Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2258 szilágyi József 2010-06-02 17:51:56

hali! megtudná vki mondnai nekem 88-as 2T váltóban a féltengely szimeringek pontos méretét meg a nyelestengelynél lévõ szimering méretét is??? elõra is köszi:D

2257 Szegedi Árpád 2010-06-01 19:14:19  Előzmény:Varga Tibor: 70872

Köszi!:)

2256 Varga Tibor 2010-06-01 19:09:00  Előzmény:Szegedi Árpád: 70871

Labirintosnál csak az általad említett "pecek" van. Az íves retesz a régebbi verziókban volt.
Nincs amúgy más, ki kell fúrni a régit, és újat betenni.
még a nagy anya alatti alátét ami biztosít.

2255 Szegedi Árpád 2010-06-01 18:10:38

Sziasztok!Ökör kérdésem lenne.601-nél,labirintos motornál a lendkereket csak egy a fõtengelyen lévõ "pecekre" kell rátolni,vagy van még ott valami rögzítés?Nem emlékszem már hogyan volt,a könyv szerint meg egy félkör alakú íves retesz van.A lendkerék elszabadult és bedolgozta a pecket,más nem sérült,lehet ki lehetne szedni a csonkot és újra cserélni,de nem tudom kell-e még valami oda.Köszi..

2254 Busa Attila József 2010-06-01 11:45:52

Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Hétvégén neki is esek.
Majd beszámolok, hogy tényleg ez volt-e a baj.

2253 Marton Tamás 2010-06-01 09:20:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 70867

Fene azt a kivesèzõs pofàdat! :) (nemhogy jöttetek volna nagykariba)
Szerintem a többi segìtsègbõl is megèrtette màr, bàr a csavarmeghùzàsi info elèg hasznos, ezt èn sem tudtam. :)

2252 Őry Gábor 2010-05-31 18:28:32  Előzmény:Busa Attila József: 70858

Lehet, hogy már nem aktuális (úgy legyen), de a szerkezet úgy mûködik, hogy a villa azon a kis csapon hintázik. Mint egy szelephimba, vagy gémeskút. Ha kiveszik, nincs min feltámaszkodnia, vagy ha mégis, nem ott, ahol kéne, és ezért nem húzza be rendesen a bendixet.

2251 Madocsai Gergely 2010-05-30 20:59:40  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Na akkor sorban, mert közeleg a káosz;)!

1. A behúzómágnest (fölsõ, kisebb henger) a 2 db 10-es kulcsnyílású felfogató, és
a 13-as kulcsnyílású, wastag rézkábelt leszorító csawar oldásáwal leszedjük
(tulajdonképpen a willatengely wégébõl kiakasztod).
A 13-as kulcsnyílású anya oldása után a lapos rézwezetéket hajlítással kell
leakasztani a menetes szárról.

2. kiszedjük - a Nálad jelenleg hiányzó - willatengely csapszeget.

3. az önindító hátsó fedelén léwõ 2 db kis anyát oldod, ekkor már széthúzható az
egész cucc. jól nézd meg, mi hol wolt benne. pl(a willatengely 2 pöcke egybõl
kihúzható oldalra egy rúgó szorította gyûrû alól, stb.)
Figyelj az esetlegesen törött alkatrészekre, fémdaraboka...)

4. összeszerelés fordított sorrendben.
A [u]LEGFONTOSABB[/u]: a behúzó mágnest rögzítõ, 2 db 10-es kucsnyílású
csawart TILOS a megszokott módon, jól megtépni, mert azonnal eldeformálja a
behúzót, és meg sem fog moccanni!!! Ennek elkerülésére a kiszedéskor jegyezd
meg, kb érzésre, h mennyire woltak meghúzwa!

Remélem, érthetõ a lényeg, jó szerelést!

2250 Marton Tamás 2010-05-30 20:48:34  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Hengerhez (àllòrèsz) nem nyùl. Behùzòmàgnes 2csavarja kicsavar, kàbel leold ròla (13mas kulcs), villàròl màgnes leakaszt.
Vèkony szàrral vagy csavarhùzòval a villa rögzìtõfuratàt lyukra igazìt, àtmenõcsavarral rögzìt.
Màgnes visszaakaszt, becsavar, kàbel visszacsavar ràja. Önindìtò visszaszerel.
Sok sikert! ;)

2249  Spityu 2010-05-30 19:57:13  Előzmény:Busa Attila József: 70864

Nem emlékszem pontosan, de ha emlékeim nem csalnak akkor, igen, szükségtelen.

2248 Busa Attila József 2010-05-30 19:54:35  Előzmény: Spityu: 70863

na, azt nem szedtük le, akkor a nagy henger megbontása szükségtelen?

2247  Spityu 2010-05-30 19:49:48  Előzmény:Busa Attila József: 70862

A behúzótekercs az a kis henger az önindító oldalán. Leszereléséhez a két csavar + a saruk oldása szükséges.

2246 Busa Attila József 2010-05-30 19:41:23  Előzmény: Spityu: 70861

A kérdés az, hogy ha csak leveszem a két csavaros fedlapot a szénkefékkel, a forgórésznek csak ki kéne jönnie, tehát simán ki lehet húzni. Ez a behúzótekercs,a mire gondoltál?

2245  Spityu 2010-05-30 19:36:15  Előzmény:Busa Attila József: 70860

Az a baj, ez nem ilyen "egyszerû". Mármint a pozícionálás. Szerintem szedd ki az önindítót és szereld ki a behúzótekercset. Ekkor szabadon mozgathatod a villát, lyukra tudod mozgatni. Csavar át, anya rá. Vagy kettõ és kontrásan(?).
Régen szedtem már szét, így annyira már nem emlékszem rá, úgy emlékszem, hogy a blokk felõli házrész simán lejön, vagy talán a villa fogja oda a forgórészt? Nem tudom sajnos. Talán van itt valaki, aki jobban vágja, esetleg lapozz át pár szerelésit.

2244 Busa Attila József 2010-05-30 19:23:06  Előzmény: Spityu: 70859

Ma szétszedtük és azt tapasztaltam, hogy az alja a két csavarral lejött, szénkefék le. Láttam a forgó részt. Azt ki kell gondolom, csak simán húznom, vagy még az sem kell? Bocs a kérdésekért, nagyon hülye vagyok hozzá.
Szétszedtük és kiszerelt állapotban is mozgott a forgórész ki, be. Gondolom, akkor ez nem normális. Tehát be kell nyomnom koppig, csavar át, meghúz anyával másik végen, ennyi?
[i](Módosította busaattila 2010.05.30. 21:24-kor)[/i]

2243  Spityu 2010-05-30 19:17:28  Előzmény:Busa Attila József: 70858

Hát figyu, én inkább kiszerelném az önindítót, és úgy raknám össze. Amúgy nem becsavarni kell a csavat, hanem átmenõsen betolni, majd anyával lefixálni.

Épp ez az, hogy nem feltétlenül van jó pozícióban a lyuk szempontjából a villa, kiszerelve simán össze lehetne rakni az önindító további bontása nélkül, a bendixet mozgatva. Legrosszabb esetben is elég a behúzótekercs leszerelése. Két csavar és az érintkezõk oldása.

2242 Busa Attila József 2010-05-30 19:14:12  Előzmény:Őry Gábor: 70857

Nagyon rendesek vagytok!

Annyit értek, hogy ez egy elektromágneses "behúzás" segítségével mozog a fogaskoszorú írányába ki, be. Viszont, ha most a hiányzó helyre becsavarok egy csavart, akkor mi arra a biztosíték, hogy a bizonyos villa nincs elmozdulva? Mert ha a villa nem mozdul el, akkor miért a tengely? A baj óta csak max 8-szor volt indítózva.

2241 Őry Gábor 2010-05-30 18:51:00  Előzmény:Busa Attila József: 70855

Én is jártam így, és mivel nem húzott be rendesen a tekercs, tönkretette a fogaskoszorút. Egyre nehezebben lehetett indítani. Végül nekem is egy csavar oldotta meg a problémát.

2240  Spityu 2010-05-30 18:32:53  Előzmény:Busa Attila József: 70855

Ha jól emlékszem, akkor igen. Bár mintha valami zéger gyûrû is rémlene. Lehet, hogy kiszerelés nélkül is vissza tudod tenni a helyére a kérdéses csavart/csapot, ha mázlid van még lyukon is lesz.

2239 Busa Attila József 2010-05-30 18:17:58  Előzmény: Spityu: 70854

A fogaskoszorú jó állapotban van, de akkor az egész bajomra csak annyi a megoldás, hogy beteszek oda egy átmenõ csavart?

2238  Spityu 2010-05-30 18:07:59  Előzmény:Busa Attila József: 70853

Hátõõ.... :D Na szóval, az a behúzóvilla tengelye. A behúzótekercs indítózáskor a sebességváltó irányába meghúzza a villa "szárát", a középsõ tengely segítségével pedig kakashintaszerûen rátolja a fogaskoszorúra a bendixet. Azt hiszem a tengely nélkül is életképes a dolog többé-kevésbé - ahogyan nálad is - mivel az aluöntvényen is feltámaszkodik a villa közepe (behúzáskor). Viszont miután elengeded a kulcsot, a behúzótekercs visszaugrik a helyére, ami gyakorlatilag a váltó irányába történõ elmozdulást jelenti. Abban az irányban viszont nem támaszkodik fel a villa, így a bendix együtt forog a fogaskoszorúval, mígnem szép lassan kipofozza a helyére. Ahol még összeér egy-egy fog oldala. Ezért hallod a halkabb ciripelést.
Megoldás: szereld le az önindítód és csináld meg, vagy cseréld ki, továbbá nézd meg a fogaskoszorút, hogy milyen állapotban van.
[i](Módosította Spityu 2010.05.30. 20:16-kor)[/i]

2237 Busa Attila József 2010-05-30 17:53:14

Sziasztok!

A nagykarácsonyi taliról hazajövet után furcsa hangokra lettem figyel a jármû indításakor. Mindegy, hogy hideg vagy meleg motornál próbálkozom a hibajelenség ugyanaz; a következõ:
Elfordítom a kulcsot és az önindító beindítja a motort és kb. még 2 másodpercig furcsa hangot hallat, mintha valami pörögne még, de aztán hibátlanul megy a kocsi és abba is hagyja ezt a fent említett hibát. Maga a zaj olyan, mint ha valaki szerencsekereket pörgetne a motorteremben. Így elég idegesítõ, ha nyilvános helyen indítózom, meg hát nem is normális a dolog.
Ma szétszedtük édesapámmal az önindítót, mert arra gyanakodtunk, hogy az utóbbi mosásnál a brigiciol onnan is kimosta az olajat, ahonnan nem kellett volna és nincs kenése a cuccnak. Azonban a forgórészt kihúzni nem tudtuk a házából, így a fõtengelyhez nem fértünk hozzá. A végét a forgórésznél bezsíroztuk, olajoztuk. Szénkefék épek, szépek, nem csapágyas a dolog. Így arra gyanakszunk, hogy nem húz vissza rendesen a bendix rugó.
A valódi megoldást sajnos nem tudom. Ezért kérlek írjatok mi a teendõ, azon kívül, hogy vegyek újat, mert azt én is sejtem. A fogaskoszorú is ép, fogaskerekek nincsenek elkopva.
Kivételkor annyi furcsaságot tapasztaltam, hogy szerintem mintha egy csavar hiányozna róla, bár funkcióját tekintve nem tudtam beazonosítani mi az. Erre is kérek válaszokat.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100530/_nind_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100530/_nind_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Üdv: Atesz

[i](Módosította busaattila 2010.05.30. 19:57-kor)[/i]

2236 Lizák Péter 2010-05-25 17:40:53  Előzmény:jocking .: 70851

Tud az ha nagyon akar...

2235 jocking . 2010-05-25 12:01:31  Előzmény: : 70850

Szerintem mi baszarintottunk el valamit.:rolleyes: Átugrani magától szerintem nem tud.

2234   2010-05-25 11:38:29  Előzmény:jocking .: 70849

:O magától átugrott, vagy eleve rosszul volt feltéve? :O

2233 jocking . 2010-05-25 10:53:44  Előzmény:jocking .: 70848

Tárgytalan.
Ránéztünk újra a vezérmûre... és egy foggal el volt téve a jeltõl. Most minden jelen van és nem csörög be.:)

2232 jocking . 2010-05-25 07:21:53

Na, ma mentem egy hosszabb utat a géppel és észrevettem valamit. Ha hirtelen nagy terhelést kap a motor, akkor állatmód elkezd ciripelni. Gondolom az elõgyújtással lehet valami, de ez azért érdekes, mert a gyújtáselosztó a vezérmûtengellyel együtt lett levéve (a felsõ csavarjával fogta magát a csapágyfedélhez), tehát elviekben nem állítódhatott el. Úgyhogy igazából nem értem, miért ciripel.
Végülis mindegy, a kérdésem: merre kell tekerni az elosztót, hogy abbamaradjon a terhelésnél hallható ciripelés?:confused:

2231 jocking . 2010-05-23 08:22:53  Előzmény:Major Csaba: 70846

Ha bemelegedés után elhallgat, akkor az még a jó kategóriába tartozik. Szerintem elõbb inkább vmi hígabb motorolajat kellene kipróbálni, az nagyságrendekkel kisebb meló.
Eladó nálam sajna nincs, a 2 fölös garnitúrámból alig tudtam egy motornyit összeválogatni, annyira szar volt az összes. Talán ha 1 db maradt fölösbe.
Egyébként megcsinálni annyira nem gáz, de nagyon figyelni kell a jelölésekre és összerakás után nem árt többször ellenõrizni (kézzel átforgatni) a mocit.



[i](Módosította jocking 2010.05.23. 11:44-kor)[/i]

2230 Major Csaba 2010-05-23 07:57:14  Előzmény:jocking .: 70844

Jocking!
Mekkora meló volt?
Nekem is szól egy hengernél, míg be nem melegszik a motor.
Nincs véletlen egy v. két hengerhez garnitúra eladó?

Kösz, üdv.:csabesz!
[i](Módosította csabesz66 2010.05.23. 09:58-kor)[/i]

2229   2010-05-22 14:36:38

A képen megjelölt helyen szivárog a fékfolyadék, javítható? Ha erõsen megtaposom a fékpedált, akkor megjelenik pár csepp fékolaj, pontosabban, csak akkor szivárog, ha taposom.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100522/eloszto_www.kepfeltoltes.hu_.png[/imgw]
[i](Módosította Jurij 2010.05.22. 16:38-kor)[/i]

2228 jocking . 2010-05-22 13:39:36  Előzmény:jocking .: 70843

.... ééés ezzel kész is. Szép hangja lett, nem csattog semmi.:) Igaz, hogy 2 garnitúra tõkébõl sikerült egy motorra valót összeválogatni, de az legyen a legkisebb gond.

2227 jocking . 2010-05-20 16:22:36  Előzmény:Lizák Péter: 70842

Na, azt hiszem, megvan a gond. Az 1. és 2. henger szívóoldali hidrotõkéi fosták el magukat, ujjal benyomhatók majd' fél centinyire. Még jó, hogy van itthon fauvéhez való is, meg trabié is, vagy 16 db.:)

2226 Lizák Péter 2010-05-20 06:10:33  Előzmény:jocking .: 70840

Nyugi az enyém is ezt csinálja már évek óta. Szerelõ is nézte de szerinte semmit baja.

2225 Támba Csaba 2010-05-20 05:34:04  Előzmény:jocking .: 70840

Nem kell egybõl rosszra gondolni. Lehet, hogy csak eltört egy szeleprugó:D

2224 jocking . 2010-05-19 22:03:44

Létezik, hogy a hidrotõke egyik napról a másikra elmegy tönkre? Csak mert eddig tök halkan járt a kocsi, két napja meg olyan a hangja mintha dízel lenne. Olajszint jó, olajnyomás lámpa nem jelez (csak indítás elõtt +után egy nagyon rövid ideig, de az a normális).:confused:

2223 Lizák Péter 2010-05-19 05:00:57  Előzmény:jocking .: 70838

Csak ha elõbb tudom mondjuk néhány évvel, hogy ott volt rajta a pierburg karbi akkor leszedtem volna mielõtt ment a bontóba. Mert totálkárosra törték a szerencsétlent.

2222 jocking . 2010-05-18 18:27:25  Előzmény:Lizák Péter: 70837

Mind1, a lényeg, hogy volt belõle karbis.;)

2221 Lizák Péter 2010-05-18 17:22:07  Előzmény:jocking .: 70834

Volt abból korábban is injektoros, mert LX, LXi, GLX, GLXi modellek vannak itthon, még a 97 elõtti kiadásból is.

2220 Lizák Péter 2010-05-18 17:19:31  Előzmény:Marton Tamás: 70833

A mienk 1995-ös 1.3LX volt abban tuti karbi volt. Azért kérdezem.

2219 Csády Szabolcs 2010-05-18 12:40:06  Előzmény:Marton Tamás: 70832

Nemááá :D Délután kipróbálom :P

2218 jocking . 2010-05-18 12:33:05  Előzmény:Marton Tamás: 70833

A Feliciák elsõ szériája még karbis volt, az volt az LX típusjelzésû. Injektoros verzió '97 körül jött be, az volt az LXi jelû.

2217 Marton Tamás 2010-05-18 12:14:51  Előzmény:Lizák Péter: 70828

Volt abbòl karburàtoros egyàltalàn? :)
Sztem csak spricces rendszerrel gyàrtottàk õket.

2216 Marton Tamás 2010-05-18 08:28:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 70831

Persze!
De ùgy is jò, ha a kocsi seggèhez àllsz szemben, ès ùgy nèzed :)

2215 Csády Szabolcs 2010-05-18 06:17:31  Előzmény:Marton Tamás: 70830

Köszi!
A jobb és a bal úgy értendõ, mintha bent ülnél a kocsiban, ugye?

2214 Marton Tamás 2010-05-18 05:27:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 70829

80W90 vagy 75W90 hajtòmûolaj kõ bele. Asszem kb.1.3l körül kell beletölteni.
A leeresztõcsavar (inbusz hernyòcsavar) a difi aljàn van, ès a jobb elsõ kerèk felè nèz.
A betöltõcsavar (hatlapfejû piros mûanyag) a vàltò tetejèn van, ès a bal elsõ kerèk felè nèz.

2213 Csády Szabolcs 2010-05-17 18:41:09

Üdv!

A 4T Trabim váltójában szeretnék olajat cserélni. Milyen olajat tegyek bele? Azt se bánom, ha valaki meg tudja mondani, hogy hol van a leeresztõcsavar, meg a betöltõnyílás.
Elõre is kösz!

2212 Lizák Péter 2010-05-16 14:41:35  Előzmény:Marton Tamás: 70827

Skoda Felicia 1995? Abban milyen karbi volt?

2211 Marton Tamás 2010-05-16 12:56:11  Előzmény: : 70826

Tudomàsom szerint pont Polokon nem volt. :-)
Maga a duplatorkù Pierburg, Golf II, Jetta,Opel Kadett, Skoda favorit, ès mèg nèhàny Audin volt asszem.
Hogy melyikben melyik tìpusù karbi volt, azt viszont nem vàgom.
Azt tudom, hogy a 2E3-mat ajànljàk sokan.

2210   2010-05-16 08:18:37  Előzmény:Marton Tamás: 70825

Hát ettõl a webertõl csak jobb lehet :D Ez a karbi régi VW Polokon található meg?

2209 Marton Tamás 2010-05-15 15:41:36  Előzmény: : 70815

Èn szemèly szerint màr règòta szeretnék egy Pierburg 2E3-mat belefaragni, de sosem jutok el odàig ùgy èrzem.
Ez a gyàri karbi egy retek, nemcsak szaktudàs kell a normàlis beàllìtàsàhoz, hanem egy jò adag szerencse is. Az enyèm nem eszik sokat, viszonylag jòl is megy vele, de sehogysem tudom normàlisan összelõni a gyùjtàssal.
Sztem szerezz te is egy Pierburgot szìvòsorral együtt, nem lehet annyira gàz beüzemelni.