Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2475 Palcsik Zoltán 2010-06-30 12:34:54

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, remélem sokkal okosabbak vannak itt a fórumon, mint én. Wartburg 353 kilométeróra berakható Trabant 601-be? Spirál jó bele, vagy másik fajta kell?
Elõre is köszönöm a hozzászólásokat

2474 Tóth Ákos 2010-06-30 07:14:14

Hi!

Rotor nincs beégve? Csiszold fel újból! Nekem annó segített!

2473 Marton Tamás 2010-06-29 19:46:32  Előzmény:Varga Tibor: 71087

Sajnos èn sem akartam elhinni, de most màr biztos, hogy kagylòèk csalnak.
Eddig a gyöngyösi kùtròl tudtam csak, de most màr a hatvani belsõ kùt is patkàny. Egyrèszt a mennyisèggel tuti gond van (5l-es kannàba tankolàskor majdnem egy ujvastagsàgnyival kevesebb, mint maszekèknàl) màsrèszt tènyleg többet eszik, legalàbb 1 de inkàbb 1.5 literrel.
Eskü, hogy nem nyomtam jobban pedig mint màskor. De jobban sem ment.
Amùgy kb. 1.5 hònapja vettem èszre a dolgot a fogyasztàson, ès egyik munkatàrsam szintèn azòta panaszkodik a swiftj-jère, hogy nem akar ùgy menni, ès többet eszik.
Szòval most màr kagylòèkban sem bìzok.

Torpanàs: ABX1.1-nek hàla, ma kicserèltem a gyùjtòtrafòt, ès haver wareszàbòl àtraktam az elosztòt. Torpanàs mèg van, de kisebb jòval, ès ami fura, hogy kb. közèpre tekert (elõgyuszi felè jobban), elosztòval megy a legjobban a gèp. az èn elosztòmmal ilyen àllàsban kb. csak bõgõ hang, meg durrogàs lett volna. persze menni meg nuku.
szóval most màr kezd körvonalazòdni a problèma. Kellene szerezni egy vadiùj elosztòt.
Azèrt a karbit ki fogom dzsuvàzni, nem àrt neki.

Busaattila: Mindenfèlekèpp szerezz egy ledeset, azzal kène összehasonlìtani.

2472 Varga Tibor 2010-06-29 18:46:40  Előzmény:Busa Attila József: 71083

Egyik se teljesen egyforma, nekem mikor volt, sose ment pirosba, mikor kicist elmozdult a 90-rõl, akkor kezdett járni a ventillátor.

2471 Varga Tibor 2010-06-29 18:45:32  Előzmény:Marton Tamás: 71082

Pont a kagylóstól eszik többet a maszekkal szemben?? na nee. Max mert jobban ment tõle és jobban nyomtad.
a torpanás szinte biztos hogy elosztó probléma.

2470   2010-06-29 10:17:50

Ha valakinek van digitális formában, vagy lenne ideje és módja beszkennelni egy karosszéria lakatos témájú könyvet azt nagyon megköszönném!

2469 Busa Attila József 2010-06-29 09:13:13  Előzmény:Marton Tamás: 71084

Nincs ledesem 250km távolságon belül. De ha hazamegyek kipróbálom. További KMGY-s adatokat várok!!!
[i](Módosította busaattila 2010.06.29. 11:13-kor)[/i]

2468 Marton Tamás 2010-06-29 09:01:51  Előzmény:Busa Attila József: 71083

Szòval KMGY! Igazàbòl, ha piros cikk az osztàs kb. 1/4-èt teszi ki, akkor kb. ugyanazt jelenti mint a ledes mûszer led-jei.
Ha nem is közèpen kell àllni a mutatònak, de azèrt nem hiszem, hogy a piros hatàràban. Nem tudsz pròbakèpp egy ledeset visszadobni? Nagy valòszìnûsèggel csak a KMGY csal.
Ha a ledessel nem megy 3. zöldbe, èn akkor nyugodnèk meg. :-)

2467 Busa Attila József 2010-06-29 08:15:54  Előzmény:Marton Tamás: 71082

KMGY mûszerem van és nálam csak akkor kapcsol be a venti, ha a piros határáig érek. Ez ledesnél megint nemtudom mit jelent. A lényeg, hogy olyan ventillátor kapcsoló hõgombát vettem, ami már 92C°-nál nyit és 87C°-ig meg sem áll szemben a gyári 95C°-nál nyitó gombával. Én meg vagyok elégedve. Mondjuk bele lehet kalkulálni azt is, hogy nem a legpontosabb a mért érték, de addig, amíg nem kezd el megint csak a pirosban üzemelni az autó addig nyugodt vagyok. Esetleg lenne olyan valaki, akinek KMGY-je van, hogy hol szokott megállni a hõfokmérõ üzemi használat közben?
[i](Módosította busaattila 2010.06.29. 10:20-kor)[/i]

2466 Marton Tamás 2010-06-29 05:10:14  Előzmény:Őry Gábor: 71081

Az elõgyuszi màr ìgy is elèggè oda van csavarva nekie.
Gyùjtàselosztòra gyanakszom, sztem nem karbi lesz. Haver waresza lesz a donor ma, egyesèvel pakolok àt mindent, ès nèzem mikor szûnik meg a hiba.
De amùgy kiderült, hogy a nagyobb fogyasztàs a "kagylòs" benzin miatt volt. Maszek kùtròl valò benzinnel ismèt jò a fogyasztàs.

Busaattila: piros tartomàny hatàràig? Nem mondanàm mèg jònak azt se.
Pont tegnap araszolgattam pesten, volt szarakodàs dögivel, de a harmadik led mèg vèletlen sem mutatta meg magàt. A venti mondjuk majdnem vègig tekert.
Szòval ezt mondanàm jò hûtèsnek.

2465 Őry Gábor 2010-06-28 06:45:26  Előzmény:Marton Tamás: 71079

Túl kicsi elõgyújtás? Beragadó röpsúlyok?

2464 Busa Attila József 2010-06-27 14:12:50

Sziasztok!

Tegnap vége szakadt a melegedõs és hûtõ problémás idõszaknak. A segítségeteket és tanácsaitokat szeretném megköszönni. KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!!
A végeredmény: vízkõtlenített rendszer, új hûtés csövek, új termosztát, új ventilátor kapcsoló hõgomba, új hûtõ meg persze egy kevés barkácsolás és rohangálás. Az autó most nem melegszik túl. Esetlegesen elmegy a piros tartomány határáig, de nem lépi át azt. nagyon örülök!

Szép napot!
Üdv: Atesz.

2463 Marton Tamás 2010-06-27 07:28:32  Előzmény:jocking .: 71078

No most màn ezt is tudom :-) köszi.

Vèszont mondja màr meg valaki, mèr torpan a kocsi köztes gàztartomànyokban?
Èrtem ez alatt, hogy pl 4.ben 50-nel szèpen megy, de ha szèpen lassan gyorsìtanèk, èrezni, hoy valami visszafogja, torpan. Igaz ez minden fokozatra, lassù, egyenletes gyorsìtàskor. Padlògàzzal viszont gyorsul. Olyan is van, hogy elèrve egy bizonyos fordulatot pl 90-100 között megint torpanva megy.
Gondoltam egy karbitakarìtàsra, amit hamarosan meg is ejtek, de emelett nagyon gyùjtàsproblèmàra gyanakszom. Màr csak azèrt is, mert amiòta torpangat, rosszabb a motor jàràsa, hangja, ès többet is eszik. Kàbelek, elosztòfedèl, rotor, gyertyàk majdnem ùjak. Az elõfordulhat, hogy a gyùjtòtrafò kezd màr elhalòdni, ès nem ad le elèg feszültsèget? Esetleg az elosztò röpsùlyai nem megfelelõen vègzik dolgukat?

2462 jocking . 2010-06-26 17:12:42  Előzmény:Marton Tamás: 71077

A lámpatestbe azért kell külön test, mert a mûszerfalon csak akkor világít a visszajelzés, ha a fényszóró felsõ állásban van. Ennek a kapcsolójához (alias: csipa) kell a test.

2461 Marton Tamás 2010-06-26 11:16:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 71076

A barna-fehèr nekem a làmpatestbe megy. De ha minden mûködik a làmpàdban azon az oldalon, akkor nem tudom mi lehet a szerepe. Mondjuk ha abbòl indulok ki, hogy a generàtor is mûkszik az extra test nèlkül, akkor nem csodàlkozok. :-)

2460 Csády Szabolcs 2010-06-26 07:27:30  Előzmény:Marton Tamás: 71064

Kinyomoztam: ez a bizonyos barna vezeték valóban test, s a kasznihoz van csavarozva, ahogy említetted, csak az a baj, hogy valamelyik elõzõ gazdi rövidebbre csípte...
Most, hogy megtaláltam ennek a vezetéknek a helyét találtam egy másik kóbor vezetéket is...Ugyan ott lóg, mint a másik, az elsõ lámpa mögötti részen. Barna-fehér színû, és az utastérbõl jön. Amúgy ez is test. Ötletek?
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.26. 09:28-kor)[/i]

2459 jocking . 2010-06-25 19:55:05  Előzmény:Lizák Péter: 71074

Mint a szelep egy 4T motorban, vagy mint a vezérlõtárcsa a gyári 2T-ben. Vagyis nem engedik visszaáramolni a benzin-levegõ keveréket oda, ahova már nem szabad visszakerülnie.

2458 Lizák Péter 2010-06-25 18:40:11  Előzmény: Spityu: 71072

és ezek a membránok mire jók a 2Tben?

2457 Ackermann Balázs 2010-06-25 12:02:48  Előzmény: Spityu: 71066

A '80-as Trabimba szeretnék, mert tetszik a technika és talán el tudom majd cserélni a váltómat egy ilyenre. Iszonyat nagy flash lehet dugóban pl, meg egyébként is. Szóval régóta tetszik. Az a baj 6V-os a Trabim és így szeretném hagyni, a donor szerkezet pedig 12, a blokkom maradna és igazából egyszerûbb lenne egy komplett Hyco Trabit venni, de nem tudnám hova tenni, ezért érdekes az egész. Szóval a cél egy tök gyári '80-as Hyco kialakítása. Még ha késõbbi is a váltó.

Csak kicsit félek az egésztõl, hogy nem megbízható és nem úgy fog mûködni ahogy szeretném... :(

2456  Spityu 2010-06-25 11:55:12  Előzmény:Őry Gábor: 71071

De, egy-egy 4 vagy 6 lemezes rezgõszelephez. Csak most látom mennyire hasonlít az avataromban lévõre. Bár ott a szája van... :D

"hatte eine Leistung von ca. 84 PS ,,die passenden Membrane sind von einer 125ccm DT"
[i](Módosította Spityu 2010.06.25. 14:01-kor)[/i]

2455 Őry Gábor 2010-06-25 11:04:04  Előzmény: Spityu: 71067

Csak nem egy membrános blokk?

2454 Kovács István 2010-06-25 10:55:40  Előzmény: Spityu: 71063

Kösz Spityu a felvilágosítást!
Megprobálok ilyet beszerezni ami a képen van amit küldtél, de ha nemtok kapni ilyet akkor marad a piros Loctite...

2453   2010-06-25 10:54:45  Előzmény: Spityu: 71067

Ez ugye nem gyári???

2452 Busa Attila József 2010-06-25 10:13:10

Sziasztok!
Óriási gondba fulladt a kocsim hûtõm renoválása. Sajnos úgy néz ki, hogy a srác, aki meghegesztette a hûtõmet, az sajnos túlhevítette azt és ezért a hûtõ lamellákat összefogó ón kifolyt onnan is, ahonnan nem kellett volna. Sajnos így javíthatatlan lett. Arra kérek mindenkit, hogy amennyibe van valakinek értelmes áron használt réz hûtõje, az dobjon egy elérhetõséget privátban. Nagyon köszönö a segítségeket eddig is!!!
Üdv: Atesz.

2451  Spityu 2010-06-25 10:01:26

Micsoda ócskaság... :D ja, ez nem Hycomat. :))))))
[img]http://i.ebayimg.com/19/!BwQ)zZQB2k~$(KGrHqUOKj8EwbJtCoOLBMIKp8,RT!~~_12.JPG[/img]

2450  Spityu 2010-06-25 09:52:37  Előzmény:Ackermann Balázs: 71065

Oda elméletileg az olajszivattyú hajtása csatlakozik. Sajnos azt nem tudom, hogy mennyire mások az aluöntvények.

Amúgy miért szeretnél hycomatosítani? Hogy ne kelljen kuplungolni a jobbegyben ülve? :D
[i](Módosította Spityu 2010.06.25. 11:54-kor)[/i]

2449 Ackermann Balázs 2010-06-25 08:45:53  Előzmény: Spityu: 71055

És az mi célt szolgál? Gondolom elhagyni nem lehet a spéci fõtengelyt. Pedig de szép is lett volna... :) De a blokk ugyanaz ugye?

2448 Marton Tamás 2010-06-24 21:26:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 71058

Oda màrpedig egy testkàbel kell. Nekem pont barna, ès a kasznihoz van csavarozva.
Nyomozd ki, hogy az a barna kàbel valòban test e, aztàn ha igen, sarut rà, ès tedd a hiànyzò helyre.
Sztem az olajgomba is testet ad zàràskor.

2447  Spityu 2010-06-24 21:04:25  Előzmény:Kovács István: 71062

Hát... tudtommal Hermetik sincsen már (ahogy Hermosal sem) a boltok polcain. Ennek is van valami utódja, amit elméletileg a mai napig gyártanak, de sehol sem találtam, már a nevét sem tudom.

Én lakkot szoktam: Gemini B vagy A + B komponens. Csak A-t ne. :)
De jó oda pl. piros Loctite, esetleg öccá' forintos szilikonkaucsuk alapú is. De volt aki pl. maradék besûrûsödött festékkel kínálta meg a feleket.

Vagy mégis kapható?
[img]http://www.bfsbolt.hu/webshop_images/HERMETIK_nagy.jpg[/img]
[i](Módosította Spityu 2010.06.24. 23:07-kor)[/i]

2446 Kovács István 2010-06-24 20:51:30

SZiasztok!!!

Lenne egy olyan kérdésem hozzátok, hogy én mikor a 2T trabi motorba fõtengelyt szoktam cserélni amikor rakom össze a 2 blokk felet akkor ahol illeszkedik a 2 blokkfél ott egy bizonyos HERMETIK nevû hõre keményedõ tömítõanyaggal szoktam megkenni és ugyrakom össze. Ezta hermetiket annak idelyén Csehszlovákiában gyártották és autosboltokban lehetet kapni ez is onnan volt az enyém de sajnos elfogyott.:S:SS: Azt szeretném kérdezni töletek hogy ti mien tömitö anyagot használtok erre a célra? esetleg lehet még kapni valahol ilyen höre keményedõ tömitö pasztát amit én mondok?? ha tudtok valamit akkor irjatok. Köszönöm elõrre is....

2445 Varga Tibor 2010-06-24 18:26:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 71058

nem. a testkábelt meg jó lenen tudni hogy hova megy, de lehet hogy a generátorról jött, bár ott nem szokott lenni kábel.

2444 Lizák Péter 2010-06-24 15:02:23  Előzmény:Busa Attila József: 71059

Mielõtt izomból szétrobbantod nzd meg melyiket honnan szedted le. Egyet leveszel, helyére teszed az újat :-)
Ennyi.

2443 Busa Attila József 2010-06-24 13:55:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 71057

lol

2442 Csády Szabolcs 2010-06-24 12:50:22

Ma a motortérben matattam ( 4T Trabi ), s találtam a generátor felöli oldalon egy barna ( feltételezem test ) kábelt szabadon. Saru sincs rajta csak a drót ficeg. Az nem lehet, hogy a képen nyíllal jelzett helyrõl szabadult el a generátorról?

[imgw]http://keptarolo.com/image.php?id=8EF1_4C2352E6[/imgw]

A másik kérdésem: az lehet, hogy a töltésvisszajelzõ drótja a visszajelzõ lámpának testet, az olajnyomás-visszajelzõ (alacsony) pedig +-ot adjon?

2441 Csády Szabolcs 2010-06-24 12:40:22  Előzmény:Busa Attila József: 71053

Az pech...Nekem is rá volt írva. Így viszont marad a legózás. Az ne zavarjon meg, hogy pár csõ hosszabb, mint kellene.

2440 Mazur Balázs 2010-06-24 06:52:37  Előzmény:Őry Gábor: 71049

Igen a Mini karbi az a Mini Morris/Cooper karburátorát akarja jelenteni.

Egyenlõre marad az 28H1-1, 70-es dusítófuvókával, ~5mm elõgyulával, 14-10 arányú etanol-benzin(+olaj) keverékkel, aztán meglátom merre érdemes elindulni.

Mazsi

2439  Spityu 2010-06-23 22:01:52  Előzmény:Ackermann Balázs: 71054

Igen, a lendkeréknél van egy belsõ menet a tengely végében.

2438 Ackermann Balázs 2010-06-23 21:54:17

Valaki ismeri jobban a Hycomat rendszert? Csak érdeklõdésképp kérdezném, hogy van különbség a 6 és 12V-os szerkezet között? És tényleg eltér a fõtengely, vagy motorblokk a hagyományostól? Csak mert a szivattyú a váltón van. Mennyire macerás egy hagyományos Trabi hycomatosítása? Próbálta már valaki?

Köszi elõre is az ötleteket.

2437 Busa Attila József 2010-06-23 20:28:50  Előzmény: Bandi: 71052

sajnos nincs így

2436  Bandi 2010-06-23 18:33:49  Előzmény:Busa Attila József: 71051

Elvileg rá van írva mindegyikre hogy hova való!!

2435 Busa Attila József 2010-06-23 18:24:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 71048

Szia!
11db csövet kaptam, de a felét azt sem tudom hol találom majd. Nincs ehhez leírás valahol, hogy milyen csõ, hova megy?

2434 Múzer tibor 2010-06-23 15:40:10

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy 4T trabiban milyen számú kerékcsapágyak vannak elöl illetve hátul?

Köszi!

2433 Őry Gábor 2010-06-23 12:41:10  Előzmény:Mazur Balázs: 71043

A mini karbi az Mini, mint autó karbiját jelenti?

A fúvókázással továbra is azt mondom, hogy kísérlet. Minden motor más. 70-es dúsítót alapból teszek bele. Ha nem megy a 113-assal, akkor jöhet egy 125-ös. Sokan benzinnel is eleve ezt használják.
Nem kell, hanem lehet állítani s gxújtáson. A jobb belsõ hûtés miatt lehet növelni az elõgyújtást, ezt is próbálgatással kell, milliméterenként. Nõ a hatásfok! 5 mm-ig biztos el tudsz menni, de ha szép tiszta, nem kokszos a motor, még tovább is.
[i](Módosította orygabor 2010.06.23. 14:42-kor)[/i]

2432 Csády Szabolcs 2010-06-23 09:10:45  Előzmény:Busa Attila József: 71046

Ha lecseréled a csöveket, akkor még pár helyen fogja engedni a vizet. Nekem a csöcsere, meg a hûtõfelújítás után kb 5-5,5 L víz ment bele.

2431 Csády Szabolcs 2010-06-23 09:03:14  Előzmény:Busa Attila József: 71028

12000 Ft körül voltak összeválogatva. Ha szettben veszed állítólag olyan 15000 körül van...

2430 Busa Attila József 2010-06-23 08:42:45  Előzmény:jocking .: 71045

Különben ezt furcsálltam én is tegnap, mikor tegnap vízkötlenítettem a rendszert. Újboli felöntés után csak kb. 3,5 L ment bele vissza. Most akkor nem értem. Most lent van a hûtõ is, mert komplett hûtésrendszer csere zajlik. A hûtõ legalsó csövénél engedtem le. Nem az lenne a megfelelõ hely?

2429 jocking . 2010-06-23 08:09:43  Előzmény:Busa Attila József: 71044

Hát, kell hogy legyen abban még víz valahol, mert elvileg kb. 7 liter kell hogy legyen benne.

2428 Busa Attila József 2010-06-23 08:05:29

Sziasztok! Az baj, hogy csak kb. 3l vizet tudtam kicsalni a hûtõrendszerembõl?

2427 Mazur Balázs 2010-06-23 06:52:24  Előzmény:Őry Gábor: 71040

Köszi! Csak, mert van egy mini karbim is, esetleg ha már valaki próbálta.... Most már csak két kérdést szeretnék feltenni, és befejeztem :). 1-1 karbit át kell-e fuvókázni (járulékos fuvóka mondjuk 70-es), meg, hogy kell e a gyújtáson állítani?

Mazsi
[i](Módosította Mazsi 2010.06.23. 08:53-kor)[/i]

2426 Varga Tibor 2010-06-23 05:45:29  Előzmény:Petró Dávid: 71041

minden valószínûség szerint, ugyanis nekem is ez van.;)