Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3513   2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kleibán Tommy: 72124

egy kicsi csapágylehúzóval sztem le lehetne szedni. Én csináltam hozzá külön lehúzót, igaz, nem sûrûn fogom levenni, de azért van hozzá legalább egy speciális lehúzóm :D Egyébként a egy kúpos felületen fekszik fel az ablaktörlõ, azon, amirõl az anyát letekerted, szóval nem ütni kell, hanem lehúzni, csak a kúpos csatlakozás miatt nagyon nehéz.

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/110519/746029335DSC01172_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Jurij 2011.05.19. 21:00-kor)[/i]

3512 Csády Szabolcs 2011-05-19 18:33:38  Előzmény:Kleibán Tommy: 72127

Hát akkor lehet rosszul emlékszem...flexeld le az a biztos:D

3511 Kleibán Tommy 2011-05-19 18:11:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 72125

Hát akárhogy verem az istenért se jön le ....... :(

3510 Csády Szabolcs 2011-05-19 18:04:35

Ma új gumikat vettem a 4T Trabimra, de még mindig ráz a kormány. Már városon belül nem lehet érezni, de nagyobb sebességnél még mindig. A kerekek ki vannak centírozva. Ha gyorsítok akkor annyira nem érezni, de amint már nem, vagy motorfékkel haladok akkor igen. Tippek? (Ui.: Tükörsima, új úton is ezt produkálja )

3509 Csády Szabolcs 2011-05-19 17:56:38  Előzmény:Kleibán Tommy: 72124

Ha jól emlékszem rá kell verni egyet kalapáccsal.

3508 Kleibán Tommy 2011-05-19 17:18:07

Hali.
4T trabim van és újra szeretném fújni az ablaktörlõ lapátokat mert az elõzõ tulaj elhanyagolta de az istenért se tudom leszedni.
Levettem a védõkupakot a csavaról lecsavartam a csavart de nem tudom lehúzni.
Tán van neki valami biztonsági zárja vagy pöcke?? Vagy mégis hogy jön le??

3507 Eperjesi Róbert 2011-05-19 16:40:36

2t trabit hogy lehetne megültetni? szedjek ki egy laprúgot? a leghosszabbat?

3506 Eperjesi Róbert 2011-05-19 16:40:09

2t trabit hogy lehetne megültetni? szedjek ki egy laprúgot? a leghosszabbat?

3505 Csády Szabolcs 2011-05-18 07:27:32  Előzmény: Spityu: 72120

Köszi!

3504  Spityu 2011-05-18 06:59:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 72119

0.6mm +/-0.05mm

3503 Csády Szabolcs 2011-05-17 21:15:46  Előzmény:Csády Szabolcs: 72118

Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy mekkorára állítsam az elektródatávolságot?

3502 Csády Szabolcs 2011-05-17 20:35:40  Előzmény: Spityu: 72117

Kösz a válaszokat! Még jó h megkérdeztem, mert erõsen gondolkodtam a Bosch-on.

3501  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 72115

Én is ezt használom, a gázüzem is szereti, ami hirhedten kényes a gyújtásrendszer bárminemû hibájára.
Neten találni fotókkal illusztrált cikkeket, ami alapján meg tudod különböztetni a hamisítványt a valóditól. Ill. állítólag a japán jobb, mint a francia. Nem tudom, nekem eredeti japán van, legalábbis nem hamis és azt írták rá a dobozára, hogy "Made in Japan". :)

A menetes csatlakozóról, a feliratról és az elektródákról könnyû felismerni, ha nem eredeti. Továbbá az eredeti fémteste néhol kékes árnyalatú, a hõkezelt tárgyakhoz hasonlóan. Amúgy a hamisítványok általában undorítóan igénytelenek, lerí róluk.

[url]https://mb-w108.atw.hu/erdekesseg/hamisngk.html[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.05.17. 22:01-kor)[/i]

3500 Holnapy Gergely dr. 2011-05-17 19:23:24  Előzmény:Csády Szabolcs: 72115

NGK BP6ES én 14 éve ezt használom, teljesen jól mûködik.
Korábban Magneti-Marelli-t használtam az is jó volt.
A Bosch-sal bajaim voltak, állítólag túl érzékeny. Mondjuk ez a 90-es évek elején volt, lehet hogy akkor a benzin minõsége nagyon bizonytalan volt. persze lehet hogy ma is az...
Üdv

3499 Csády Szabolcs 2011-05-17 17:03:02

Trabant 1,1-be ki milyen gyertyát ajánl? Milyen alternatívák vannak? Kinek milyen tapasztalata van a különbözõ márkákkal?
Kösz a segítséget!

3498 Lakk Dávid 2011-05-17 16:22:02

Üdv. Segitség kellene, van egy W. 353-asom és elektronikusan ki lett belezve, és abbak kellene segítség, hogy a vizhõfokmérõt,a fordulatszámmérõt és az üzemanyag szint mérõt hogyan kell bekötni, és mi kell a mérõktõl a kijelzõig. Jó lenne ha vlaki tudna segíteni, kösz.
Dávid

3497 Marton Tamás 2011-05-16 19:59:32  Előzmény:Farkas Zoltán: 72112

Köszönöm a szakszerû tanácsokat! Neked is Spityu!
Leghamarabb csütörtökön tudok neki állni a dolognak, akkor leszek szabad, de a leírtak szerint fogom a légtelenítést végezni. Már a VWdepo-on is érdeklõdtem, de ott is FFH hibára gyanakodnak. Ha ezek után is beesik a pedál, rendelem az új FFH-t, nem játszok a fékkel, nagyon balesetveszélyes így.

Köszi nektek még egyszer! ;)

3496 Farkas Zoltán 2011-05-15 21:06:01

Az eljárást Spityu szépen leírta.A hajlított csõrészeken megtörténhet olyan hogy a levegõbuborék alatt átfolyik az olaj,ezért jobb 10-15 pumpálás után kiereszteni a légtelenítõt mivel a sebesen kiáramló nagynyomású olaj kivisz minden buborékot.Ha nem zárod el csak pumpálják a pedált akkor visszaszívja a levegõt azaz csak mozgatja a csõben a buborékot de nem nyomja ki.
Ma délután cseréltem éppen fõfékhengert a warbin,szerencsésen jó lett... valameddig jó is lesz...
[i](Módosította kinca69 2011.05.15. 23:13-kor)[/i]

3495  Spityu 2011-05-15 20:41:59  Előzmény:Marton Tamás: 72110

Gondolom a a fõfékhengerhez nem nyúltál, csak a két gumicsõhöz. Ha a szerelést megelõzõen nem jött elõ ez a lassú beesés, akkor valószínûsíthetõ, hogy légtelenítési gond van.

Amúgy tipikusan rossz (visszaeresztõ) fõfékhengerre engedne következtetni a hibaleírás (pedál lassú beesése, "tömör" fékrendszer).

A légtelenítõcsavar megnyitása elõtt érdemes felpumpálni, kb. 10-15-ször rátaposni a pedálra, ütközéstõl ütközésig, benyomni, megnyitni a légtelenítõ csavart, buborékok távozását megvárni, elzárni és végül a pedált felengedni. Ha az elõbbi folyamatot 5-ször ismételve nem jön több légbuborék, akkor jó eséllyel sikeres a mûvelet.

A kerekek sorrendje jó.

A hátsó kört nem kellett volna légteleníteni, gondolom nem is jött belõle buborék.

3494 Marton Tamás 2011-05-15 20:10:24

Fék problémában fordulnék a szakikhoz!

Bár nem Trabiról van szó, a kivitelezés ugyanaz. (Passat B3 malac 1988-ból :) )

Cserélnem kellett a két elsõ gumi fékcsövet mert már nagyon el voltak érve, pontosabban már beesett a pedál néha fékezéskor, mert az egyik elért fékcsövön szivárgott az olaj.
A csere megtörtént, és a légtelenítés is, de még mindig gond van a fékkel. A fékerõvel nincs gond, és akkor sem ha hirtelen lépek a fékre, fog mindegyik egyenletesen. De ha lassan kezdek rálépni a pedálra és nem gyorsítok a nyomás sebességén, a fékpedál szépen lassan beesik a padlóig és a fékhatás eközben nulla. Ha gyorsan lépek rá, és tartom vagy erõsebben nyomom, akkor fékez szépen és nem esik beljebb a pedál. Szóval csak akkor esik be ha lassan kezdek rálépni.
A légtelenítési sorrendet betartottam (JH, BH, JE, BE), már csak abban nem vagyok biztos, hogy jól csináltuk a légtelenítést.
Minden oldalról kipumpáltunk legalább fél, de inkább 3/4 flakonnyi olajat (fél literes a flakon), és minden oldalon úgy zártam el a légtelenítõ csavart, hogy benyomva volt a fékpedál. Az lenne a baj, hogy nem minden pedállenyomás után zártam el a légtelenítõt, csak a legvégén amikor azzal az oldallal végeztünk?
Mi ennek a hivatalos módja? Mert mi csak pumpáltuk-pumpáltuk, és amikor már nem láttam levegõt akkor zártam el lenyomott pedál mellett. Persze közben a fékolajtartály folyamatosan töltve volt.
Ötlet?

(szerk: a pedál eléggé gumiérzésû, tehát nem keményedik fel, és ha nyomkodom szuszogó hangja van. A fékolaj nem szivárog sehol, 100km után is ugyanannyi van a tartályban mint amikor betöltöttük.)
[i](Módosította PAtr0n 2011.05.15. 22:16-kor)[/i]

3493  Spityu 2011-05-12 18:54:31  Előzmény: Spityu: 72108

A másik kérdésem... :P
... csontszáraz váltónál a differenciálmûvet tényleg muszáj elõzõleg feltölteni 3dl olajjal? Nem szivárog bele (állásában vagy pár km alatt) a furatokon ill. a rózsakeréknél lévõ hézagon?

3492  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Ma szétkaptam a váltót revízióra, valószínûleg meg is szinkronozom majd az 1-est ill. a 2-est, illetve kicserélem a diffi belét teljesen, feláldozva a két tartalék bolygókerekemet is. :(

Azonban akadt egy problémám. Nemrég Tsaby ill. Molyhos kolléga írt a Hixol T olajról, amivel kapcsolatosan kicsit elbizonytalanodtam. A kérdés: 75W vagy 80W változat kell (jobb) bele? Illetve valóban kétféle változatban gyárthatja a MOL? A következõ terméklapok zavartak össze...

"Trabant hajtómûolaj 75W" (ez valami régi raktárkészlet maradéka lehet?)
[url]https://www.nefelejts.hu/nefelejts/components/com_virtuemart/shop_image/product/004527.jpg[/url]

"Hixol T 80W" (a MOL termékei között csak ez szerepel)
[url]https://avol.aruhaz24.com/termek.php?product=13006282_molhixolt1l[/url]

MOL-os terméklap (a termékek között csak a Hixol T 80W szerepel)
[url]https://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/kozlekedesi_kenoanyagok/hajtomuolajok_mechanikus_hajtomuvekhez/mol_hixol_t_hajtomuolaj[/url]

Molyhos, te ugye a 80W-set használod?


[i](Módosította Spityu 2011.05.12. 20:21-kor)[/i]

3491  Spityu 2011-05-11 14:00:40  Előzmény:Farkas Zoltán: 72106

Én is bakolásra gondoltam, úgy még kivitelezhetõ, de valszeg hegesztés lesz belõle, jóval praktikusabb.
Amúgy az A oszlop túloldalán hegesztve van a menetes ellendarab, így az nem mozog, nem olyan mint a biztonsági öv "anyája".
A másik oldalon pedig az ajtóváz lemeze és egy 5-8mm-es vas idom található terhelés elosztás gyanánt. Ez a rész az állítható, ahogy írtam. De ez még odébb van, most vittük a vázat homokszórásra. :)

3490 Farkas Zoltán 2011-05-11 11:15:04  Előzmény: Spityu: 72105

3 trabim is volt de azokról soha nem szedtem le az ajtókat.
A warbin meg az ajtóban is és az A oszlopban is menetes 3,5-4mm-es lemezek vannak nem anyák vagy tõcsavarok.A lemezek kis "kalodában" vannak azaz a meghúzáskor nem kell ellentartani sem.
Az A oszlop valóban gyenge és ha az alja a küszöbnél elrohadt akkor bizony nagyon mozog.
A warbinál is csak kinyitva lehet a csavarokhoz hozzáférni...
Az ajtóbeállítást alábakolva végeztem illetve 2-2 csavar meghúzása után próbazárást végeztem hogy mennyire emeljem meg a kinyitott ajtót.Fatõke és hézagolás kellett a pontosság érdekében. A finomhangolást pedig a B oszlop zárján végeztem el.
Most néztem és jelenleg picit kottyan az ajtó de a sarkán mérve nincs 1mm sem,inkább csak érezhetõ kissé.Amíg az alátét elkopik addig jó... :)

3489  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Farkas Zoltán: 72102

Szóval... az alábbi ábrán a 18 és a 19-es elem megy az A oszlopra 2 ill. 3 mínuszos fejû M10-es csavarral, fixen.

A 20-as féldarabok pedig a rajzzal ellentétben belehegesztett tõcsavarokkal vannak szerelve a komplett kocsikon, nekem viszont "nyers" gyári példányokat sikerült beszereznem és a rajz szerint kellene összeraknom sima csavarral.
Namármost ezen az oldalon lehet az X és Y pozícióját állítani az ajtónak, így nagyon nehéz lenne egyszerre beállítani és meghúzni a csavarokat. Fõleg, hogy süllyesztett csavarról, vagyis belsõ kulcsnyílásról van szó.


[url]https://trabkat.prokee.hu/ablakem.html[/url]
[i](Módosította Spityu 2011.05.11. 10:26-kor)[/i]

3488  Spityu 2011-05-11 08:17:19  Előzmény:Kenyér Zoltán: 72103

Igen, azt is érzékeltem, bizony nyújtja rendesen, de a kottyanás jobban zavar. A nyúlás még úgymond belefér, csak a ez a határozott lötyögés ne lenne.

Köszi a válaszokat, ma lehet, hogy neki is látok.

3487 Kenyér Zoltán 2011-05-11 07:45:22  Előzmény: Spityu: 72095

Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de az én tapasztalataim szerint nem csak a zsanérok okozzák az ajtó lógását, hanem az igencsak gyenge A oszlop. Nekem csak az oldotta meg a problémát hogy az zsanérokat mind újra cseréltem, felraktam az ajtót, és megfelelõen behézagolt ajtó mellet kimerevítettem az A oszlopot.

3486 Farkas Zoltán 2011-05-10 21:49:52  Előzmény: Spityu: 72101

Nincs mit,szívesen máskor is.:)
Amúgy mit is kellene hegesztened?
A warbikon mindkét zsanér felfogatás csavaros! Az ajtón 3db M6 os csavar az A oszlopon pedig 2db fogja a zsanért de mindkét oldalon állítható.Az ajtóban és az A oszlopban lévõ lemezbe csavarodik a csavar...a lemez pedig mozgatható kb 7-8mm-t bármelyik irányba,kivéve elõre és hátra.:D
Ezzel is szívtam mivel a felsõ zsanér kissé fellazult és emiatt koppant a zár.Miután meghúztam lekellett szedni az ajtót is megint mivel a zsanér "kihúzta" az ajtólemezt és beleért a sárvédõbe.Kis kalapálással visszanyomódott és helyreállt a hézag is.Munkásautó volt és gondolom határoló nélkül kinyitották párszor...
Még nem tökéletes de egyenlõre jó.
Sajnos nem egy erõs alkotás és a mérnökurak is megvariálták,az anyagminõséget meg most inkább hagyjuk. :)

[i](Módosította kinca69 2011.05.10. 23:58-kor)[/i]

3485  Spityu 2011-05-10 20:34:33  Előzmény:Farkas Zoltán: 72097

Hú, köszi! Ez a kopási hely eszembe sem jutott, pedig eléggé egyértelmû. :D
Azt hiszem, marad a hegesztés.

3484 Kleibán Tommy 2011-05-10 18:55:09  Előzmény: : 72099

Köszönöm megtaláltam......:):):):)

3483   2011-05-10 18:33:16

Nekem 4T trabim van. A váltón felül volt egy csavar, ami egy mágneses csavar volt, úgy mint a leeresztõ csavar is. 1,2 liter a gyári elõírás, továbbá elvileg ki is kéne buggyannia az olajnak ennél a mennyiségnél, jelezvén hogy elég volt, na most ez nálam nem történt meg. Én beleöntöttem kb 1,6 liter 80W 90 Agip hajtómûolajat. Egyébként a leeresztett mennyiség az 1,18 liter volt, valószínûleg még a gyári olaj, tehát a mennyiség az stimmelt a gyári elõírásnak megfelelõen.

U.I.: A beömlõnyílás csavarja a bal elsõ kerék felé néz.
[i](Módosította Jurij 2011.05.10. 20:36-kor)[/i]

3482 Busa Attila József 2011-05-10 18:21:10  Előzmény:Kleibán Tommy: 72096

Szia!
Nekem warbim van, de gondolom a váltóban sem sok különbség létezik, így leírom, hogy hol kell. Felnyitod a motorháztetõt és a váltó tetején van egy általában piros színû mûanyag csavar. Kicsavarod és, ha jól emlékszem a gyári adatokra, akkor kb. 1.1L hajtómûolajat beleöntesz egy tölcsér segítségével. Persze elõtte engedd le sz alján a használt olajat. Alól pedig egy mágneses csavar van, ami összeszedi a törmelékeket.
Remélem tudtam segíteni!
Üdv: Atesz.

3481 Farkas Zoltán 2011-05-10 11:51:46  Előzmény: Spityu: 72095

Szia!

Nekem a warbin lógott a balelsõ ajtóm.Szintén végig sakkoztam a csapszeg és a zsanérfelek cseréjét aztán mégsem volt jó.
Mérgemben kicsit megköszörültem a felsõ öszetételnél a zsanért és alátéttel kihézagoltam.Azóta jó és nem lóg az ajtóm.
Csúnya megoldás de használt neki.;)
A csapszeg is elkopik,a zsanér furata is de a két zsanérfél összetétele is(végülis azon fordul,az viseli a terhet).
A kopások összeadódnak és egy-két cm a lógás az ajtó végén.
[i](Módosította kinca69 2011.05.10. 13:56-kor)[/i]

3480 Kleibán Tommy 2011-05-10 11:38:41

Hali.
4T tarbim van hol tudok a váltóba olajat önteni???
Meg mennyi kell bele?? Kicsit csöpörészik......:):)

3479  Spityu 2011-05-10 10:15:27

Sziasztok!

A következõ problémára keresem a megoldást. A 2T Trabantom oldalajtajai lógnak, a zsanérok kopottak, emiatt szerváltam egy garnitúra gyári új pántot meg csapszeget. Azonban ezek ajtófelõli féldarabjai szimplán (süllyesztett) lyukasak, nincsen bennük tõcsavar. Kérdésem az lenne, hogy hegeszteni kellene inkább bele, ahogy a kész kocsiknál is van, vagy csak szimplán cseréljem ki a karosszéria felõl lévõ féldarabokat, no meg a csapszegeket?

Csapszegbõl van összesen 8 darab, így lehet kísérletezni, ugyanis elõször csak azt vettem, gondolván, hogy csak az van elkopva. Azonban úgy informálódtam, hogy bizony a pántok is kopnak. De gondolom csak az egyik! A másikban végig fixen áll a csapszeg. Ha nem így volna, akkor szép lassan kicsúszna a csapszeg és egy nyitásnál kidõlne az ajtó. :)))))

Ezen felbuzdulva megmértem, az ajtó felõli féldarabok furatátmérõje kb. egy tizeddel kisebb, mint az oszlop felõli, így gondolom a csapszeg ott szorul meg. Vagyis ha mákom van, akkor fel tudom használni az ajtókon lévõ - elméletileg kopásmentes - használt, de tõcsavaros féldarabokat? Tudom, egyszerû: fogjam kézbe és mozgassam meg, kiderül, hogy melyikben áll fixen. Csak sajnos elég távol van tõlem most a használt garnitúra.

Van valakinek gyakorlati tapasztalat ez ügyben? Örülnék, ha megosztaná.
[i](Módosította Spityu 2011.05.10. 12:18-kor)[/i]

3478 Farkas Zoltán 2011-05-07 18:35:14  Előzmény:Tóth Balázs: 72092

Helló!

Ezt már kipróbáltam azaz anyacserén,tõcsavarcserén már túl vagyok.. amikor elgurult a kerék akkor mindegyikrõl egy tehát 3 kerékanyát vettem le.atán kicserélten a 4 tõcsavart az agyon mert megette a felni a menetet. A kerékanyákat is kicseréltem aztán erõsítettre...
Szerintem az agy deformálódott és anyatekerõ mikrorezgést produkál...:(

3477 Csády Szabolcs 2011-05-07 07:32:30  Előzmény:Varga Tibor: 72087

Még aktuális. Kösz az infót!

3476 Tóth Balázs 2011-05-07 04:57:38  Előzmény:Farkas Zoltán: 72091

vagy a tõcsvarok, vagy az anyák ki vannak kopva. sztem minden kerékrõl vegyél le 1-1 anyát és azokkal tedd fel az ominózus kereket. a többi kerékre pedig tedd fel amiket levettél (1-1et)

3475 Farkas Zoltán 2011-05-06 22:04:48

Sziasztok!

Volna egy érdekesség amit nem értek.
Tavaj márciusban 4,5ezer km után fellazult és elgurult a bal elsõ kerekem a warbiról.
Én meglepõdtem,sokan kinevettek de nem vettem észre hogy gond van vele csak közvetlen az elgurulása elõtt.
A téli gumi volt feltéve rá októberben és 50km után meghúztam,az egész telet végigvitte hibátlanul és leszedés nélkül...
Most ugyanígy jártam majdnem,csak most idõben észrevettem a lazulást.
Amit nem értek az a lazulás,azaz mitõl csavarodnak le a kerékanyák sokezer km után?
A kerék nem üt,nem ráz,nincs kitágulva a luk rajta,nagyobb kerékanyákkal van szerelve és csak a féltengely kopog egy kicsit.Viszont most is elment 3600km-t leszedés és hiba nélkül,nem egyszer kátyút fogott de bírta...
Idén kicsit kevesebbet mentem és gondolom ezért jelentkezett késõbb a hiba. :)
Szóval nem értem mitõl lazulhat fel egyszerre 4 kerékanya...

3474 Varga Tibor 2011-05-06 21:08:50  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72081

Ha régen nem volt ilyen, hanem minden állítás nélkül elõjött, akkor már elég kokszos a hengerfej. Érdemes megpucolni. De nekem anno az injektortisztító is jó szolgálatot tett, minden kokszot leszedett egy tank használat után.(igaz nekem polírozva volt a dugótetõ/hengerfej belseje)

3473 Varga Tibor 2011-05-06 21:05:17  Előzmény:Fejer Hunor: 72077

Szerezz egy bontottat, lehetõleg olyat ami olyan hogy kihúzható a bowden a házból, jól megzsírozod, és sose lesz ilyen bajod többé. Azért törik el tõben, mert nem tudod szorosra húzni a kihajtásra.

3472 Varga Tibor 2011-05-06 21:01:29  Előzmény:Nagy Donát: 72075

A kerékagy is lehet ferde, de csak ha jól odaszúrtak neki kalapáccsal.(pl tõcsavar behelyezésénél) De ami valószínûbb, az az, hogy nincs összesíkolva a szélesítõ a fékdobbal/kerékaggyal(felfekvõ felülettel)

3471 Varga Tibor 2011-05-06 20:58:34  Előzmény:Csády Szabolcs: 72067

Lehet már nem aktuális, de M8*20 jó bele.(hosszabb is)

3470 Fejer Hunor 2011-05-05 17:25:28

Köszönöm a tanácsokat, megnézem mennyire lehet õt kiegyenesíteni. A ráhuzással kapcsolatban pedig nállam mikor megszorul a csavaros rész akkor már az a külsö "csõ" sem lötyög, megfekszi telyesen a váltót/órát. Az olajos megoldás nem segít, már probáltam. És még egy dolog ami csak most jutott az eszembe: az elsõ kábel amivel vettem a kocsit annak olyan szögletes vége egy bogyóval utánna csak a váltó felõl volt, a másik felén (az óra felöl) a spirál egyszrüen szögletesre volt préselve minden szolid vég meg bógyó nélkül. Miért? Esetleg házi tákolmány volt a kattogás megszüntetésére?

3469 Őry Gábor 2011-05-05 08:33:03  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72084

3,5 mm a felsõ holtponttól mérve, mármint a dugattyútetõ ennyire van a felsõ holtponttól. Még pontosabb: az ékszíjtárcsán van két rovátka, picike, nehéz észrevenni, de körömmel kitapintható, szóval a tárcsa peremén egymással átellenben van egy szimpla, illetve egy dupla rovátka (1. 2. henger). Ezt kell egy vonalba állítani a motorblokkon, az elosztóház tartójánál lévõ jelzéssel (ami egy nem túl finom, kissé öntési hibának látszó kiemelkedés).

3468 Eperjesi Róbert 2011-05-04 19:53:32  Előzmény: Spityu: 72082

honnan tudhatnám meg a gyári értéket?

3467 Ackermann Balázs 2011-05-03 20:21:51  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72081

Második körben kapd le a két hengerfejet és pucold ki a beleégett koxot! A felizzó kox rosszkor "durrantja be" a bent sûrített keveréket... :)
[i](Módosította ABalu 2011.05.03. 22:23-kor)[/i]

3466  Spityu 2011-05-03 18:59:47  Előzmény:Eperjesi Róbert: 72081

Elõgyújtás értéke mekkora? Elsõ körben ellenõrizd és állítsd a gyári értékre.

3465 Eperjesi Róbert 2011-05-03 17:48:57  Előzmény:Ackermann Balázs: 72080

sziasztok!

Tudnátok segíteni, 2T trabi ha nyomok egy vérmesebb padlot, akkor a motor kicsit csörög. Mihelet a gáz? Üzemanyagot jó félét rakok shell,ÖMV, lajat is ömv 2T használok 10 literhez 3 decit.

3464 Ackermann Balázs 2011-05-02 22:51:29

Tudnátok segíteni? 12V-os 2T-vel akadt egy olyan problémám, hogy egy kiadósabb motormosást követõen elég nehezen indul. Olyan az érzés, mintha 6 voltos lenne, lassan elkezd tekerni, aztán beröffen, de ez akkor se ok...

Az aksit még nem cseréltem ki próbából, de nem volt vele gond eddig. Lehet esetleg, hogy beáztattam a behúzómágnest? Elvileg ki kellett száradnia, mert lassan 2 hete a mosásnak, de a helyzet változatlan...