Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2275 Csády Szabolcs 2010-06-08 06:52:39

Ha már a hûtés témánál tartunk... Régebben volt róla szó, csak nem figyeltem akkor: Hogy lehet a 4T-ben ( Trabi, de gondolom mindegy ) a fûtõradiátort kivenni, s mit ajánlotok a vízkõtelenítésre?
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.08. 08:54-kor)[/i]

2274 Busa Attila József 2010-06-08 02:46:15

Hûtés gondokkal még valaki?

2273 Németh Tibor 2010-06-07 23:53:40

Én sem.a 601ben nincs ilyen probléma.bár most vettem én is egy harmadik trabit ami 16 év után az elsõ 4tm.biztos kérdezgetek majd én is.:D

2272 Busa Attila József 2010-06-07 21:20:02  Előzmény:Varga Tibor: 70887

Értem

Ventilátor bekapcsol. A sapka sziszeg rendesen. A visszafolyó csõnél mi a fontos? Mi tud benne tönkre menni? A jelenség az, hogy 20 perc 100km/h-s vezetés után a kmgy mûszeren 90°-nál átröppenek pirosba és nem áll meg 110-120°-ig. A gond csak annyi, hogy hajtani sem tudom a gépet, pedig simán menne. Mindig 90km-re lelassítok, fûtés fel és így bírja. Nem tudom mit tehetnék?????

2271 Varga Tibor 2010-06-07 20:37:47  Előzmény:Busa Attila József: 70884

Nem a víztõl forr, az biztos szerintem(attól max sûrûbben kapcsolna a ventillátor, megforrnia akkor se szabad). szokásos dolgok, hûtõsapka, termosztát, visszafolyó csõ.
Ventilátor bekapcsol? Nincs lecsúszva a hõkapcsolóról a kábel? csak mert én így jártam :D Próbáld ki desztillált vízzel, hogy mennyire melegszik.
[i](Módosította Jurij 2010.06.07. 22:19-kor)[/i]

2269 jocking . 2010-06-07 19:35:42  Előzmény:Busa Attila József: 70882

Hát akkor a hûtõ alsó csatlakozásánál kell lehúzni, ugyanúgy ki fog folyni belõle.;)

2268 Busa Attila József 2010-06-07 19:23:37  Előzmény: : 70883

A felsoroltak mindegyike megy szerintem. Annyi bajom van, hogy olyan tömény fagyállós vizem van, hogy magában kék. Állítólag az sem jó, mert hamarabb felmelegszik. Még ötleteket várok!!!
Megbontod a rendszert, aztán leengeded :D Lehet hogy a termosztát nem nyit ki, megnyekklett, vagy esetleg meghalt a víztartály kupakja alatt elhelyezkedõ szelep. Esetleg valahol eldugult a rendszer, mondjuk a hûtõ, vagy a ventilátorral van bibi, és nem kapcsol be. Egyebet nemtok mondani. Kérem kapcsolja ki. :D

2266 Busa Attila József 2010-06-06 20:30:03  Előzmény:jocking .: 70881

Szia!
Nincs 2 darabból és ezért csöve sincs sajnos.

2265 jocking . 2010-06-06 18:46:07  Előzmény:Busa Attila József: 70880

A hûtõre menõ alsó vízcsõ elvileg 2 darabból van, amiket egy fém csõrész köt össze, amin ott kell(ene) lennie a leeresztõ csavarnak. Ha nincs ott, akkor leveszed az egyik bilincset annál a fém összekötõnél és széthúzod a csöveket.

2264 Busa Attila József 2010-06-06 17:33:03

Sziasztok Srácok!

Meg szeretném köszönni a korábbi hozzászólásokban a tanácsokat az önindítós problémámmal kapcsolatban. Most hétvégén sikerült kijavítanom a gondot egy csavar berakásával. Szerencsére megúsztam nagyobb bontás nélkül a dolgot.
Most azonban nagyon melegszik a kocsi, szó szerint forr. Kérlek mondjátok meg, hogy hol van a víz leengedõ csavar vagy csap?

Üdv: Atesz.

2263   2010-06-04 17:31:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 70878

Ha nem akarod, hogy korrodáljon cseréld mûanyagra, csak vigyázz, hogy bírja a meleget! Ezért kérdeztem...

Vagy cseréld a gumi csövet egy darabból állóra...




[i](Módosította mr120bpm 2010.06.04. 19:32-kor)[/i]

2262 Csády Szabolcs 2010-06-04 16:57:10  Előzmény: : 70877

Hát ezt így nem tudom. 4T-nél csak egy helyen van ilyen kis toldás, a hûtõ alsó csövénél. Remélem ez segített eldönteni.
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.04. 18:57-kor)[/i]

2261   2010-06-04 16:27:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 70876

Hideg vagy meleg ág?

2260 Csády Szabolcs 2010-06-04 15:50:11

Üdv!

Szétkaptam a vízcsövemet s nem vagyok teljesen biztos benne, hogy ez a közbensõ darab fémcsõ, amirõl korábban beszéltünk eredeti lenne-e:

[imgw]http://keptarolo.com/image.php?id=8A97_4C091FE7[/imgw]

[imgw]http://keptarolo.com/image.php?id=3829_4C091FE7[/imgw]

Mivel tudnám helyettesíteni ezt?
Elõre is kösz!

2259  Spityu 2010-06-02 18:15:02  Előzmény:szilágyi József: 70874

Rózsakerekeknél: 58x80x10
Nyelestengelynél: 20x40x10

Elõbbiek gyárilag forgásirányosak (jobb, bal különbözõ), de a sima is megteszi. Zsombicarban kapható gyári új (forgásirányos).

[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=50&products_id=1263]Balos.[/url]

2258 szilágyi József 2010-06-02 17:51:56

hali! megtudná vki mondnai nekem 88-as 2T váltóban a féltengely szimeringek pontos méretét meg a nyelestengelynél lévõ szimering méretét is??? elõra is köszi:D

2257 Szegedi Árpád 2010-06-01 19:14:19  Előzmény:Varga Tibor: 70872

Köszi!:)

2256 Varga Tibor 2010-06-01 19:09:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 70871

Labirintosnál csak az általad említett "pecek" van. Az íves retesz a régebbi verziókban volt.
Nincs amúgy más, ki kell fúrni a régit, és újat betenni.
még a nagy anya alatti alátét ami biztosít.

2255 Szegedi Árpád 2010-06-01 18:10:38

Sziasztok!Ökör kérdésem lenne.601-nél,labirintos motornál a lendkereket csak egy a fõtengelyen lévõ "pecekre" kell rátolni,vagy van még ott valami rögzítés?Nem emlékszem már hogyan volt,a könyv szerint meg egy félkör alakú íves retesz van.A lendkerék elszabadult és bedolgozta a pecket,más nem sérült,lehet ki lehetne szedni a csonkot és újra cserélni,de nem tudom kell-e még valami oda.Köszi..

2254 Busa Attila József 2010-06-01 11:45:52

Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Hétvégén neki is esek.
Majd beszámolok, hogy tényleg ez volt-e a baj.

2253 Marton Tamás 2010-06-01 09:20:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 70867

Fene azt a kivesèzõs pofàdat! :) (nemhogy jöttetek volna nagykariba)
Szerintem a többi segìtsègbõl is megèrtette màr, bàr a csavarmeghùzàsi info elèg hasznos, ezt èn sem tudtam. :)

2252 Őry Gábor 2010-05-31 18:28:32  Előzmény:Busa Attila József: 70858

Lehet, hogy már nem aktuális (úgy legyen), de a szerkezet úgy mûködik, hogy a villa azon a kis csapon hintázik. Mint egy szelephimba, vagy gémeskút. Ha kiveszik, nincs min feltámaszkodnia, vagy ha mégis, nem ott, ahol kéne, és ezért nem húzza be rendesen a bendixet.

2251 Madocsai Gergely 2010-05-30 20:59:40  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Na akkor sorban, mert közeleg a káosz;)!

1. A behúzómágnest (fölsõ, kisebb henger) a 2 db 10-es kulcsnyílású felfogató, és
a 13-as kulcsnyílású, wastag rézkábelt leszorító csawar oldásáwal leszedjük
(tulajdonképpen a willatengely wégébõl kiakasztod).
A 13-as kulcsnyílású anya oldása után a lapos rézwezetéket hajlítással kell
leakasztani a menetes szárról.

2. kiszedjük - a Nálad jelenleg hiányzó - willatengely csapszeget.

3. az önindító hátsó fedelén léwõ 2 db kis anyát oldod, ekkor már széthúzható az
egész cucc. jól nézd meg, mi hol wolt benne. pl(a willatengely 2 pöcke egybõl
kihúzható oldalra egy rúgó szorította gyûrû alól, stb.)
Figyelj az esetlegesen törött alkatrészekre, fémdaraboka...)

4. összeszerelés fordított sorrendben.
A [u]LEGFONTOSABB[/u]: a behúzó mágnest rögzítõ, 2 db 10-es kucsnyílású
csawart TILOS a megszokott módon, jól megtépni, mert azonnal eldeformálja a
behúzót, és meg sem fog moccanni!!! Ennek elkerülésére a kiszedéskor jegyezd
meg, kb érzésre, h mennyire woltak meghúzwa!

Remélem, érthetõ a lényeg, jó szerelést!

2250 Marton Tamás 2010-05-30 20:48:34  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Hengerhez (àllòrèsz) nem nyùl. Behùzòmàgnes 2csavarja kicsavar, kàbel leold ròla (13mas kulcs), villàròl màgnes leakaszt.
Vèkony szàrral vagy csavarhùzòval a villa rögzìtõfuratàt lyukra igazìt, àtmenõcsavarral rögzìt.
Màgnes visszaakaszt, becsavar, kàbel visszacsavar ràja. Önindìtò visszaszerel.
Sok sikert! ;)

2249  Spityu 2010-05-30 19:57:13  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Nem emlékszem pontosan, de ha emlékeim nem csalnak akkor, igen, szükségtelen.

2248 Busa Attila József 2010-05-30 19:54:35  Előzmény: Spityu: 70863

na, azt nem szedtük le, akkor a nagy henger megbontása szükségtelen?

2247  Spityu 2010-05-30 19:49:48  Előzmény:Busa Attila József: 70862

A behúzótekercs az a kis henger az önindító oldalán. Leszereléséhez a két csavar + a saruk oldása szükséges.

2246 Busa Attila József 2010-05-30 19:41:23  Előzmény: Spityu: 70861

A kérdés az, hogy ha csak leveszem a két csavaros fedlapot a szénkefékkel, a forgórésznek csak ki kéne jönnie, tehát simán ki lehet húzni. Ez a behúzótekercs,a mire gondoltál?

2245  Spityu 2010-05-30 19:36:15  Előzmény:Busa Attila József: 70860

Az a baj, ez nem ilyen "egyszerû". Mármint a pozícionálás. Szerintem szedd ki az önindítót és szereld ki a behúzótekercset. Ekkor szabadon mozgathatod a villát, lyukra tudod mozgatni. Csavar át, anya rá. Vagy kettõ és kontrásan(?).
Régen szedtem már szét, így annyira már nem emlékszem rá, úgy emlékszem, hogy a blokk felõli házrész simán lejön, vagy talán a villa fogja oda a forgórészt? Nem tudom sajnos. Talán van itt valaki, aki jobban vágja, esetleg lapozz át pár szerelésit.

2244 Busa Attila József 2010-05-30 19:23:06  Előzmény: Spityu: 70859

Ma szétszedtük és azt tapasztaltam, hogy az alja a két csavarral lejött, szénkefék le. Láttam a forgó részt. Azt ki kell gondolom, csak simán húznom, vagy még az sem kell? Bocs a kérdésekért, nagyon hülye vagyok hozzá.
Szétszedtük és kiszerelt állapotban is mozgott a forgórész ki, be. Gondolom, akkor ez nem normális. Tehát be kell nyomnom koppig, csavar át, meghúz anyával másik végen, ennyi?
[i](Módosította busaattila 2010.05.30. 21:24-kor)[/i]

2243  Spityu 2010-05-30 19:17:28  Előzmény:Busa Attila József: 70858

Hát figyu, én inkább kiszerelném az önindítót, és úgy raknám össze. Amúgy nem becsavarni kell a csavat, hanem átmenõsen betolni, majd anyával lefixálni.

Épp ez az, hogy nem feltétlenül van jó pozícióban a lyuk szempontjából a villa, kiszerelve simán össze lehetne rakni az önindító további bontása nélkül, a bendixet mozgatva. Legrosszabb esetben is elég a behúzótekercs leszerelése. Két csavar és az érintkezõk oldása.

2242 Busa Attila József 2010-05-30 19:14:12  Előzmény:Őry Gábor: 70857

Nagyon rendesek vagytok!

Annyit értek, hogy ez egy elektromágneses "behúzás" segítségével mozog a fogaskoszorú írányába ki, be. Viszont, ha most a hiányzó helyre becsavarok egy csavart, akkor mi arra a biztosíték, hogy a bizonyos villa nincs elmozdulva? Mert ha a villa nem mozdul el, akkor miért a tengely? A baj óta csak max 8-szor volt indítózva.

2241 Őry Gábor 2010-05-30 18:51:00  Előzmény:Busa Attila József: 70855

Én is jártam így, és mivel nem húzott be rendesen a tekercs, tönkretette a fogaskoszorút. Egyre nehezebben lehetett indítani. Végül nekem is egy csavar oldotta meg a problémát.

2240  Spityu 2010-05-30 18:32:53  Előzmény:Busa Attila József: 70855

Ha jól emlékszem, akkor igen. Bár mintha valami zéger gyûrû is rémlene. Lehet, hogy kiszerelés nélkül is vissza tudod tenni a helyére a kérdéses csavart/csapot, ha mázlid van még lyukon is lesz.

2239 Busa Attila József 2010-05-30 18:17:58  Előzmény: Spityu: 70854

A fogaskoszorú jó állapotban van, de akkor az egész bajomra csak annyi a megoldás, hogy beteszek oda egy átmenõ csavart?

2238  Spityu 2010-05-30 18:07:59  Előzmény:Busa Attila József: 70853

Hátõõ.... :D Na szóval, az a behúzóvilla tengelye. A behúzótekercs indítózáskor a sebességváltó irányába meghúzza a villa "szárát", a középsõ tengely segítségével pedig kakashintaszerûen rátolja a fogaskoszorúra a bendixet. Azt hiszem a tengely nélkül is életképes a dolog többé-kevésbé - ahogyan nálad is - mivel az aluöntvényen is feltámaszkodik a villa közepe (behúzáskor). Viszont miután elengeded a kulcsot, a behúzótekercs visszaugrik a helyére, ami gyakorlatilag a váltó irányába történõ elmozdulást jelenti. Abban az irányban viszont nem támaszkodik fel a villa, így a bendix együtt forog a fogaskoszorúval, mígnem szép lassan kipofozza a helyére. Ahol még összeér egy-egy fog oldala. Ezért hallod a halkabb ciripelést.
Megoldás: szereld le az önindítód és csináld meg, vagy cseréld ki, továbbá nézd meg a fogaskoszorút, hogy milyen állapotban van.
[i](Módosította Spityu 2010.05.30. 20:16-kor)[/i]

2237 Busa Attila József 2010-05-30 17:53:14

Sziasztok!

A nagykarácsonyi taliról hazajövet után furcsa hangokra lettem figyel a jármû indításakor. Mindegy, hogy hideg vagy meleg motornál próbálkozom a hibajelenség ugyanaz; a következõ:
Elfordítom a kulcsot és az önindító beindítja a motort és kb. még 2 másodpercig furcsa hangot hallat, mintha valami pörögne még, de aztán hibátlanul megy a kocsi és abba is hagyja ezt a fent említett hibát. Maga a zaj olyan, mint ha valaki szerencsekereket pörgetne a motorteremben. Így elég idegesítõ, ha nyilvános helyen indítózom, meg hát nem is normális a dolog.
Ma szétszedtük édesapámmal az önindítót, mert arra gyanakodtunk, hogy az utóbbi mosásnál a brigiciol onnan is kimosta az olajat, ahonnan nem kellett volna és nincs kenése a cuccnak. Azonban a forgórészt kihúzni nem tudtuk a házából, így a fõtengelyhez nem fértünk hozzá. A végét a forgórésznél bezsíroztuk, olajoztuk. Szénkefék épek, szépek, nem csapágyas a dolog. Így arra gyanakszunk, hogy nem húz vissza rendesen a bendix rugó.
A valódi megoldást sajnos nem tudom. Ezért kérlek írjatok mi a teendõ, azon kívül, hogy vegyek újat, mert azt én is sejtem. A fogaskoszorú is ép, fogaskerekek nincsenek elkopva.
Kivételkor annyi furcsaságot tapasztaltam, hogy szerintem mintha egy csavar hiányozna róla, bár funkcióját tekintve nem tudtam beazonosítani mi az. Erre is kérek válaszokat.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100530/_nind_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100530/_nind_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Üdv: Atesz

[i](Módosította busaattila 2010.05.30. 19:57-kor)[/i]

2236 Lizák Péter 2010-05-25 17:40:53  Előzmény:jocking .: 70851

Tud az ha nagyon akar...

2235 jocking . 2010-05-25 12:01:31  Előzmény: : 70850

Szerintem mi baszarintottunk el valamit.:rolleyes: Átugrani magától szerintem nem tud.

2234   2010-05-25 11:38:29  Előzmény:jocking .: 70849

:O magától átugrott, vagy eleve rosszul volt feltéve? :O

2233 jocking . 2010-05-25 10:53:44  Előzmény:jocking .: 70848

Tárgytalan.
Ránéztünk újra a vezérmûre... és egy foggal el volt téve a jeltõl. Most minden jelen van és nem csörög be.:)

2232 jocking . 2010-05-25 07:21:53

Na, ma mentem egy hosszabb utat a géppel és észrevettem valamit. Ha hirtelen nagy terhelést kap a motor, akkor állatmód elkezd ciripelni. Gondolom az elõgyújtással lehet valami, de ez azért érdekes, mert a gyújtáselosztó a vezérmûtengellyel együtt lett levéve (a felsõ csavarjával fogta magát a csapágyfedélhez), tehát elviekben nem állítódhatott el. Úgyhogy igazából nem értem, miért ciripel.
Végülis mindegy, a kérdésem: merre kell tekerni az elosztót, hogy abbamaradjon a terhelésnél hallható ciripelés?:confused:

2231 jocking . 2010-05-23 08:22:53  Előzmény:Major Csaba: 70846

Ha bemelegedés után elhallgat, akkor az még a jó kategóriába tartozik. Szerintem elõbb inkább vmi hígabb motorolajat kellene kipróbálni, az nagyságrendekkel kisebb meló.
Eladó nálam sajna nincs, a 2 fölös garnitúrámból alig tudtam egy motornyit összeválogatni, annyira szar volt az összes. Talán ha 1 db maradt fölösbe.
Egyébként megcsinálni annyira nem gáz, de nagyon figyelni kell a jelölésekre és összerakás után nem árt többször ellenõrizni (kézzel átforgatni) a mocit.



[i](Módosította jocking 2010.05.23. 11:44-kor)[/i]

2230 Major Csaba 2010-05-23 07:57:14  Előzmény:jocking .: 70844

Jocking!
Mekkora meló volt?
Nekem is szól egy hengernél, míg be nem melegszik a motor.
Nincs véletlen egy v. két hengerhez garnitúra eladó?

Kösz, üdv.:csabesz!
[i](Módosította csabesz66 2010.05.23. 09:58-kor)[/i]

2229   2010-05-22 14:36:38

A képen megjelölt helyen szivárog a fékfolyadék, javítható? Ha erõsen megtaposom a fékpedált, akkor megjelenik pár csepp fékolaj, pontosabban, csak akkor szivárog, ha taposom.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100522/eloszto_www.kepfeltoltes.hu_.png[/imgw]
[i](Módosította Jurij 2010.05.22. 16:38-kor)[/i]

2228 jocking . 2010-05-22 13:39:36  Előzmény:jocking .: 70843

.... ééés ezzel kész is. Szép hangja lett, nem csattog semmi.:) Igaz, hogy 2 garnitúra tõkébõl sikerült egy motorra valót összeválogatni, de az legyen a legkisebb gond.

2227 jocking . 2010-05-20 16:22:36  Előzmény:Lizák Péter: 70842

Na, azt hiszem, megvan a gond. Az 1. és 2. henger szívóoldali hidrotõkéi fosták el magukat, ujjal benyomhatók majd' fél centinyire. Még jó, hogy van itthon fauvéhez való is, meg trabié is, vagy 16 db.:)

2226 Lizák Péter 2010-05-20 06:10:33  Előzmény:jocking .: 70840

Nyugi az enyém is ezt csinálja már évek óta. Szerelõ is nézte de szerinte semmit baja.