Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2325 jocking . 2010-06-12 19:19:13  Előzmény:Léber Balázs: 70937

Nekünk is sikerült, ráadásul az egész beljebb is van, mint a gyári:
[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/80/48/48048_1262630232.jpg[/imgw]
:):):cool:

2324 jocking . 2010-06-12 19:16:37  Előzmény:jocking .: 70939

Ui: A másik fekete-sárga, ami a 4. biztire megy, az az elõbb említett ominózus porlasztófûtés-relé jelvezetéke. De végülis mindegy, így is, úgy is ki kell mérni, hogy melyik a ventié, mert tök egyformák.

Ui: Az összes biztosítékszámozás jobbról balra értendõ, vagyis a jobb szélsõ az 1.
;)

2323 jocking . 2010-06-12 19:13:45  Előzmény:Lizák Péter: 70934

Ja, és a 4. biztirõl az egyik fekete-sárga vezetéket raktam át a 2. biztire. Rakhattam volna az 1-re is, mert a bemenetük össze van hozva közösre, ahogy a 3. és 4. bizti is közösen a gyújtásjel. A 4. biztire meg 2 fekete-sárga vezeték megy, úgyhogy ki kell mérni, hogy melyik az, ami nekünk kell.

2322 jocking . 2010-06-12 19:09:25  Előzmény:Lizák Péter: 70934

Ott van pl. a direktbe, biztosíték nélkül az akkura kötött relé, ami a porlasztó és környékének elektromos fûtését kapcsolja. Na az pl. nem csak hogy hülyeség, de még veszélyes is.

2321 Léber Balázs 2010-06-12 18:31:13  Előzmény:Lizák Péter: 70935

Kilógás ugyan volt már téma, de akkor én is mégegyszer.
Nekem sikerült beépíteni rendesen:
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/100612/radios_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/100612/radios_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította leberbali 2010.06.12. 20:32-kor)[/i]

2320   2010-06-12 14:17:37  Előzmény:Lizák Péter: 70935

igen ezzel én is szenvedek :S vagy 5-6 centi simán kilóg :D

Mondjuk, akkoriban olyan rádiók voltak, amik simán befértek.
[i](Módosította Jurij 2010.06.12. 16:18-kor)[/i]

2319 Lizák Péter 2010-06-12 13:50:38  Előzmény: : 70933

Erre felfigyeltem én is, hogy csak akkor megy ha van rajta gyuszi. Más autókon meg ugye anélkül is, ami némileg logikusabb dolog.
Én pl. a Trabant 1.1 esetében a rádió helyével nem tudtam mit kezdeni, hogy egy szabvány méretû rádió kilóg a mûszerfalból, mert ugye az ablakot fûtõ csatorna belelóg, és nem engedi beljebb.

2318 Lizák Péter 2010-06-12 13:45:02  Előzmény:jocking .: 70932

Mire gondolsz gyárilag kialakított hülyeség címszóval?
Melyik kábelt (milyen színû) raktad a a 4-ik biztirõl a másodikra?
Most nincs elõttem pont a biztitábla, és nem tudom hogy ott egy vagy több kábel van-é.

2317   2010-06-12 11:54:42  Előzmény:jocking .: 70932

:O Én azt hittem, mindenki számára nyílvánvaló, hogy a Trabiban csak akkor megy a venti, ha a gyújtás rá van adva.

Egyébként, itt is jól látszik, hogy attól, hogy a gyárban úgy tervezték meg a kocsit, ahogy, az még nem jelenti azt, hogy nem lehet jobbra megcsinálni. Sokszor hallottam már, hogy ha a gyárban az autón valamit úgy terveztek meg, ahogy, akkor annak úgy kell lennie. Hát például ez a menjen a venti addig amíg meleg a víz gyújtástól függetlenül például ilyen dolog, sokkal ésszerûbb.

2316 jocking . 2010-06-12 10:36:21

Ha már ventillátor a téma:
Nézegettem kicsit a trabi elektromos rendszerét és a kapcsolási rajzokat. Aztán figyelmes lettem egy gyárilag kialakított hülyeségre (na jó, van több is, de most a venti a lényeg). A furcsaság a biztosítéktáblánál van. A ventillátor a bal oldalról a negyedik biztosítékról kapja a táplálást. Ezen a biztin csak gyújtásjel van, közvetlen akkupozitív nincs. Magyarán, a venti csak akkor megy, hogyha a gyújtás rá van adva. Én ezt átkötöttem a bal oldali 2-es biztire, így bármikor elindulhat a venti, ha nincs gyújtáson, akkor is. Szerintem ennek így több értelme van.
Van valami különleges oka, hogy a gyújtásjelre tették rá a ventillátort?
vedd ki a ventilátort, vizsgáld meg, lehet hogy kontakt hiba miatt nem üzemel. az enyém se mûködött, egy csavar nem volt meghúzva rendesen, ennyi volt a baja.

2314 Busa Attila József 2010-06-11 21:33:39  Előzmény:Marton Tamás: 70928

Kompressziót nem tudok mérni 10km-es körzetben, így viszont nem tok menni 10km-et. LOL Ma rádöbbentem, hogy sajnos nem megy a ventim
Termosztát jó
Vízpumpa jó
Vízkõ nincs
Hõgomba jó
12V elmegy addig
A venti viszont meg sem nyikkan még direkt 12V-re sem.
Szóval most kell egy venti. Remélem nem hengerfejes, ne ijesztgessetek már vele!!!

Ha van valakinek ventillátora írjon privit!!!
Remélem ennyi bajom lesz!
Üdv: Atesz.

2313 Lizák Péter 2010-06-11 09:36:22  Előzmény:Marton Tamás: 70928

igen ebbõl szedtem le a HF gondot.
De hát környezet kímélés ide vagy oda. Hidrogénes BMW-k meg hiubrid autók...
Az én Trabim vízzel ment bakker! :-D

2312 Marton Tamás 2010-06-11 08:04:47  Előzmény:Lizák Péter: 70927

Ezek szerint ha gõzösebb volt a kipuff, csak ette a vizet az is! :-)

Busaattila: Az 1.5 deci is jelenthet HF-et. Amùgy meg mèrhetnèl kompressziòt, hogy a HF hibàt kizàrhasd!

2311 Lizák Péter 2010-06-11 04:58:07  Előzmény:Marton Tamás: 70925

Nekem mikor hengerfejes lett két éve, nekem nem volt seho lvíz a rendszerben. Pedig figyeltem, nem eresztett sehol, nem folyt el sehol. Visziont érdekes módon se az olajteknõben se máshol nem jelent meg a víz. Viszont felfigyeltem arra, hogy néha inkább gõzszerû a volt a kipufogó füst, mint füst.

2310 Busa Attila József 2010-06-10 20:45:55  Előzmény:Marton Tamás: 70925

Szerintem a víz nem fogy krónikusan, mert havonta öntök bele 1,5 dl-t kb. Most volt olajcsere is, nem volt víz benne.

2309 Marton Tamás 2010-06-10 19:59:24  Előzmény:Szedlák Tibor: 70924

Ha HF-es a moci, sztem eszi a vizet is. Nem emlèkszem, hogy emlìtette busaattila kollèga.
Meg làtvànyosan jönnek ilyenkor a bubik a tartàlyban.
Nekem olyan szinten volt HF-es, kb 10 perc alatt eltûnt a vìz a tartàlybòl, ès a nagy rèsze az olajteknõben landolt.
Ettõl függetlenül lehet, hogy HF-es az övè is...

2308 Szedlák Tibor 2010-06-10 16:53:14

Én szerintem hengerfejes a gép, nekem is ezt csinálta hamar felforrt; kivettem a termosztátot nem lett jó, Kiegyenlítõ tartály kis csöve el volt dugulva megcsináltam nem lett jó, levettem a hengerfejet és ott volt a baj ... 3000pézé síkolták + uj tömítés nem került egy 10 esbe se összesen.

2307 Lizák Péter 2010-06-10 15:36:06  Előzmény:Busa Attila József: 70919

Attila cimbora hát mit tanultál te Kecsón? :D
Párhuzamosan kösd be a gomba mellé, mert az is egy kapcsoló tulajdonképp. Vagy eleve a gomba helyére iktass be egy kapcsolót. Legalább is szerintem de biztos ami biztos egy poroltót is készíts oda. :cool:

2306 Lizák Péter 2010-06-10 15:32:48  Előzmény:Busa Attila József: 70913

Attilám, szerintem nézesd meg azt a vízpumpát. Mert azt mondják, ha tönkremegy folyik. Hát az enyém nem folyt, de nem is csinált semmit sem. Szóval azt is nézesd meg. Meg lehet, nem ártana kipucolni azt a rendszert.
Mondjuk én anno mikor Csongrádon felfigyeltem 2 évvel ezelõtt nyáron arra, hogy gyorsan melegszik, és nem találtam a vízmennyiség kevésségén kívûl semmi hibát, bementem a lidlibe, és vettem néhány (2) flakon bubitlan ásványvizet. Mondjuk a kasszás csajt látnotok kellett volna, mikor kinézett az ablakon, és azt látja, hogy beleiszok a flakonba, majd utána itatom a trabival az ásványvizet. :D

2305 Mátyus Ádám 2010-06-10 12:02:29  Előzmény:Busa Attila József: 70916

Sziasztok!

Ahogy azt már jópáran javasolták elsõ körben mindenképp a termosztátot cseréld ki. Érdemes egy jobb minõségût választani, ha nem szeretnél évente ezzel játszani. Illetve még azt ellenõrizném, hogy megfelelõ irányba forog-e a hûtõventilátor.

2304 Mazák Viktor 2010-06-10 09:56:58  Előzmény:Busa Attila József: 70919

Ahogyan én utólag megnéztem a bekötést amit a szaki csinált, hát lehet én is meg tudtam volna csinálni, de mindegy...
A hõgombára menõ két csatlakozónál fogta a pali, és beforrasztott egy extra kábelt (kábelnek két ere van, egy-egy ért forrasztott egy-egy csatlakozáshoz), amit aztán behúzott a mûszerfalhoz, és a vezeték két erét lefixálta a kapcsoló egy-egy pontjához. Egy extra fehér kábel látszik a motortérben, szerintem a "nem igénytelen" megoldások közé tartozik.

2303 Busa Attila József 2010-06-10 09:21:28  Előzmény:Mazák Viktor: 70917

Köszi srácok, mindent ki fogok próbálni. Hogyan kössem be direktbe a hûtõt, esetleg elmagyaráznátok, hogyan lesz jó?
A csapvizet azért kérdeztem, mert attól nagyon szépen bevízkövesedik a rendszer.

Takarítsd ki a hûtõt, mást nem tudok ajánlani :/

2301 Mazák Viktor 2010-06-10 08:10:59  Előzmény:Busa Attila József: 70913

Na, akkor elmondom én is, hogy nálunk tavaly nyáron mi volt a gáz.
Tavasztõl egészen szeptember végéig melegedett a kocsi (4T trabi). A hõfok magasra felszökött szinte mindig. (egyszer sem rottyantottuk meg a vizet hál' istennek, így talán nem vetemedett meg sehol, nem gyengült el túlságosan a HF tömítés, stb.)

Elsõ tipp: Hûtõventi. Rövidrezár: Mûködik, hiba kizárva.
Második tipp: Hõgomba. Kicserél (bontottra), ugyan azok a tünetek. (túlmelegszik, venti késõn kapcsol, ha kapcsol nem hûti vissza eléggé, egyszer megjelent a piros jelzés is, ott untam meg és húztam rá telibe a fûtést, ez negyven fokban annyit tesz, hogy le kellett vennem a cipõt a lábamról, mert a cipõ talpa elkezdett egyesülni az én talpammal). Itt untam meg, és kikötettem egy kapcsolót a mûszerfalra egy helyi autóvillamosságissal.
Harmadik tipp: Amikor már szeptemberben a 10fokban is megmutatta magát a felsõ zöld, ott untam meg, és mondtam hogy a 19 éves termosztátnak vesznie kell. Cserénél kiderült, hogy a nyitása már nem megfelelõ mértékû. Eredmény: Hibátlan mûködés, idõben kapcsol a venti, nem lát már a motor olyat sem, hogy a második zöld felvillanna.

Ezek után nálad én a hõfokmérõ gombát cserélném ki.(feltéve hogy az új termosztát olyan amilyennek lennie kell) A direkt kapcsolót meg nem tartom hülyeségnek, nyáron, bemelegedés után ha kicsit megtekerem a gépet akkor automatice rádobom az elsõ perc után, aztán még egészen kergetés után 5 percig járatom kb. (Mondjuk nálam a kergetés sem több mint 110, max. 120, meg inkább kanyarogni szeretek, nem egyenesben állni a gázon :D)

Hûtõ vízkövesedés is lehet, de ezt egy valóban karbantartott autónál egyszerûen nem akarom elhinni mint valós problémát. Kimostam én is a hûtõmet tavaly amikor melegedett, de 19 év után a 3. mosásnál már lényegében az jött ki belõle amit beleöntöttem.

2300 Busa Attila József 2010-06-10 07:59:22  Előzmény: : 70914

Szia
A hûtõ radiátorom is forró, mint állat, tehát benne van a meleg víz. Annyiban igazad van, hogy ott kell lennie a bibinek, hogy nem viszi el a motorhõt a radiátor. Csapvíz soha nem került bele.

2299 Nagy József 2010-06-10 06:19:58

Na szóval az a baj a trabival hogy: ha rámegyek a kövesúton lévõ dombocskákra akkor ki akarja kapni a kezembõl a kormányt meg becsóvál elég rendesen! Egy kicsit megijedtem mert pont kanyarban voltam! A felfüggesztéssel nincs rendben valami! Szilentek most lettek cserélve mindenhol a függõcsapszeg perselyekkel együtt! Zsiguli lengéscsillapító van elõl! Nem tudom hogy mi baja lehet de ez így nem jó! A kanyarokat szépen lehet venni vele csak ne legyen a kanyarban bukkanó mert akkor kell egy kicsit kapkodni hogy a trabi az úton maradjon. Ja a trabim elõl hátul laprugós!
M6-os csavar, amihez 10es kulcs kell, de nem kötekedésképpen mondtam :D

Lehetséges, hogy eldugult hûtõd? Én kivenném, és megnézném, mennyire engedi ki magából a vizet. A tünetek alapján én azt mondanám, hogy a hûtõkörbõl valami oknál fogva kimarad a hûtõ, mert mint mondtad, ha a fûtést bekapcsolod, akkor nem melegszik fel úgy. Nos, a fûtés az pontosan ugyanolyan, mint a hûtõd, ugyanúgy egy ventilátor-radiátor párosítás van, csak kicsiben. Szóval, a fûtés rendesen hûti a vizet, viszont a hûtõd nem, akkor gondolom ott kéne keresgélni a hibát.
Hõkapcsoló vízköves e? Csöveket megnézni, nem dugult e el valamelyik. Ha vízköves a hûtõ belül, az se jó, nagyon nem. Csapvizet engedtél e valaha a hûtõrendszeredbe? Egyebet nemtok mondani.

Nem hiszem, hogy a direkt kapcsoló megoldás lenne. Ennek mûködnie kéne úgy ahogy gyárilag összerakták, meg hát, eddig is mûködött, nem?

U.I.: az hogy menet közben bekapcsol a ventilátor, az normális, csak az az aggasztó, hogyha a hõfokjelzõ túl magas hõmérsékletet mutat (feltéve hogy valós adatot mutat). Az is rendben van, hogy ha leállítod a motort, akkor még megy a venti, ez kb minden autónál így van, addig megy, amíg le nem hûti rendesen a vizet.
[i](Módosította Jurij 2010.06.09. 23:20-kor)[/i]

2297 Busa Attila József 2010-06-09 20:31:04

Sziasztok!
Ma kivettem a két tizes csavarral felfogatott termosztátot, úgy ahogy mondtátok. Visszatöltöttem desztillált vízzel. Mentem egy karikát és melegszik ugyanúgy. Most azon gondolkodom, hogy nem mehet idõben a ventim? Hõfokmérõ gomba csere szerintetek? Viszont leállítom a kocsit, akkor megy a venti, meg menet közben is szokott. Kezdem feladni, mert lehet, hogy ez normális? Vagy rakjak egy dirket kapcsolót a venti elé? Mi legyen? Senkinek nem melegszik a kocsija?
További tippeket várok!!!
Köszönöm Tibkének meg Patronnak és a többieknek is a rengeteg segítséget%%%
Üdv: Atesz.

2296 Varga Tibor 2010-06-09 20:16:19  Előzmény:Marton Tamás: 70910

Lehet már alapból kicsit vetemedett volt a hengerfejed+szar tömítés.
Megyeget, de még kell kis benzinnyomás is, az jelenleg karcsú kicsit, de majd kiküszöböljük. Szálkára jónak kell lennie, mert ha megáll útközbe, ott helybe felgyújtom.

2295 Varga Tibor 2010-06-09 20:14:46  Előzmény:Nagy József: 70907

Gyanítom épp nem jó a hátsó kerék dõlése, és azzal van bajod. Van egy szint amikor embertelenül úszik a hátulja.
[i](Módosította Tibke 2010.06.09. 22:15-kor)[/i]

2294 Marton Tamás 2010-06-09 16:19:27  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Nem olyan nehèz azt HF-esre kûdeni. Nekem az elõzõ tömìtès kb 8000km-t bìrt ki.
De sztem ràjàtszott a rossz hûtès (visszapisilès a tartàlyba nuku, vìzköves hûtõ)
Meg hàt azèrt a HF tömi minõsège is gyanùs.
Szòval most màr megy is az a G60, nem csak hùzza a làbàt!? :-)
Gyertyakàbel cserèt nem picit èrezni amùgy, volt szerencsèm nekem is tapasztalni.

Vèszont èrdekölne valami: màsnak is pattognak àllò helyzetben kormànyzàskor melegben a gömbfejek? Azt se tudom melyik csinàlhatja. A talpas, vagy az összekötõ?

2293   2010-06-09 12:11:40  Előzmény:Nagy József: 70907

Csak nem lett oda a kanyarstabilitás? :o

2292 Busa Attila József 2010-06-09 11:36:10  Előzmény:Nagy József: 70907

Szia!
Nem sokat tudok segíteni, hanem inkább arra kérnélek, hogy itt beszéljétek meg a segítõkkel a dolgokat, mert tanulság lehet másoknak is.
Elõre is köszi!

Atesz

2291 Nagy József 2010-06-09 10:03:52

Segítsetek! A minap megültettem a trabit elõl 3 hátul 2 cm-el még! Most az eleje a gyáritól 7cm-el lejjebb van a hátulja pedig 5-el! Az lenne a kérdésem hogy aki jártas e téren az legyen szives vegyen fel Msn-re mert volna még egy pár dolog ami érdekelne! Nem akarok senkit se untatni itt a fórumon! Szóval az msn címem:
nagyjozsef871127@colonial.hu

Kérlek segítsetek mert majdnem sikerült megfektetni a trabimat az árokba!
Nem jól sikerült az ültetés nyilván!
HELP!!!!:S:mad:
Ott bújik a termosztát, két csavart kiszeded, termosztátot kiveszed, csavarokat visszatekered, desztillált vízzel pótlod a hiányt a rendszerbõl, és jöhet a próbakör. Ha nem forralja a vizet, akkor a termosztát a bûnös.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100609/1041020185DSC01107_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2289 Busa Attila József 2010-06-08 20:23:16  Előzmény:Varga Tibor: 70904

Ehhez akkor az alsó csövet kell csak leszednem?

2288 Varga Tibor 2010-06-08 19:48:14  Előzmény:Busa Attila József: 70903

termosztát akkor is ki. nézzük meg úgy.

2287 Busa Attila József 2010-06-08 19:35:37  Előzmény:Varga Tibor: 70897

Nem bugyog a víz csak a kmgy azt mutatja, hogy 120°. Csak forrón fut ki a víz.

2286 Varga Tibor 2010-06-08 18:20:07  Előzmény:Kalmár Csaba: 70901

Neem, gyorsan nem megyek, csak minél hamarabb szeretem elérni a megengedett sebességet.:) Ja, szögeltem a vasat hétvégén, mostmár megy is, nem csak cammog,, gyertyakábelcsere csodákra képes. majd szombaton megrugatjuk.:D

2285 Kalmár Csaba 2010-06-08 18:12:12  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Ezzel most azt akarod mondani, hogy szoktál gyorsan menni???:-)...nem nagyon tudom rólad elhinni...:)

2284 Lizák Péter 2010-06-08 17:18:39  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Tudom nemrég nekem eljátszotta ezt a termosztát :-D

2283  Bandi 2010-06-08 16:23:12  Előzmény:Varga Tibor: 70898

Mert te ilyen durva vagy az autókkal!!!:D:D:evil:

2282 Varga Tibor 2010-06-08 15:35:19  Előzmény:Lizák Péter: 70896

Felesleges fõzéssel veszõdni. Kiveszi, megy vele egy hegyeset, ha forr a víz, akkor baj van. de 90% hogy megoldja a dolgot a termosztát csere. elég nehéz hengerfejesre ütni ezeket a motorokat, nekem se sikerült az 1.3-at, pedig a kímélés nem tartozott az eszköztáramba.

2281 Varga Tibor 2010-06-08 15:33:44  Előzmény:Busa Attila József: 70888

De rendesen meg is buggyan a víz? Ha leállítod hallani amikor forr, bugyognak a csövek. Szinte biztos hogy termosztát. Dobd ki belõle, és úgy próbáld ki.
Az hogy pisil rögtön az elején, az rendben van, zárt termosztátnál is jön ott cucc.

Szóval termosztát ki, és próbakör.
Az hogy üzemmeleg motornál megindul a víz felfele ha letekered a sapkát, az lehet akár normális is,de kifutnia nem igazán illik, hacsak nem túl magas a szint a tartályban. Ha termosztát nélkül járó motornál letekerve a sapkát gázadásra kibuggyan a víz, még az se feltétlen rossz, csak az ha emelt fordulaton dõl belõle a víz.(akkor hengerfejes) Nekem is ha húzom a gázt picit megemelkedik a szint, de nem ugrik ki a tartályból.

2280 Lizák Péter 2010-06-08 15:00:28  Előzmény:Busa Attila József: 70894

Hali!
Nem normális. Szerintem. Legalább is én nálam nem futott ki, igaz nem is igazán szoktam nyitogatni forró víznél a tartályt.
Termosztát. Elõször is meg kell keresni, mert a kis mocsok nagyon el tud bújni a gyújtáselosztó alatt.
Van rajta két csavaar. Kitekered, kihúzod a helyérõl, és jön vele a termosztát is.
Aztán beleteszed fõni egy fazékba. Só, bors... Ja az nem. :D
Ha van megfelelõ hõmérõd akkor azzal tudod mérni milyen hõmérsékletnél mit csinál. Ha semmit, akkor tényleg mehet a levesbe...
Hát ezt magyarázom már mióta :D Szerintem a termosztát vagy csak részben, vagy egyáltalán nem nyit ki. Patron leírta, hogyan ellenõrizd le, hogy jó e.

Az hogy a víz ki akar szökni, az normális. Akkor van baj, ha sapka alatt a szelep tönkremegy, és átengedi a vizet akkor is, ha a sapka nincs fellazítva.

2278 Busa Attila József 2010-06-08 12:06:03  Előzmény:Marton Tamás: 70893

A visszapisilõ csõ okés, mert kering a víz. Beindul a motor és látom, hogy kering. Annyi van, hogy mikor nagyon meleg a motor és le akarom tekerni a melegvizes tartály sapkáját mindig megindul, hogy kifusson. Ilyenkor gyorsan vissza is tekerem. Ez normális?

Hülye kérdéseim egyike, hogy hogyan veszem ki a termosztátot? Már arra is gondoltam, hogy nem eléggé nyit ki a termosztát.
[i](Módosította busaattila 2010.06.08. 14:08-kor)[/i]

2277 Marton Tamás 2010-06-08 08:34:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 70891

Akksi kivesz, vìzcsövek lehùz, bowden leköt, ès visszahùz annyira az urastèrbe, hogy ne legyen ùtban.
Mûanyag fogak tartjàk a helyèn a radiàtort, elèggè nehèzkes kiakasztani. 2 emberes munka igazàbòl. Tehàt az akksi felè kell kitolni.
Tisztìtàsra trisò, ecet, ès sòsav. Vàlassz. :-)

Busaattila: vedd ki a termosztàtot, ès dobd bele egy vizes edènybe, ès tûzön forrald. Nèzd meg, hogy felforràs elõtt nyit è.
A tartàlyba visszapisilõ csövet meg azè csekkold le, hogy tènyleg visszapisil e. Fontos a vìz keringèse szempontjàbòl.
Amùgy meg lehet, hogy neked is csak egy alapos hûtõrendszer takarìtàsra lesz szüksèged.
A termosztátot leellenõrizted? Biztos kinyit?