Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2802 jocking . 2010-09-10 20:25:18  Előzmény:Fejer Hunor: 71417

Ez bizony BMW acélfelni.;)

2801 Fejer Hunor 2010-09-10 19:58:10

Ki tudná megmondani, hogy milyen autoról való ez a felni, vagy melyiken van hasonló nagy peremmel?
[URL=http://www.imagebam.com/image/2e656197193794][IMG]http://thumbnails10.imagebam.com/9720/2e656197193794.jpg[/IMG][/URL]
[i](Módosította Huni 2010.09.10. 21:59-kor)[/i]

2800 Kolonics Tamás 2010-09-10 19:12:19  Előzmény: Spityu: 71415

Örülök,hogy segíthettem!

2799  Spityu 2010-09-10 18:11:29  Előzmény:Kolonics Tamás: 71414

Köszi, valahogy így gondoltam én is.

2798 Kolonics Tamás 2010-09-10 18:08:44  Előzmény: Spityu: 71413

2K szórókitt szerintem jó,mert én is csak azt fújtam a fényezés elõtt!Azért csiszold át és kezeld le szilikon mentesítõvel elõtte!(mielõtt mindezt csinálod vedd figyelembe a hõfokot min.20fok!!!)

2797  Spityu 2010-09-10 12:37:38

Lenne egy olyan kérdésem, hogy zsír új duroplast elemet mivel kell alapozni? Gondolom elõtte megfelelõen érdesíteni is kell. Mûanyag alapozó szerintem nem jó, mert nem marja bele magát a duróba. Sima szórókitt kell rá? Vagy bármilyen (2k?) alapozó? Köszi.

2796 Sipos Tamás 2010-09-09 06:21:53  Előzmény:Madocsai Gergely: 71411

[justify]Köszi, érthetõ volt. Ravasz megoldás, bár egy kicsit idétlenül néz ki.
Most délelõtt viszem a hátsó dobokat szabályoztatni és a fékpofák is új betéteket kapnak. Igaz még nem koptak el, de üvegesre felkeményedtek és még bemaródás is van a felületükön. Az elsõkhöz sem utángyártott pofákat vettem, mert azok nagyon könnyen megégnek, hanem egy jobb minõségû (fekete) ferrodol lett rásütve. Ez talán majd jobban bírja.[/justify]

2795 Madocsai Gergely 2010-09-08 18:27:17  Előzmény:Sipos Tamás: 71408

Azért, mert a kamion a mienk és el akarunk meni wele... ;)

Bocs;)! Nos, gondolom forgásirányban a "hátsó" fékpofákra gondolsz.
A lényeg az, hogy az egyik az fel, amásik pedig lefutó fékpofa. Az, amelyik "elõre" esik, annál a súrlódási erõ iránya megegyezik a forgásiránnyal, azaz önerõsítés jön létre (pontosan ezért az elsõ duplex fék, mindkét pofa "jó" irányban áll).
Míg, a másik pofánál, pontosan ellentétes irányú a súrlódási erõ és a forgásirány(póriasan: "a fékpofa ellen dolgozik"), ergó, ez a pofa nem fog annyira kopni, mint a "jó" irányban álló. A méretbeli eltérés gondolom azért wan, h kb egyszerre kopjon el mind a 2 pofa.

Ha hülyeséget írtam oltsatok!

2794 Lizák Péter 2010-09-08 18:25:45  Előzmény:Varga Tibor: 71407

gátlók akkor meg a gyáriak keményítve ugye?

2793 Madocsai Gergely 2010-09-08 18:17:42  Előzmény:Varga Tibor: 71407

Okés, note-oltam az infót! Beton lesz!

Köszönöm;)!

2792 Sipos Tamás 2010-09-08 12:29:22

[justify]Lassan, de haladok a fékfelújítással. Most a hátsó dobokon a sor. Eddig azt még nem bontottam meg, és most szembesültem vele, hogy az egyik fékpofán csak kb 2/3-ad részig van ferrodol. Ez miért van így? Mert gondolom gyárilag ilyen, hiszen az alkatrész katalógusban is hiányzik a rajzon.[/justify]

2791 Varga Tibor 2010-09-07 20:21:42  Előzmény:Madocsai Gergely: 71406

Waresz hátsó rugó kell elõre a Trabiba.
Túl kemény sztem nem lesz, meg ugye elöl a súly. nekem is a 2T-n az eleje betonkemény, a hátulja annyira nem. Nem is jó ha a hátulja annyira kemény, mert ugye súly hiányában csak elpattogna az útról.

2790 Madocsai Gergely 2010-09-07 17:35:42  Előzmény:Varga Tibor: 71402

Köszönöm a wálaszokat!

Ha a Waresz rugó hozza a 2T feelinget, esetleg keményebbet, akkor mindenképpen ez lesz, keményített gátlókkal. Kombi hátsórusóm akad(2T-bõl), de a Waresz melyik rugója kell, elsõ, wagy a hátsó? Nem lesz így túl kemény az orra a s*ggéhez képest?

Köszi még1X!

2789 Múzer tibor 2010-09-06 09:11:32  Előzmény:Lizák Péter: 71403

Lindort én is csak ajánlani tudom. Én nem keményíttettem , de alapból keményebbre csinálta, amit nem is bánok. Az egyik haveromnak Ladába csinált gáz+olajost és tökéletesen meg van vele elégedve. Évek óta használja.

2788 Kolonics Tamás 2010-09-05 18:56:43  Előzmény:Lizák Péter: 71403

Nekem is 4T Trabim van!Én Dunakeszin(www.lindor.hu) keményítettem fel és a gyári rugókat vágattam a kívánt ültetéshez!Nekem bevált és nagyon jó is lett!

2787 Lizák Péter 2010-09-05 17:58:35  Előzmény:Varga Tibor: 71402

Azt hol lehet felkeményíteni?
Tudtommal elõre a Warbi hátsó rugója jó ugye?

2786 Varga Tibor 2010-09-05 14:06:59  Előzmény:Madocsai Gergely: 71400

Keményített gyári gátló megteszi, waresz rugótól hétköznapi használatra elég kemény lesz a cucc, gyári gátlóval az nem jó konfiguráció, de egy keményítettel már jó, azzal bármilyen kanyart be lehet venni. Hátra sztem elég a kombi Trabant rugója,keményített gátlóval.

2785  Bandi 2010-09-04 17:16:40

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Szevasztok!
Kéne egy kis segítség!!

Kellene nekem az 1.1 trabi teljes km óra és mûszer és visszajelzõknek a hátsó nézete,hogy lássam hogy melyik szál hova megy!
Köszönöm!

2784 Madocsai Gergely 2010-09-04 10:53:58

Üdw!

Lenne egy átfogó kérdésem azokhoz, akik már raktak futómûwet 4T alá:

Milyen rugót, gátlót érdemes beszerezni ahhoz, hogy a futómû legalább (ha keményebb, az mégjobb;)) a 2T futómû sportos karakterét hozza.
Értem ezalatt, hogy milyen gátlót (okosított gyári elég-e, esetleg jobbat?), milyen rugót (összenyomott gyári, wagy inkább Waresz?) érdemes beszerezni?

Ja, az egész bódét le is akarom ültetni, egy picit kb. így:

[url]http://s537.photobucket.com/albums/ff340/madogery/?action=view¤t=DSCF1212-1.jpg[/url]

[url]http://s537.photobucket.com/albums/ff340/madogery/?action=view¤t=DSCF1215-1.jpg[/url]

Elõre is köszi;)!

2783 Kolonics Tamás 2010-09-03 17:21:01  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 71385

Köszönöm a tanácsokat,utána nézek ezeknek a dolgoknak!
u.i:Ne haragudjatok ha vita kiváltó problémáról kérdeztelek benneteket!!!
Még egyszer köszönöm!!Bebe

2782 Barkó Zsolt 2010-09-03 11:06:03

Sziasztok! Köszönöm a válaszokat, megnézem a rudazatot. Üdv.

2781 Múzer tibor 2010-09-03 06:12:06  Előzmény:Varga Tibor: 71396

Köszi az infót!
Ma megpróbálom a mûtétet. :)

2780 Varga Tibor 2010-09-02 20:03:54  Előzmény:Múzer tibor: 71389

Szépen egy nagy dög pajszerral ki kell pattintani a helyérõl. Visszafele meg csak be kell ütni.

2779 Varga Tibor 2010-09-02 20:03:09  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Rudazat bajos a dolog

2778 Lizák Péter 2010-09-02 19:46:34  Előzmény: Spityu: 71393

Valószínûleg

2777  Spityu 2010-09-02 14:35:56  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Ha a rükverc nem recseg, akkor valószínûleg megfelelõ a kiemelés, ebben az esetben a rudazatnál lesz a probléma - szerintem.

2776 Lizák Péter 2010-09-02 14:15:20  Előzmény:Barkó Zsolt: 71391

Kuplung elvileg ilyenkor még nem nagyon szórakozik, de próbálj meg utánállíta(t)ni.
Esetleg a váltórudazatot nézd meg nem-e ott mozdult el, lazult ki valami.

2775 Barkó Zsolt 2010-09-02 10:55:28

Sziasztok!
4T Trabim van, s nehezen (sokszor harmadik negyedik próbálkozásra) veszi be a sebességeket. Fõleg az 1 és a 3 a gáz. Van valakinek esetleg ötlete, hogy mi lehet a gond? (22000 km van a gépben.):(

2774 Lizák Péter 2010-09-02 06:45:04  Előzmény:Muczán Gábor: 71387

Hát ez valami Wesem kommersz ködlámpa. Agyaltam az újonis csak még ne mtaláltam olyat, ami nekem tetszene is...

2773 Múzer tibor 2010-09-02 06:43:13

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene a hozzáértõktõl.
4T trabi féltengely szimeringet kell cserélnem.

Hogyan lehet kivenni a rózsakereket?
(a futómû megbontás már megvan, csak a rózsakereket nem tudom kivenni a helyérõl)

Köszi!

2772  Spityu 2010-09-01 18:58:14  Előzmény:Lizák Péter: 71386

Fogalmam sincs mennyiért gõzölnék fel darabját, de kb. fél éve láttam gyári új Trabira készült ködlámpát ötttezzzerér (a kettõ). Hasonló áron szerintem most is találhatsz a neten.
[i](Módosította Spityu 2010.09.01. 20:58-kor)[/i]

2771 Muczán Gábor 2010-09-01 18:33:42  Előzmény:Lizák Péter: 71386

Hát kályhaezüsttel igen gyenge fénye lesz, semmit nem fog érni. Max világítani fog, de jobban látni tõle nem fogsz. Meg le is ég hamar a festék, és az izzó körül leéggõ, felcsapódó festék gõze kinyiffantja az izzót. Jó létezik hõálló változat is az ezüstbõl, de ez akkor sem oda való. Ha nem értékes, pótolható darab, akkor másikat kell venni helyette.

MG

2770 Lizák Péter 2010-09-01 17:31:55  Előzmény:Muczán Gábor: 71384

Köszi. Mivel lámpáról van szó, ezért kérdeztem, hogy hogyan lehetne javítani, mert nem igazán tudom...
Egyébként meg maga a tükör része felvált az évek alatt, szóval annak mindegy lenne. Csak meg szeretném csinál(tat)ni. De egyébként meg egy közönséges ködlámpa, ami nem veterán autón van. Sárga üveges, tehát nem borotválkozni kell, csak szeretném használni. Persze szabályosan.

2769 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-09-01 16:09:47  Előzmény:Kolonics Tamás: 71375

Szia!

Ha az olajnyomásmérõnél az izzó jó, és a olajnyomásmérõ nem jelez, akkor az olajgomba ment tönkre. (Csak cserével oldható meg.)
Ellenõrizd a hûtõventillátor motorjánál hogy a polaritás nincs e felcserélve.

Ha a gyújtótrafó forró, akkor zárlatos (cserélni kell). Az elõtétellenállásnál viszont normális dolog a melegedés, de csak ha beletelik egy kis idõbe és nem rögtön kezd forrósodni.


Trabiorr


[i]Vita lezárva.:D;)[/i]
[i](Módosította jocking 2010.09.01. 20:19-kor)[/i]

2768 Muczán Gábor 2010-09-01 14:39:46  Előzmény:Lizák Péter: 71383

PEDROH,

"Ha megpucolom, simára csiszolom, és hõálló ezüsttel befújom az megteszi, vagy szerezzek hozzá krómfestéket?"

Mindkettõ gyakorlatilag barbarizmus, és hivatalosan szabálytalan. Gondolj bele, a foncsorhoz még kézzel sem szabad nyúlni (már az ép foncsornál), mert a vékony tükör feljön, és a szennyezõdés miatt torzul a vetített kép. Eladásra, nepperek csinálnak ilyet, de az más kategória. Ha szépet, szakszerût, és használhatót akarsz, újra kell foncsoroztatni-fémgõzöltetni. Ha ezek nem szempontok, le lehet okádni kályhaezüsttel, de akkor nem fair használni a lámpákat.

MG

2767 Lizák Péter 2010-08-31 20:21:27

Ködlámpa foncsor részét hogy lehet javítani? Fel van málva róla az a tükrözõréteg.
Ha megpucolom, simára csiszolom, és hõálló ezüsttel befújom az megteszi, vagy szerezzek hozzá krómfestéket?
A hátsó lámpa foncsorjai a hõálló ezüsüsstel jók lettek, de az ugye némileg másabb...
[i](Módosította PEDROH 2010.08.31. 22:21-kor)[/i]

2766 Horváth Dániel 2010-08-30 10:37:16

sziasztok!

Most jutottam el a trabi belsõ terének rendezéséhez.

Sajnos az elsõ üléseim huzata eléggé szakadt, foltozni nem lehet. Tudnátok esetleg ajánlani egy helyet ahol lehet a régi 601-esekhez gyártott piros/fekete üléshuzathoz hasonló anyagot vásárolni?

Elõre is köszi a segítséget.

üdv

Dani

2765 Zwick Gábor 2010-08-30 10:32:11

Hy!

Sajna a 4T-ben meghalt a kuplundg mindenestõl szerintetek milyen szerkezetet vegyek bele? Sajnos hónapok óta nem lehet RUEN szerkezethez hozzájutni.

2764 Reining Ádám 2010-08-29 21:11:01  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

Nekem is ilyen DKF van a hétköznapi Trabimba! Nagyon pörögnek bele a kilóméterek és télen is kapott rendesen kilinccsel elõre mindenhol de mindent kibírtak idáig! Én szerintem is ilyen DKF DDR-t vegyél!

2763 Sipos Tamás 2010-08-29 18:58:24  Előzmény: Spityu: 71378

[justify]Többször felvetõdött itt, hogy ki milyen csapágyat válasszon. Voltak olyanok, akik esküsznek az SKF-re és olyanok is, akik a pokolba kívánják.
Saját történetem (2T):
Amikor 2007-ben megvettem az autóm, átnézettem egy autószerelõ mûhelyben és a hátsó csapágyakat cserélni kellett. Zsombinál vettem, nem tudom milyet, de darabja kb. 800 Ft volt. Betették. Egy év múlva ment mûszakira és megint csak átvizsgálás ugyanott. Morognak a hátsó csapágyak. Mondom; ezt nem hiszem el, mert tavaly lettek cserélve és alig 10 ezer km-t futott azóta. Márpedig cserés. Újra Zsombi és mutatja az elõzõ évi gagyi csapágyat. Persze otthon már megnéztem, hogy C2-es illesztésû kell. Kérdezem; olyan nincs? Ááááá olyan nincs és nem is nagyon lehet kapni. Na, erre elköszöntem. Felfújtam a képem és elmentem az SKF-hez C2-es illesztésû csapágyakért. Piszok drága volt, mert összesen közel 15 ezret fizettem értük. Azóta az van benne.
Most aggódom; fékjavítás után megint viszem átvizsgálni a gépem, mert egy hónapon belül lejár a mûszakija. Vajon jók lesznek a csapágyaim?[/justify]

2762  Spityu 2010-08-29 18:49:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

Filpo mindent elmondott elõttem. ;)

Strabi véleménye szerint az SKF nem igazán jött be (ide), lehet, hogy csak kifogott egy hamkó készletet. Vagy az általad linkeltet javaslom, vagy a ZKL/ZVL gyártmányút és lehetõleg C2-est. Van aki porvédõsre esküszik, én inkább a kétoldalt nyitottra és megfelelõen megtömött kerékagyra. A porvédõsökkel az a bajom, hogy általában alig van bennük zsír és emiatt le kell feszegetni...
A kerékagyba nem szabad csordultig tölteni a kenõanyagot, mert félõ, hogy kijön a szimmeringnél, egyenesen a fék irányába csordogálva. :)

2761 Kiszter István Balázs 2010-08-29 12:52:41  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

inkább a DKF. És akkor még a gyári zsírt is lehet szagolgatni:D:cool:

2760 Busa Attila József 2010-08-29 12:14:56  Előzmény:szilágyi József: 71372

D-házán láttam az akksi cserélgetést.

2759 Kolonics Tamás 2010-08-29 12:07:31

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni a következõ probléma megoldásához!4T Trabiról van szó!A motor indul rendesen,viszont nem világít az olajnyomás lámpa (az égõ jó).A hûtõ ventilátor fordítva forog.Az elõtét ellenállásom melegszik(nem lehet megfogni).A gyújtótrafón pedig a következõket mértem autó testen 15+ 12,03 volt,1- pedig Kb 6 voltot mértem!Mi lehet a baj?
Köszönöm elõre is a segítségeteket!!!!

2758   2010-08-29 11:09:00  Előzmény:Csády Szabolcs: 71371

Az SKF-ben jobban megbíznék, de az nem is 1200 forint :/

2757 Lizák Péter 2010-08-29 11:02:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 71369

Egy idõben nekem is csinálta. De mióta kicseréltem a felniket azóta megszûnt ez a hiba. Amúgy szerelõ néhány ezerért megcsinálja.

2756 szilágyi József 2010-08-29 09:09:11  Előzmény:Busa Attila József: 71368

:D:D:D:D honnan tudod hoyg sok autó van és csak egy akksi xdxdxdxd
de megoldódott újra tölöttem és jó biztosan az történhetett hoyg mikore elõzõlreg töltöttem és fullra lemerült fordítva tettem rá a póluoskot az akksiraxd de most már. am meg télleg elkellene egy új akksi...:S:S

2755 Csády Szabolcs 2010-08-29 08:28:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 71369

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1078[/url]

Ilyet vagy inkább SKF-et tegyek bele?

2754 Busa Attila József 2010-08-29 07:55:10  Előzmény:Csády Szabolcs: 71369

Szia!
Nekem egy haver autószerelõ cserélte ki a jobb elsõ kerékcsapágyamat tavaly. Nem vittem semmit. Összesen fizettem 3.000Ft-ot asszem.
De én elvinném egy szerelõhöz, maximum 5.000Ft lesz és nem kellett tökölnöd vele.
Ennyi.

2753 Csády Szabolcs 2010-08-28 16:42:31

Üdv!
Úgy néz ki, csapágyas a 4T-m jobb hátsó kereke. Mekkora meló azt kicserélni? Otthon elvégezhetõ a mutatvány? Milyen csapágy való bele? Mit ajánlotok? S végül kb mennyi az annyi?
Elõre is kösz a segítséget!