Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2300 Busa Attila József 2010-06-10 07:59:22  Előzmény: : 70914

Szia
A hûtõ radiátorom is forró, mint állat, tehát benne van a meleg víz. Annyiban igazad van, hogy ott kell lennie a bibinek, hogy nem viszi el a motorhõt a radiátor. Csapvíz soha nem került bele.

2299 Nagy József 2010-06-10 06:19:58

Na szóval az a baj a trabival hogy: ha rámegyek a kövesúton lévõ dombocskákra akkor ki akarja kapni a kezembõl a kormányt meg becsóvál elég rendesen! Egy kicsit megijedtem mert pont kanyarban voltam! A felfüggesztéssel nincs rendben valami! Szilentek most lettek cserélve mindenhol a függõcsapszeg perselyekkel együtt! Zsiguli lengéscsillapító van elõl! Nem tudom hogy mi baja lehet de ez így nem jó! A kanyarokat szépen lehet venni vele csak ne legyen a kanyarban bukkanó mert akkor kell egy kicsit kapkodni hogy a trabi az úton maradjon. Ja a trabim elõl hátul laprugós!
M6-os csavar, amihez 10es kulcs kell, de nem kötekedésképpen mondtam :D

Lehetséges, hogy eldugult hûtõd? Én kivenném, és megnézném, mennyire engedi ki magából a vizet. A tünetek alapján én azt mondanám, hogy a hûtõkörbõl valami oknál fogva kimarad a hûtõ, mert mint mondtad, ha a fûtést bekapcsolod, akkor nem melegszik fel úgy. Nos, a fûtés az pontosan ugyanolyan, mint a hûtõd, ugyanúgy egy ventilátor-radiátor párosítás van, csak kicsiben. Szóval, a fûtés rendesen hûti a vizet, viszont a hûtõd nem, akkor gondolom ott kéne keresgélni a hibát.
Hõkapcsoló vízköves e? Csöveket megnézni, nem dugult e el valamelyik. Ha vízköves a hûtõ belül, az se jó, nagyon nem. Csapvizet engedtél e valaha a hûtõrendszeredbe? Egyebet nemtok mondani.

Nem hiszem, hogy a direkt kapcsoló megoldás lenne. Ennek mûködnie kéne úgy ahogy gyárilag összerakták, meg hát, eddig is mûködött, nem?

U.I.: az hogy menet közben bekapcsol a ventilátor, az normális, csak az az aggasztó, hogyha a hõfokjelzõ túl magas hõmérsékletet mutat (feltéve hogy valós adatot mutat). Az is rendben van, hogy ha leállítod a motort, akkor még megy a venti, ez kb minden autónál így van, addig megy, amíg le nem hûti rendesen a vizet.
[i](Módosította Jurij 2010.06.09. 23:20-kor)[/i]

2297 Busa Attila József 2010-06-09 20:31:04

Sziasztok!
Ma kivettem a két tizes csavarral felfogatott termosztátot, úgy ahogy mondtátok. Visszatöltöttem desztillált vízzel. Mentem egy karikát és melegszik ugyanúgy. Most azon gondolkodom, hogy nem mehet idõben a ventim? Hõfokmérõ gomba csere szerintetek? Viszont leállítom a kocsit, akkor megy a venti, meg menet közben is szokott. Kezdem feladni, mert lehet, hogy ez normális? Vagy rakjak egy dirket kapcsolót a venti elé? Mi legyen? Senkinek nem melegszik a kocsija?
További tippeket várok!!!
Köszönöm Tibkének meg Patronnak és a többieknek is a rengeteg segítséget%%%
Üdv: Atesz.

2296 Varga Tibor 2010-06-09 20:16:19  Előzmény:Marton Tamás: 70910

Lehet már alapból kicsit vetemedett volt a hengerfejed+szar tömítés.
Megyeget, de még kell kis benzinnyomás is, az jelenleg karcsú kicsit, de majd kiküszöböljük. Szálkára jónak kell lennie, mert ha megáll útközbe, ott helybe felgyújtom.

2295 Varga Tibor 2010-06-09 20:14:46  Előzmény:Nagy József: 70907

Gyanítom épp nem jó a hátsó kerék dõlése, és azzal van bajod. Van egy szint amikor embertelenül úszik a hátulja.
[i](Módosította Tibke 2010.06.09. 22:15-kor)[/i]

2294 Marton Tamás 2010-06-09 16:19:27  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Nem olyan nehèz azt HF-esre kûdeni. Nekem az elõzõ tömìtès kb 8000km-t bìrt ki.
De sztem ràjàtszott a rossz hûtès (visszapisilès a tartàlyba nuku, vìzköves hûtõ)
Meg hàt azèrt a HF tömi minõsège is gyanùs.
Szòval most màr megy is az a G60, nem csak hùzza a làbàt!? :-)
Gyertyakàbel cserèt nem picit èrezni amùgy, volt szerencsèm nekem is tapasztalni.

Vèszont èrdekölne valami: màsnak is pattognak àllò helyzetben kormànyzàskor melegben a gömbfejek? Azt se tudom melyik csinàlhatja. A talpas, vagy az összekötõ?

2293   2010-06-09 12:11:40  Előzmény:Nagy József: 70907

Csak nem lett oda a kanyarstabilitás? :o

2292 Busa Attila József 2010-06-09 11:36:10  Előzmény:Nagy József: 70907

Szia!
Nem sokat tudok segíteni, hanem inkább arra kérnélek, hogy itt beszéljétek meg a segítõkkel a dolgokat, mert tanulság lehet másoknak is.
Elõre is köszi!

Atesz

2291 Nagy József 2010-06-09 10:03:52

Segítsetek! A minap megültettem a trabit elõl 3 hátul 2 cm-el még! Most az eleje a gyáritól 7cm-el lejjebb van a hátulja pedig 5-el! Az lenne a kérdésem hogy aki jártas e téren az legyen szives vegyen fel Msn-re mert volna még egy pár dolog ami érdekelne! Nem akarok senkit se untatni itt a fórumon! Szóval az msn címem:
nagyjozsef871127@colonial.hu

Kérlek segítsetek mert majdnem sikerült megfektetni a trabimat az árokba!
Nem jól sikerült az ültetés nyilván!
HELP!!!!:S:mad:
Ott bújik a termosztát, két csavart kiszeded, termosztátot kiveszed, csavarokat visszatekered, desztillált vízzel pótlod a hiányt a rendszerbõl, és jöhet a próbakör. Ha nem forralja a vizet, akkor a termosztát a bûnös.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100609/1041020185DSC01107_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2289 Busa Attila József 2010-06-08 20:23:16  Előzmény:Varga Tibor: 70904

Ehhez akkor az alsó csövet kell csak leszednem?

2288 Varga Tibor 2010-06-08 19:48:14  Előzmény:Busa Attila József: 70903

termosztát akkor is ki. nézzük meg úgy.

2287 Busa Attila József 2010-06-08 19:35:37  Előzmény:Varga Tibor: 70897

Nem bugyog a víz csak a kmgy azt mutatja, hogy 120°. Csak forrón fut ki a víz.

2286 Varga Tibor 2010-06-08 18:20:07  Előzmény:Kalmár Csaba: 70901

Neem, gyorsan nem megyek, csak minél hamarabb szeretem elérni a megengedett sebességet.:) Ja, szögeltem a vasat hétvégén, mostmár megy is, nem csak cammog,, gyertyakábelcsere csodákra képes. majd szombaton megrugatjuk.:D

2285 Kalmár Csaba 2010-06-08 18:12:12  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Ezzel most azt akarod mondani, hogy szoktál gyorsan menni???:-)...nem nagyon tudom rólad elhinni...:)

2284 Lizák Péter 2010-06-08 17:18:39  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Tudom nemrég nekem eljátszotta ezt a termosztát :-D

2283  Bandi 2010-06-08 16:23:12  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Mert te ilyen durva vagy az autókkal!!!:D:D:evil:

2282 Varga Tibor 2010-06-08 15:35:19  Előzmény:Lizák Péter: 70896

Felesleges fõzéssel veszõdni. Kiveszi, megy vele egy hegyeset, ha forr a víz, akkor baj van. de 90% hogy megoldja a dolgot a termosztát csere. elég nehéz hengerfejesre ütni ezeket a motorokat, nekem se sikerült az 1.3-at, pedig a kímélés nem tartozott az eszköztáramba.

2281 Varga Tibor 2010-06-08 15:33:44  Előzmény:Busa Attila József: 70888

De rendesen meg is buggyan a víz? Ha leállítod hallani amikor forr, bugyognak a csövek. Szinte biztos hogy termosztát. Dobd ki belõle, és úgy próbáld ki.
Az hogy pisil rögtön az elején, az rendben van, zárt termosztátnál is jön ott cucc.

Szóval termosztát ki, és próbakör.
Az hogy üzemmeleg motornál megindul a víz felfele ha letekered a sapkát, az lehet akár normális is,de kifutnia nem igazán illik, hacsak nem túl magas a szint a tartályban. Ha termosztát nélkül járó motornál letekerve a sapkát gázadásra kibuggyan a víz, még az se feltétlen rossz, csak az ha emelt fordulaton dõl belõle a víz.(akkor hengerfejes) Nekem is ha húzom a gázt picit megemelkedik a szint, de nem ugrik ki a tartályból.

2280 Lizák Péter 2010-06-08 15:00:28  Előzmény:Busa Attila József: 70894

Hali!
Nem normális. Szerintem. Legalább is én nálam nem futott ki, igaz nem is igazán szoktam nyitogatni forró víznél a tartályt.
Termosztát. Elõször is meg kell keresni, mert a kis mocsok nagyon el tud bújni a gyújtáselosztó alatt.
Van rajta két csavaar. Kitekered, kihúzod a helyérõl, és jön vele a termosztát is.
Aztán beleteszed fõni egy fazékba. Só, bors... Ja az nem. :D
Ha van megfelelõ hõmérõd akkor azzal tudod mérni milyen hõmérsékletnél mit csinál. Ha semmit, akkor tényleg mehet a levesbe...
Hát ezt magyarázom már mióta :D Szerintem a termosztát vagy csak részben, vagy egyáltalán nem nyit ki. Patron leírta, hogyan ellenõrizd le, hogy jó e.

Az hogy a víz ki akar szökni, az normális. Akkor van baj, ha sapka alatt a szelep tönkremegy, és átengedi a vizet akkor is, ha a sapka nincs fellazítva.

2278 Busa Attila József 2010-06-08 12:06:03  Előzmény:Marton Tamás: 70893

A visszapisilõ csõ okés, mert kering a víz. Beindul a motor és látom, hogy kering. Annyi van, hogy mikor nagyon meleg a motor és le akarom tekerni a melegvizes tartály sapkáját mindig megindul, hogy kifusson. Ilyenkor gyorsan vissza is tekerem. Ez normális?

Hülye kérdéseim egyike, hogy hogyan veszem ki a termosztátot? Már arra is gondoltam, hogy nem eléggé nyit ki a termosztát.
[i](Módosította busaattila 2010.06.08. 14:08-kor)[/i]

2277 Marton Tamás 2010-06-08 08:34:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 70891

Akksi kivesz, vìzcsövek lehùz, bowden leköt, ès visszahùz annyira az urastèrbe, hogy ne legyen ùtban.
Mûanyag fogak tartjàk a helyèn a radiàtort, elèggè nehèzkes kiakasztani. 2 emberes munka igazàbòl. Tehàt az akksi felè kell kitolni.
Tisztìtàsra trisò, ecet, ès sòsav. Vàlassz. :-)

Busaattila: vedd ki a termosztàtot, ès dobd bele egy vizes edènybe, ès tûzön forrald. Nèzd meg, hogy felforràs elõtt nyit è.
A tartàlyba visszapisilõ csövet meg azè csekkold le, hogy tènyleg visszapisil e. Fontos a vìz keringèse szempontjàbòl.
Amùgy meg lehet, hogy neked is csak egy alapos hûtõrendszer takarìtàsra lesz szüksèged.
A termosztátot leellenõrizted? Biztos kinyit?

2275 Csády Szabolcs 2010-06-08 06:52:39

Ha már a hûtés témánál tartunk... Régebben volt róla szó, csak nem figyeltem akkor: Hogy lehet a 4T-ben ( Trabi, de gondolom mindegy ) a fûtõradiátort kivenni, s mit ajánlotok a vízkõtelenítésre?
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.08. 08:54-kor)[/i]

2274 Busa Attila József 2010-06-08 02:46:15

Hûtés gondokkal még valaki?

2273 Németh Tibor 2010-06-07 23:53:40

Én sem.a 601ben nincs ilyen probléma.bár most vettem én is egy harmadik trabit ami 16 év után az elsõ 4tm.biztos kérdezgetek majd én is.:D

2272 Busa Attila József 2010-06-07 21:20:02  Előzmény:Varga Tibor: 70887

Értem

Ventilátor bekapcsol. A sapka sziszeg rendesen. A visszafolyó csõnél mi a fontos? Mi tud benne tönkre menni? A jelenség az, hogy 20 perc 100km/h-s vezetés után a kmgy mûszeren 90°-nál átröppenek pirosba és nem áll meg 110-120°-ig. A gond csak annyi, hogy hajtani sem tudom a gépet, pedig simán menne. Mindig 90km-re lelassítok, fûtés fel és így bírja. Nem tudom mit tehetnék?????

2271 Varga Tibor 2010-06-07 20:37:47  Előzmény:Busa Attila József: 70884

Nem a víztõl forr, az biztos szerintem(attól max sûrûbben kapcsolna a ventillátor, megforrnia akkor se szabad). szokásos dolgok, hûtõsapka, termosztát, visszafolyó csõ.
Ventilátor bekapcsol? Nincs lecsúszva a hõkapcsolóról a kábel? csak mert én így jártam :D Próbáld ki desztillált vízzel, hogy mennyire melegszik.
[i](Módosította Jurij 2010.06.07. 22:19-kor)[/i]

2269 jocking . 2010-06-07 19:35:42  Előzmény:Busa Attila József: 70882

Hát akkor a hûtõ alsó csatlakozásánál kell lehúzni, ugyanúgy ki fog folyni belõle.;)

2268 Busa Attila József 2010-06-07 19:23:37  Előzmény: : 70883

A felsoroltak mindegyike megy szerintem. Annyi bajom van, hogy olyan tömény fagyállós vizem van, hogy magában kék. Állítólag az sem jó, mert hamarabb felmelegszik. Még ötleteket várok!!!
Megbontod a rendszert, aztán leengeded :D Lehet hogy a termosztát nem nyit ki, megnyekklett, vagy esetleg meghalt a víztartály kupakja alatt elhelyezkedõ szelep. Esetleg valahol eldugult a rendszer, mondjuk a hûtõ, vagy a ventilátorral van bibi, és nem kapcsol be. Egyebet nemtok mondani. Kérem kapcsolja ki. :D

2266 Busa Attila József 2010-06-06 20:30:03  Előzmény:jocking .: 70881

Szia!
Nincs 2 darabból és ezért csöve sincs sajnos.

2265 jocking . 2010-06-06 18:46:07  Előzmény:Busa Attila József: 70880

A hûtõre menõ alsó vízcsõ elvileg 2 darabból van, amiket egy fém csõrész köt össze, amin ott kell(ene) lennie a leeresztõ csavarnak. Ha nincs ott, akkor leveszed az egyik bilincset annál a fém összekötõnél és széthúzod a csöveket.

2264 Busa Attila József 2010-06-06 17:33:03

Sziasztok Srácok!

Meg szeretném köszönni a korábbi hozzászólásokban a tanácsokat az önindítós problémámmal kapcsolatban. Most hétvégén sikerült kijavítanom a gondot egy csavar berakásával. Szerencsére megúsztam nagyobb bontás nélkül a dolgot.
Most azonban nagyon melegszik a kocsi, szó szerint forr. Kérlek mondjátok meg, hogy hol van a víz leengedõ csavar vagy csap?

Üdv: Atesz.

2263   2010-06-04 17:31:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 70878

Ha nem akarod, hogy korrodáljon cseréld mûanyagra, csak vigyázz, hogy bírja a meleget! Ezért kérdeztem...

Vagy cseréld a gumi csövet egy darabból állóra...




[i](Módosította mr120bpm 2010.06.04. 19:32-kor)[/i]

2262 Csády Szabolcs 2010-06-04 16:57:10  Előzmény: : 70877

Hát ezt így nem tudom. 4T-nél csak egy helyen van ilyen kis toldás, a hûtõ alsó csövénél. Remélem ez segített eldönteni.
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.04. 18:57-kor)[/i]

2261   2010-06-04 16:27:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 70876

Hideg vagy meleg ág?

2260 Csády Szabolcs 2010-06-04 15:50:11

Üdv!

Szétkaptam a vízcsövemet s nem vagyok teljesen biztos benne, hogy ez a közbensõ darab fémcsõ, amirõl korábban beszéltünk eredeti lenne-e:

[imgw]http://keptarolo.com/image.php?id=8A97_4C091FE7[/imgw]

[imgw]http://keptarolo.com/image.php?id=3829_4C091FE7[/imgw]

Mivel tudnám helyettesíteni ezt?
Elõre is kösz!

2259  Spityu 2010-06-02 18:15:02  Előzmény:szilágyi József: 70874

Rózsakerekeknél: 58x80x10
Nyelestengelynél: 20x40x10

Elõbbiek gyárilag forgásirányosak (jobb, bal különbözõ), de a sima is megteszi. Zsombicarban kapható gyári új (forgásirányos).

[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=50&products_id=1263]Balos.[/url]

2258 szilágyi József 2010-06-02 17:51:56

hali! megtudná vki mondnai nekem 88-as 2T váltóban a féltengely szimeringek pontos méretét meg a nyelestengelynél lévõ szimering méretét is??? elõra is köszi:D

2257 Szegedi Árpád 2010-06-01 19:14:19  Előzmény:Varga Tibor: 70872

Köszi!:)

2256 Varga Tibor 2010-06-01 19:09:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 70871

Labirintosnál csak az általad említett "pecek" van. Az íves retesz a régebbi verziókban volt.
Nincs amúgy más, ki kell fúrni a régit, és újat betenni.
még a nagy anya alatti alátét ami biztosít.

2255 Szegedi Árpád 2010-06-01 18:10:38

Sziasztok!Ökör kérdésem lenne.601-nél,labirintos motornál a lendkereket csak egy a fõtengelyen lévõ "pecekre" kell rátolni,vagy van még ott valami rögzítés?Nem emlékszem már hogyan volt,a könyv szerint meg egy félkör alakú íves retesz van.A lendkerék elszabadult és bedolgozta a pecket,más nem sérült,lehet ki lehetne szedni a csonkot és újra cserélni,de nem tudom kell-e még valami oda.Köszi..

2254 Busa Attila József 2010-06-01 11:45:52

Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Hétvégén neki is esek.
Majd beszámolok, hogy tényleg ez volt-e a baj.

2253 Marton Tamás 2010-06-01 09:20:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 70867

Fene azt a kivesèzõs pofàdat! :) (nemhogy jöttetek volna nagykariba)
Szerintem a többi segìtsègbõl is megèrtette màr, bàr a csavarmeghùzàsi info elèg hasznos, ezt èn sem tudtam. :)

2252 Őry Gábor 2010-05-31 18:28:32  Előzmény:Busa Attila József: 70858

Lehet, hogy már nem aktuális (úgy legyen), de a szerkezet úgy mûködik, hogy a villa azon a kis csapon hintázik. Mint egy szelephimba, vagy gémeskút. Ha kiveszik, nincs min feltámaszkodnia, vagy ha mégis, nem ott, ahol kéne, és ezért nem húzza be rendesen a bendixet.

2251 Madocsai Gergely 2010-05-30 20:59:40  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Na akkor sorban, mert közeleg a káosz;)!

1. A behúzómágnest (fölsõ, kisebb henger) a 2 db 10-es kulcsnyílású felfogató, és
a 13-as kulcsnyílású, wastag rézkábelt leszorító csawar oldásáwal leszedjük
(tulajdonképpen a willatengely wégébõl kiakasztod).
A 13-as kulcsnyílású anya oldása után a lapos rézwezetéket hajlítással kell
leakasztani a menetes szárról.

2. kiszedjük - a Nálad jelenleg hiányzó - willatengely csapszeget.

3. az önindító hátsó fedelén léwõ 2 db kis anyát oldod, ekkor már széthúzható az
egész cucc. jól nézd meg, mi hol wolt benne. pl(a willatengely 2 pöcke egybõl
kihúzható oldalra egy rúgó szorította gyûrû alól, stb.)
Figyelj az esetlegesen törött alkatrészekre, fémdaraboka...)

4. összeszerelés fordított sorrendben.
A [u]LEGFONTOSABB[/u]: a behúzó mágnest rögzítõ, 2 db 10-es kucsnyílású
csawart TILOS a megszokott módon, jól megtépni, mert azonnal eldeformálja a
behúzót, és meg sem fog moccanni!!! Ennek elkerülésére a kiszedéskor jegyezd
meg, kb érzésre, h mennyire woltak meghúzwa!

Remélem, érthetõ a lényeg, jó szerelést!