Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2225 Támba Csaba 2010-05-20 05:34:04  Előzmény:jocking .: 70840

Nem kell egybõl rosszra gondolni. Lehet, hogy csak eltört egy szeleprugó:D

2224 jocking . 2010-05-19 22:03:44

Létezik, hogy a hidrotõke egyik napról a másikra elmegy tönkre? Csak mert eddig tök halkan járt a kocsi, két napja meg olyan a hangja mintha dízel lenne. Olajszint jó, olajnyomás lámpa nem jelez (csak indítás elõtt +után egy nagyon rövid ideig, de az a normális).:confused:

2223 Lizák Péter 2010-05-19 05:00:57  Előzmény:jocking .: 70838

Csak ha elõbb tudom mondjuk néhány évvel, hogy ott volt rajta a pierburg karbi akkor leszedtem volna mielõtt ment a bontóba. Mert totálkárosra törték a szerencsétlent.

2222 jocking . 2010-05-18 18:27:25  Előzmény:Lizák Péter: 70837

Mind1, a lényeg, hogy volt belõle karbis.;)

2221 Lizák Péter 2010-05-18 17:22:07  Előzmény:jocking .: 70834

Volt abból korábban is injektoros, mert LX, LXi, GLX, GLXi modellek vannak itthon, még a 97 elõtti kiadásból is.

2220 Lizák Péter 2010-05-18 17:19:31  Előzmény:Marton Tamás: 70833

A mienk 1995-ös 1.3LX volt abban tuti karbi volt. Azért kérdezem.

2219 Csády Szabolcs 2010-05-18 12:40:06  Előzmény:Marton Tamás: 70832

Nemááá :D Délután kipróbálom :P

2218 jocking . 2010-05-18 12:33:05  Előzmény:Marton Tamás: 70833

A Feliciák elsõ szériája még karbis volt, az volt az LX típusjelzésû. Injektoros verzió '97 körül jött be, az volt az LXi jelû.

2217 Marton Tamás 2010-05-18 12:14:51  Előzmény:Lizák Péter: 70828

Volt abbòl karburàtoros egyàltalàn? :)
Sztem csak spricces rendszerrel gyàrtottàk õket.

2216 Marton Tamás 2010-05-18 08:28:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 70831

Persze!
De ùgy is jò, ha a kocsi seggèhez àllsz szemben, ès ùgy nèzed :)

2215 Csády Szabolcs 2010-05-18 06:17:31  Előzmény:Marton Tamás: 70830

Köszi!
A jobb és a bal úgy értendõ, mintha bent ülnél a kocsiban, ugye?

2214 Marton Tamás 2010-05-18 05:27:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 70829

80W90 vagy 75W90 hajtòmûolaj kõ bele. Asszem kb.1.3l körül kell beletölteni.
A leeresztõcsavar (inbusz hernyòcsavar) a difi aljàn van, ès a jobb elsõ kerèk felè nèz.
A betöltõcsavar (hatlapfejû piros mûanyag) a vàltò tetejèn van, ès a bal elsõ kerèk felè nèz.

2213 Csády Szabolcs 2010-05-17 18:41:09

Üdv!

A 4T Trabim váltójában szeretnék olajat cserélni. Milyen olajat tegyek bele? Azt se bánom, ha valaki meg tudja mondani, hogy hol van a leeresztõcsavar, meg a betöltõnyílás.
Elõre is kösz!

2212 Lizák Péter 2010-05-16 14:41:35  Előzmény:Marton Tamás: 70827

Skoda Felicia 1995? Abban milyen karbi volt?

2211 Marton Tamás 2010-05-16 12:56:11  Előzmény: : 70826

Tudomàsom szerint pont Polokon nem volt. :-)
Maga a duplatorkù Pierburg, Golf II, Jetta,Opel Kadett, Skoda favorit, ès mèg nèhàny Audin volt asszem.
Hogy melyikben melyik tìpusù karbi volt, azt viszont nem vàgom.
Azt tudom, hogy a 2E3-mat ajànljàk sokan.

2210   2010-05-16 08:18:37  Előzmény:Marton Tamás: 70825

Hát ettõl a webertõl csak jobb lehet :D Ez a karbi régi VW Polokon található meg?

2209 Marton Tamás 2010-05-15 15:41:36  Előzmény: : 70815

Èn szemèly szerint màr règòta szeretnék egy Pierburg 2E3-mat belefaragni, de sosem jutok el odàig ùgy èrzem.
Ez a gyàri karbi egy retek, nemcsak szaktudàs kell a normàlis beàllìtàsàhoz, hanem egy jò adag szerencse is. Az enyèm nem eszik sokat, viszonylag jòl is megy vele, de sehogysem tudom normàlisan összelõni a gyùjtàssal.
Sztem szerezz te is egy Pierburgot szìvòsorral együtt, nem lehet annyira gàz beüzemelni.


2208 Lizák Péter 2010-05-12 19:36:01  Előzmény:Sövényházi József: 70820

Ez speciel egyben van...

2207 Lizák Péter 2010-05-12 19:34:58  Előzmény:Busa Attila József: 70819

Vízpumpa? Hengerfej?

2206 Katona Zoltán 2010-05-12 18:17:40  Előzmény:Lizák Péter: 70816

ááá dehooogy! Polo mûszeregységet kell betenni!

Tudok is egy eladót :p

2205 Katona Zoltán 2010-05-12 18:16:27  Előzmény:Busa Attila József: 70819

Vízhûtõ mosás, vízkõtelenítés.

2204 Sövényházi József 2010-05-12 18:15:21  Előzmény:Lizák Péter: 70818

külön tokban a vízhõ és külön az ü.anyag ;-)

2203 Busa Attila József 2010-05-12 18:06:51  Előzmény:Lizák Péter: 70818

Sziasztok!
Ha nagyon melegszik a kocsim és a termosztát is kinyit és a venti s megy, akkor mi a következõ lépcsõ?
Még így is nagyon melege van néha, fõleg dugóban.
Üdv!

2202 Lizák Péter 2010-05-12 15:54:02  Előzmény:Sövényházi József: 70817

milyen az az egyszemélyes? :)

2201 Sövényházi József 2010-05-12 15:26:20  Előzmény:Lizák Péter: 70816

én már próbáltam az "egyszemélyes" lada mûszereket, az üzemanyag szintjelzõje biztos nem mutat semmit, egészen máshogy vannak kalibrálva, max a saját jeladójával, ahhoz meg az úszórudat is a trabi tankjához kéne szabni gondolom... a vízhõfok meg úgy emlékek, hogy jút mutat.

2200 Lizák Péter 2010-05-12 13:01:55

Szerintetek kocka lada kombinált mûszerét (üzemanyag-vízhõmérséklet) bele lehet lapátolni egy 4Tbe? azt tudom, hogy méretileg pont akkora helyet igényel, mint a trabi órája, de hogy normálisan fog-e jelezni?

2199   2010-05-12 09:55:08

Na jó, akkor mégiscsak karbit cserélek, de milyet válasszak?

Majd ha eljutok a bontóba, akkor hátha találok valami régebbi VW polot.

2198  Bandi 2010-05-11 18:56:33  Előzmény:Sövényházi József: 70813

Épp ellenkezõleg!
Kívülrõl tudod leginkább cserélni...:)

2197 Sövényházi József 2010-05-11 15:00:02

Sziasztok!
kéne egy kis segítség 4T trabi jobb féltengelyrõl van szó, ki kéne cserélnem a külsõ gumiharangot, ahhoz meg elvileg a belsõ felét kell oldani, de nem jutottam messzire :S lejjebb csúsztattam a belsõ harangot és csak nagy adag zsírt meg a csillagot találtam, hogy tudnám szétszedni úgy, hogy rá tudjam húzni az új harangot? még beljebb a váltó felõl kell oldani? a javítási útmutatóban nem találok sok segítséget sajna

2196 Őry Gábor 2010-05-11 07:19:28  Előzmény:Anda Árpád: 70788

Vagy cserélni kell a csapágyat.

2195   2010-05-10 20:01:45

Jó, köszönöm, valamit kezdek a karbival, ha nem megy, akkor másik tipust kap. :)

2194  Bandi 2010-05-10 19:44:20  Előzmény: : 70808

A lada az még jó!!!
Én már csak a manuális karbikban bízok!!!!

2193  Bandi 2010-05-10 19:42:38  Előzmény:Kalmár Csaba: 70805

Kb. 2 óra alatt kész voltunk az enyémmel!!;)

2192   2010-05-10 19:42:11  Előzmény: Bandi: 70806

Hát szóbajött sok minden, lada karbi, VW karbi, az a két torkú Pierburg, azt elvileg szívósorral csak át kell szerelni, és kész. csak nem nagyon merek az ilyenekbe belevágni kellõ körültekintés nélkül.

2191  Bandi 2010-05-10 19:41:06  Előzmény:Kalmár Csaba: 70805

Az lehet!
én is minden nap használom kb 40-50km-t.
Egyik napról a másikra elkezdte és soha nem hagyta abba!!
Ezért kitiltottam a motortérbõl!!:D
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:41-kor)[/i]

2190  Bandi 2010-05-10 19:38:44  Előzmény: : 70804

Ha nem akarsz szenvedni vele akkor kidobod a kukába és veszel mást!!
tapasztalatból mondom!
Kb.fél évig szórakoztam vele mert nem akart sehogy sem szuperálni.
Mindent cseréltem rajta,amit csak lehetett és semmi!
Fogtam,leszedtem.A szabályzót meg kitéptem a helyérõl,és már kész is!
Megszünt a hiba!!:cool:

2189 Kalmár Csaba 2010-05-10 19:37:39  Előzmény: Bandi: 70803

Azt gondoltam, hogy ha már átszabtad a szekeret nem fogod visszaalakítani, de ha Jurij szeretné átalakítás nélkül megoldani...
Egyébként az enyémben is gyári van és semmi gondom vele, pedig majd' minden nap használom és még soha nem nyúltam hozzá!Igaz benzint sem látott az elmúlt 1 évben és lehet, hogy a gáz nem piszkolja...:)

2188   2010-05-10 19:35:10  Előzmény: Bandi: 70802

Hát valahogy ezt is meg lehet csinálni, ha már egyszer Zwickauban így rakták össze a gépeket :)

Csak nem tudom hogyan :S


Az a cikk ki van nyomtatva nekem tavaly óta, egy párszor már az alapján rendbe raktam a kocsit, aztán volt amikor nagyon jó lett, és volt amikor egyszerúen rossz maradt. Sõt, olyan is volt, hogy 2 napig rendben mûködött, majd ismét elromlott :S


A karbit kitakarítottam, nincs egy membrán se kilyukadva, minden tömítést bezsíroztam, mielõtt összeraktam a karbit, mégse jó valami.
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:39-kor)[/i]

2187  Bandi 2010-05-10 19:33:20  Előzmény:Kalmár Csaba: 70800

Na azt már nem!
Mindent kap de olyat tuti hogy nem fog mégegyszer látni az autóm!!:D:D

2186  Bandi 2010-05-10 19:31:51  Előzmény: : 70801

Azt akartam mondani!
Köszi!
Az az egész Qka!:evil:

2185   2010-05-10 19:30:30  Előzmény: Bandi: 70798

az elektromos része ennek a karbinak mi? az alapjárati elektronika vezérli a mágnesszelepet, de más elektronika nincs ebben a karbiban, nem?

2184 Kalmár Csaba 2010-05-10 19:30:08  Előzmény: : 70797

Akkor ez valóban karbi probléma lesz, ami nem jó hír, mert Bandi nagy igazsága, hogy ez a karbi jó amíg megy , de ha egyszer megmihálylik akkor szopás...
A cikkeknél van egy részletes cikk a karbi rendbetételérõl, olvasgass, vagy dobd el messzire és szerezz egy olyat ami mûködik!

2183  Bandi 2010-05-10 19:27:29  Előzmény: : 70797

Most 8L de nem kérdez semmit ha lépek neki!!!
És nem is kezd fulákolni!!:cool:

2182  Bandi 2010-05-10 19:24:37  Előzmény: : 70797

A gyári karbival az a tapasztalatom,ha egyszer beadja az unalmast az elektromos része a dolognak,akkor sanyi =kuka!
A karbimhoz annyit kellet faragni hogy a szívócsonkot ki kellett marni ugyanolyan oválra mint a karbi talpa..plussz sün ex!
Szabtunk rá gázbowdent meg szivatóbowdent...
Ennyi!:D
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:25-kor)[/i]
[i](Módosította Bandi 2010.05.10. 21:25-kor)[/i]

2181   2010-05-10 19:19:19  Előzmény:Kalmár Csaba: 70795

Hidegen egyenletesebb, mint melegen, de ott se olyan jó. A gyertyák világos barnák.

No, és az a sport karbi mennyire teszi torkossá a kocsit? továbbá járt e sok faragással? Elvileg ugye ezzel a gyári karbival is mûködnie kéne :/
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:20-kor)[/i]

2180  Bandi 2010-05-10 19:13:14  Előzmény: : 70791

Ez azért is van mert a 4T karbik egy nagy rakás *******k!!
Én kiszedtem a karbi összes vezetékét az autóból!
Most egy Fiat 128 sport duplatorkú van fent manuális szivatóval.
hála istennek megszünt mindenféle problémám az elektronikával!!:D:D

2179 Kalmár Csaba 2010-05-10 19:09:14  Előzmény: : 70794

Eza technika nem nagyon szokta szeretni a sok pólusú gyertyákat.Ha van esetleg egy pólusúból csereszett szerintem nézd meg!
Amúgy ezt hidegen és melegen is produkálja?
Ha kevés lenne neki a benzin azt észrevennéd a gyertya szinébõl és magas fordulaton befulladó motorból.
[i](Módosította Csabeee 2010.05.10. 21:11-kor)[/i]

2178   2010-05-10 19:05:40  Előzmény: Spityu: 70793

Volt olyan, hogy rángatott, az egy hibás gyertya miatt volt, most jók a gyertyák. 3 pólusú Bosch gyertyák vannak benne. Ha növelem a fordulatszámot, olyan mintha fuldoklana a motor. úszószintet a javítási útmutató szerint állítottam be. Lassú lefolyásúnak mondanám az ingadozást.
[i](Módosította Jurij 2010.05.10. 21:06-kor)[/i]

2177  Spityu 2010-05-10 18:59:21  Előzmény: : 70791

Gyújtás nem hagy ki, és amiatt? Kicsit emeld a fordulatszámot, 1500 körülre és hallgasd, hogy hirtelen, vagy lassabb lefolyású-e az ingadozás! Elõbbi gyújtás utóbbi benzinellátás hibára utal, legalábbis az esetek többségében.

2176 Kalmár Csaba 2010-05-10 18:54:50  Előzmény:jocking .: 70790

Nagy igazság :-)!!