-30 14:29:51  Előzmény:Marton Tamás: 70508

Nézd meg a testet felül az elosztó mellet azt az egyedülit!
Nekem akkor vibrált...

Hála istennek nekem a kompresszióval nincs baj az 1-2-3 henger 12-es
a 4-dik meg 11,5ös....

1893  Bandi 2010-03-30 14:26:02  Előzmény:Marton Tamás: 70507

Mit kell finomítgatni rajta??

1892 Marton Tamás 2010-03-30 11:05:45

Help! (4T)

Össze van hajítva a motor, minden bekötve, 1-2 apróságot kivéve (hûtõventillátor, hõgomba a hûtõben)
Elõször az volt a nagy dilemma, hogy miért nem tölt a generátor, de a teóriám beigazolódott, be kellett kopni az új szénkeféknek, és máris tölt. Viszont amikor felpörgetem a motort, a hõfok és a benzinjelzõ ledek is kivillannak, meg vannak zavarodva. Ötlet? Lehet a termosztátházban levõ hõgombán cseréltem fel a két vezetéket? Vagy valami test hiányozna?
Viszont a nagyobb gond nem is ez.

Hanem:
Vártam, hogy az összetételbõl adódó füst és gázok szépen szûnjenek meg a motortérben, amik meg is történtek, viszont cserébe hátul füstöl az autó :(
Ha pörgetem, elég szépen eregeti a halványkékes füstöt. Megvártam míg bemelegszik a motor, de nem hagyott alább. kb. 5-6 percet ment így. Tán meg kell várni, hogy a hengerben levõ sallang elégjen? Vagy sovány lenne a 10W40? Nagyon nem tetszik ez így, mielõtt HF-es lett volna nyoma sem volt füstnek.
Gondoltam még arra is, hogy esetleg a kicserélt szelepszárszimmeringek még nem tömítenek rendesen? El lehet ott rontani valamit a cserénél? Nincs kedvem vitatkozni az esztergályossal.
Sajnos kompressziót még nem sikerült mérnem, de holnap beindítom, megvárom míg bemelegszik, és rámérek. Kíváncsi vagyok. Ha jó lesz a kompresszió a gyûrûket kizárhatom ugye? (szétszedve párszor lett csak ide oda forgatva a fõtengely, meg néhányszor átforgatva, nem hiszem, hogy ennyitõl ennyit kopna "szárazon")
Szóval most be vagyok tojva, hogy a mi a fax van.

(ezt rohadt vezérlést sem tudom pont jelre rakni, mert ha lent jelen van, akkor fent a mûanyagnál a nyíl elõtt egy foggal, de tán ez nem is akkora baj)



1891 Marton Tamás 2010-03-30 05:36:57  Előzmény: Bandi: 70506

Ezt a csapágytémát a persely helyére én is megcsináltam, nagyon szupi, bár nem lett tökéletes, még finomítgatások kellenek. Érdemes idõzni vele, mert bármit tesz az ember a persely helyére, úgyis kikopik idõvel.

1890  Bandi 2010-03-30 03:42:40  Előzmény:Varga Tibor: 70505

A gömbbõl kiszedem a stiftet ott már kapja az 5-dik a helyet, a rudazatot pedig Isti megcsinálja szépen. 4 autóra már tökéletesen megcsinálta,többek közt a sajátjára is.Nincs pénzem külön kulisszára így marad ez a megoldás,de ahogy a kormányoszlop lötyögését megoldottuk kerékcsapággyal így sz.tem ez is menni fog...
Nem persely van bent hanem,csapágy!!Örökös!!

1889 Varga Tibor 2010-03-29 19:34:15  Előzmény: Bandi: 70504

A gyári átalakított kulissza nem 100%-os, sokan szenvedtek már vele, sztem nem éri meg a veszõdést.

1888  Bandi 2010-03-29 03:56:29  Előzmény:Varga Tibor: 70503

A lényeg megvan és az már bent is van.
Váltó és féltengõ kellene.Kulissza nem kell,átalakítjuk.

1887 Varga Tibor 2010-03-28 21:51:35  Előzmény: Bandi: 70502

mé a többi már megvan?

1886  Bandi 2010-03-28 20:47:44  Előzmény: Bandi: 70501

meg esetleg a féltengelyek....

1885  Bandi 2010-03-28 20:46:37  Előzmény:Varga Tibor: 70500

De nekem csak a váltó kell belõle!!!

1884 Varga Tibor 2010-03-28 20:41:43  Előzmény: Bandi: 70498

dráága? már a motor, váltó féltengelyek, önindító, kulissza megér ennyit. kérdés injektoros-e. akkor meg pláne.
pláne hogy ez 50be hozható.

1883  Bandi 2010-03-28 20:40:13  Előzmény:Varga Tibor: 70497

Nekem is kellene valami poló v. golf 5-ös....

1882  Bandi 2010-03-28 20:39:23  Előzmény:Varga Tibor: 70497

nem drága egy kicsit???:cool:

1881 Varga Tibor 2010-03-28 20:36:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 70496

Persze hogy jó bele. Amit linkeltél az jó is ennyiért, vedd meg:)

1880 Csády Szabolcs 2010-03-28 20:28:28  Előzmény:Varga Tibor: 70495

Bocs, II-es polo szerintem. Így néz ki mint ez is, s ugyan úgy 1.3-as:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/polo_ii/volkswagen_polo_ii_1.3_5_sebesseges-3664451[/url]

1879 Varga Tibor 2010-03-28 12:58:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 70494

évjárat? melyik nálad a polo III?

1878 Csády Szabolcs 2010-03-28 12:30:10

Üdv!

A Polo III 1.3 5 sebességes váltója jó a Trabihoz?
Elõre is kösz a választ!

1877 Bende Endre 2010-03-27 21:59:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70492

Helyes-helyes...
Majd avass be, mert marhára érdekel a téma....

1876 Ackermann Balázs 2010-03-27 19:20:50

Jut eszembe, kérdés mindenkihez:

Nincs valakinek elfekvõben limó tetõlemeze? Összesen 2 db-ra lenne szükségem és egyik papyrus színû kéne legyen. Szóval, ha van valakinek reális áron eladó az érdekelne. :) Ja és a szállításra való tekintettel Budapest környéke lenne ideális.

Andrew: Úgy néz ki lassan teljesen összeáll a vászontetõ-keménytetõ receptje. ;)

1875 Ackermann Balázs 2010-03-27 18:23:34  Előzmény:Bende Endre: 70490

Köszi, örülök hogy tetszik, 3 nap izzadsága van benne szószerint, a zakóban is, mert 40 fokban vettük fel. :D

Mondom, én is Prokeetõl lestem az ötletet és nagyon jól mûködik, úgyhogy neki kell fizetni a licencet... De ha mégis nekem szeretnél, akkor tükörre akasztható diszkógömb, tudod. :D (na jó csak vicc volt) Legközekebb megmutatom a cuccot! :)

1874 Bende Endre 2010-03-27 13:50:13  Előzmény:Ackermann Balázs: 70485

Naggyon überállat a videó... Gyönyörûek a képek, nagyon profi felvételek...

ilyen megoldás érdekel... Majd koppintanám a dolgot, licenszdíjnak meg majd kitalálunk valamit :)

1873 Bernula Péter 2010-03-27 10:59:19

Sziasztok!

Meg tudná nekem valaki mondani, hogy a a lapos RFT fordulatmérõn melyik vezeték hova megy? Mert csak a test meg a világítás van meg, a maradék kettõ közül nem tudom eldönteni, hogy melyik a folyamatos 12+ és melyik a jel... Végülis kitaktikázhatnám, de jobban örülnék, ha valaki biztosan meg tudná mondani.
Elõre is köszi!

1872 Lizák Péter 2010-03-26 21:44:53  Előzmény:Szabó Gábor: 70469

Szóval nem engedi, hogy feltegyem? Pedig mint érdekesség nagyon cool lenne. De nem a szerkezetet szeretném közzé tenni, hanem, magát az autót bemutatni

1871 Marton Tamás 2010-03-26 20:08:04  Előzmény:Madocsai Gergely: 70486

Nekem mielõtt HF-es lett volna a gép, azt csinálta, hogy ugyan kattant, de semmi több. Aztán több kattingatás után, egyszer csak fordított. Olyat is csinált, hogy egy-egy fordulás után, meg-meg állt. Mintha valami szorult volna. És ezeket egyik napról a másikra. Mintha ez lett volna az elõjele annak, hogy átég a HF tömítés nemsokára. Ahogy ezeket a dolgokat produkálta, épphogy hazaértem és HF-es is lett szegénykém :)
Kíváncsi leszek most hogy ki lett takarítva, és újra összerakva, hogy fog üzemelni. A rugó ép a tengelyen, a bendix is majdnem új. Remélem nem hagy cserben.

1870 Madocsai Gergely 2010-03-26 19:54:30  Előzmény:Bende Endre: 70481

Ezért löktelek meg sebességben a madarastesco parkolójában reggel...
Én az önindítóra tippelek, Édesanyám 4T-jén ugyanez wolt a jelenség, majd mikor már sok-sok taszigálás után sem nyikkant, akkor szedtem szét, és egy, a bendix mögötti, wékony rugó nyíródott fogáccsá, ami megakasztotta a forgórészt.
A fogaskoszorú, ha elkopott, annak iszonyú reszelõ hangja wan, azt hallanád, szerencsére nem nyalódik az el olyan könnyen.



[i](Módosította madogery 2010.03.26. 20:55-kor)[/i]

1869 Ackermann Balázs 2010-03-26 18:22:06  Előzmény:Bende Endre: 70482

Még nem láttad a megoldásomat ezek szerint, amit ugyan Prokeetól lestem el, kicsit továbbfejlesztettem. :) A lényeg, hogy egy üvegkiemelõt teszel fel a kocsira, de ha komolyan érdekel inkább megmutatom majd személyesen. Én ezzel csináltam egy rakat kétkerekezõs felvételt és e kis videó rengeteg beállítása is a szerkezettel készült: [url]http://www.youtube.com/watch?v=ngl5AK9xZdA[/url] Összesen jó ha 2 ezer Ft-ból készült.

1868 Bende Endre 2010-03-26 15:43:44  Előzmény:Reining Ádám: 70483

Úgy ismerlek én téged, mint aki nem tud aludni :)
Tréfát félretéve, valószínûleg az a baj amit írtam. A régivel viszont nem csinálta... Csak az ugye megadta magát.

1867 Reining Ádám 2010-03-26 15:39:00  Előzmény:Bende Endre: 70481

Szóval az önindítónak ezek szerint nem volt baja! Mégha a kefék kicsit kopottak is voltak benne vagy mit is mondtatok akkor is az egy jó önindító volt! :) Azóta nem tudok aludni mióta mondtad hogy máris megmakkant! :D

1866 Bende Endre 2010-03-26 15:24:15

Sziasztok!

Lehet hogy OFF, de a barkács témába belefér...
Max kimoderáltok.

Ötleteket szeretnék kérni arra, hogyan lehet egy fényképezõgépet rögzíteni autóra.
Lehetõleg alacsony költségvetésbõl, viszonylag stabilan, dáktép felhasználása nélkül.
Meg ne kérdezzétek, mi bajom a dáktéppel. :)
Semmi, van is a kocsiban egy tekercs, meg DW-04-is.
Csak valami kevésbé sufnituning, igényesebb kivitel érdekelne...

Azt is tudom, hogy gugli a barátom, csak nem akarok kísérletezni túl sokat...

Elõre is köszi.
[i](Módosította Andrew 2010.03.26. 16:25-kor)[/i]

1865 Bende Endre 2010-03-26 15:02:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 70477

Jaja.. Nehogy valami BNZ legyen benne, mint nálam volt...

Apropó. Rájöttem az önindító problémámra...
Tudod Gery mutattam, hogy az önindító csak kattan egyet, és nem mindig indít...

Nos. Ez a tünet akkor jelentkezik, ha megállás után szúrok neki egy karót, és úgy hagyom ott. Indítózás elõtt egyesben meg kell kicsit taszigálni a gépet, ezután gond nélkül pöccen. Ha viszont nem szúrok karót parkolás elõtt, simán indul. Szerintem elnyalódhatott a lendkerék, vagy nem tudom... Majd mexokom így....

1864 Őry Gábor 2010-03-26 07:56:33  Előzmény: Christian: 70472

Kompressziót azért nem ártana mérni, a szakértõ 4T-sek megmondják mekkora értéknek kell lennie. a kékes füt lehet még szelepszárszimmering-hiba miatt is, az kisebb baj. A fekete füst miatt a gyújtást és a karburátort kellene átnézni.

1863  Spityu 2010-03-25 21:26:22  Előzmény:Varga Tibor: 70478

Hát... ez csak amolyan provizórikus megoldás lesz. Amíg letesztelem a gázrendszert. Kölcsön lambdaszonda/vezérlés. Amennyiben a reduktoron lévõ nyomásszabályozóval (~úszószint) és a karbihoz menõ csövön lévõ mennyiségcsavarral (~fõfúvóka) be lehet lõni úgy, hogy kisebb-nagyobb kompromisszumokkal, de a fontosabb üzemállapotokban megfelelõ legyen a keverékképzés, akkor a szonda helyére megy egy szép nagy csavar. :)

Ha nem, akkor én is beszerzek egy léptetõmotort és a hozzá tartozó elektronikát, ami változtatható "fõfúvókát" eredményez.

Végülis az lenne a lényeg, hogy a szonda nehogy lefojtsa a motort, mert ugye beállítást követõen, a lambdaszondát kivéve már nem lesznek jók az értékek. Majd valamit megpróbálunk okoskodni, hogy kapjon is gázt, de ne is szûkítsen nagyon.

1862 Varga Tibor 2010-03-25 20:58:35  Előzmény: Spityu: 70476

Mindenképpen a csõbe. A keresztmetszet leszûkül, de megbírja. De cseréld le már eleve szondás 1.3 kipufcsonkra és y-ra.

1861 Madocsai Gergely 2010-03-25 20:50:36  Előzmény:Báhidszki Márton: 70471

Szerintem biztosabb ÉS olcsóbb is inkább megcsinálni, mint szerezni egy másikat. Ugyanis általában mikor szed ki az ember egy ilyen alkatrészt?
- ha elbont egy romot -> max ideig óráig müxik már csak,
- wagy ha már alapból xar.

Ami leggyakrabban ki szokott nyiffanni benne: bronzkefék, behúzómágnes, de láttam már benne eldarált rugót is a bendix mögött, amitõl megszorult a forgórész.

A "meghalt" mit takar? Kattan, mikor indítani próbálsz, wagy nem?
Ha nem kattan, akkor nagyon sanszos, h a behúzómágnes a ludas - amennyiben az akku jó, és fel is wan töltwe.
Ha kattan, akkor én a bronzkeféket csekkolnám elsõsorban(4T-ben 4db wan és más is, mint a 2T-nél!), ill h nem szorul-e a forgórész.

Mindenképpen érdemes multiméterrel leOhm-ozni, az álló és a forgó rész tekercselését is, az esetleges szakadások/röwidzárak kizárása wégett.

1860  Spityu 2010-03-25 19:01:00

Sziasztok!

Aki fúrt már lambdaszondának lyukat 4T Trabiba, kérem árulja el, hova célszerû tenni? Mindenképpen a közösítés után szeretném elhelyezni, csak azt nem tudom, hogy az öntvénybe, vagy a csõbe fúrjak? A problémát az okozza, hogy eléggé leszûkülne a csõ keresztmetszete szerintem, ha bet*sznék oda még egy lambdaszondát is... valakinek valami ötlete?

Én attól a kis kiugró "csökevénytõl" balra gondoltam elhelyezni, az alsó csatlakozónál. Szerintetek?

[img]http://www.ldm-tuning.de/pictures/T1-1-32.jpg[/img]

1859 szilágyi József 2010-03-25 18:23:49  Előzmény:szilágyi József: 70474

jah és 2T!!

1858 szilágyi József 2010-03-25 17:51:06

ha már itt vagyunk a kipufogónál milyen házi megoldásokat tudtok ajánlani hoyg jó érces legyen a hangja nem azt akarom hoyg jobban menjen csak hoyg jó legyen a hangja mély és érces hangot! milyen ötleteket tudtok mondani?? köszi elõre is

1857 szilágyi József 2010-03-25 17:46:32  Előzmény:Őry Gábor: 70462

95-öset omw-én de gyári minden nincs piszkálva neki az anyag.nem is fogyazst sokat.

1856  Christian 2010-03-25 13:30:55  Előzmény:Őry Gábor: 70458

volt kékes is hidegen beinditva,most volt olajcserém nem régen.
De azóta se volt kékes,inkább a normál.
akkor nincs semmi baja,csak esetleg rossz volt a gyújtás?

1855 Báhidszki Márton 2010-03-25 11:35:12

Sziasztok!
Meghalt a www.simson.hu -s trabi önindítója (1.1) Van valakinek használt de mûködõ? Lécci lécci, sürgõs lenne, mert elég ciki így mászkálni vele :)
Számom: 06203303969
email: marci@simson.hu
skype: bahidszki_marton
Köszi, és szép napot: Marci