Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2663 Tóth Ákos 2010-08-06 12:34:34  Előzmény:jocking .: 71278

Elmentem tanácsot kérni egy szerelõhöz. Elmondtam mi a panaszom(lentebb írtam).
Õ azt mondta hogy nincs semmi baj, Sokszor találkozott már ilyen problémával fõleg M-zárolt katonai kocsikkal, ami sokat áll. Azt mondta hogy a kuplungszerkezetem beragadt. Tegyem be 2-esbe lökjük be a kocsit és jó lesz.
Így tettünk! 3.-ban indultam. Alig mentem 300métert már jó is lett a kuplung.
Gyorsan kerültem vele egy kört:)).
De láttam hogy melegszik a vizem.
A termosztátommal is ilyesmi problémám lesz remélem. MErt nem nyit! Majdnem felforrta vizem. Remélem szétszedem megkapirgálom újra összerakom és jó lesz.
De a tûzhelyen kipróbálom mindenesetre, hogy tényleg nyit x-hõfokon.
Bár nem tudom honnan fogok tudni szerezni egy olyan hõmérõt ami 90fokig van skálázva:)!
Lassan, de biztosan összeáll a Silver:).
Most várom hogy lehûljön a víz... Meg a leömlõ!
Üdv_Szmuki

2662 jocking . 2010-08-06 10:58:46  Előzmény:Tóth Ákos: 71277

Nálam ilyen akkor volt, amikor a kinyomócsapágy elment tönkre. Ott is az volt az érdekes, hogy Tibkéék összerakták a mocit új kuplunggal/kinyomócsapággyal, aztán lehetett is szétszedni, mert széthullott a vadi új kinyomócsapágy.:S

2661 Tóth Ákos 2010-08-06 09:20:22

Új hiba lépett fel:(!
Most már szépen jár a motor. Csak egy a bökkenõ, hogy a kuplungom nem emel ki. Márpedig amikor leállítottam frankón mûködött!!
Mi gyíkja lett?---->9hónapot állt.
Bowden(kuplung)-en merre állítsak? Próbáltam elõre nagyon, meg hátra is de sehogy sem veszi egyik sebességi fokozatot...:((( (VW POLO GT váltó)
HA nem jár a motor frankón be tudom tenni minden fokozatba.
H.E.L.P.!
Üdv_Szmuki
[i](Módosította Szmuki 2010.08.06. 11:21-kor)[/i]

2660 Tóth Ákos 2010-08-05 17:48:56  Előzmény:Marton Tamás: 71274

kapott egy újjat 500ft:D illetve kihagytam az alátéteket:).
Nem nyomja a motorolajat.
Halottam járni a motort, de mihelyst bemelegedett leállt.
Utána nehezen indult.
Meg úgy néz ki kontakt hibás a gyújtáskapcsolóm! Van egy alig használt, de ez sem egyszerû onnan levenni!!!! Le kell bontani az egész kormányt meg mindent.
Meg van egy olyan érzésem, mint a moci nem kapna elég nyálat. ugyanis nagy gázzal indulva majdnem beindul...
HOlnap lesz mivel foglalatoskodnom.

2659   2010-08-05 17:24:40

Jelentem jól megy a tütü a Pierburg 2E karbival, szerencsére rá tudtam tenni az eredeti szívászajcsökkentõt, így jóformán minden maradt a régiben :) Fogyasztást nem tudok mondani, viszont a motor minden fordulatszámot egyenletesen tud tartani, az alapjárat is nagyon jó. Egész jól is megy vele, kicsit erõsebbnek érzem a gépet.

2658 Marton Tamás 2010-08-05 17:10:06  Előzmény:Tóth Ákos: 71272

Kend ki, èn is ki szoktam. De sokat nem èr, hàla a 3 pontos szelepfedèl lefogatàsnak.
Szèriahiba ezeknèl a motoroknàl. Idõvel mindegyiknèl elõjön. 10-bõl 7-8 autònàl megvan ez a hiba. A szelepfedèl vetemedèse miatt van, fõleg ha sokszor volt levève. Akkor lehetne kiküszöbölni, ha a szelepfedèl ès a HF tetõ egybe lenne sìkolva, persze megspèkelve egy minõsègi szelepfedèl tömìtèssel.
Az igazi az lenne, ha vagy 10 ponton le lenne fogatva.

2657 Lizák Péter 2010-08-05 14:59:01

Olyan kérdésem lenne, hogy az ablaktörlõm tengelyei nagyon lötyögnek, mert szét vannak kopva. Csak a tengelyt a vezetõhüvellyel lehet kapni vagy bontózzak egy másik mechanikát kompletten?

2656 Tóth Ákos 2010-08-05 13:27:16

mûködik a motor
csak annyit szeretnék kérdezni
hogy?
vegyek-e új szelep fedéltömítést? vagy kenyem ki valami tömítõpasztával(szilo)? mert a szélén nyomja az olajat
a félkörívnél! de csak a szélén.
A tömítésnek látszólag nincs baja.

2655 Varga Tibor 2010-08-04 20:40:02  Előzmény:Tóth Ákos: 71249

Ha ennyire el volt téve a vezérlés/átugrott, akkor hogy indult be egyátalán?
általában csak 4 szelep görbül, nem mind a 8.
Azért lesd majd meg az alsó vezérmûkereket, milyen állapotban van, de átugrani is csak elég magas fordulaton, motorféknél lenne képes.

2654 Varga Tibor 2010-08-04 20:34:27  Előzmény:Múzer tibor: 71255

Vagy kormánymûgyanús, esetleg görbe lengõkar tud még ilyet csinálni, vagy valamelyik gombfej(alul, vagy a nyomtávrúdnál)

2653 Múzer tibor 2010-08-04 18:04:54  Előzmény:Marton Tamás: 71268

Okés, köszi az infót.
Akkor hétvégén kicsit tüzetesebben átnézem a dolgokat, hátha találok valamit.

2652 Marton Tamás 2010-08-04 17:49:43  Előzmény:Múzer tibor: 71267

Nem. :)

A lengéscsillapítóban a rudazatot lehet forgatni, nem fordul együtt az egész gátlóval.

2651 Múzer tibor 2010-08-04 17:46:17  Előzmény:Őry Gábor: 71261

Nem kóvályog rossz úton sem az autó. Felemeltem a kocsit és megnéztem a gömbcsuklókat, de semmi kotyogást nem érzek.
Viszont azt vettem észre, hogy a lengécsillapító rúdja, amin a motortérben egy nagy "alátét" és egy 16-os kulcsnyílású anya van, kormányzáskor meg sem mozdul.

Ennek nem kellene elfordulni a gólyalábbal együtt, mikor elfordítom a kormányt?

2650 Marton Tamás 2010-08-04 17:44:12  Előzmény:Tóth Ákos: 71249

Jól jártál mondhatom.

Ezért nem hordom már semmilyen "szerelõhöz" az autót. Megtanultam magam javítani, rendberakni. Az más kérdés, ha olyan baja van, hogy szakértõ kell hozzá, vagy esetleg esztergáltatni kell valamibõl. Ezeket ugyebár a garázsban senki nem tudja megcsinálni. De pl. az esztergályos munkához is becsületes, nem ilyen "jóvanaz neki" ember kell.
Nekem pl. most a féktárcsát úgy szabályozták fel, hogy elment vele majdnem fél óra. Meglátta a srác a 2 fékfelület szabályzása után, hogy a gépre felfekvõ rész is üt. Rögtön felszabályozta azt is, aztán ehhez még a belsõ részt is ami az agyra fekszik fel. Ezek után újrahúzta a 2 fékfelületet is. 850 Ft volt. Na ez a becsületes munka.
A "szerelõdet" meg minimum elküldeném a búsba, és próbálnám jobb belátásra bírni! Ha nem megy, páran leírták itt, mit is érdemes csinálni ;)

Vezérmüszíjat meg úgy a legegyszerübb feltenni (vízpumpa lazítás nélkül), hogy beállítod jelre a két tengelyt, a vezérmükereket leveszed, befüzöd a szíj alá (itt kicsit szórakozni kell, mert nem fogod elsõre eltalálni melyik fog hova esik), és ezután a vezérmükereket szíjastul visszaakasztod a veztengelyre.
Ez persze csak akkor müködik, ha nem volt baromira túlfeszítve a vízpumpával a vezérmüszíj. Ha igen, akkor csak a pumpa 3 csavarjának a lazításával tudsz dülöre jutni, persze ehhez meg a vezérmükereket nem kell levenni.

tibcsi: biztos jók azok a gömbfejek, és szilentek? Ha igen, akkor még az is lehet, hogy a kormánymüvet tartó 2 csavar lazult fel. Húzzál járuk. Csúnyán lógó kerékcsapágy is képes ilyesmire.
De a hátsó futómü lógása is csinál olyat, hogy egyszer "itt" áll a kormány egyenesben, egyszer meg "ott".

jocking: nem bántja a közönséges vízkõoldó a rezet. Az aluminiumot annál inkább, mivel sósavat is tartalmaz. A rezet a sósav csak tömény oxigén jelenlétében oldja. Szóval ha hatást is akarsz elérni akkor háztartási sósav (óvatosan vele!), illetve ha jól emlékszem a trisót szokták még itt felemlegetni. Persze az utángyártott aluminimum hütökhöz az útóbbit szabad csak!


[i](Módosította PAtr0n 2010.08.04. 19:46-kor)[/i]

2649   2010-08-04 13:50:48  Előzmény:jocking .: 71264

hát jó egy pár oldalt :evil: egyébként az oldalon már mûködik a keresés funkció :)

2648 jocking . 2010-08-04 13:48:53  Előzmény: : 71259

Azért lapozni csak kéne, mert jelenleg a 2600-as nagyságrendnél járnak a hsz-ek.:D

2647  Spityu 2010-08-04 13:33:56  Előzmény:Őry Gábor: 71262

Úgy, hogy beindította. :)

2646 Őry Gábor 2010-08-04 13:28:08  Előzmény:Tóth Ákos: 71256

Ha be sem volt indítva, hogy sérültek a szelepek?

2645 Őry Gábor 2010-08-04 13:26:42  Előzmény:Múzer tibor: 71255

Van holtjáték a kormányon? Kopogás, zörgés, kóválygás rossz úton? Ha igen, akkor lehet gömbcsukló, és le is lehet ellenõrizni, ha felemeled egyik oldalt a kocsit, és kézzel megmozgatod a kereket. Lehet érezni a lötyögést.

2644  Spityu 2010-08-04 12:48:48  Előzmény:Tóth Ákos: 71256

Ja ezt nem tudtam / elkerülte a figyelmemet. Hát öcsém... ha nem csinálja meg, akkor csinálj neki te negatív reklámot + jelentsd fel.

Ja és még:
ha valóban nem járt a motor (nyilván) akkor az égéstér vatta új, ugye? Namármost ez épp elég bizonyíték. Ha azt be tudod bizonyítani, hogy nála készült a javítás, akkor igazságügyi szakértõ megállapítaná a tényt, hogy egy métert sem ment vele az autó azóta. Fenyegesd meg vele... hátha.
Egy szemtanú jól jönne, akivel mondjuk elhoztad tõle.

Az nem baj, hogy nincs papír, újabb adu: számla nélküli munkavégzés...
[i](Módosította Spityu 2010.08.04. 14:52-kor)[/i]

2643   2010-08-04 12:26:53  Előzmény:jocking .: 71258

"Tibke
Beküldve: 2009.12.20. 12:53 -

Sokat nem kell visszaolvasni, mégcsak lapozni se kéne, konkrétan a 803-as hozzászólásban szerepel PAtrOn írása, hogy ? sósavval esett neki a dolognak,sikerrel. De google is hoz jópár találatot a kérdésre. "

2642 jocking . 2010-08-04 12:24:21  Előzmény:Tóth Ákos: 71256

Addig ok, hogy el volt ugorva a vezérlés. De az se tesz jót a motornak, ha hónapokon át nem jut olajhoz a hengerfej. Ilyenkor szeretnek kiszáradni a szelepek szimeringjei, plusz az épp nyitott szelepeken beáramló párás levegõ korrodálhatja a hengereket.
Lényegében már mindegy, de azért csak ki kellett volna próbáltatni valahogy a csókával a mocit, bár azt nem tudom, hogy autóstul volt e nála. Plusz az a minimum, hogyha szerelõ vagyok, hogy szerelés után elindítom a cuccot, hogy mûxik e.

2641 jocking . 2010-08-04 12:21:17

Tudom, hogy már volt téma, de egyszerûen nem találom sehol:
Hûtõ és hûtõrendszer takarítás/vízkõtelenítés. Milyen anyagokat érdemes használni és milyen módszerrel? Vízkõoldóban gondolkodtam, de az bántja a hûtõt (ami ugye réz) nem?

2640 Tóth Ákos 2010-08-04 12:07:39  Előzmény:Őry Gábor: 71250

9hónapig állt a garázsomban várva a lakatolást fényezést.

De ekkor nálam egyszer sem lett betéve sebességbe meg ilyenek.
Úgy állt ahogyan elhoztam a "szerelõtõl".
Vagyis nem mozdult semmit a vezérlés, fõtengely...stb.

2639 Múzer tibor 2010-08-04 11:49:38  Előzmény:Őry Gábor: 71254

A nyomtávrúdnál?

Nem, az ellenanyák a helyükön, nem lazultak meg.

Lehet, hogy a gömbfej okozza? Azok közül egy sem lett kicserélve, még az eredeti.

2638 Őry Gábor 2010-08-04 11:22:52  Előzmény:Múzer tibor: 71252

A gömbfejek ellenanyája nem lazult meg?

2637  Spityu 2010-08-04 10:23:35  Előzmény:Tóth Ákos: 71249

Az nyilvánvaló, hogy nem tévedett amikor felrakta, mert akkor nem hogy 9 hónapig, de 9 mp-ig sem ment volna az autó.
Viszont lehet hogy felületes volt a vezérmûszíjat illetõen, nem tudom: újra cseréltetted azt is? Vízpumpát?

Ránézésre meg tudod állapítani, hogy a dugók cserélendõk-e, valószínûleg a bevágódáson kívül más bajuk nem lesz és akkor megúszod egy komplett hf. + vezérmûszíj cserével. A komplett hf. alatt szelepsort értek. A vezérmûszíj meg szerintem kopott, ezért ugrott el. De lehet hogy nem spanolta meg a szerelõ eléggé, vagy fellazult!

2636 Múzer tibor 2010-08-04 08:54:44

Sziasztok!

Mi okozhatja azt, hogy jobbra kanyarodás (kis ívben) után a kormány jobbra húz, viszont ha balra kanyarodok, akkor semmi gond, nem húz az autó semerre.
Illetve a kormány középállása is változik.
Kormánymûvet kitakarítottam, újrazsíroztam, könnyen jár.
Gömbfejek jók, futómû most lett beállítva, futómû gumialkatrészek cserélve.

4T trabiról van szó.

Köszi!

2635 jocking . 2010-08-04 08:04:50  Előzmény:Őry Gábor: 71250

Hát igen, ezt az APEH-es ütõkártyát érdemes kijátszani, sokszor csúnyább a végeredmény, mintha a rendõrség lenne bevonva az ügybe.
Fényképekkel dokumentálni kell a végeredményt, és tanúkkal igazolni, hogy a szerelõ után senki más nem nyúlt a motorhoz. Szerintem az a minimum, ha a felújítás árát visszaadja.

2634 Őry Gábor 2010-08-04 07:48:03  Előzmény:Tóth Ákos: 71249

És a 9 hónap alatt mi történt?

Én konkrétan odamennék másodmagammal és befenyíteném, hogy megcsinálod kishaver. Bár ezt így könnyû mondani, mert vannak ilyen arcok, hogy úgy hazudnak, mint a vízfolyás.
Az ilyen autószerelõkrõl lehetne mesélni, meg általában az ilyen "szakemberekrõl", mert qrva nagy a pofájuk, merthogy nekik van papírjuk, te mit értesz hozzá, pláne, ha tényleg nem értesz hozzá! Az más kérdés, hogy segghülye és köze nincs a szakmához... Lehet, hogy leugatni nem tudod, fenyítsd be esetleg, hogy nem adtál számlát, feljelentelek az APEH-nél...

2633 Tóth Ákos 2010-08-04 05:22:30  Előzmény:Marton Tamás: 71247

Csá!

No akkor én is mesélek!
Tegnap olyan mérges lettem a szerelõmre, mint még soha!!!!
Még fényezés elõtt NÁLA feldobattam a "zsír új" hengerfejemet.
Mivel én nem tudom hogy kell rátenni a vezérlést.
Õ beállította meg minden, és azt mondta hogy OK.
eltelt 9hónap.
Tegnap átvittem(toltam,húztuk).
Hogy figyi már valami nem fasza, nézd már meg.
5perc után közölte ahogy a fõtengely rossz szögben van(kb90fok), és emiatt KUKA a hengerfej.
DE Õ tette fel.
És letagadta hoyg õ ilyet nem téved!!!
de könyörgöm egy autószerelõnek, ha feltesz egy hengerfejet, akkor nem kéne lecsekkolni azt a sz@jbabaszott jelet a fõtengelyen.
Ez tegnap 15:20-kor volt.
Este 19:10-ig csináltam. Hengerfej le. az összes szelep meggörbülve. beszorulva.
KÉRDÉS: MI esély van rá hogy akkora nyomást kapott a dugótetõ és a hajtókat hogy nem lesz kompresszióm.
Mert most azt a hengerfejet tettem fel ami rajta volt, mûködik. csak csattogós.
Mert ha a motorom is elszált emiatt az Õ hibája miatt,akkor nem fogom ennyibe hagyni az TUTI!!!!
Most már én is tudom hogy kell belõni! pontosan a fõtengely fehér jelét illetve a vezérmûtengely alsó jelén ott legyen.
Megyek is a garázsba és csinálom.
Csak olyan b@szott nehéz rátenni a vezérmûtengelyre a vez. szíjat!
Erre nincs valami praktika???????????
H.E.L.P!!

Valami ötlet? Mit csináljak a szerelõmmel? Õ is újjítatta fel a henferfejemet 18e HUF volt annó!!!+még tönkre is tette az õhibája miatt!!

Üdv_Szmuki

2632 Lizák Péter 2010-08-04 04:49:53

Ablaktörlõ tengellyel mit lehet kezdeni, ha lötyög mint az állat? Olyan szinten, hogy gyakorlatilag elfekszik menet közben az üvegen a szélvédõ.
lehet külön a tengelyt a hüvellyel cserélni, vagy a mechanikát mindenestõl?

2631 Marton Tamás 2010-08-03 19:37:32  Előzmény:Tóth Ákos: 71237

Szmuki!

Jò lett a generàtor! Azt hiszem akkor jò bizniszt csinàltunk :-)
Kicsit àt-dròtkefèztem, oszt bele is dobtam, egybõl jò is volt. De amin gondolkoztam be is jött. A fesszabàlyzòja is hullàmos feszt ad, villòdzik közepes fordulaton a làmpa. Nem nagy gond, de azèrt beledobom majd a màsikèt.

Ezek mellett mèg csinàltam egy gyors önindìtò szervìzt. Kiesett a behùzòvilla tartòrùdja, ìgy indìtòzàs utàn mèg ottmaradt a bendix, ès vagy 5mp-ig csörgött mèg, ahogy a figaskoszorù hozzàèrt. Àtmenõcsavarral orvosoltam.
Volt mèg fèktàrcsa szabàlyoztatàs, pofacserèk, nyereg csùszkàinak zsìrozàsa, pàr benzincsõ csere,kuplungbowden W*-40ezèse. :-)

Mindezt ma de. 10-tõl, du. 4-ig. Most kivètelesen jòl haladtam a munkàval, pedig nem jellemzõ. Köszönhetõ ez annak is, hogy különösebb szopàs semmivel sem volt. :-)



2630 Csirik Ferenc 2010-08-03 12:29:09

Köszönöm a gyors választ!

2629 Őry Gábor 2010-08-03 12:24:59  Előzmény:Csirik Ferenc: 71244

A forgás irányában kell lennie.

2628 Csirik Ferenc 2010-08-03 12:06:55

Sziasztok!

Lenne egy nagy kérdésem, kérésem !?


2T gépsas vezérlõ tácsáját, hogy kell "helyesen" feltenni. Több oldalt olvasgattam már, s az alábbi okosságot adták csak:

- jól jegyezzük meg, hogy hogy volt felrakva, s úgy rakjuk vissza -+mi van ha rosszul volt már elõzõleg felrakva+-.
- a vezérlõtárcsán nyíl jelzi -+utángyátottan nincs jel+- HAHA
- ha fordítva rakjuk fel nem megy olyan jól, kb. 80 km max -+Köcce+-


- a katalógusban található fõtengely rajzán pedig nincs feltüntetve a levágás


DE könyörgöm, miért nem lehet leírni, hogy mégis merre legyen a kb 60 fokos levágás!!

Ha valaki tudja, hogy is kell HELYESEN beépíteni, az írjon!!

Köszike:eek::eek:

2627 Oláh Olivér 2010-08-03 09:22:17

Köszi mindenkinek a kipufogós feladvány megfejtését:)

2626 Tóth Ákos 2010-08-03 04:37:59

Jó reggelt all!

Valaki mondja már meg pontosan, hogy egy új 1.3-as szélvédõ milyen árban van?
Illetve egy alig használt?
Mert kellene a pontos ár!
Üdv_Szmuki:D:cool:

2625 Őry Gábor 2010-08-02 20:18:56

Az ugye már mindenkinek világos, hogy egy szál drótnak is van lelke, nemhogy a Trabi üzemanyagellátó részének! Mert mi a rossebért csinálná, hogy folyik a benzinem, mikor elõtte direkt leellenõriztem vízben, hogy nem ereszt-e az úszóházfedélnél valalmi? Belemerítettem vízbe és belefújtam egy csövön. Semmi buborék. Persze, nem azonnal kezdte a folyatást a bestia, hanem a próbakör után, amikor már fullra össze volt pakolva...:mad::mad::mad:

2624 Bende Endre 2010-08-02 19:59:40  Előzmény: : 71235

Az akksit még nem próbáltam csserélni. lehet ki fogom...
De mostanában nem fog összejönni..A motorcsere elég drága mulatság, fõleg ha minden 0-km-es..

2623 Marton Tamás 2010-08-02 14:32:12  Előzmény:Tóth Ákos: 71237

Csak összejön az alsòörsig!
Generàtort holnap pròbàlom bele. Remèlem elsõre jò lesz!
Akksit azèrt tèlire ne hagyd benne! :-)

2622 Mazur Balázs 2010-08-02 09:58:29

Sziasztok! Szereztem még régebben egy ndk-s hõmérséklet mérõt (temp). Mondjatok valami tippet azzal kapcsolatban, hogy kell ezt bekötni. Hányas hõgomba, hõgombát hova célszerû betenni stb... Elõre is köszi

2621 Tóth Ákos 2010-08-02 06:01:38  Előzmény:Marton Tamás: 71231

Heló Tamás!
Kisújszálláson vagyok e-hét csütörtökig.
MA be lesz téve az összes üveg. Holnap reggel meg jön a szerelõm !
Stroboszkóppal belõjuk a gyújtást!
Addig úgy is van még szerelnivaló.
PL most szopok a fiat ülésekkel, mert eddig úgy volt benne hogy a veetõülés ki volt ülve. A bódéban az átmenõ zártszelvény. Amin az ülés sine ven kerersztbe.
IDe pótolni kell támasztékot. Jó lesz nagyon.
Le kell polírozni, vaxolni vagy mi és akkor teljes lesz a fény.
Csütörtökig jó lenne, ha kész lenne, mert akkor Toyotát itthon hagyom és Waresszal megyek vissza!
Az akksi jól teljesít, beletettem a Toyciba. No problem!
A generátor jó lett amúgy?

Na lépek szerelni!

Üdv_Szmuki
:D:cool:

ui: mondasz valamit, lehet az önindító a ludas. Sajnos nem gyári VW POLO BOSCH önindító van benne hanem wareszé, ez pedig igen csak össsze tákolt szerkezet. külön perselyt kellett csináltatni annó hogy a Polo váltóba bele mennyen.
[i](Módosította Szmuki 2010.08.02. 08:03-kor)[/i]

2620 Támba Csaba 2010-08-01 20:18:56  Előzmény:Bende Endre: 71233

Nem mondom, hogy 100%, hogy ez a hiba, de mikor kezd megtérni a teremtõjéhez a gyújtáskapcsoló betét, akkor egy pillanatig összezár, aztán nem ad át.
Én már szívtam így. Én is szétkaptam mindent feleslegesen.
Aztán az önindítónál összezártam többször és mindig indított. Aztán lehúztam a gyújtáskapcsoló vezetékeit és ott zártam össze. Akkor is minden próbálkozásra tekert.
Aztán "Laza Csukló - Merev Könyök" stílusban kidobtam a gyújtáskapcsoló betétet és kapott újat :)

2619   2010-08-01 19:20:33  Előzmény:Bende Endre: 71225

Amikor az én autómban tökrement az akkumulátor, a következõ volt:

Indítózok, katt, semmi. betoltam, úgy indult, aztán letettem az autót, megint katt, és nem indult. Az akkumulátorsav kifolyt, az akksi megdöglött. Akksit még nem cseréltél, azt nem írtad, én arra gyanakodnék.

2618 Muczán Gábor 2010-08-01 18:51:44  Előzmény:Oláh Olivér: 71197

Oliver,

Ez egy 80-as évekbeli maszek Trabi sport, vagy más néven rallye dob. Az hogy mennyire "sport", azt csak az tudja, aki ezt összestupekolta annó. Akkoriban már ha hangosabb volt, az már "rallye" érzést kölcsönzött a tulajnak. Még ha nemi is volt feltétlenül erõsebb vele:-)

MG

2617 Bende Endre 2010-08-01 17:58:51  Előzmény:Támba Csaba: 71230

Beégni? De az önindító kattan minden egyes kulcsfordításkor...
Multiméterrel rámértem, mindig megkapja a naftalint...

2616 Sövényházi József 2010-08-01 17:57:46  Előzmény:Lizák Péter: 71222

köszi a segítséget! a sarutisztítás után kipróbáltam egy új akksit (szerencsére van másik autó :D) és azzal pöccre indult, szóval az önindítónak kutyabaja csak rosszul gondoltam, hogy jó az akksim...

2615 Marton Tamás 2010-08-01 17:37:32  Előzmény:Tóth Ákos: 71213

A visítás szerintem az önindítóból jön, addig nyüstölted, amíg valami gyíkja nem lett. Fõleg ha már nem is fordít. Osztom Tibke véleményét. Hideg motornál össze vannak húzódva a gyürük, simán csuszolódik az még olaj nélkül is, annyi hézag van a gyürü és a hengerfal között. Szóval no para, kész lesz az alsóörsig :)
Amúgy meg halgass ránk, nézz gyújtást, esetleg hidegindító sprével próbálkozz.
Jahh ha kell kompresszió mérõ, holnap megyek 12 órázni reggelre, hívj és odaadom, benn van a kocsiban.

PEDROH: Nekem is úgy van. Wartburg leömlõ az "Y"-nal együtt, az "Y" egyik ága ami a stab rúdhoz ér laposabbra kalapálva. Persze egyértelmü, hogy ez nem tesz jót a gáz áramlásának, de aki igényesebb (nem úgy mint én :D), az kapásból 4-2-1 leömlõt vesz oda.

Andrew: Cseréltél behúzómágnest? Új a behúzó? Mert ha nem akkor lehet ráfaragtál és ugyanaz a baja mint a másiknak. Ha szedtél már szét behúzót, látnád mi a baja. Csak forrasztás nélkül nem lehet széthúzni.
Van benne 2 vastag rézlap (a két 13-mas kulcsátmérõjü kivezetésre préselve) amiket egy lap akkor zár rövidre amikor behúz a mágnes. Tehát ekkor kap áramot a forgórész, ilyenkor teker. Ez a két lap hajlamos a sok nagyáramú szikra miatt idõvel elkopni, nem síkba lenni. Tehát hiába megy rá az a lap, ha az egyik már annyira elkopott, hogy nem fekszik rá a lap, vagy csak annyira fekszik fel, hogy minimális áramot tud csak átadni, ami meg nem elég a forgatáshoz.
Javítani a két rézlap, és a rövidre záró lap síkba csiszolásával lehet.
Esetleg még elõfordulhat az is, hogy már gyenge/zárlatos a behúzómágnes tekercselése, és nem éri el a célját, mivel az ellentartó rugó erõsebb.
Szóval sztem szedd szét azt a behúzót ;)

Szerk:
Tsaby: Az nekem is szar, de olyankor nem is kattan a behúzó. ;)
[i](Módosította PAtr0n 2010.08.01. 19:38-kor)[/i]

2614 Támba Csaba 2010-08-01 17:35:40  Előzmény:Bende Endre: 71225

Alighanem kezd beégni a gyújtáskapcsolód!