Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2704 Lizák Péter 2010-08-13 13:44:09  Előzmény:jocking .: 71318

Hát az igazat megvallva nem találtam ott sem szivárgásra utaló nyomot. :-(
Ezért kérdeztem nemrég, hogy milyen AC-re lehet kicserélni ezt a vackot...

2703 Lizák Péter 2010-08-13 13:37:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 71317

Nekem mondod? Azóta állandóan attól parázok, hogy ki ne gyulladjon ez a qrva Trabant.

2702 jocking . 2010-08-13 08:39:01  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Esetleg AC pumpa csonkjainál, vagy a szûrõnél nem ereszt egy kicsit?

2701 Csády Szabolcs 2010-08-13 05:40:22  Előzmény:Lizák Péter: 71316

Bíztató...

2700 Lizák Péter 2010-08-12 20:19:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Ezzel a gonddal én is küszködöm elég régóta, de nem tudok rájönni...

2699 Csády Szabolcs 2010-08-12 19:25:16

Üdv!

Mostanában igen benzin szag van a 4T Trabimban menet közben, még letekert ablakok mellett is...Nem a betöltõ csonktól jön, azt már meglestem.
Nincs ötlete valakinek?

2698 Lizák Péter 2010-08-12 15:22:44  Előzmény:Fejer Hunor: 71309

Bocsi nem kötözködésnek szántam de errefelé kapcsolószekrénynek az elektromos kapcsolókkal telerámolt cuccot hívják.
Elvileg ki lehet szedni a váltó nélkül is de mi itthon anno váltóstól szedtük ki...

2697 Csády Szabolcs 2010-08-12 14:39:24

Üdv!

Régebben írtam, hogy problémám volt a töltéssel, ill. a töltés és az olajnyomás visszajelzõvel ( 4T). Mostanra minden a helyére állt. Leírom, hátha jól jön valakinek:

1. felvonás: 2T mûszerfallal vettem a gépet, mely meg volt fejelve egy Lada ford.mérõvel. Az összes visszajelzõ be volt kötve, nem kérdeztem mi micsoda, a srác se mondta, így gondoltam minden logikusan a helyén van...

2. felvonás: Elsõ dolgom volt a Lada mûszert eltávolítani, mivel nem tetszett, s anélkül is elég nagy feladat kilátni a lõrésszerû szélvédõn. Gondoltam az olajnyomás visszajelzõjén kívül nincs semmi fontos abban, nem kellenek, az olajét meg majd pótolom valamikor.

3. felvonás: Kiderül, hogy a generátor rendetlenkedik, indítás után a visszajelzõ elalvása ellenére nincs töltés, csak magasabb fordulatszámon indul be, de azután már jó. Ekkor szénkefére gyanakszunk.

4. felvonás: Egy relé segítségével rákötöm az index visszajelzõre az olajnyomás visszajelzõt, s meglepõdve tapasztalom, hogy az olaj és olajgomba csere ellenére indítás után csak gázfröccsre lesz nyomás...

5. felvonás: Már nem mit matattam a kocsin, amikor megvilágosodtam: akitõl vettem a kocsit a töltésvisszajelzõ helyére az olajnyomásét kötötte be, én pedig a töltését kötöttem az indexére pluszba...10 perc káromkodás...

6. felvonás: Új relés kapcsolás, és minden a helyén van, és ami a legfontosabb: minden mûködik. A generátornak valószínû az elõgerjesztés hiányzott, amit a relén keresztül nem kapott meg.

7. felvonás: Most meg úgy néz ki túltölti az akksit (14,6V) és a lámpa fénye is vibrál...úgy néz ki elõttem áll még egy fesszabályzócsere?

2696 jocking . 2010-08-11 21:37:45  Előzmény:Fejer Hunor: 71311

Hát, elvileg szét lehetne ráncigálni, de ahhoz a féltengelyeket ugyanúgy le kell kötni valószínûleg. Az a legkézenfekvõbb, ha egybe van kivéve.

2695 Fejer Hunor 2010-08-11 21:26:12  Előzmény:jocking .: 71310

Akkor legyen váltó (nállunk ugy mondják), mostmár kideritettük mit akarok, csak egy megoldás kéne. Ki lehet venni a motort a váltó kivevése nélkül, ha igen hogy, vagy nem?

2694 jocking . 2010-08-11 21:19:38  Előzmény:Fejer Hunor: 71309

Váltó, sebességváltó... stb. :D:D

2693 Fejer Hunor 2010-08-11 20:28:53  Előzmény:Lizák Péter: 71308

Igen, amivel a sebességet váltod, az az "aluminiumdoboz" amibe sok-sok fogaskerék van. :)Hogy lehet annak másképpen mondani?

2692 Lizák Péter 2010-08-11 19:34:54  Előzmény:Fejer Hunor: 71307

Kapcsolószekrény?

2691 Fejer Hunor 2010-08-11 18:03:25

Egy kis tanács kéne, a könyv szerint az 1.1es Trabi motorját a kapcsolószekrénnyel együt lehet csak kiemelni.De mint tudjuk sokmindent nem csak ugy lehet megoldani ahogy a könyvben irja. Ezért érdekelne, hogy ezen a téren van más megoldás, mert csak egy kinyomótárcsát kell cseréljek rajta, és nem kivánom az egész nyomoruságot szétszedni.

Elörre is köszönöm a válaszokat.

2690   2010-08-10 05:54:42  Előzmény:Marton Tamás: 71305

Nem nagyon érzem hogy nagyon sokkal jobban gyorsulna vele (de kicsit azért mégiscsak jobb), de sokkal szebben jár. Hihetetlen volt, de, rátettem a karbit, és elsõ indításra olyan szépen, egyenletesen járt a motor, mint még soha :x :O :D az alapjárati elektronika ki van kötve, a karbi mágnesszelepe állandó pozitívra van kötve, másképp amúgy leállt a motor. Szerintem kicsit a szivató sokat dolgozik, hamarabb is leállhatna. Csöveket venni kellett, mert a szivatóház a másik oldalon van a gyári weberhez képest. Legalább 130cm hosszú 10es gumicsövet kell venni a szivatóhoz. hogy kényelmesen elérjen oda ahova kell. továbbá a benzin visszafolyó csövét hosszabbra kiellett cserélni.

Ha a fogyasztásom kiderül, hogy pontosan mennyi, és olyan 7 körül lesz, akkor tényleg meg leszek elégedve :D

2689 Marton Tamás 2010-08-09 21:41:14  Előzmény: : 71304

Egèsz jòl nèz ki a technika!
Azt làtom, hogy plusz csöveket venni kell, fõleg a szìvatò, ès a benzinbeömlõ csonk miatt.
A bowdentartò ötletes, de èn azèrt megcsinàlnàm gyorskötegelõ nèlküli verziòra :-)
Amùgy mennyire harapòsabb a gèp vele? Gyorsulàst, vègsebessèget nèztèl?

2688   2010-08-09 13:55:02  Előzmény:Marton Tamás: 71293

Mindent be tudtam kötni, nem maradt ki semmi, egyébként a bekötés eléggé egyszerû, tulajdonképpen minden adja magát, hogy mit hova kell dugni :D. A szívászajcsökkentõ alján nagyjából 2 x 45 fokos letörést kellett csinálni, amit könnyedén lehetett kivitelezni egy tapétavágókéssel, a belsõ felületét bezsíroztam, és így már könnyedén rá lehetett tenni karbira.

A gázbovden maradt a régi, egy hasított alátét és egy kötegelõ segítségével rögzítettem a karburátor gyári bovdentartójához.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310164_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310166_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310169_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Jurij 2010.08.09. 16:03-kor)[/i]

2687 jocking . 2010-08-08 20:26:04  Előzmény:Lizák Péter: 71301

Van pl. Golf II 1.3-ban is. Szerintem olyan 10e körül már lehetne kapni.

2686 jocking . 2010-08-08 20:23:44  Előzmény:Tóth Ákos: 71299

Nálam az injektor is tudott durrogtatni, amikor a lambdaszonda elment tönkre.:D Mondjuk a waresz karbival is csinálja néha, de pont ma pucoltam ki, úgyhogy lehet, hogy ez már elmúlt.:rolleyes:

2685 Lizák Péter 2010-08-08 20:15:34  Előzmény:Tóth Ákos: 71299

Anno valaki írt egy listát hogy miben érdemes ilyen karbit keresgélni
Meg nagyjából mi pénzért vesztegetik az ilyet?

2684 Tóth Ákos 2010-08-08 19:19:06  Előzmény:Bende Endre: 71296

Ismerõs az érzés....+ nekem még össze is kell rakni a Gépsast.
Szerdán asszem korán kelek... hogy csütörtök reggelre menetkész legyen.

2683 Tóth Ákos 2010-08-08 19:16:35  Előzmény:jocking .: 71298

Injektort felejtsd el! Pierburg 2E3 a nyerõ!
Amikor max fordulaton elveszed a gázt és visszadurrog a kipfogó, mert sok nyál folyik le rajta...:)
Gyönyörûen szólhat 50-es rendszeren!!

Az injektor nem tud ilyen élményt nyújtani!

2682 jocking . 2010-08-08 11:34:27  Előzmény:Marton Tamás: 71292

Nekem a gyári 1.1 ment 4-es váltóval 150-et.:D:D Igaz, injektor volt rajta... :rolleyes: Most az 1.3 megy 5-ös váltóval 160-at, igaz, ezen most gyári waresz porlasztó van. Bele se merek gondolni, mit mûvelne, ha injektor lenne rajta.:) (bár szerintem elõbb lesz az pierburg 2E3)

2681 Fejer Hunor 2010-08-08 10:32:29  Előzmény:Lizák Péter: 71294

De remélem nem lesz problémám a felrakásával, mert az ami van az 1.1esen olyan kemény, hogy amig hazahoztam addig eltépet egy uj kuplungkábelt, és most várom hogy ezt is eltépje. Remélem igy helyrejön.

2680 Bende Endre 2010-08-08 09:47:27  Előzmény:Marton Tamás: 71290

Elvileg kedden már kész .
Bár még lét kell kerítenem,, hogy lejussunk Alsóörsre, mert egy vödör pénzt elvitt a projekt.
Remélem összejön...

2679  Spityu 2010-08-08 08:40:51  Előzmény:Fejer Hunor: 71291

Szerintem 160 biztosan van a tényleges végsebesség. A gyári váltó hamar leforog, nekem pl. gázüzemen is k..va rövidnek tûnik. (érzésre -15% a teljesítmény) Szökõévente átváltra benzinre... akkor meg fõleg. 1.3-as motorhoz szerintem meggondolandó egy ötös váltó beépítése, kevesebb lóvé esetén nagyobb átmérõjû gumik vásárlása. Gyorsításkor nem fog gondot okozni, lesz elég nyomaték a +200 köbcentiben. Sokkal idegesítõbb lenne az, hogy 4.-ben 90-nél már fel akar szállni / lezabálja a gatyádat is. Vagy, ha nem is zabálja le, de tapasztalatom szerint az említett sebességnél már eléggé romlik a motor hatásfoka.
Amúgy városban tök jó a rövidsége miatt, de azon gondolkodom, hogy meghosszabbíttatom a negyediket... pedig 250 méterrel a belváros szintje felett lakok, 5km távon. :D

2678 Lizák Péter 2010-08-08 07:20:59  Előzmény:Bende Endre: 71289

Nem teljesen ugyanaz a kuplung. Vannak eltérések. bár nem sok de van.

2677 Marton Tamás 2010-08-08 02:55:51  Előzmény: : 71275

Na làtod, csak ràment a gyàri szìvàszajcsökkentõ. Azt a +6mm-t, rà lehet erõszakolni.
Amùgy mennyire volt szìvàs bowdentartòt csinàlni? Illetve a karbin "lògò" dolgoknak mind talàltàl helyet a gyàri bekötèshez?
Kèpeket dobhatnàl be! ;-)

2676 Marton Tamás 2010-08-08 02:37:08  Előzmény:Fejer Hunor: 71291

Sztem a gyàri 4 gangos vàltòval nem sokkal több mint az 1.1-nek.
Èn max. 165-re tippelek. Az enyèm nem megy csak 155 körül. :-)
[i](Módosította PAtr0n 2010.08.08. 04:39-kor)[/i]

2675 Fejer Hunor 2010-08-07 22:23:52

Köszönöm a segitséget. Remélhetoleg a jövöhéten kész is leszek vele.
Egy átlag 1.3as motorral mennyi a végsebessége a trabinak?

2674 Marton Tamás 2010-08-07 21:30:58  Előzmény:Fejer Hunor: 71288

Amennyivel többet kèr az 1.3, annyival könnyebben is hùzza azt a könnyû kasznit.
Hogy èrtsd: elmèletileg nem fog többet enni, azonos feltètelek mellett ;-)

Andrew: èn abbòl a 0km-es cuccbòl kapàsbòl erõsebb gèpet èpìtenèk :-)
Minimum karbicsere, lesìkolt blokktetõvel, dugòkkal, picit nagyobb veztengellyel.
De tudom, nàlad nem ez a cèl :-)
Oszt' mikò lesz kèsz amùgy?

2673 Bende Endre 2010-08-07 17:08:36  Előzmény:Fejer Hunor: 71288

Ugyanaz a kuplung.
Fogyasztási adatom nincs. Még épülünk...

2672 Fejer Hunor 2010-08-07 16:38:30

Az 1.3as wartburg motor kuplunkszerkezete megeggyezik az 1.1es trabiéval? Tehát ha motort cserélek akkor rajta hagyhatom minden állítás nélkül azt a kuplungszerkezetet amivel eggyüt vettem? És valaki meg tudja mondani, hogy kb mennyivel nö a fogyasztás a motorcsere után?

Elõrre is köszönöm.

2671 Lizák Péter 2010-08-07 08:26:16  Előzmény:Őry Gábor: 71285

Nekem egyszer tavaly nyáron a bal hátsó fék sült rá a dobra. Megálltam, kézifék behúz, csak megfeledkeztem, hogy egész nap vagy 40 fokban áll az autó. Estére meg szépen rásült. Éjjel Kecskemét közepén nagyon zsír volt, hogy nem akart engedni semerre. lekaptam a kereket, kalapáccsal körbe kocoogtattam, és aztán kerék vissza, majd go haza,

2670 Őry Gábor 2010-08-06 19:53:56

Aztat nem tudjátok véletlenül, hogy a spirálos hátsó lengéscsillapítóba ugyanannyi olaj kell, mint az elsõbe? Mert a kézikönyv ezt az infót elspórolta, én meg mindig elfelejtem.

2669 Őry Gábor 2010-08-06 19:52:11  Előzmény: Spityu: 71284

Az azért érdekes, merthogy normál esetben nem is ér a dobhoz...

Én a héten újítottam elsõ féket, de hiába van tökig visszatolva az utánállító, fognak egy kicsit, de szerencsére nem nagyon melegszenek. Viszont istenien fognak!!! Csak attól tartok, nem fognek megüvegesedni a betétek?

2668  Spityu 2010-08-06 19:40:37  Előzmény:Őry Gábor: 71282

Nekem most kb. fél év után... a jobb elsõ fék. Nem tudtam elindulni, ó mondom megkalapálom a hátulját (sebességben volt, kézifék nuku). Semmi. Megkalapálom az elejét, elindult. 20km múlva Szabinál furcsa illatra lettünk figyelmesek. Késõbb tologatás közben kiderült, hogy még egy picit fogott a kerék. :P

2667 Támba Csaba 2010-08-06 18:51:45  Előzmény:Varga Tibor: 71271

Épp a héten csináltam egy öthengeres 2,5 TDI VW T4-est. Kb. 20 fog hiányzott a szíjról (be akarták húzni a kocsit lendületbõl 1-esben:) ).
1 szelepet találtam mindössze elgörbülve a 10-bõl. Többre számítottam.
Aztán a szelepköszörûbe fogva találtunk még egyet minimális ütéssel. Szemre nem is látszott.

2666 Őry Gábor 2010-08-06 18:49:30  Előzmény:Tóth Ákos: 71279

Nekem egyszer három hónap állás után nõtt össze a kuplung.... Akkor még nem tudtam mi lehet, vehettem ki a motrot.

Hõmérõt meg keress iskolaszereket, taneszközöket árusító boltban. Anno ésn is egy fizikatanártól kértem kölcsön.

2665 Varga Tibor 2010-08-06 17:28:56  Előzmény:jocking .: 71278

Volt is levegõvétel nélküli káromkodás:D

2664 Varga Tibor 2010-08-06 17:28:25  Előzmény:Tóth Ákos: 71279

1. lehetõség:Dobj bele új termosztátot.
2.Lehetõség: Dobd el a termosztátot,tedd össze anélkül:)

2663 Tóth Ákos 2010-08-06 12:34:34  Előzmény:jocking .: 71278

Elmentem tanácsot kérni egy szerelõhöz. Elmondtam mi a panaszom(lentebb írtam).
Õ azt mondta hogy nincs semmi baj, Sokszor találkozott már ilyen problémával fõleg M-zárolt katonai kocsikkal, ami sokat áll. Azt mondta hogy a kuplungszerkezetem beragadt. Tegyem be 2-esbe lökjük be a kocsit és jó lesz.
Így tettünk! 3.-ban indultam. Alig mentem 300métert már jó is lett a kuplung.
Gyorsan kerültem vele egy kört:)).
De láttam hogy melegszik a vizem.
A termosztátommal is ilyesmi problémám lesz remélem. MErt nem nyit! Majdnem felforrta vizem. Remélem szétszedem megkapirgálom újra összerakom és jó lesz.
De a tûzhelyen kipróbálom mindenesetre, hogy tényleg nyit x-hõfokon.
Bár nem tudom honnan fogok tudni szerezni egy olyan hõmérõt ami 90fokig van skálázva:)!
Lassan, de biztosan összeáll a Silver:).
Most várom hogy lehûljön a víz... Meg a leömlõ!
Üdv_Szmuki

2662 jocking . 2010-08-06 10:58:46  Előzmény:Tóth Ákos: 71277

Nálam ilyen akkor volt, amikor a kinyomócsapágy elment tönkre. Ott is az volt az érdekes, hogy Tibkéék összerakták a mocit új kuplunggal/kinyomócsapággyal, aztán lehetett is szétszedni, mert széthullott a vadi új kinyomócsapágy.:S

2661 Tóth Ákos 2010-08-06 09:20:22

Új hiba lépett fel:(!
Most már szépen jár a motor. Csak egy a bökkenõ, hogy a kuplungom nem emel ki. Márpedig amikor leállítottam frankón mûködött!!
Mi gyíkja lett?---->9hónapot állt.
Bowden(kuplung)-en merre állítsak? Próbáltam elõre nagyon, meg hátra is de sehogy sem veszi egyik sebességi fokozatot...:((( (VW POLO GT váltó)
HA nem jár a motor frankón be tudom tenni minden fokozatba.
H.E.L.P.!
Üdv_Szmuki
[i](Módosította Szmuki 2010.08.06. 11:21-kor)[/i]

2660 Tóth Ákos 2010-08-05 17:48:56  Előzmény:Marton Tamás: 71274

kapott egy újjat 500ft:D illetve kihagytam az alátéteket:).
Nem nyomja a motorolajat.
Halottam járni a motort, de mihelyst bemelegedett leállt.
Utána nehezen indult.
Meg úgy néz ki kontakt hibás a gyújtáskapcsolóm! Van egy alig használt, de ez sem egyszerû onnan levenni!!!! Le kell bontani az egész kormányt meg mindent.
Meg van egy olyan érzésem, mint a moci nem kapna elég nyálat. ugyanis nagy gázzal indulva majdnem beindul...
HOlnap lesz mivel foglalatoskodnom.

2659   2010-08-05 17:24:40

Jelentem jól megy a tütü a Pierburg 2E karbival, szerencsére rá tudtam tenni az eredeti szívászajcsökkentõt, így jóformán minden maradt a régiben :) Fogyasztást nem tudok mondani, viszont a motor minden fordulatszámot egyenletesen tud tartani, az alapjárat is nagyon jó. Egész jól is megy vele, kicsit erõsebbnek érzem a gépet.

2658 Marton Tamás 2010-08-05 17:10:06  Előzmény:Tóth Ákos: 71272

Kend ki, èn is ki szoktam. De sokat nem èr, hàla a 3 pontos szelepfedèl lefogatàsnak.
Szèriahiba ezeknèl a motoroknàl. Idõvel mindegyiknèl elõjön. 10-bõl 7-8 autònàl megvan ez a hiba. A szelepfedèl vetemedèse miatt van, fõleg ha sokszor volt levève. Akkor lehetne kiküszöbölni, ha a szelepfedèl ès a HF tetõ egybe lenne sìkolva, persze megspèkelve egy minõsègi szelepfedèl tömìtèssel.
Az igazi az lenne, ha vagy 10 ponton le lenne fogatva.

2657 Lizák Péter 2010-08-05 14:59:01

Olyan kérdésem lenne, hogy az ablaktörlõm tengelyei nagyon lötyögnek, mert szét vannak kopva. Csak a tengelyt a vezetõhüvellyel lehet kapni vagy bontózzak egy másik mechanikát kompletten?

2656 Tóth Ákos 2010-08-05 13:27:16

mûködik a motor
csak annyit szeretnék kérdezni
hogy?
vegyek-e új szelep fedéltömítést? vagy kenyem ki valami tömítõpasztával(szilo)? mert a szélén nyomja az olajat
a félkörívnél! de csak a szélén.
A tömítésnek látszólag nincs baja.

2655 Varga Tibor 2010-08-04 20:40:02  Előzmény:Tóth Ákos: 71249

Ha ennyire el volt téve a vezérlés/átugrott, akkor hogy indult be egyátalán?
általában csak 4 szelep görbül, nem mind a 8.
Azért lesd majd meg az alsó vezérmûkereket, milyen állapotban van, de átugrani is csak elég magas fordulaton, motorféknél lenne képes.