Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3463  Spityu 2011-05-02 20:22:00  Előzmény:Fejer Hunor: 72077

Sajnos ez van, a 2T-be annó vettem magyart, ott talán még jó, igaz csak kb. 2000km-t mentem vele. 4T-t már magyarral vettem, elszakadt, vettem bele szintén magyart, bírt kb. 4000km-t, azóta úgy van. De már az elején kattogott, fõleg az óránál, ugyanis a hüvelyt nem húzta rá rendesen a csonkra a hollander. Ez utóbbi már teljesen megszorult, de a spriál még mindig lötyögött. Lehet, hogyha kivettem volna az órát és normálisan hozzáférek, még lehetett volna rajta húzni.
Tipp: a spirált a lehetõ legegyenesebben vezesd ki a tûzfalon, a felesleg (sajnos sok van a magyaron) kint lafogjon egy nagy ívben. Amúgy érdekes, mert legutóbb a km óránál szakadt el tõben, elõtte a váltónál, a 2T-n pedig szintén a váltónál (még a gyári, mert elkorrodált).
Tipp 2: végig kell csorgatni rajta valamilyen sûrû olajat. Szerintem ugyan nem használ, de ártani nem árthat. Legközelebb azért kipróbálom, hátha.
Egyékbént az tökmindegy, hogy melyik végét hova kötöd, a spirál ugyanabba az irányba van feltekerve attól még. :) Rükvercben viszont értelemszerûen ellentétesen feszül.
Én azt tanácsolom, hogy próbálj bontani gyárit vagy vegyél, ha látsz. Vaterán nem rég volt talán 1900-ért? Annyit megér, mivel elmegy 80.000km-t és 27 évet. A magyar meg 50-5.000km-t. Én emiatt betáraztam 2 bontottat, meg két újat, útálom cserélni. :P

3462  Bandi 2011-05-02 20:12:03  Előzmény:Fejer Hunor: 72077

Nézd meg hogy nincs-e megtörve valahol a spirál!!!
Mondjuk a mûszerfal alatt...
Ott is szokott gubanc lenni....

3461 Fejer Hunor 2011-05-02 20:04:32

Tanácsot szeretnék kérni, a 4Tmbe ki volt véve a motor-váltó, így tehát le lett csavarva a kmkábel a váltóról. Miután vissza lett téve 150kmt ment normálisan, és egyszer csak elszakadt (minden elõjel nélkül), pontosan a váltóból való kijövetelénél. Kicseréltem egy másik használtra, lehet 2Ttõl volt, de talált. Megindultam az autóval és egy kattogó hang hallatszodott pontosan 103 kmig, ahol megint elszakadt (megint ott ahol a multkor). Ezek után ki lett cserélve egy ujra (magyarra), de az is kattóg, eddig kibirt kb 450kmt, de nemsokára ez is elfog szakadni. A km órán a mutató egyik alkalommal sem remeget, mindig pontos volt. Kérdeztem több embert és eddig több véleményt hallótam, meg volt gyanusítva az óra is (szorít), meg volt gyanusítva az az alkatrész amire rá kell csavarni a kábelt a válton. Ha az utobbi lenne a baj, ha egyáltalán lehet az, akkor a 601esnek az a része talál az 1.1es váltojába?
Elõrre is köszönöm a segítséget.
[i](Módosította Huni 2011.05.02. 22:06-kor)[/i]

3460 Mátyus Ádám 2011-05-02 13:49:41

Köszönöm mindenkinek aki válaszolt tárcsafék ügyben. Trabiszabi, neked írtam mailt.

3459 Nagy Donát 2011-05-02 11:24:06

Értem, köszönöm a tanácsokat. Amúgy a kerékagy képes deformálódni? Azért kérdezem, mert új tõcsavarokat is kaptam (hosszabbakat), agyra szerelve. Így a kerékagyak is cserélve lettek. Az motoszkál a fejemben, hátha az deformált, és át kéne tennem a tõcsavarokat a régi agyamra, és azzal megpróbálni. De ha szerintetek az túl kemény ahhoz, hogy görbüljön, akkor felesleges azzal bíbelõdnöm.

Amúgy õsszel lettek kerékcsapágyak, és a négy teleszkóp cserélve, így mikor szét volt szedve, akkor ami gyanúsnak tûnt, ki lett cserélve. Függõcsapszeg, meg még pár dolog. Sajnos nem én csináltam, így nem tudom pontosan.
[i](Módosította Lancelot 2011.05.02. 13:26-kor)[/i]

3458 Támba Csaba 2011-05-01 21:11:57  Előzmény:Nagy Donát: 72071

Ha nem olyan felnikkel jársz amik kompenzálják a szélesítõk okozta ET-szám változást, akkor végül is BÁRMI lehet, mert minden szenved, rendellenes terhelést kap a széria kivitelû felfüggesztésben.

Vegyél egy kiló kenyeret a boltban, rakd bele egy szatyorba és gyalogolj vele hazáig. Meg sem fogod érezni a súlyát.
Majd próbáld meg ugyanezt úgy, hogy pár fokkal eltartod a karod a szatyorral. Hamar nagyon nehéz lesz vinni, mert zsibbadni, sajogni fog a kezed.

3457  Spityu 2011-05-01 20:54:48  Előzmény:Nagy Donát: 72071

Differenciálmû, féltengelyek, kormánymûgömbfejek, fogasléc kotyogása a házban.

Hirtelen ezek jutnak eszembe, a diffit leszámítva a többi hamar és nagy pontossággal ellenõrizhetõ.

Esetleg okozhatja (nagyon kicsi az esélye) fék is, vagy rossz felni/gumi. Ez utóbbit szintén könnyû kiszûrni...
[i](Módosította Spityu 2011.05.01. 22:55-kor)[/i]

3456 Csády Szabolcs 2011-05-01 20:37:24  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72069

Egyik haveromnak van egy pár ilyen adaptere, ha valakit érdekelne.

3455 Nagy Donát 2011-05-01 20:36:50

Sziasztok!
Múlt héten felkerültek a nyomtávszélesítõk (mûanyag). Viszont kb. 70es tempó fölött a kormány nagyon rázott. Gondoltam, hogy a nyomtávoknak az oldalai nem párhuzamosak, ezért rázkódhatnak a kerekek. A nyomtáv elöl lekerült, és esztergályos igazított rajta, hogy tutira párhuzamos legyen az oldaluk egymással. Visszatettem õket, de a jelenség ugyanúgy fennáll.
Mi lehet a probléma?

3454 Kiss Krisztián 2011-05-01 19:08:08  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72066

Hali
Nem,elrotáltam,aztán gittel felhuztam és elcsiszoltam.
De jelenleg szögre akasztottam,de tényleg...:)

3453 Kenyér Zoltán 2011-05-01 18:44:58  Előzmény:Mátyus Ádám: 72068

Szia!
Én egy olyan verziót tudok, amihez golf 2 és még pár volkswagen tipus kerékagya, féktárcsája, és a hozzá való féknyereg kell, plusz csináltatni kell oldalanként egy-egy adaptert, ami tartja a féknyergeket. Ami fontos, hogyha jól emlékszem, akkor csak 1985 utáni trabikba lehet ezt megoldani, mert azokban van megegyezõ fogszámú féltengelyvég a volkswagen féltengelyekkel. Nekem is ilyen van, és meg vagyok vele elégedve.
Üdv: Zoli

3452 Mátyus Ádám 2011-05-01 10:34:41

Sziasztok!
Érdeklõdni szeretnék, hogy ki milyen alternatívát ismer 601 Trabant elsõ fékkörének tárcsafékesre alakítására?

3451 Csády Szabolcs 2011-05-01 08:48:44

Valaki meg tudná nekem mondani, hogy az olajszûrõnél lévõ motortartó bakba milyen csavar való? Kösz elõre is! ( 4T Trabi )

3450 Eperjesi Róbert 2011-04-29 17:44:54  Előzmény:Kiss Krisztián: 71957

Szia Heggla!

Végülis aztán végig hegelted? hogy tüntetted el a hegesztési rést?

3449  Bandi 2011-04-26 18:57:09  Előzmény:Kleibán Tommy: 72064

Ha a pedált nézed szembõl,akkor balról-jobbra!

3448 Kleibán Tommy 2011-04-26 18:05:25

Hali mindenkinek.
4T trabim van és olyan kérdésem vah ha kuplungbovdent cserélek akkor a végén a kampót amit a pedálhoz kell beakasztani belülrõl azt a bal oldalról kell vagy a jobb oldalról kell beakasztani vagy mindegy??

3447 Léber Balázs 2011-04-24 21:42:15

Sziasztok!

Trabira színes díszgumira forrást ismer-e valamelyõtök?
Haver buszára(robur) kellene, pirosat vagy kéket még nem tudja.
Találtam német webshopban 14euro 7méter.
Itthoni forrás érdekelne, úgyis minden itthonról megy ki :-)

Üdv
LBalázs

3446 Csády Szabolcs 2011-04-19 20:49:13  Előzmény:Varga Tibor: 72061

Ma sikerült beszereznem õket. Hétvégén beszerelem õket. Kíváncsi leszek, hogy megszûnik-e az olajfolyás...

3445 Varga Tibor 2011-04-19 20:40:49  Előzmény:Csády Szabolcs: 72056

Valamirevaló autósbolt kell hogy tudjon rendelni ilyet.
A tengelyen lévõ gyûrût most épp nem találom.

3444 Simon Tamás 2011-04-19 16:18:25

Üdv!

Szeretném leültetni a 2T Wartomat. Ezzel kapcsolatosan kérnék segítséget, hogy milyen tipusú autók rugóit lehet felhasználni amik keményebbek a wareszénál. Illetve, hogy a lengéscsillapítók házilag keményíthetõek? Természetesen minden infót,ötletet,segítséget hálásan fogadok.
Köszönet elõre is!!

3443  Spityu 2011-04-18 19:47:20  Előzmény:Múzer tibor: 72057

Én azt hittem, hogy a kerékagy vastagságát levontad a ricnibõl, ami hosszabb a gyárinál, és az zavart be. :)
DuEn-en, vagy racing-bazar-on találsz tõcsavarokat.

3442 Holnapy Gergely dr. 2011-04-18 18:38:57

Sziasztok!
Bp., X. ker. Harmat utcai autóbontóban van egy Fiat motoros Trabant (zöld kombi): Trabant váltóval, ill. benne van a közdarab a motor és váltó közé. Hátha valakit érdekel...

3441 Múzer tibor 2011-04-17 15:27:48  Előzmény: Spityu: 72053

Tiszta hüle vagyok. A féktárcsába próbáltam belevarázsolni a tõcsavart.
A kerékagyba gond nélkül belemegy. Azért köszi, hogy foglalkoztatok a témával. :)
Viszont a hosszabb tõcsavar is rövid lett az alufelnihez a mozgókúpos anya miatt.
Tudnátok tanácsot adni, hogy Göd-Vác környékén ki tudna ilyen tõcsavarokat készíteni?
Köszi.

3440 Csády Szabolcs 2011-04-16 15:46:04  Előzmény:Varga Tibor: 72055

Köszi! Ma egész Mosonmagyaróvárt körbebringáztam, de sehol se kaptam ilyet...természetesen a fél mm-rel vastagabbal már nem lehetett összerakni. A kis O gyûrûnek nem tudod a cikkszámát, ami a tengelyen van?

3439 Varga Tibor 2011-04-15 10:30:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72042

42*4.5 az o gyûrû, 030 905 224 a cikkszáma, ez alapján tudsz rendelni.

3438 Lizák Péter 2011-04-15 09:48:59

Trabant 601 indexkapcsolót váltaná az 1.1-esé. Valaki tud segíteni a lábak bekötésében? Illetve hogy a világítás (tompított fény-országúti) közti váltó rész maradjon a relé, a 601-esé, vagy azt is kiváltsam az 1.1-es kapcsolójával? Mert ugye ott azt a kapcsoló indézi nem külön relé.

Ötleteket tippeket szivesen fogadok.

3437  Spityu 2011-04-12 16:24:33  Előzmény:Múzer tibor: 72052

A kerékagy furatjai hányas átmérõjûek? Ha abba belemegy, akkor én csak a kilógó részt szedetném le, hogy rámenjen lazán a féktárcsa.

3436 Múzer tibor 2011-04-12 16:15:46  Előzmény: Spityu: 72051

Lehet, hogy féreérthetõen írtam le. A ricnizés legnagyobb átmérõje, tehát a szemben lévõ csúcsok távolsága 14,7 mm.
A ricnizés legkisebb átmérõje pedig 14,3 mm.
Ha a ricnizést teljesen leesztergáltatnám, akkor is legalább 14,2 mm maradna, aminek bele kellene mennie a 13 mm-es furatba. Esetleg próbájam meg ezt és újra ricniztessem? Köszi.

3435  Spityu 2011-04-12 15:54:43  Előzmény:Múzer tibor: 72050

Hú ez érdekes... ha azt írtad volna, hogy az egymással szemben lévõ recék csúcsai között mérhetõ a 14.3mm, még jó is lehetne, mivel ugye besajtoláskor torzul... talán a ricni adott szakaszánál kellene utánmunkálni, ügyelve arra, nehogy elvékonyítsd a csavart vagy ilyesmi. :) Emelett szól még az is, hogy így kompatibilis marad a kocsid a késõbbi féktárcsákkal is.

3434 Múzer tibor 2011-04-12 15:37:38

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne, hogy vettem 4T trabihoz új féktárcsát és wartburg (hosszabb) tõcsavart. Elég nagy az átfedés a recézett rész és a tárcsán lévõ furat között.
A csavar recézésének legkisebb átmérõje (a recézés feneke) 14,3 mm
a tárcsán lévõ furat 13 mm.
Ez így összerakható, összesajtolható e, vagy nagyobb furat kellene a tárcsára?

Elõre is köszi!

3433 Csády Szabolcs 2011-04-12 11:56:42  Előzmény:jocking .: 72048

Asszem akkor ez marad :D Mondjuk a karter alja nem is olajos csak a váltóé , de az nagyon...

3432 jocking . 2011-04-12 11:50:47  Előzmény:Csády Szabolcs: 72047

Én voltam.:D És jól emlékszel, nagy szívás, mert le kell venni a kipufogót meg az egyik féltengelyt is, hogy hozzáférj a csavarokhoz. Utána meg még külön mutatvány annyira elemelni a mocit a bakjáról, hogy kiférjen a karter.

3431 Csády Szabolcs 2011-04-12 10:54:38  Előzmény:Marton Tamás: 72046

Ok. Nagyszerû!

Régebben mesélte valaki, hogy az olajteknõ tömítésének a cseréje valami eszméletlen nagy szívás...ez igaz, vagy csak én emlékszem rosszul?

3430 Marton Tamás 2011-04-12 10:41:32  Előzmény:Csády Szabolcs: 72045

Valószínû az lesz az igen!

3429 Csády Szabolcs 2011-04-12 05:56:20  Előzmény:Marton Tamás: 72044

Te most az ábrán lévõ 19-esre gondolsz?

3428 Marton Tamás 2011-04-12 04:30:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 72042

Ha nem az a hiba okozója, akkor bizony az elosztó forgórészének a tömítése adta meg magát, és ott szivárog bele az olaj. Sõt, inkább ezt tartom valószínûbbnek, mert az az "O" gyûrû csak azt gátolja meg, hogy a hengerfej külseje felé ne távozzon olaj. Az a biztos, ha szétszeded az elosztót és megnézed, hogy a forgórész és az állórész között milyen tömítés van, és azt is cseréled.
Én így lennék nyugodt. :)

3427 Csády Szabolcs 2011-04-11 17:04:13  Előzmény:Antal Krisztián: 72041

Pont arra gondoltam én is, hogy oda kellene menni :D

3426 Csády Szabolcs 2011-04-11 17:03:12  Előzmény:jocking .: 72040

"Igen, annak a tömítésnek a hibája is okozhatja."

1. Ha nem ez a hiba, akkor mi lehet még?

2. Azt hittem valaki meg tudja pontosan mondani, hogy milyen kell, mert nem akartam közben autósboltba futkerászni.

3425 Antal Krisztián 2011-04-11 17:02:36  Előzmény:Csády Szabolcs: 72039

Móváron az Unixban biztos lesz.
[i](Módosította tritto 2011.04.11. 19:02-kor)[/i]

3424 jocking . 2011-04-11 16:18:42  Előzmény:Csády Szabolcs: 72039

Igen, annak a tömítésnek a hibája is okozhatja.
Nem egy különleges alkatrész, csak egy sima "O" gyûrû. Fogod a régit, elviszed egy autósboltba és egy ugyanakkora méretût választasz. A javítás kb. abból áll, hogy leveszed a gyújtáselosztót (elõtte összejelölöd, hogy pont ugyanoda kerüljön vissza), lehúzod az O gyûrût és felteszed az újat. :)

3423 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Ha a gyújtáselosztóm belseje olajos, akkor a képen látható 13-as sorszámú gyanúsított az elkövetõ? Ha igen, akkor ilyet hol lehet venni? Mi a javítás menete?

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110411/gy_jt_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3422  Bandi 2011-04-09 16:18:15  Előzmény:Marton Tamás: 72037

Azt is lehet!!!:-)

3421 Marton Tamás 2011-04-09 12:32:55  Előzmény: Bandi: 72036

Áhh nem lötyizik az, majd megpróbálom érzésre. Amúgy meg csak ki kellene nézni a javítási könyvbõl a lehúzási nyomatékot, nyomatékkulcsom van, oszt azzal elkövetni a mûveletet. :)

3420  Bandi 2011-04-08 18:02:03  Előzmény:Marton Tamás: 72035

De azért ne lötyögjön a fedél!!!:-)

3419 Marton Tamás 2011-04-08 17:54:33  Előzmény: Bandi: 72034

Na ezt még ki sem próbáltam. Én mindig tökig húzom :D
Amúgy meg szar a konstrukció is, 3 csavar fogja felül, a többi vw moci minimum 8 csavarral fogja, és a HF szélén.

OFF autó kérdés:
Nem tudtok olyan embert aki nagyon ért a Mono-Jetronic (Bosch) befecskendezéshez?
Lett egy 88-as B3-as Malacorrú Passatom 1.8 benya.
"Rövid" diagnózis:
-Elhoztam, hátsó dob leszakadt (meeméne). Sportos hangnak örül, kocsi nagyon megy, néha szolídan, néha jobban vissza-vissza durrog, fejem örül.
-Megy munkába, benya kifogy, kanna betölt. 5km megtesz, közben hibavisszajelzõ 2x 3x felvillan, azóta többet nem láttam. De! 5km után rángat, fullad, nem megy, visszahõköl stb, alapjárat fel felpörög. Munkába azért beér, leállít parkoló, nem indul csak gázzal. Lefos, estére békénhagy.
-Reggel pöcc-röff gáz nélkül, autó megy szépen, gázt tartva néha-néha be-be ránt picit, olyan bizonytalan a drága, nem teccõs, eddig nem volt ilyen, de legalább megy. Tankol.
-Du. dob visszahegeszt, szerelõ megkérdez, köv estére akksisaru le, hátha hiba kitörlõd, bizonytalan futás hátha megszûnik. Reggel ugyanúgy indít, alapjárat felpörög, csökkeni nem akar üzemmelegre sem.
-Elmegy bevásárol, benya újra kifogy, fejben számol, 13 l átlagfogyasztás, agy durranni készül. Hibalámpa azóta sem mutatja újra magát. Alapjárat azóta is magas (2000-2500rpm körül)

Azt hozzáteszem, hogy a hõfokmutató nem nagyon hajlandó 70°C fölé menni, pedig a motor igencsak üzemmeleg. Lehet ez is beleszól a dolgokba? Amikor elhoztam és még semmi baja nem volt, akkor sem kúszott fel, csak olyan 75-ig.

Ha valaki hozzá tudna szólni a témához bármivel is, azt nagyon megköszönném :)



3418  Bandi 2011-04-07 14:54:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 72033

Ha nem húzod le mint egy bivaly akkor nem nagyon kell tõle tartani!!!

3417 Csády Szabolcs 2011-04-07 09:27:00  Előzmény:jocking .: 72032

Faja...szóval ha eddig tökig voltak húzva a kocsi elõélete során ezek a csavarok, akkor megszekszuálhatom az új tömítés+érzésselmintalányokkal meghúzás kombót?

3416 jocking . 2011-04-07 08:39:22  Előzmény: Bandi: 72031

A legnagyobb gondja ennek a konstrukciónak, hogy németék anno kitalálták, hogy elég 3 csavar a lefogatásra. Így az a hiba is fennáll, hogy a nagyon lehúzott csavarok egy idõ után vetemítik a fedelet, ami újabb esély a szivárgásra.

3415  Bandi 2011-04-07 04:12:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 72030

Le lehet húzni de nem koppra!!!!
Tömítsen, de ne préselje szét alatta a tömítést,és akkor jónak kell lennie!!

3414 Csády Szabolcs 2011-04-07 01:49:49  Előzmény: Bandi: 72028

Nem mondod...néztem is hülyén mikor kicseréltem a tömítést, s ugyanúgy folyt az olaj...