Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2425 Petró Dávid 2010-06-22 19:52:25  Előzmény:Varga Tibor: 71039

Köszi! Tehát akkor ez az a felni amire a díszgyûrûs, krómozott dísztárcsa felmegy?

2424 Őry Gábor 2010-06-22 17:51:50  Előzmény:Mazur Balázs: 71026

Az meg mi, hogy mini karbi+etanol?

A 14-10-es keveréknél már mintha egy picit vesztene az erejébõl, bár most a napokban erõs szembeszelekben mentem, lehet, hogy ez is közrejátszott. Fele-fele aránynál nem vettem észre különbséget, és ennél az aránynál a fogyasztás még egy picit kevesebb is volt.
Az nagy elõnye az etanolnak, hogy jobb hûtõhatása miatt nem csörög vele a motor, és úgy tapasztaltam, hogy lényegesen kisebb a füstölés. Konkrétan hideg reggeli elindulásoknál erõs szívatózással is csak csekély füstöt tapasztaltam.
Mielõtt kipróbálod, azért tegyél egy oldáspróbát az általad használt olajjal, feloldódik-e tökéletesen.

2423 Varga Tibor 2010-06-22 17:34:10  Előzmény:Petró Dávid: 71036

[url]http://img.tar.hu/opeltomi/img/17297736.jpg[/url]

A "bütykös felni"

2422 Varga Tibor 2010-06-22 17:31:37  Előzmény: : 71034

a tartó a kromozottaknál csavarozott.

2421 Mazák Viktor 2010-06-22 17:27:57  Előzmény:Petró Dávid: 71036

Szia!

Figyelmedbe ajánlom a 2108-as hozzászólást E85 témában:

Kísérletezni kell. Nekem most HB 4-1 van gyári fõfúvókával és 100-as dúsítóval. Ma 10 liter benzinhez 14 liter E85-öt tankoltam. Simán elmegy. Lehet, hogy az alapjárat gyengécske lesz, de ezen is lehet segíteni, mondjuk egy 50-es alapjárati fúvókával. Kérdés persze, hogy milyen arányban akarod használni a szeszt.

Amúgy ahány motor, annyi féle szórás lehet kb. Párévtizedes gyújtás-karburátoralkatrészekrõl beszélünk, különbözõ üzemeltetési körülmények között...

Moderátorként csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ne sokat, [b]EGY-KÉT[/b] oldalt legyünk szívesek visszaolvasni. A keresés funkció is lassan teljes öntudatra ébred, tessék azt is próbálgatni.

További szép napot!
Viktor

2420 Petró Dávid 2010-06-22 17:18:23

Sziasztok!

némi segítséget szeretnék kérni: ha valaki tud, tegyen már fel képet legyen szíves olyan Wartburg felnirõl, amire feltehetõ a régifajta, króm dísztárcsa, az a fajta ami körül egy ilyen alumínium díszgyûrû van. Gondolom ez az "bütykös" felni lesz, de azért kéne egy kép róla, mielõtt elkezdem járni a bontókat. Persze ha van itt valakinek elfekvõben, az sem hátrány...
Másik kérdésem az lenne, hogy próbálta-e már valaki 2T Trabival az E85-öt és ha igen milyen arányban, mik a tapasztalatok illetve milyen változtatások szükségesek a használatához (gyújtás, fúvókák, stb.)
Köszi elõre is az infot!

2419 Ackermann Balázs 2010-06-22 10:37:36  Előzmény: : 71034

Azt nem tudom, de a króm lökösök, a legtöbb esetben (Trabin nem tom...) belül nem krómosak, hanem olyan matt fém fényûek, nem tudom hogy csinálják, mert az egész cucc fürdik. De pl ilyen a Volvo Amazoné is. Nem értek a galvanizáláshoz, csak megfigyeltem...
És akkor mi a szitu a krómozottakkal? A tartó ott is krómozott?

2417 Ackermann Balázs 2010-06-22 10:19:53  Előzmény: : 71032

Én még csak hegesztettet láttam.
Hát van a beszakadt csavarokra egy kivevõ szerszám. Azt kelene megpróbálni alkalmazni. Nekem nem csak a csavarok rohadtak be, hanem a lemez is elfáradt.

A szögletes lökösöknél a tartó az gyárilag hegesztett, vagy csavarozott volt? Esetleg is-is?

2415 Ackermann Balázs 2010-06-22 08:51:33  Előzmény: : 71019

És mit érdemes tenni, ha oldalanként 1 csavar bele van szakadva? Tök hibátlan a '80-as Trabimon és félek vétek lenne átfúrni a felsõ lemezzel együtt és bele átmenõ... De semmi nem lóg ki a beletört csavarból. :(

2414   2010-06-22 08:06:12  Előzmény:Lizák Péter: 71029

Megköszönném!

2413 Lizák Péter 2010-06-22 06:30:06  Előzmény: : 71027

megkérdezhetem majd

2412 Busa Attila József 2010-06-22 05:39:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 71023

OK!
Köszi a tippet. A fent felsoroltakat én is véghez fogom vinni, annyi kitétellel, hogy én most vettem új ventillátor kapcsoló gombát és termosztátot is. Mennyibe kerültek a csövek összesen?

2411   2010-06-21 21:05:54  Előzmény:Lizák Péter: 71022

Én is csináltam vaslemezbõl is és savállóból is, de inkább ilyen eredetit szeretnék, ha találok valahol... Azért ha valaki tud szóljon!

2410 Mazur Balázs 2010-06-21 19:57:21  Előzmény:Őry Gábor: 71024

Köszi a választ. Mennyit eszik, illetve sokat veszt az erejébõl? Lehet-e nagyobb arányba keverni a szesztet benzinhez? Esetleg valakinek tapasztalata mini karbi+etanol?

Mazsi

2409 Őry Gábor 2010-06-21 19:37:19  Előzmény: : 71016

Más a nyitási tartománya, a 6 voltosé nagyobb.
Örülök, hogy megoldódott Abalu nyûgje, de viszont így egy csöppöt nem értem. Ugyanis az utógyújtás abból szokott lenni, hogy a 6 voltos nagyobb nyitási tartománya miatt (feszítve beállítva a gyári értékre), a holtpont elé fogja tenni alapjáraton a gyújtást.

2408 Őry Gábor 2010-06-21 19:33:36  Előzmény:Mazur Balázs: 71018

Kísérletezni kell. Nekem most HB 4-1 van gyári fõfúvókával és 100-as dúsítóval. Ma 10 liter benzinhez 14 liter E85-öt tankoltam. Simán elmegy. Lehet, hogy az alapjárat gyengécske lesz, de ezen is lehet segíteni, mondjuk egy 50-es alapjárati fúvókával. Kérdés persze, hogy milyen arányban akarod használni a szeszt.

2407 Csády Szabolcs 2010-06-21 19:06:27  Előzmény:Busa Attila József: 71014

Én is nemrég újítottam fel a hûtést a Trabiban, ami az összes csõ cseréjébõl ( 12db ) és a hûtõ forrasztásából,s lefestésébõl állt. Én a zsombicar-nál vettem a csöveket, eddig szuperül beváltak. Szerintem a hûtõ alsó toldó csövében lévõ leeresztõ csavar teljesen felesleges. Én az enyémbõl kivágtam a szanaszét rohadt porszívócsõ-féleséget, s vettem a helyi autós boltban egy toldó csövet 720 HUF-ért. Elviszed az alsó vízcsövet, hogy ebbe kellene toldócsõ, s adnak.
Remélem tudtam segíteni.
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.21. 21:07-kor)[/i]

2406 Lizák Péter 2010-06-21 18:31:54  Előzmény: : 71021

Eredetit ne is várj szerintem ilyenbõl
max ha lakatossal csináltatsz egy normálisat
nekem is anno lakatos haver csinált rá lemezbõl :-)

2405   2010-06-21 15:37:06  Előzmény:Lizák Péter: 71020

Autósbolt. De vicces vagy. Ott csak csekmet utángyári van ami girbe gurba. Nálatok az hol van??

2404 Lizák Péter 2010-06-21 15:03:06  Előzmény: : 71019

Autósbolt? :-D
Nálunk szerintem akad még

2403   2010-06-21 13:45:02

Nem tudja valaki, hogy hol lehet ilyen alkatrészt venni?



[img]http://kepfeltoltes.hu/100611/L_kh_r_t__tart___v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

2402 Mazur Balázs 2010-06-21 13:07:31

Sziasztok! Takarékos 28H1-1 karburátorral érdemes próbálkoznom etanol üzemanyaggal átfuvókázás esetén?

Mazsi

2401 Ackermann Balázs 2010-06-21 11:42:06  Előzmény: : 71016

Bár még nem néztem meg a tartalék 12V-osomat, Geri bizonyítottan 6V-osa és az én kocsimban volt 12V-os között ránézésre annyi volt a különbség, hogy míg a 6V-oson a bütyök felsõ peremén volt egy kis kör jelölés, a 12V-oson az alsó mûanyag profilon egy kis dudli. Ettõl még nem kizárt, hogy ez valami kisipari hulladék és ezért különbözik a jelölés...

Mindenesetre ez a hiba kiiktatva. :) Ma délelõtt visszatettem az eredeti karbiját, mert közben egy másikkal kísérleteztem, az eredetivel pedig ugyanúgy nincs normális alapjárat... Ja és nem a karbi a ludas, amikor csak a karbit tettem fel a korábbi röpsúllyal, szintén kaki volt az egész. A nyerõ kombináció: Madogery röpsúlya és Andrew karbija. :D:D:D Kész, ennyi, lelke van. Állítólag féltékeny a Barátnõmre... XD
[i](Módosította ABalu 2010.06.21. 13:45-kor)[/i]

2400   2010-06-21 09:56:01  Előzmény: Spityu: 71015

És honnan lehet felismerni, hogy az 6V-os vagy 12V-os röpsúly??

2399  Spityu 2010-06-21 09:33:44  Előzmény:Madocsai Gergely: 71011

Hát... a bütyökprofilban lehet különbség, a centrifugális erõbõl adódó eltolás elméletileg megegyezik, bár nem tartom kizártnak, hogy fel lehessen fedezni mérhetõ különbséget bizonyos (amúgy azonos motorkódú) évjáratok röpsúlyai és rugói között. Vagy a gyári és a hazai között.

Mivel a megszakítóhézag végig 0.4mm elõírás szerint, csak a profilon múlhat a zárásszögkülönbség.

2398 Busa Attila József 2010-06-21 09:28:48

Tippeket kérek, hogy milyen hõgombát vegyek, ami kinyit 90°körül, mert az enyém csak 100°-nál nyit?

Milyen átmérõjû a hûtés csõ belseje a nagy csövekben, illetve hol érdemes hûtéscsöveket venni?

Szeretnék beszerelni az alsó csõre egy leengedõ toldós csapot, erre is ötleteket várok!

2397 Busa Attila József 2010-06-21 08:49:07  Előzmény: : 71012

Pedig ez lenne a fõ kérdés, hogy a gyári hõgomba hány fokon zár?
ja értem :D hát, autósboltban ilyet biztos tudsz venni olcsón. azt nem tudom, hogy mekkora hõmérséklet esetén kell kapcsolnia.

2395 Madocsai Gergely 2010-06-20 21:40:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 71009

Nana, csak semmi érzelgõsség;)! Igazából Orygaboré az érdem, mert ha Õ nem hozza fel ezt a röpsúly témát, még sokáig elp*csölhettünk wolna rajta...

Talán a bütyökprofilban lehet az eltérés(???), gondolom a 6V-nál tovább tartja zárwa a megszakítót, h jobban töltõdjenek a kondik, de szóljatok, ha hülyeséget írok.

A lényeg, h lassan összeáll a gép, a forgatott felnikért, meg a kályhacsõért meg majd beugrasz wmikor...;DDD
Na ez nekem új. Nem ugyan az a 6V és 12V Trabantban a röpsúly??

2393 Ackermann Balázs 2010-06-20 21:16:32  Előzmény:Őry Gábor: 71002

Köszi az ötletet, végre minden rendesen mûködik!!!! :D:D:D

A röpsúly valszleg 12V-os Trabiból származott, Madogerynek köszönhetõen beletehettem egy 6V-osat és kiválóan mûködik, már csak gyújtást kell állítani meg picit a karbin hangolok és kész a paripa!

Köszönöm mindenkinek az ötleteket és a segítséget! Special thanks for Madogery! :):):)

2392 Busa Attila József 2010-06-20 20:30:33  Előzmény: : 71007

A hõkapcsoló az a hõgomba. És ebben van két különbözõ fém, ami egymásnak feszül. Hõ hatására ez meghajlik és zárja az áramkört, vagyis zár a kapcsoló és forog a venti.
õõõõ hõgomba bimetál késõn nyit? hogy mi? oké hogy nem vagyok húdejártas a témában, de nem a termosztátról van szó, amit 1200 forintért tudsz venni? vagy a hõkapcsoló kapcsolja késõn a ventit?

2390 Busa Attila József 2010-06-20 19:58:03  Előzmény: : 71005

Sajnos melegszem, többek szerint elöregedett a bimetál a hõgombámban. Késõn nyit
:O nem használt az új venti?

2388 Busa Attila József 2010-06-20 19:46:46

Úgy néz ki teljes hûtés cserére megyek rá

Tippeket kérek, hogy milyen hõgombát vegyek, ami kinyit 90°körül, mert az enyém csak 100°-nál nyit?

Milyen átmérõjû a hûtés csõ belseje a nagy csövekben, illetve hol érdemes hûtéscsöveket venni?

Szeretnék beszerelni az alsó csõre egy leengedõ toldós csapot, erre is ötleteket várok!

Elõre is köszönöm!!!

2387 Marton Tamás 2010-06-19 20:42:45  Előzmény:Varga Tibor: 70979

A lengõkar gömbfejeim olyanok, hogy kèzzel nem tudod õket mozgàsra bìrni, csak nagyon nehezen :-) szal sztem nem azokkal lesz gond. Kormànyösszekötõ gömbök sem lògnak. Azon is gondolkoztam nem e fellazult valami.
De veszek nemsokà ùj szilenteket, azon ne mùljon.
Lehet, hogy a lengõkar vègèn lèvõ gumiperselyt is ki kène cserèlni, nem e az adta be az unalmast?

2386 Őry Gábor 2010-06-19 20:36:59  Előzmény:Ackermann Balázs: 70997

Nem lehet, hogy alapjáraton utógyújtása van? Nézd meg zárt rüpsúlyoknál, hol áll a gyújtás!
[i](Módosította orygabor 2010.06.19. 22:38-kor)[/i]

2385 Ackermann Balázs 2010-06-18 21:36:56  Előzmény: Spityu: 71000

A tárcsák nem nagyon kopottak szerintem, nem görbék és könnyen mozognak a vezetõ pöckeiken. A blokk falának szépen nekisimulnak így szemre.

A hiba amióta megy a kocsi fenn áll, 10 évet állt és most támasztom fel, ezért gyanakodtam a szimeringre, hogy sokat állt és nem tömít, de sajna nem ez a gond.

A gyújtás sima megszakítós, minden gyári, "veterán" gyanús a gép. :)

2384  Spityu 2010-06-18 21:14:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70999

Háttõõõ... akkor így távolról passzolom a kérdést. :/

Talán még annyi, hogy a vezérlõtárcsát nem zárnám ki ennyire kategorikusan, mint Tibke. Igaz, ha szétszedéskor "ránézésre" jó volt, akkor az az is. :) Kb. mennyi idõ alatt teljesedett ki a hiba?

A gyújtás nem lett esetleg átszerelve elektronikusra?
[i](Módosította Spityu 2010.06.18. 23:19-kor)[/i]

2383 Ackermann Balázs 2010-06-18 21:11:09  Előzmény: Spityu: 70998

Megtörtént, egy korábban viszonylag jó mocin volt H1-1 karbival, itt egyáltalán nem produkált alapjáratot, fordulaton járt, de ha elengedtem azonnal leállt. Összesen két ilyen H1-1 járt még ma benne, változatlan eredménnyel. Holnap elvileg egy másik HB-vel is meg tudom majd próbálni, aztán meglátjuk.

A gyújtás be volt állítva nemsokkal a szétszedés elõtt és ugyanúgy lett visszahelyezve. Igaz újra be kell majd lõni, de biztos, hogy nincs nagyon elállítódva.

2382  Spityu 2010-06-18 20:59:40  Előzmény:Ackermann Balázs: 70997

Ha már így szétszedtétek a motort, többször is, ideje volna feltenni egy másik motoron jól mûködõ karburátort. :)

Aztán próba. Várjuk a fejleményeket, szerintem karbi lesz a hibás, bár a tüsszögés helytelen gyújtási idõpontra is utalhat.

2381 Ackermann Balázs 2010-06-18 20:45:39  Előzmény:Őry Gábor: 70996

28 HB-2 a karbi, a kocsi eredeti karbija elvileg, '80-as évjáratú. A keverékcsavar a legbelsõ állásától 3 fordulatnyit van/volt kitekerve, tekergettem ma próbaképpen. Semmit, egyáltalán semmit nem változik az alapjárata. Igaz hamar lefulladt és lemerült az aksim, úgyhogy nem próbálkozhattam tovább...

Ma megint szétszedtem és összeraktam az egészet sehol egy árva repedés a blokkon, a fõtengely mindkét fele labirintos már hála Madogerynek! :) A tömítések jók, falsszívás szerintem teljesen kizárva.

A tünet pedig változatlan, beindul magas alapjárattal, egy ideig jár így majd leesik egész alacsonyra és lefullad. Közben párszor visszatüsszög a karbikönyökbõl... Ha buzerálom az alapjárati fordulat csavart akkor rögtön leesik a fordulat teljesen és rövidesen lefullad.

Mi legyen vele, új motorért sír vajon? :D Mindenesetre beígértem neki a polírtól kezve minden jóságot, de nem sok sikerrel... Lesz ebbõl autó még szerintetek?:)

2380 Őry Gábor 2010-06-18 13:44:26  Előzmény:Ackermann Balázs: 70993

Az alapjárati rendszer milyen? Pontosan milyen karbi?
Jól van beállítva a keverékcsavar?

2379 Mazák Viktor 2010-06-18 11:27:23  Előzmény:Ackermann Balázs: 70994

Így van, felpörög.

2378 Ackermann Balázs 2010-06-18 10:08:25  Előzmény:Varga Tibor: 70989

Mit kell várni a féktisztítótól, rozsdaoldótól? A felületek tiszták és rozsdamentesek, vagy azért hogy beszívja a gyúlékony cuccot és felpörög-e?

2377 Ackermann Balázs 2010-06-18 10:05:31  Előzmény:Őry Gábor: 70992

Persze, teljesen sima a karbitalp és egy réteg új tömítés van alatta. Nem fél centinyi persze. :) Ott nem szívhat szerintem.

A pillangószelep tengely sem lötyög, sem radiális, sem tegely irányba.

2376 Őry Gábor 2010-06-18 06:16:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70984

Ha a lendkeréknél kifújna, akkor egyhengerezne.

A karbitalp síkolva van?
A pillangószelep-tengely nem lötyög?


A labirintos megoldáshoz másik lendkerék és egy labirintház kell.
[i](Módosította orygabor 2010.06.18. 08:19-kor)[/i]