Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
ha olajos cuccok lehetnek benne, akkor nitrohígító szerintem simán kitakarítja.
Más: Elvittem szerelõhöz a kocsit, és megcsinálta. volt baja az elektromos rendszernek, a karbi nagyon tele volt kosszal, rossz volt a gyújtásszög, fordítva volt rajta az elosztófedél, a fékpofák elkoptak, a kézifék bajos volt. azért ez így elég szép :O de mostmár tényleg nagyon jó a tütü.
Kellemes Karácsonyt! [i](Módosította Jurij 2010.12.25. 18:24-kor)[/i]
Sziasztok! Sajnos ma eljutottam arra a szintre,hogy a jobb hatso kerekcaspagyam az unnepekre valo tisztelettel elkezdett kotyogni, tehat cserere szorul. Vasarlasi es szerelesi tanacsokat szeretnek kerni. A ket unnep kozott meg kene csinalnom, szoval surgos lenne! Tovabbi kellemes unnepeket kivanok mindenkinek! Udv:Atesz.
Annak csak környezetvédelmi szerepe van, az égést nem igazán segíti az olajos vízgõz. Szétvágtam egy ilyen mûanyag hengert, belseje csigaházra hasonlít. Szerintemm arról szól, hogy csak gáznemû anyag menjen utánna a karbi felé. Jó lenne tudni, mi oldja rendesen a benne lerakódó cuccot.
A kartergáz elvezetõ csöveit ma ellenõriztem,de nem tapasztaltam sérülést,szakadást. LEHET,hogy dugulás volt. CSAK találgatok. MA szinte mindent megnéztem,még a vezérmûszíj burkolatot is leszedtem,hisz ott is olajos volt. Az észrevételem az,hogy az olaj nagyobb mennyisége a porlasztó felétõl,lefelé haladva szinte,majdnem körbe a blokkon volt. De mégis a földön lévõ folt jobb oldalt volt. És mikor elindultam,folyt kisebb,nagyobb csöppekben. LEGALÁBBIS a garázsból kiállva. ÉS TRUTYIS VOLT A FÖLDÖN LÉVÕ olaj. Ma ügyködtem,kimostam,friss olaj,szûrõ,letisztítva minden. :) aztán próba. pöci-röfi, a gép indult kicsit ciripelt,aztán a menet közben abbahagyta. UTÁNA control,idáig panaszmentes. :)persze,most duplán odafigyelek majd.
A kartergáz elvezetõ csöveivel mi a helyzet? Nem lehet, hogy nálad szakadt az a csõ és egy dugulás miatt nem a porlasztóba, hanem a szabadba nyomta ki az olajat? Egyáltalán menet közben bújt ki az olaj a motorból, vagy még indítás elõtt vetted észre?
köszi!..Nem,nem indítom a motort:) Magam cseréltem az olajat,s a szûrõt. kb:2hónapja. Utána 2-3nap múlva ellenõriztem. Akkor,probléma nem..volt. Aztán,kb:2hét eltelt ismét néztem. De semmi..gond..nem volt Így,már csak akkor néztem,mikor jó-pár fokkal hidegebb lett. Akkor láttam,hogy fehéres-szûrkés trutyi képzõdött a motorolaj beöntõ résznél. De olaj nem fogyott belõle. Úgy voltam vele,hogy rövidtávon használom. ami igaz is. Aztán kb:1-hete arra lettem figyelmes, valami folyás van alatta. jobboldalt. De pont siettem a postára,s ugye fûtöttem és éreztem,hogy valami olaj,vagy benzin szag jön be. Amikor hazaértem,akkor néztem meg. És láttam,hogy csupa olaj. Letörölgettem amennyire tudtam,használat után ismét olyan lett. és e párnap alatt semmi olaj nem maradt benne. Köszönöm a tanácsokat mindent megnézek.
Ma kaptam egy levelet amiben segítséget kérnek!Én nem igazán tudok ebben segíteni de remélem van köztetek valaki aki hasznos tanácsot tud adni!
"szia uj tag vagyok lene egy kérdésem trabant 1.1 u combim van 1 éve nem volt beinditva és kint ált pörget de nem veszi az üzemanyagot ha megszivom a csövet a benzin szürö után feljöna benzin a szüröbe de amint visza teszem a csövet eltünik a benzina szüröböl miért nem kapja fel az üzemanyagot tudnál segiteni?"
Most az van, hogy az önindító már teker rendesen, mert túl nbagy volt az elõgyújtás. Ma viszont leállt alattam a gép :S körforgalomban, élmény volt :s Debrecenbõl úgy kellett hazavontatni, egybõl a szerelõhöz vittem. Szóval, beindítottam, röfögött egyett, aztán leállt, ha meg fel tudott pörögni, meg volt alapjárat is, akkor meg terhelésnél fulladt le. Gondolom karbidugulás. Menet közben meg amikor kihagyott, akkor nagyokat rántott az autón. Tegnap tankoltam a molnál az evoneo benzint, esetleg az feloldthatott valami szennyezõdést és ettõl eldugult a karbi? egyébként elõtte nem volt vele gond, csak mióta beletankoltam ezt a cuccot. A 4T-mben pierburg 2E karbi van, szétszedtem, az egyik fúvóka nagyon koszos volt, azt kitakarítottam, bár nem tudom hogy annak mi szerepe van. no röviden ennyi történt ma :/
Gyújtásállításhoz tartós vagy ideiglenes megoldásnak: alapjáraton a fordulatszámcsúcs plusszos végére tekerni (tehát elõgyújtás felé). Majd tesztkör. Ha teljes terhelésnél nem csörög, akkor lehet még adni neki. Tesztkör. Ha csörög, picit visszavenni.
Tegyük fel, hogy a fenti módszerrel megtaláltuk az optimális terhelési elõgyújtást. Ellenõrizzük le, hogy az alapjárat eközben milyen? Hogyan indul az autó? Ha nehézkesen, akkor bizony vissza kell venni belõle.
Optimális esetben könnyen indul, és erõs is a motor, ugyanakkor nem csörög be. Nem rég egy Ladánál beállítottam strobival az elõírt értékre, de nem igazán vált be. Aztán a fenti módszerrel, és faja. Szóval igenis van, hogy fülre jobb a végeredmény.
De nyilván ez sok mindentõl függ. Karbibeállítás (pillangószelep, alapjárati rendszer stb.), motor kopottsága (sûrítési végnyomás). Gyári új, bejáratott motornál még nem piszkált karburátorral valószínûleg a gyári elõírás a megfelelõ.
Azonban nem mindig igaz, hogy a nagy elõgyújtás és a csörgéshatár az optimális a teljesítményt illetõen. Nemrég állítottam fülre gázhoz. Kb. végállásban(!) volt már az elosztó és még nem csörrent be, csak benzinen. Azonban a fogyasztásom megnõtt, mert mégsem volt optimális. Most a kerületén mérve kb. 5mm-rel van a gyárihoz képest elforgatva az alumíniumház és egyik üzemanyagnál sem csörög, a fogyasztás is jó. 6-7 liter gázból hosszú távon, 9-10 liter rövid, városi, hegymászós szakaszokon. [i](Módosította Spityu 2010.12.20. 21:23-kor)[/i]
Igen, a probléma úgy néz ki megoldódott, az idõjárás is pont megfelelõ volt a tesztelésre, mondjuk nekem kevésbé, majd sz*rrá fagytam, tegnap reggel -20 volt Hatvanban, kb 100-150m gyaloglás után (ami a munkahely öltözõje és a parkoló közötti táv), leesett az orrom a helyérõl úgy éreztem (vagyis nem éreztem semmit belõle) :D Szóval mentem a pucolás óta kb. 200Km-t, és most néztem meg hogy áll a dolog: Kartercsõ belseje "egészségesen" kapuccsinós, tehát csak a falon van vékonyan rárakódva, boxkesztyûbe semmi nem jutott, nemhogy a karbiba. Szerintem elkönyvelhetjük, hogy igenis dugulás volt a probléma, évenkénti takarítás mindenképp ajánlott olyan motoroknál amik már kopottak, és nagy kartergázzal rendelkeznek. De legalábbis, mikor beköszönt a nagyobb hideg, érdemes kitakarítani. Na meg szerintem azt a derékszögû kanyart érdemes kiegyenesíteni az alsó kartercsõbõl, megkönnyítve így a cuccnak a karterba való visszaáramlást.
madogery: Szerintem egyszerûen feljön az, ha tele van a karter gázzal, és csak telítõdik, telítõdik a dugulás miatt. Egyszer valahol fel kell jönni. :) Ráadásul abba az olajba a lendítõsonkák bele-bele fordulnak mintegy "tojásverõt" képezve, és elkezd az olajban a kartergáz beleoldódni, sztem ebbõl keletkezik a kapuccsinó. Ráadásul a túlzott szívatóhasználat miatt elbenzinesedik az olaj, hígul, megkönnyítve a gáznak a beleoldódást. A dugulás miatt a fenti vákuum is nõ, nincs meg a körforgás, aztán ha mégis megindul a cucc felfelé a karbi is rásegít a szívásra. Kipuff: nekem kb. 2 hete tört (pedig nem volt korhadt!) el az "Y" után rögtön (wareszé igen). Este 11-ig ment a kopácsolás a pincében havernál, na meg a pálcás gányolás. Nem baj, legalább a dobot is megtrógerkedtem, mert már elforgott benne a csonk, úgy szét volt törve a hegesztés és kifújt. Igaz, hogy 5db hüvelykujjnyi luk lett azon a lemezen, de fél tubus sziló megoldotta a dolgot, feltöltöttük peremig a dob végét. :D Remélhetõleg jövõre tudok egy normális rendszert csinálni alá.
Bajusz79: A legutolsó esetben akarom csak kikötni a csövet, ha már kitalálták, legyen ott. Ráadásul mint írtam, nekem köztes tartományban torpanós a gázadás, ha nincs bedugva a csõ. Erre még nem találtam magyarázatot. Tán áhítozik a mérges gázra a karbi? :) Na meg tényleg kopott a motorom, egy olyan filter nem sokáig lenne nálam tiszta, szerintem pár 100km után tocsogna a kapuccsinótól. Így még van esélye visszafolyni amikor nem jár a motor. Ezért is kell a kartercsövet/dobozt idõnként takarítani, ezt most megtanultam. Az AC szívás lehet, én minden évben egyszer szétborítom, és megnézem a membrán állapotát. Ráadásul tömítõpasztával teszem össze a biztonság kedvéért. Amúgy ennek a leválasztó hengeres doboznak mi lenne a funkciója? Páraleválasztó? Vagy mi a szösz? Belenéztem amikor kimostam, de átlátok a másik nagy lyukra benne, azon kívül meg mintha le lenne törve benne valami, úgy csörög, kis darabokban távozik is belõle.
Jurij: Tavaly én is így jártam, nyáron ment a gép mint állat, indított is rendesen, de ahogy jött a hideg, csak nyögött az önindító. Aztán egyszer a melóhely parkolójában épp indítom hazafele menet, egyszercsak odakiabál az egyik tag: "nagy az elõgyújtás!" ;) Pár fokkal visszatekertem, és boldogan tekert a cucc. :) De szégyeltem magam, hogy erre nem jöttem rá nagyon sokáig, állandóan az önindítót takarítottam. Nem is tudom már mióta nem vettem ki az önindítót, annyira meghálálta a gyújtásállítást. De egy strobis baeállítás már nagyon ráférne, mindig fülre tekerem oda, ahova.
Ne ilyedj meg csak látványos a baj!Nekem tavaj volt a hármas golfomon ugyanez.Eltömödött az olajbeöntösapkán(amugy szuszogó)a lyuk,valszeg a téli rövid távú használattol(nálam 12km reggel 12km este)és mivel a felmelegedö motor tágul,és a szuszogo a párábol lett fehér truty-tol eldudult igy kinyomta a vezérmü tengely szimeringet, a vezérmü szij felöl,és a burkolaton belül az olaj lefojt a fötengely fele.Én azt is vettem amikor felmértem a hibát,majd szétszedéskor derült ki hogy vez,mü,tengely szimmering,de szerencsére egyforma a kettö. A javitási költség:szimering 700ft,olaj+szürö+2óra barkácsszakkör.Ja,tovább fog tartani amig mindent lemosol:)) Ja a tanulság: HA RÖVIDTÁVON HASZNÁLOD AZ AUTOT,3 HETENTE NÉZZ RÁ AZ OLAJBEÖNTÖRE,MERT A MOTORPÁRA AZ OLAJJAL KEVEREDVE NEM TUD EL PÁROLOGNI ÉS ELDUGULHAT. NEM NAGY ÜGY,HA MEGJÖNNEK A PLUSSZOK,NEMKELL EZZEL FOGLALKOZNI.
Elõször is a motort meg ne próbáld beindítani. Másodszor nézd meg, hogy hol lehet a szivárgás kiinduló pontja. Én valamelyik szimmeringre gyanakszom. Ha a motortér is kapott belõle rendesen, akkor talán a vezérmûkeréknél lévõ. Ha ott nem látsz erre utaló nyomot, akkor nézd meg a kartergáz bödönjénél, hátha neked is befagyott. Esetleg még a nívópálcánál. Ha nem lettél okosabb, akkor önts bele annyi olajat, amennyi kell, és figyelve indítsd be. Érdemes elõtte lemosni a motort Brigéciollal, vagy hasonlóval és akkor biztosan meglátod a probléma forrását.
Milyen gyakran ellenõrzöd az olajszintet? Nem figyeltél meg lassú, de biztos fogyást? A szimmeringekre inkább ez a jellemzõ. A hirtelen elõjövõ gyors fogyást általában valamilyen nagyobb nyomás alatt lévõ alkatrész meghibásodása okozza. Nálam pl. az olajszûrõ volt rosszul meghúzva, emiatt egyszer kinyomta mellette.
Eberek. van egy kis problémám. De lehet,hogy nem is kicsi:( A 4T-bõl,eltûnt a motorolaj. olajfoltot találtam,jobb-oldalt. A motorterem is tiszta-olaj,mintha kifújta volna. AZ Olajlámpám is világít már. És a szép hangja is megváltozott. Szerintetek mi lehet vele?
Tegnap este gondoltam egyet, kimentem egyet pörögni egy jó kis hawas parkolóba. Egyszer csak hallom, iszonyú trakker hang jön a kocsi alól, és elment az ereje. Mondom faxa, kipu eddig bírta, amúgy is szitáwá rohadt már szegény;)...
Ma wettem egy komplett rendszert (lengyelt, csak ilyen wolt), rakom fel, igen ám, de kampók ezen röwidebbek a szokásosnál, és egy mezei lemezcsíkban wégzõdnek. Amennyire lehetett, wisszahajlítottam a kampó wégét, de sztem még így is necces, mert elég röwid a lemezcsík. Wki találkozott már ilyennel, nem esik le?
Ami wiszont érdekes benne: a leömõ alu és - hála Istennek - nincs benne az az idióta szûkítés a hattyúnyaknál, mégis szuperül elfér;).
Hááát nem vagyok biztos abban, hogy nem lehet két szinte teljesen megegyezõ autót összerakni, azzal a különbséggel, hogy az egyik csövezett meg mondjuk terpesztett stb. stb. Tegyük fel megkérdezik: hová lett a csõ, ez meg az (az idõközi vizsgán)? Mire a válasz: hát vissza lett alakítva! Persze ez akkor lehetséges, ha lefülelés után még hazaengednek a legrövidebb útvonalon és a fényképeken kívül nem készül más. (Nem tudom, hogy hivatalosan így zajlik-e, egy példán kívül, ott így jártak el a sünök. A tulaj is. :) )
Amúgy nem akarok senkit sem buzdítani ilyesmire, ezt szögezzük le!
Lehet választani: - drága - legális, - olcsó - illegális, - köztes - legális megoldások között.
Utóbbi a tréler esete, alkalmankénti szállításhoz. Mert ugye csöves autót alkalmanként használ az ember. Még mindig nem ajánlom utcára... bukósisak nélkül ill. lazán hagyott övekkel életveszélyes. Képzelje el mindenki a szituációt, amikor sisakkal a fejen "Jó napot!"-ot köszön a sofõr a rendõrnek. Lehúzott övekkel pedig a szélvédõtörlést, rakodópolcon való matatást stb. [i](Módosította Spityu 2010.12.20. 14:13-kor)[/i]
"klónkasztni, CO-hegesztõ. Ha a csövessel megállítanak, és észreveszik, jó esetben elküldenek NKH vizsgára, ahova már az utcai (tip-top!) állapotú kocsi gurulna el"
Na ezt neee! Egyrészt mert hát ugye ez törvénytelen, másrészt mert digitális kamerával felveszik a kocsi képét az NKH szakemberei, a részleteket jegyzõkönyvben rögzítik ilyen esetben. Na most ennyire tökéletesen klónozni nem lehet, hogy ne vegyék észre a különbséget. Sztem ebbõl már a kérdezõ megértette mivel jár a dolog, és eldönti hogy mi legyen.
Én azt "javasolnám" (persze felelõsségvállalás nélkül), hogy csík lemez, számbeütõkészlet, klónkasztni, CO-hegesztõ. Ha a csövessel megállítanak, és észreveszik, jó esetben elküldenek NKH vizsgára, ahova már az utcai (tip-top!) állapotú kocsi gurulna el. Rosszabb esetben azonnali rendszám le, lefoglalás, tarkólövés, pénzbírság. Utóbbi eset részleteit nem tudom pontosan. :)
Amúgy egyszerû közgazdaságtan: ki kell számolni, hogy mennyibe kerül legálisan és mennyibe kerül "occsón". Utóbbihoz hozzá kell adni a becsült bírságok, "idõközi" mûszaki vizsgák összegét (mondjuk 5 év alatt) és választani kisebb összegût. A témához kapcsolódóan az egyedi azonosító hamisítása kerül "csak" bele az erkölcsibe - asszem. :) [i](Módosította Spityu 2010.12.20. 10:34-kor)[/i]
A vizsgánál kérik mostanában a Gépkönyvet, ha csöves az autó. A Gépkönyvet MNASZ éves hitelesítéssel lehet birtokolni. Vagy vizsgán sokezerért jattossal áttologatni. De az is pénz, és egyre kevesebb helyen vállalják a rizikót.
De végülis mindegy, mert a srác olcsót kért. Olcsón ezek se így, se úgy nem mennek. A legolcsóbb ahogy eddig volt neki. Benne van és kész. A rettegés a Yardtól még ingyen van. Ha elkapják lehet valahogy kisírni, vagy bármi. Ennyit tud az ember olcsón. Az összes többi megoldás drága, nincs mirõl beszélni.
A versenyautós rész igaz, a licenszes már nem egészen, szerintem MNASZ tagság nem kell. Egyik RSB-s versenyzõnek nincs különösebb licensze tudtommal (de lehet, hogy van és neked van igazad!). Továbbá tény, hogy hivatalos versenyautóként üzemel a vas. Rendszámos, minden átalakítás beírva a forgalmiba.
Ami biztos: sokba fog kerülni legálisan (2-300E). A csövezést minõsített szakember készítheti, ez alaphangon 100E, de inkább 150E, és akkor még jön a bürokrácia, ami szintén nem olcsó. Alternatív megoldás lehet: - klón autó, - csavaros csõ (bár a felfogatások miatt mûszakira kell ismerõs, de legalább a fényképeken nem látszik), - ha utcai autót akarsz csövezni, akkor hátsó ablakok sötétítése.
Az apróhirdetésbe tetted fel az egyébként ide passzoló kérdésedet, melyet most bemásolnék ide!
"Sziasztok!!
Nem tud valaki véletlen abba segíteni nekem, hogy a trabimban van beépítve bukócsõ, s hogy lehetne azt minnél olcsóbban, vagy inkább kölcségmentessen beiratni a forgalmiba? vagy eggyeltalán lehetséges ez??? "
Nem lehet! Bukócsõ csak gépkönyves versenyautóban lehet legálisan. (illegálisan bármibe beépíthetõ, akár babakocsiba is:-) ) A bukócsõ csak FIA homológ lehet, meg kell felelnie minden nemzetközi és hazai elõírásnak, és minõsített kivitelezõ építheti. Gépkönyves kocsit az vizsgáztathat, akinek van versenyzõi licence, és fizeti az MNASZ tagságot. Újonan Trabiba csövet már nem lehet építeni, esetleg a Classic (veterán kategória) jelenthet kivételt, da az út még kissé kitaposatlan, és olcsóságról nemigen beszélhetünk.
Olcsó megoldást kerestél. Az pedig az illegalitás mezeje lehet ebben az esetben, amit mi nem javasolhatunk, de kétségkívül olcsó:-)
A "farigcsált" csövezés azért jó, mert szerencsétlen esetben rosszabb mintha nem lenne semmi a kocsiban. Ifjú korunkban, vagy húsz éve keringett egy kép (nem a netkorszakban, csak olyan gyenge papírkép), amelyen egy kispályás focikapu alakú, valszeg vízcsõbõl stupekolt csövezés, egy egyszerû mezei borulásnál beroggyant, eltört, és átöklelte a szerencsétlen srácot, miközben a Trabi teteje alig roggyant meg.
Önindító gondom megoldva, túl nagy volt az elõgyújtás. Holnap este viszem szerelõhöz, beállíttatom stroboszkóppalm neg ha már ott van a tütü, akkor a féket megnézetem. köszi a tippet, bevált ;D
Ne engedd szerintem a kartergázt a karbiba vissza. Nekem úgy van megoldva, hogy a boxkesztyût a leválasztóval összekötõ csövet kiiktattam. Boxkesztyût ledugóztam, a leválasztó csonkjára egy akvarisztikában használatos szivacshengert tettem, de bármilyen szivacs megteszi, csak ez volt kéznél. Sokáig bírta az elsõ, közben 5W-40-es félszintetikus olajról, (elvileg)teljesen szintetikusra váltottam. Szerelõ ismerõsöm mondta, hogy az olaj minõsége is szerepet játszik a dologban. Az új szûrõn nem igazán látszik, hogy telítõdne. Mondjuk nekem újszerû a motor, meg olajcsere is 5ezrenként van, lehet egy kopottabb szerkezet hamar teledurrantaná a szivacsszûrõt meg a motorteret is, esetleg az utastérbe is jutna az aromából. De akkor lehet alkalmazni a padlólemez alá levezetõs módszert. A leválasztót szerintem akkor is érdemes meghagyni. Amúgy ilyen leválasztót láttam gyárilag polifoam szerû anyagba burkoltat, még vezeték is lógott belõle, talán fûtésé. A héten találkoztam egy nepperrel, 4T waresszal jött, távozás elõtt 1 liter olajat öntött a motorba, mondván "fogyasztja". Indított, rugdosta a gázt, a kocsi meg csak torpant, egyre fehérebben füstölt és le is állt. Ott még a légszûrõ házat is telenyomta olajjal, de nem volt kapuccsinó sehol, csak olaj, aminek nagyon benzinszaga volt, meg híg is volt. Itt az AC-nál erõsen folyt a benzin a hengerfejbe, az így felhígult olajat már könnyebben felszívta a karbiig szerintem. Nagyon durván tiszta volt a hengerfej belül, szerintem régtõl mosta a benzin. Szóval a lyukas AC membrán vagy a rosszul záró tûszelep is szerpet játszhat a jelenségben.
Az elõgyújtás csak tipp, bár magától nem szokott csak úgy elmászkálni. Mert ugyebár a következõk miatt tekerhet erõtlenül: kevés a delej, haldoklik az önindító, szorul a motor.
A túl nagy elõgyújtás egész egyszerûen azért fogja vissza az önindítót, mert a láng felsõ holtpont elõtt elkezdi nyomni a dugattyút. Az önindítóval ellentétes irányba.
Akkor nézd + a bal hátsót is, mert ha ez is meleg, akkor walszeg lewegõs az a kör. Ha csak a jobb elsõ, akkor munkahenger ill. wezetõcsap begyógyuás az elsõdleges gyanú.
igen, nyomom, elengedem, és gyengébben, de továbbra is fog. ezt nem mindig csinálja. az elõgyuszit megnézem majd holnap, bár nem nagyon értem, hogy az elõgyújtás miatt miért tekerné erõtlenül az önindító a motort.
99% a gagyi magyar föfékhenger! Az egyik kollégának (2T) ugyanez a jelenség, mikor bemelegedik a fék egy picit, elkezd fogni. Õ ilyenkor kiszedi a fékgombát, majd visszateszi, de Te ezt ne nagyon tedd, ha nem muszáj, mert 4T-nél nekem eddig mindig beesett utána a pedál, és egy kínkeserwes, gyötredelmes légtelenítési kísérletben wégzõdõtt(lásd lejjebb).
Nézd +, h a nyomórúd és a fõfékhenger között megwan-e a holtjáték, (azaz hallod-e a koppanást, ahogy hirtelen rálépsz a fékre).
Ha igen, akkor én légtelenítenék egyet, bár ez a 4T-n sztem egy lehetetlen dolog, de azért érdemes +próbálni. Mindenképp 2 ember kell hozzá, szigorúan a nyitós-elzárós protokoll szerint! Ne ijedj meg, ha lenyomás után, miután a segítõ már elzárta a légtelenítõt, elengeded a pedált, majd mikor újra rálépsz a pedálra, az beesik padlóig. Tapasztalatom szerint fékfolyadék wmiért(???) nem képes lefolyni(!!!) a tartályból az ffh-ba "csak úgy", már több autón szoptam ezzel. Teendõ: pedál benyom padlóig, majd amilyen hirtelen csak tudod, engedd el a pedált úgy, h magától pattanjon vissza alaphelyzetbe (visszaengedni nem jó!). Néhány ilyen próbálkozás után egyszer csak leszippant egy kis folyadékot, ekkor már rá tudsz pumpálni, h újra kemény legyen a pedál és folytatni tudd a légtelenítési kísérletet. És ezt a szopást minden egyes légtelenítõ nyitás után sajnos el kell játszani, ami 10-20 nyitás is lehet fékmunkahengerenként. Elég idegõrlõ. Közben nehogy kifogyjon a tartályból a nafta, erre nagyon figyelj!!!
Ha nem lewegõs, a wezetõcsapokat is érdemes csekkolni - ahogy már említették, h nem gyógyultak-e be ill. h a fékmunkahenger dugattyúi nem gyógyultak-e be.
A fék az érdekes. Mármint nyomod és ha elengednéd, akkor is fogna még az elsõ? Ha igen, akkor talán a fékbetétek megvezetõ pálcái dzsuvásak. Talán...
Az önindítóra azt tudom mondani, hogy talán nagy az alapelõgyújtás, ekkor szokott erõtlenül tekerni az önindító. Pl. a héten raktunk össze egy motort és akkor is elõjött, visszatekerve máris szebben forgott és el is indult a gépezet. A te esetedben viszont valószínûbb az új akksi valamilyen jellegû problémája szerintem. Esetleg teszteld le másik kocsiban is. [i](Módosította Spityu 2010.12.18. 20:40-kor)[/i]
Szóval, 4T trabi fékpedál nagyon felkeményedik, és ilyenkor az elsõ fékek fognak (mármint beragad a fék), de nem blokkolásig. Aztán kis idõ múlva enged, és a fékpedál sem fog annyira fent.
Másik, önindító nagyon nehezen teker új akkumulátorral, azzal mi lehet? Nehéz kiszerelni? [i](Módosította Jurij 2010.12.18. 20:28-kor)[/i]
Nagyon érdekes ez az olaj felnyomós történet, bár már régen hallottam elõször, azóta sem értem, h hogyan képes felmenni egyszerre ennyi az olaj egy, az olajszintnél magasabban kezdõdõ csõcsonkba...
A gyári csõben is ott a törés, ne aggódj, a magyart meg max fél éwente amúgy is cserélni kell, mert - nem találod ki;) - nem olajálló és szétreped...
Mostanság minden nap zúzom az új gépet sóban-fagyban (sajnos), és figyeltem, nehogy elõforduljon az említett kappucsínós jelenség. Eddig - kopp-kopp-kopp - hála az égnek semmi, pedig próbáltam melegen és hidegen waló elindulást is.
Esetleg ez összefüggésben kéne legyen a motor elhasználódottsági fokáwal, azaz a túlsok kartegáz esetén mindig elõ kéne, h forduljon ez hidegben?
Apropó, hideg, wagy már meleg motornál fordult elõ Nálad a jelenség?
Üdv! Van valakinek tapasztalata gyári trabi benzinkályhával? Szereztem egyet de nem az igazi. Azt hittem sokkal jobb lesz tõle a fûtés, de nem fúj túl meleg levegõt. A belseje szép vörösen izzik, úgyhogy elvileg jól mûködik. A gyári tankja meg a benzinpumpa hiányzik, bontóban találtam egy eberspacher pumpát hozzá, arról megy. Nem is ég stabilan, könnyen kialszik, csavargattam már a levegõcsavart, benzinmennyiséget állítottam, kipucoltam de sehogy nem jó. Mennyire voltak üzembiztosak ezek a kályhák, meg egyáltalán javít valamit a fûtésen?
Kedves Klubtagok/Barátaim! 2010.12.31-én Szilveszterkor Trabant-Wartburg baráti találkozót szervezünk Kecskeméten!A program:31-én 10-11-ig gyülekezõ a kecskeméti Nagy Tesco parkolójában benzinkút mellett! 11.30-tól felvonulás a városban,12-ig utánna irány a Buborék Sörözõ és Étterem ahol menü fogyasztása lehetséges! A menü:Grízgaluska leves,Tojásos lecsóval töltött sertésszelet fûszeres burgonyával! Ebéd után kötetlen beszélgetés amíg kedv kitart és délután mikor mindenki menne elõtte évbúcsúztató felvonulás ismét a városban!Zárásként ismét a Tesco parkoló Kölyökpezsgõs (jogsira való tekintettel)koccantás hangos buék elköszönés és mindenki mehet amerre menni szeretne! A szervezõk mindenki szeretettel várnak és mindenki vendégünk egy pohár meleg teára! Mindenkit Szeretettel várunk: Szilveszter,PEDROH,2TJanó
U.i.:Mindenkit megkérnénk,hogy dec.29-ig jelezze részvételi szándékát és hogy kér-e menüt a Buborékban mivel szilveszterkor nem fõznek normál mennyiségetés ha sokan lennénk többet fõznek hogy mindenkinek jusson!Köszönjük!
Ma Zombie (ismered szerintem , legalábbis hallásból) gépe eljátszotta ugyanezt! Nívópálcánál is felnyomta az olajat, meg a boxkesztyû levétele után a karbi tetején is állt az olaj, belül meg ahogy te írod egy kis kapuccsinó volt a karbiba! Neki egyenlõre kikötöttük a kartercsövet a boxkesztyûbõl és ledugóztuk a helyét addig is aztán kitakarítottuk a karbit így hibátlan megint! Majd ha nálad minden hibátlan lesz ezek után hogy kitakarítottad a kartercsövet meg a tartályt lehet megmondom neki hogy õ is pucolja ki és kösse vissza! Egyenlõre annyiban maradtunk lehet kivezeti az autó aljára!
Megvolt a kartercsõ + doboz takarítás, meg persze a karbié is. Kicsit csavartam nyitóirányba a szívatón is. Ma mentem 100km-t, és utána nem volt se olaj se kapuccsinó a szívócsonkban, a kartercsõben picit halványan, de elenyészõ. Amikor szét volt szedve az egész, a szelepfedélen befújtam és szépen jött vissza a kartercsövön a levegõ, pár bluggyanás után. Az alsó kartercsõ ami a blokkra megy utángyártott, és van benne egy derékszögû gyári hajlítás. A teóriám az, hogy ez okozta a bajt, mégpedig azzal, hogy a derékszög miatt, felhalmozódott és megállt benne a dzsuva idõvel, és beleköthetett a nagy hidegben, az olaj feldúsult a kartergázzal, miközben a nyomás is nõtt a karterban miatta, és egyszercsak felerõszakolta magát. Ezt megoldottam úgy, hogy levágtam a csõbõl, és a derékszöget feljebb húztam, így már jóval kisebb szöget zár be, nem ad vízszintes talajt a kapuccsinónak. Szerintem a gyári csõ majdnem egyenes volt anno, nem értem miért ilyeneket gyártanak. Most még megyek pár próba km-t, a szívatót most visszaállítottam, hátha nem befolyásolja a dolgot.
Pont most a napokban töltöttem után olajat, mert a szelepfedélnél folyamatosan ereszt, és fogy. 1 lityót töltöttem után, mert már erõs kanyarban bevillogott az olajnyomás. De még így is csak a nívópálca 1/3-nál volt a szint. Szerintem most reggel az a kb. 1 litert ki is nyomta. Voltam ma szerelõ havernál, õ is hasonlókat mondott, meg még azt, hogy sokáig van szívatón, nagy a vákuum, és nem is felnyomja, hanem felszívja az olajat. Lehet hogy benzines az olaj, de igazából ez ellen nem tudok semmit sem tenni, minthogy az egész témával kapcsolatban tanácstalan vagyok már. Ráadásul azt is észrevettem, ha nincs bedugva a kartercsõ, köztes tartományokban torpangat gyorsításkor. Azt szereti ha be van dugva. Most nem merek több olajat önteni bele, pedig megint villog az olajnyomás erõs kanyarokban, félek, hogy megismétlõdik az egész.
jocking: Erre én is gondoltam, de egyenlõre csak csinálok egy kartercsõ/doboz takarítást, meg a karbit újfent kipucolom, meg még állítok a szívatón, hogy picit nagyobbra nyissa hidegben a csappantyút, ne legyen akkora vákuum. Igazából ha ez sem jön be, marad a kartercsõ lelógatás.
Ez általában abból van, hogy valamelyik kartercsõben megfagy a kicsapódott víz, és lesz benne egy szép kis dugó. Ilyenkor a másik, még el nem dugult csövön meg szépen felszalad az olaj a karbiba. Nekem is volt már ilyen, de én megoldottam a dolgot: vettem 2 direkszûrõformájú kis szellõzõt a 2 kivezetõ csõre és mind a kettõt lelógattam a kocsi alá. Azóta se volt ilyen gond, a fizikai kialakítás miatt nem is lehet. :)
Olajszint megfelelõ? Esetleg nem benzinesedett el a motorolaj? Szagáról és a viszkozitásáról felismerni... jéghidegen is majdnem olyan, mint amilyennek üzemmelegen kellene lennie. Nekem úgy tûnik, mintha habosodna és amiatt jutna fel cseppfolyós anyag is a gázok mellett a karbiba.
No ma reggel hazafele ismét megfulladt a drágám ebben a nagy hidegben. Egybõl levettem a szívócsonkot, hátha megint kappuccsinósak a fúvókák. De nem, most színültig voltak olajjal! Rohadt mérges vagyok. Egy pár benzines beöntés után csak haza tudtam jönni, persze a csövet lekötöttem, de mikor hazaértem, fogadott a köv szép látvány. Az egész motortér csupa olaj lett, de addigra a kartercsövön csak a gáz áramlott kifelé. Most akkor csak el volt valahol dugulva? Akárhogy húztam kézzel a gázkart, már nem jött csak a gáz. Az az érdekes, hogy a múltkori eset is a nagy hidegben történt. Tanácstalan vagyok. Amit tudok csinálni, az a kartercsõ és karterdoboz kitakarítása (na meg a karbitakarítás újfent), aztán vissza az egész. De félek, hogy újra megismétlõdik az egész, amikor nagy hideg lesz. Dugulás lehetett abban karterdobozban? Vagy mitõl nyomja fel kompletten az olajat, és mér csak a nagy hidegben?
A tegnapi nap felcsaptam mûszerésznek! Apám erre azt mondaná hogy mûszer volt csak a többi hiányzott!:D Na szóval a viccet félretéve sikerûlt két feketedobozból eggyet csinálni! Kb. 3 órámba kerûlt de megérte mert jólett!
Van egy emberem, aki évek óta javítja nekem a tirisztoros gyújtásokat. Komplett felújítja, kábelt cserél, és tranyókat ha kell. hívj az irodában, és el tudom intézni a javítást.
a hétvégén elment vadászni a tirisztoros gyújtásom esetleg javítani lehet-e vagy kuka az egész? Van itthon mégegy de annál csak az egyik henger jó a másiknak nem ad szikrát! A kettõbõl lehetne eggyet csinálni szerintetek?