Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2406 Lizák Péter 2010-06-21 18:31:54  Előzmény: : 71021

Eredetit ne is várj szerintem ilyenbõl
max ha lakatossal csináltatsz egy normálisat
nekem is anno lakatos haver csinált rá lemezbõl :-)

2405   2010-06-21 15:37:06  Előzmény:Lizák Péter: 71020

Autósbolt. De vicces vagy. Ott csak csekmet utángyári van ami girbe gurba. Nálatok az hol van??

2404 Lizák Péter 2010-06-21 15:03:06  Előzmény: : 71019

Autósbolt? :-D
Nálunk szerintem akad még

2403   2010-06-21 13:45:02

Nem tudja valaki, hogy hol lehet ilyen alkatrészt venni?



[img]http://kepfeltoltes.hu/100611/L_kh_r_t__tart___v_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

2402 Mazur Balázs 2010-06-21 13:07:31

Sziasztok! Takarékos 28H1-1 karburátorral érdemes próbálkoznom etanol üzemanyaggal átfuvókázás esetén?

Mazsi

2401 Ackermann Balázs 2010-06-21 11:42:06  Előzmény: : 71016

Bár még nem néztem meg a tartalék 12V-osomat, Geri bizonyítottan 6V-osa és az én kocsimban volt 12V-os között ránézésre annyi volt a különbség, hogy míg a 6V-oson a bütyök felsõ peremén volt egy kis kör jelölés, a 12V-oson az alsó mûanyag profilon egy kis dudli. Ettõl még nem kizárt, hogy ez valami kisipari hulladék és ezért különbözik a jelölés...

Mindenesetre ez a hiba kiiktatva. :) Ma délelõtt visszatettem az eredeti karbiját, mert közben egy másikkal kísérleteztem, az eredetivel pedig ugyanúgy nincs normális alapjárat... Ja és nem a karbi a ludas, amikor csak a karbit tettem fel a korábbi röpsúllyal, szintén kaki volt az egész. A nyerõ kombináció: Madogery röpsúlya és Andrew karbija. :D:D:D Kész, ennyi, lelke van. Állítólag féltékeny a Barátnõmre... XD
[i](Módosította ABalu 2010.06.21. 13:45-kor)[/i]

2400   2010-06-21 09:56:01  Előzmény: Spityu: 71015

És honnan lehet felismerni, hogy az 6V-os vagy 12V-os röpsúly??

2399  Spityu 2010-06-21 09:33:44  Előzmény:Madocsai Gergely: 71011

Hát... a bütyökprofilban lehet különbség, a centrifugális erõbõl adódó eltolás elméletileg megegyezik, bár nem tartom kizártnak, hogy fel lehessen fedezni mérhetõ különbséget bizonyos (amúgy azonos motorkódú) évjáratok röpsúlyai és rugói között. Vagy a gyári és a hazai között.

Mivel a megszakítóhézag végig 0.4mm elõírás szerint, csak a profilon múlhat a zárásszögkülönbség.

2398 Busa Attila József 2010-06-21 09:28:48

Tippeket kérek, hogy milyen hõgombát vegyek, ami kinyit 90°körül, mert az enyém csak 100°-nál nyit?

Milyen átmérõjû a hûtés csõ belseje a nagy csövekben, illetve hol érdemes hûtéscsöveket venni?

Szeretnék beszerelni az alsó csõre egy leengedõ toldós csapot, erre is ötleteket várok!

2397 Busa Attila József 2010-06-21 08:49:07  Előzmény: : 71012

Pedig ez lenne a fõ kérdés, hogy a gyári hõgomba hány fokon zár?
ja értem :D hát, autósboltban ilyet biztos tudsz venni olcsón. azt nem tudom, hogy mekkora hõmérséklet esetén kell kapcsolnia.

2395 Madocsai Gergely 2010-06-20 21:40:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 71009

Nana, csak semmi érzelgõsség;)! Igazából Orygaboré az érdem, mert ha Õ nem hozza fel ezt a röpsúly témát, még sokáig elp*csölhettünk wolna rajta...

Talán a bütyökprofilban lehet az eltérés(???), gondolom a 6V-nál tovább tartja zárwa a megszakítót, h jobban töltõdjenek a kondik, de szóljatok, ha hülyeséget írok.

A lényeg, h lassan összeáll a gép, a forgatott felnikért, meg a kályhacsõért meg majd beugrasz wmikor...;DDD
Na ez nekem új. Nem ugyan az a 6V és 12V Trabantban a röpsúly??

2393 Ackermann Balázs 2010-06-20 21:16:32  Előzmény:Őry Gábor: 71002

Köszi az ötletet, végre minden rendesen mûködik!!!! :D:D:D

A röpsúly valszleg 12V-os Trabiból származott, Madogerynek köszönhetõen beletehettem egy 6V-osat és kiválóan mûködik, már csak gyújtást kell állítani meg picit a karbin hangolok és kész a paripa!

Köszönöm mindenkinek az ötleteket és a segítséget! Special thanks for Madogery! :):):)

2392 Busa Attila József 2010-06-20 20:30:33  Előzmény: : 71007

A hõkapcsoló az a hõgomba. És ebben van két különbözõ fém, ami egymásnak feszül. Hõ hatására ez meghajlik és zárja az áramkört, vagyis zár a kapcsoló és forog a venti.
õõõõ hõgomba bimetál késõn nyit? hogy mi? oké hogy nem vagyok húdejártas a témában, de nem a termosztátról van szó, amit 1200 forintért tudsz venni? vagy a hõkapcsoló kapcsolja késõn a ventit?

2390 Busa Attila József 2010-06-20 19:58:03  Előzmény: : 71005

Sajnos melegszem, többek szerint elöregedett a bimetál a hõgombámban. Késõn nyit
:O nem használt az új venti?

2388 Busa Attila József 2010-06-20 19:46:46

Úgy néz ki teljes hûtés cserére megyek rá

Tippeket kérek, hogy milyen hõgombát vegyek, ami kinyit 90°körül, mert az enyém csak 100°-nál nyit?

Milyen átmérõjû a hûtés csõ belseje a nagy csövekben, illetve hol érdemes hûtéscsöveket venni?

Szeretnék beszerelni az alsó csõre egy leengedõ toldós csapot, erre is ötleteket várok!

Elõre is köszönöm!!!

2387 Marton Tamás 2010-06-19 20:42:45  Előzmény:Varga Tibor: 70979

A lengõkar gömbfejeim olyanok, hogy kèzzel nem tudod õket mozgàsra bìrni, csak nagyon nehezen :-) szal sztem nem azokkal lesz gond. Kormànyösszekötõ gömbök sem lògnak. Azon is gondolkoztam nem e fellazult valami.
De veszek nemsokà ùj szilenteket, azon ne mùljon.
Lehet, hogy a lengõkar vègèn lèvõ gumiperselyt is ki kène cserèlni, nem e az adta be az unalmast?

2386 Őry Gábor 2010-06-19 20:36:59  Előzmény:Ackermann Balázs: 70997

Nem lehet, hogy alapjáraton utógyújtása van? Nézd meg zárt rüpsúlyoknál, hol áll a gyújtás!
[i](Módosította orygabor 2010.06.19. 22:38-kor)[/i]

2385 Ackermann Balázs 2010-06-18 21:36:56  Előzmény: Spityu: 71000

A tárcsák nem nagyon kopottak szerintem, nem görbék és könnyen mozognak a vezetõ pöckeiken. A blokk falának szépen nekisimulnak így szemre.

A hiba amióta megy a kocsi fenn áll, 10 évet állt és most támasztom fel, ezért gyanakodtam a szimeringre, hogy sokat állt és nem tömít, de sajna nem ez a gond.

A gyújtás sima megszakítós, minden gyári, "veterán" gyanús a gép. :)

2384  Spityu 2010-06-18 21:14:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70999

Háttõõõ... akkor így távolról passzolom a kérdést. :/

Talán még annyi, hogy a vezérlõtárcsát nem zárnám ki ennyire kategorikusan, mint Tibke. Igaz, ha szétszedéskor "ránézésre" jó volt, akkor az az is. :) Kb. mennyi idõ alatt teljesedett ki a hiba?

A gyújtás nem lett esetleg átszerelve elektronikusra?
[i](Módosította Spityu 2010.06.18. 23:19-kor)[/i]

2383 Ackermann Balázs 2010-06-18 21:11:09  Előzmény: Spityu: 70998

Megtörtént, egy korábban viszonylag jó mocin volt H1-1 karbival, itt egyáltalán nem produkált alapjáratot, fordulaton járt, de ha elengedtem azonnal leállt. Összesen két ilyen H1-1 járt még ma benne, változatlan eredménnyel. Holnap elvileg egy másik HB-vel is meg tudom majd próbálni, aztán meglátjuk.

A gyújtás be volt állítva nemsokkal a szétszedés elõtt és ugyanúgy lett visszahelyezve. Igaz újra be kell majd lõni, de biztos, hogy nincs nagyon elállítódva.

2382  Spityu 2010-06-18 20:59:40  Előzmény:Ackermann Balázs: 70997

Ha már így szétszedtétek a motort, többször is, ideje volna feltenni egy másik motoron jól mûködõ karburátort. :)

Aztán próba. Várjuk a fejleményeket, szerintem karbi lesz a hibás, bár a tüsszögés helytelen gyújtási idõpontra is utalhat.

2381 Ackermann Balázs 2010-06-18 20:45:39  Előzmény:Őry Gábor: 70996

28 HB-2 a karbi, a kocsi eredeti karbija elvileg, '80-as évjáratú. A keverékcsavar a legbelsõ állásától 3 fordulatnyit van/volt kitekerve, tekergettem ma próbaképpen. Semmit, egyáltalán semmit nem változik az alapjárata. Igaz hamar lefulladt és lemerült az aksim, úgyhogy nem próbálkozhattam tovább...

Ma megint szétszedtem és összeraktam az egészet sehol egy árva repedés a blokkon, a fõtengely mindkét fele labirintos már hála Madogerynek! :) A tömítések jók, falsszívás szerintem teljesen kizárva.

A tünet pedig változatlan, beindul magas alapjárattal, egy ideig jár így majd leesik egész alacsonyra és lefullad. Közben párszor visszatüsszög a karbikönyökbõl... Ha buzerálom az alapjárati fordulat csavart akkor rögtön leesik a fordulat teljesen és rövidesen lefullad.

Mi legyen vele, új motorért sír vajon? :D Mindenesetre beígértem neki a polírtól kezve minden jóságot, de nem sok sikerrel... Lesz ebbõl autó még szerintetek?:)

2380 Őry Gábor 2010-06-18 13:44:26  Előzmény:Ackermann Balázs: 70993

Az alapjárati rendszer milyen? Pontosan milyen karbi?
Jól van beállítva a keverékcsavar?

2379 Mazák Viktor 2010-06-18 11:27:23  Előzmény:Ackermann Balázs: 70994

Így van, felpörög.

2378 Ackermann Balázs 2010-06-18 10:08:25  Előzmény:Varga Tibor: 70989

Mit kell várni a féktisztítótól, rozsdaoldótól? A felületek tiszták és rozsdamentesek, vagy azért hogy beszívja a gyúlékony cuccot és felpörög-e?

2377 Ackermann Balázs 2010-06-18 10:05:31  Előzmény:Őry Gábor: 70992

Persze, teljesen sima a karbitalp és egy réteg új tömítés van alatta. Nem fél centinyi persze. :) Ott nem szívhat szerintem.

A pillangószelep tengely sem lötyög, sem radiális, sem tegely irányba.

2376 Őry Gábor 2010-06-18 06:16:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 70984

Ha a lendkeréknél kifújna, akkor egyhengerezne.

A karbitalp síkolva van?
A pillangószelep-tengely nem lötyög?


A labirintos megoldáshoz másik lendkerék és egy labirintház kell.
[i](Módosította orygabor 2010.06.18. 08:19-kor)[/i]

2375 jocking . 2010-06-17 21:40:53  Előzmény:Lizák Péter: 70990

Rámegy a trabi karbi (ki gondolná...:D) a wartburg karbi, meg a kéttorkû Pierburg (asszem 2E3), ha a szívósort is cseréled.

2374 Lizák Péter 2010-06-17 20:53:33  Előzmény:Varga Tibor: 70988

5let?
Alapjáraton elvan az autó egy darabig. Aztán lefullad.
Ha rányomok egy kis gázt akkor rendszerint simán lefullad, de van hogy felpörög kicsit, és hirtelen leáll.

Milyern karbit lehet rátenni alakítás nélkül, vagy minimális alakítással?
[i](Módosította PEDROH 2010.06.17. 22:54-kor)[/i]

2373 Varga Tibor 2010-06-17 19:33:05  Előzmény:Ackermann Balázs: 70984

Féktisztítót, rozsdaoldót tessék fújni minden lehetséges falsszívó helyre. ékszíjtárcsához, karbi környékére.
vezérlõtárcsa ilyet nem csinál.

2372 Varga Tibor 2010-06-17 19:31:32  Előzmény:Lizák Péter: 70987

Láttam már sok rossz karbit, de az egyik se ilyet produkált....

2371 Lizák Péter 2010-06-17 18:24:00

Ma nagy örömömre megtudtam, hogy állítólag a karbinak annyi. Azt mondták hogy abszolút nem lehet beállítani. És emiatt folytja le gázadásnál is a motort.
Hát nem tudom.

2370 Ackermann Balázs 2010-06-17 18:06:34  Előzmény:Kalmár Csaba: 70985

Nem fúj ki, alaposan le is pucoltam a felületeket, új a tömítés is, az elsõ bemelegítés után pedig utánhúztam a csavarokat megfelelõ sorrendben. Szóval nem hiszem, hogy itt a gond.

2369 Kalmár Csaba 2010-06-17 12:38:34  Előzmény:Ackermann Balázs: 70984

Hengerfejet néztétek?Nem fúj-e ki?

2368 Ackermann Balázs 2010-06-17 08:57:16

Kollégák, tanácsra lenne szükségem!

Adott egy '80-as Trabi, HB-s karbival jó állapotú motorral. Nincs alapjárata, vagyis csak elég magas és hiába állítom az alapjárati fordulat csavarral visszább, hirtelen leesik és lefullad... A gázbowden laza, nincs elõfeszítve!

Elõször szimeringre gyanakodtam, hogy falsot szív. Szétszedtem az egészet, kipucolva rendesen újratömítve összeraktam, ugyanaz a helyzet. Karbit is kipucoltam mindenhol, H1-1-el is kipróbáltam, ott még ennyire sincs alapjárata, azonnal leáll ha elengedem a gázt.

Okozhatja esetleg, hogy nem fekszenek fel rendesen a vezérlõtárcsák??? Bár fordulaton jól mûködik, nem egyhengerezett! Madogeryvel gondoltuk, hogy beleteszünk egy labirintos lendítõkereket hátha ott szív még mindig, mi kell ehhez a mûvelethez? (lendkerék, labirint, csapágyház is esetleg?)

Írjatok rá valamit légyszi, mert tanácstalan vagyok!

2367 Lizák Péter 2010-06-16 18:57:23  Előzmény:Varga Tibor: 70980

Majd kiderül. Most vizslatják a verdát, mi a baja.

2366 Lizák Péter 2010-06-16 18:56:46  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 70978

a szûrõ is tiszta

2365 jocking . 2010-06-16 18:54:49

Ha már futómû:
Mitõl lehet, hogyha hátramenetben kitekerem teljesen a kormányt valamelyik irányba és közben valamilyen egyenletlenségen megy át a kerék, akkor fura, fémes nyekergõ hangot lehet hallani. Ahogy írtam, a probléma csak hátramenetben jelentkezik és ott is csak akkor, ha buckára megy a kerék.

2364 Varga Tibor 2010-06-16 17:33:36  Előzmény:Lizák Péter: 70977

Ac szállít eleget?
Vákumdob a gyújtásnál? Lehet hogy simán kuka a gyújtáselosztód.

2363 Varga Tibor 2010-06-16 17:31:24  Előzmény:Marton Tamás: 70968

Nekem fél évente haltak meg, mióta nem tudok szerezni gyárit.
Elõször szilentcsere, lengõkar esetleg(annak a gömbfeje is tud ilyet csinálni, majd futómûves.

2362 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-06-16 16:47:08  Előzmény:Lizák Péter: 70977

allergia az van autóknál!:-) Egyik nap hazafelé sûrûn szállingózott a nyárfa - ez a fehér vatta formáju cucc - és a szûrõ tele ment vele.
Betegeskedett is egy pár percig, mire rájöttünk hogy mi a helyzet, és takarítsuk ki.
Már jól van.

TrabiOrr

2361 Lizák Péter 2010-06-16 16:25:59  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 70976

Az egészben az a legjobb, hogy szerelõnél van, és most voltam nála délután. Azt mondta a gyujtása rendben van. A karbit kipucolták, de továbbra is fullad.
Másra nem tudok gondolni, vagy allergia, vagy asztma. Bár kocsinál ilyet még nem diagnosztizáltak. :-D

2360 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-06-16 15:35:28  Előzmény:Lizák Péter: 70975

Szia!

Be kell állítani a gyújtást. Szinkronban legyen azzal amikor a benzint szívja.
Mindenesetben a benzin-levegõ arányt be kell állítani.

Sok sikert!

TrabiOrr
[i](Módosította trabiORR 2010.06.16. 17:35-kor)[/i]

2359 Lizák Péter 2010-06-16 15:22:00

Egy érdekes jelenség. Mint írtam am inap gázadásra rángat a kocsi, mitnha a karbiban lenen valami. Karbi ki lett pucolva, de továbbra is lefullad gázadásra, meg rángat, stb...
ötlet?

2358 Busa Attila József 2010-06-16 14:21:12  Előzmény:Muczán Gábor: 70973

ok
Rézhûtõm van
az repedt meg a fenti csonk mellett kis részen

2357 Muczán Gábor 2010-06-16 14:18:01  Előzmény:Busa Attila József: 70972

Az eredeti, koros mûanyag hûtõ forrasztása gyakorlatilag kidobott pénz. A fáradt, és erodált régi mûanyag hûtõ forrasztgatása lehetséges ugyan, de csak azt lehet vele elérni, hogy otthontól jó messze valahol megint megrepedjen, vagy letörjön egy csonk valahol róla. Az otthoni pucolgatás, vízkõtlenítés érhet valamit, de az nem az igazi tisztítás, a "kézrátételnél és szenteltvizes öblögetésnél" mondjuk jobb megoldás. A rézhûtõ a legjobb megoldás. Van utángyártott mûanyag/alu hûtõ, de az frankón kínai cucc.

MG