Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2825 Sipos Tamás 2010-09-16 18:21:59

[justify]Ma meglepetés ért. Valószínûleg azért, mert tudatlan vagyok, de íme a történet:
A fékjavítás elõzményeként a hátsó agyat is le kellett szednem, de az anya semmi pénzért nem akart megmozdulni, még közel egy méteres hosszabbítóval sem. Leflexeltem. Igen ám, de összerakáskor derült ki, hogy a baloldali agynál megsérült a menet. Na, puff neki!
Délután elmentem hát a bontóba tengelycsonkért, és szerencsére volt egy kóbor lengõkar amibõl ki lehetett venni, de legnagyobb megdöbbenésemre nem olyan volt, mint az alkatrész-katalógusban. Semmi kúposság, semmi íves retesz csak egy tájoló csap, amit megpróbáltunk kiszedni, de nem ment, így hát a csonkot teljes sikerrel kiütöttük.
Otthon aztán a lengéscsillapító kikötöttem, a tartólemezt levettem és a saját tengelycsonkot kiütöttem, ami ugyancsak ilyen rendszerû volt. A kerékcsapágyak között sem volt rugó, ahogy a könyvben is látszik, hanem csak egy távtartó.
Nem tudtam, hogy ilyen is létezik, de örülök neki, mert könnyebb szerelni. Agylehúzót sem kellett használni.
Most már minden a helyén, csak légteleníteni kell, és viszem vizsgáztatni.[/justify]
[i](Módosította molyhos 2010.09.16. 20:24-kor)[/i]

2824 Varga Tibor 2010-09-15 19:15:48  Előzmény:Múzer tibor: 71438

Különösebb gondot nem okoz, van hogy direkt ki szokás venni.
Abban vennéd észre a különbséget, hogy blokkolna a hátulja, de én ezzel még nem találkoztam fékerõszabályzó nélküli autóknál. Szóval sztem maradhat így.

2823 Soós Árpád István 2010-09-15 18:17:06  Előzmény:Múzer tibor: 71438

Mi más fél év után vettük észre,hogy nincs a Transomon fékerõszabályzó.És akkor sem azért vettük észre,mert rosszabb lenne a fék a többitõl,hanem mert feltûnt az egyik Wartburg alól a másik Wartburg alá szaladgálásból,hogy nincs ott.

2822 Múzer tibor 2010-09-15 15:04:36

Sziasztok!

Fék témával kapcsolatban kérnék segítséget.
4T trabiról van szó. Okozhat e valami galibát az, ha nincs benne fékerõ szabályozó.
Illetve ha valaki tudna fényképet küldeni, hogy miként van felszerelve a szerkezet az autóra, mivel a kocsit úgy vettem, hogy ez az alkatrész hiányzik belõle.

Elõre is köszi!
hm. valakit kérj már meg, akinek legalább egy lába van, és nem süket, hogy segítsen neked kicsit. Szóval szelep zárva - pumpál és nyomva tart - nyit és rögtön zár, folyamat ismétlõdick.

Amúgy eleinte nekem is rakoncátlankodott, szóval a szelepet ki kellett nyitnom, és csorognia kellett a cuccnak a rendszerbe, mert egyébként taposhattam ,semmi nem történt. Monnyuk ez télle nem normális. minden tömítést jól raktál be? rugók a helyükön vannak, semmi nem maradt ki?

a fékpedál rúdja, ami a fõfékhengert nyomja meg, nincs nagyon ráspannolva?

na, ha lenne segítõd, akkor kérd meg, hogy lassan nyomja be a pedált, majd engedje vissza szintén lassan. ha belenézel a fékolajtartályba, akkor látnod kell, ahogy a dugattyúk mozognak. Azt kéne figyelni, hogy a dugattyú jobbról egyszercsak megjelenik, majd balra haladva eltûnik, és ugyanez visszafelé, teccikérteni? :D
[i](Módosította Jurij 2010.09.14. 21:34-kor)[/i]

2820 Madocsai Gergely 2010-09-14 19:12:59  Előzmény: : 71435

Pontosan, és nem! Mert nem ez történik.

Folyadék lent, szelep nyitwa, így már mennie kéne, de ha betartom a protokollt(ugyanis segítség hiányában mindig egyedül szoktam csinálni, ha kell, kitámasztom a pedált a krokiemelõ nyeléwel, az üléskerethez;)) és elzárom a szelepet a pedál felengedése elõtt, akkor a pedált üresen tudod nyomogatni a wégtelenségig, nem szíwja utána a folyadékot a tartályból(!!!).

Ezen csak úgy sikerült segíteni, ha a totál benyomott pedálról hirtelen leugrottam, h a pedál alaphelyzetbe pattanjon és kb. a 20-ikra szipuzta után a folyadékot. Sztem ez "cseppet" nem normális...

[i](Módosította madogery 2010.09.14. 21:15-kor)[/i]
na õõõ izé. ez így jónak tûnik, vagy én nem értek valamit :D Cimbora megtapossa a pedált, szelepet kinyitod, pedál beesik, szelepet elzárod, pedált ismét pumpálni, és ezt addig ismételgetni, amíg jó nem lesz. Gondolom tettél átlátszó benzincsövet a szelepre, hogy lásd, mikor jön már csak a fékfolyadék, levegõ nélkül. Szóval, ha egyszer már lefolyt a cucc a kinyitott szelep esetén, akkor onnantól kezdve már csak simán légteleníteni kell.
[i](Módosította Jurij 2010.09.14. 20:52-kor)[/i]

2818 Madocsai Gergely 2010-09-14 18:38:42  Előzmény: : 71432

Hát ez az!, ha kinyitottam, szép lassan lefolyt, ha rátapostam, akkor kinyomta, de ha felengedtem a pedált, akkor wisszaszíwta, amit kinyomott. Wagy, ha elzártam a légtelenítõt, akkor nem szíwta utána a folyadékot a tartályból, csak iszonyú hosszadalmas, gyötrés után.

Találtam itthon egy széttaposott 2T ffh-t, ezt felújítom, aztán megy bele, nem xarozok ezzel a f*ssal.


[i](Módosította madogery 2010.09.14. 20:39-kor)[/i]

2817 Szedlák Tibor 2010-09-13 21:55:06

Nah ma vettem egy másik javítókészletet, kicseréltem a külsõ dugattyún lévõket. Most pillanatnyilag tökéletesen mûködik, de holnap lesz csak beszerelve és éles teszt. :P
Nálam úgy volt, hogy a bal elsõ légtelenítõcsavart kinyitottam, és lefolyt a fékfolyadék ha tapostam, aztán meg ment rendesen a légtelenítés.

2815 Madocsai Gergely 2010-09-13 19:57:19

No, hamár 4T fosfékhenger:

Hétwégén elköwettem azt a hibát, h a fékgombát letekertem. Összerakásnál hiába tapostam a pedált - még meg nem húzott gomba mellett - nem folyt le a fékfolyadék a tartályból(!!!). A légtelenítõ kiengedésekor szintúgy, 1 óra rugdalózás után sikerült kb. 1 deci folyadékot átizzadni a rendszeren.

Rémlik, mintha egyszer, itt írta wolna wki, h egy gumi alkatrész figyel a ffh-ben, aminek a szûk lyukán kéne átmennie a folyadéknak(?!)
Kell ez bele, nem lehetne kidobni belõle?

Amennyiben nem, 2T ffh direktben felmegy a helyére, igaz? (talán ez lenne a legegyszerûbb megoldás...):S

Elõre is köszi!

2814 Varga Tibor 2010-09-13 17:51:05  Előzmény: : 71428

Érdemesnek mindenképpen érdemes, mûszakin nem biztos hogy feltûnik, bár erõsen gyanús. De minden megoldható...

2813 Szedlák Tibor 2010-09-12 19:50:10  Előzmény: : 71427

Köszönöm a tanácsokat! Holnap jelentkezem az eredménnyel. :P

2812   2010-09-12 19:48:36

Mûszakin abba beleköthetnek, ha a fõfékhengert a trabiban kicserélem 1,3 2es golféra úgy, hogy a fékrásegítést is bekötöm? Érdemes lenne kicserélni amúgy?

2811   2010-09-12 19:42:21  Előzmény:Szedlák Tibor: 71426

õõõ, hát azért szereld csak be, és majd kiderül. Ha nincs szétkopva a fékhenger, akkor elvileg jónak kell lennie.

2810 Szedlák Tibor 2010-09-12 19:40:12  Előzmény: : 71425

Nincs beszerelve még. Satuba fogtam a pereménél és ugy néztem. Holnap veszek még 1 készletet hátha jó lesz. Nem folyik egyébként sehol se; még ott se ahol kéne. :s
Én utángyártott fõfékhengert nem rakok bele az tuti. :P
[i](Módosította N1tr0 2010.09.12. 21:41-kor)[/i]

2809   2010-09-12 19:37:38  Előzmény:Szedlák Tibor: 71424

megvolt a légtelenítés rendesen? valahol nem látsz fékolajat, ahol nem kéne, nemtom, utasér, vagy valahol ahol elfolyhat? Megpróbálnám a második kör tömítéseit megint kicserélni, én két garnitúra tömítésbõl válogattam össze egy fékre valót.

2808 Szedlák Tibor 2010-09-12 19:22:16  Előzmény: : 71423

Ki lettek, mégsem mûködik a 2. kör, nem nyomja az olajat inkább szívja és nem tudom miért. :(

2807   2010-09-12 17:51:25  Előzmény:Szedlák Tibor: 71422

cseréld ki a tömítéseket, ennyi.

2806 Szedlák Tibor 2010-09-12 17:07:29

Sziasztok! Keresek olyasvalakit akinek sikerült 4T gyári fõfékhengert felújítania.
Probléma van a 2 es körrel. :(

2805 Major Csaba 2010-09-11 06:40:08  Előzmény:Fejer Hunor: 71417

Igen, ez valóban BMW acélfelni, 5.5coll széles.
Nekem van ilyenem eladó, átalakítva 4x160-as osztókörre!

Üdv.:csabesz!

2804 Madocsai Gergely 2010-09-11 01:16:21  Előzmény:Fejer Hunor: 71419

E21-es gyári acélfelni, [url=http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a3/BMW_E21_front_20080331.jpg&imgrefurl=http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_E21_front_20080331.jpg&usg=__rlH8U8I-MXmUFfLPd9v_Ge3OO6Q=&h=1056&w=1608&sz=420&hl=hu&start=48&zoom=1&tbnid=HwhjuSk5cRQlnM:&tbnh=131&tbnw=196&prev=/images%3Fq%3Dbmw%2Be21%26um%3D1% 26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-GB:official%26biw%3D1024%26bih%3D581%26tbs%3Disch:10%2C1702&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=128&vpy=276&dur=2810&hovh=182&hovw=277&tx=195&ty=104&ei=m9eKTLjCCYHBswbk2_X4AQ&oei=ddeKTOLQCYvMswbAh5HVAQ&esq=5&page=5&ndsp=12&ved=1t:429,r:0,s:48&biw=1024&bih=581]ilyen[/url]

Ez a régi, cápa 3-ason figyelt, '75-'83-ig ha jól tudom.
[i](Módosította madogery 2010.09.11. 03:17-kor)[/i]

2803 Fejer Hunor 2010-09-10 20:33:27

Évjárat, vagy valami konkrétabb, mert a bontoba hiába mondok egy ennyit, hogy BMW acélfelnit kérek.:)

2802 jocking . 2010-09-10 20:25:18  Előzmény:Fejer Hunor: 71417

Ez bizony BMW acélfelni.;)

2801 Fejer Hunor 2010-09-10 19:58:10

Ki tudná megmondani, hogy milyen autoról való ez a felni, vagy melyiken van hasonló nagy peremmel?
[URL=http://www.imagebam.com/image/2e656197193794][IMG]http://thumbnails10.imagebam.com/9720/2e656197193794.jpg[/IMG][/URL]
[i](Módosította Huni 2010.09.10. 21:59-kor)[/i]

2800 Kolonics Tamás 2010-09-10 19:12:19  Előzmény: Spityu: 71415

Örülök,hogy segíthettem!

2799  Spityu 2010-09-10 18:11:29  Előzmény:Kolonics Tamás: 71414

Köszi, valahogy így gondoltam én is.

2798 Kolonics Tamás 2010-09-10 18:08:44  Előzmény: Spityu: 71413

2K szórókitt szerintem jó,mert én is csak azt fújtam a fényezés elõtt!Azért csiszold át és kezeld le szilikon mentesítõvel elõtte!(mielõtt mindezt csinálod vedd figyelembe a hõfokot min.20fok!!!)

2797  Spityu 2010-09-10 12:37:38

Lenne egy olyan kérdésem, hogy zsír új duroplast elemet mivel kell alapozni? Gondolom elõtte megfelelõen érdesíteni is kell. Mûanyag alapozó szerintem nem jó, mert nem marja bele magát a duróba. Sima szórókitt kell rá? Vagy bármilyen (2k?) alapozó? Köszi.

2796 Sipos Tamás 2010-09-09 06:21:53  Előzmény:Madocsai Gergely: 71411

[justify]Köszi, érthetõ volt. Ravasz megoldás, bár egy kicsit idétlenül néz ki.
Most délelõtt viszem a hátsó dobokat szabályoztatni és a fékpofák is új betéteket kapnak. Igaz még nem koptak el, de üvegesre felkeményedtek és még bemaródás is van a felületükön. Az elsõkhöz sem utángyártott pofákat vettem, mert azok nagyon könnyen megégnek, hanem egy jobb minõségû (fekete) ferrodol lett rásütve. Ez talán majd jobban bírja.[/justify]

2795 Madocsai Gergely 2010-09-08 18:27:17  Előzmény:Sipos Tamás: 71408

Azért, mert a kamion a mienk és el akarunk meni wele... ;)

Bocs;)! Nos, gondolom forgásirányban a "hátsó" fékpofákra gondolsz.
A lényeg az, hogy az egyik az fel, amásik pedig lefutó fékpofa. Az, amelyik "elõre" esik, annál a súrlódási erõ iránya megegyezik a forgásiránnyal, azaz önerõsítés jön létre (pontosan ezért az elsõ duplex fék, mindkét pofa "jó" irányban áll).
Míg, a másik pofánál, pontosan ellentétes irányú a súrlódási erõ és a forgásirány(póriasan: "a fékpofa ellen dolgozik"), ergó, ez a pofa nem fog annyira kopni, mint a "jó" irányban álló. A méretbeli eltérés gondolom azért wan, h kb egyszerre kopjon el mind a 2 pofa.

Ha hülyeséget írtam oltsatok!

2794 Lizák Péter 2010-09-08 18:25:45  Előzmény:Varga Tibor: 71407

gátlók akkor meg a gyáriak keményítve ugye?

2793 Madocsai Gergely 2010-09-08 18:17:42  Előzmény:Varga Tibor: 71407

Okés, note-oltam az infót! Beton lesz!

Köszönöm;)!

2792 Sipos Tamás 2010-09-08 12:29:22

[justify]Lassan, de haladok a fékfelújítással. Most a hátsó dobokon a sor. Eddig azt még nem bontottam meg, és most szembesültem vele, hogy az egyik fékpofán csak kb 2/3-ad részig van ferrodol. Ez miért van így? Mert gondolom gyárilag ilyen, hiszen az alkatrész katalógusban is hiányzik a rajzon.[/justify]

2791 Varga Tibor 2010-09-07 20:21:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 71406

Waresz hátsó rugó kell elõre a Trabiba.
Túl kemény sztem nem lesz, meg ugye elöl a súly. nekem is a 2T-n az eleje betonkemény, a hátulja annyira nem. Nem is jó ha a hátulja annyira kemény, mert ugye súly hiányában csak elpattogna az útról.

2790 Madocsai Gergely 2010-09-07 17:35:42  Előzmény:Varga Tibor: 71402

Köszönöm a wálaszokat!

Ha a Waresz rugó hozza a 2T feelinget, esetleg keményebbet, akkor mindenképpen ez lesz, keményített gátlókkal. Kombi hátsórusóm akad(2T-bõl), de a Waresz melyik rugója kell, elsõ, wagy a hátsó? Nem lesz így túl kemény az orra a s*ggéhez képest?

Köszi még1X!

2789 Múzer tibor 2010-09-06 09:11:32  Előzmény:Lizák Péter: 71403

Lindort én is csak ajánlani tudom. Én nem keményíttettem , de alapból keményebbre csinálta, amit nem is bánok. Az egyik haveromnak Ladába csinált gáz+olajost és tökéletesen meg van vele elégedve. Évek óta használja.

2788 Kolonics Tamás 2010-09-05 18:56:43  Előzmény:Lizák Péter: 71403

Nekem is 4T Trabim van!Én Dunakeszin(www.lindor.hu) keményítettem fel és a gyári rugókat vágattam a kívánt ültetéshez!Nekem bevált és nagyon jó is lett!

2787 Lizák Péter 2010-09-05 17:58:35  Előzmény:Varga Tibor: 71402

Azt hol lehet felkeményíteni?
Tudtommal elõre a Warbi hátsó rugója jó ugye?

2786 Varga Tibor 2010-09-05 14:06:59  Előzmény:Madocsai Gergely: 71400

Keményített gyári gátló megteszi, waresz rugótól hétköznapi használatra elég kemény lesz a cucc, gyári gátlóval az nem jó konfiguráció, de egy keményítettel már jó, azzal bármilyen kanyart be lehet venni. Hátra sztem elég a kombi Trabant rugója,keményített gátlóval.

2785  Bandi 2010-09-04 17:16:40

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Szevasztok!
Kéne egy kis segítség!!

Kellene nekem az 1.1 trabi teljes km óra és mûszer és visszajelzõknek a hátsó nézete,hogy lássam hogy melyik szál hova megy!
Köszönöm!

2784 Madocsai Gergely 2010-09-04 10:53:58

Üdw!

Lenne egy átfogó kérdésem azokhoz, akik már raktak futómûwet 4T alá:

Milyen rugót, gátlót érdemes beszerezni ahhoz, hogy a futómû legalább (ha keményebb, az mégjobb;)) a 2T futómû sportos karakterét hozza.
Értem ezalatt, hogy milyen gátlót (okosított gyári elég-e, esetleg jobbat?), milyen rugót (összenyomott gyári, wagy inkább Waresz?) érdemes beszerezni?

Ja, az egész bódét le is akarom ültetni, egy picit kb. így:

[url]http://s537.photobucket.com/albums/ff340/madogery/?action=view¤t=DSCF1212-1.jpg[/url]

[url]http://s537.photobucket.com/albums/ff340/madogery/?action=view¤t=DSCF1215-1.jpg[/url]

Elõre is köszi;)!

2783 Kolonics Tamás 2010-09-03 17:21:01  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 71385

Köszönöm a tanácsokat,utána nézek ezeknek a dolgoknak!
u.i:Ne haragudjatok ha vita kiváltó problémáról kérdeztelek benneteket!!!
Még egyszer köszönöm!!Bebe

2782 Barkó Zsolt 2010-09-03 11:06:03

Sziasztok! Köszönöm a válaszokat, megnézem a rudazatot. Üdv.

2781 Múzer tibor 2010-09-03 06:12:06  Előzmény:Varga Tibor: 71396

Köszi az infót!
Ma megpróbálom a mûtétet. :)

2780 Varga Tibor 2010-09-02 20:03:54  Előzmény:Múzer tibor: 71389

Szépen egy nagy dög pajszerral ki kell pattintani a helyérõl. Visszafele meg csak be kell ütni.

2779 Varga Tibor 2010-09-02 20:03:09  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Rudazat bajos a dolog

2778 Lizák Péter 2010-09-02 19:46:34  Előzmény: Spityu: 71393

Valószínûleg

2777  Spityu 2010-09-02 14:35:56  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Ha a rükverc nem recseg, akkor valószínûleg megfelelõ a kiemelés, ebben az esetben a rudazatnál lesz a probléma - szerintem.

2776 Lizák Péter 2010-09-02 14:15:20  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Kuplung elvileg ilyenkor még nem nagyon szórakozik, de próbálj meg utánállíta(t)ni.
Esetleg a váltórudazatot nézd meg nem-e ott mozdult el, lazult ki valami.