Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2206 Katona Zoltán 2010-05-12 18:17:40  Előzmény:Lizák Péter: 70816

ááá dehooogy! Polo mûszeregységet kell betenni!

Tudok is egy eladót :p

2205 Katona Zoltán 2010-05-12 18:16:27  Előzmény:Busa Attila József: 70819

Vízhûtõ mosás, vízkõtelenítés.

2204 Sövényházi József 2010-05-12 18:15:21  Előzmény:Lizák Péter: 70818

külön tokban a vízhõ és külön az ü.anyag ;-)

2203 Busa Attila József 2010-05-12 18:06:51  Előzmény:Lizák Péter: 70818

Sziasztok!
Ha nagyon melegszik a kocsim és a termosztát is kinyit és a venti s megy, akkor mi a következõ lépcsõ?
Még így is nagyon melege van néha, fõleg dugóban.
Üdv!

2202 Lizák Péter 2010-05-12 15:54:02  Előzmény:Sövényházi József: 70817

milyen az az egyszemélyes? :)

2201 Sövényházi József 2010-05-12 15:26:20  Előzmény:Lizák Péter: 70816

én már próbáltam az "egyszemélyes" lada mûszereket, az üzemanyag szintjelzõje biztos nem mutat semmit, egészen máshogy vannak kalibrálva, max a saját jeladójával, ahhoz meg az úszórudat is a trabi tankjához kéne szabni gondolom... a vízhõfok meg úgy emlékek, hogy jút mutat.

2200 Lizák Péter 2010-05-12 13:01:55

Szerintetek kocka lada kombinált mûszerét (üzemanyag-vízhõmérséklet) bele lehet lapátolni egy 4Tbe? azt tudom, hogy méretileg pont akkora helyet igényel, mint a trabi órája, de hogy normálisan fog-e jelezni?

2199   2010-05-12 09:55:08

Na jó, akkor mégiscsak karbit cserélek, de milyet válasszak?

Majd ha eljutok a bontóba, akkor hátha találok valami régebbi VW polot.

2198  Bandi 2010-05-11 18:56:33  Előzmény:Sövényházi József: 70813

Épp ellenkezõleg!
Kívülrõl tudod leginkább cserélni...:)

2197 Sövényházi József 2010-05-11 15:00:02

Sziasztok!
kéne egy kis segítség 4T trabi jobb féltengelyrõl van szó, ki kéne cserélnem a külsõ gumiharangot, ahhoz meg elvileg a belsõ felét kell oldani, de nem jutottam messzire :S lejjebb csúsztattam a belsõ harangot és csak nagy adag zsírt meg a csillagot találtam, hogy tudnám szétszedni úgy, hogy rá tudjam húzni az új harangot? még beljebb a váltó felõl kell oldani? a javítási útmutatóban nem találok sok segítséget sajna

2196 Őry Gábor 2010-05-11 07:19:28  Előzmény:Anda Árpád: 70788

Vagy cserélni kell a csapágyat.

2195   2010-05-10 20:01:45

Jó, köszönöm, valamit kezdek a karbival, ha nem megy, akkor másik tipust kap. :)

2194  Bandi 2010-05-10 19:44:20  Előzmény: : 70808

A lada az még jó!!!
Én már csak a manuális karbikban bízok!!!!

2193  Bandi 2010-05-10 19:42:38  Előzmény:Kalmár Csaba: 70805

Kb. 2 óra alatt kész voltunk az enyémmel!!;)

2192   2010-05-10 19:42:11  Előzmény: Bandi: 70806

Hát szóbajött sok minden, lada karbi, VW karbi, az a két torkú Pierburg, azt elvileg szívósorral csak át kell szerelni, és kész. csak nem nagyon merek az ilyenekbe belevágni kellõ körültekintés nélkül.

2191  Bandi 2010-05-10 19:41:06  Előzmény:Kalmár Csaba: 70805

Az lehet!
én is minden nap használom kb 40-50km-t.
Egyik napról a másikra elkezdte és soha nem hagyta abba!!
Ezért kitiltottam a motortérbõl!!:D
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:41-kor)[/i]

2190  Bandi 2010-05-10 19:38:44  Előzmény: : 70804

Ha nem akarsz szenvedni vele akkor kidobod a kukába és veszel mást!!
tapasztalatból mondom!
Kb.fél évig szórakoztam vele mert nem akart sehogy sem szuperálni.
Mindent cseréltem rajta,amit csak lehetett és semmi!
Fogtam,leszedtem.A szabályzót meg kitéptem a helyérõl,és már kész is!
Megszünt a hiba!!:cool:

2189 Kalmár Csaba 2010-05-10 19:37:39  Előzmény: Bandi: 70803

Azt gondoltam, hogy ha már átszabtad a szekeret nem fogod visszaalakítani, de ha Jurij szeretné átalakítás nélkül megoldani...
Egyébként az enyémben is gyári van és semmi gondom vele, pedig majd' minden nap használom és még soha nem nyúltam hozzá!Igaz benzint sem látott az elmúlt 1 évben és lehet, hogy a gáz nem piszkolja...:)

2188   2010-05-10 19:35:10  Előzmény: Bandi: 70802

Hát valahogy ezt is meg lehet csinálni, ha már egyszer Zwickauban így rakták össze a gépeket :)

Csak nem tudom hogyan :S


Az a cikk ki van nyomtatva nekem tavaly óta, egy párszor már az alapján rendbe raktam a kocsit, aztán volt amikor nagyon jó lett, és volt amikor egyszerúen rossz maradt. Sõt, olyan is volt, hogy 2 napig rendben mûködött, majd ismét elromlott :S


A karbit kitakarítottam, nincs egy membrán se kilyukadva, minden tömítést bezsíroztam, mielõtt összeraktam a karbit, mégse jó valami.
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:39-kor)[/i]

2187  Bandi 2010-05-10 19:33:20  Előzmény:Kalmár Csaba: 70800

Na azt már nem!
Mindent kap de olyat tuti hogy nem fog mégegyszer látni az autóm!!:D:D

2186  Bandi 2010-05-10 19:31:51  Előzmény: : 70801

Azt akartam mondani!
Köszi!
Az az egész Qka!:evil:

2185   2010-05-10 19:30:30  Előzmény: Bandi: 70798

az elektromos része ennek a karbinak mi? az alapjárati elektronika vezérli a mágnesszelepet, de más elektronika nincs ebben a karbiban, nem?

2184 Kalmár Csaba 2010-05-10 19:30:08  Előzmény: : 70797

Akkor ez valóban karbi probléma lesz, ami nem jó hír, mert Bandi nagy igazsága, hogy ez a karbi jó amíg megy , de ha egyszer megmihálylik akkor szopás...
A cikkeknél van egy részletes cikk a karbi rendbetételérõl, olvasgass, vagy dobd el messzire és szerezz egy olyat ami mûködik!

2183  Bandi 2010-05-10 19:27:29  Előzmény: : 70797

Most 8L de nem kérdez semmit ha lépek neki!!!
És nem is kezd fulákolni!!:cool:

2182  Bandi 2010-05-10 19:24:37  Előzmény: : 70797

A gyári karbival az a tapasztalatom,ha egyszer beadja az unalmast az elektromos része a dolognak,akkor sanyi =kuka!
A karbimhoz annyit kellet faragni hogy a szívócsonkot ki kellett marni ugyanolyan oválra mint a karbi talpa..plussz sün ex!
Szabtunk rá gázbowdent meg szivatóbowdent...
Ennyi!:D
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:25-kor)[/i]
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:25-kor)[/i]

2181   2010-05-10 19:19:19  Előzmény:Kalmár Csaba: 70795

Hidegen egyenletesebb, mint melegen, de ott se olyan jó. A gyertyák világos barnák.

No, és az a sport karbi mennyire teszi torkossá a kocsit? továbbá járt e sok faragással? Elvileg ugye ezzel a gyári karbival is mûködnie kéne :/
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:20-kor)[/i]

2180  Bandi 2010-05-10 19:13:14  Előzmény: : 70791

Ez azért is van mert a 4T karbik egy nagy rakás *******k!!
Én kiszedtem a karbi összes vezetékét az autóból!
Most egy Fiat 128 sport duplatorkú van fent manuális szivatóval.
hála istennek megszünt mindenféle problémám az elektronikával!!:D:D

2179 Kalmár Csaba 2010-05-10 19:09:14  Előzmény: : 70794

Eza technika nem nagyon szokta szeretni a sok pólusú gyertyákat.Ha van esetleg egy pólusúból csereszett szerintem nézd meg!
Amúgy ezt hidegen és melegen is produkálja?
Ha kevés lenne neki a benzin azt észrevennéd a gyertya szinébõl és magas fordulaton befulladó motorból.
[i](Módosította Csabeee 2010.05.10. 21:11-kor)[/i]

2178   2010-05-10 19:05:40  Előzmény: Spityu: 70793

Volt olyan, hogy rángatott, az egy hibás gyertya miatt volt, most jók a gyertyák. 3 pólusú Bosch gyertyák vannak benne. Ha növelem a fordulatszámot, olyan mintha fuldoklana a motor. úszószintet a javítási útmutató szerint állítottam be. Lassú lefolyásúnak mondanám az ingadozást.
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:06-kor)[/i]

2177  Spityu 2010-05-10 18:59:21  Előzmény: : 70791

Gyújtás nem hagy ki, és amiatt? Kicsit emeld a fordulatszámot, 1500 körülre és hallgasd, hogy hirtelen, vagy lassabb lefolyású-e az ingadozás! Elõbbi gyújtás utóbbi benzinellátás hibára utal, legalábbis az esetek többségében.

2176 Kalmár Csaba 2010-05-10 18:54:50  Előzmény:jocking .: 70790

Nagy igazság :-)!!

2175   2010-05-10 18:52:17  Előzmény: Bandi: 70787

De nálam olyan, hogy felpörgetem, és olyan 1000et visszaesik, aztán onnan olyan 500 az ingadozás :S akárhogy állítgattam karbit, kitakarítottam már nem egyszer, mégis ezt csinálja :/

4T amúgy
meg az alapjárat is ingadozik, sehogy nem sikerül megcsinálni :S

[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 20:55-kor)[/i]

2174 jocking . 2010-05-10 18:44:37  Előzmény:Anda Árpád: 70788

Szerintem olyan 50 évente.:D:D;)

2173  Bandi 2010-05-10 18:19:39  Előzmény:Anda Árpád: 70788

Amikor 2t-m volt,én sohasem zsíroztam a ventilátort!!!
nekem ez újdonság...
Ha nyekergett a csapágya akkor szereztem másik ventilátort!!:D

2172 Anda Árpád 2010-05-10 18:14:17

Hali!!!

Egy barátom kérdése a következõ lenne: milyen idõközönként vagy mennyi kilométerenként kell a 2t trabant hûtõventillátorát zsírozni?
             

2171  Bandi 2010-05-10 18:12:22  Előzmény: : 70786

Ez nálam is így van,de ez a karbinak tudható be,mivel nincs rajt elektronika...:cool:

2170   2010-05-10 12:16:58

Találkozott már valaki olyan problémával, hogy a motor nem tudja tartani a fordulatszámot? Konkréten ingadozik a fordulatszám mindig.

2169 Anda Árpád 2010-05-09 22:07:33

Hali!!!
Vettem Erdei mestertõl egy elsõ dobot leömlõvel(A-s). Hát ahogy nézegettük ennek zajcsillapítása nem sok van. Tehát ki kéne találnom utána valami fasza rencert, mert ugye utcán használom a gépet. Az nem baj ha kicsit hangos de ezzel kibaszott hangos lenne 1 dobbal. Úgy gondoltam, hogy 45-öss összekötõcsõ és két waresz dob bele. Vélemény???

2168 Katona Zoltán 2010-05-09 10:10:15

Üdv.!

Trabant 4T gyújtáskapcsoló zárhenger hogy jön ki a helyérõl?

2167 Holnapy Gergely dr. 2010-05-08 21:41:52  Előzmény:jocking .: 70782

Ha az általad is bemutatott Palmatex-szel ragasztod, bármennyire is hihetetlen, de mindkét ragasztandó felületet bekenve azt tuti nem kell alátámasztani. Ha az egészet felraktad, az le nem jön. Na ezért is két emberes.
G

2166 jocking . 2010-05-08 19:09:02

Na, eljutottam a kárpit és tetõvakarászásban egy elfogadható szintre. Holnap elvileg megy fel a kárpit a helyére. Az a kérdésem lenne még ezzel kacsolatban, hogy a kárpit felhelyezése után alá kell esetleg támasztani valamivel, hogy ne essen le, vagy rögtön fogja a ragacs?

2165 Reining Ádám 2010-05-07 07:55:02  Előzmény:Lizák Péter: 70780

Szerintem Bajusz79-nek is Limoja van! Én úgy tudom.

2164 Lizák Péter 2010-05-07 06:04:20  Előzmény:Szabó Gábor: 70778

Az ajtók belsejére hogy tudtad feltenni a cuccot? mert oda egyben kissé nehézkesen megy be nem? Mert egyébként nekem is megfordult a fejemben, hogy a kárpitok alá be lehetne tenni, és télen fogna valamit a hõbõl. Mondjuk neked kombid van tudtommal. Nekem ugye limo, de abban akkor ugyanúgy érdemes a hûtuljáig belerakni a durohoz a polifoam-ot? na majd nyáron úgy is szét robbantom a gépet kicsit kitakarítani a zugokat is majd akkor megnézem

2163   2010-05-06 21:17:12  Előzmény:jocking .: 70777

Én az egyszerûség kedvéért a tetõt vettem le, úgy szabtam rá egy vékony szõnyeget, és felragasztottam Patex Palmafix ragasztóval. Nagyon jól megfogta, és nem drága, asszem egy 300 ml-es kartus elég volt a tetõhöz, még maradt is. Viszont polifoam-ot nem tettem, azt jó lett volna, szerintem semmiképp ne hagyd ki.

U.I.: szerintem az a szivacs nem sokat jelent, de a polifoam az az igazi tutiság :DDDD

Ha nagyon unatkozok, és lesz egy kis fölös pénzem, akkor a durók is kapnak majd szigetelést. :)
[i](Módosította Jurij 2010.05.06. 23:27-kor)[/i]

2162 Szabó Gábor 2010-05-06 20:51:01  Előzmény:jocking .: 70777

8-10mm-es polyfoam, megéri azt a pár ezer többletköltséget. Nem csak hõt, hangot is felfog. Nekem a durókon is van 20mm-es, nem mondom, hogy süket szoba fíling van, de sokat felfog a kinti zajból. Polyfoamra már elõre felragaszthatod a szövetet, amit utána egyedül is a helyére tudsz tenni. Nekem így ragasztani sem lett volna muszáj a tetõhöz, mert nem estett le, mikor odapróbáltam. Régi szivacs eltávolításához drótkorongot használtam, persze szemüveg, maszk, füldugó játszott a mûvelet közben.

2161 jocking . 2010-05-06 18:24:21  Előzmény:Varga Tibor: 70776

Vagyis annyit számít a szigetelésben az a fél centi összeszottyadt szivacs? Mert én nem vettem észre, hogy melegebb lenne ebben, mint a 2T-nkben, pedig annak az a kartonpapírszerû tetõkárpitja van.

2160 Varga Tibor 2010-05-06 18:12:40  Előzmény:jocking .: 70773

[i]Megy így persze a kõccség is kevesebb, szigetelésbe meg úgyse számít szinte semmit.[/i]

Csak hiszed....

2159 Lizák Péter 2010-05-06 09:49:27  Előzmény:jocking .: 70774

Valahogy így.


[i]Na jó, most lehet kicsit g*ci voltam.:D:D:evil:;)[/i]
[i](Módosította jocking 2010.05.06. 13:07-kor)[/i]

2158 jocking . 2010-05-06 08:32:35

Ja, még vmi: Ma megyek ragasztót venni. Gondolom Palmatexbõl nem az a sziloplasztkinyomós féle kell, hanem a vödrös, igaz?
[imgw]http://pc-modding.repeta.hu/files/image/eszk%C3%B6z%C3%B6k/keziszerszamok/festekek_ragasztok/ragasztok/palmatex.jpg[/imgw]
Mármint ez.

2157 jocking . 2010-05-06 08:31:18  Előzmény:Lizák Péter: 70772

Thx mindenkinek a válaszokat.:)
A következõ lesz. Kibelezem a kocsit (én is gondoltam rá már az elején, mert tényleg eléggé koszol a szivacs), aztán felteszünk egy vékonyabb anyagot szivacs nélkül. Nekem annyira nem szempont, hogy puha legyen a tetõ, egyszerûen csak ne ilyen legyen, mint ahogy most kinéz.:D Megy így persze a kõccség is kevesebb, szigetelésbe meg úgyse számít szinte semmit.