Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2752 Busa Attila József 2010-08-26 18:35:07  Előzmény:szilágyi József: 71366

Érdekes eset, annyi kocsihoz már csak illene egy vadi új akksi, nem?

2751 Lizák Péter 2010-08-26 12:57:56  Előzmény:szilágyi József: 71366

Érdekes. Próbáld meg fullra lemeríteni, és egy másik töltõvel feltölteni

2750 szilágyi József 2010-08-26 06:55:33

üdv mindenkinek! olyna problémávalkerültem szembe hogy életemben nem tapasztaltam még ilyet! nah szóval az akksim ami benne volt a kocsiba lemerült és feltettem töltõre a töltéskor minden vezeték a helyén volt nem si lehet felcserélni mert akkor kimeg ya bizti a töltõben és nem tölt. nah most aprobléma az hoyg az aksiban a két pólus megfordult mégpedig a + helyén - van megekeleltt fordítanom az akksit és úgy mûködik a kábekelek is fordítottan vannak rajta ellenkezõ esetben zárlat lép fel! mi lehet erre a magyarázat?? vagy hogy lehet ezt rendbe hozni??

2749 Hudák Zoltán 2010-08-25 18:22:05  Előzmény: : 71364

:D:D:D

2748   2010-08-25 18:18:50  Előzmény:Sipos Tamás: 71362

jaaa, nekem meg 4T-m van :) Akkor most gondolom jól megtakarítod, tömítéscsere, aztán összerakás. A fékfolyadék-feltöltést úgy tudtam megcsinálni, hogy elöl a légtelenítõszelepet kinyitottam, és vártam hogy onnan folyjon a "fékolaj", utána már lehetett pumpálni a rendszert a pedállal. Egyébként gyanús volt nekem az az elsõ fékdob, de nem esett le hogy 2T-rõl van szó. Várom a fejleményeket :)

Gyenge pontja ennek a fõfékhengernek az alsó képen látható záró lemezkupak, aminek a pici füle nem bír ki sok hajlítgatást.
[i](Módosította Jurij 2010.08.25. 20:21-kor)[/i]

2747 Hudák Zoltán 2010-08-25 18:06:24  Előzmény:Farkas Zoltán: 71360

Szia Zoli!

Ajánlom figyelmedbe a cikkek címû rovatban a szerelésnél Grisa nevû topictársunk irt egy kis cikket errõl a témáról 2005-ben "Négyütemü trabantba 5. fokozat" cimmel egész szépen leírta hogy kb milyen váltók jók erre a típusú motorokra, azért merem neked ajánlani mert ugye a két motor nem sokba különbözik egymástól, sõt kívülrõl teljesen egyformák, csak a belsõ paraméterek mások, ebbõl egész jól ellehet indulni ebbe az irányba.

Üdv:Hudee

ui: bocs ha hosszú voltam

2746 Sipos Tamás 2010-08-25 16:38:10  Előzmény: : 71351

[justify]Ma közelebbrõl szemügyre vettem a beteg fõfékhengert, de az enyém úgy néz ki ahogy a javítási könyvben (függelék) és az alkatrész katalógusban szerepel. Nálam pl. nincs seeger-gyûrû. Ja persze azt elfelejtettem, hogy 2T-rõl van szó.
Az elsõ dobokat elvittem szabályoztatni és szerencsére belül lesznek a megengedett túlméreten.[/justify]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100825/HPIM4022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100825/HPIM4026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100825/HPIM4027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2745   2010-08-25 09:17:51  Előzmény:Varga Tibor: 71359

Igen, valószínûleg burokban születtem, és az istenek meghallgatták imáimat. Gondolom nekik is felújított fõfékhengerük van.

2744 Farkas Zoltán 2010-08-25 05:36:28  Előzmény:Varga Tibor: 71358

Köszönöm szépen a segítséget és bocsi ha fárasztalak egy kicsit!
Nem vagyok nagy szaki a témában ezért kérdezek inkább...
A váltó kívülrõl skodáé vagyis a favorit váltóval egyezik látszólag.A skodáék nem hiszem hogy új váltóházat terveztek és készítettek annak a "néhány" VW motornak.ezért gondolom hogy közgyûrûs megoldást alkalmaztak.Közben megérdeklõdtem skodáéknál az árát:
"Tisztelt Farkas Úr!

1,9 Diesel nettó 10000Ft.
1,6 Benzin nettó 15000Ft.
Mindkettõ van raktáron a kistarcsai telephelünkön.

Tisztelettel: Forgó Gábor
For-Mucha Kft.
06-30/552-3725
www.skodaalkatresz.hu"

Az AEE motor nem olyan mint a warbié?Képrõl nézve egyezik a felfogatása és a dõlése.
Én warbiba szánom a váltót,ott meg van hely aránylag ha elkell rakni néhány milimétert.
Hát motorral együtt jobb is lenne beépíteni csak a mocsok pénz az úr nálam is.:(

2743 Varga Tibor 2010-08-24 21:55:23  Előzmény: : 71347

Kivételes lehetsz, ugyanis általában sose megy többet az ilyen felújított cucc pár ezer km-nél. A legjobb egy jó állapotú bontott fõfékhenger.

2742 Varga Tibor 2010-08-24 21:53:48  Előzmény:Farkas Zoltán: 71345

Nagyjából úgy van ahogy írod, de közgyûrûrõl én nem tudok, egy az egyben csatlakozik a váltó a motorra. De mivel AEE motorok voltak a Skodákban, csak motorral együtt megy be a cucc, és sztem a féltengelyrövidítést nem oldod meg, igaz Trabiba belemegy gyári féltengelyekkel, csak eléggé el kell tolni a motort-váltót.

2741 Őry Gábor 2010-08-24 20:49:38  Előzmény:Sipos Tamás: 71346

Igen, a keményre égett betét csikorog. Én most cseréltem és szabályoztattam elöl, istenien fog, csak nekem pont az a baj, hogy alapból súrlódik a dobhoz a betét.

2740 Hudák Zoltán 2010-08-24 19:06:05  Előzmény:Sipos Tamás: 71355

Lehet hogy tévedtem a méretet illetõen, ha igen akkor bocsánatot kérek, de arra tényleg figyelj hogy ne legyen nagyobb mert gáz lehet belõle mert én konkrétan úgy jártam hogy majdnem belecsattantam majdnem egy elõttem lévõ autóba úgyhogy közben a családom a kocsiban ült, mert elfosta magát a bal elsõ fékhengerem, mert annyira szétnyílt.
[i](Módosította Hudee 2010.08.24. 21:07-kor)[/i]

2739 Sipos Tamás 2010-08-24 18:46:33  Előzmény:Hudák Zoltán: 71352

[justify]Igen, ez nagyon fontos. Az 1970-es angol autómnál jártam úgy, hogy túl volt már minden méreten és szabályozás után nagyra sikeredett a dob belsõ átmérõje, ezért a betétek nem érték el a dobot, úgyhogy újat kellett gyártatni.
A Trabinál a javítási könyv legnagyobb túlméretre 202 mm-t ír. Ha belegondolunk, akkor ez csak 1 mm kopást enged meg, így nem sûrûn lehet szabályozni.[/justify]

2738 Sipos Tamás 2010-08-24 18:38:57  Előzmény: : 71351

[justify]Jaj, de jó! Kerestem én is, de nem találtam. Köszi![/justify]

2737 Farkas Zoltán 2010-08-24 18:34:48

Nekem 11hónapot bírt a felújított fõfékhenger a warbiba napi használatban.Kb.30ezret ment vele...(Trabi601 kétkörös készletet vettem.)
Aztán megpróbáltuk újra felkarmantyúzni de a lábszelep visszaengedte a fékolajat a tartályba. A 4db piros gumiból egy sem volt jó...2 fajta készlet van de én kifogtam a roszabbikat pont mûszaki elõtt...
Aztán kapott egy új fõfékhengert,magyar-utángyártott de mûködik.
[i](Módosította kinca69 2010.08.24. 20:37-kor)[/i]

2736 Hudák Zoltán 2010-08-24 18:31:25  Előzmény:Sipos Tamás: 71346

Szia molyhos!!!

Csak arra az egyre figyeljél ha szabályoztatod is a fékdobokat hogy a belsõ átmérõje ne legyen nagyobb 210 mm-nél mert akkor a már túlméretes lesz, és akkor érdemesebb túlméretes fékpofákat csináltatni valahol mert a normál méretü fékpofák már semmit sem érnek, mert akkor már szétnyílik a fékpofa annyit hogy ott fogja elfolyatni a fékolajat, én beleestem anno ebbe a hibába sajna :D

Üdv:Hudee

2735   2010-08-24 18:31:15  Előzmény:Sipos Tamás: 71350

megtaláltam a képeket a gépemen:

[imgw]http://kephost.hu/image-9CDC_4C740FAF.jpg[/imgw]
[imgw]http://kephost.hu/image-DA78_4C740FAF.jpg[/imgw]

2734 Sipos Tamás 2010-08-24 18:22:27  Előzmény: : 71349

[justify]Köszi, majd körülnézek én is az archívumban.
Nekem ennél a munkánál a sasszeg kivétele volt a legnehezebb a pedálnál. No, nem azért, mert bonyolult mûvelet, hanem mert nem hajlik a derekam.[/justify]

2733   2010-08-24 18:16:40  Előzmény:Sipos Tamás: 71348

Nem bonyolult szerkezet, egyszerû szétszedni, és egy próbát mindenképp megér, még ha kopott is a henger egy kicsit. A lezárt barkácsszakkörben van is pár kép arról, hogy milyen szétszedve a szerkezet, megpróbálom megkeresni. Egyébként a legeslegnehezebb mûvelet az, amikor a legvastagabb tömítést kell felkényszeríteni a helyére, a többi könnyû meló.

2732 Sipos Tamás 2010-08-24 18:11:25  Előzmény: : 71347

[justify]Igazad lehet, de még nem szedtem szét, és nem tudom milyen belül. Ha a fémen is erõs kopásnyomok, vagy rozsdafoltok vannak, akkor nem segít a javítókészlet. Talán holnap szétszedem.
A 15 eFt tényleg húzós, de már kaptam is levelet egy fórumozótól, hogy neki van gyári fõfékhengere (árról még nem esett szó).[/justify]

2731   2010-08-24 17:59:05  Előzmény:Sipos Tamás: 71346

Én azt a fõfékhengert felújítanám a 400 forintos tömítéskészlettel, felesleges 15000et kiadni egy új szerkezetért. Nekem legalábbis a felújítás óta kiválóan mûködik a fõfékhengerem :)

U.I.: Érdemes egybõl két garnitúra fõfékhenger felújítókészletet venni, és összeválogatni a legjobb tömítéseket, mert nem mind sikerül a legjobban.
[i](Módosította Jurij 2010.08.24. 20:03-kor)[/i]

2730 Sipos Tamás 2010-08-24 17:43:08

[justify]Egy hónap múlva megy mûszakira a gépem, és most elsõsorban a fékjavításra kell összpontosítanom. A legutóbbi 500 km-es út alatt pl a fõfékhenger megadta magát, és a cipõmre folyt a fékolaj, de szerencsésen hazaértem.
A fõ probléma, hogy félrehúzott az autó, hallhatóan oválisra kopott a dob, és fékezéskor erõsen csikorgott. Ma délután levettem az elsõ dobokat és a betéteket. Amit láttam, hogy a dob belsõ felületébe a betétek erõsen bemartak, és a betétek olyan kemények voltak, hogy már itt-ott elrepedtek, töredeztek.
A dobokat felszabályoztatom, a betétekre új ferodol réteget rakatok, a fõfékhengert pedig valószínûleg kicserélem, mert egyidõsnek néz ki az autóval.
Mi a véleményetek; a betétek nem megfelelõ anyaga okozhatta a csikorgást, és a dobon ezt a fajta kopást?[/justify]
[i](Módosította molyhos 2010.08.24. 19:43-kor)[/i]

2729 Farkas Zoltán 2010-08-24 11:21:22

Szia Tibke!

Még mindig csak terv az ötös váltó beszerelése a warbimba,de kezd alakulni ha igaz.
A skoda felicia 1.6 VW motoros és annak a váltója jólenne a warbiba?
Ha jóltudom ott egy közgyûrû segítségével oldották meg a favorit váltó és a VW motor csatlakozását.A kihajtásnál egyezik a warbival tehát csak a felfogatás és a kulissza átalakítása lenne a feladat.
Favorit váltó akadna kulisszával csak a közgyûrû beszerzése van hátra ha szerinted menne a dolog...

2728 Bende Endre 2010-08-22 20:20:35  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 71342

jah hát eddig a drága üzemanyag tartott vissza a felgyújtástól :)

Jövõhéten okosabb leszek. diagnosztához megyünk. Belövi a karbit meg a gyújtást. Sajnos én ehhez hüle vagyok....

2727 Varga Tibor 2010-08-22 13:42:09  Előzmény:Sövényházi József: 71336

Nem.

2726 Holnapy Gergely dr. 2010-08-22 10:51:07  Előzmény:Bende Endre: 71340

Alapjárati "elektronika"?
mert az kiiktatható, úgy kipróbálható
Fel ne gyújtsd! Fõleg ne 350Ft/l feletti benzinnel!

2725   2010-08-22 10:09:51

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

gyertyák?, kábelek? nekem ezek meghibásodása okozott ilyen tüneteket.

2724 Bende Endre 2010-08-22 10:09:42

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Leginkább rángat, mintha nemm akkor kapná a szikrát, mikor kéne, meg leáll.
Röciden, alkalmatlan a közlekedésre.
Kicsieréltem rajta már a rotort, az elosztófejet, be lett lõve stroboszkóppal.
Tanácstalan vagyok, mint egy kisközség

2723 Támba Csaba 2010-08-22 10:09:32

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Ha közelebb laknánk egymáshoz szívesen megnézném... De nem így van.

Mi a hibajelenség?

2722 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-08-22 10:07:35

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Mi a baj a gyújtással?
Segíthetünk?
Trabiorr

2721 Bende Endre 2010-08-22 10:07:04

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Valaki adjon 5 liter benzint meg egy gyufát...
Kicsit átalakítanám KIZ-t... :)

Na jó, nem.
De ha valaki tud egy olyan autószerelõt, aki keni vágja a gyújtás beállítását
azt nagyon megköszönném...
[i](Módosította Andrew 2010.08.20. 12:07-kor)[/i]

2720 Sövényházi József 2010-08-21 08:26:52

Hali!
az AYH bowdenes váltó passzol az 1.3as mocihoz?

2719 Busa Attila József 2010-08-19 06:10:45  Előzmény:jocking .: 71334

Nem csak az
Gyárilag ragasztva is volt

2718 jocking . 2010-08-18 23:01:42  Előzmény:Busa Attila József: 71333

A bársonygumit megfogja a sziloplaszt is, nekem is azzal van bent. Körbe az ajtótömítést waresznál nem ismerem, de szerintem úgy van, mint a trabinál, hogy a gumiban levõ fémszalag szorítja rá a tömítést körben a lemezre.

2717 Busa Attila József 2010-08-18 22:16:06  Előzmény:jocking .: 71332

Köszi
A bársonyüveg csúszókat mivel ragasszam vissza? Nem beszélve a körbe gumigréderrõl?
Palmatex?

2716 jocking . 2010-08-18 21:13:44

Nem is nagyon lehet összekeverni.
- tömítések, bársonygumi
- üvegek és ablakemelõ mechanika
- zár és kilincs
- belsõ kárpit
- mûanyag biszb@szok amik a kárpitra mennek.

2715 Busa Attila József 2010-08-18 20:28:09

Sziasztok!

Lassan szárad a hátsó ajtóm, ami a festés miatt teljesen ki lett belezve és le lett csupaszítva. A gond csak annyi, hogy nem nagyon tudom, hogy milyen sorrendbe kell majd a dolgokat visszaraknom, ezért szeretnék megkérdezni egy hozzáértõ embert, aki rakott már össze ilyet, hogy írja le "hülye" szinten nekem, hogy hogyan, mit csináljak majd holnap. Nem szeretném ezért szerelõhöz vinni, de ha nem segítetek, akkor az lesz.
Elõre is köszi!
Atesz.

2714 Varga Tibor 2010-08-17 19:34:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 71329

Rossz szabályzás, görbe hátsó tengely, csapágyas-, kikopott lengõkar.

2713 Csády Szabolcs 2010-08-17 14:10:03

Üdv!

Barátom a 2T Trabijához kér segítséget. Az lenne a kérdés, hogy egy felszabályozott hátsó dobnál mi okozhat fékerõ ingadozást?
Elõre is kösz az õ nevében is!

2712  Spityu 2010-08-17 11:48:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Az AC és a buborékleválasztó közötti, ill. a többi gumicsõ rendben van? Hátul is az van, 2.

2711 Támba Csaba 2010-08-17 10:44:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Le kellene venni a tankot és átnézni. Láttam már néhányat ami felül porladt szét az üzemanyag jelzõnél, vagy a sarkánál szivárgott.

2710 Busa Attila József 2010-08-16 21:19:53  Előzmény:szilágyi József: 71324

Kérdés: Hány Ohm-os a rádió kimeneted, hány Ohmosak a hangszórók? Ha ezt tudom, csak akkor tudok segíteni.

2709 Lizák Péter 2010-08-16 20:33:20  Előzmény:szilágyi József: 71324

Nincs mit. remélem sikerül megoldani a helyzetet :-D

2708 szilágyi József 2010-08-16 19:37:35  Előzmény:Busa Attila József: 71323

Köszi a segítséget, meg Pedrohnak is! A rádió 2004-es kb, de ez a cucc annyiba lenne mint egy másik rádió.XDXDD Szal ha teszek be ellenállást a pozítív részébe a másik 2 hangszórónak szted jó lesz elvileg?


[i](Módosította jocking 2010.08.16. 21:41-kor)[/i]

2707 Busa Attila József 2010-08-16 18:24:59  Előzmény:szilágyi József: 71321

Szia!

Az a kérdés, hogy mennyire régi a cucc. Azért kérdem, mert az új magnók lekezelik a 4-8 Ohm-os kimeneti ellenállású hangszórókat. Ha két kimenetes a magnód, és négy hangszóróval szeretnéd használni, akkor a jobb oldali kimeneti csatornára köss 2db 8 Ohm-os hangszórót és ugyanígy a másik oldalra is. A két 8 Ohmos hangszóró együttes ellenállása ugyanis 4 Ohm lesz, tehát illeszkedik majd a szabványos autó rádiós kimeneti szabványhoz. Egy kétcsatornás végfokot kell illesztened a fenti magnóhoz. Szerintem egy 2X50W-os SAL végfok bõven elég lenne neked. Ez 4X25W-ot adna le neked a fenti bekötés szerint, mert ugye a leadott teljesítmény is megoszlik. Itt ez pl. jó lehet neked: SAL BX 2055
[url]https://www.sal.hu/termeklap.aspx?term_id=6560[/url]

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Atesz.



[i](Módosította jocking 2010.08.16. 20:37-kor)[/i]

2706 Lizák Péter 2010-08-16 16:37:23  Előzmény:szilágyi József: 71321

Amiatt torzíthat be, hogy a végfok ICje és maga az egész rendszere két hangszóróra van méretezve. tehát a 4-et nem tudja úgy meghajtani. És mivel fele akkora jelet kap egy egy hangszóró, de az eredeti hangerõvel így ugye betorzít...

De lehet, hogy a hangszórók impedanciája nem egyezik a rádióhoz kellõ hangszóróéval. Az is csinálhat jeltorzulást, amite te recsegésnek hallasz.
de lehet, hogy a hangerõszabályzódat kéne megpucolni. mert a potméterben lerakódó kosz is csinálhat ilyet.

2705 szilágyi József 2010-08-16 12:33:07

Üdv mindenkinek! Villamossági kérdésem lenne. Van egy rádiós magnóm, de nem beépített erölködõs, és elég keveset nyújt, viszont a rádiótól nem akarok megszabadulni. Milyen erõsítõt kellene beszerelni, hogy jobb legyen, vagy hogy lehetne a hatásfokán kicsit javítani? 2 hangszórós a cucc, de 4-gyel használom és hamar betorzít ez a legnagyobb gondom! Szal vmi olcsó és jó megoldás kellene elõre is köcce!



[i](Módosította jocking 2010.08.16. 17:24-kor)[/i]

2704 Lizák Péter 2010-08-13 13:44:09  Előzmény:jocking .: 71318

Hát az igazat megvallva nem találtam ott sem szivárgásra utaló nyomot. :-(
Ezért kérdeztem nemrég, hogy milyen AC-re lehet kicserélni ezt a vackot...

2703 Lizák Péter 2010-08-13 13:37:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 71317

Nekem mondod? Azóta állandóan attól parázok, hogy ki ne gyulladjon ez a qrva Trabant.