Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1952   2010-04-03 08:17:21  Előzmény:Marton Tamás: 70566

Pedig szerintem elég lenne egy tömítést venned az AC alá.

1951  Bandi 2010-04-03 05:12:45  Előzmény:Marton Tamás: 70566

Vízpumpa nekem is most lesz majd cserélve mert nekem is nyikorog.
Én leveszem a jobb elsõ kereket és onnan cserélem ki.
Nehezebb mintha kint lenne a moci de megéri...:D

1950 Marton Tamás 2010-04-03 00:42:09

Ismét segítség kéne.

Ki szeretném iktatni a motorról a gyári AC pumpát, mert egyszerûen nem tudom úgy tömíteni, hogy ne eresszen a membránnál, és ne frecskolja össze szépen lassan olajjal a szívósort meg a HF-et. A másik meg az, hogy nagyon tartok attól is, hogy ha ilyet csinál, akkor elõfordulhat az is, hogy az olaj a benzinnel keveredni fog idõvel.
Újat nem akarok venni, nem bízok ebben a konstrukcióban.

Milyen elektromos AC-t javasoltok? Felfogatási pontnak a gyári helyet gondoltam, lelemezelve.

Illetve úgy döntöttem, hogy a vízpumpát is kicserélem, megõrjít a nyekergése, már elég durván nyomja. A kérdés az, hogy hogy lehet egyszerûen kicserélni? (persze a motor kivétele nélkül, köszönöm abból egy ideig elegem volt :)
[i](Módosította PAtr0n 2010.04.03. 03:00-kor)[/i]

1949 Marton Tamás 2010-04-03 00:12:02  Előzmény:jocking .: 70562

Húú ez nagyon jó kis dolog lenne, el is olvastam a cikket róla.
Bár kíván egy kis finomhangolást megépítés után, és az sem mind1 hová teszi az ember a lambdaszondát, meg a testeléstõl, kábelezéstõl is függ a mûködése.
Mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog üzemelni, majd számolj be róla itt a fórumon! És sok sikert a bekötéséhez! ;)

1948 jocking . 2010-04-02 18:50:07  Előzmény: : 70563

Hát azért ilyen qrvanagy U alakú vájat nincs benne, de a teteje elég jól meg van lapítva.

1947   2010-04-02 17:02:53

A hattyúnyak alatt a kipufogó keresztmetszetének mintegy 15 centi hosszan ilyennek kell lennie? Vagy ez valami házibarkács volt az elõzõ tulajtól?
Jobban meg van kalapálva, mint az én rögtönzött skiccemen.

[img]http://kepfeltoltes.hu/100402/kipu_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította Jurij 2010.04.02. 19:05-kor)[/i]

1946 jocking . 2010-04-02 15:29:42  Előzmény:Marton Tamás: 70561

[url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100]Ez.[/url]
;)

1945 Marton Tamás 2010-04-02 15:27:57  Előzmény: : 70559

Ja igen, azt elfelejtettem írni, hogy a donor elosztóé még rosszabb. Azon a dobon még jobban átesik a levegõ, mozdulni se mozdul a kar.

Jocking: mi ez a szerkezet amirõl megy a csevely? :)

1944 jocking . 2010-04-02 12:46:31  Előzmény: Spityu: 70557

Az anyagköltség kb. 6-700 Ft volt, ebbõl csak az IC volt vagy 400 Ft. De végülis csak egyszer kell megvenni, úgyhogy az se olyan vészes.

1943   2010-04-02 11:33:52  Előzmény:Marton Tamás: 70556

Most akkor van két gyújtáselosztód ugye. Egyiken se jó a vákuumdob?

1942   2010-04-02 11:32:17  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70551

Köszönöm!!!

Ha mindent csináltatok, mert jóformán hozzá se nyúlhatok a kocsihoz, akkor ez olyan összeg, amire azt mondom, hagyjuk.

Az 1.3 Waresz motorhoz is ugyanezek a dolgok kellenek? Tervdokumentáció, minden ilyen finomság? Egyébként azt tanították pár éve a kresztanfolyamon, hogy csak ugyanolyan motort szabad beépíteni a kocsiba.

1941  Spityu 2010-04-02 11:18:16  Előzmény:jocking .: 70555

Zsír... mennyi volt az anyagköltség? (Mennyibe kerül egy ilyen komparátor?) Ha van nagyon pontos mûszered, akkor egy poti segítségével csinálhatsz szinte akármilyen áramforrásból megfelelõ tápot. Persze céleszközzel jobb dolgozni. :)

1940 Marton Tamás 2010-04-02 11:02:31  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70551

Már csak az a kérdés, hogy a végére mire mindent elintézett, mennyibe is volt a "papírozás". Mondjuk ha valakinek nincs ismerõse aki tervezõmérnök, és hivatásos autószerelõ ismerõse, aki állíthat ki papírt átalakításról, akkor vajon mennyi pénzt ver rá az egyszeri ember?
A motorkódos dolgot már hallottam, akkor ezek szerint már csak az számít?

orygabor:
Közben átszereltem a másik elosztót, és érezhetõen jobb. Nem kell full elõgyuszi sem, a kartergáz csövet is vissza tudtam dugni, még full letekert alapjárati levegõvel sem fullad le, bár ott épphogy jár. Viszont egy vákuumdobra még szert kell tennem, mert szájjal kipróbáltam kiszerelt állapotban és alig mozdít, átereszt.
Amúgy a "rossz" gyújtáselosztóban nem kevés olaj volt, lehet ezért gajdult meg. Akkor vettem észre amikor a vákuumdobot kiszedtem belõle és a szára csupa olaj volt, meg belenézve is látszódott.

1939 jocking . 2010-04-02 10:57:54  Előzmény: Spityu: 70532

Ma eléggé unatkoztam, úgyhogy össze is dobtam a cuccost oldal alapján. Még be kell kalibrálni (ami húsvét utánra marad, mert amíg nincs kész az itthoni tápom, addig csak a suliban van megfelelõ tápegység) és kell neki egy doboz, aztán mehet bé a kocsiba.;)

[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/lambda.jpg[/imgw]

1938 Gyapjas Gergely 2010-04-02 10:40:36  Előzmény:jocking .: 70553

Már nem foglalkoznak a számváltozással. Motorkódot kap.

1937 jocking . 2010-04-02 10:38:39  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70551

Én úgy tudom, hogy a mai jogszabályok szerint egy autóba csak olyan motor szerelhetõ, amivel gyárilag is készült. Vagyis ha pl. valami okból kifolyólag cserélni kell a blokkot egy 4T trabiban, akkor csak és kizárólag egy 1043 köbcentis 4T trabi motor mehet bele, és aztán azt kell összevissza papírozni a számváltozás miatt.

1936 Mazák Viktor 2010-04-02 10:36:18  Előzmény: : 70550

Nem olyan misztikus dolog bemenni a helyi NKHhoz megkérdezni. :)

1935 Gyapjas Gergely 2010-04-02 10:35:32  Előzmény: : 70546

Szia!

Elballagsz az Nkh-hoz és 12500ft-ért írsz egy kérelmet az átalakításra. Amihez csatolod az átalakításnak a tervét.(Ezt mérnöki kamarai számmal és pecséttel ellátva.) Ha rábólintanak a tervedre akkor megcsinálod az átalakítást szakmûhelyjel (õk megint kiadnak papírt hogy megcsinálták), utána szépen beállsz az elõre kapott idõpontba a sorra és levizsgáztatod az autódat. Úgy hogy minden papír+a motor bontós számlája vagy eredetvizsgája+ha vannak mûbizonylataid azokat viszed. Ja és ne feledkezzünk meg a nagyobb köbcenti miatti + regadóról. Ja meg befizeted az emelt vizsgadíjat, zöldkártyát. Utána okmányiroda forgalmi + törzskönyv.

U.i: Nem lehetetlen,egyik ismerõsöm levizsgáztatta a Honda turbómotoros Wartburgját 16"-os kerekkel 4 tárcsafékkel.

1934   2010-04-02 09:58:56  Előzmény: Bandi: 70549

Nem az enyémek, unokatesómé. Nekem adna minden autós cuccot, ami kell, ha beépíteném a Trabiba, de hát mint mondtam, a papírozásról senki nem tud semmit, az ilyen misztikus dolgokba meg nem vágok bele :DDD, Egyébkén elvileg meg vannak hirdetve a cuccok a "részingbazáron".

1933  Bandi 2010-04-02 07:32:05  Előzmény: : 70548

És nem akarod az egyiket eladni???
Mondjuk amelyik jó!!!:D:D:D:D:D

1932   2010-04-01 23:26:48  Előzmény:jocking .: 70547

már az 1,3as waresz motorral is megelégednék, mert ugye azt meg nem nagy dolog belerakni, de hát a mûszaki... és senki nem ír le konkrétumokat :(

golf motor meg van kettõ is mamánál... :D

[i](Módosította Jurij 2010.04.02. 01:32-kor)[/i]

1931 jocking . 2010-04-01 23:15:32  Előzmény: : 70546

:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

1930   2010-04-01 23:07:38  Előzmény:Varga Tibor: 70544

Szia!

Engem mindig az érdekelt, hogy akik beletesznek a trabiba egy nagyobb motort, azok hogy papírozzák le a kocsit? Én is eljátszottam már a gondolattal, hogy beleteszem az 1,8 injektoros kettes golf motort váltóval, de hát hogy kap utána forgalmit a kocsi?

1929 Marton Tamás 2010-04-01 23:00:58  Előzmény:Őry Gábor: 70541

Az a helyzet, hogy azelõtt is ezzel a gyújtáselosztóval üzemelt a gép. Mondjuk van elfekvõben még egy elosztó, kipróbálom azzal. Amúgy pont ilyesmire gondoltam én is. Kis fordulaton még éppen elég az elõgyuszi, de egy bizonyos fordulatnál meg már nem.
Gondoltam már a gyertyákra is, nem e lehet, hogy nem szereti ezeket a hárompólusú csodákat. Esetleg hõérték gond lehet? Hallottam olyat, hogy autót (nem 15-20 évest persze) azért kellett generálozni, mert nem jó hõértékû gyertyával használták, és valami elmacskásodott a hengerben. Nem tudom.

madogery: csak felvetettem az ötletet a 10W60-nal kapcsolatban, de le is teszek róla, valóban nem ide való.
A vezérlés amióta én piszkálom mindig ilyen is volt. Csak nem értem miért nem lehet pontosan szemre belõni. Az az egy fog eltérés nem hinném, hogy nagy galibát csinálna, hisz most raktam arrébb, és nincs csúnya hangja :)
Vákuumcsövek újak, faintosak, bár a vákuumdob nem tudom mennyire jó még. Ezt is lecsekkolom holnap, mihelyst elõszedtem a másik gyújtáselosztót.

4TRed: Hát igen, jó lett volna ha kap egy új gyûrûszettet, de úgy voltam vele, ennyire nem bonyolódok bele a dolgokba. Sokba van már így is.
A kartergáz tartály úgy átszelel mint még soha, és tiszta is. De valahogy elvezetem a kocsi alá, mert bejön a büdi így. Nem hinném hogy elmúlna idõvel, ugyan miért is tenné? A kompresszió is mutatja, hogy már igencsak nem 100-as a henger és a gyûrûk állapota, bár nem a legrosszabb.

Tibke: Logikus amit írsz, bárcsak kapott volna új gyûrûket.
Eddig ezt találtam, bár nem tudom papírmunka mi lenne vele:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/volkswagen/golf_ii/volkswagen_golf_ii-3637445[/url]

Ha tényleg úgy van ahogy írja a tag, akkor nagyon megérné. Motor, váltó, féltengely, önindító stb... már csak ezekért is.
[i](Módosította PAtr0n 2010.04.02. 01:01-kor)[/i]

1928 Varga Tibor 2010-04-01 21:54:35  Előzmény:Marton Tamás: 70533

Azért kérdeztem a gyûrûzést, mert ugye ha kopott hengerbe beletesszük az új gyûrût, akkor attól füstölhet, míg össze nem kopnak.
Tedd bele azt az 1.6-ot, nem nagy valami, egy elsõ bakot kell faragni, meg bekötni két relét, és vagy 6 szál kábelt, és már megy is:D na jó ennél kicsit több, de nem sokkal:)

1927 Mazák Viktor 2010-04-01 19:30:53  Előzmény:Marton Tamás: 70540

Sajnos pont az egyik legfontosabb részét hagytad ki a generálnak, a gyûrûzést. Lehet, hogy ez bosszulja meg magát kartergáz formájában. Járni kell vele, hajtani amíg megy. A félgenerált meg megtanultad, hogy legközelebb inkább ne. Azon gondolkodom, mivel lehetne javítani a helyzeten, de nálam nem dob ki semmi eredményt a gép. Légszûrõt a kartercsonkra... Hülye kérdés, de még egy ötletem van... Kartergáz-lecsapató tartályt kitisztítottad? (Adja isten, hogy idõvel elmúljon)

1926 Madocsai Gergely 2010-04-01 19:19:54  Előzmény:Marton Tamás: 70540

A 10W-40 az egy "közepesen" sûrû olaj, semmiképpen sem híg, melegen meg kb. uolyan, mint a 15W-40.
A 10W-60 sztem inkább a stabilan 5000 RPM felett hajtott japán gépekbe waló, ahol igen nagy a hõterhelés, ide nem igazán.

"Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van..."
Miért, eddig hol/hogy állt a wezérlés?
Én úgy hallottam, h simán összeakadhat a dugó a szelepekkel, ha 1 foggal arrébb wan a wezérlés, de majd a szakik megmondják, h mennyit tolerál a rendszer.

Wákuumcsöwek a helyükön/épek -> elõgyújtásszabályozó? Karbi test kábele?

1925 Őry Gábor 2010-04-01 18:57:55  Előzmény:Marton Tamás: 70540

Nem lehet, hogy a röpsúlyok nem nyitnak ki, és ezért magasabb fordulaton nem elég az elõgyújtás? A megtorpanás arra utal.

1924 Marton Tamás 2010-04-01 15:50:13  Előzmény:Tóth Ákos: 70534

Karbi tuning ja. Csak most már nem erre a motorra az biztos.
Sajnos nem tudok kipuffos szakit a környéken. Bár sztem ha lenne rá lóvém, a Janódobbal csináltatnám.

4Tred: pont az az én teóriám is, hogy a vastagabb olajból nem eszik annyit. Bár egyenlõre még azt sem tudom, hogy a mostaniból enni fog e. (10W40).
Eddig 15W40-t használtam, meg voltam vele elégedve, de sokan fikázzák, merthogy ásványi mivolta miatt jobban kokszolja a motort, mint egy részszint olaj. De sztem valamiért jobban is tömíti a kopottabb motorokat.
De egyenlõre nem is ez a gond, hanem a rengeteg kartergáz. Ha bennehagyom a szívócsonkban a kartercsövet, nagyon leesik a fordulat, ezért be sincs dugva.
Pedig ez a sok gáz nem jelent jót, sok fújódik le a gyûrûknél ezek szerint.

Madogery: no odatekertem a szíjtárcsát ahol a rajz is mutatja bár a valóságban máshogy néz ki a tájolólemez.
Így már a vezérmûkerék is majdnem jelen van, meg mintha szebben is járna a motor. De még így sem frankó valami, mert megint majdnem full elõgyuszi kell, hogy menjen az autó, és egy bizonyos fordulatszámot elérve olyan ''torpanva'' gyorsul, tehát nem az igazi. Valami gyújtásproblémára gyanakszok.
Még a fogyasztásra is kíváncsi leszek.

1923 Mazák Viktor 2010-04-01 09:04:44  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70537

Teljesen igaz az amit írsz, csak a köztudatban él az a rendkívül "helyes" elmélet, miszerint a vastagabb olajat kevésbé eszi a motor és jujdejó. Persze, mert be sem kerül olyan helyekre ahol a probléma van. És igen, a vastagabb olajaknak jobb a viszkozitási indexük általában. Patronnál azonban a motor hõcseréje nem változott, hisz ha jól értelmezem egy kisebb motorgenerált csinált, amelyben nem volt optimalizálás sem, így szerintem nincs sok értelme a vastagabb olajnak. Hisz nincs olyan hõterhelés, amire annyira elvékonyodna az olaj, hogy megégjen. De ez megintcsak szerintem... Tibke a mûszaki góré :)

1922 Tóth Ákos 2010-04-01 08:10:58  Előzmény:Tóth Ákos: 70536


Ha kell valakinek szívesen elküldöm a 1.3-as Wartburg Haználati útmutatóját(amikor megvetted újonnan a kocsit kaptál hozzá egy könyvet:)!
Ebbõl van a kép amit belinkeltem.
Illetve megszereztem az 1.1-1.3 Motor javítási kézikönyvét!
De ha jól emlékszem itt az oldalon is megtalálható a letöltések között.

1921 Gyapjas Gergely 2010-04-01 08:10:08  Előzmény:Mazák Viktor: 70535

Nem akarok beleszólni de a 10w60-as olaj nem a sóherságról szól. Annak jóval nagyobb a melegen a hõtûrése. Ezért tuningolt motorba vagy gyári sportmodellekbe szokták önteni.

1920 Tóth Ákos 2010-04-01 08:02:24  Előzmény:Mazák Viktor: 70535

Jaja! Csak olyat kell beletölteni amit a gyártó javasol! Minden kocsinál más és más! 4t mocinak 15W-40 asszem
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/73887291.jpg#3[/imgw]

1919 Mazák Viktor 2010-04-01 07:25:10  Előzmény:Marton Tamás: 70533

Ettõl nem változik az "olajigénye" a motornak, ha viszont arra gondolsz, hogy abból kevesebbet enne, szerintem akkor sem jó megoldás. (Nem azt akarom mondani, hogy sóher vagy, és nem akarsz jó olajat a kocsiba, ez tõlem távol álljon.) Arra kell gondolni, hogy a nyomás nem jelent automatikusan kenést is! Amit megfontolnék, az a 10W-50, de azzal sem lennék kibékülve, hisz nem erre lett tervezve. Többirõl nem merek nyilatkozni, illetve ez is csak saját vélemény.

1918 Tóth Ákos 2010-04-01 04:46:40  Előzmény:Marton Tamás: 70533

Jó kis karbi tunning nem kell ennél jobb! Szerintem.
ui:Hatvan és környékén nem tudsz olyan szakit aki kipufogó rendszer építésével foglalkozik. Mert a leömlõ rész meg van de hozá kéne aplikálni a csövet, meg kikérni a tanácsát, hogy milyen közép botot, hátsó dobot tegyek rá!
Inkább Rally-s hangzásra mennék rá. Nekem nem feltétlenül kell alacsony fordulaton mély hangos bömbölõ hangzás. Csak akkor jöjjön meg a hangja ahol a nyomaték tetõzik:D
Sokat halottam már DTM végrõl? Ilyet még lehet kapni?Ez miért annyira jó?

1917 Marton Tamás 2010-03-31 22:22:52  Előzmény:Busa Attila József: 70520

Köszi, nagyon rendi vagy, de sajnos Szeged nem éppen van közel hozzánk, kb 160km :)
Majd még jáccok vele picit, olyan nincs hogy ne legyen jó, a motor kikapása elõtt is szépen járt ezzel a konstrukcióval a gép.

Madogery: Köszi a rajzot, így már könnyebb dolgom lesz. A szíjtárcsát én is központosan tettem fel direkt. De ezt a fönti egy fognyi eltérést nem értem. Azt nem hiszem, hogy a mûanyag ennyit vetemedett volna. De reggel úgyis nekifekszek még 1X.

Tibke: Sajnos gyûrûzve csak nem lett, persze pénzhiányában. Ha már gyûrûztem volna, akkor egyúttal fúrattam volna is, az meg úgy már nem kevés della. Ennyit meg nem ér ez a motor. Végülis nem megy rosszul, az a 10-es kompresszió még csak elviszi valameddig. Csak ne egye meg az olajat :)
Gondolkoztam 10W60-as olajon, hátha azt jobban szeretné ez a kopott motor. Vélemény?

Amúgy meg erõsen gondolkozok rajta, hogy nézek valahol 1.6-os blokkot mindenestül. Nagy meló az injektort és a motorelektronikát, lambdaszondát bevarázsolni?

1916  Spityu 2010-03-31 20:07:11  Előzmény:jocking .: 70530

Zsiguli fórumon van aki épít ilyet. De amúgy nem nagy kunszt, ahogy a rajzon is látszik. A kalibráláshoz kell egy viszonylag stabil tápegység ill. mérõmûszer.

A szonda vizsgálatához meg a legjobb egy másik szonda, vagy oszcilloszkóp. Persze ha újszerû, akkor ne foglalkozz vele.

1915 Csády Szabolcs 2010-03-31 19:48:09  Előzmény:Madocsai Gergely: 70528

Nekem 4Thez kellene.

Apropó lemérné valaki nekem,akinek gyári a felfüggesztése a 4T-jén a hasmagasságot elöl hátul?

Elõre is nagyon szépen köszönöm!

1914 jocking . 2010-03-31 19:42:18  Előzmény: Spityu: 70525

A szonda a legkevesebb, az van itthon, még az injektoros korszakból megmaradt egy szinte új, mert már egyszer cserélték gariban azt is. Az anya se gond, pont az ilyen esetekre van a garázsban a "turkálós fiók", amiben ha 5 percet keresgélsz, akkor bármilyen cuccot megtalálsz.;)

Nekem az építéssel sincs gond, de akkor van esetleg infód, hogy hol lehet ilyet készre szerelve kapni? Elektronikai boltokban a LED-es futófénynél bonyolultabb megépíthetõ cuccot még nem láttam.

1913 Varga Tibor 2010-03-31 19:28:09  Előzmény:Marton Tamás: 70519

A vezérlésnek lent az egyenesebb letöréshez közelebb kell állni, de ha nincs ott tökéletesen, az se baj. Fent meg ugye egyértelmû.
A kompresszió nem egy nagy fény, de most lett gyûrûzve?

1912 Madocsai Gergely 2010-03-31 19:24:32  Előzmény:Csády Szabolcs: 70527

Ezekszerint XV. ker, kicsit arrébb..., Deha megnézed a honlapot, a fickó mögött ott figyel pár Trabant köteg, biztos rengeteget csinált már.

1911 Csády Szabolcs 2010-03-31 19:19:01  Előzmény:Madocsai Gergely: 70526

Kicsit elhamarkodtad az örvendést :D

1910 Madocsai Gergely 2010-03-31 19:14:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 70524

Neba, ez pont itt wan egy köpésre(bár köpése wálogatja)...

Köszi a címet!!! :)

1909  Spityu 2010-03-31 19:12:07  Előzmény:jocking .: 70523

Olvasd el a cikket! ;) Természetesen ahhoz is jó. Tényleg olvasd végig.
Kalibrálva lehet venni az anyagköltségnél nem sokkal többért monitort, szondát meg bontani érdemes, akár ócskavas áron, bár manapság azért még nem túl gyakori az injektoros autó a MÉH-telepen. :) 3-10 ezer forint között lehet venni használtan.

A szondát és a monitort is kölcsönbe kaptam, a léptetõmotort nem fogom beszerelni az elõzõ hozzászólásomban leírva miért.

Egy bökkenõ van a dologban, na jó az sem az: az M18x1.5 elég ritka menet, csak önzáró anyát tudtam venni, 150-ért, illetve a késõbbi dugózáshoz csak 100mm hosszú, nem végigmenetes csavart tudtam keríteni 500(!) forintért. Utóbbit elvágva, egy újabb anyát a menetre ráhegesztve lehetett kialakítani a dugót. Helytakarékossági okokból lett így megoldva, mert ugye a másik anyával kontrásan meg lehetett volna húzni. :)
[i](Módosította Spityu 2010.03.31. 21:21-kor)[/i]

1908 Csády Szabolcs 2010-03-31 19:07:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 70516

Mivel senki se válaszolt a kérdésemre kicsit kutakodtam a neten. Akk most az lenne a kérdésem, hogy valaki tud-e valamit az alábbi mûhelyrõl?

"Vörös rugókovács, Bp XIII Fáy köz, bejárat a Fáy u felõl. 329-0279. reggel viszed, este kész is! nyitva 7.30-16.00"

Ha jól sejtem ez a honlapjuk, bár a cím nem egyezik de a telefonszám az igen:

[url]http://www.autorugojavitas.hu/elerhetoseg/index.html[/url]
[i](Módosította trabiszabi 2010.03.31. 21:15-kor)[/i]

1907 jocking . 2010-03-31 19:02:35  Előzmény: Spityu: 70522

Vagyis megépítetted a linkben szereplõ szerkezetet? Mert ha benzinüzemû belövésnél is segít, akkor én is összedobok egyet.:)

1906  Spityu 2010-03-31 18:41:32

Hétvégén beépítettük a [url=http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=100]lambdaszondát[/url] a 4T-be, azért, hogy a gázüzemet menet közben (terhelésen) be tudjam lõni. Hát... sokat nem kellett csavargatnom a reduktoron lévõ nyomásszabályozón, ill. a gázcsövön lévõ mennyiségszabályozón, gyakorlatilag minimálisat. Elég jól belõttem úgy látszik fülre meg gyorsulásra a kicsikét. :P
Azt hiszem Trabira felesleges a lambdavezérelte léptetõmotor gázüzemhez, mindenféle körülmény között 0.95-1.05 között volt az érték! Ez alól kivétel az alapjárat, de az abszolút nem számít. Hideg motornál az is tökéletes, kb. 1.02, melegnél dús, de alapjáraton alig ketyeg a motor (nyista rendõrlámpa). Amint egy nagyon kicsit emelek a fordulatszámon (kb. 1000-re) máris zöld zónában van a kütyü.
Tartós haladásnál 1.00-1.05 körül mozog sebességtõl függõen.
Benzinüzem szintén jó, bár azon kicsit kéne korrigálni, ami az átmeneti rendszert illeti, de telibef****, kinek kell az?! ;)
Hétvégén megyek 400km-t, kíváncsi leszek a fogyasztásra.
Igazából még a gyújtást kéne belõni, bár van stroboszkóp, jelenleg még fül típusú mérõmûszer alapján van a gyári(?) jelnél, a fémház kerületén mérve kb. 3mm-rel megnövelve.

Ezúton is köszönet Szabinak, az M18x1.5-es anya felhegesztéséért!
[i](Módosította Spityu 2010.03.31. 20:45-kor)[/i]

1905 Madocsai Gergely 2010-03-31 17:58:24  Előzmény:Marton Tamás: 70519

Nos, itt egy kép, asszem még Bajusz79 kolléga linkelte be nekem korábban:

[url]http://kepfeltoltes.hu/090801/vez1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

Elwileg Z-re (a tûzfalhoz közelebbi jel) kéne állítani.
Nemrég cseréltem a pumpát, akkor megnéztem, hidegen(!) a Z és a 0 között állt a jel a fõtengely ékszíjtárcsáján, egy picit a Z-hez közelebb.
Az is baj, h a lelazított ékszíjtárcsának is wan játéka rendesen, így azzal is lehet csalni felrakásnál, én ezt kb a játék "közepén" rögzítettem a fõtengely wezérmûkerekén. Ugyanígy raktam wissza mindent, ahogy wolt (Z-hez közelebb).

Meg kéne egyszer nézni egy még szûz, [url=http://www.hasznaltauto.hu/galeria/902660-3694154-63-0-5]Pneumant[/url] szíjas kocsin hogyan áll, gyárilag, és azt tekinteni refinek. Ha jóarc a tulaj, biztosan ki lehet sírni egy méricskét...

(de hogy miért nem tudott ez a b*zi VW egy normális, egyértelmû jelet odab***ni, azt nem értem...)

1904 Busa Attila József 2010-03-31 12:08:43  Előzmény:Marton Tamás: 70519

Szia!
Nem vagyok nagy szervizes, csak nekem ötletet szeretnék adni. Néhány éve hasonló csapdába este én is. Fel lett fúrva mind a 4 hengerem és tömítéscsere meg minden, de Istenért nem bírtuk beállítani a gyújtást meg az alapjáratot, nem beszélve a fogyasztás mértékérõl. Nem kevés pénzt vertem el autóvillamossági "szakemberre" (26.000 Ft). Az elsõ két napban visszavittem és apró alapjárat-állításért kért még egy 1.000-est helyben. Még én szégyelltem magam. Majd egy ismerõsöm tanácsolt Szegeden egy helyet, ahol tudtak nekem segíteni. Ez a szegedi Autóklinika. Szinte minden alkatrészemet, beleértve a karburátort is ultrahangos pucolóval megtakarították. Majd egy szaki 30 perc alatt beállított mindent. Na azóta nem volt vele baj, de nem is mert piszkálni. A tanulság annyi, hogy Õ megcsinálta 3-ad annyiból, mint a másik és mégis minõségi munkát végzett. Szóval, ha végleg elakadsz, akkor tudom ajánlani a szegedi mûhelyt, bár nem tudom, milyen messzi laksz tõle.
Sok kitartást kívánok!!!!
Üdv: Atesz.

1903 Marton Tamás 2010-03-31 11:17:04  Előzmény:Marton Tamás: 70518

No mentem egy kört. Egész jól megy.

Kompresszió melegen pár perc járatás után, itt még nem mentem vele kört: 10-10-10-11, ami nem valami fényes.
Viszont a füst alábbhagyott, bár még ereget. Ledek villogása megszûnt bár nem tom mitõl, a lényeg, hogy abbahagyta.
Viszont: hidegen még elég szépen járt, de melegen meg akar fulladni. Alapjárati rencer mûködik rendesen, szelep kattan, de a levegõcsavart fullra ki kellett tekernem ahhoz, hogy valamelyest megmaradjon az alapjárat. Pedig ez a karbi elõtte 1-2 órával a wartburgon tökéletes volt.
A másik az, hogy kihúztam a kartergázcsövet a szívócsonkból, és érezhetõen jobb lett az alapjárat, de szerintem picit sok a kartergáz. Rendesen szemmel láthatóan fújja. Tehát ha be van dugva még jobban meg akar fulladni, mondjuk érthetõ, mert abban nem sok oxigén van.

Nem tudom, hogy a gyertyák nem e szólnak e bele ebbe az egész alapjáratosdiba. Eddig NGK egypólusúakat használtam, de most BRISK hárompólusú lett rámsózva. Valahogy nem bízok bennük.
Az elõgyújtást is megin majdnem full "elõ"-re kell tekerni, hogy szebben járjon.
Valaki megtenné nekem, hogy a vezérlésnél megnézni, hogy a szíjtárcsa jelülése, és a vezérmûkerék jelölése pontosan hol esik egybe?