Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2854 Marton Tamás 2010-09-27 13:53:11  Előzmény:Mátyus Ádám: 71468

Utàngyàrtott 4T tàrcsa. ;-) Csak szerintem, most jò betèteket fogtam ki.

2853 Őry Gábor 2010-09-27 13:42:28  Előzmény:szilágyi József: 71461

A gyújtás maradt a régi? Nem cserélted fel a kábeleket, vagy a csatlakozásokat?

2852 Mátyus Ádám 2010-09-27 11:58:40  Előzmény:Marton Tamás: 71467

Neked milyen tárcsa van az autón?

2851 Marton Tamás 2010-09-26 21:25:16  Előzmény:Madocsai Gergely: 71466

Na, mèg a vègèn fèk is lesz azon az autòn, nem csak "lassìtò" :-)
Meglàsd, ha jòl dolgoztàl, ès jòl mûködik majd minden, meglepõen jòl tudnak fogni a gyàri elsõ fèkek. Persze ehhez jòfajta ferodol, ès normàlis tàrcsa is kell.
Nekem most ijesztõen jòl fognak ;-)

Feketeroland:
Most neked tulajdonkèppen mi is lòg? A kormànyösszekötõ gömbfejek, vagy a talpasgömbfej? A talpas valòban egyben van a lengõkarral, azt csak egyben lehet cserèlni, ès tènyleg igen dràga.
Ha cserèled, fèlèvente rà kell nèzni a gömbfejen levõ gumi porvèdõre, mert ha kiszakad, igen rövid idõn belül megeszi a kosz
a gömböt. Nekem a legutòbbiak elèg tartòsak, mondjuk màr a màsodik garnitùra porvèdõ van rajtuk.
De ha kormànyösszekötõ gömbfejet cserèlsz, az elèg szìvàs, ràadàsul utàna iràny a futòmûves hamar, mert tuti elmàszik a kerèk össze vagy szèttartàs (ùgy tudom a 4T-knek szèttartàs van elõl).

[i](Módosította PAtr0n 2010.09.26. 23:37-kor)[/i]

2850 Madocsai Gergely 2010-09-26 14:06:52

No, még mindig 4T [s]fék[/s] lassító a téma:

Tegnap szétrobbantottam a rendszert, atomtámadás utáni állapotok uralkodtak itt-ott. (utólag belegondolwa, merész dolog wolt így közlekednem...)

Keweset használták a kocsit, ennek megfelelõen, a hátsó fékek, kb úgy néztek ki, mint a Tulsa-ban eltemetett Plymouth belseje;))).

A J.H. munkahenger légtelenítõje, atomra beletörwe, a beletört légtelenítõben a beletört kihajtószerszám. Ez a munkahenger úgy össze wolt rohadwa, h nemhogy az üzemi nyomás, de még a satu+samu kombó sem tudta jobb belátásra bírni.

Gyári, kékcsíkos, Pneumant flexi fékcsöwek mindehol, az esõket már csak a szenlélek és a megszokás tartotta, csoda, h nem pattantak szét egy-egy nagyobb lassításnál.

Ezen galádságok eliminálwa, és rájöttem, h miért is nem folyik le a fékfolyadék a tartályból a fõfékhengerbe: fogtam egy küllõt és letoltam a tartályon keresztül az ffh-ba koppanásig. ekkor azonnal elindultak a bubik és ment le a fékfolyadék. Wmi idióta gumib@sz figyel az ffh becsatlakozásánál, aminek walszeg "benõtt" a lyuka.

Az elsõ, begyógyult, nyeregtartó csapokat megzsíroztam, h hamár úszó nyereg, akkor menjen is neki;).

Betétcsere, felszabályozás még hátra wan, de addig kipróbálom, mit sikerült alkotni eddig.

[i](Módosította madogery 2010.09.26. 16:10-kor)[/i]

2849 Fekete Roland 2010-09-26 09:31:30

Okés csak az a baj,hogy nem jöttem rá hogy lehetne szétszedni!Mert egyépként 12000-ért találtam darabját a lengõkarnak!

2848 Lizák Péter 2010-09-26 09:05:50  Előzmény:Fekete Roland: 71463

Hali! Elvileg elég ha a gömbfejeket cseréled :-) Az enyém is lóg, mégis menni kell vele.

2847 Fekete Roland 2010-09-26 03:21:25

Sziasztok!
Van egy 4ütemûm aminek az elsõ futómûve lóg!A támaszgömbfelyek kotyognak és ezáltal ráz az autó eleje,+kóvályognak a kerekek!van valami gyors megoldás vagy cseréljem ki a lengõkarokat?Ez miatt nem merem használni,mert havonta elég sokat megyek vele és kb 2 havonta cserélhetném az elsõ gumikat,mert lezabálja akilsõ felét!
Elõre is köszi!

2846 Lizák Péter 2010-09-25 20:21:02  Előzmény:szilágyi József: 71461

Mindent kicseréltél benne amit kell?
Ha akkor sem akkor kérlek ezt hiszti a javából :-D

2845 szilágyi József 2010-09-25 19:30:14

Üdv Trabantosok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni,van egy 6V-os trabantom most alakítottam át 12-esre viszont most nem hajlandó beindulni.Szikra van viszont hiába öntök egy pici benzint a hengerekbe akkor sincs még egy pöffenés se,a karbiból se veszi fel inkább a túlfolyón csorog ki.Hozzáteszem az autó két nappal ez elõtt ment!!!
Szeretnék tanácsot kérni hogy hogyan keltsem életre ismét a gépet ill. hogy mi lehet a baj.Ha valaki tudna segíteni akkor nagyon megköszönném.Az e-mail címem : tomesz2101@freemail.hu ide írj
Üdv Tomesz

2844 Hudák Zoltán 2010-09-25 05:40:52  Előzmény:szilágyi József: 71458

De még esetleg átlehet nézni a fúvókákat is hogy nincs eldugulva valamelyik, üzemanyagszûrõ tiszta -e esetleg mert az is tud ilyeneket csinálni. Gyújtást, gyertyákat, kábeleket átnézni, a gyújtásnál hogy helyre van húzva, kábelek nem húznak-e át valahol meg stb... . Hirtelenjében ennyi jutott eszembe errõl.

Üdv:Hudee

2843 Marton Tamás 2010-09-24 21:24:04  Előzmény:szilágyi József: 71458

Nekem ùgy rèmlik valakinek a gumitalp nem megfelelõ tömìtèse volt a problèma ennèl a jelensègnèl! Tehàt falsot szìv valahol.

2842 szilágyi József 2010-09-24 17:59:06

sziasztok!! nagy gondban vagyok:(:( polo 1.3 75 lovas motor pierburg karbi. a nagy baj az hogy hoyg az alapjáratom nem stabil kicsi taetomûnyban folyamatosan változik fel le fel le mi leeht a gond??

2841  Spityu 2010-09-23 12:07:33

[url=http://cgi.ebay.de/Trabant-Cabrio-P601-DDR-IFA-BRD-Brief-Viele-Top-Teile-/220672207615?pt=Automobile&hash=item336116aaff]Technic Lego[/url] :)))

2840 Támba Csaba 2010-09-22 19:14:37  Előzmény:jocking .: 71451

Öööööö...azért ez így, ebben a formában nem teljesen fedi a valóságot :)

2839 Sipos Tamás 2010-09-22 19:08:19

[justify]Látom, nem csak én szívok a fékkel.
Sikeres légtelenítés után vasárnap kéziféket állítottam, mert ugye az újra betétezett fékpofák lazább kötelet igényelnek. Mivel nincs aknám, csak felbakoltam és úgy próbáltam lazítani rajta. Mit mondjak; nem volt könnyû, mert a csavaron ott volt az alvázvédõ, és a kezem sem ért be teljesen. Sikerült úgy kinyújtóznom és erõt kifejteni, hogy napok óta piszkosul fáj a derekam, alig bírok leülni, felállni és hétfõn még menni is nehéz volt. Itt mondtam azt, hogy megállj. Ma elvittem vizsga elõkészítõre a megszokott autószerelõhöz, és mondtam neki, hogy állítson a féken, mert hozzáér, és menet közben is fog. Szerencsére nem volt ideje beégni amíg átgurultam, mert kevesebb, mint 500 m-re van a mûhelye.[/justify]

2838 Lizák Péter 2010-09-21 20:01:05  Előzmény:jocking .: 71450

Valószínûleg. Gondolom nem flexszel csiszoltad meg :-D

2837   2010-09-21 17:18:02  Előzmény:jocking .: 71451

Lehet e javítani, ha szivárog belõle a hidraulikus munkafolyadék? Szivárgás csak terhelés esetén lép fel.

2836   2010-09-21 17:16:05  Előzmény:jocking .: 71450

ott mintha beragadt volna egy fékpofa :x

2835 jocking . 2010-09-21 14:41:25  Előzmény:Múzer tibor: 71449

4T-knél szokott lenni. A hátsó fékkör felé haladó féknyomást csökkenti. Elvileg úgy néz ki a dolog, hogy a tárcsaféknek nagyobb erõ kell, hogy elkezdjen normálisan fogni, ekkora erõnél meg már blokkolnának a hátsó kerekek. Tehát az a cucc azért kell, hogy ne állj keresztbe a még nem fogó elsõ és a már blokkoló hátsó fékek miatt.

2834 jocking . 2010-09-21 14:39:06

Ma, mire hazaértem, a trabi bal hátsó kereke olyan forró lett, hogy nem lehet hozzányúlni, ehhez társult még egy diszkrét gõzölgés és egy enyhe szag, ami olyan, mint amit flexelés után lehet érezni. Jól sejtem, hogy a betétek égtek meg? :rolleyes:

2833 Múzer tibor 2010-09-21 06:21:43  Előzmény:Varga Tibor: 71440

Köszi az infót, akkor nem izgatom magam a dologgal kapcsolatban.
Még egy kérdés fékkel kapcsolatban. Zsombishop-ban láttam a fékalkatrészeknél egy fékerõszabályozó patron megnevezésû valamit.
Egy hengeres cucc, a két végébe fékcsõ megy, ha jól láttam.
Ez mit takar? Mi a szerepe?

2832 Gyapjas Gergely 2010-09-19 19:12:19  Előzmény:Sipos Tamás: 71446

Szerintem az agáz amikor fékezéskor letörik a fékmunkahenger a féklapról. Már jártam így.:(

2831 Őry Gábor 2010-09-19 11:45:51  Előzmény:Sipos Tamás: 71446

Nem árt tudni ezt sem...

2830 Sipos Tamás 2010-09-18 18:02:02  Előzmény:Őry Gábor: 71445

[justify]A másik oldalon jól sikerült, a menet fölött vágtam és szépen újra lehetett használni, viszont a baloldalon belecsúsztam picit a menetbe, és ennyi már éppen elég volt, hogy a finom menetre ne kapjon rá az anya. Mindegy; minden jó ha a vége jó. Már sikeresen légtelenítettem, és közben kiderült miért folyt a légtelenítõ csavaron a fékfolyadék. A csavarral volt a baj.
Lényeg, hogy egy befõttesüvegben van egy rakás légtelenítõ csavarom. Legalább hatféle. Ebbõl hosszra és a menet méretére való tekintettel választottam ki a megfelelõ újat, de szerencsére a régit sem dobtam el. Összehasonlítottam a régit és az újat és újabb meglepetés; a kettõ kúpszöge nem egyezett, és ráadásul az újabb kis hegyben végzõdött, míg a régi tompább végû volt. Ezért folyt ki a légtelenítõ nyíláson. Tisztítás után visszatettem a régit és azzal minden rendben volt.
Az azért több mint bosszantó, hogy az ember vesz légtelenítõ csavart, és a hanyag, hibás tervezési méretek miatt használhatatlan. Most ezeket jobb híján nyakláncként használhatom vagy átfûzhetem az orromon, vagy... Na jó; itt abbahagyom.[/justify]

2829 Őry Gábor 2010-09-18 17:39:40  Előzmény:Sipos Tamás: 71441

Legközelebb, ha így jársz, a menet fölött vágj. Ezután megütöd hidegvágóval, és eltörik.

2828 Sipos Tamás 2010-09-17 18:14:20

[justify]Légtelenítés közben újabb meglepetés ért. Pedáltaposáskor az egyik (becsavart!) légtelenítõ csavarból spriccel a fékfolyadék. Ez több mint érdekes. Igaz, cseréltem légtelenítõ csavart, de ez okozhatja?[/justify]

2827 Varga Tibor 2010-09-16 20:42:50  Előzmény:Sipos Tamás: 71441

Az ékes a régi tipusú, a rugó nélküli, stiftes pedig a 85 utáni évjáratokban volt.

2826   2010-09-16 18:55:00  Előzmény:Sipos Tamás: 71441

barbár egy módszer leflexelni. Tudom hogy nincs mindenkinek, nekem sincs, de ezt a kerékanyát a légkulcs szedi le.

2825 Sipos Tamás 2010-09-16 18:21:59

[justify]Ma meglepetés ért. Valószínûleg azért, mert tudatlan vagyok, de íme a történet:
A fékjavítás elõzményeként a hátsó agyat is le kellett szednem, de az anya semmi pénzért nem akart megmozdulni, még közel egy méteres hosszabbítóval sem. Leflexeltem. Igen ám, de összerakáskor derült ki, hogy a baloldali agynál megsérült a menet. Na, puff neki!
Délután elmentem hát a bontóba tengelycsonkért, és szerencsére volt egy kóbor lengõkar amibõl ki lehetett venni, de legnagyobb megdöbbenésemre nem olyan volt, mint az alkatrész-katalógusban. Semmi kúposság, semmi íves retesz csak egy tájoló csap, amit megpróbáltunk kiszedni, de nem ment, így hát a csonkot teljes sikerrel kiütöttük.
Otthon aztán a lengéscsillapító kikötöttem, a tartólemezt levettem és a saját tengelycsonkot kiütöttem, ami ugyancsak ilyen rendszerû volt. A kerékcsapágyak között sem volt rugó, ahogy a könyvben is látszik, hanem csak egy távtartó.
Nem tudtam, hogy ilyen is létezik, de örülök neki, mert könnyebb szerelni. Agylehúzót sem kellett használni.
Most már minden a helyén, csak légteleníteni kell, és viszem vizsgáztatni.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2010.09.16. 20:24-kor)[/i]

2824 Varga Tibor 2010-09-15 19:15:48  Előzmény:Múzer tibor: 71438

Különösebb gondot nem okoz, van hogy direkt ki szokás venni.
Abban vennéd észre a különbséget, hogy blokkolna a hátulja, de én ezzel még nem találkoztam fékerõszabályzó nélküli autóknál. Szóval sztem maradhat így.

2823 Soós Árpád István 2010-09-15 18:17:06  Előzmény:Múzer tibor: 71438

Mi más fél év után vettük észre,hogy nincs a Transomon fékerõszabályzó.És akkor sem azért vettük észre,mert rosszabb lenne a fék a többitõl,hanem mert feltûnt az egyik Wartburg alól a másik Wartburg alá szaladgálásból,hogy nincs ott.

2822 Múzer tibor 2010-09-15 15:04:36

Sziasztok!

Fék témával kapcsolatban kérnék segítséget.
4T trabiról van szó. Okozhat e valami galibát az, ha nincs benne fékerõ szabályozó.
Illetve ha valaki tudna fényképet küldeni, hogy miként van felszerelve a szerkezet az autóra, mivel a kocsit úgy vettem, hogy ez az alkatrész hiányzik belõle.

Elõre is köszi!
hm. valakit kérj már meg, akinek legalább egy lába van, és nem süket, hogy segítsen neked kicsit. Szóval szelep zárva - pumpál és nyomva tart - nyit és rögtön zár, folyamat ismétlõdick.

Amúgy eleinte nekem is rakoncátlankodott, szóval a szelepet ki kellett nyitnom, és csorognia kellett a cuccnak a rendszerbe, mert egyébként taposhattam ,semmi nem történt. Monnyuk ez télle nem normális. minden tömítést jól raktál be? rugók a helyükön vannak, semmi nem maradt ki?

a fékpedál rúdja, ami a fõfékhengert nyomja meg, nincs nagyon ráspannolva?

na, ha lenne segítõd, akkor kérd meg, hogy lassan nyomja be a pedált, majd engedje vissza szintén lassan. ha belenézel a fékolajtartályba, akkor látnod kell, ahogy a dugattyúk mozognak. Azt kéne figyelni, hogy a dugattyú jobbról egyszercsak megjelenik, majd balra haladva eltûnik, és ugyanez visszafelé, teccikérteni? :D
[i](Módosította Jurij 2010.09.14. 21:34-kor)[/i]

2820 Madocsai Gergely 2010-09-14 19:12:59  Előzmény: : 71435

Pontosan, és nem! Mert nem ez történik.

Folyadék lent, szelep nyitwa, így már mennie kéne, de ha betartom a protokollt(ugyanis segítség hiányában mindig egyedül szoktam csinálni, ha kell, kitámasztom a pedált a krokiemelõ nyeléwel, az üléskerethez;)) és elzárom a szelepet a pedál felengedése elõtt, akkor a pedált üresen tudod nyomogatni a wégtelenségig, nem szíwja utána a folyadékot a tartályból(!!!).

Ezen csak úgy sikerült segíteni, ha a totál benyomott pedálról hirtelen leugrottam, h a pedál alaphelyzetbe pattanjon és kb. a 20-ikra szipuzta után a folyadékot. Sztem ez "cseppet" nem normális...

[i](Módosította madogery 2010.09.14. 21:15-kor)[/i]
na õõõ izé. ez így jónak tûnik, vagy én nem értek valamit :D Cimbora megtapossa a pedált, szelepet kinyitod, pedál beesik, szelepet elzárod, pedált ismét pumpálni, és ezt addig ismételgetni, amíg jó nem lesz. Gondolom tettél átlátszó benzincsövet a szelepre, hogy lásd, mikor jön már csak a fékfolyadék, levegõ nélkül. Szóval, ha egyszer már lefolyt a cucc a kinyitott szelep esetén, akkor onnantól kezdve már csak simán légteleníteni kell.
[i](Módosította Jurij 2010.09.14. 20:52-kor)[/i]

2818 Madocsai Gergely 2010-09-14 18:38:42  Előzmény: : 71432

Hát ez az!, ha kinyitottam, szép lassan lefolyt, ha rátapostam, akkor kinyomta, de ha felengedtem a pedált, akkor wisszaszíwta, amit kinyomott. Wagy, ha elzártam a légtelenítõt, akkor nem szíwta utána a folyadékot a tartályból, csak iszonyú hosszadalmas, gyötrés után.

Találtam itthon egy széttaposott 2T ffh-t, ezt felújítom, aztán megy bele, nem xarozok ezzel a f*ssal.


[i](Módosította madogery 2010.09.14. 20:39-kor)[/i]

2817 Szedlák Tibor 2010-09-13 21:55:06

Nah ma vettem egy másik javítókészletet, kicseréltem a külsõ dugattyún lévõket. Most pillanatnyilag tökéletesen mûködik, de holnap lesz csak beszerelve és éles teszt. :P
Nálam úgy volt, hogy a bal elsõ légtelenítõcsavart kinyitottam, és lefolyt a fékfolyadék ha tapostam, aztán meg ment rendesen a légtelenítés.

2815 Madocsai Gergely 2010-09-13 19:57:19

No, hamár 4T fosfékhenger:

Hétwégén elköwettem azt a hibát, h a fékgombát letekertem. Összerakásnál hiába tapostam a pedált - még meg nem húzott gomba mellett - nem folyt le a fékfolyadék a tartályból(!!!). A légtelenítõ kiengedésekor szintúgy, 1 óra rugdalózás után sikerült kb. 1 deci folyadékot átizzadni a rendszeren.

Rémlik, mintha egyszer, itt írta wolna wki, h egy gumi alkatrész figyel a ffh-ben, aminek a szûk lyukán kéne átmennie a folyadéknak(?!)
Kell ez bele, nem lehetne kidobni belõle?

Amennyiben nem, 2T ffh direktben felmegy a helyére, igaz? (talán ez lenne a legegyszerûbb megoldás...):S

Elõre is köszi!

2814 Varga Tibor 2010-09-13 17:51:05  Előzmény: : 71428

Érdemesnek mindenképpen érdemes, mûszakin nem biztos hogy feltûnik, bár erõsen gyanús. De minden megoldható...

2813 Szedlák Tibor 2010-09-12 19:50:10  Előzmény: : 71427

Köszönöm a tanácsokat! Holnap jelentkezem az eredménnyel. :P

2812   2010-09-12 19:48:36

Mûszakin abba beleköthetnek, ha a fõfékhengert a trabiban kicserélem 1,3 2es golféra úgy, hogy a fékrásegítést is bekötöm? Érdemes lenne kicserélni amúgy?

2811   2010-09-12 19:42:21  Előzmény:Szedlák Tibor: 71426

õõõ, hát azért szereld csak be, és majd kiderül. Ha nincs szétkopva a fékhenger, akkor elvileg jónak kell lennie.

2810 Szedlák Tibor 2010-09-12 19:40:12  Előzmény: : 71425

Nincs beszerelve még. Satuba fogtam a pereménél és ugy néztem. Holnap veszek még 1 készletet hátha jó lesz. Nem folyik egyébként sehol se; még ott se ahol kéne. :s
Én utángyártott fõfékhengert nem rakok bele az tuti. :P
[i](Módosította N1tr0 2010.09.12. 21:41-kor)[/i]

2809   2010-09-12 19:37:38  Előzmény:Szedlák Tibor: 71424

megvolt a légtelenítés rendesen? valahol nem látsz fékolajat, ahol nem kéne, nemtom, utasér, vagy valahol ahol elfolyhat? Megpróbálnám a második kör tömítéseit megint kicserélni, én két garnitúra tömítésbõl válogattam össze egy fékre valót.

2808 Szedlák Tibor 2010-09-12 19:22:16  Előzmény: : 71423

Ki lettek, mégsem mûködik a 2. kör, nem nyomja az olajat inkább szívja és nem tudom miért. :(

2807   2010-09-12 17:51:25  Előzmény:Szedlák Tibor: 71422

cseréld ki a tömítéseket, ennyi.

2806 Szedlák Tibor 2010-09-12 17:07:29

Sziasztok! Keresek olyasvalakit akinek sikerült 4T gyári fõfékhengert felújítania.
Probléma van a 2 es körrel. :(

2805 Major Csaba 2010-09-11 06:40:08  Előzmény:Fejer Hunor: 71417

Igen, ez valóban BMW acélfelni, 5.5coll széles.
Nekem van ilyenem eladó, átalakítva 4x160-as osztókörre!

Üdv.:csabesz!