Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2625 Őry Gábor 2010-08-02 20:18:56

Az ugye már mindenkinek világos, hogy egy szál drótnak is van lelke, nemhogy a Trabi üzemanyagellátó részének! Mert mi a rossebért csinálná, hogy folyik a benzinem, mikor elõtte direkt leellenõriztem vízben, hogy nem ereszt-e az úszóházfedélnél valalmi? Belemerítettem vízbe és belefújtam egy csövön. Semmi buborék. Persze, nem azonnal kezdte a folyatást a bestia, hanem a próbakör után, amikor már fullra össze volt pakolva...:mad::mad::mad:

2624 Bende Endre 2010-08-02 19:59:40  Előzmény: : 71235

Az akksit még nem próbáltam csserélni. lehet ki fogom...
De mostanában nem fog összejönni..A motorcsere elég drága mulatság, fõleg ha minden 0-km-es..

2623 Marton Tamás 2010-08-02 14:32:12  Előzmény:Tóth Ákos: 71237

Csak összejön az alsòörsig!
Generàtort holnap pròbàlom bele. Remèlem elsõre jò lesz!
Akksit azèrt tèlire ne hagyd benne! :-)

2622 Mazur Balázs 2010-08-02 09:58:29

Sziasztok! Szereztem még régebben egy ndk-s hõmérséklet mérõt (temp). Mondjatok valami tippet azzal kapcsolatban, hogy kell ezt bekötni. Hányas hõgomba, hõgombát hova célszerû betenni stb... Elõre is köszi

2621 Tóth Ákos 2010-08-02 06:01:38  Előzmény:Marton Tamás: 71231

Heló Tamás!
Kisújszálláson vagyok e-hét csütörtökig.
MA be lesz téve az összes üveg. Holnap reggel meg jön a szerelõm !
Stroboszkóppal belõjuk a gyújtást!
Addig úgy is van még szerelnivaló.
PL most szopok a fiat ülésekkel, mert eddig úgy volt benne hogy a veetõülés ki volt ülve. A bódéban az átmenõ zártszelvény. Amin az ülés sine ven kerersztbe.
IDe pótolni kell támasztékot. Jó lesz nagyon.
Le kell polírozni, vaxolni vagy mi és akkor teljes lesz a fény.
Csütörtökig jó lenne, ha kész lenne, mert akkor Toyotát itthon hagyom és Waresszal megyek vissza!
Az akksi jól teljesít, beletettem a Toyciba. No problem!
A generátor jó lett amúgy?

Na lépek szerelni!

Üdv_Szmuki
:D:cool:

ui: mondasz valamit, lehet az önindító a ludas. Sajnos nem gyári VW POLO BOSCH önindító van benne hanem wareszé, ez pedig igen csak össsze tákolt szerkezet. külön perselyt kellett csináltatni annó hogy a Polo váltóba bele mennyen.
[i](Módosította Szmuki 2010.08.02. 08:03-kor)[/i]

2620 Támba Csaba 2010-08-01 20:18:56  Előzmény:Bende Endre: 71233

Nem mondom, hogy 100%, hogy ez a hiba, de mikor kezd megtérni a teremtõjéhez a gyújtáskapcsoló betét, akkor egy pillanatig összezár, aztán nem ad át.
Én már szívtam így. Én is szétkaptam mindent feleslegesen.
Aztán az önindítónál összezártam többször és mindig indított. Aztán lehúztam a gyújtáskapcsoló vezetékeit és ott zártam össze. Akkor is minden próbálkozásra tekert.
Aztán "Laza Csukló - Merev Könyök" stílusban kidobtam a gyújtáskapcsoló betétet és kapott újat :)

2619   2010-08-01 19:20:33  Előzmény:Bende Endre: 71225

Amikor az én autómban tökrement az akkumulátor, a következõ volt:

Indítózok, katt, semmi. betoltam, úgy indult, aztán letettem az autót, megint katt, és nem indult. Az akkumulátorsav kifolyt, az akksi megdöglött. Akksit még nem cseréltél, azt nem írtad, én arra gyanakodnék.

2618 Muczán Gábor 2010-08-01 18:51:44  Előzmény:Oláh Olivér: 71197

Oliver,

Ez egy 80-as évekbeli maszek Trabi sport, vagy más néven rallye dob. Az hogy mennyire "sport", azt csak az tudja, aki ezt összestupekolta annó. Akkoriban már ha hangosabb volt, az már "rallye" érzést kölcsönzött a tulajnak. Még ha nemi is volt feltétlenül erõsebb vele:-)

MG

2617 Bende Endre 2010-08-01 17:58:51  Előzmény:Támba Csaba: 71230

Beégni? De az önindító kattan minden egyes kulcsfordításkor...
Multiméterrel rámértem, mindig megkapja a naftalint...

2616 Sövényházi József 2010-08-01 17:57:46  Előzmény:Lizák Péter: 71222

köszi a segítséget! a sarutisztítás után kipróbáltam egy új akksit (szerencsére van másik autó :D) és azzal pöccre indult, szóval az önindítónak kutyabaja csak rosszul gondoltam, hogy jó az akksim...

2615 Marton Tamás 2010-08-01 17:37:32  Előzmény:Tóth Ákos: 71213

A visítás szerintem az önindítóból jön, addig nyüstölted, amíg valami gyíkja nem lett. Fõleg ha már nem is fordít. Osztom Tibke véleményét. Hideg motornál össze vannak húzódva a gyürük, simán csuszolódik az még olaj nélkül is, annyi hézag van a gyürü és a hengerfal között. Szóval no para, kész lesz az alsóörsig :)
Amúgy meg halgass ránk, nézz gyújtást, esetleg hidegindító sprével próbálkozz.
Jahh ha kell kompresszió mérõ, holnap megyek 12 órázni reggelre, hívj és odaadom, benn van a kocsiban.

PEDROH: Nekem is úgy van. Wartburg leömlõ az "Y"-nal együtt, az "Y" egyik ága ami a stab rúdhoz ér laposabbra kalapálva. Persze egyértelmü, hogy ez nem tesz jót a gáz áramlásának, de aki igényesebb (nem úgy mint én :D), az kapásból 4-2-1 leömlõt vesz oda.

Andrew: Cseréltél behúzómágnest? Új a behúzó? Mert ha nem akkor lehet ráfaragtál és ugyanaz a baja mint a másiknak. Ha szedtél már szét behúzót, látnád mi a baja. Csak forrasztás nélkül nem lehet széthúzni.
Van benne 2 vastag rézlap (a két 13-mas kulcsátmérõjü kivezetésre préselve) amiket egy lap akkor zár rövidre amikor behúz a mágnes. Tehát ekkor kap áramot a forgórész, ilyenkor teker. Ez a két lap hajlamos a sok nagyáramú szikra miatt idõvel elkopni, nem síkba lenni. Tehát hiába megy rá az a lap, ha az egyik már annyira elkopott, hogy nem fekszik rá a lap, vagy csak annyira fekszik fel, hogy minimális áramot tud csak átadni, ami meg nem elég a forgatáshoz.
Javítani a két rézlap, és a rövidre záró lap síkba csiszolásával lehet.
Esetleg még elõfordulhat az is, hogy már gyenge/zárlatos a behúzómágnes tekercselése, és nem éri el a célját, mivel az ellentartó rugó erõsebb.
Szóval sztem szedd szét azt a behúzót ;)

Szerk:
Tsaby: Az nekem is szar, de olyankor nem is kattan a behúzó. ;)
[i](Módosította PAtr0n 2010.08.01. 19:38-kor)[/i]

2614 Támba Csaba 2010-08-01 17:35:40  Előzmény:Bende Endre: 71225

Alighanem kezd beégni a gyújtáskapcsolód!

2613 Nagy József 2010-08-01 16:59:15

ki milyen ablakemelõt javasol trabiba! Én néztem golf 3 vagy vento hátsó ablakét azt szerintem be is lehetne szerelni! Tanácsokat várok!
Elõre is köszi!!!!

2612 Nagy József 2010-08-01 16:33:16

A mai nap sikerült elõl a terpesztés! Csapterpesztõ nélkül!!! A lengõkart elvágtam és beletoldottam 20mm, majd alul és fölül belemezeltem! Nem volt nehéz az egészet 4 óra alatt csináltam meg! Igaz a szakmámból adódik hogy ez nekem nem okoz nagy fejtörést!:):P Most már csak a motor van hátra igaz azzal több idõm megy el mint ezzel! Reszelgetés csiszolás polírozás esztergálás marás...stb! Már a lendkereket elvittem esztergáshoz és mondtam neki hogy egy kilót szedjen le belõle! Ez sok vagy kevés?

2611 Kiss Krisztián 2010-08-01 14:52:02  Előzmény:Oláh Olivér: 71197

Trabant utángyártott "nyári dob",hogy kiméld a fütöbetétest,és csak télen használd:)))))))))))))

2610 Lizák Péter 2010-08-01 13:42:13  Előzmény:Varga Tibor: 71224

Tehát akkor a 4-2-1-es leömlõt simán felküldi a helyére a hozzávaló Y csõvel, és az Y csövet meg a stabilizátornál kicsit meg lapogatjuk, hogy ne érjen hozzá ugye?

2609 Bende Endre 2010-08-01 13:37:43  Előzmény:Sövényházi József: 71221

Dettó.... Az enyém is csak kattan. aztán 5. 6. próbára indít... már a f.....sz kivan vele... behúzót is cseréltünk, meg aksikábelt, meg szénkefét, csak ördögûzõnél nem volt. Nem tudom mi lehet az oka.... Ha van tipp, azt köszi

2608 Varga Tibor 2010-08-01 13:28:33  Előzmény:Fejer Hunor: 71220

Tedd fel a wartburg leömlõt. s kanyarral együtt hegesztés nélkül fel lehet tenni. A stabilzátátornál kicsit meg kell lapítani a csövet hogy elférjen, és a gyári trabi középsõ dobból kijövõ csövet rövidebbre kell vágni, úgy összejön a wartburg s alakkal.

2607 Varga Tibor 2010-08-01 13:26:17  Előzmény:Tóth Ákos: 71212

Nehezen hiszem el hogy önindítózástól leragadna a gyûrû, tök hideg motornál....
Ezt a variációt nyugodtan elvetheted. Hidegindítót neki, ha beindul, akkor nyálat nem kap, ha azzal se akkor gyújtás, hamar rövidre lehet zárni a kérdést.

2606 Lizák Péter 2010-08-01 09:14:32  Előzmény:Sövényházi József: 71221

Nézd meg az akksin a kábeleket, illetve a másik végüket is.
Ha kell kicsit takarítsd meg õket, az akksi saruival egyetemben. Ha utána is csinálja akkor lesz az önindító a baki. Akkor önindító leszed, és a bahúzótekercsert nézd meg vagy cseréld ki.

2605 Sövényházi József 2010-08-01 08:51:54

Sziasztok!
Az önindítóm már nem indított rendesen, aztán már csak kattant, mostmár azt se csinálja. Ma vagy holnap kiszedem hogy belenézzek, mi lehet a problematika?

2604 Fejer Hunor 2010-07-31 20:34:51

A leömlöket fel lehet cserélni?

2603 Bende Endre 2010-07-31 20:14:34  Előzmény:Fejer Hunor: 71218

A Waresz leömlõje Y a Trabié 1 csõ. Az elsõ dobba bemenõ csövet kell lecserélni Y-ra.
Pont a jövõhéten épül meg az enyém is. Ezt találtuk ki, hogy ne kelljen faragni.
Elvileg mûködik, de a gyakorlati részérõl majd beszámolok....

2602 Fejer Hunor 2010-07-31 19:54:39

Valaki ki tudna segiteni engem egy kis infoval?
Ha egy 1.1es trabiba bele szeretnék tenni egy 1.3as wartburg motrot, akkor rajta hagyhatom az 1.3as leömlöjét? Találni fog az az 1.1es kipufogó rendszeréhez? Vagy rá kell tegyem az 1.1es leömlöjét? Az a lényeg, hogy nem akarok rajta semmit heggeszteni, csak egy délután be szeretném tenni.
Elörre is köszönöm.

2601   2010-07-31 18:08:25  Előzmény:Tóth Ákos: 71213

gyertyákat kiveszed, ráteszed a motorra úgy, hogy kapjanak testet, és önindítózól, valaki meg meglesi hogy van e szikra. lehet meghalt a gyújtáselosztód.

2600   2010-07-31 18:07:05  Előzmény:Marton Tamás: 71214

pedig még kettõt találtam :D

A Pierburg 2E és 2E3 között van valami lényeges különbség? Vagy szinte teljesen ugyanaz a két karbi?
Neten találtam részletes leírást a 2E3-ról, az ábrák szerint semmi különbséget nem fedeztem fel.

A szívászajcsökkentõ nem megy rá a karbira, mert a belsõ átmérõje kb 86mm, a Pierburg teteje meg kb 92 mm, és nem lehet ráerõszakolni.
Most vagy csinálok egy átalakítót, és akkor marad a gyári légszûrõrendszer, vagy valami olyasmit teszek rá, mint ami volt, ilyen kör alakú légszûrõház ami a karbira van rögzítve.

2599 Soós Árpád István 2010-07-31 15:53:26  Előzmény: : 71202

Akkor azért egy "jó" bontó.Én sokkal jobban szeretem a bontókban magam leszedni a dolgokat,mert a bontósok eldobálják a csavarokat,ha nem jön le valami akkor letépik.stb.Múltkor is egy Wartburgban volt egy eredeti karcmentes szélvédõ,na,mondtam ezt meg is veszem.Azt erre odajött a hülyegyerek,mondta hogy õ kiszedi,én mondtam hogy ne,de õ csak-csak "kivette",azt nem tudom mit csinált,de nem végig repesztette az egész szélvédõt?!Olyan mérges voltam rá.
[i](Módosította Wartburg 2010.07.31. 17:56-kor)[/i]

2598 Marton Tamás 2010-07-31 15:46:34  Előzmény:Tóth Ákos: 71209

Biztos, hogy benzint nem kap, nem pedig gyùjtàst? Ha szar is a karbi, annyi nyàlat mindig szolgàltat, hogy beinduljon, max leàll, vagy szarul jàr.

Jurij: na oda azèrt nem megyek le karbit bontani :-)

2597 Tóth Ákos 2010-07-31 15:42:50  Előzmény:Tóth Ákos: 71212

Amikor mondta! befecskendeztem minden hengerbe 5ml olajat. De ugyan úgy visító hangja van!!
Most várom a hétfõt hát ha tud valaki(autószerelõ) fogadni....
de ha ilyen ütemben jönnek a problémák akkor a táppénzembõl kifutok, és megint ott fogok tartani hogy vissza melóba, és MÉG MINDIG NINCS KÉSZ A KOCSIM!!!!!!!!!
Pics@ba az egésszel! Eddig elég lelkes voltam de most padlón vagyok. egy motor kuka.....

2596 Tóth Ákos 2010-07-31 15:42:39

No hol is kezdjem!

Szomszédban autószerelõ lakik. Õ segített a a végén a hiba okát feltárni.
Több kevesebb sikerrel.
AZ a lényeg hogy szerinte addig önindítózhattam(amíg próbálkoztam de nem sok 12-16alkalom. hogy a henger tetejénél(felsõ gyûrû)nem kapott olajat, és ezáltal letapattak a gyûrûk. és ezáltal el ment belõle a komperszzió...:(((((((((((((((((((((((((((((((((((8
Higgyek neki?
De valamit nem értek. 15.alkalomra tõk normális hangja volt a forgó motornak.
a 16. önindítózásra meg valami iszonyat visító hangja lett. hogy most ez az önindítóból vagy a hengerbõl jön? Egyértelmûen nem megállapítható. hogy mivel kompresziómérõm ninc és szombat délután van+ az autószerelõm akihez szoktam hordani az OFF-ot 3hétre el ment nyaraln! MAjd aug közepe táján jön vissza....:(((((

NEM TUDOM hogy lesz ebbõl Alsóõrs...:(

2595 Őry Gábor 2010-07-31 13:05:44

Az ugye már mindenkinek világos, hogy egy szál drótnak is van lelke, nemhogy a Trabi üzemanyagellátó részének! Mert mi a rossebért csinálná, hogy folyik a benzinem, mikor elõtte direkt leellenõriztem vízben, hogy nem ereszt-e az úszóházfedélnél valalmi? Belemerítettem vízbe és belefújtam egy csövön. Semmi buborék. Persze, nem azonnal kezdte a folyatást a bestia, hanem a próbakör után, amikor már fullra össze volt pakolva...:mad::mad::mad:

2594   2010-07-31 12:59:34  Előzmény:Tóth Ákos: 71209

felakadt úszó?

2593 Tóth Ákos 2010-07-31 12:48:56

miért nem kap benzint a 4henger?????
Látszólag minden stimmel! karbiba megy be a cucc
?:S:rolleyes::eek:

2592  Spityu 2010-07-31 06:04:14  Előzmény:Oláh Olivér: 71197

Nekem elsõre az ugrott be, hogy ez a gyári dob bele. Mert ha megnézzük, akkor a fûtés rész lényegében csak egy héj a dob körül.
Ezt cáfolja az a tény, hogy a kimenõ csõnél lévõ merevítõ ott van, és gyárinak tûnik. Ugyebár a rendes dobnál a fûtés-héjon található. Vagyis a "belén" nincsen.

Még arra is gondoltam, hogy sorozatgyártású A-s dob :D De annak vékony mindenütt.

2591   2010-07-31 05:45:48  Előzmény:Marton Tamás: 71205

Debrecenben van a Derék utcán.

2590 Kovács István 2010-07-31 00:54:17  Előzmény:Marton Tamás: 71205

uhhh akkor nekünk nagy szerencsénk volt Ádámmal hogy minket nem fotóztak le:S
de linkeld be a képet mindenfélekép, nagyon kíváncsi vagyok rá!!!
[i](Módosította kovi9158 2010.07.31. 02:58-kor)[/i]

2589 Marton Tamás 2010-07-30 23:50:16  Előzmény: : 71202

Melyik bontò ez? Csak nem a keresztùri ùti bontòk egyike? Mert ha igen akkor nemsokàra meglàtogatom õket szerszàmmal èn is :-)

[i]OFF! Adam: megnèztem a neten a trafi fotòt. Szerencsètek van, ahogy gondoltam tènyleg a faromat kaptàk le :-( elvileg ercsi, èrdi ùt 3. alòl mèrtek. Van a kèpen egy elõzni tilos tàbla is, ès mintha enyhe emelkedõn mennènk. De nem tûnik lakott területnek. Majd belinkelem a kèpet, hàtha valaki meg tudja càfolni, hogy ott 50-nel kell menni. Nem tudom elhinni, hogy nem tartottuk be[/i]

2588 Reining Ádám 2010-07-30 23:04:55  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 71198

A Kispolszkié egyáltalán nem ilyen, köze nincs ennek a Kispolákhoz!

2587 Varga Tibor 2010-07-30 20:52:13  Előzmény:Nagy József: 71196

Igen, sokkal késõbb rakódik rá a koksz, késõbb fog csörögni, nekem is fel volt. több ezer km után is még aranysárga volt a dugó meg a hengerfej.

2586   2010-07-30 17:42:55  Előzmény:Marton Tamás: 71200

szia, természetesen mindenrõl be fogok számolni, amint lesz valami fejlemény. 10rõl indult, de kértem kis kedvezményt, 8ért ideadta a bontós.

U.I.: ez ilyen szereld magad dolog, szal van 250 autó, megkeresed hogy mi kell neked, és kiszereled, õk is kiszerelik, de úgy drágább, szal oda szerszámmal érdemes menni. Jettából szereltem ki.

[i](Módosította Jurij 2010.07.30. 19:45-kor)[/i]
nekem akkor kattogott az önindító, amikor meghalt az akkumulátorom.

2584 Marton Tamás 2010-07-30 17:41:42  Előzmény: : 71199

No akkor ha sikerült belõnöd teljesen, èrdekelnènek tapasznyalatok a teljesìtmènyt ès a
fogyasztàst illetõen is!
Amùgy mennyièrt sikerült szerezni?

2583   2010-07-30 17:11:08

Ma vettem Pierburg 2E karbit szívósorral, fel is raktam, be is indult a motor, ilyen egyenletes még sosem volt az alapjárat. Holnap folytatom a szerelést, mert ma még csak össze lett dobva, egy kis alakítgatást még igényel a rendszer. a Bontóban még volt két ilyen karbi,egyik egy poloban, másik egy passatban.

2582 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-30 17:09:23  Előzmény:Oláh Olivér: 71197

Nem Trabant, és utángyártott
Talán a Polski Fiat 126P-jéhez hasonlít.


Trabiorr

2581 Oláh Olivér 2010-07-30 17:02:03

Mai nap szerzeménye!
Kérdésem pedig az lenne, hogy tud valamit valaki errõl a típusról valamit.
Én Trabantnak nézem, de érdekes, mert a fûtés nyílásai mintha hiányoznának!?
Ha tud valaki errõl valamit szóljon!

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100730/P7302863_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100730/P7302864_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]


[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100730/P7302865_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

2580 Nagy József 2010-07-30 14:27:05

Volna egy kérdésem! Valamit ér-e az ha felpolírozom a dugó tetejét meg a hengerfej belsejét 2t-nél? amúgy a forgattyús ház is fel van!

2579 Lizák Péter 2010-07-28 06:26:48  Előzmény:Marton Tamás: 71192

A csövet igen. Mert az a furcsa, hogy csak akkor van ha megyek vele. Amikor tavaly a csõ votl szétdurranva akkor állandóan benzin szag volt.

2578 Varga Tibor 2010-07-27 21:40:34  Előzmény:Lizák Péter: 71191

Le lehet cserélni, újonnan kisnyomású Ac, 10-14 ezer ft között van, k*-csi bt.
0.8 barosat kérj, az még elbírja a jövõben a webert is. konkrét tipus nincs, tehát bontóban nem nagyon tudsz túrni.

2577 Varga Tibor 2010-07-27 21:38:26  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71188

[i]Egy darabig jó volt, aztán megint csak katt. Mi lehet a bibi? [/i]

Motor-akku közti testkábel pl, vagy a pozitív szál nem érintkezik rendesen.

2576 Marton Tamás 2010-07-27 21:35:40  Előzmény:Lizák Péter: 71191

A beöntõcsõ ès a tank közötti gumicsövet is lecsekkoltad? Nekem az volt kirepedezve, ès egyik napròl a màsikra repedt teljesen szèt. Amìg nem vettem màsikat, mindig beszìvva mentem dolgozni :-) szòval nèzz rà. Nekem az gyanùs.

Elektromos AC-kbòl meg àrulnak univerzàlisat. Èn bontottat nem szìvesen tennèk be.