Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2152 jocking . 2010-05-05 18:20:53  Előzmény:Kalmár Csaba: 70765

Az még hagyján, nekem meg akkor szakadt a fejemre az egész, amikor álltam ki az udvarról. Utána összehajtottam a kárpitot és mennem kellett tovább, úgyhogy mire beértem fehérvárra, belepett a "sárga hó".:D Igazából ujjal le lehet kaparni, úgyhogy nem nagyon fogja semmi.

2151 jocking . 2010-05-05 18:19:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

Thx, erre voltam kiváncsi.:)

2150 Lizák Péter 2010-05-05 18:18:57  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

De ha rám hallgatsz mielõtt nekiállsz a szivacsot vakarni, valami fóliával ragaszt körbe a kasztni pereménél és zsákszerûen fogd össze az alját, hogy egy helyre hulljon. Mert különben fél év múlva is kerülnek elõ szivacsdarabok a kocsiból.

2149 Kalmár Csaba 2010-05-05 18:03:18  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70764

Nekem a szivacsleszedés könnyen ment, nekiestem egy közepes spaklival és 10 perc alatt lentvolt az egész!

2148 Holnapy Gergely dr. 2010-05-05 17:52:07  Előzmény:jocking .: 70763

Gondolom 4T...
Legnagyobb szívás levakerálni duroplastig az elöregedett szivacsréteget. Ezzel kezdjed. Ezután döntsd el, hogy ugyanazt akarod-e felrakni, ami rajta volt. Ha igen, akkor vakeráld le a tetõkárpitról is a szivacsot. Palmatex erõs folyékony ragasztó 1kg bõven elég., majd bekened a tetõt -nem összecsöpögtetve az üléseket- és a kiterített tetõkárpitot. Majd (2 emberes meló!) felrakod, és mondjuk elõlrõl hátrafele felnyomjátok a kárpitot. Vmivel óvatosan végigütögetitek (gumikalapács). Ha nem az eredetit akarod, vagy hiányzik a komforthoz a szivacsréteg, akkor Polifoam lemezt ragaszthatsz alá 1cm vastagot. Akkor duplán ragaszthatsz a tetõn. (a tetõkárpitot elõre ne ragaszd össze a Polifoam-mal, mert túl rigid lesz)
A Polifoamra mehet más vékony padlószõnyeg is, ha variálni akarod.
És ezt követõen szellõztess sokat, mert büdös a ragacs mint a fene...
Jó munkát:
G

2147 jocking . 2010-05-05 10:17:21

Kéne egy kis help.
A tetõkárpitom ma reggelre úgy döntött, hogy kb ennyi lett volna, és nyert a tömegvonzás.
Az lenne a kérésem, hogy valaki írjon egy listát, hogy milyen anyagok szükségesek a visszarakáshoz és hogy pontosan hogy is megy ez a mûvelet.
Thx.

2146 Lizák Péter 2010-05-05 09:48:14  Előzmény:Csády Szabolcs: 70761

Csak meg is kéne keresni, mert hirtelen lövésem sincs hol van

2145 Csády Szabolcs 2010-05-05 09:24:07  Előzmény:Lizák Péter: 70759

Az nem baj, legalább hozzáférsz rendesen :D

2144 Lizák Péter 2010-05-05 06:52:52

Kis help kellene!

A képen látható cuccot vadászok. De ha csak a kis kék csatlakozó részét tud valaki pici pénzért az is megfelel...

[imgw]http://bolthely.hu/kepek/mikroshop/01709.jpg[/imgw]

2143 Lizák Péter 2010-05-05 04:43:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 70757

Megmérhetem de mindkét motor darabokban van. :( Majd szeretnék a kettõbõl egy szépet építeni, restaurálni.

2142  Spityu 2010-05-04 16:50:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Szerintem talán gyújtás, ha tényleg nem levegõhiány. Trafó is lehet. De ha jól gondolom akkor ez tekercses-mágneses gyújtású, ugye? Tekercshiba is okozhat ilyet. Ha pl. amikor már erõtlen és mondjuk leállítod, majd ezt követõen megpróbálod beindítani és nem sikerül, csak miután visszahûlt az egész, akkor szinte biztos, hogy az. Vagy inkább a trafó. Legalábbis én ezt tapasztaltam egy Briggs-dzsel anno, igaz az 4T.

2141 Csády Szabolcs 2010-05-04 11:05:35  Előzmény:Lizák Péter: 70755

Megmérnéd nekem a trafójának a kivezetései közti ellenállásokat? Nekem van 2 tartalékba, de mindegyiknél más értékeket mért apum a az egyik helyen. A fellelhetõ móricka ábrákon meg nincs feltüntetve sehol se...

2140 Csády Szabolcs 2010-05-04 11:01:29  Előzmény:Léber Balázs: 70754

A levegõt kizárnám két okból is:
1. A motoron Danuvia légszûrõ van, mivel régebben nem kapott elég levegõt a gyárival, de azt kipucoltam, s utána is ezt a tünetet produkálta, amit a gyertyacsere szüntetett meg.
2. A gyertya szép õzbarna, ha túl dús lenne a keverék, akkor kormosnak kellene lennie.
A karbi rendben van, a benzin friss.
Áramot biztosan kap a gyertya akkor is, ha a probléma fent áll, mivel a gyertya kicserélése elõtt nem nyúltam semmi más elektromos kütyühöz rajta, s utána teljesen jól mûködött.

2139 Lizák Péter 2010-05-04 06:19:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Nekem 1965-ös Jawa 05-ösöm van. Lényegében ugyanaz, mint a Mustang, de ez burkolt. Mind a Simson Schwalbe-Star páros.

2138 Léber Balázs 2010-05-03 22:13:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 70753

Pedig pont barkács, benzines is, 2T is.
Ugye azt szoktuk mondani, ha benzin van és szikra van akkor mennie kell a motornak.
A harmadik fontos tényezõt hajlamosak vagyunk elfelejteni. Na mi az? Hát a levegõ.
Mindegyik külön-külön vizsgálandó.
A gyertyakábelre teszel egy glimmlámpás visszajelzõt, így láthatod majd a hiba jelentkezésekor, hogy kap e rendesen villanyt a gyertya.
Ha ez kilõve, akarom mondani biztosan mûködik, akkor légszûrõ jó-e?
Ha ez is stimmt, akkor már csak a karburátor rejtelmei maradnak, esetleg a tavalyi benzin rituális elégetése nyílt lánggal:-)

2137 Csády Szabolcs 2010-05-03 13:55:16

Ez kicsit más téma, s lehet, hogy inkább a veterán topicba kellene írnom:

A '82-es Jawa Mustangom az elmúlt idõszakban kinyírja a gyertyákat. Az új gyertyával 60-nál még izomból húz, de az idõ elteltével magasabb fordulatszámon belefullad a benzinbe a motor, s késõbb egyre kisebb fordulatszámokon jelenik meg ez a probléma, s az emelkedõket se komálja. Ha ezt a fulladásos jelenetet produkálja és behúzom a kuplungot, elengedem a gázt, akkor gyönyörû alapjáratot produkál, de ahogy újra terhelést adnék neki meghal, viszont behúzott kuplungnál rendesen felpörög.
A gyertya hõértéke jó, a színe is szép õzbarna. A kinyírté is.
Mi miatt teheti tönkre a gyertyákat? Eddig több tippet is kaptam: rossz trafó ill. gyújtótekercs.
Ha valaki tudna valami okosat mondani erre, azt megköszönném!

2136 Csády Szabolcs 2010-05-03 13:20:25  Előzmény:Szedlák Tibor: 70751

Én most kérdeztem meg a zsombicar-ba, hogy tartanak-e, mivel az enyémbõl is le van törve egy kis darab, de azt mondta a srác, hogy olyat nem lehet sehol se kapni, ha lehetne, akkor árulnának. Úgyhogy marad a bontó...

2135 Szedlák Tibor 2010-05-03 10:51:31  Előzmény:Marton Tamás: 70748

Azt a mûanyag tömítõgyûrût nem tudod hol lehet kapni? Mert nekem el van törve. :s

2134 Csády Szabolcs 2010-05-03 10:29:40

Köszönöm a jótanácsokat! Az elosztófedél cseréjével tisztában voltam hogy megy, a rotoréra voltam kíváncsi. Szerintem menni fog a dolog :D

2133 Lizák Péter 2010-05-03 05:42:25  Előzmény:Csády Szabolcs: 70747

Öregem kösd fel a gatyód, mert baromi nehéz, és macerás mûvelet! :D
Elosztófedél sok típusé van ami jó. A VW-kbõl pl a Polo, Golf kapásból ami 1.1-es, vagy hasonlóan elõre dõlõ motoros, minta a Trabi. De egyébként a Skoda Felicia 1.3-asé is jó bele. Az elosztófedél úgy tûnik. Na tehát ha ránézel az elosztófedélre, alul és felül látsz rajta egy egy fém kapcsot, azt kipattintod. A rotort egyszerûen lehúzod a tengelyrõl. Majd ugyanígy össze tudod rakni. Meg a kábeleket kell csak dugdosni. Ennyi.

2132 Marton Tamás 2010-05-03 05:10:50  Előzmény:Csády Szabolcs: 70747

Ha VW-hez kérsz cuccokat, úgy talán jobb minõségûekhez jutsz, bár nem szokott a "kisiparival" se gond lenni. Legalábbis nálam még nem volt.
Elosztófedélbõl meg olyat vegyél amilyen az elõzõ volt, ami persze gyertyakábel függõ. Tehát vagy bütykös, vagy tûs kell. De vidd magaddal a régi elosztófedelet és nézesd/nézd össze a boltban az újjal.
Rotorcsere hót egyszerû. Miután levetted az elosztófedelet, csak le kell húzni a rotort a tengelyrõl és kész is :) Az új visszatételekor figyelj a bevágásra, mert csak egyféleképpen megy fel.
És figyelj még arra is, hogy az elosztófedél alól a mûanyag tömítõgyûrû ne tûnjön el, ugyanis ez védi meg a bepárásodástól és kosztól.

2131 Csády Szabolcs 2010-05-02 20:19:04  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 70739

Ok! Akkor egy elosztófedél-, meg egy rotorcsere elõtt állok. Alkatrészvételnél van-e valami buktató? Milyet nem szabad venni, ill. mihez kell kérni, ha jó minõségût szeretnék venni? Hogyan kell a rotort kicserélni?

2130 Anda Árpád 2010-05-02 20:13:52  Előzmény:Lizák Péter: 70745

Nem értem...Tegyek fél centis alátétet a kerékcsavarra vagy Wattafakk??? XD

2129 Lizák Péter 2010-05-02 19:38:11  Előzmény:Anda Árpád: 70742

meg milyen furcsa az én 4T-men is így van :-)

2128 Marton Tamás 2010-05-02 10:01:34  Előzmény:Varga Tibor: 70737

Van két másik száram, leszedve róluk minden, sztem akkor azokat elviszem az esztergályoshoz, és megnézetem ütnek e. Aztán megnézem a kerékagyakat is, leveszem a féktárcsát és úgy felemelve a kocsi elejét forgatom majd õket 1-esben. Persze majd ha összeraktam a két másik féltengelyt. De szerintem veszek 2 felújított kihajtást is, 2 új csillaggal, aztán így hajítom össze az egészet.

2127 Anda Árpád 2010-05-02 09:53:58  Előzmény:Őry Gábor: 70741

Most h. így mondod csapágyat csréltünk és lekellett vágni a tartófõlet és ugy heggesztettük vissza. De az ennyit jelentene????

2126 Anda Árpád 2010-05-02 09:52:46  Előzmény:Őry Gábor: 70741

Lengõkarra én is gondoltam. De ha hátulról megnézem a kerekeket ugyanakkora kerékdõlés. Viszonmt ugye peremezni kellett a sárvédõket, és az egyik oldalon kiér a kerék a sárvédõig a másiknál viszont van kb. fél centi. De ez egyik haveromnál is ugyanígy van.. Nemtudom mi lehet...

2125 Őry Gábor 2010-05-02 09:42:13  Előzmény:Anda Árpád: 70740

Nem hajlott ve a lengõkar?
Esetleg nem az eredeti helyén van a rugóstag tartófüle a lengõkaron. Nézd meg, nincs-e hegesztve, és hogy a másikhoz képest hogy áll!

2124 Anda Árpád 2010-05-01 13:14:27

Hali

Az mitõl lehet h. hátul az egyik oldalon beleér a felni belsõ pereme a rugóba???(Spirálos) 6x14 es a felni mindenhol ugyanakkora a nyomtáv. És csak a jobb oldalon...Nem értem...Szilentek okozhatják??? vagy esetleg még mit érdemes átnézni???

Köszi

2123 Holnapy Gergely dr. 2010-05-01 12:37:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 70738

"elósztófedelem belsejében középen a kis rugóról hiányzik az a fém pöcök"
az a rugó közepén nem fém, hanem szén. De ha az tönkrement, nézzed meg a rotort is mert lehet hogy nem az igazi az sem, és csereérett.
G

2122 Csády Szabolcs 2010-05-01 07:23:49

SEGÍTSÉG Márkatársak!

Múlt héten úgy állítottam le a 4T Trabimat, hogy mûködött, bár néha sokat kellett indítózni, s eléggé kellett taposni a gázt, hogy beinduljon.
Tegnap este, be akartam indítani, s a következõ tüneteket produkálta: indító teker, benzint szerintem kap, mivel a benzinszûrõben mozog a benya, szóval szerintem a gyújtással lesznek bajok. Azt vettem észre, hogy az én elósztófedelem belsejében középen a kis rugóról hiányzik az a fém pöcök. Ezt pótoltam egy elfekvõrõl, ami olyan sz@r volt, hogy egy-két kábel pipája nem maradt rajta, nem akadt, kattant be.
Mi lehet a probléma? Az elosztó? Azt hogy az összes gyertya egyszerre halt meg azt nem tartom túl valószínûnek...
Ez is mikor van? Hát nem ballagáskor:! :S

Elõre is köszönöm a választ!

2121 Varga Tibor 2010-04-29 21:00:30  Előzmény:Marton Tamás: 70736

Két másik szár(akár bontott is, és két új csukló. Ha a kihajtás tényleg jó, és a külsõ csuklók nem nagyon sz*rok, akkor nem rázhat.de persze rázhat még kerékcsapágy miatt is, és a kerékagy miatt is. Én hegesztettem már pár féltengelyt, és azok nem ráznak, az is lehet elég ha a régit elviszed szabályoztatni.

2120 Marton Tamás 2010-04-29 20:09:12  Előzmény:Tóth Ákos: 70734

Nekem nem is kézenfekvõ, és egyáltalán nem is egyszerû amit írtál. :)
Köszi a mocicsere még odébb van, örülök, hogy össze van rakva a gép végre, és jó is. Amirõl meg te beszélsz az a csukló rész (Trabié 6 golyós), wareszé nem golyós, hanem tûgörgõs csukló, bár neked Golf féltengelyeid vannak, az megincsak golyós.
Nekem a kihajtással vannak gondjaim, nem a csuklóval, erre kéne olcsó, és jó megoldás.
[i](Módosította PAtr0n 2010.04.29. 22:10-kor)[/i]

2119 Szedlák Tibor 2010-04-29 18:52:26

Nah megvolt a hengerfejezés, (gyalulás, 2 tömítés, hengerfejcsavar és szimeringcsere). Ez így 12 kilóba fájt. :) Bár az uj garnitúra csavarszettet nem tudtam berakni mivel az egyiket nyomatékkal való húzás közbe sikerült elcsavarni és szakítani (4k volt a szett) ... remélem cserélik.
[i](Módosította N1tr0 2010.04.29. 20:53-kor)[/i]

2118 Tóth Ákos 2010-04-29 15:23:19  Előzmény:Marton Tamás: 70733

A megoldás kézenfekvõ, és egyszerû!
3. autóm(ha majd megveszem) 1.6ABU+poloGTváltó+(lényeg:)->Egyedileg gyártott féltengelyek(valami 7-8görgõs(nem olyan rossz konstrukciójú mint a Wareszé),lehet hülyeséget mondtam)Olyan mint ami a nyugati kocsikba van. Egy a lényeg nagyon tartós 300km el fut! 150km-ig garis.
Pesten foglalkozik vele egy ipse.
Annó amikor épült az 1.6-os! Reggel odavitte a régit, este már vihette el az újjat! Persze ennek meg van az ára! 30e HUF!
Ha majd meghal a kombimba féltengely, akkor én is Õ vele fogok legyártatni egy párat! De így hogy a kombi nagyon keveset fog menni ezek után(évi 3000km kb).
Sokáig jó még az ami benne van!
ui: 1hét és megy a fényezõbe a kombim:))))Alig várom!

[i](Módosította Szmuki 2010.04.29. 17:24-kor)[/i]

2117 Marton Tamás 2010-04-29 13:11:45

Elegem a féltengelyekbõl.
Nem igaz, hogy egyszerûen nem tudom elérni azt, hogy ne rázzanak. Már cseréltem 2 csuklót, elvittem felújíttatni a kihajtásokat (felhegesztés), de már megint ki vannak kotyogósodva, a csillag megint koppan a kihajtásban ha kézzel megrángatom õket. Szerintem csillagot nem cserélt a muksó, csak beledobta a régiekkel oszt kész. Elõször zsírral megtömve elég feszesnek tûnt, de már megint lógnak.
Ráadásul amikor fel volt emelve az autó eleje, és egyesbe hagytam forogni a tengelyeket, szemmel láthatóan ütnek a rudak. A rövid elég szépen, a hosszú kevésbé. A csávó aszonta, hogy a rudaknak semmi bajuk, amikor kérdeztem.
Direkt ezért cseréltem dificsapágyakat is, hogy a difi tuti feszes legyen.
Nem értem akkor miért van a rudakban "nyolcas". Tán a kihajtás 3 furata van félremarva, pár tized mm-el?
Nem tom mitévõ legyek. Adjam be cserébe a 2 tengelyt, 2 full felújítottért? Az is vagy 30 papír lesz. Vagy probáljak meg felújított kihajtást szerezni, és 2 új csillaggal összetenni? Az tán 15-bõl meglenne, de fene tudja jó lesz e utána.
Kéne valami jó megoldás.


2116 Sipos Tamás 2010-04-26 17:03:09  Előzmény:Sipos Tamás: 70731

[justify]Sikerült a hengerfej hadmûvelet. Az eredménnyel meg vagyok elégedve.
Mihályfiék, egy kivételével az összes tõcsavart kicserélték 14-esre. Amikor összeraktam, elõször 36 Nm nyomatékkal húztam meg, járattam egy kicsit, majd amikor kicsit visszahûlt véglegesen meghúztam 40 Nm-re.
Ja, és az ALDI áruházban tudtam venni nyomatékkulcsot 5000 Ft-ért.
Mindenkinek köszönöm a hasznos tippeket és a segítséget.[/justify]

2115 Sipos Tamás 2010-04-25 18:51:55  Előzmény:Madocsai Gergely: 70730

[justify]Köszi.
Holnap indul az összeszerelés. Elhozom Mihályfitól a cuccot, faragok fenyõdeszkából valami dugattyú támasztékot, hengertalp tömítést cserélek, és nekilátok.
Nem vagyok valami villámkezû, de azért remélem estére kész lesz.[/justify]

2114 Madocsai Gergely 2010-04-24 21:39:56  Előzmény:Sipos Tamás: 70729

Hát... sztem ha gyári elõírás 41Nm, akkor nem tudom mennyire szerencsés ez alá menni. Még a 41-nél is után kell majd húzni, az elsõ járatás után, 30-nál meg tuti. Nyugodtan indítsd be ház nélkül, járatod 1 percet, abból baj nem lehet.
(természetesen nem padlógázon, csak gázfröccsökkel melegítwe)
Amikor érzed, h már meleg, akkor jó.

2113 Sipos Tamás 2010-04-24 20:19:44  Előzmény: Spityu: 70728

[justify]Igen, erre már én is gondoltam. Valószínûleg ez lesz a biztos módszer.
Burkolat (és hûtés) nélkül járatni ugye nem ajánlatos? Vagy 2-3 percet mehet így?
[/justify]

2112  Spityu 2010-04-24 19:17:22  Előzmény:Sipos Tamás: 70727

Esetleg húzd meg 30-cal, járasd egy kicsit, várd meg míg kihûl teljesen és húzz utána valamivel nagyobb nyomatékkal.

2111 Sipos Tamás 2010-04-24 18:57:35  Előzmény:Madocsai Gergely: 70723

[justify]Köszi, de már késõ. A hengerfejeket, a hengerekkel együtt, múlt héten elvittem Mihályfihoz síkoltatni és már pénteken kész volt, de nem tudtam érte menni. Minden tõcsavar furatot 14-re fúr fel és 1,25-ös menetet vág bele. Ehhez neki vannak tõcsavarjai. Remélem olyan anyagminõségbõl készültek, ami nem szakad el ha a gyári elõírás szerinti 40 Nm-es nyomatékkal húzom meg.
Bár a szakibácsi azt mondta, hogy ne menjek fel addig, csak 30-ig, én félek, hogy a gyári elõírásnál 25%-al kisebb nyomatéknál megint fellazul majd, kifúj, és kiég.[/justify]

2110  Bandi 2010-04-24 18:28:36  Előzmény:Kalmár Csaba: 70725

Én is 10w40-et használok. Q8-at!!:D

2109 Kalmár Csaba 2010-04-24 18:25:23  Előzmény:Madocsai Gergely: 70724

Az A3/B3 szintet akár egy olcsóbb 10w40 es olaj is tudja.Ennél jobb olajat belerakni tiszta pazarlás, a motor semmivel sem lesz tartósabb.

2108 Madocsai Gergely 2010-04-24 08:04:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 70678

Egyáltalán nem hülyeség, SÕT ha amaximális motorwédelem a célod, akkor kizárólag szintetikusat! A mienkben is, 5W-40-es figyel (még), de nyugodtan tolhatod neki akár a 0W-40, 5W-30, és a 0W-30-at is - persze, ha bírod zsetonnal;)! Nem, nem híg egyik sem, ez csak téwhit - gondolom nem wersenyezni akarsz.
10W-30-at itthon nem nagyon fogsz találni, mert ezt ált az USA-ban forgalmazzák, de nem is kell.

A egyik legjobb, amit csak beletehetsz egy newes gyártó, legalább ACEA A3/B3 teljesítményszintû, teljesen szintetikus, 5W-30 wagy 5W-40-es olaja.
(5W-40-nél figyelj, mert jó részük csak rész-szintetikus, a manager felirat sokszor +téwesztõ lehet!!! pl. szint technológiáwal elõállított, stb...)

Ha a legjobb ár/érték arányt keresed, akkor 10W-40 rész-szint. Áswányit (15W-40) NE!

A másik nagyon fontos dolog a szûrõ: wisszacsapószelepeset kérj(számos magyarból hiányzik), VW-hez, ekkor kb. ugyanannit fogsz fizetni érte, mintha Trabanthoz kérnéd, csak szûrõt kapsz.

[i](Módosította madogery 2010.04.24. 10:16-kor)[/i]

2107 Madocsai Gergely 2010-04-24 07:45:31  Előzmény:Sipos Tamás: 70708

Tudnak síkolni, ne aggódj! Én is operáltam még a régi kocsimnál ezekkel az oversize 10/12-ekkel, szerencsére nekem bírták a kiképzést, bár már új korukban sem túl bizalomgerjesztõek... az meg, h szinte nincs 2 egyforma hosszú belõlük...
Ha Mihályfinál jársz, kérdezd+, h lehet-e helicoil-ozni a hengerben a meneteket, h használhasd a gyári csawarokat. Ha igen, walszeg azt fogja mondani, h nincs ekkora (10) helicoil-ja, ekkor kérd tõle a pestszentlõrinci autószerelõ telszámát, mert neki wan 8, 10, 12-es, szabwányos méretekben.

[i](Módosította madogery 2010.04.24. 09:53-kor)[/i]

2106 Sipos Tamás 2010-04-20 20:57:01  Előzmény:Gyapjas Gergely: 70721

[justify]Igen, a finom 12-es menetre én is gondoltam; az lenne jó, de már csak 3 olyan furat van, ami eredeti 10-es, ebbõl egy újabb is kiszakadt, tehát már csak 2 lesz, így a maradék 5-öt talán már nem szerencsés bolygatni; a normál menetet finomra átvágni. Ráadásul a hengerötvözetbe nem tudom szabad-e ilyen finom menetet vágni. Végül pedig a kérdés már-már csak elméleti, mert úgysem lehet C60-as anyagot kapni, tehát csak gyenge csavarokat lehet készíteni.
Igaz, azt hallottam, hogy a Lada hengerfej csavarjai 12-esek., és talán ha abból vennék, és a hengerfejet is felfúrnám. De a hengerfejhez kényes dolog hozzányúlni, az a bátrak sportja.[/justify]

2105 Gyapjas Gergely 2010-04-20 19:33:28  Előzmény:Varga Tibor: 70718

Ez jó módszer, ezt lehetne továbbfejleszteni úgy hogy nem M10x1.5 fúrod a menetet hanem M10x1.25-re vagy M10x1.0-re akkor a sûrûbb menet is jobban tart.

2104 Varga Tibor 2010-04-20 19:28:21  Előzmény:Őry Gábor: 70719

Nem tudom, ha az ki akar jönni a rossz menet miatt, kijön ragasztva is, legalábbis nálunk hiába volt beragasztva. de persze ártani nem árt.

2103 Őry Gábor 2010-04-20 19:26:02  Előzmény:Varga Tibor: 70718

És nem árt beleragasztani a hengerbe.