Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7673 Hajdú Laszló 2015-02-21 19:24:38

Sziasztok! Laci vagyok. Nemrég vettem egy 2 T csodát. Lenne egy kis gondom. Segítenétek? A fûtéscsõnél ami a kipufogóba megy ahol a hûtõmaszkhoz ér,szikrázik. Motor( váltócsavarnál)- aksi negatív között új a kábel aksi negatív tûzfal között új a kábel. Hogy kerül ki mégis a pozitív? Köszi elõre is. Videót csatolok. http://data.hu/get/8526011/VID_20150221_135103.3gp ( trafó áthúzás megoldva)

Másik kérdés: Az 1 -es hengeremnél mintha nem úgy kapná a szikrát ahogy kellene, mert ha leveszem a 2 es henger gyertyapipáját, sokkal bizonytalanabbul jár. Megnéztem más trafóval, ugyanez. Gyertyát kivettem szépen szikrázik. De mégis sokkal "gyengébben jár"
[i](Módosította Trabifun 2015.02.21. 20:26-kor)[/i]

7672 jocking . 2015-02-20 23:44:01  Előzmény:Biro Ferenc: 76287

Ha csak meleg motornál nincs alapjárat, akkor az az alapjárati mágnesszelep hibájára utal. Elsõ körben én a biztosítékokat ellenõrizném, aztán a karbi testelését, végül magát a szelepet. A szelep egy rézszínû, hengeres, patronszerû cucc, amire egy szál vezeték megy. Esetleg próbából meg lehetne csinálni, hogy a saját vezetéke helyett direktbe az akkuból odahúzni neki a delejt. Ha direkt táplálással sincs melegen alapjárat, akkor a szelep rossz, ha van, akkor az alapjárati elektronika, vagy az elektronika és a szelep közötti vezeték.


[i](Módosította jocking 2015.02.21. 00:44-kor)[/i]

7671 Biro Ferenc 2015-02-20 20:57:35  Előzmény:jocking .: 76285

Csak menet közben Hidegen a magas alapjárat miatt föleg nincs gond!

7670 Kacsándi Szabolcs 2015-02-20 19:37:16  Előzmény: KT: 76283

Gyári gátlókkal nem sok mindenre mész egy ültetés során.Elsõ laprugót rengeteg módon variálhatsz,de igazán jól eltalálni nehéz.Ha sokat veszel ki belõle túl lágy lesz és kemény gátlót kell beszerelni,hogy nem üssön fel,vagy ne érjen bele a sárvédõbe,ha széles vagy másabb könnyûfém felnit szerelsz fel.Általános megoldás,amit a saját szlalom trabimra és egyéb utcai verziókba szereltem,az a rugólapok alátétezése.Lehet adapteres,de lehet rövid lapok aláhelyezésével a köteg és a bölcsõ közé.Így nagyjából egy jó rugózás megmarad és normál gátlókkal is használható,vagy kissé keményített verzióval.Nagyon sokat lehet kísérletezni,de ez egyszerûbb.Esetleg bilstein gátlót építesz bele,amit még talán lehet venni,de jobban ültetettnél rövidebb gátló kell.Zsiguli elsõ bilstein pl jó bele,mert rövidebb mint a trabi.Nekem fiat punto bilstein lett átalakítva,de az drasztikusabb átalakítás.Hátul pedig utcai bilstein volt bent.Ott elfért a hossza,de az nekem laprugós volt.
Hátsó már bajosabb.Lágyabb gátlóval egy keményebb tekercsrugót kell megpróbálni.A gyári komolyabb autók rugóját általában egy ültetõ résszel és egy keményebb résszel látnak el,de ilyet trabiba nem tudom hogy lehet e még találni,vagy hogy passzol bele egyáltalán valamilyen más típusé.Vagy kész rövid rugót lehet beszerelni.Versenyautóban skoda tekercsrugót szereltünk régi 105,120 ,ha jól emlékszem.Méretben azonos,de jóval erõsebb ,keményebb,mint a gyári lágy rugó.Az elsõre egy elég jó megoldás.
Németeknél biztosan lehet beszerezni hátsó sport gátlót,de biztos nem olcsó.
Úgy láttam régebben,hogy Koni gyártott hozzá,vagy gyártották abból a márkából mûhelyben.Nem tudni.Ha nagyon bele akarsz menni,akkor gyártatsz állíthatót ebbe is.Biztosan megcsinálják a felújító cégek,csak legyen annyi pénze az embernek.
Elsõ futómûben rakhatsz felújításkor az általánosan vehetõ szilenteket,abból gyárit nehéz találni,de nem lehetetlen.A perselyeket a csapszegekhez,csak gyárit vagy gyártottat jó anyagból.Az kivételesen gagyi,de a többi alkatrész használható.

7669 jocking . 2015-02-20 10:24:39  Előzmény:Biro Ferenc: 76284

Hideg motornál sincs alapjárat, vagy csak bemelegedett motornál megy el?

7668 Biro Ferenc 2015-02-20 06:40:19

Üdv!

Sajnos elvéreztem a probléma megoldással! Nem jövök rá mi lehet a probléma!
1,1 trabi Tökéletes menet inditás alapjárat Gázpedál levétele esetén(keresztezödés lámpa) a gázpedálrol láb áttétel a fékre motor leáll
Mit nézzek meg rajta Jelenleg az alapjárat takarossan feltekerve igy nem áll le
Elöre is köszönöm a tippeket!

7667  KT 2015-02-19 16:59:47

Sziasztok! Futómûvel kapcsolatos kérdésem lenne. Olvastam már nagyon sok féle megoldást, ahány oldal annyi javaslat. De azért itt is megkérdezném.

Szóval, adott egy 2T Trabant. Elõl lap, hátul spirál rugós. Ültetve lett az autó. Elõl kivett lapok, variált sorrend. Hátul 2 kör minusz a rugóból + felújított gyári gátlók. A gondom, hogy ez bizony nem valami komfortos így.
Milyen gátlót lehetne tenni a gyári helyett amivel feszesebb lenne a futómû de nem kupogna, ütne így ahogy most. Valamint a futómû többi részét is felújítanám. Gyári alkatrészekbõl dolgozzak vagy érdemes bizonyos elemeket csináltatni jobb anyagból? Minden tippet szívesen veszek. Másik autómban egy jobb minõségû állítható futómû van, amivel jóval közelebb van a kocsi az úthoz, mint a Trabant még is komfortosabb sokkal. Ezt szeretném valahogy megvalósítani a Trabantban is.

7666 Kacsándi Szabolcs 2015-02-18 20:03:05  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 76281

Ha van feláldozható az a legjobb.Eredeti váltót tilos ezért megbontani,már ha az autóé eredetileg.Ha nem tudni eredetét,akkor a cél érdekében szétszedhetõ.

7665 Mosonyi Zoltán 2015-02-18 19:05:25  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76276

Sziasztok!
Köszii
Hát igen neki sem álltam hajtani régi váltót. HMMM régibe kell amúgy is.
63 as az autó, de szerintem megoldottam találtam itthon olyat amibõl jó lesz remélem.Ha már 90 et kényelmesen megy nekem az már jóó:))

Üdv:p

7664 Kacsándi Szabolcs 2015-02-17 19:39:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 76278

A csapágy mérete annyira minimális eltérést mutat,hogy alig észrevehetõ.Én szereltem újabb tengelyt régi blokkba,és volt,hogy semmit sem kellet hozzányúlni.De volt olyan,aminél kisebb helyeken igazítani kellett,de komoly gépmunkát nem igényelt.Ha drasztikusan nem marták ki a blokkot,akkor az sem lehet gond.

7663 Kacsándi Szabolcs 2015-02-17 19:34:33  Előzmény:Biacsics Gábor: 76278

A felömlõk és az öntési képe is másabb volt kissé.Azok gyengébb motorok voltak.Mikor 26 lóerõre váltottak,akkor nagyobb öntésû lett a henger.Más minden passzol.Az hogy egy hangyányit kisebb öntés,nem befolyásolja ilyen módon a felömlést.Ha a sûrítés megfelelõ és nem vész el a nyomás,akkor csak azokon a felömlõkön mehet fel a benzin.Nem fordul meg és nem akad el sehol.Mindenképp feljut az anyag,ha feltételezzük,hogy rendesen be is jut a blokkba.Különben máshol jönne ki.Mindenképp a sûrítésnél keresném a hibát,illetve a karbinál.Ahogy Spityu írta feltétlen mérj hengernyomást.Az is sokat elárul.ha nem akkor végképp érthetetlen a dolog.

7662 Biacsics Gábor 2015-02-16 21:08:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76277

Az eredeti hengerek lettek újrafúrva,szemre jó munkának tûnt,bepróbáltam egy gyûrût is.Furcsa hogy a felömlõk keskenyebbek kb 1-2 mmel mint a késõbbi 601 es motoroknál.Ez mindegyik régi hengerél így volt?Továbbá ha jól tudom eredetileg ezeknél a blokkoknál kisebb volt a fõtengelycsapágy átmérõje,és csak a késõbbiekben,mikor fõtengelyt cseréltek,akkor kellett a blokkot utánmunkálni a nagyobb csapágyhoz.Arra gondolok még hátha esetleg ott szúrtak el valamit.Gyakorlatilag a blokkon és a hengereken kívül már mindent cseréltem.Elsõre nekem is a vezérlõtárcsa ugrott be ezért is döntöttem a blokk szabályzás mellett.Aztán a középsõ labirintra gondoltam ezért komplett fõtengelyt cseréltem,de ez sem hozott eredményt.

7661 Kacsándi Szabolcs 2015-02-14 21:01:11  Előzmény:Biacsics Gábor: 76272

Ha eredeti hengereid vannak,akkor elképzelhetõ nagyobb kopás.Úgy rémlik,hogy azoknak a perselyezése más anyagból készült.Talán a gyûrûk nem igazán szerették,vagy nagyon gyatra fúrás,illesztése van.Lehet más a hõtágulás és elveszti a sûrítési viszonyát.De lehet a hengerfej is hibás,ha nem eredeti.Gyárilag eltolt égéstér volt,talán az is befolyásolhatja a motorod mûködését ha az nincs rajta.
De egyébként elég furcsa ez így,amit leírtál.Rengeteg motort javítottam és építettem,de ilyen jelenséggel még nem futottam össze.Általában elkopott halálba gyilkolt motorok is még csodával határos módon mûködtek cérnavékony gyûrûkkel,szétnyúlott vezérlõtárcsákkal.Ezért fura lenne ha henger fúrásával lenne gond.Vezérlõtárcsák inkább okoznak ilyen hibát.De a leírtakból erre sem lehet egyértelmûen gyanakodni.
Ami még esetleg ezt okozhatja a fõtengely középsõ szimeringje.Két henger melegen összedolgozik és elveszti a sûrítést,átnyomja a másik oldalra.

7660 Kacsándi Szabolcs 2015-02-14 20:42:31  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 76274

Nehéz találni,ha ilyet keresel hosszabb áttétel variáláshoz.Széria trabin nem biztos,hogy érdemes cserélni.Lehet nagyon gyenge lesz,ha nem úgy halad a motor alapból.Hosszú egyeneseken talán jó lehet,de kisebb emelkedésnél már lehet sok a 4.fokozat 3.-ban meg túlzottan forog.Elég motorgyilkos.Nemrég építettem be egyet gyári bontatlan motorhoz.Igaz erre szereltem egy utcai sportdobot,így könnyedén 120 fölé fekszik az óra,de jobban én sem mertem erõltetni,mert nem az enyém.Viszont ott elértük a kívánt hatást és utazósebessége kellemesre változott a visítós helyett.Széria kipufogóval nem biztos,hogy nagyon pozitív változás lesz.Egy próbát megér,ha hajt a kíváncsiság,de sok tényezõje van.

7659 Gyapjas Gergely 2015-02-14 09:55:42  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 76274

74-ig volt külsõ szimmeringházas váltókban.

7658 Mosonyi Zoltán 2015-02-14 08:52:49

Sziasztok!
Tudna valaki tanácsot adni???
601 es 4. fokozata melyik évjáratban volt a leghosszabb?
Köszi :)

7657  Spityu 2015-02-10 21:06:50  Előzmény:Biacsics Gábor: 76272

Nos, akkor javaslom, hogy tegyél másik hengereket a motorblokkra. Ha megszûnik a hibajelenség, akkor az okozta. Ha nem, akkor valami alul. De az egész elõtt mindenképpen célszerû volna mérni végnyomást...
Nekem az 1xxx km alatt éppen csak lekoptak a vízszintes csíkok a gyûrûkrõl. 1-2 helyen hagyon halványan még látszódtak.

7656 Biacsics Gábor 2015-02-10 20:55:52  Előzmény: Spityu: 76271

Nincs benn túl sok km, kb 2000.Az a furcsa h az elején még csak néha csinálta,majd egyre sûrûbben,mostanra állandónak mondható,ezért is került be az õsszel egy 601-es motor.Ilyen gyorsan elhasználódtak volna a gyûrûk?De ha így van vajon mitõl?Az a furcsa még hogy ha kompresszió miatt nem indulna akkor szerintem beköpné a gyertyát,de itt tök száraz marad bármennyit indítózok,ebbõl arra következtetek hogy az üzemanyagot nem szívja fel melegen a hengerekbe a forgattyúsházból.
Hallottam már mástól is a lakkot,szerintem megpróbálom én is azzal összerakni.

7655  Spityu 2015-02-09 23:18:08  Előzmény:Biacsics Gábor: 76270

Nagyon érdekes. Mérni kellene kompressziót hidegen, melegen.

Járatós még a fúrás?

Én karácsonykor kikaptam a motort, mert melegen ciripelt (1200km). Nem akarom leírni a teljes történetet, csak nagyon röviden foglalnám össze. Mindent elmostam, összeraktam, megszûnt a ciripelés. Ellenõriztem, mértem mindent ekkor is. Gyakorlatilag a gyári új hengergörgõs fõtengely görgõi ahogy helyezkedtek, azok produkálták a ciripelõ hangot. Kézzel forgata gyertyák nélkül a fõtengelyt, sikerült az alaphangot reprodukálni, akkor vált gyanússá, hogy alulról jön. Veztárcsák, többi jó volt.

Ezen kívül volt még három szivárgás:
- lendkerék szimmering -> xx éves gyári új (tökpuha) helyett ment bele friss gyártmány -> megszûnt,
- kipufogó csonk 1-es hengernél -> meg kellett síkolni a vasöntvényt bútorlapon -> eddig jó (jah, hengerek síkba állítása szigorúan az adott leömlõvel tömítés nélkül),
- blokk feleknél -> Hermosal helyett ment oda Gyõrlakk Nitrolakk-ja

Ahogyan összeraktam - tömítés szempontjából - a motort:
- blokkfelekhez Nitrolakk,
- hengertalp, hengerfej, szimmeringház, leömlõ -> Hermosal a tömítések mindkét oldalára.
Magyarázat: a Hermosal hihetetlenül jól összeköt azokon a helyeken a papírtömítésekkel, ahol hõ fejlõdik. A blokkfeleknél nekem nem vált be. A parkettalakk (gyárilag is az van) viszont már bizonyított nálam.

Ha nincsen Hermosal, akkor a fenti helyekhez lakkot tennék, kivéve a hengerfejet, oda csak alut.
[i](Módosította Spityu 2015.02.10. 00:20-kor)[/i]

7654 Biacsics Gábor 2015-02-09 21:48:46  Előzmény: Spityu: 76268

Gyújtás gyári új,minden szétszerelés után újra beállítva,ellenõrizve.A most bent levõ 601es motoron tökéletesen mûködik.Ha nem lesz jobb ötletem újra összerakom csak most két 601 es hengerrel.Bár az eddig fent levõ hengerek is frissen fúrtak,gyári dugókkal.A hermosalom viszont elfogyott,mivel érdemes összerakni a blokkot?Régebben a Bernernek volt egy jófajta ecsetelhetõ tömítõje,pont ide való volt,de azt már nem gyártják.

7653 Gyapjas Gergely 2015-02-09 19:34:52

Üdv Urak!

Lenne két kérdésem?
2t-nél a féltengely csillagnál hány darab tûgörgõ található? 3x? és mi a mérete, sikerült leejtenem és nem lett meg mind. Vennék csapágyboltba csak nincs nálam minta.
A másik, hogy 2t esetén 6,5 bar a sûrítési végnyomás esetén érdemes cserélni gyûrûsort? Magyar dugattyúk és kb 62000km van bennük. Ugye ha jól emlékszem pont ezt az értéket hozza a könyv cserére. De mik a tapasztalatok? Hagyjam amíg megy? Csak mert most ki van véve és most egyszerûbb megcsinálni.

7652  Spityu 2015-02-09 06:46:10  Előzmény:Biacsics Gábor: 76267

Háát... akkor vedd elõre a 2-es pontot. Valamikor tavaly volt egy ilyen probléma itt valakinél, és a kis kompresszió okozta emlékeim szerint. Mondjuk érdekes, ha fúrva lett a henger (gondolom, megfúrattad).
Esetleg még a 600-as motorra rátenni a 601-es hengereket, esetleg fordítva. Hosszadalmas, de így ki kellene jönni a hibának.
Elõgyújtás rendben van?
[i](Módosította Spityu 2015.02.09. 07:47-kor)[/i]

7651 Biacsics Gábor 2015-02-08 22:21:47  Előzmény: Spityu: 76266

Igen ez a 600as.Sajnos több a probléma vele mint a muskátlikkal....:)
Egyértelmûen motorproblémáról van szó.Az õsszel beraktam egy 601es motort (blokk +hengerek + hengerfej) minden más az eredeti (karbi is,gyújtás is),azóta tökéletesen mûködik.Viszont mindenképp az eredeti 600as motort szeretném visszarakni bele,csak egyszerûen elfogytak az ötleteim.

7650  Spityu 2015-02-08 19:40:58  Előzmény:Biacsics Gábor: 76264

1. Én is a trafót mondanám. Ha nem az, akkor
2. Kellene mérni kompressziót (hidgen, melegen), az okozhat még ilyet.

Csak nem A 600-asról van szó? A muskátlik hogy viselik a telet? :)

7649 Kacsándi Szabolcs 2015-02-08 18:22:24  Előzmény:Biacsics Gábor: 76264

Ha a motor minden része jó,akkor nem a motor a hibás.Ha jók a tárcsák benne és jól is van beszerelve,akkor is kell hogy kapjon benzint.Ha nem kap benzint,akkor a karburátortól sem jut be kellõ mennyiség,tehát annak a környékén kell keresni a hibát.
Helyedben megnézném a benzinellátó rendszert a tankkal kezdve.Tanksapka-benzincsap-benzincsõ-karbi.
Azt gyanítanám ,hogy ezen a részen valahol nem folyik le a benzin megfelelõen.A másik tippem ,ha gyújtást cseréltél és nem túlmelegszik a gyújtás,akkor trafó vagy az oda vezetõ árammal van gond.Esetleg valami el van kötve.Feltételezve,hogy tiszta a légszûrõ és a kipufogó rendszer.
Gyertyák cseréje gondolom megtörtént.Ha jelentkezik a gond,akkor egybõl megnézném hogy van e szikra és jó helyen,illetve,hogy megfelelõ a benzinszint az úszóházban.Vagy nem tud szellõzni és ezért nem is tud megfelelõ benzin utánafolyni,így nincs megfelelõ porlasztás.

7648 Biacsics Gábor 2015-02-08 15:59:56

Lenne egy feladványom urak!Aki megmondja a megoldást vendégem pár sörre.Adott egy 600as trabi motor gyári alkatrészekkel felújítva,vezérlõtárcsák pályája felszabályozva.Hidegen tökéletesen indul,tökéletesen mûködik utánna is,jól húz "erõs".Addig a pontig amíg melegen le nem állítom,és pár percig állni nem hagyom.Ezután lehetetlenség újból elindítani mig ki nem hül.Pár órát áll visszahül a motor,utánna tökéletesen pöccre indúl mintha elötte nem lett volna semmi probléma.Ha esetleg melegen valami csoda folytán mégis elindul (50 esetbõl kb 1 szer)utánna ismét tökéletesen mûködik.Gyújtást kompletten,karburátort is többször kicserélem,semmi nem változott,ellenben ez ebbõl kiszerelt alkatrészek más autóban tökéletesen mûködnek.Ebbõl annyit megálapítottam hogy motorikus jellegû a probléma,és mivel a gyertyák szárazak maradnak bármennyit kinozom,arra következtetek hogy a forgattyúsházból nem jut fel a keverék a hengerekbe meleg állapotban.Van valakinek ötlete mi lehet a probléma?Háromszor szedtem szét,raktam össze,labirintgyrüt szimeringre cseréltem próbaképp,utólsó alkalommal szabályoztattam le a vezérlõtárcsák pályályát szintén hiába.Most itt van elöttem újra kiteritve és elfogytak az ötleteim,minden tökéletes.Alapvetõ szerelési hibát kizárnék,csináltam pár trabi motort mind tökéletes lett,ezen egy kivételével.

7647 Nagy Dániel 2015-02-05 21:22:15  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76261

Ezeket megnézem..! Köszi!

7646 Kacsándi Szabolcs 2015-02-05 18:23:38  Előzmény:Oresztész István: 76258

Ha jól emlékszem a BGM autósboltnál lehet rendelésre felújítottat venni.20 körül talán,nem emlékszem pontosan.Hogy ez mit fed nem tudom,de felújítani lehet egy esztergályos szakival is,nem kell nagy tudás hozzá,még szinte mindent lehet venni bele.

7645 Kacsándi Szabolcs 2015-02-05 18:20:46  Előzmény:Nagy Dániel: 76260

Ha kivágja a biztosítékot,akkor valahol a kábel kikopott.Ha cseréltél generátort,akkor azzal nem lehet gond,hanem vagy rossz a bekötés,vagy letestel a kasznin.Esetleg az óránál van rosszul kötve a töltésvisszajelzõ kábel.

7644 Nagy Dániel 2015-02-05 10:54:32

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni , mert tanácstalan vagyok. Van egy 1.3as Wartburg motoros Trabantom, versenyre (csövezve kagylók stb stb), és annyi problémám lenne hogy nincs töltés. Szereztem bele egy másik generátort de ugyanúgy kiüti a biztosítékot. (Ha berakom a biztit még a régi biztosíték nem a késes és ráadom a gyújtást kiégeti szinte egybõl ha bekapcsolok valamit pl hûtõ ablaktörlõ ködlámpa akármit), Kikészít nem tudom mi baja van 22.én pedig verseny lenne Kunmadarason amire már neveztem is tehát már nincs visszaút.

Kérlek segítsetek!

Üdv: Nagy Dani

7643  Spityu 2015-02-02 18:25:25  Előzmény:Oresztész István: 76258

40ezer szerintem irreálisan sok. 10-20 között szokott menni, ha nagyritkán felbukkan egy. 40-ért szerintem még Németországból is lehetne vadászni, szállítással együtt.
Most kicsit utánaolvastam a H1-1nek, nem tûnik egy nagyon bonyolult dolognak, bár a korábbi verzióhoz képest ûrtechnika.
Azt javaslom, készíts egy kis szintezõ alkalmatosságot, amivel összeszerelt állapotban meg tudod állapítani, hogy meddig ér a benzin az úszóházban
[url]http://www.2takter.de/vergaser/vergaser.php?from=2t[/url]
Én szimplán fogtam egy átlátszó tökrideg pneumatika csövet, és szigszalaggal felhízlalva rögzítettem a fõfúvóka zárókupak helyére (régi karbinál, de szerintem az újnál is meg lehet ezt tenni). Azután figyeltem, hogy meddig telik fel benzinnel a rendszer. Majd egy kicsit kihúztam, hogy kifolyjon egy kis benzin, és néztem, hogy ismételten meddig kúszik fel a szint a csõben. Ezt párszor elismételve megállapítható a tényleges üzemanyagszint.
A furcsa számomra az, hogy a generátor csere óta eszik sokat... Önmagában nem kellene ennek fogyasztásnövekedéssel járnia, úgy gondolom. Nem nagy feladat visszacserélni a gyárira, érdemes volna azt is megpróbálni, ha a karburátort jónak ítéled meg.
Esetleg ellenõrizd még egyszer a karburátor külsején található rudazatokat, nem görbült-e el valami. Konkrétan olyasmire gondolok, hogy nincs-e félig rajt a szívató menet közben, hasonlók, tudomisén. :)
[i](Módosította Spityu 2015.02.02. 19:28-kor)[/i]

7642 Oresztész István 2015-02-02 16:48:25

Köszönöm a válaszokat! Közelemben lakik egy csóka, neki van új karbija régi fajta 40 ezerért árulja (gyári) Kis Trabikám nem ér annyit szegény, bár számomra a legdrágább! egyelõre most jól mûködik megemberelte magát.

7641  Spityu 2015-02-01 17:40:35  Előzmény:Bencze Robi: 76256

... amennyiben kiadja az elsõ javítót a henger. Van rá esély, hogy nem.

A fõtengelyt illetõen számítani kell arra, hogy nem azt kapod vissza, amit leadsz. Ha gyári, nincs besülve, akkor Nyíregyházán megcsinálják úgy, hogy minden eleme megmarad (kivéve a csapágyakat, nyilván). A többi felújító szerintem darab-darab alapon kezeli.
[i](Módosította Spityu 2015.02.01. 18:42-kor)[/i]

7640 Bencze Robi 2015-01-31 17:41:04  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76254

Köszi :)

Igenigen, fõtengely marad, mindenképpen ez lesz feljavítva. Vezérlõtárcsákból van gyári új, azokkal lesz összerakva, és minden ami csak lehet és álltában nem megy tönkre gyárit szerelek be. Spityu kolléga segítségével lesz dugóból is gyári szerencsére

7639 Kacsándi Szabolcs 2015-01-30 21:23:04  Előzmény:Oresztész István: 76250

Cseréld ki a karbit,így kiszûrhetõ,hogy azzal van gond,vagy máshol keresendõ.Amúgy ez a fajta karbi szerintem nem egy jó találmány.Sokszor megfejthetetlen problémái támadnak,vagy rendellenesen mûködik,amit nehéz orvosolni.A régebbi típus mindig megbízhatóbban mûködött.Sajnos abból újat találni nem igazán lehet.Kicsit többet eszik vele,de eddig nálam az mindig üzembiztosabb volt.Egy próbát megér,aztán,ha azzal van baj,akkor lehet rajta kísérletezgetni.

7638 Kacsándi Szabolcs 2015-01-30 20:54:16  Előzmény:Bencze Robi: 76245

Ilyen km állásnál,általában eléggé kopott a henger.Lehet célszerûbb második túlméretre furatni.A legtöbb esetben ezt ajánlotta a hengerfúró.
A fõtengelyt érdemes a kiszedettbõl felújíttatni.Semmiképp se másikat kérj helyette.Ha még gyári volt,akkor az a legjobb alap,mert még nem volt szétperselyezve,agyonpréselve,elgyengítve mint a legtöbb felújított társa.
érdemes a vezérlõtárcsák felületét is alaposan megnézni.Általában berágódik és elferdül.Egy acélvonalzóval jól észrevehetõ,ha ferde a felfekvõfelület.Ajánlott gyári vezérlõtárcsát beszerezni.A kisipari zöld hullámos,a sárgahorganyzott,meg nagyon puha anyag és hamar megnyúlik a két furata.Úgymond idõ elött.
A dugattyúkból ,ha más nincs, akkor mindegy melyiket építed be.
Berta dugattyúknál azt tapasztaltam,hogy kipotyogtak a gyûrû biztosító szegei.
Pal dugattyúnál ezt nem vettem észre.Versenyautóba használtam sok évig,elég jól bírta anyagában,nem szorult meg.
De találsz gyárit még mindig,azokból válassz.

7637 Oresztész István 2015-01-30 14:01:51

A motor kifogástalanul mûködik, gyertyakép mindkét hengernél õzbarna. Jól húz a motor gázadásra jól reagál.

[i](Módosította oreszteszi 2015.01.30. 15:02-kor)[/i]

7636  Spityu 2015-01-30 13:58:30  Előzmény:Oresztész István: 76250

Sajnos, az említett karburátor beállítását nem ismerem, de a könyv szerintem részletezi azokat a dolgokat is, amiket kérdeztél.

A nagy fogyasztás mellé nem párosul erõtlenség? Mielõtt nagyon szétdöntöd a karburátort, érdemes volna ellenõrizni a gyújtási idõpontot, valamint kompressziót sem ártana mérni. Amúgy igen, a Hallos általában véve nem igényel gondozást.

7635  Spityu 2015-01-30 13:55:59  Előzmény:Bencze Robi: 76249

Ez a könnyített kivitel. A telipalástosnál (én így hívom) nincs az a levágás a csapszeg furatoknál. Emiatt hosszabb is a bele való csapszeg.

7634 Oresztész István 2015-01-30 13:24:13

Üdvözlök Minden Trabantõrültet! ( TRABANT 2T FOREVER!)

Kedves Klubtársak!

Van egy Trabi 2T-m egy idõ óta megnõtt a fogyasztása 6.5-7.0-ról 10 literre változott.
Azóta tapasztalom, amióta felszereltem egy 70A-os BOSH generátort. Ami után felszereltem és elakartam indítani a motort, ráadtam a gyújtást a rendszerre ekkor egy nagy durranást hallottam. Azt gondoltam elõször, hogy valami elektromos tragédia történt, de nem. Valószínû, hogy amikor tekergettem a fõtengelyt beszívott anyagot és az robbanhatott be , amikor ráadtam a gyújtást.

Kitakarítottam a karburátort (2 h 1.1), beállítottam az úszószintet 17.6 mm, beállítottam a pillangószelep alaphelyzetét, beállítottam a hidegindítás alaphelyzetét(Indítócsappantyú full- ra zár, majd 15 fokot megnyit, 1 mm mérõpálca pillangószelep alsó fele és a szívócsatorna közé) Hall-os gyújtásom van ahhoz nem nyúltam. Úgy tudom hogy ennél a gyújtásmódnál nem tud a gyújtás elállítódni.

Az úszószintet benyomott tûszeleprúgóval kell beállítani?
Az alapjárati keverékcsavart hány fordulatra tekerjem, ki, illetve hogy lõjem össze a motorral?
Mi lehet a fogyasztás növekedés oka?

Segítségeteket és ötleteiteket elõre is köszönöm!

7633 Bencze Robi 2015-01-30 07:49:33  Előzmény: Spityu: 76248

nem szeretnék nagyon butának tûnni, de akkor mostmár tisztázzuk

én a teli palástos alatt a képen láthatót értettem, ez volt benne gyárilag, és igen, látom, hogy nem teljes a henger palástja, csak a dugattyúk amiket eddig láttam mindnek ilyen volt a kialakítása, nem is tudtam, hogy volt másik, nézzétek el, kezdõ veterános vagyok :/



[url=http://kepfeltoltes.hu/view/150130/20150121_185014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/150130/20150121_185014_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

7632  Spityu 2015-01-29 14:05:25  Előzmény:Bencze Robi: 76247

Egyébként aki fúrta nekem, egyszer próbaképpen még az átkosban fúrt 2 századra is. Türelmes járatást követõen nem sikerült megszorítaniuk hegymenetben sem.
A 3 század teljesen biztonságos, de azért ott is kell figyelni.

Van valami oka, hogy telipalástosat akarsz? A tiédben már új fajta volt gyárilag, nem (1985-ben)?

7631 Bencze Robi 2015-01-29 12:22:06  Előzmény: Spityu: 76246

Helló :)
Ez jó hír :D
telipalástosat szeretnék, szóval mégjobb

Mérve lesz természetesen, mindenképpen megmérem magamnak is, fõleg, hogy szakdogához készül a motor, és csak is dugóval, persze :) az illesztésre meg nekem is annyit mondott egy idõsebb szaki :)

7630  Spityu 2015-01-29 12:09:19  Előzmény:Bencze Robi: 76245

Szia!

Van gyári telipalástos dugóm 72.23-as, gyûrûk nélkül, 5e a pár. Azt hiszem, meg kell néznem, de úgy rémlik, hogy az elõbbi méret.
De ha nem telipalásosat akarsz, akkor néz szét olx-en, jófogáson, régóta hirdetnek többet is (az egyik mondjuk felemás, ha jól emlékszem... olyat ne :)).,
Mindenesetre azt ajánlom, hogy méresd le furatindikátorral ott, ahol fúratni akarod a hengereket, hogy biztosan kiadja-e az elsõ javítót. De ténylegesen csak akkor fúrasd, ha már ott vannak a dugók, ez alapszabály. 3 százados illesztést javaslok.
[i](Módosította Spityu 2015.01.29. 13:13-kor)[/i]

7629 Bencze Robi 2015-01-29 08:34:29

Sziasztok!
Halad a '85ösöm felújítása...úgy ahogy.
Szétbontottuk a motort, csavarok már horganyzónál, állapotfelmérés darabokban. Összességében nem rossz a helyzet, pedig a motorban 90ezer volt, én rosszabbra számítottam. A legnagyobb gondok falslevegõvel és tömítettség nem létével voltak, de vészes kopások nem keletkeztek.
A hengerek lesznek megfúrva amik fenn voltak, elsõ méretre.Fõtengely ha minden igaz marad, dugattyúkat így viszont szereznem kell. Gyáriról nem is álmodom de keresgélek hátha. Alternatívának Pál meg Berta dugattyúkat lehet kapni ahogy nézegettem. Ezekrõl mi a véleményetek? Tudnátok tanácsot adni ezügyben?
Köszi: Robi

7628  Spityu 2015-01-25 20:54:02

Ez az ékszíj feszesség mennyire jó? Szerintem kissé laza... itt már bõven csikorogna:

[url]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=0tvNuUOYr1A&x-yt-ts=1421914688&x-yt-cl=84503534#t=123[/url]

7627 Kacsándi Szabolcs 2015-01-24 19:59:36  Előzmény:Szarvas Pál: 76238

Létezik hozzá speckó pillanatragasztó,kimondottan gumihoz.Én gumigyûrû készletet akartam venni,mert készletben csak kicsiket lehet vásárolni.És akkor mondta az eladó,hogy méterben tudok venni gumizsnórt és abból akármekkorát gyárthatók az ehhez való ragasztó segítségével.
A csapi bt-nél viszont van gyári új szélvédõ gumi,utolsó szériás,nem a feszítõs.Szinte azonos áron van az utángyártottal.Én is vettem elõre hátra is.

7626  Spityu 2015-01-23 14:50:02  Előzmény:Szarvas Pál: 76241

Igen, a PU-t a rés kifugázására értem. Én úgy csinálnám, hogy amennyire lehet megpucolnám a végeket hígítóval. Azután belülrõl erõs ragasztó szalaggal beragasztanám, majd kívülrõl nyomnám a ragasztót, amit idõnként egy drót darabbal vagy vékony csavarhúzóval tömörítenék, majd a végén valamennyire elsimítanám. Kívülrõl a mûveleti területet lemaszkolnám szigszalaggal pl., amit még frissen eltávolítanék. Aztán a már említett szobrászkodás száradást követõen.
Fontos, legyen nálad hígító és rongy, ugyanis frissen könnyen lejön a kézrõl, 5-10 perc után már nehezebben.

A helyedben - ezért - nem venném ki a régi gumit, mert fennáll a veszélye, hogy visszarakáskor elhasad. Nekem sikerült egy gyári jó állapotút így teljesen tönkre tennem, aztán az eredetivel kellett összeraknom a kocsit. Az is elszakadt egy kis helyen, de a fenti módon a darabokat visszaragasztva a helyükre, nem látszik semmi.

7625 Szarvas Pál 2015-01-23 12:42:18  Előzmény: Spityu: 76240

Két kérdés:

A PU ragasztós dolgot a beszerelt, jelenlegi tömítõ guminál érted a rés kitömésére ?
Meg fogja annyira a gumi két végét, hogy nem fog tovább szétcsúszni ?

A jelenlegi öreg gumit ha kiveszem és összeragasztva megpróbálom visszatenni, az még mûködhet, vagy a zsugorodása miatt már esélytelen, csak újjal mûködik ez ?

Üdv.

7624  Spityu 2015-01-23 12:17:23  Előzmény:Szarvas Pál: 76238

Kiszerelt állapotában én is pillanatragasztóval ragasztottam össze a két végét, jó lesz. Tartottam tõle, hogy a ridegre kötõ ragasztó eltöredezik de felesleges ettõl félni. Elõtte kísérleteztem gumistól kapott maradék 2K-s TIP-TOP gumi ragasztóval, de nem akart jó lenni.

Ha nincs kiszerelve, akkor FBS vagy egyéb szilo alapú cuccok helyett a poliuretán ragasztókat ajánlanám. Szélvédõragasztó, vagy karosszériatömítõ, így kell kérni. De a lényeg, hogy PU alapú legyen (rá van írva). Én általában Car System-et használok, ill. a durókhoz Würth-öst (olcsón hozzájutottam és jó), de pl. a Sika rengeteg féle változatban gyártja, azok nagyon jók.
Van fekete, szürke - célszerûen elõbbit érdemes választani.

Száradást követõen (20 perc - porszáraz, 1 nap - teljes kötés) szépen faragható, csiszolható, akár fényezhetõ is. Szóval érdemes úgy kifugázni a gumit, hogy kicsit kiemelkedjen, majd szikével levágni a felesleget, végül a szike nyomait ciszolópapírral eltüntetni (amennyire lehet).

A szélvédõ gumik nem végelenítve készülnek Trabanthoz. Gyárit nagyon-nagyon ritkán találni. Létezik utángyártott. Jó a minõsége is, csak kicsit csíkos hosszában, véleményem szerint az extrudáló szerszám pontatlan kidolgozása miatt.
[i](Módosította Spityu 2015.01.23. 13:18-kor)[/i]