Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1973 Reining Ádám 2010-04-05 09:23:36  Előzmény:Ackermann Balázs: 70583

Nekem van vagy 5 Limo tetõm! Köztük csontszínû is! Majd keress meg ha érdekel!

1972  Spityu 2010-04-05 08:39:22  Előzmény:Marton Tamás: 70585

Szerintem nem olajtávozásra van ott, az inkább suszogó, kicsit primitív megoldás lenne elõbbire. De majd valaki tapsztaltabb 4T-s megmondja.

1971 Madocsai Gergely 2010-04-05 04:50:10  Előzmény:Marton Tamás: 70585

Hát nem akarok beleszólni, de ha szedtél már le gumit "kézzel", akkor ilyen az életben meg nem fordul többé a fejedben;)...
Arról nem is beszélwe, h ha újra fel akarod használni a gumikat, akkor mindenképp gumis (=célszerszám) szedje le, mert egyébként nagyon könnyen megsérül a fala, pereme!!!

1970 Madocsai Gergely 2010-04-05 04:41:24  Előzmény: Spityu: 70581

Létezik/zett:
- Gyári VW (ehhez elõtte nem árt, ha órákat weszel egy M*lka tehéntõl,
tejelésbõl), ez jó, de ez kib***ott drága, 10 éwe 12-be került, számla nélkül.

- SKF: ilyet szereztem õsszel, asszem 7-8 pénzbe fájt, de a boltos szerint akkor
wolt raktáron az országban 2, azaz két db, amibõl az egyiket elhoztam. Ez
elwileg ua, mint a gyári. Keress, hátha még találsz.

- Ez alatt wolt wmi spanyol 6 ezeré', lehet, h ez is SKF, mert - sajnos - az
SKF is spanyol gyártmányú, de nem mertem +kockáztatni.

- Wégül az igazi hardcore arcoknak: ungarische kisipari(a olwasztó kohó is
sírwa nyelné be), 3-4-ért. Sosem próbáltam, nem is merném.

1969 Marton Tamás 2010-04-04 22:59:31  Előzmény: : 70573

Én úgy láttam, hogy az olaj átmegy ott a tengely mellett, bár lehet nem lenne szabad neki. Így már simán érintkezik a membránnal ami nem is lenne baj, mert az ugye nem engedi a benzinhez.
Viszont tényleg van ott egy pici luk is ahogy Spityu is írta.

Spityu: Akkor ezek szerint ott távozhat az az olajmennyiség, ami most a szívósoron, és a pumpa alján csücsül a csavaroknál amik a membránt tartják össze.
Olyan nagy baj lenne ha azt a lukat betömném? Amúgy az enyém már utángyártott, de tán az is az volt amit kicseréltem anno vagy 3-4 éve.
Mind1. Mihelyst lesz pénz elektrongyosra, a mechanikus megy a tartalékba.
Új vízpumpa: a nyekergés sztem nagyban függ attól is, mennyire feszíted meg vele a szíjat. Én bejelöltem szétszedés elõtt a régi pumpa helyét, de ezek szerint mégsem sikerült ugyanúgy visszatenni, mert most durvábban szól.

Tibke: Még ha 6-7 ezren szívatnánk magunkat... de 4500-ért már van utángyári :P
Áhá, szóval a GolfII-es 1.6-osa a hátradõlõs. Mint a dízelek ugyanebben a szériában. De ezt is csak azért tudom, mert egyik havernak van egy munkás 4T waresza amiben a GolfII 1.6 szívódízele van belepapírozva. Nem most készült.
A legdurvább az, hogy a váltót úgy kötötték be, hogy az 1 a 2-vel, a 3 a 4-gyel, és magában az 5. fel van cserélve: :) Nem tudom hogy sikerült de alig hittem a szememnek, amikor láttam, hogy haver hogy vált vele. :)

4TRed: Neked ehhez van valami célszerszámod, vagy csak simán a csavarhúzós/laposvágós megoldással operálsz? Mert jövõ héten vinném a felniket szintereztetni, és le kéne hámoznom róluk a gumikat. Visszatetetni gumissal fogom (centírozni úgyis kell), de úgy gondoltam levenni le tudom házilag is.

Szerk: Boldog Nyulat Mindenkinek! ;)

( )( )
( ' . ' )
( " )-( " )




[i](Módosította PAtr0n 2010.04.05. 01:08-kor)[/i]

1968 Csády Szabolcs 2010-04-04 20:12:15  Előzmény:Varga Tibor: 70577

Ok. És akk mit tegyek? :D

1967 Ackermann Balázs 2010-04-04 18:37:32

Kollegák! Keresek limó tetõ durót. Lehetõleg csontfehér színben, de más is szóbajöhet. Van valakinek elfekvõben? Vagy esetleg bontásra szánt kasztnin?

Elsõsorban Bp környékén lenne ideális.
[i](Módosította ABalu 2010.04.04. 20:43-kor)[/i]

1966  Bandi 2010-04-04 18:12:52  Előzmény:Mazák Viktor: 70580

A nem tart semeddig,nálam 1-2 órát jelent!!:D:D:D

1965  Spityu 2010-04-04 17:56:28  Előzmény:Varga Tibor: 70578

Létezik olyan vízpumpa, ami nem kezd el nyikorogni olyan hamar? Vagy csak én gondolom, hogy kevés futás után elkezd már szólni az utánygyártott csapágya?

1964 Mazák Viktor 2010-04-04 17:54:36  Előzmény: Bandi: 70579

Én ezen felröhögtem, de ahogy izomból szokás :D.

Tegyük gyorsan hozzá, én az vagyok, akinek a mai nap 50 percig tartott lecserélni a gumigarnitúrát, így teljesen együttérzek. :D

1963  Bandi 2010-04-04 15:25:19  Előzmény:Varga Tibor: 70578

Már több mint egy hónapja!!!
Vízpumpára meg most lesz kincs!!
De miért is szivatjuk magunkat???
Nem tar semeddig kicserélni!!:D:D:D:D:D:D

1962 Varga Tibor 2010-04-04 12:18:33  Előzmény: Bandi: 70572

Én nem értelek titeket, de komolyan. Inkább két hetet vársz akkor, és kicseréled a vízpumpát is, de nem, inkább szivatod magad 6-7 ezer ft-on.

1961 Varga Tibor 2010-04-04 12:17:01  Előzmény:Csády Szabolcs: 70575

Annyira nem egészséges.

1960 Varga Tibor 2010-04-04 12:15:00  Előzmény:Marton Tamás: 70571

Az ABU 2 centivel magasabb mint az 1.1-1.3.
Abban különbözik, hogy a II-es golf 1.6osa kajak másképp néz ki, hátrafele dõl(hátul a kipufogó), meg nem jó gyári váltó rá, stb.

1959 Csády Szabolcs 2010-04-04 11:54:40

Üdv!
Ma elkészült a 4T-mben az olajnyomás visszajelzõ kis lámpám. Az mennyire normális jelenség, hogy ha beröffentem a kocsit, akkor alapjáraton végig világít, hogy alacsony a nyomás, de egy kisebb gázfröccsre elalszik? Alapjáraton magától nem alszik el, legalábbis én nem tudtam kivárni...
Elõre is köszönöm a segítséget!

1958  Spityu 2010-04-03 19:12:13  Előzmény: : 70573

Ha jól emlékszem, van egy kis furat az AC ház alján, a membrán motorblokk felõli oldalán, talán azért, hogy tudjon szuszogni (és így mûködni). Ha jól okoskodtam, akkor a motorblokk felõl nézve a tengely csúszó része kap rendesen kenést, ami talán szép lassan át is kúszik a membránig, de ott szerintem távozik. (Márha tényleg átfolyik, pontosabban átkúszik a fémház furata és a tengely között. Én ajánlom az utángyártottat, nálam jól mûködik. Sajnos lecseréltem a fentlévõt, mert azt hittem, hogy átszivárog a benzin és higítja az olajat, de csak a szívató okozta (!), na meg a városi rövidtávozások. Az újjal is benzinszagú (volt) az olaj. :)))
Persze elõtte pumpával lebróbáltam, 3baros nyomást szépen tartotta.

1957   2010-04-03 17:29:43  Előzmény:Marton Tamás: 70571

Igen az O gyûrûre gondoltam. Szóval akkor az rendben van. Akkor a membránnál ereszt az olaj? De az olaj egyáltalán el kéne hogy jusson addig a membránig? Mert szerintem nem, de lehet hogy tévedek. Én szétszedném megint azt az AC-t, és alaposan megvizsgálnám, hogy nincs e esetleg valahol kiszakadva, vagy hol eresztheti az olajat. Továbbá, ha a membránnál ereszt az olaj, akkor nem lehet, hogy a benzinnel keveredik a motorolaj, és ezért füstöl?

Bocs ha valami nagy baromságot írtam :)
[i](Módosította Jurij 2010.04.03. 19:31-kor)[/i]

1956  Bandi 2010-04-03 17:23:08  Előzmény:Marton Tamás: 70571

nekem is csak melegen,nekem is ki kellett volna cserélnem akkor mikor beraktuk a mocit,csak akkor nekem sem volt rá kincs.
de most lesz!!:D

1955 Marton Tamás 2010-04-03 16:18:14  Előzmény: Bandi: 70567

Az a helyzet, hogy csak melegen nyekereg, de akkor viszont nagyon. Amíg kint volt a motor addig kellett volna kicserélni, de már egy alátétet sem tudtam volna venni, annyi pízem nem maradt :)

Jurij: ha az O gyûrûre gondolsz a hengerfejnél, az cserélve lett, és tömítõzve visszatéve. Nem ott ereszt, hanem ahol a membrán van 6csillagfejû csavarral lefogatva.
Pedig azt is direkt tömítõvel bekenve raktam össze, mégis piszkít.

Tibke: ennyivel másabb az ABU a 2-es golf 1.6-osától? Mikben különböznek? AC-t meg mindenféleképpen a motortérbem akarom tudni, jobb az szem elõtt. :-) dellorto jah... Majd az 1.6-hoz talán. De nem minden a teljesítmény, fontos a fogyasztás is számomra. Ahhoz elsõ körben egy pierburgot szerzek, másodikban pedég hengerenkénti spricces rendszert. Ha megõrülök, jöhet a dupla weber, vagy dellorto :)
Szóval a pumpakiszedéshez meg csak emeljem meg a motort amennyire a másik 2 bak engedi. Köszi!

1954 Varga Tibor 2010-04-03 10:45:48  Előzmény:Marton Tamás: 70566

ko-csi.hu

Itt kapsz kisnyomású elektromos benzinpumpát, ami karburátoros autókhoz kell. kb 13 ezerft.(és elbírja már a jövõre nézve a dupla dellorto sort is:) )
Elhelyezés lehet hátul is a tank mellett, vagy elöl.Mi hátra szoktuk dobni.

Vízpumpacsere: Elsõ motortartó bakot kikötni, motort megemelni minél jobban(vízcsövekre figyelj) és így már szépen kifér a vízpumpa.

1953 Varga Tibor 2010-04-03 10:40:51  Előzmény:Marton Tamás: 70545

az ár jó, de nem ezt tenném bele, hanem a III-as Golf ABU motorkódos 1.6-ját, ugyebár az tökéletesen úgy néz ki mint a gyári 1.1-es blokk.
Így a mûszakis aggodalmatokról is levan a gond.

Jurij Kérdésére a válasz, sehogy, nem lehet lepapírozni az olyan elmebeteg dolgokat mint 1.6-1.8.2.0, stb.
Sõt, az 1.3-at se engedik. De Nagyon sok mûszakin átmentek már a nagyobb motoros gépek. Véletlen konkrétumokat is tudok:)

1952   2010-04-03 08:17:21  Előzmény:Marton Tamás: 70566

Pedig szerintem elég lenne egy tömítést venned az AC alá.

1951  Bandi 2010-04-03 05:12:45  Előzmény:Marton Tamás: 70566

Vízpumpa nekem is most lesz majd cserélve mert nekem is nyikorog.
Én leveszem a jobb elsõ kereket és onnan cserélem ki.
Nehezebb mintha kint lenne a moci de megéri...:D

1950 Marton Tamás 2010-04-03 00:42:09

Ismét segítség kéne.

Ki szeretném iktatni a motorról a gyári AC pumpát, mert egyszerûen nem tudom úgy tömíteni, hogy ne eresszen a membránnál, és ne frecskolja össze szépen lassan olajjal a szívósort meg a HF-et. A másik meg az, hogy nagyon tartok attól is, hogy ha ilyet csinál, akkor elõfordulhat az is, hogy az olaj a benzinnel keveredni fog idõvel.
Újat nem akarok venni, nem bízok ebben a konstrukcióban.

Milyen elektromos AC-t javasoltok? Felfogatási pontnak a gyári helyet gondoltam, lelemezelve.

Illetve úgy döntöttem, hogy a vízpumpát is kicserélem, megõrjít a nyekergése, már elég durván nyomja. A kérdés az, hogy hogy lehet egyszerûen kicserélni? (persze a motor kivétele nélkül, köszönöm abból egy ideig elegem volt :)
[i](Módosította PAtr0n 2010.04.03. 03:00-kor)[/i]

1949 Marton Tamás 2010-04-03 00:12:02  Előzmény:jocking .: 70562

Húú ez nagyon jó kis dolog lenne, el is olvastam a cikket róla.
Bár kíván egy kis finomhangolást megépítés után, és az sem mind1 hová teszi az ember a lambdaszondát, meg a testeléstõl, kábelezéstõl is függ a mûködése.
Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog üzemelni, majd számolj be róla itt a fórumon! És sok sikert a bekötéséhez! ;)

1948 jocking . 2010-04-02 18:50:07  Előzmény: : 70563

Hát azért ilyen qrvanagy U alakú vájat nincs benne, de a teteje elég jól meg van lapítva.

1947   2010-04-02 17:02:53

A hattyúnyak alatt a kipufogó keresztmetszetének mintegy 15 centi hosszan ilyennek kell lennie? Vagy ez valami házibarkács volt az elõzõ tulajtól?
Jobban meg van kalapálva, mint az én rögtönzött skiccemen.

[img]http://kepfeltoltes.hu/100402/kipu_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította Jurij 2010.04.02. 19:05-kor)[/i]

1946 jocking . 2010-04-02 15:29:42  Előzmény:Marton Tamás: 70561

[url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100]Ez.[/url]
;)

1945 Marton Tamás 2010-04-02 15:27:57  Előzmény: : 70559

Ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy a donor elosztóé még rosszabb. Azon a dobon még jobban átesik a levegõ, mozdulni se mozdul a kar.

Jocking: mi ez a szerkezet amirõl megy a csevely? :)

1944 jocking . 2010-04-02 12:46:31  Előzmény: Spityu: 70557

Az anyagköltség kb. 6-700 Ft volt, ebbõl csak az IC volt vagy 400 Ft. De végülis csak egyszer kell megvenni, úgyhogy az se olyan vészes.

1943   2010-04-02 11:33:52  Előzmény:Marton Tamás: 70556

Most akkor van két gyújtáselosztód ugye. Egyiken se jó a vákuumdob?

1942   2010-04-02 11:32:17  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70551

Köszönöm!!!

Ha mindent csináltatok, mert jóformán hozzá se nyúlhatok a kocsihoz, akkor ez olyan összeg, amire azt mondom, hagyjuk.

Az 1.3 Waresz motorhoz is ugyanezek a dolgok kellenek? Tervdokumentáció, minden ilyen finomság? Egyébként azt tanították pár éve a kresztanfolyamon, hogy csak ugyanolyan motort szabad beépíteni a kocsiba.

1941  Spityu 2010-04-02 11:18:16  Előzmény:jocking .: 70555

Zsír... mennyi volt az anyagköltség? (Mennyibe kerül egy ilyen komparátor?) Ha van nagyon pontos mûszered, akkor egy poti segítségével csinálhatsz szinte akármilyen áramforrásból megfelelõ tápot. Persze céleszközzel jobb dolgozni. :)

1940 Marton Tamás 2010-04-02 11:02:31  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70551

Már csak az a kérdés, hogy a végére mire mindent elintézett, mennyibe is volt a "papírozás". Mondjuk ha valakinek nincs ismerõse aki tervezõmérnök, és hivatásos autószerelõ ismerõse, aki állíthat ki papírt átalakításról, akkor vajon mennyi pénzt ver rá az egyszeri ember?
A motorkódos dolgot már hallottam, akkor ezek szerint már csak az számít?

orygabor:
Közben átszereltem a másik elosztót, és érezhetõen jobb. Nem kell full elõgyuszi sem, a kartergáz csövet is vissza tudtam dugni, még full letekert alapjárati levegõvel sem fullad le, bár ott épphogy jár. Viszont egy vákuumdobra még szert kell tennem, mert szájjal kipróbáltam kiszerelt állapotban és alig mozdít, átereszt.
Amúgy a "rossz" gyújtáselosztóban nem kevés olaj volt, lehet ezért gajdult meg. Akkor vettem észre amikor a vákuumdobot kiszedtem belõle és a szára csupa olaj volt, meg belenézve is látszódott.

1939 jocking . 2010-04-02 10:57:54  Előzmény: Spityu: 70532

Ma eléggé unatkoztam, úgyhogy össze is dobtam a cuccost oldal alapján. Még be kell kalibrálni (ami húsvét utánra marad, mert amíg nincs kész az itthoni tápom, addig csak a suliban van megfelelõ tápegység) és kell neki egy doboz, aztán mehet bé a kocsiba.;)

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/lambda.jpg[/imgw]

1938 Gyapjas Gergely 2010-04-02 10:40:36  Előzmény:jocking .: 70553

Már nem foglalkoznak a számváltozással. Motorkódot kap.

1937 jocking . 2010-04-02 10:38:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70551

Én úgy tudom, hogy a mai jogszabályok szerint egy autóba csak olyan motor szerelhetõ, amivel gyárilag is készült. Vagyis ha pl. valami okból kifolyólag cserélni kell a blokkot egy 4T trabiban, akkor csak és kizárólag egy 1043 köbcentis 4T trabi motor mehet bele, és aztán azt kell összevissza papírozni a számváltozás miatt.

1936 Mazák Viktor 2010-04-02 10:36:18  Előzmény: : 70550

Nem olyan misztikus dolog bemenni a helyi NKHhoz megkérdezni. :)

1935 Gyapjas Gergely 2010-04-02 10:35:32  Előzmény: : 70546

Szia!

Elballagsz az Nkh-hoz és 12500ft-ért írsz egy kérelmet az átalakításra. Amihez csatolod az átalakításnak a tervét.(Ezt mérnöki kamarai számmal és pecséttel ellátva.) Ha rábólintanak a tervedre akkor megcsinálod az átalakítást szakmûhelyjel (õk megint kiadnak papírt hogy megcsinálták), utána szépen beállsz az elõre kapott idõpontba a sorra és levizsgáztatod az autódat. Úgy hogy minden papír+a motor bontós számlája vagy eredetvizsgája+ha vannak mûbizonylataid azokat viszed. Ja és ne feledkezzünk meg a nagyobb köbcenti miatti + regadóról. Ja meg befizeted az emelt vizsgadíjat, zöldkártyát. Utána okmányiroda forgalmi + törzskönyv.

U.i: Nem lehetetlen,egyik ismerõsöm levizsgáztatta a Honda turbómotoros Wartburgját 16"-os kerekkel 4 tárcsafékkel.

1934   2010-04-02 09:58:56  Előzmény: Bandi: 70549

Nem az enyémek, unokatesómé. Nekem adna minden autós cuccot, ami kell, ha beépíteném a Trabiba, de hát mint mondtam, a papírozásról senki nem tud semmit, az ilyen misztikus dolgokba meg nem vágok bele :DDD, Egyébkén elvileg meg vannak hirdetve a cuccok a "részingbazáron".

1933  Bandi 2010-04-02 07:32:05  Előzmény: : 70548

És nem akarod az egyiket eladni???
Mondjuk amelyik jó!!!:D:D:D:D:D

1932   2010-04-01 23:26:48  Előzmény:jocking .: 70547

már az 1,3as waresz motorral is megelégednék, mert ugye azt meg nem nagy dolog belerakni, de hát a mûszaki... és senki nem ír le konkrétumokat :(

golf motor meg van kettõ is mamánál... :D

[i](Módosította Jurij 2010.04.02. 01:32-kor)[/i]

1931 jocking . 2010-04-01 23:15:32  Előzmény: : 70546

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

1930   2010-04-01 23:07:38  Előzmény:Varga Tibor: 70544

Szia!

Engem mindig az érdekelt, hogy akik beletesznek a trabiba egy nagyobb motort, azok hogy papírozzák le a kocsit? Én is eljátszottam már a gondolattal, hogy beleteszem az 1,8 injektoros kettes golf motort váltóval, de hát hogy kap utána forgalmit a kocsi?

1929 Marton Tamás 2010-04-01 23:00:58  Előzmény:Őry Gábor: 70541

Az a helyzet, hogy azelõtt is ezzel a gyújtáselosztóval üzemelt a gép. Mondjuk van elfekvõben még egy elosztó, kipróbálom azzal. Amúgy pont ilyesmire gondoltam én is. Kis fordulaton még éppen elég az elõgyuszi, de egy bizonyos fordulatnál meg már nem.
Gondoltam már a gyertyákra is, nem e lehet, hogy nem szereti ezeket a hárompólusú csodákat. Esetleg hõérték gond lehet? Hallottam olyat, hogy autót (nem 15-20 évest persze) azért kellett generálozni, mert nem jó hõértékû gyertyával használták, és valami elmacskásodott a hengerben. Nem tudom.

madogery: csak felvetettem az ötletet a 10W60-nal kapcsolatban, de le is teszek róla, valóban nem ide való.
A vezérlés amióta én piszkálom mindig ilyen is volt. Csak nem értem miért nem lehet pontosan szemre belõni. Az az egy fog eltérés nem hinném, hogy nagy galibát csinálna, hisz most raktam arrébb, és nincs csúnya hangja :)
Vákuumcsövek újak, faintosak, bár a vákuumdob nem tudom mennyire jó még. Ezt is lecsekkolom holnap, mihelyst elõszedtem a másik gyújtáselosztót.

4TRed: Hát igen, jó lett volna ha kap egy új gyûrûszettet, de úgy voltam vele, ennyire nem bonyolódok bele a dolgokba. Sokba van már így is.
A kartergáz tartály úgy átszelel mint még soha, és tiszta is. De valahogy elvezetem a kocsi alá, mert bejön a büdi így. Nem hinném hogy elmúlna idõvel, ugyan miért is tenné? A kompresszió is mutatja, hogy már igencsak nem 100-as a henger és a gyûrûk állapota, bár nem a legrosszabb.

Tibke: Logikus amit írsz, bárcsak kapott volna új gyûrûket.
Eddig ezt találtam, bár nem tudom papírmunka mi lenne vele:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_ii/volkswagen_golf_ii-3637445[/url]

Ha tényleg úgy van ahogy írja a tag, akkor nagyon megérné. Motor, váltó, féltengely, önindító stb... már csak ezekért is.
[i](Módosította PAtr0n 2010.04.02. 01:01-kor)[/i]

1928 Varga Tibor 2010-04-01 21:54:35  Előzmény:Marton Tamás: 70533

Azért kérdeztem a gyûrûzést, mert ugye ha kopott hengerbe beletesszük az új gyûrût, akkor attól füstölhet, míg össze nem kopnak.
Tedd bele azt az 1.6-ot, nem nagy valami, egy elsõ bakot kell faragni, meg bekötni két relét, és vagy 6 szál kábelt, és már megy is:D na jó ennél kicsit több, de nem sokkal:)

1927 Mazák Viktor 2010-04-01 19:30:53  Előzmény:Marton Tamás: 70540

Sajnos pont az egyik legfontosabb részét hagytad ki a generálnak, a gyûrûzést. Lehet, hogy ez bosszulja meg magát kartergáz formájában. Járni kell vele, hajtani amíg megy. A félgenerált meg megtanultad, hogy legközelebb inkább ne. Azon gondolkodom, mivel lehetne javítani a helyzeten, de nálam nem dob ki semmi eredményt a gép. Légszûrõt a kartercsonkra... Hülye kérdés, de még egy ötletem van... Kartergáz-lecsapató tartályt kitisztítottad? (Adja isten, hogy idõvel elmúljon)

1926 Madocsai Gergely 2010-04-01 19:19:54  Előzmény:Marton Tamás: 70540

A 10W-40 az egy "közepesen" sûrû olaj, semmiképpen sem híg, melegen meg kb. uolyan, mint a 15W-40.
A 10W-60 sztem inkább a stabilan 5000 RPM felett hajtott japán gépekbe waló, ahol igen nagy a hõterhelés, ide nem igazán.

"Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van..."
Miért, eddig hol/hogy állt a wezérlés?
Én úgy hallottam, h simán összeakadhat a dugó a szelepekkel, ha 1 foggal arrébb wan a wezérlés, de majd a szakik megmondják, h mennyit tolerál a rendszer.

Wákuumcsöwek a helyükön/épek -> elõgyújtásszabályozó? Karbi test kábele?

1925 Őry Gábor 2010-04-01 18:57:55  Előzmény:Marton Tamás: 70540

Nem lehet, hogy a röpsúlyok nem nyitnak ki, és ezért magasabb fordulaton nem elég az elõgyújtás? A megtorpanás arra utal.

1924 Marton Tamás 2010-04-01 15:50:13  Előzmény:Tóth Ákos: 70534

Karbi tuning ja. Csak most már nem erre a motorra az biztos.
Sajnos nem tudok kipuffos szakit a környéken. Bár sztem ha lenne rá lóvém, a Janódobbal csináltatnám.

4Tred: pont az az én teóriám is, hogy a vastagabb olajból nem eszik annyit. Bár egyenlõre még azt sem tudom, hogy a mostaniból enni fog e. (10W40).
Eddig 15W40-t használtam, meg voltam vele elégedve, de sokan fikázzák, merthogy ásványi mivolta miatt jobban kokszolja a motort, mint egy részszint olaj. De sztem valamiért jobban is tömíti a kopottabb motorokat.
De egyenlõre nem is ez a gond, hanem a rengeteg kartergáz. Ha bennehagyom a szívócsonkban a kartercsövet, nagyon leesik a fordulat, ezért be sincs dugva.
Pedig ez a sok gáz nem jelent jót, sok fújódik le a gyûrûknél ezek szerint.

Madogery: no odatekertem a szíjtárcsát ahol a rajz is mutatja bár a valóságban máshogy néz ki a tájolólemez.
Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van, meg mintha szebben is járna a motor. De még így sem frankó valami, mert megint majdnem full elõgyuszi kell, hogy menjen az autó, és egy bizonyos fordulatszámot elérve olyan ''torpanva'' gyorsul, tehát nem az igazi. Valami gyújtásproblémára gyanakszok.
Még a fogyasztásra is kíváncsi leszek.