Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3263 Fejer Hunor 2011-02-07 22:31:07  Előzmény:Urgyán Imre: 71878

Szia, én is kérdezzek egy kicsit pont ilyen téren. Nekem a tünetek azok, hogy az auto nem indul abszolut, mintha nem kapna benzint. Gyujtás jó, az az müködik, az önindító forgoatja a motort de az csak szárazon forog. A karburátor ki volt pucolva (valaki kipucolta nekem, de nem nagyon bizok a munkájában...),az alapjárati mágnesszelep fejét levágták (hozzáértõ szerelõ állítolagos megoldása). Karburátor pucolás elõtt ha ontottem bele egy kicsi benzint bele akkor pöffent a motor egy párat, aztán megint benzin nélkül maradt, pucolás után elsõ kulcsra indult, elmentem vele 3 kmt, és 5 ora állás után este már nem indult, vontatva kerültem haza. Utánna kivettem a mágnesszelepet hátha az a baj, de müködött. Ezek után megint megindult mentem vele egy pár kmt, elég jól ment, idönként az alapjárattal volt egy kicsi bajom (megált egy párszor), utánna egy óra mulva még indult, bevittem az akut a töltõre, és utánna (2óra mulva) már nem indult megint. Ezek után vágodott le a szelep feje, de semmi, és arra se reagál igazán hogyha beleöntök egy kis benzint a karburátorba. Mit tudok én vele tenni, hogy menjen, mert már nagyon nagy szükségem lenne a trabantomra.
Elõrre is köszönöm a válaszokat.

UI. a karburátoron a gázpedál kapcsoló az a valami amitõl egy sárga kábel jön? Ha igen akkor hogy lehet azt leellenörizni, és ha nem jó az akkor levágott mágnesszelep melett sem kéne induljon?

3262 Urgyán Imre 2011-02-07 20:48:43  Előzmény:Bende Endre: 71874

Tessék szépen kitisztítani azt a karburátort.
De elsõ körben, még mielõtt nekikezdesz, ellenõrizd le az alapjárati elektronika mûködését.

1. karbin a gázpedál kapcsoló mûködik-e
2, alapjárati mágnesszeleped mûködik-e

Ha néha van alapjárat néha nincs, akkor olyan, mintha a gázpedálkapcsoló lenne kontakthibás.

3261 Csády Szabolcs 2011-02-07 20:41:02  Előzmény:Marton Tamás: 71875

Köszi!

3260 Lendvai József 2011-02-07 20:17:47

Sziasztok!
Wartburg 1,3 kombi. A váltó rudazatom "érdekesen" kezdett viselkedni. Alánéztem és úgy látom, hogy a Kulissza függõleges tengelyénél, aminek a felsõ részén lévõ kar csatlakozik a váltóhoz, mintha hiányozna valami gumi féleség, vagy határoló?
Ha valaki tud errõl valamit köszönettel venném.
Üdv mindenkinek joepapa

3259 Marton Tamás 2011-02-07 20:10:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 71864

Az Y csõbõl az egyik rá fog támaszkodni a stabilizátor rúdra.
Be lehet addig ütni azt a csövet, hogy már ne érjen hozzá, de akkor veszítesz az átmérõbõl, ergo kevesebb gáz jut át azon a csövön. Nekem is így van, bár ettõl függetlenül jól megy a gép.
De ha nem akarsz olyan kontár lenni mint én, akkor azt a részt kivágatod szakemberrel, és úgy hegesztetsz be egy darab csövet, hogy ne érjen hozzá.
Az Y-on levõ felfogatófül is útban lesz, ezt le kell flexelni, és szükséged van rá, máshová felhegeszteni.
Asszem ennyi csak a szívás vele :)

Andrew papa:
Elektromos lesz az a probléma. Méghozzá szerintem nem mindég kap az alapjárati szelep áramot amikor kéne neki (pont alapjáratkor), ezé behúzza a vákuum a helyére (ahol gázadáskor kéne csak lennie), elzárva ezzel a maradék levegõtõl is a motort, mivel a fojtószelep is zárva van, mer nem nyomod a gázt. Megfúlik. Teccikérteni? :)

A 3234-es hsz.-re valaki tud alternatívát?

3258 Bende Endre 2011-02-07 19:48:54  Előzmény: Bandi: 71873

Nem ciccen vissza alapjáratra, ha elveszem a gázt, hanem lefullad. aztán néhaeg visszaciccenti alapjáratra, és nem pusztul le... lehet nem is karbi...

3257  Bandi 2011-02-07 19:31:05  Előzmény:Bende Endre: 71872

Mi van vele???

3256 Bende Endre 2011-02-07 19:30:19

1.1-es trabi karburátorához kellene tanács.
Írj rám egy privit, hogy kérdezhessek.
Bárki, akárki.

THX

3255 Csády Szabolcs 2011-02-07 19:28:10  Előzmény:Reining Ádám: 71870

Akkor duplán marad:)

3254 Reining Ádám 2011-02-07 18:24:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 71868

Zsombicar oldalán 110 ft-os gumifület találtam de az olyan magyar mint az állat! :D
De ha megfordítva is lefényképezné akkor derülne ki a legjobban mert a gyárinak az egyik oldalán van egy sorozatszám ahogy minden gyári gumialkatrészen!
[i](Módosította Adam 2011.02.07. 19:26-kor)[/i]

3253 Hudák Zoltán 2011-02-07 18:21:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 71868

Utángyári

3252 Csády Szabolcs 2011-02-07 17:47:08  Előzmény:Reining Ádám: 71867

Szerintem akkor maradnak.
A zsombicar-osokat nem tudod, hogy eredetiek-e vagy utángyártottak?

3251 Reining Ádám 2011-02-07 15:44:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 71864

Szerintem meg nem érdemes csak ha találsz GYÁRI új gumifüleket!
Amiket autósboltban lehet kapni magyar gagyi az olyan is és kb 3 hét múlva az aszfalton fogod szikráztatni a kipufogódat!
A 20 éves gyári füleknek én amennyire szoktam õket nézegetni semmi bajuk pedig van amelyik meg van nyúlva 10 centisre kb de nem szakadtak el! Inkább nem megnyúltakat guberálj össze bontóba vagy ha nincs semmi bajuk a mostaniaknak hagyjad azokat!
De te döntesz ez csak egy tanács volt!
[i](Módosította Adam 2011.02.07. 16:46-kor)[/i]
[i](Módosította Adam 2011.02.07. 16:47-kor)[/i]

3250 Busa Attila József 2011-02-07 12:10:35

Sziasztok!

Újabb kérdésem van! Úgy néz ki, hogy elkezdett szivárogni a jobb oldali féltengely szimeringem. Mennyire körülményes ezt kicserélni? Tippek, tanácsok?
Üdv: Atesz.

3249 Busa Attila József 2011-02-07 11:20:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 71864

Szerintem érdemes. Nem nagy költségvetés és csak biztosabban fogja majd, mint egy megbolygatott régi.

3248 Csády Szabolcs 2011-02-06 18:18:37

A közeljövõben a 4T Trabimon le szeretném cserélni a leömlõt, meg a könyököt az 1.3-as Wareszéra. Kis segítséget szívesen fogadok, mire figyeljek, ilyesmik. Ha már le lesz szedve a rendszer érdemes lecserélni a kipufogó tartó kis gumikat, vagy felesleges?

3247 Erõs Pál 2011-02-06 18:07:52

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Az 1.1-es Trabim van, és Lada órákra
cserélném az óráit de nem tudom hogy mit hová kössek.
Ha valaki csinált már ilyen lenne kedves velem megosztani hogy mit-hova kössek?
Köszönöm elõre is!

3246 Major Csaba 2011-02-06 14:39:56  Előzmény:Őry Gábor: 71860

Én itthon szoktam ilyet csinálni, na nem Trabin hanem Wartburgon.Csapágy meg van "kedvezményesen" a melóhelyrõl.Lehet vele szórakozni, de a zsírzás csak ideiglenes megoldás nem helyettesíti a csapágycserét, szerintem.

3245 Támba Csaba 2011-02-06 12:48:59  Előzmény: : 71853

Klasszikus testelési hibának tûnik a leírásod alapján. Valamelyik testelés nem érintkezik rendesen.

3244 Őry Gábor 2011-02-06 08:44:37  Előzmény:Major Csaba: 71858

Persze, csak ahhoz ki kell venni az agyat, mûhelyben a csere sincs ingyér, hát még a csapágy... Nekem a zsírzás óta tökéletesen mûködik még, már több mint két éve.

3243 Busa Attila József 2011-02-06 08:06:21

Sziasztok!

Újabb kérdésem van! Úgy néz ki, hogy elkezdett szivárogni a jobb oldali féltengely szimeringem. Mennyire körülményes ezt kicserélni? Tippek, tanácsok?
Üdv: Atesz.

3242 Major Csaba 2011-02-05 13:07:49  Előzmény:Őry Gábor: 71855

Ha már ennyire szét van szedve,szerintem érdemesebb csapágyat cserélni, mint kínlódni annak zsírzásával.Legalábbis szerintem!

3241 jocking . 2011-02-05 09:45:30  Előzmény:Koppány Zsolt: 71856

Keresd Tibkét innen a fórumról. ;)

3240 Koppány Zsolt 2011-02-05 08:41:10

Sziasztok!

Tudna valaki olyan mûhelyt ajánlani ahol foglalkoznak azzal, hogy Trabant 4 ütemûbe 5 sebességes váltót beszereznek, és be is építenek?(Olyanra gondolok ahol már valakinek sikeresen, jól mûködõen építették be).A segítségeteket elõre is köszönöm!Több helyrõl is hallottam, hogy Tibke elég jártas ebben :)

3239 Őry Gábor 2011-02-05 08:05:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 71851

Csapágy csinálhat ilyet, ha száraz, és a nyikorgás üteme nem mindig a kerékfordulattal szinkron. Zsírt kell nyomni bele, méghozzá úgy, hogy ki kell óvatosan bányászni a csapágy tömítõgyûrûjét. Nem tudom, hogy a 4T kerékagya milyen, de gyanítom, hogy olyan, mint a 2T-é. A csapágy túloldali fele macerásabb, oda esetleg valami fecskendõvel tudod benyomni a golyók közé.

3238 Csády Szabolcs 2011-02-04 19:09:59  Előzmény: Spityu: 71852

A fék biztos nem. A kavicsos dolgot meg majd kipróbálom.

3237   2011-02-04 16:13:07

Sziasztok!

Pierburg 2E karbihoz mennyire passzol a trabi alapjárati elektronika?
Mert csak úgy mûködik a kocsi, ha az alapjárati mágnesszelep állandó pozitívat kap. Egyébként a motor szépen jár, csak sokat eszik, 9-10 litert. Ez a nagy fogyasztás lehet amiatt, hogy a mágnesszelep mûködése nincs vezérelve, hanem állandóan behúzott állapotban van?

Ma a 4T kapcsolási rajza alapján megnéztem, mi hogy van bekötve az autómban. Ugye nincs bekötve az alapjárati mágnesszelep, valamint a fojtószelep kapcsoló. Ezeket bekötöttem a rajz szerint, és nem történik semmi. Szóval, ha bemelegszik a motor, akkor alapjáraton leáll, mert a mágnesszelep nem húz be (az alapjárati elektronikáról nem kap jelet), továbbá ennél a bekötésnél a hõmérsékletjelzõ és a benzinszint visszajelzõ hülyeséget mutat, mindegyik led halványan világít. Ez megszûnik, ha a mágnesszelepet lehúzom az alapjárati elektronika vezetékérõl.

3236  Spityu 2011-02-04 09:15:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 71851

Nálam is elõjön néha. Szimmering, csapágy, gumiharang, fék a valószínûségi sorrend szerintem, utóbbi egy gyenge ráfékezéssel könnyen kizárható.
Ha a kerék fordulatszámával megegyezik a periódus, akkor szerintem nem csapágy, hanem inkább szimmering. Ha fele olyan gyors, akkor csapágy lesz... szerintem.

Tipp: nyomj be egy kavicsot a gumi barázdái közé, és figyeld a két hang gyakoriságát.

Most látom a könyvben (még nem szereltem 4T elsõ agyat), hogy nem szerepel benne szimmering. Szóval nem tudom van-e, de ha van, akkor az is okozhatja. Mondjuk furcsa lenne számomra, ha nem lenne. :D

Zsírzószem nincsen.

3235 Csády Szabolcs 2011-02-04 08:17:38

4T Trabimba beköltöztek a sirályok...az ütemes vinnyogás mintha a jobb elsõ kerék felõl jönne, s a sebesség növelésével sûrûsödik a nyekergés is. Az az érdekes, hogy tegnap amikor mentem vele már 30nál elkezdett nyekeregni, de pár km megtétele után már csak 40 felett nyekergett.
Régebben olvastam fórumon, hogy ez azért van, mert a csapágyakban kevés a zsír. Ez igaz? Ha igen, akkor hogy tudom bezsírozni? Van zsírzószem, és ha igen hol?

3234 Marton Tamás 2011-02-03 22:49:13

Azt hiszem lassan eljön az ideje a fõfékhenger cserének. Mindig félrefog ez egyik oldal. Meglepõen hidegben jó, melegben viszont "látványosan" húz az autó balra fékezéskor. Tuti nem nyereg, már a 3.dik van fent, mindig elõjön a hiba. A betétek, tárcsák egyformák. A teória az, hogy a karmantyúk szórakoznak. Hol visszaenged a tartály felé, hol nem.
Alternatívák érdekelnének. Felújítókészlet felejtõs, utángyártott ffh szintén.
Milyen ffh-t érdemes betenni, ami minimális faragással jár és megbízható. Hallotam (illetve láttam is) ford ffht, meg beszélnek Ladáról is.
Minden megoldás érdekel ;)

3233 Muczán Gábor 2011-02-03 17:38:37

Sziasztok,

Péntek este közgyûlés! Remélem jöttök?

Részlet a hírlevélbõl:

"Idei rendes közgyûlésünket február 4-én péntek este 18.00 órától tartjuk a Klubirodában. A közgyûlés témái: általános beszámoló a 2010-es évrõl. A programtervezet megvitatása, véglegesítése. Közben, a száraz programok mellett, egy igen érdekes, kivetítõn fényképekkel illusztrált elõadással szeretnénk szórakoztatni benneteket, melyet aktív tagjaink doyenje, Gellért Pista bá. tartana autós múltjáról. Ez kb. fél órás lenne, és az általa gyermekként megélt 1948-as gépkocsi-beszolgáltatástól, a tucatnyi azóta általa birtokolt veteránautóval, megszerzéseivel, felújításokkal, kapcsolatos történeteit osztaná meg velünk. Szintén a közgyûlés során, kb. 19.30-tól Sipos Tamás klubtagunk számol be a nemrég indult felsõfokú Gépjármûrestaurátori képzésen szerzett tapasztalatairól, élményeirõl 20 percben."



MG

3232   2011-02-03 16:57:06  Előzmény:Zwick Gábor: 71847

10es gumicsõ lesz az, de remélem lesz még legalább egy ember, aki megerõsít.

3231 Zwick Gábor 2011-02-02 16:31:09

Sziasztok olyan kérdésem lenne, hogy ha valaki le tudná mérni a gyári 4T trabi autómataszivatóra menõ vízcsõ belsõ átmérõjét vagy az autómata szivatón lévõ csonk átmréõjét. Meg köszönném ha valaki tudna mondani egy pontos méretet, mert sajnos én hétvégénél elõbb nem jutok a kocsi közelébe és addig viszont tudnék venni csövet.

3230  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok, sokat olvastam már az alábbi oldal e-bookjait, megint találtam egy érdekes cikket. 2T Trabi karbik mérési adatairól, szereléshez célszerszámról, különféle apróbb beállításokról - is - szól. Egy részük több magyar könyvben is szerepel, de azt gondolom megéri átolvasni:

[url=https://trabiteam.de/index.php?page=22&lang=de&page_number=2]Az adott könyv 3. oldala[/url]

[url=https://trabitechnik.com/index.php?page=41&lang=de]Könyvlista[/url]

Ja meg ma láttam, hogy a Mûszaki Könyvkiadó - Javítási útmutató könyvében a kétkörös fõfékhengernél félre van nyilazva az egyik kör csatlakozója... :)

3229 Lizák Péter 2011-02-01 15:22:16  Előzmény: Spityu: 71843

Azt írtam, hacsak nincs áthidalva a kapcsolónál! :)
Nekem így ha a parkolófényt bekapcsoltam az indexkarral, mindkét oldalon világított, nem csak a bal oldalon.

3228 Eperjesi Róbert 2011-02-01 08:49:28  Előzmény: Spityu: 71843

Köszi a tanácsokat igen most áthidalva mûködik, délután megnézem multival a biztositéknál.

3227  Spityu 2011-02-01 07:09:36  Előzmény:Lizák Péter: 71842

Írja is, hogy át van hidalva, emiatt világít.

Én legelõször ellenõrizném, nincs-e kicsúszva a biztosítéktáblából a vezeték alul. Ugyebár ott van közösítve a két oldal. (Szerencsére nagyon ritkán kellett ilyesmit szerelnem, így lehet, hogy tévedek. :) )

Illetve javasolnám én is a próbalámpát, multimétert. Elõször a biztosítéktáblánál, aztán pedig a lámpáknál. Ha eltér a két végnek a feszültség értéke (0 vs. 12V), akkor vezetékszakadás. Ezt mondjuk talán kizárja, hogy elöl és hátul is elment.
A kapcsolóhibát kizárja, hogy egyik oldalt mûködik minden.

Szerintem.

3226 Lizák Péter 2011-02-01 06:20:59  Előzmény:Eperjesi Róbert: 71839

Ha az irányjelzõt rajta hagyod akkor csak a bal lámpáknak kellene égniük. Hacsak nincs áthidalva a a másik oldalra is a kapcsolónál. Mert azt ugyan meg lehet oldani. egy darabig nekem is úgy volt.

3225 Varga Tibor 2011-01-31 19:59:22  Előzmény:Eperjesi Róbert: 71839

Pedig a biztosíték körül lesz a baj,ha se elöl, se hátul nincs.

3224 Kiss Krisztián 2011-01-31 19:29:04  Előzmény:Eperjesi Róbert: 71835

Fogj egy próbalámpát,egyik végét kösd testre,majd vizsgáld hol veszik el az áram a kapcsoloknál!
De elötte kösd le hátul amit összemokoltatok.

3223 Eperjesi Róbert 2011-01-31 18:35:55  Előzmény:jocking .: 71838

Se elõl, se hátul nincs. A rendszám világítás sem mûködik. Ideiglenesen megoldottam, hátul a csomagtartóban vezetékkel átkötöttük a baloldalát, és a jobb oldalát. Így van! De ha kivennénk a vezetéket meg szûnne. Továbbá hátrány ha leállítás után rajtamarad az irányjelzõ, ég a parkír mind a két oldalt! Hiába mozgatom a biztosítékot, az sem segít. Nem hinném hogy kapcsoló probléma lenne, mert akkor a másik oldal nem mûködne. De még megnézem tüzetesebben. Kösz az infokat! Ez feladja a leckét! Ha van valami tippetek, nagyon örülnék.

3222 jocking . 2011-01-31 17:45:13  Előzmény:Eperjesi Róbert: 71835

Kérdés, hogy a rendszámvilágítás mûködik-e? Nálam is volt ilyen, és annak ellenére, hogy a biztosíték nem volt kiégve, mégis a megmozgatása után jó lett.

3221 Lizák Péter 2011-01-31 17:25:39  Előzmény:Eperjesi Róbert: 71835

Kapcsoló? Érintkezõk? Nálam speciel ilyenek is csináltak ilyen bakikat...

3220 Kalmár Csaba 2011-01-31 17:22:56  Előzmény:Eperjesi Róbert: 71835

Se elöl se hátul nincs világítás?

3219 Eperjesi Róbert 2011-01-31 05:14:29  Előzmény: Spityu: 71834

Sziasztok olyan problémaám van hogy 2t trabi jobb oldalt nincs világitásom, biztositék oké, az izzok is. Csak nem jút el az áram erre az oldalra. Valahol a vezeték OFF lehet?


Köszi

3218  Spityu 2011-01-30 19:44:05  Előzmény:Lakk Dávid: 71833

Hmmm... lehet, hogy a gyújtáskapcsolód okozza a hibát. Hidald át direkt 12V-tal és próbáld meg újra.

3217 Lakk Dávid 2011-01-30 15:45:57

Sziasztok! Van egy Wartburg 353, 88-as kiadású padlóváltós kocsim, az a helyzet vele, hogy amikor járattam a motort hirtelen leált, megnéztem volt feszültség a trafón ezért az kicseréltem de igy sem adott szikrát, kicseréltem a megszakitónál a kondit de ugy is csak egy szikrát adott, ezután kicseréltem a megszakítót de igy is rosszul adta a szikrát ->5-öt jól adott, 1-et kihagyot, 5-öt megint jól és egyet megint kihagyott, ez lenne az elsõ kérdésem hogy mért van ez a másik pedig az hogy amikor megpróbáltam beállítani és közben öninditóval pörgettem a motort akkor leszivta az aksit azt felraktam tölteni és töltés közben meg akartam pörgetni ezért ráadtam a gyújtás de valami kattogott a mûszerfal felöl -> levettem a töltõt az aksiról majd megpróbáltam ujra de azóta semmi áram, még a kulcshoz sem jut el, ezzel mit lehet tenni? ha valaki tudna segitani akkor azt nagyon megköszönném :)

3216 Varga Tibor 2011-01-27 09:14:49  Előzmény:Fejer Hunor: 71827

Golf/polo kulisszát kell beépíteni, az a legegyszerûbb. Maradhat az 1.6-os motor váltója is, azzal mondjuk nem lesz egy kapkodó idegbeteg a kocsi, mert elég hosszú váltó, de ha nem gyorsulgatni kell, akkor jó választás.

3215  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[url=https://cgi.ebay.de/Trabant-Tuning-Motor-5-Kanal-Zylinder-750ccm-/110639461527?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item19c2a03497]
Trabant Tuning Motor 5 Kanal Zylinder 750ccm[/url]

Kicsit érdekes az aljának a ki(nem)dolgozása, de azért nyálelszívó: bekapcsol. :D

Vajon öntött hengerek lehetnek, vagy valamirõl áttették?
[i](Módosította Spityu 2011.01.26. 10:58-kor)[/i]

3214  Spityu 2011-01-25 17:58:04

Köszi a rovareltávolítós hozzászólásokat. Azt hiszem maradok a jól bevált módszernél: áztatás. :)