Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2600   2010-07-31 18:07:05  Előzmény:Marton Tamás: 71214

pedig még kettõt találtam :D

A Pierburg 2E és 2E3 között van valami lényeges különbség? Vagy szinte teljesen ugyanaz a két karbi?
Neten találtam részletes leírást a 2E3-ról, az ábrák szerint semmi különbséget nem fedeztem fel.

A szívászajcsökkentõ nem megy rá a karbira, mert a belsõ átmérõje kb 86mm, a Pierburg teteje meg kb 92 mm, és nem lehet ráerõszakolni.
Most vagy csinálok egy átalakítót, és akkor marad a gyári légszûrõrendszer, vagy valami olyasmit teszek rá, mint ami volt, ilyen kör alakú légszûrõház ami a karbira van rögzítve.

2599 Soós Árpád István 2010-07-31 15:53:26  Előzmény: : 71202

Akkor azért egy "jó" bontó.Én sokkal jobban szeretem a bontókban magam leszedni a dolgokat,mert a bontósok eldobálják a csavarokat,ha nem jön le valami akkor letépik.stb.Múltkor is egy Wartburgban volt egy eredeti karcmentes szélvédõ,na,mondtam ezt meg is veszem.Azt erre odajött a hülyegyerek,mondta hogy õ kiszedi,én mondtam hogy ne,de õ csak-csak "kivette",azt nem tudom mit csinált,de nem végig repesztette az egész szélvédõt?!Olyan mérges voltam rá.
[i](Módosította Wartburg 2010.07.31. 17:56-kor)[/i]

2598 Marton Tamás 2010-07-31 15:46:34  Előzmény:Tóth Ákos: 71209

Biztos, hogy benzint nem kap, nem pedig gyùjtàst? Ha szar is a karbi, annyi nyàlat mindig szolgàltat, hogy beinduljon, max leàll, vagy szarul jàr.

Jurij: na oda azèrt nem megyek le karbit bontani :-)

2597 Tóth Ákos 2010-07-31 15:42:50  Előzmény:Tóth Ákos: 71212

Amikor mondta! befecskendeztem minden hengerbe 5ml olajat. De ugyan úgy visító hangja van!!
Most várom a hétfõt hát ha tud valaki(autószerelõ) fogadni....
de ha ilyen ütemben jönnek a problémák akkor a táppénzembõl kifutok, és megint ott fogok tartani hogy vissza melóba, és MÉG MINDIG NINCS KÉSZ A KOCSIM!!!!!!!!!
Pics@ba az egésszel! Eddig elég lelkes voltam de most padlón vagyok. egy motor kuka.....

2596 Tóth Ákos 2010-07-31 15:42:39

No hol is kezdjem!

Szomszédban autószerelõ lakik. Õ segített a a végén a hiba okát feltárni.
Több kevesebb sikerrel.
AZ a lényeg hogy szerinte addig önindítózhattam(amíg próbálkoztam de nem sok 12-16alkalom. hogy a henger tetejénél(felsõ gyûrû)nem kapott olajat, és ezáltal letapattak a gyûrûk. és ezáltal el ment belõle a komperszzió...:(((((((((((((((((((((((((((((((((((8
Higgyek neki?
De valamit nem értek. 15.alkalomra tõk normális hangja volt a forgó motornak.
a 16. önindítózásra meg valami iszonyat visító hangja lett. hogy most ez az önindítóból vagy a hengerbõl jön? Egyértelmûen nem megállapítható. hogy mivel kompresziómérõm ninc és szombat délután van+ az autószerelõm akihez szoktam hordani az OFF-ot 3hétre el ment nyaraln! MAjd aug közepe táján jön vissza....:(((((

NEM TUDOM hogy lesz ebbõl Alsóõrs...:(

2595 Őry Gábor 2010-07-31 13:05:44

Az ugye már mindenkinek világos, hogy egy szál drótnak is van lelke, nemhogy a Trabi üzemanyagellátó részének! Mert mi a rossebért csinálná, hogy folyik a benzinem, mikor elõtte direkt leellenõriztem vízben, hogy nem ereszt-e az úszóházfedélnél valalmi? Belemerítettem vízbe és belefújtam egy csövön. Semmi buborék. Persze, nem azonnal kezdte a folyatást a bestia, hanem a próbakör után, amikor már fullra össze volt pakolva...:mad::mad::mad:

2594   2010-07-31 12:59:34  Előzmény:Tóth Ákos: 71209

felakadt úszó?

2593 Tóth Ákos 2010-07-31 12:48:56

miért nem kap benzint a 4henger?????
Látszólag minden stimmel! karbiba megy be a cucc
?:S:rolleyes::eek:

2592  Spityu 2010-07-31 06:04:14  Előzmény:Oláh Olivér: 71197

Nekem elsõre az ugrott be, hogy ez a gyári dob bele. Mert ha megnézzük, akkor a fûtés rész lényegében csak egy héj a dob körül.
Ezt cáfolja az a tény, hogy a kimenõ csõnél lévõ merevítõ ott van, és gyárinak tûnik. Ugyebár a rendes dobnál a fûtés-héjon található. Vagyis a "belén" nincsen.

Még arra is gondoltam, hogy sorozatgyártású A-s dob :D De annak vékony mindenütt.

2591   2010-07-31 05:45:48  Előzmény:Marton Tamás: 71205

Debrecenben van a Derék utcán.

2590 Kovács István 2010-07-31 00:54:17  Előzmény:Marton Tamás: 71205

uhhh akkor nekünk nagy szerencsénk volt Ádámmal hogy minket nem fotóztak le:S
de linkeld be a képet mindenfélekép, nagyon kíváncsi vagyok rá!!!
[i](Módosította kovi9158 2010.07.31. 02:58-kor)[/i]

2589 Marton Tamás 2010-07-30 23:50:16  Előzmény: : 71202

Melyik bontò ez? Csak nem a keresztùri ùti bontòk egyike? Mert ha igen akkor nemsokàra meglàtogatom õket szerszàmmal èn is :-)

[i]OFF! Adam: megnèztem a neten a trafi fotòt. Szerencsètek van, ahogy gondoltam tènyleg a faromat kaptàk le :-( elvileg ercsi, èrdi ùt 3. alòl mèrtek. Van a kèpen egy elõzni tilos tàbla is, ès mintha enyhe emelkedõn mennènk. De nem tûnik lakott területnek. Majd belinkelem a kèpet, hàtha valaki meg tudja càfolni, hogy ott 50-nel kell menni. Nem tudom elhinni, hogy nem tartottuk be[/i]

2588 Reining Ádám 2010-07-30 23:04:55  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 71198

A Kispolszkié egyáltalán nem ilyen, köze nincs ennek a Kispolákhoz!

2587 Varga Tibor 2010-07-30 20:52:13  Előzmény:Nagy József: 71196

Igen, sokkal késõbb rakódik rá a koksz, késõbb fog csörögni, nekem is fel volt. több ezer km után is még aranysárga volt a dugó meg a hengerfej.

2586   2010-07-30 17:42:55  Előzmény:Marton Tamás: 71200

szia, természetesen mindenrõl be fogok számolni, amint lesz valami fejlemény. 10rõl indult, de kértem kis kedvezményt, 8ért ideadta a bontós.

U.I.: ez ilyen szereld magad dolog, szal van 250 autó, megkeresed hogy mi kell neked, és kiszereled, õk is kiszerelik, de úgy drágább, szal oda szerszámmal érdemes menni. Jettából szereltem ki.

[i](Módosította Jurij 2010.07.30. 19:45-kor)[/i]
nekem akkor kattogott az önindító, amikor meghalt az akkumulátorom.

2584 Marton Tamás 2010-07-30 17:41:42  Előzmény: : 71199

No akkor ha sikerült belõnöd teljesen, èrdekelnènek tapasznyalatok a teljesìtmènyt ès a
fogyasztàst illetõen is!
Amùgy mennyièrt sikerült szerezni?

2583   2010-07-30 17:11:08

Ma vettem Pierburg 2E karbit szívósorral, fel is raktam, be is indult a motor, ilyen egyenletes még sosem volt az alapjárat. Holnap folytatom a szerelést, mert ma még csak össze lett dobva, egy kis alakítgatást még igényel a rendszer. a Bontóban még volt két ilyen karbi,egyik egy poloban, másik egy passatban.

2582 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-30 17:09:23  Előzmény:Oláh Olivér: 71197

Nem Trabant, és utángyártott
Talán a Polski Fiat 126P-jéhez hasonlít.


Trabiorr

2581 Oláh Olivér 2010-07-30 17:02:03

Mai nap szerzeménye!
Kérdésem pedig az lenne, hogy tud valamit valaki errõl a típusról valamit.
Én Trabantnak nézem, de érdekes, mert a fûtés nyílásai mintha hiányoznának!?
Ha tud valaki errõl valamit szóljon!

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100730/P7302863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100730/P7302864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100730/P7302865_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

2580 Nagy József 2010-07-30 14:27:05

Volna egy kérdésem! Valamit ér-e az ha felpolírozom a dugó tetejét meg a hengerfej belsejét 2t-nél? amúgy a forgattyús ház is fel van!

2579 Lizák Péter 2010-07-28 06:26:48  Előzmény:Marton Tamás: 71192

A csövet igen. Mert az a furcsa, hogy csak akkor van ha megyek vele. Amikor tavaly a csõ votl szétdurranva akkor állandóan benzin szag volt.

2578 Varga Tibor 2010-07-27 21:40:34  Előzmény:Lizák Péter: 71191

Le lehet cserélni, újonnan kisnyomású Ac, 10-14 ezer ft között van, k*-csi bt.
0.8 barosat kérj, az még elbírja a jövõben a webert is. konkrét tipus nincs, tehát bontóban nem nagyon tudsz túrni.

2577 Varga Tibor 2010-07-27 21:38:26  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71188

[i]Egy darabig jó volt, aztán megint csak katt. Mi lehet a bibi? [/i]

Motor-akku közti testkábel pl, vagy a pozitív szál nem érintkezik rendesen.

2576 Marton Tamás 2010-07-27 21:35:40  Előzmény:Lizák Péter: 71191

A beöntõcsõ ès a tank közötti gumicsövet is lecsekkoltad? Nekem az volt kirepedezve, ès egyik napròl a màsikra repedt teljesen szèt. Amìg nem vettem màsikat, mindig beszìvva mentem dolgozni :-) szòval nèzz rà. Nekem az gyanùs.

Elektromos AC-kbòl meg àrulnak univerzàlisat. Èn bontottat nem szìvesen tennèk be.

2575 Lizák Péter 2010-07-27 05:54:27

Üdv Urak!

Az utóbbi idõben többször felfigyeltem, hogy benzinszag van az autóban. Viszont a motortérben nem találok folyásra utaló nyomot. A tanknál is minden rendben.
Lenne egy kérdésem fõleg Tibke felé. A hagyományos AC-t le lehet cserélni valami elektromos darabra? Ha igen milyen típuséra? Mert baromira idegesít, hogy ott van a gyertya felett, és nekem gyanús, hogy onnan jön a benzinszag.

2574 Tóth Ákos 2010-07-26 23:03:37  Előzmény:Varga Tibor: 71187

Márpedig nem.
De valszeg rájöttem mi a hiba. de nem merném kijelenteni hogy tuti az!
Ugyanis a karbi alatt a gumitalp két helyen is el van válva egymástól. amikor próbáltam indítani ott is folyt ki enyhén a benzin. Meg nagyon lehet mozgatni.
Most gyors kötelegõvel odahúztam amennyire csak tudtam a felömlõhöz. Most úgy áll, mint Katiban a gyerek. De már nem volt erõm beindítani. Mást csináltam rajta.
Majd holnap délelõtt. Nem kéne sokáig kitartanija ennek a szar fos gyári vebernek.
Ugyanis Pesten vár a Pierburg... de odáig el kell jutni. tolni meg nem kéne:D!
:D

2573 Busa Attila József 2010-07-26 20:54:03  Előzmény:Tóth Ákos: 71184

Szerintem úgy tudod betenni a hûtõt, hogy 4db tartó villácskát hegesztesz a frissen festett homlokfalad belsejébe, és így csak fentrõl belecsúsztatod a hûtõdet, vagy marad a gyári megoldás...

2572 Kiszter István Balázs 2010-07-26 20:34:07

Hali!
1.
2 hónap alatt 2x krepált be az önindítóm. Csak kattan egyet és ennyi.Mikor kicseréltem a behúzó rész ugyanaz maradt. Egy darabig jó volt, aztán megint csak katt. Mi lehet a bibi?

2. Múltkor említettem,h alapjáraton csattog a váltóm. Szabálytalanul csattan egyet-egyet néha. Ha kinyomom a kuplungot abbahagyja.Ez mi lehet és mennyire gázos?

elõre is köszi a válaszokat!:confused:

2571 Varga Tibor 2010-07-26 19:01:10  Előzmény:Tóth Ákos: 71182

[i]Pár helyen elakadtam... kis apróság....[/i]

Ezektõl indulnia kellene gázadásra....

2570 Varga Tibor 2010-07-26 18:50:12  Előzmény:Tóth Ákos: 71185

Képgaléria--> Kapcsolási rajz. Ott van a Wartburgé is, meg a Trabanté is. Trabiéból van magyar is. konkrétan tökugyanaz szinte mint a Wartburg.

2569 Tóth Ákos 2010-07-26 18:46:10

HELP ME!

Valaki küldje már el nekem legyen oly szíves az WB 1.3 elektromos kapcsolási rajzát. de van ebbõl pdf változat is! Régen innen az oldalról is le lehetett tölteni. de most nem1találom. Megköszönném nagyon!

Üdv_Szmuki

2568 Tóth Ákos 2010-07-26 09:31:54  Előzmény:Busa Attila József: 71183

Igen! a két alsó csavart meg tudom húzni. de felülre csak egy gyerekkéz férne el..

Makacskodik a kicsike! Ugyanis szikra van kaja van... de nem indul.
Gyújtás kb jó. ebéd után szétkapom a karbit, mert tuti ott lesz a hiba forrása.
önindítóm legalább dolgozik, ha már ilyen sokat pihent:DDD
Csak gyõzze az akksi!

2567 Busa Attila József 2010-07-26 05:57:15  Előzmény:Tóth Ákos: 71182

Eddig a rácsokon nyúltál be elõl?
Alulról nem férsz hozzá? Vagy ott van a rács?

2566 Tóth Ákos 2010-07-25 23:50:11

Sziasztok!

Hazajött a gépsas:) Így ma délután neki is kezdtem a szerelésének!
és ki is kiszereltem magam.... most fejeztem be a szerelést!

Eddig jutottam.

Ez a kib@szott esõ is ilyenkor tud esni....:(((( így ami a legfontosabb lett volna a szélvédõk betétele elnapolódott a rossz idõ miatt. De nem volt probléma más munkát találni a vason. a motortérrel kezdtem.

Holnap folyt. köv.

Pár kép ízelítõnek milyen is lesz....
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653245.jpg[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653243.jpg[/imgw]
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653242.jpg[/imgw]
A lényeget meg majdnem kihagytam LoL!xD

Gyári kábelezésem van.

Így a színek,színhelyesek.

Pár helyen elakadtam... kis apróság....

1pár: Sárga-fekete csíkos karbi?de hova?+V?
Fekete-sárga csíkos karbi?de hova?- V?



1pár: fekete
sárga termosztátban való hõgomba ugye? de nem szeretném kinyírni a KMGY-et! Így ha szembe álok a kocsival a balba oldali pinre melyik megy?

Illetve elõl nekem VW-AUDI aluhûtõm van(nem tudom milyen kocsiba volt gyárilag!)

De jó cucc.

A lényeg hogy amit a képen lehet látni mindkét oldalon ezzel a kis alátéttel van befogatva a homlokfalba(vagyis volt a régibe..).
[imgw]http://img2.tar.hu/szmuki/img/81653240.jpg[/imgw]
Miliméterre egyezik pont belepasszol! szóval az a 4mm kb simán és jól megfogja a hûtõt. vagyis megfogná ha sikerülne meghúzni!
De mivel eddig gyári homlokfal volt. Ekkor csõkulcsal belehetett férni. és így kivülrõl meg lehetett húzni. De mivel nekem már itt rács van és ez nem levehetõ!
Hogy a francba húzzam meg ezeket a csavarokat?

Ötletek?

Ennek a hûtõnek a hõleadása lényegesen jobb mint a gyárié!

De ha nincs más lehetõség, akkor beteszek egy gyárit, de nem szívesen.

Az elkövetkezendõ tunning beszerelés miatt kellene ez a nagy(-obb) hûtõ!

Gányolni nem szeretnék!


Elõre THX a válaszokat!





Így kicsit barátságosabb....
[i](Módosította Tibke 2010.07.26. 20:52-kor)[/i]

2565   2010-07-23 18:17:52  Előzmény:Tóth Ákos: 71180

Köszi :)

2564 Tóth Ákos 2010-07-23 18:13:30


Ha valaki ilyenre vadászik itt van mibe keresse->

PIERBURG 2E3

Model Year of release Version of engine Code Carburator no

Passat 1988 – 1992 1,6/53kW RF 037129016B
Passat Kat. 1988 – 1992 1,6/53kW EZ,ABN 037129016B

Polo/Derby 1983 -1985 1,3/40kW HK 052129016F
Polo/Derby/Golf 1985 – 1992 1,3/40kW MH(2G)NU 030129016C
Polo Coupe 1982 – 1991 1,3/55kW GK 052129016E
Golf/Jetta 1983 – 1988 1,3/40kW HK 052129016F

1,3/37kW HW 052129016B
Golf/Jetta (A) 1987 – 1989 1,3/44kW 2C 030129016B

:D:cool:

2563 Marton Tamás 2010-07-22 16:56:42  Előzmény:Lizák Péter: 71177

Asszem a 120-asèt szoktàk. Nem a favorit-èra, ès az elsõ ùjabb feliciàkra gondoltam, azokban pierburg vòt ugyebàr :-)

Jurij: 64x33.9x37 a mèrete. Szàmot valòban nem ìr a robbantott àbràs alkatrèszkönyv.
De èn kèrdeztem felènk a csapàgybòtban, egybõl tudtàk melyik az. Sok autòban van ez a mèret.
Mellesleg 3500ft-èrt van itt japàn gyàrtmànyù, köv hònapban nekem is vennem kell, a 2500ft-osok màr most lògnak, (1 èvesek) többet nem veszek a zsombinàl csapàgyat.

2562   2010-07-22 11:33:11

4T Trabi elsõkerék csapágyának van valami száma? Vagy veszek autósboltból Trabihoz kérve, és akkor az tuti jó, vagy szám alapján megérdeklõdném az SKFnél, hogy mennyi, mert az SKF meg elég jó minõségû. Cserére szorul, mert 60nál morajló hangot ad :O

2561 Lizák Péter 2010-07-22 11:16:31  Előzmény:Marton Tamás: 71175

Skodából melyik?

2560   2010-07-22 08:32:20  Előzmény:Marton Tamás: 71175

de ki lehet belõle irtani, amúgy ja, arra gondoltam.

2559 Marton Tamás 2010-07-22 08:30:56  Előzmény:Tóth Balázs: 71173

Fontos a teljesìtmèny ès a fogyasztàs?
Skoda karbi pl kèzi szìvatòs ès kèttorkù. Àllìtòlag jòl megy vele.

Jurij: Ha a pierburgra gondolsz, az automata szìvatòs.

2558   2010-07-21 09:44:50  Előzmény:Tóth Balázs: 71173

VW GOLF II 1.3

2557 Tóth Balázs 2010-07-21 08:22:33

háj!

milyen karbit + beömlõt ajánlotok a gyári helyett 1.1-es tarbira, ami nem automata szívatós!

2556 Nagy József 2010-07-20 14:20:57

Ja esetleg nincs valakinek elfekvõben egy pár csapterpesztõje 20-25mm-es kellene!

2555 Nagy József 2010-07-20 14:18:18  Előzmény:Lizák Péter: 71170

Köszi neked is! Most javult a helyzet a gyertyakábeleket zavarszûrõvel láttam el ami eredeti made in DDR :P A gyertyakábel amúgy is szén szálas ezt még megtetõztem egy zavarszûrõvel:D Most talán jó de a biztonság kedvéért belemezelem a motorháztetõt meg a fejegység elé berakok egy zavarszûrõt még! Az áramot nem a gyújtás biztijétõl kapja hanem állandó!
Köszi még egyszer a segítséget!!!!

2554 Lizák Péter 2010-07-20 13:28:58  Előzmény:Nagy József: 71169

Hát akkor zavarszûrõ elõ. De egyébként a gyertyakupakokat sem ártana árnyékoltra cserélni.
Meg ha lehet ne arról az áramkörrõl (biztitábla ugye) vegyél neki tápot ahonnan a gyujtást is kapja ennyi.
Valamint próbáld ki, hogy teszel valami nagyobb lemezt a motorháztetõ belsejére, ami árnyékol.

2553 Nagy József 2010-07-20 11:15:13  Előzmény:Busa Attila József: 71168

Köszi kipróbálom!

2552 Busa Attila József 2010-07-20 09:15:08  Előzmény:Nagy József: 71167

Irány az autós bolt és kb. 200Ft a zavarszûrõ és a 12V-os betáp elé sorba beforrasztod, vagy az aljzatával együtt "felcsokizod" és kész!!!

2551 Nagy József 2010-07-20 06:51:35  Előzmény:Busa Attila József: 71166

Ó Nagyon szépen köszönöm a gyors választ! Nekem is azt mondták hogy a fejegység tápja nem olyan mint a régi mert az kitûnõen ment ez meg nem, azt mondták hogy ebben nincs zavarszûrõ!
A fejegységgel nem adtak zavarszûrõt!
A gyújtógyertyakábelek újak és nagyon jó márkájúak Magneti Marelli!

;)
[i](Módosította Pepe87 2010.07.20. 08:52-kor)[/i]