Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ma beletettem a karbia egy 125-ös fúvókát, a kiegyenlítõ gyári (HB 4-1), a keverék 9 liter benzin, 7 liter E85, va végeredmény istenkirályság!!!
Nem vonom kétségbe filpo tapasztalatát, sõt! Úgy látszik, minden motornak és karbinak lelke van, úgyhogy ki kell kísérletezni, ha van kedved és türelmed hozzá.
Ok. Az jó, ha beszerzek egy ilyen mûködõképes relét, s elé teszek egy 30-40 A-es lengõ biztosítékot? Ha nem találok ilyen relét, akkor egy sima relé is megteszi, vagy valami speckó kell ide?
Nem csak tûzveszélyes, de nekem 2-3 alkalommal leszívta az akksit mire rájöttem, hogy a megolvadt relében mozognak az érintkezõk és hol összeérnek, hol nem. Persze amikor mértem az áramfelvételt, hogy mi merítheti le, akkor a hiba pont nem jelentkezett.
A kis doboz egy relé, mégpedig a szívatófûtés és a fûtõsün mûködtetõreléje. A hiba oka pedig, hogy gyárilag egy sz@r az egész.:D Bekötöttek BIZTOSÍTÉK NÉLKÜL, közvetlenül az akkura egy olyan relét, aminek 30-40 A az áramfelvétele. Idõvel garantált a relé szénné égése, és mivel nincs biztosíték, így eléggé tûzveszélyes is. Tehát tegyél be egy legalább 30 A teherbírású relét, plusz egy biztosítékot az akksi és a relé közé, ha már Günter b@szta normálisan megcsinálni.;)
Ma nézegettem a motorteremet ( 4T ), azt vettem észre, hogy az aksi és a szélvédõmosó tartálya közt lévõ kis szürke kocka kicsit meg van égve, az aksi + sarujáról közvetlenül rácsatlakozó vezeték pedig szénné van égve. Mi ez a kis doboz egyáltalán? Mi lehet a hiba oka?
A fórumban olvastam a 2t fûtés problémáról. Az egyik trabis ismerõsöm a barkas állófûtését építette be, szerinte nagyon jó (benzinkályha). Sajna az enyémben nincs ilyen, de sebaj.
Persze, köszi, ha tudsz mutatni fotót. Nem túl hangos és mindemellett gyenge az a ventillátor? Csak mert hallottam már ilyet is az IFA félérõl...
Még valami olyasmire gondoltam, hogy lehet kapni kis kerek, csõbe illeszkedõ szellõzõ ventillátorokat, olyan is jó lenne. A PC venti szerintem felejtõs, gyenge is és ott azért melegek vannak, nem biztos hogy szeretni fogja a fûtésrendszert.
Köszönöm a tanácsot a hétvégén valószínû lesz idõm kísérletezni a dologgal, ugyhogy biztosabbat, illetve eredményrõl akkor tudok majd beszámolni.
A blokk egyébként nemrég, (tavaly összel) lett generálozva, minden cserélve van benne, csapágy szimering, gyûrûk stb. Szóval remélem hogy nem ott van a probléma gyökere!!!
Köszi a tippet. Amint lesz fejlemény beszámolok róla.
Én 4T-be tankoltam tisztán, 110 volt a max, viszont nem volt alapjárat, bár a karburátorom annó nem volt jó benzinnel se. Szóval átalakítás nélkül megnéztem mit tud etanollal, kb semmit. Azt éreztem, hogy nagyon nyomni kell a gázpedált, hogy menjen, ennek következtében tuti zabált is rendesen. A vége az lett, hogy lopócsõvel kiszedtem belõle a cuccot. Majd ha viszem mûszakira, akkor egy kicsit öntök a benzinhez, kb 10%os benzin-E85 keveréket csinálok, hogy kicsit javítsa a CO-t, de ne okozzon problémát a motor járásában, remélem be is fog jönni :D
Igazából, nem nagyon érdemes ezzel foglalkozni, mert annyira kicsi már az árkülönbség benzin és E85 között, hogy a többletfogyasztás simán elviszi azt amit megspórolnál, cserébe viszont az autó se megy. [i](Módosította Jurij 2010.11.03. 22:54-kor)[/i]
Én nagyonnem ajánlom senkinek az etafost!(2T-be) 1/3-ad arányban tankoltam, nem ment egyáltalán, rángatott-félig beállt a fõtengely kb., padlógáznál megindult--->egérmozi maxon, alapjárat 0, fogyasztás min.12 liter. Folyamatos rátankolás után, mire kiment az egész zöld trutyi állt helyre a gépezet. Kovinak megmarta az ülepítõ poharat stb.û Bálint is próbált mindent: elõgyújtást, fúvókacserét, de sehogyse jó. Afrikában meg éheznek miatta. Kiver a víz, ha eszembe jut,hogy tankoltam olyan sz@rt. Más ellenérvem nincs most.:)
Na pont akartam javasolni: menjél majd tesztkört, és egy hosszabb kanyarnál, miközben hallatja a hangot, nyomd ki gyorsan a kuplungot, és figyeld, hogy változik-e valami. Esetleg többször nyomd ki, engedd fel, hogy megbizonyosodj róla. Ha elhallgat, akkor szerintem a kinyomócsapágy és a vezérmûláncfedél között, vagyis a motorban keresendõ a hiba oka.
Néztem már a gépházban a dolgokat, de sehol nem láttam olyan nyomot ami arra utalt volna. A futómûnél pedig szintén nem hinném, hogy valami gubanc van, mert nemrég, tavasszal lett cserélve mindkét fétengely+ gumiharang, szóval nem hiszem, hogy ott van a gond. A hang egyébként bármilyen sebességel bevett jobbkanyar esetében elõjön, persze kisebb sebesség esetén kisebb zaj. Nagyjából ennyi a helyzet vele. Mindössze azért gondolom, hogy olajpumpához van köze,mert mikor állóhelyzetben túráztatom a motort akkor is van egy nagyon-nagyn minimális hangja, amit igazából nem vesz észre az ember, csak akkor ha tudja mit kell hallania.
Az olapumpa lánca egyébként mennyire hajlamos a kopásra? ...ezáltal lazul és talán ez lenne a zaj forrása?
Nem is hallottam még ilyen motor átépítésrõl. Tudnál róla írni egy két infót és képeket? Akár privátba is. Melyik találkozón lehet majd megnézni az autót? Kíváncsi vagyok rá!
Na ilyen problémáról még nem hallottam. Kívülrõl már nézted a motort, futómûvet, hogy nem ér-e el valami valamit? Kis sebességû kanyarvételnél is elõjön vagy csak akkor, amikor te is majd lecsúszol az ülésrõl?
Sziasztok ! Lenne egy kérdésem, 1.1 es Trabi kapcsán.
A tünet annyi, hogy mikor jobbra fordulok az autóval, akkor a motortérbõl csörgõ hang jön, kicsit olyan mintha egy láncot huznék végig egy fémfelületen...(de pontosan leírni nehéz, a lényeg hogy fémes hang ). Megkérédeztem szerelõ ismerõst is, aki azt mondta, hogy az olajpumpa lánca adja ki ezt a hangot. Azonban mikor balra kanyarodom akkor semmi ilyen hang nem hallható,márpedig az oljpumpa bal oldalon van a blokk alján, tehát pont balarakanyorodáskor kéne csörögnie (szerintem), mivel akkor jobbra folyik az olaj a kartellban. Azt hozzátenném, hogy az olajszint teljesen rendben van, tehát van kellõ menniységû olaj is gépben, valamint az olajnyomással sincsen gond, mert nem villan fel a lámpa.
Valaki talákozott már hasonlóval??.. Érdekelne mindeféle tapasztalat a témában.
A ventilátor nekem is bevált. Nagyon sokat segít, 0 fok körül még pólós idõ van az autóban (ha van fordulat és mondjuk nem a körúton állsz a dugóban). Ha a kapcsoló és a ventilátor közé még kötsz egy ellenállás sort is, akkor még fokozatokat is kapcsolhatsz a ventilátoron, akár egy mai autón. Ha nagyon nem találsz ventilátort, nekem van valahol egy, (ha jól emlékszem új) megpróbálom megkeresni. Üdv.
Én is beépítettem IFA kabinfûtõ ventilátort, nagyon jó! Kint mínusz 10 fok van, de a kocsiban pulóverben ülök télen. Ha érdekel, le tudom neked fotózni, hogyan kötöttem rá. Amúgy a ventilátor 1500 Ft volt a bontóban.
601-eshez vagy az IFA fûtõcucca, vagy PC ventilátorral tudod kicsit megindítani befelé a levegõt.
Egyébként nekem a fûtésem a 2T-n nagyon penge lett, és szinte semmit nem alakítottam rajta. Felraktam rá egy 4T lökhárítót. Elöl ugye kicsit engedtem lejjebb rajta néhány centit, így teljesen takarta a dobot, ergo nem hûtötte menetszél. A többi csõnél a csatlakozásokon volt a hangsúly. Ha azok rendesen szigetelnek nem "fújnak ki", akkor bizony a gyári fûtés is pazar.
Így áll a 4T-n eredetileg: [imgw]https://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/3.jpg[/imgw]
És így ahogy lejjebb engedtem az egészet [imgw]https://mypic.carstyling.hu/pic/user_galeri/3106_46536.jpg[/imgw]
Na itt látszik az eredeti, és az általam süllyesztett elsõ lökhárító: [imgw]https://img.carstyling.hu/usercars/00/00/76/81/7681_1272866587.jpg[/imgw]
2T-hez elég csak a ventilátor ha jobban szeretné ,hogy beáramoljon a meleg, mivel külön állnak egymástól a venti. és a radiátor! Ahhoz, hogy melegebb levegõ legyen légfûtéshez passz....
Nos az enyém Trabant 1.1, így én [url=https://snydmans-wahn.de/nachtraege1d.html]ezt a példát[/url] követném leginkább...
Elnézegettem a PC-k ventilátorjait azok is 12 voltosak. Szóval csak a megfelelõ elemeket kell a fûtés alkatrészek közül beszereznem bontóból, ha nem az eredeti cuccait akarom a fûtésnek elbarkácsolni... 4T esetében ehhez itt a levegõt a szélvédõhöz irányító csatornát kell csak piszkálni. Kisebb ventilátorokat meg szintén a PC-bõl a mûszerfal szellõztetõ rostélyai mögé lehet befaragni :)
A lada fûtés ventilátor légfûtéehez tökéletes 2. fokozat kapcsolóval csak csonkot kell rá csinálni! A 4T fûtéshez a komplett fûtõ vent. és a radiátor is tökéletes és össze lehet hozni! Nekem 1.3 16 szelepes suzuki motor van bent a 2T kasztni ban és lada a fûtésem!
Hátsó takarólemez jó ötlet!! Nekem már ez lesz a 4edik telem a használós trabimon hogy így segítek rá a fûtésre és érezhetõ a hatása. Igaz picit hangosabb lesz belül mert jobban bemegy a motorzaj az utastérbe de valamit valamiért xdxd Nekem még van egy kis szlovák gázpalackom nagy hidegekbe az is bevan üzemelve xdxd:D:D:D jaaaaah és még a 12 voltos füthetõ ülés párna nagyon jo dolog
Nekem még trabis korszakban volt benne egy ifa vebfabrik fütöventilátor motor(nyugi nem nagy,kb a teste akkora mint az ablaktörlömotoré) 12voltos,és azszem a csökimenete is hasonlo a trabiéval.Kapcsoloval,és egy kis barkácsmunkával hamar megoldható.Jó munkát!!!(egy csövet kell feláldozni,és ha azt kiveszed akkor 10perc alatt vissza alakithatod gyárira )
Próbálkozott már valaki 2T fûtésének tuningolásával? Olvasgattam a cikkek közötti leírást és a ventillátor ellen szól, míg a régi Így gondozd.. sorozat áradozik róla. Járt már valaki sikerrel a témában? Csak mert kezdek idén is kockára fagyni.:P
Esetleg érdemes lenne megpróbálni a motor hátsó takarólemezérõl kivezetni a meleget egy csõvel? Igaz ha kifúj a hengerfejnél pl elég gyorsan elhunynék háztartási balesetben...;)
Mit gondoltok? Vagy törõdjek bele a fagyhalálba...:D
a segítségeteket szeretném kérni fordulatszámmérõ bekötésében.adott egy wartburg 1.3 és egy magyar fordszámmérõ, van 3 vezetékem és sajna lövésem sincs hova kellene kötni!! illetve azt szeretném még tudni, hogyan lehet egy ötös váltót beépíteni illetve milyen átalakításokra van szükség, továbbá ennek milyen anyagi vonzatai vannak kb? a válaszokat elõre is köszönöm!
Nézd meg, hogy a behúzóvilla csapja megvan-e? Mert ha elveszik, nem húzza be rendesen a fogaskereket. Ha elveszett, egy csavarral pótolni lehet. Ez a bizonyos csap a behúzótekercs és az önindítómotor közötti konzolon van. Egyébként remélem egy használt gyári fogaskoszorút tettél fel, mert az utángyártottat elég hamar megeszi, pláne, ha rossz a behúzószerkezet.
Valószínûleg elkoptatta a bendixet is,feltételezve hogy ugyanolyan fogaskoszorú került fel. Legalább azt könyebb cserélni. [i](Módosította Tibke 2010.10.30. 10:03-kor)[/i]
Sziasztok! 84-es 2T trabiban most cseréltek fogaskoszorút, mert indításkor néha csak kerepelt. El is volt kopva a régi, láttam. Sajnos az új fogaskoszorúval ugyanazok a tünetek: van amikor 2-3 indításra csak kerepelés a válasz, aztán simán indul. Mi lehet az oka?
Hello! rakott már valaki 4T trabira pierburg 1B karbit? (VW 1.6) érdekelne hogy milyen megoldások vannak a kézi szivatóra, meg hogy pontosan melyik csövet hova kell dugni.:rolleyes:
Igen, ennek bizony ennyi az ára, "gyári" minõségû vezérmûtengely. A módosításról meg annyit, hogy igazából az egész motort hozzá kéne optimalizálni. Növelni kéne a kompressziót, a keverékképzõ rendszer kapacitásait növelni kéne, kipufogó oldalt is jó lenne fejleszteni (bár ha jól emlékszem neked 4-2-1ed van, az már bõven elég, sõt jobb nem is lehetne.) Alapjáratot kéne emelni. Persze ezek nélkül is bele lehet tenni (alapjárat mindenképp), csak nem biztos hogy hozza a hozzá fûzött reményeket. (annyit biztosan nem amennyibe a tengely kerül) Bár annyira nem ismerem ezt a motort, de ha jól emlékszem 9,3:1-hez a kompresszióviszonya, ez alá a tengely alá meg szerintem egy 10,5-11:1-hez azért kellene. Aztán lehet nem így van. A tengely benyitási mélységét is ismerni kéne. Szumma szummárum inkább fordulj tuningmesterhez. (Havassy Péternél hasonló vezérmûtengely a 296os pl. és talán olcsóbb is.) Õk tudni fogják (vagy legalábbis adnak rá garanciát) hogy mit hogyan, és be tudják állítani a motort.
Ennek a cuccnak tényleg itt körül megy az ára? [url]https://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/dbilas_292_es_vw_vez.tengely_elado[/url] Egy alap 1.6-os ABU-ba mennyi LE-t dobna? Illetve a szelepek környékén is kell módosítani még valamit?Ha igen mit?
Némi segítséget kérnék a rutinos púpos Wartburgos szakiktól:
a nagykerekû 1000-es Wartburg önindítója különbözik a 353-as önindítójától? Amennyiben igen, akkor SOS keresnék megvételre egy púpos önindítót, vagy legalább egy önindító házat. Továbbá megkérdezném még, hogy ha a kuplungnál van valami problémám, akkor ahhoz hozzá lehet férni olyan úton is, hogy a váltót megpróbálom hátra húzni, vagy ne is veszõdjek vele mert úgyis ki kell venni a motort.
Én tavaly télen tapasztaltam hasonlót, lehet kicsit primitívnek fog tûnni, de megpróbáltad a gázpedál alá lépve lábbal "megemelni" azt? Ha ettõl elmúlik, akkor az volt mint nálam, konkrétan valahol akadt a bowden, vagy szorult, nekem szerencsére a bowden olajozása megszûntette a problémát. De ha ahogy írod hogy az alapjáratod is magas, akkor akár még a fals levegõ is közrejátszhat.