Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2575 Lizák Péter 2010-07-27 05:54:27

Üdv Urak!

Az utóbbi idõben többször felfigyeltem, hogy benzinszag van az autóban. Viszont a motortérben nem találok folyásra utaló nyomot. A tanknál is minden rendben.
Lenne egy kérdésem fõleg Tibke felé. A hagyományos AC-t le lehet cserélni valami elektromos darabra? Ha igen milyen típuséra? Mert baromira idegesít, hogy ott van a gyertya felett, és nekem gyanús, hogy onnan jön a benzinszag.

2574 Tóth Ákos 2010-07-26 23:03:37  Előzmény:Varga Tibor: 71187

Márpedig nem.
De valszeg rájöttem mi a hiba. de nem merném kijelenteni hogy tuti az!
Ugyanis a karbi alatt a gumitalp két helyen is el van válva egymástól. amikor próbáltam indítani ott is folyt ki enyhén a benzin. Meg nagyon lehet mozgatni.
Most gyors kötelegõvel odahúztam amennyire csak tudtam a felömlõhöz. Most úgy áll, mint Katiban a gyerek. De már nem volt erõm beindítani. Mást csináltam rajta.
Majd holnap délelõtt. Nem kéne sokáig kitartanija ennek a szar fos gyári vebernek.
Ugyanis Pesten vár a Pierburg... de odáig el kell jutni. tolni meg nem kéne:D!
:D

2573 Busa Attila József 2010-07-26 20:54:03  Előzmény:Tóth Ákos: 71184

Szerintem úgy tudod betenni a hûtõt, hogy 4db tartó villácskát hegesztesz a frissen festett homlokfalad belsejébe, és így csak fentrõl belecsúsztatod a hûtõdet, vagy marad a gyári megoldás...

2572 Kiszter István Balázs 2010-07-26 20:34:07

Hali!
1.
2 hónap alatt 2x krepált be az önindítóm. Csak kattan egyet és ennyi.Mikor kicseréltem a behúzó rész ugyanaz maradt. Egy darabig jó volt, aztán megint csak katt. Mi lehet a bibi?

2. Múltkor említettem,h alapjáraton csattog a váltóm. Szabálytalanul csattan egyet-egyet néha. Ha kinyomom a kuplungot abbahagyja.Ez mi lehet és mennyire gázos?

elõre is köszi a válaszokat!:confused:

2571 Varga Tibor 2010-07-26 19:01:10  Előzmény:Tóth Ákos: 71182

[i]Pár helyen elakadtam... kis apróság....[/i]

Ezektõl indulnia kellene gázadásra....

2570 Varga Tibor 2010-07-26 18:50:12  Előzmény:Tóth Ákos: 71185

Képgaléria--> Kapcsolási rajz. Ott van a Wartburgé is, meg a Trabanté is. Trabiéból van magyar is. konkrétan tökugyanaz szinte mint a Wartburg.

2569 Tóth Ákos 2010-07-26 18:46:10

HELP ME!

Valaki küldje már el nekem legyen oly szíves az WB 1.3 elektromos kapcsolási rajzát. de van ebbõl pdf változat is! Régen innen az oldalról is le lehetett tölteni. de most nem1találom. Megköszönném nagyon!

Üdv_Szmuki

2568 Tóth Ákos 2010-07-26 09:31:54  Előzmény:Busa Attila József: 71183

Igen! a két alsó csavart meg tudom húzni. de felülre csak egy gyerekkéz férne el..

Makacskodik a kicsike! Ugyanis szikra van kaja van... de nem indul.
Gyújtás kb jó. ebéd után szétkapom a karbit, mert tuti ott lesz a hiba forrása.
önindítóm legalább dolgozik, ha már ilyen sokat pihent:DDD
Csak gyõzze az akksi!

2567 Busa Attila József 2010-07-26 05:57:15  Előzmény:Tóth Ákos: 71182

Eddig a rácsokon nyúltál be elõl?
Alulról nem férsz hozzá? Vagy ott van a rács?

2566 Tóth Ákos 2010-07-25 23:50:11

Sziasztok!

Hazajött a gépsas:) Így ma délután neki is kezdtem a szerelésének!
és ki is kiszereltem magam.... most fejeztem be a szerelést!

Eddig jutottam.

Ez a kib@szott esõ is ilyenkor tud esni....:(((( így ami a legfontosabb lett volna a szélvédõk betétele elnapolódott a rossz idõ miatt. De nem volt probléma más munkát találni a vason. a motortérrel kezdtem.

Holnap folyt. köv.

Pár kép ízelítõnek milyen is lesz....
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653245.jpg[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653243.jpg[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653242.jpg[/imgw]
A lényeget meg majdnem kihagytam LoL!xD

Gyári kábelezésem van.

Így a színek,színhelyesek.

Pár helyen elakadtam... kis apróság....

1pár: Sárga-fekete csíkos karbi?de hova?+V?
Fekete-sárga csíkos karbi?de hova?- V?



1pár: fekete
sárga termosztátban való hõgomba ugye? de nem szeretném kinyírni a KMGY-et! Így ha szembe álok a kocsival a balba oldali pinre melyik megy?

Illetve elõl nekem VW-AUDI aluhûtõm van(nem tudom milyen kocsiba volt gyárilag!)

De jó cucc.

A lényeg hogy amit a képen lehet látni mindkét oldalon ezzel a kis alátéttel van befogatva a homlokfalba(vagyis volt a régibe..).
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653240.jpg[/imgw]
Miliméterre egyezik pont belepasszol! szóval az a 4mm kb simán és jól megfogja a hûtõt. vagyis megfogná ha sikerülne meghúzni!
De mivel eddig gyári homlokfal volt. Ekkor csõkulcsal belehetett férni. és így kivülrõl meg lehetett húzni. De mivel nekem már itt rács van és ez nem levehetõ!
Hogy a francba húzzam meg ezeket a csavarokat?

Ötletek?

Ennek a hûtõnek a hõleadása lényegesen jobb mint a gyárié!

De ha nincs más lehetõség, akkor beteszek egy gyárit, de nem szívesen.

Az elkövetkezendõ tunning beszerelés miatt kellene ez a nagy(-obb) hûtõ!

Gányolni nem szeretnék!


Elõre THX a válaszokat!





Így kicsit barátságosabb....
[i](Módosította Tibke 2010.07.26. 20:52-kor)[/i]

2565   2010-07-23 18:17:52  Előzmény:Tóth Ákos: 71180

Köszi :)

2564 Tóth Ákos 2010-07-23 18:13:30


Ha valaki ilyenre vadászik itt van mibe keresse->

PIERBURG 2E3

Model Year of release Version of engine Code Carburator no

Passat 1988 – 1992 1,6/53kW RF 037129016B
Passat Kat. 1988 – 1992 1,6/53kW EZ,ABN 037129016B

Polo/Derby 1983 -1985 1,3/40kW HK 052129016F
Polo/Derby/Golf 1985 – 1992 1,3/40kW MH(2G)NU 030129016C
Polo Coupe 1982 – 1991 1,3/55kW GK 052129016E
Golf/Jetta 1983 – 1988 1,3/40kW HK 052129016F

1,3/37kW HW 052129016B
Golf/Jetta (A) 1987 – 1989 1,3/44kW 2C 030129016B

:D:cool:

2563 Marton Tamás 2010-07-22 16:56:42  Előzmény:Lizák Péter: 71177

Asszem a 120-asèt szoktàk. Nem a favorit-èra, ès az elsõ ùjabb feliciàkra gondoltam, azokban pierburg vòt ugyebàr :-)

Jurij: 64x33.9x37 a mèrete. Szàmot valòban nem ìr a robbantott àbràs alkatrèszkönyv.
De èn kèrdeztem felènk a csapàgybòtban, egybõl tudtàk melyik az. Sok autòban van ez a mèret.
Mellesleg 3500ft-èrt van itt japàn gyàrtmànyù, köv hònapban nekem is vennem kell, a 2500ft-osok màr most lògnak, (1 èvesek) többet nem veszek a zsombinàl csapàgyat.

2562   2010-07-22 11:33:11

4T Trabi elsõkerék csapágyának van valami száma? Vagy veszek autósboltból Trabihoz kérve, és akkor az tuti jó, vagy szám alapján megérdeklõdném az SKFnél, hogy mennyi, mert az SKF meg elég jó minõségû. Cserére szorul, mert 60nál morajló hangot ad :O

2561 Lizák Péter 2010-07-22 11:16:31  Előzmény:Marton Tamás: 71175

Skodából melyik?

2560   2010-07-22 08:32:20  Előzmény:Marton Tamás: 71175

de ki lehet belõle irtani, amúgy ja, arra gondoltam.

2559 Marton Tamás 2010-07-22 08:30:56  Előzmény:Tóth Balázs: 71173

Fontos a teljesìtmèny ès a fogyasztàs?
Skoda karbi pl kèzi szìvatòs ès kèttorkù. Àllìtòlag jòl megy vele.

Jurij: Ha a pierburgra gondolsz, az automata szìvatòs.

2558   2010-07-21 09:44:50  Előzmény:Tóth Balázs: 71173

VW GOLF II 1.3

2557 Tóth Balázs 2010-07-21 08:22:33

háj!

milyen karbit + beömlõt ajánlotok a gyári helyett 1.1-es tarbira, ami nem automata szívatós!

2556 Nagy József 2010-07-20 14:20:57

Ja esetleg nincs valakinek elfekvõben egy pár csapterpesztõje 20-25mm-es kellene!

2555 Nagy József 2010-07-20 14:18:18  Előzmény:Lizák Péter: 71170

Köszi neked is! Most javult a helyzet a gyertyakábeleket zavarszûrõvel láttam el ami eredeti made in DDR :P A gyertyakábel amúgy is szén szálas ezt még megtetõztem egy zavarszûrõvel:D Most talán jó de a biztonság kedvéért belemezelem a motorháztetõt meg a fejegység elé berakok egy zavarszûrõt még! Az áramot nem a gyújtás biztijétõl kapja hanem állandó!
Köszi még egyszer a segítséget!!!!

2554 Lizák Péter 2010-07-20 13:28:58  Előzmény:Nagy József: 71169

Hát akkor zavarszûrõ elõ. De egyébként a gyertyakupakokat sem ártana árnyékoltra cserélni.
Meg ha lehet ne arról az áramkörrõl (biztitábla ugye) vegyél neki tápot ahonnan a gyujtást is kapja ennyi.
Valamint próbáld ki, hogy teszel valami nagyobb lemezt a motorháztetõ belsejére, ami árnyékol.

2553 Nagy József 2010-07-20 11:15:13  Előzmény:Busa Attila József: 71168

Köszi kipróbálom!

2552 Busa Attila József 2010-07-20 09:15:08  Előzmény:Nagy József: 71167

Irány az autós bolt és kb. 200Ft a zavarszûrõ és a 12V-os betáp elé sorba beforrasztod, vagy az aljzatával együtt "felcsokizod" és kész!!!

2551 Nagy József 2010-07-20 06:51:35  Előzmény:Busa Attila József: 71166

Ó Nagyon szépen köszönöm a gyors választ! Nekem is azt mondták hogy a fejegység tápja nem olyan mint a régi mert az kitûnõen ment ez meg nem, azt mondták hogy ebben nincs zavarszûrõ!
A fejegységgel nem adtak zavarszûrõt!
A gyújtógyertyakábelek újak és nagyon jó márkájúak Magneti Marelli!

;)
[i](Módosította Pepe87 2010.07.20. 08:52-kor)[/i]

2550 Busa Attila József 2010-07-20 06:30:21  Előzmény:Nagy József: 71165

Szia!

Ezek szerint, ha jól értem, akkor beindított motor nélkül nem recseg, nem vibrál, nem rezeg semmi, hanem szól szépen a rendszer?
Általában annyi szokott lenni a legnagyobb probléma, hogy a fejegység bemenõ tápja nem rendelkezik külön zavarszûrõs biztosítékkal, amit ugye sorba kell kötni. Elméletileg a fejegységgel adtak gyárilag zavarszûrõt. Ha ez van, akkor szerintem szintén ide be kell rakni egy egyenáramú kondenzátort, ami nem engedi át azokat az áramtüskéket, amik a gyertya begyújtásakor keletkeznek. Esetleg megoldás lehet, hogy lecseréled a gyújtógyertya kábeleket újakra, mert azok szoktak még áthúzni. Mindenképpen a bemenõ tápot kellene zavarszûrni!!!

Üdv: Atesz.

U.I.: Utánanézek milyen zavarszûrés van tápbemenetre.

2549 Nagy József 2010-07-20 05:48:35

Segítségeteket kérném! Egy jó ideje küzdök ezzel a problémával, mégpedig a zavarszûréssel! Nemrég vettem egy MNC Evolution Fejegységet, és most azzal küzdök hogy jó legyen, mert állandóan megzavarodik miután a kocsit beindítom! Az USB-t zavarja vagy a fejegységemet? Mert ha beindítom a kocsit akkor lehet hallani a pattogást, de nem vészes! Ezeket csináltam eddig hibaelhárítás végett: szénszálas gyújtókábelek, 8db zavarszûrõ a trafókra RCA kábel leárnyékolása még egy soron, vezetékeket újrarendeztem a pozitív kábeltõl messze raktam a hangszórókábeleket ezeket mindet egy autó audio szerelõ mondta! Ja a trafókat is vissza cseréltem már az eredetiekre de semmi!
Az autóm 601-es

Valaki segítsen mert nem tudom hallgatni a zenét!

2548 Busa Attila József 2010-07-16 05:53:07  Előzmény:Katona Zoltán: 71163

Én mást olvastam róla. Egyáltalán nem 2T-re találták ki és nem csak rally-ban tolják. Minden esetben nekem megér 5.000Ft-ot, hogy a már régen rossz katalizátoromat kicseréljem valami jobb dologra. Ez a minek neked kérdés majdnem olyan, hogy minek neked a kipufogó, vagy, hogy minek neked kipróbálni az új dolgokat. Ha nem válik be max leveszem és eladom feléért. És aztán...? Maximum szerzek egy referenciát 2.500Ft-ért. Szerintem belevágok!!!
Üdv: Atesz.

2547 Katona Zoltán 2010-07-15 21:54:56  Előzmény:Busa Attila József: 71161

És az minek neked?

Ennek véleményem szerint kétütemûeknél, és rally autóknál volna értelme... nem 1.1 meg 1.3 motoroknál... Azért szerintem ne dõljetek be mindennek, amit a neten árulak. SZ.V.SZ.!

2546  Spityu 2010-07-14 18:59:34

Tudtommal úgy mûködik mind a szívócsõbe, mind pedig a kipufogórendszerbe épített spirális gyorsító, hogy a motor bizonyos mértékû munkáját felhasználva egyfajta lendületet ad az áramló gáznak (a becsavarás miatt), ami a következõ ütemnél(?) odakerülõ légtömeget jobban kirántja a hengerbõl... "hogyakarjammagánakkifejezni" :P
Illetve szívócsõnél szintén "megrántja" a légszûrõházból a gázt, ami miatt szívószelepnyitáskor (megfelelõ méretezésnél) valamelyest lendületben lesz a levegõ... vagymi... nem tudom jobban elmagyarázni, így is eléggé szakszerûtlenül írom le, nem beszélve arról, hogy lehet az egész egy nagy vakítás és csak elméletben érvényesül(egyáltalán?).
És állítólag az így befektett munka segítségével annyival jobb lesz a töltéscsere, hogy a motor teljesítménye megnõ. Szóval W(bef) < W(kap).

Amúgy ültem ilyen kocsiban, aminek a kipuff rendszerében van ilyen szerkezet, piszok jól megy, de azon az aggregáton kb. semmi sem gyári. :)

Alapvetõ gázgyorsítóként szolgál ugyebár kétütemû mociknál az elsõ kúp is a rezonátordobokon, ami a hangtölcsér elvén rántja meg kipufogáskor a légtömeget, a túlsó kúp (vagy fal!) pedig a reflektor, a visszatöltést szolgálja, de ez már egészen más téma.

2545 Busa Attila József 2010-07-14 18:13:00  Előzmény:Katona Zoltán: 71160

Elméletileg van benne egy spirálisan kiképezett kerámiabetét, ami felgyorsítja a beérkezõ levegõ áramlását!

2544 Katona Zoltán 2010-07-14 16:01:22  Előzmény:Busa Attila József: 71159


Nem inkább kevésbé akadályozza? Hogy gyorsítja?

2543 Busa Attila József 2010-07-14 06:14:20  Előzmény:Katona Zoltán: 71156

Szia!

A gyorsító dob a katalizátor vagy a középsõ kipufogó dob helyére megy. Meggyorsítja a levegõ kifele áramlását. Itt egy link róla.
http://shop.kabex.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=54:kipufogo-koezepdob-gyorsito&catid=34:aktualis

2542  Spityu 2010-07-13 21:25:40

Szerintetek a spirex parasztvakítás?

2541 Lizák Péter 2010-07-13 20:55:54  Előzmény:Katona Zoltán: 71156

Még a végén kiderül, hogy utánégetõt, meg hipertérhajtómûvet is szeretne bele.

2540 Katona Zoltán 2010-07-13 20:17:28  Előzmény:Busa Attila József: 71148

[i]"Közbensõ gyorsító dob is menne bele"[/i]

Ez mit jelent, és mi az értelme? Pontosan hogy néz ki? És hogy mûködik? Ezt tudod?

2539 Varga Tibor 2010-07-13 19:58:20  Előzmény:Busa Attila József: 71148

Csak hangot szeretnél, vagy teljesítményjavulást is remélnél?

2538 Varga Tibor 2010-07-13 19:57:48  Előzmény:Lizák Péter: 71151

1.1-re ne is tedd fel.
60-re se erõltetném, mivel ezt 900 ccm-hez tervezték, és elég érzékeny a 2T technika a kipufogóra.

2537 Busa Attila József 2010-07-13 08:24:47  Előzmény:Tóth Ákos: 71152

Nekem az kicsit drága egyenlõre.

2536 Tóth Ákos 2010-07-13 06:36:44  Előzmény:Busa Attila József: 71150

http://www.janodob.hu/sportleomlok.html

Nekem is itthon porosodik. De mihelyst kész lesz a fényezés! felkerül már végre!
Amúgy elég borsos az ára 30e HUF körül van->
Saját:-> http://img2.tar.hu/szmuki/img/73291666.jpg#3

2535 Lizák Péter 2010-07-13 05:52:35

Szerintetek egy ilyen dobot hogy lehetne feldobni a trabantra?

[img]http://trabantklub.hu/twk/hirdetes_pic/kep_20100617_183544.jpg[/img]
Csak mert van egy ilyenem itthon kocsit még nem látott...
A hirdetések közt találtam itt wartburg dobként szerepel, én Barkas dobként kaptam anno.
Milyen hangja lehet ezzel egy 4Tnek?
Illetve egy 601-esnek? :-)

2534 Busa Attila József 2010-07-13 05:37:32  Előzmény:Tóth Ákos: 71149

Ezt így árulják boltban is, hogy 4--1 Janó leömlõ? Hol lehet venni?

2533 Tóth Ákos 2010-07-13 05:30:32

Csak a lényeget kihagytátok! Amin áll, vagy bukik egy jó kipufogórendszer!
4-2-1-es 50-es JANÓ leömlõ! Mert hiába van rajta 60-as csõ ha gyári öntvényleömlõ van rajta. Ettõl még ugyan úgy meg van fojtva a motor, csak nagy hangja lesz.

2532 Busa Attila József 2010-07-12 20:45:50

Savállóból valaki tudna nekem ajánlani kipufogó csövet a leömlõtõl? Közbensõ gyorsító dob is menne bele új DTM ovál hátsó dobbal.

2531 Busa Attila József 2010-07-12 20:41:16  Előzmény:Marton Tamás: 71142

Marha rendes vagy, a szomszédok így is szeretnek!

2530  Bandi 2010-07-12 19:06:13  Előzmény:Lizák Péter: 71144

Ha teheted akkor használtan vedd ami még szép állapotban van, az új dobnak elöbb még ki kell égnie..Az beletellik egy kis idõbe...

2529  Bandi 2010-07-12 19:04:20  Előzmény:Lizák Péter: 71144

Nekem is még az 1.1-en volt.
De nekem csak egy dob volt az a sportdob hátul.
Elöl a csonktól folyamatában jött egy 50-es csõ,aztán hátul a DTM dob ovál véggel!
De 1.1-re elég egy olyan kis dob ami 1000ccm-ig jó.
1.1-re teljesen jó,ja és hagyd meg az elsõ dobot...:cool:

2528 Lizák Péter 2010-07-12 18:57:15  Előzmény: Bandi: 71143

Akkor Trabant 1.1-re? valami egyszerû de nem túl feltûnõ, de hatásos?

2527  Bandi 2010-07-12 18:49:30  Előzmény:Busa Attila József: 71141

A mérete én sem tudom,de támogatom Patron gondolatát..
Nekem is úgy volt és jó volt,igaz kicsit hallatta magát.
:cool:

2526 Marton Tamás 2010-07-12 18:45:45  Előzmény:Busa Attila József: 71141

Nem kell az, b*zd ki alòla azt a gyàri fost, egyenes 60-as csõ az "Y"-tòl, a vègère meg egy sportdob, oszt' haccòljon! :-)
Bocs de ez kelett! :D
De nemsokà megmondja valaki kevèsbè abberàlt, mint èn. ;-)