Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2913 Lizák Péter 2010-10-05 18:06:59

Némi help kéne!

Az elsõ lámpáimmal akadt némi gondom. Parkolófény van meg fénykürt is, de se tompított, se országúti fény nincs...
Biztik jók.
A kapcsoló egy Wartburg 1.3-asé volt csak a közepe ki lett cserélve, hogy úgy nézzen ki mint a trabiban lévõ kapcsolók...

[i](Módosította PEDROH 2010.10.05. 20:09-kor)[/i]

2912 Szedlák Tibor 2010-10-05 17:52:58  Előzmény:Papp Zoltán: 71527

Tudnál segíteni mit, hogyan csináljak? Nem akarom összebarmolni a mûszerfalamat. Az órákat azt meg tudom oldani. :) Vizem meg fel sem melegszik ... ledek nem gyulladnak ki; fûtés elég gyér pedig fel van töltve rendesen a rendszer ... gyári hûtõ stb

2911 Papp Zoltán 2010-10-05 16:18:13

Bele lehet faragni,az enyémben is volt ilyen mûszercsoport a fiat motorhoz.
Persze a kilométerórát át kellett skálázni,és a fogyasztásmérõ is fals értéket
mutatott.A többi jeladó gombát pedig bontóból szereztem be...
Van is egy legyártott spirálom 2T-váltóhoz,de gondolom a 4T az különbözik.

2910 jocking . 2010-10-05 11:06:23

Valaki meg tudná mondani, hogy milyen hosszú réz fékcsõ kell a fékerõszabályozó és a jobb hátsó lengõkar gumifékcsöve közé?

2909  Spityu 2010-10-05 06:50:34  Előzmény:Lizák Péter: 71522

Ha ré(s)z, akkor mehet neki nyugodtan a sósav, alul dugózd be, aztán töltsd fel. Nem tudom mekkora lehet a térfogata, de spórolhatsz ha bedugózod a másik csonkot is és idõként átfordítod. :)
Elõtte azért nézd át, hogy biztosan nem tartalmaz-e alut vagy vasat!

2908 Hudák Zoltán 2010-10-05 06:36:21  Előzmény:Szedlák Tibor: 71521

Belehetni belehet, csak egy kicsit szo...s , itt csepelen volt bent az egyik srácnak ilyen a kocsijában.

2907  Spityu 2010-10-05 06:07:26  Előzmény:Lizák Péter: 71519

Sósav az jól megkapja. Csak sajnos az visz mindent, mint Kamaz a keresztezõdésben. Helyette használhatsz foszforsav alapú vízkõoldót (van 1l-es "bádzset" kategóriás is), 96%-os ecetet, de azt hiszem a higító is oldja(!) a vízkövet.

2906 Lizák Péter 2010-10-05 05:58:37  Előzmény: : 71520

a fûtésé az rész tuti...

2905 Szedlák Tibor 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok! Belefaragható-e valamilyen úton-módon ez a mûszeregység 4T-be?
[img]https://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1003491773&imgX=400&imgY=300[/img]

[i](Módosította N1tr0 2010.10.04. 23:10-kor)[/i]

2904   2010-10-04 16:36:08  Előzmény:Lizák Péter: 71519

sósavat ajánlották itt a fórumon, de azzal csak óvatosan, elvileg az alumíniumot oldja rendesen.

2903 Lizák Péter 2010-10-04 15:39:48  Előzmény:Marton Tamás: 71518

aha köszi.

Másik kérdésem. a hûtõ rendszert mivel lenne érdemes átnyomatni, hogy kijöjjön belõle a dzsuva ami benne van. mert ahhoz képest, hogy elvileg desztvíz meg télen fagyálló volt benne állandóan rozsdaszínû lé folyik belõle. Nem melegszi ktúl, meg fût is nagyjûából annyira amennyire kell, csak engem idegesít...

2902 Marton Tamás 2010-10-04 13:42:52  Előzmény:Lizák Péter: 71516

Nekem is beletört egyszer. De mivel nem azèrt törik bele mert a csavar elèri a furat vègèt, hanem mert a fej tùlfeszül amikor felfekszik, ezèrt nincs is beleszorulva. Ergo kiszedni is könnyû.
Nekem annyi volt, hogy belefùrtam 2-es vagy 3-mas fejjel, menetirànyt vàltottam, ès kint is volt. ;-)

2901   2010-10-04 08:42:24  Előzmény:Lizák Péter: 71516

Juhtubon írd be hogy "betört csavar kiszedés" és legfelsõ 2 találat errõl szól.

2900 Lizák Péter 2010-10-03 22:08:48

4T Trabant fûtõradiátorába bele van törve a légtelenítõ csavar. Hogy lehetne azt kiszedni onnan?

2899 Őry Gábor 2010-10-03 12:07:25

Szerintem ne szarozzatok mindenféle selejtes ffhengerekkel. Állítólag bele lehet faragni a Ladáét, ha az enyém megadja magát, biztos nem kísérletezem.

2898 jocking . 2010-10-03 11:19:14

Hát igen, ez a fék dolog eléggé borzolja a kedélyeket mostanában. Én is most cseréltem korbe a karmantyúkat és a betéteket is, de még nem az igazi. Eddig 2X lett légtelenítve, de még min. egyszer meg kell csinálni, hogy jó legyen.

Egyet nem értek az utángyártással kapcsolatban. Most tekintsünk el attól, hogy az adott utángyári cucc egy trabantba megy. Ettõl még miért nem lehet normális minõségben legyártani? Ha én valamilyen okból csak utángyári cucchoz jutok hozzá, akkor nekem nincs jogom, hogy meg is álljon a kocsi, ha fékezek? Szerintem ha valami utángyártott, annak legalább a gyári minõséget hoznia KELL. Egy féknél nem lehet szempont a "vidékre jó lesz" szlogen, ott mindennek jónak kell lennie.

2897   2010-10-03 11:08:22  Előzmény: Spityu: 71512

Aha, ugyanez volt nálam is (mármint hogy visszament az anyag a tartályba). Egyre gyakoribbá váltak a "pedálbeesések". Aztán a fékfolyadék csere után csak egy hangyányit javult a helyzet, majd véglegesen megadta magát a rendszer, minden taposásnál beesett a pedál, szóval, lüktetve tudtam fékezni (ekkor tettem le az autót, és addig nem is mentem vele, míg meg nem csináltam). De azért elég durva volt, hogy volt amikor kb 90-nel mentem, és beesett a pedál, szal, olyankor élmény pumpálni a rendszert :x
[i](Módosította Jurij 2010.10.03. 13:08-kor)[/i]

2896  Spityu 2010-10-03 10:58:52  Előzmény: : 71505

Jaja... de a fékfolyadék nem tûnik el, nem levegõsödik fel a rendszer -> fõfékhenger visszaereszt. De alig lehet észrevenni. Majd egyszer megcsinálom...

2895 Kalmár Csaba 2010-10-03 10:26:37  Előzmény:Sipos Tamás: 71509

A felújítókészletek soha nem voltak jók.Régen én is próbálkoztam ilyennel, de max.2 hónapig bírta az egyik, a többi még addig sem.Nem csak a felületi egyenetlenségekkel van ott baj, hanem az anyaggal is.Egyszerûen szétszakadnak a használattól.Egyébként azért nincs akkora baj, ha elmegy a hidraulikus fék, ha van egy jó kéziféked:).Én régen egyszer 2 hétig jártam kézivel, mert nem volt pénzem fõfékhengerre, meg lehet szokni:)Visszaváltásnál két kattanásig behúz stb....
Ffh-nál szerintem nincsen gond az utángyárival, nekem mindig jól mûködött.

2894 Marton Tamás 2010-10-03 09:34:06  Előzmény:Sipos Tamás: 71509

Huhh, hàt szèpen megjàrtad vele a hadak ùtjàt, de legalàbb most màr jò! Làtod, hiàba egy gyàri ffh, ha az idõ azt is kikezdte.
Utàngyàrtott cuccokbòl is ki lehet nèha fogni egy-egy jobb darabot. Az ilyen mindenfèle"felùjìtòkèszleteket"meg inkàbb hagyjuk. :-)
Szòval akkor nekem is a ffh kezd halòdni a 4T-ben. Szerencsère,csak ritkàn jön elõ a hiba, ès akkor is ùgy, hogy nem gyorsan esik be a pedàl, hanem szèp lassan.
Szerencsèsnek tudhatom azèrt magam, mert ahogy olvasgatom itt a fòrumot èvek òta, bizony màr rengeteg 4T-s kollèga cserèlte le, vagy ùjìtotta fel a ffh-t. Pedig az èn autòm is napi hasznàlatban van, havonta kb. 1000km-t teszek bele.

2893 Sipos Tamás 2010-10-03 07:59:13  Előzmény:Marton Tamás: 71507

[justify]Az elmúlt hónapban gigantikus szívások közepette lett jó a fékrendszerem (2T). Leírom a teljes történetet, ami igen hosszú lesz.
Augusztus végén a KGST-party felé menet vettem észre, hogy ereszt a fõfékhengerem, méghozzá az utastérbe, és fékezéskor vészesen fogy a folyadékszint. Nem kis félelmek közepette teljesítettem az utat, és hazaérve leállítottam az autót, mert úgyis egy hónapon belül kellett vinni vizsgára.
A dobokat felszabályoztattam a pofákat újra betéteztettem, munkahengereket átvizsgáltam; azokkal nem volt baj.
Itt a fórumon szó volt róla, hogy vegyek csak javítókészletet, mert egy fõfékhenger drága mulatság (így igaz). Közben innen a fórumról sikerült vennem egy eredeti NDK-s vadiúj fõfékhengert. Sajnos ez az NDK-s darab a hosszú tárolás miatt teljesen be volt állva és a belsõ felületén nyálkás koszt, és rozsdagyûrût találtam. Tehát a régi fõfékhengert újítottam fel. Esztergályossal csináltattam a dugattyúhoz szerelõtölcsért, hogy a karmantyúk cseréje sérülésmentes legyen. Meg kell erõsítenem, hogy az utángyártott karmantyúk minõsége csapnivaló; felszerelés közben kettõ elszakadt, így két különbözõ készletbõl sikerült csak gatyába ráznom. Légtelenítettünk, de éreztem, hogy benyomott féknél süllyed be a pedál, és csökken a nyomás a rendszerben; a fékhatás elillan. Így vittem el egy autószerelõhöz, hogy vizsgáztassa le, állítsa be a kéziféket, mert eközben meghúzódott a derekam.
A vizsga meglett(!), de mondta, hogy a fõfékhengert cseréljem ki. Nem izgultam nagyon, mert ott volt az újonnan vásárolt NDK-s darab, amit azóta kitakarítottam. Gondoltam; beteszem azt.
Kimentem Kerepesre Ádámhoz, felszereltük, de hátul nem tudtunk légteleníteni, mert nem jutott el a nyomás a hátsó körbe, mert ehelyett a tartályba bugyogott vissza a folyadék. Tehát a hátsó kör szelepe nem zárt tökéletesen és inkább a tartály felé ment vissza a nyomás, mintsem a hátsó körbe jutott volna. Leszedtük hát, és megvizsgáltam a szeleprugót, összehasonlítottam a régivel. Kiderült, hogy a kettõnek más-más keménységû a szeleprugója, ezért a régi rugóját tettük bele. Újra felszereltük, és most már rendben volt a légtelenítés; betonkemény lett a fék. Már pakoltunk össze, amikor tettem még egy próbát és megtartottam a pedált, de az csúszott befelé. Kivert a víz. Mi a fene van ezzel? Nem tudtunk mit kitalálni, de arra gyanakodtunk, hogy ennek az NDK-s darabnak a hosszú évek alatt tárolás közben tönkrementek a karmantyúi.
Lopakodó üzemmódban hazamentem. Hab a tortán, hogy még a rendõr is megállított, és záróvonal átlépésért, forgalom által elzárt területre hajtás miatt megbüntetett. Gyorsan mindent elismertem, nehogy komolyabban kezdjen vizsgálódni.
Otthon törtem erõsen a fejem. Vegyek megint kétes minõségû karmantyúkat az új NDK-s fõfékhengerhez vagy vegyek jó drágán egy utángyártott magyar fõfékhengert? Mivel hétfõn nagyjából 1000 km-es, egy hetes vidéki útra indulok, a gyorsabb és egyszerûbb megoldást választottam; vettem egy új, piros dobozos (jobb minõségû) fõfékhengert és tartalékba néhány munkahengert hátha ott a baj.
Már behunyt szemmel és sötétben is tudok fõfékhengert cserélni, ezért pikk-pakk felszereltem. Légtelenítés után minden tökéletesen mûködött. Tehát egyértelmû, hogy a fõfékhengerek (karmantyúk) voltak hibásak.
Ez a dolog azért nem hagy nyugodni. Van egy sejtésem mi lehet a hiba. Ezek az utángyártott karmantyúk nem tökéletes kör alakúak. Pici gumicsöcs vagy sorja látszik némelyiken, ami vulkanizálási hiba; a gyártószerszám nem zár tökéletesen. Na, ezek mellett a gyártási hibák mellett szökhet el a nyomás, ami véleményem szerint egy idõ múlva a kopás miatt rendbe jön, és utána megjavul a tömítettség. Na de addig? Ki mer így közlekedni?
Szóval ez volt az elmúlt havi kalandom a fékjavítással. Hamarosan indulok egy hétre és remélem minden rendben lesz. Karácsonykor pedig fõfékhengerekkel díszíthetem a fát.[/justify]

2892   2010-10-02 16:42:37  Előzmény:Marton Tamás: 71507

nekem is ezt csinálta, aztán ffh tömítéscsere megoldotta, azóta jó. Az a baj, hogy elõbb-utóbb nem csak lassan fogja visszaengedni a fékfolyadékot, hanem gyorsan és fékhatás meg nulla lesz :x

2891 Marton Tamás 2010-10-02 05:21:54  Előzmény: : 71505

Ezt nekem csinàlta egy idõben. Megàltam, làbam a pedàlon, ès szèp lassan beesett. Aztàn idõvel elmùlt. Mitõl csinàlhatja ezt? Levegõs lenne? Vagy csak simàn visszaenged a tartàly felè a ffh amikor olyanja van? :-)

2890 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:57:01

A kocsin (4T) cseréltem olajat, tipp:

golf IV szûrõjét raktam fel, mert ezt már szerencsére meg lehet fogni egy 30-as kulccsal, így nem kell görcsölni a helyhiány miatt és f*száosul felmegy.

2889   2010-10-01 20:45:25  Előzmény: Spityu: 71502

ha megtaposod, szép lassan beesik a pedál?

2888 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:41:52  Előzmény: Spityu: 71502

PÜ ment!

2887 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:39:58  Előzmény: Spityu: 71502

Csak azt tudnám, h abban mitõl kemény, mármint a fék;)))...

2886  Spityu 2010-10-01 20:31:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 71501

Múltkor ültem egy másik 4T-ben, meglepõen jó volt a fék az enyém után, olyan volt, mint a 2T-mben: 2cm és beton.
A 4T-ben szép lassan ereszt vissza ffh sajna, ill. "nyúlósan" keményedik - márha lehet annak hívni.

2885 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:23:32  Előzmény:jocking .: 71499

2T wagy 4T?

2T: dobok nem ütnek, pofák felfekszenek rendesen, ill utánállító is szokott ilyen mókát.

4T: löwésem sincs, ffh-ra gyanakszom, mert itt mindig takony a pedálérzet/fékhatás.:S

2884 Madocsai Gergely 2010-10-01 20:20:40  Előzmény:Hudák Zoltán: 71497

Ahoj, Hudee-mester!

Akkor jó, megnyugodtam;)))!

2883 jocking . 2010-10-01 18:14:00

Miért van az, hogy nem bírjuk normálisan légteleníteni a fékrendszert? Már 2X megvolt a dolog, de a pedál még mindig csak kb. a pedálút felénél kezd fogni és utána is olyan gumiszerû érzés nyomni.:S

2882 Holnapy Gergely dr. 2010-10-01 10:05:28  Előzmény:Múzer tibor: 71486

Én szilikonzsírral raktam be, azt kentem a gumikéderre, a kasztnival érintkezõ részre. Mûködik. Valami "síkosító" mindenképp kell.
Be tud ázni nagy esõben a szélvédõ úgy, hogy az üveg és a gumi közt a sarkokban kívülrõl megáll egy kis víz, és az bejön, és bal oldalon a lábadra meg a polcra folyik. Én oda (üveg-gumi közé, kívülrõl) szilikongumit nyomtam pisztolyból. Így nem ázik be.
A behúzást már leírták.

2881 Hudák Zoltán 2010-10-01 05:31:32  Előzmény:Madocsai Gergely: 71491

Szevasz madogery!

Na mindig tanul az ember valami újat, és abszolut nem veszem fel kötekedésnek. :D

Üdv:Hudee

2880 Sipos Tamás 2010-09-30 19:39:38  Előzmény:Kalmár Csaba: 71494

[justify]A feszítõt arra alkalmas eszközzel (rombusz alakú) tettük be, de a gumi annyira kemény volt, hogy csak nagy nehezen sikerül beilleszteni, tolni meg piszok nehéz volt. Mindegy; bent van, csak nehogy valamiért ki kelljen szedni.[/justify]

2879 Kalmár Csaba 2010-09-30 19:11:53  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71492

Ez szokásos hibája az elsõ dobnak függetlenül attól, hogy ninausz féle vagy sem.Javítani általában többe kerülne , mint egy új...

2878 Kalmár Csaba 2010-09-30 19:09:39  Előzmény:Sipos Tamás: 71493

A feszítõ behúzása elég kalandos tud lenni, fõleg ha csavarhúzóval próbálkozik a "szakértõ".Én vettem behúzó eszközt ami nem karcol, nem szakít és nagyon gyors.Egy feszítõ 3-5 perc alatt bennt van.

2877 Sipos Tamás 2010-09-30 19:00:04  Előzmény: Spityu: 71487

[justify]Éppen tegnapelõtt tettünk be egy feszítõs kédert az enyémbe, ezzel a madzagos módszerrel. Olyan gumiragasztót, vagy inkább folyékony gumit használtunk, ami sosem szárad meg, megõrzi a képlékenységét, de éppen ezért a fényezésre került nyomokat nagyon nehéz eltávolítani. A nevét sajna nem tudom, a kasznis vette.
Mielõtt az üveget betettük volna a gumiba, kinyomtuk ezzel a nyúlós anyaggal az üveg illeszkedési csatornáját és magát a fém ablakkeretet is. Ez utóbbi helyrõl ki kellett szedni, mert behúzáskor a madzagra ragadt és összekent mindent, de idõben félbehagytuk, és anélkül tettük be.
Sajnos a gumi annyira öreg volt, hogy több helyen elszakadt behúzáskor. Szerencsére csavarhúzós segítséggel, nagy nehezen a helyére került. A szürke feszítõ csík behúzása külön kaland volt, de sikerült.
Még nem látott esõt, de remélem jól tömít majd.[/justify]

2876 Kiszter István Balázs 2010-09-30 18:18:06

Halihó!
Úgy néz ki valami elrepedt/kilyukadt az elsõ dobomban(Ninausz),mert jön be a kipuff gáz. Lehet ezt javítani?Tud valaki rá szakembert Pesten v. Nógrádban?
Mással is történt már hasonló?
franc:rolleyes:

2875 Madocsai Gergely 2010-09-30 18:04:16  Előzmény:jocking .: 71489

4T-nél már pont átlósak a fékkörök, ezért a könyv is JH-BE, majd BH-JE-t ír.

Az alább wázolt werzió a 2T-re vonatkozik!

Nem kötekedni akartam, csak a rend kedwéért...

2874 Hudák Zoltán 2010-09-30 09:07:55  Előzmény:jocking .: 71489

Ha a fékekre gondoltál akkor a leghosszabtol azaz a jobb hátsótól mész a legrövidebb felé bal elsõhöz.

Jobb hátsó
Bal hátsó
Jobb elsõ
Bal elsõ

Üdv:Hudee

2873 jocking . 2010-09-30 08:41:31

4T Trabinál van valami ajánlott sorrend a kerekek légtelenítésére? Melyikkel érdemes kezdeni?

2872 Múzer tibor 2010-09-30 08:11:10  Előzmény: Spityu: 71487

Köszi a leírást! Ma meg is próbálkozom a dologgal.

2871  Spityu 2010-09-30 07:13:07  Előzmény:Múzer tibor: 71486

Ha cseréled a gumit, és nem akarod eltenni a régit emlékbe, akkor a legegyszerûbb, ha szikével körbevágod az üveget. Nem kell teljesen, elég mondjuk felül és az egyik oldalán. Kivéve az üveget, a gumi könnyen eltávolítható lesz.
Beszerelés: a kédert ráilleszted az üvegre, és megnézed, hogy nem hosszú-e. Utána szépen összeragasztod a végeket, majd megint belebújtatod a szélvédõt. Ezt követõen jó erõs pl. bálamadzagot húzol az ablakkeret profiljába (mármint a gumiba), úgy hogy a két vége átfedje egymást mondjuk 20cm hosszon. Ezen felül hagyj rá 20-20 centit, ami belóg majd az utastérbe és így lesz mit megfogni. Ha ez megvan, akkor ráhelyezed az ablakkeretre a cuccost, megkérsz valakit, hogy határozottan nyomja az üveget, ahol éppen húzod befelé a madzagot. Egyszerre elég egy helyen húzni érdemes úgy csinálni, hogy a belsõ tükörtõl kezdve haladsz körbe. Pontosabban az átfedés miatt a jobb oldali szállal elindulsz balra, aztán a bal oldali véggel pedig jobbra. Remélem érthetõ. :D
Tipp: behúzás elõtt érdemes folyékony szappannal megkenni a kédergumi utastér felõli oldalát, így sokkal könnyebben fog "átfordulni" az ablakkeret peremén. Van aki zsírt használ, a lényeg hogy csússzon. (Szerintem mondjuk a szappant könnyebb nyom nélkül eltávolítani.)
Tipp 2: tömítéshez használhatsz valamilyen szélvédõragasztót, ha beázik.

2870 Múzer tibor 2010-09-30 06:19:55

Sziasztok!

Szélvédõ gumit szeretnék cserélni, de már nagyon rég láttam, hogy hogyan is kell csinálni, ezért szeretnék tanácsot kérni. Valami két emberes és madzagos mókolás rémlik.
Hogyan kell a szélvédõt kivenni, illetve visszatenni?

Köszi!

2869 Hudák Zoltán 2010-09-29 17:47:16  Előzmény: Bandi: 71483

Hoppá egy kicsit gyorsabb voltál :D:D:D

2868 Hudák Zoltán 2010-09-29 17:45:56  Előzmény:Kolonics Tamás: 71482

Hát ezt már nem tudom neked megmondani, de lehet hogyha tudol csináltatni hozzá való szívósort akkor valoszinü hogy fel lehet rá aplikálni de, ezt majd szerintem a nálam nagyobb tudású kollégák megtudják rá mondani a választ.

Üdv:Hudee
[i](Módosította Hudee 2010.09.29. 19:46-kor)[/i]

2867  Bandi 2010-09-29 17:43:23  Előzmény:Kolonics Tamás: 71482

Nyugodtan!!:-)
Csak csinálj neki talpat!:-)

2866 Kolonics Tamás 2010-09-29 17:12:49

Valóban Renault-on találtam!És dupla torkú minta Fiat karbi.Szerintetek Trabi 1.1-re (1.3 motor)fel lehetne szerkeszteni?

2865 Papp Zoltán 2010-09-29 15:15:00

Sziasztok!


A fiat 127-es karburátor az DMTR 32..

PZ

2864 Hudák Zoltán 2010-09-29 14:48:53  Előzmény:Kolonics Tamás: 71479

Szia bebe!!!

Lehet hogy hülyeséget mondok, de remélem hogy nem, de a drtm32 az Fiat karbi, a drt32 meg Renault. De majd a többiek vagy megcáfolnak vagy megerõsítenek.

Üdv:Hudee