Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2950 Polonkai József 2010-10-18 06:29:03  Előzmény: Spityu: 71553

Köszi a választ Spityu!
Az autóm egy 84.08. havi combi, halványszürke színnel, barna kárpittal, 64 000 km-el.
Semmi extra, munkábajárásra vettem, második autónak. Pont ezért lenne fontos, hogy reggelente induljon, ne csak a köszörülést halljam... Amúgy beindul 1-2 indításra, csak már unom. A szerelõm mondta, hogy fogaskoszorú probléma, de mivel nem szedte szét, azt nem tudta megmondani, hogy keskeny, vagy széles, bár szerinte inkább széles kell bele, mert, hogy a keskeny a régebbi Trabikba való. Igaz ez a gép sem túl új, hiszen már 26 éves...

Az mit jelent, hogy "lehet, hogy a klubbnak is van, érdeklõdd meg az illetékeseknél"? Hol kérdezzem?

Köszi: Pjozsi69

2949 Pap János Szilveszter 2010-10-17 07:04:00  Előzmény: Spityu: 71563

Ezzel én is tisztában vagyok de már az sem érdekelne ha utángyártott csak ne legyen rohadt a kasznim mert még sokáig szeretném még a trabim nyúzni annak pedig egyik fõ oka hogy egészséges legyen a keszni!Küszöböt azt igazából tudnék boltból utángyártottat de padlólemezt nem találok sehol!Esetleg tudsz olyan boltot vasgy linket ahol lehet találni?

2948 Erõs Pál 2010-10-17 07:02:58

Hali.
Köszi heggla!
Ha kiderül hogy az a hunyó akkor kereslek majd!
Üdv

2947  Spityu 2010-10-17 07:00:41  Előzmény:Pap János Szilveszter: 71562

A felsorolt alkatrészek mindegyike ritka, mint a fehér zorró. :P Boltban nem igen lehet kapni már õket, csak utángyártottat. Itt-ott egy-egy példány elõkerülhet, de az a szerencsének köszönhetõ. Legalábbis nem tudok olyan boltot, ahova betérve biztosan tudok venni legalább az egyik fajta alkatrészbõl gyárit.
Utángyártottból sokféle van, nagy a szórás, lehet találni igényes másolatokat pl. küszöbbõl.

2946 Pap János Szilveszter 2010-10-17 06:48:52  Előzmény: Spityu: 71558

Spityu!

Segíts nekem légyszives!601-hez keresek karosszéria elemet azon belül is padlólemezt küszöböt meg stb!Hol lehet beszerezni és kb mennyiért?kösz:Szilveszter

2945 Kiss Krisztián 2010-10-16 20:50:24  Előzmény:Erõs Pál: 71559

Ha gyujtás elektronikát keresel üzenj bátran,van egy pár darab,olcson megválok töle...

2944 Kiss Krisztián 2010-10-16 20:45:41  Előzmény: Spityu: 71558

Gratula.Ja,és kitartás...

2943 Erõs Pál 2010-10-16 18:44:03

Hali.
Köszi a tippet.
Hát úgy hogy az autó majdhogynem lefullad,
már a rángatás határáról pörög fel 2500-ra.
Aztán megint leesik és majdhogynem le is áll.
Vagyis az is elõfordult már, hogy leállt.
üdv

2942  Spityu 2010-10-16 17:32:20  Előzmény:Madocsai Gergely: 71554

Nem igazán tudom, hogy jó-e, jobb-e, de igen jó az tuti. Mondjuk az ára is húzós, edzõvel együtt valamivel 12ezer alatt van a 2 liter. De az alvázzal, duró-váz illesztésekkel nem viccelek.
A másik amit nézegettem az az Epodur, lehet, hogy a teteje ezzel lesz alapozva. Vagy 1K-ssal.

Amúgy érdekes, mert némelyik termékleírásnál az szerepel pl. az ilyen univerzális szórógitt-töltõalapozó-anyámkínja egyben cuccoknál, hogy egybõl mehet a fémre... én azért inkább lealapozom. :P
Más azt mondja, hogy wash-primert szórjak rá legelõször és arra a többit. A wash primer lényege, hogy savas, ún. reaktív alapozó, ami miatt jobb tapadást lehet vele elérni.

Én ezt úgy hidalom át, hogy közvetlenül fényezés elõtt foszforsavval végigkenem a lemezt, majd pár perc után nitrós ronggyal eltávolítom az esetleges csapadékot.
Gyakorlatilag egy kitûnõen tapadó, garantáltan rozsdamentes, passzivált fémfelület lesz a végeredmény. És erre megy majd a 989, száradást követõen PU az illesztésekhez. Másnap pedig 930-as nem fényezhetõ alvázvédõ. Ez utóbbit benéztem, mert elõször 910-est (fényezhetõ) rendeltem, mondván hogy a küszöböt le tudjam majd fújni színre. Azonban késõbb rájöttem, hogy az szürke, vagyis az alváz szürke lett volna -> nem gyári. :)

A foszforsavról annyit, hogy 75%-os, 1000Ft/l és eszi a rozsdát/vízkövet mintha muszáj volna. Próbaképpen még a vásárlás napján lekentem a lecsiszolt elsõ kipufogót, és egy-két helyen iszonyat szép felületet csinált a dorozmás, kráteres rozsdaóceánból.

Az alvázvédõ nagyját disznópörzsölõvel és spaklival távolítottam el, utána 65mm-es sodrott fazékkoronggal ill. egy 110mm-es fazék-tányér közötti átmeneti drótkoronggal finisheltem egészen fémig. A sarkokat fúrógépbe fogható elõre mutató (nem tudom hogy hívják :D) koronggal fogom lepucolni.

A tetejét amúgy valószínûleg homokfúvatom. De még nem tuti. A héten kaptam egy ajánlatot 25-50E (tól-ig).

Ma idáig jutottam:
[imgw]http://www.kephost.com/images3/to9v8tckezqwqd9putwr.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2010.10.16. 19:45-kor)[/i]

2941 jocking . 2010-10-16 16:51:55  Előzmény:Erõs Pál: 71555

Marad a gyújtás és az alapjárati elektronika ellenõrzése. Ha nem az alapjárati vagy a gyújtáselektronika a hibás, akkor én egy elosztófedél és rotorcserével kezdeném, ha utána is szar, akkor jöhetnek a gyertyák és a gyújtókábelek.

Hogy tud az alapjárat 0-2500-ig változni? A 2500 az már rég nem alapjárat, a 0 meg már álló motor. :confused::rolleyes: Az ingadozó alapjárat általában azt jelenti, hogy a 850-hez képest 200-al csökken és növekszik max.

2940 Kiss Krisztián 2010-10-16 12:51:57  Előzmény: Spityu: 71549

Szerintem a szintetikus higitó viszi(500ft körül/L).Probaképpen egy kis mennyiséggel(egy kupaknyit)keverd el a higitóval,ha keveredik és oldja ok.ha turosodik,bukta.Én sok mindent(szinte mindent)mosobenzinnel higitok(100ftért hozza egy haver)Mindent visz,mint a tüzóltóautó,kivéve a nitróbázisú festékeket.:)))))

2939 Erõs Pál 2010-10-16 11:00:27

Hali mindenkinek!
Friss Trabant tulajdonos vagyok.
Ezért olyan kérdésem lenne hogy a kocsimon amit vettem,
Nagyon hullámozik az alapjárat amikor már bemelegedett a motor.
0- tól 2500-as fordulatig és vissza mozog.
Ez normális?
Ha nem, (mert szerintem nem) mi lehet a hibás alkartész?
Vettem már rá egy másik karbit, Ac-t, és egy szívatót is.
De semmi változás.
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv!

2938 Madocsai Gergely 2010-10-16 05:30:03  Előzmény: Spityu: 71549

Jó téma, nálam is esedékes egy teljeskörõ alwáz+üregelés.
Ez, az általad említett cucc ez jobb, mint pl. egy kidalkyd ill. egyéb kromátos/mentes korróziógátló alapozó?

Nagyon sokat keresgéltem, h mi lenne a legjobb, de még sehol sem találtam meg az örökélet+1 nap receptjét...

Ha nem titok, a fémtiszta felületet hogyan érted el? Hõ+spakli, esetleg homokszórás?

Amire eddig jutottam: akidos kromátos/estleg mentes korróziógátló alapozó + body 9xx fekete, fényezhetõ wízzáró réteg.(üregeléshez csak az elõzõt+ üregelõ spray, mindet több rétegben, persze)

(A fehér trutyiról már letettem, mert egyik sem vízzáró(hisz rücsi), akkor meg hiába fehér, ha fújhatom át...)

Megfelelõ lehet-e a fenti kombó, estleg hiányos, stb?

Elõre is köszi;)!

2937  Spityu 2010-10-14 20:59:57  Előzmény:Polonkai József: 71551

Szia!

Nekem is 84-es van, de ettõl eltekintve is: bemutatnád a kocsid? Kárpit színe? Stb.

Amúgy keskeny kell rá, ára 1000-2000Ft között mozog, Csapi Bt. pl. vagy Zsombicar. Vagy talán a klubnak is van, érdeklõdd meg az illetékeseknél!
[i](Módosította Spityu 2010.10.14. 23:00-kor)[/i]

2936 Pap János Szilveszter 2010-10-14 20:10:13  Előzmény:Polonkai József: 71551

Helló Pjozsi69!

Itt Szerintem ez jó lesz neked: http://www.baro-ker.hu/index.php?cPath=30_68&sort=2a&page=5[url][/url]

2935 Polonkai József 2010-10-14 20:05:41

Sziasztok!
Új vagyok a Trabisok táborában ezért kérem a segítségeteket:

84-es autóm van, amibe fogaskoszorú kellene. Milyen kell bele: a keskeny, vagy a széles? Hol lehet beszerezni? Eddig ahány boltba (autósba) mentem, úgy néztek rám, mint gyújtogató a vizesszalmára...

Elõre is köszi!

Pjozsi69:

2934   2010-10-13 15:02:35  Előzmény: Spityu: 71549

lehet hogy jó, de ha véletlenül mégsem, akkor összetúrósodik a festék, és dobhatod ki, akkor meg érdemes volt spórolni. :x

2933  Spityu 2010-10-13 13:23:52

Üdv!

Festési tanácsot szeretnék kérni: a kocsi fémtiszta aljára HB Body 989 2K epoxi korrgátló alapozót vettem, ami áll 2l festékbõl, 0.5 liter edzõbõl. Kérdésem a következõ lenne: a leírás szerint "akril" ill. "epoxi" higítóval lehet higítani, azonban ez kb. 2000-2500Ft-ba kerül literenként. Kérdés: szerintetek jó hozzá a sima nitró is, vagy azt felejtsem el?

[url=http://www.totallux.hu/1k-2k-szorok-toltok/index.php]Legalul.[/url]

2932 Múzer tibor 2010-10-13 10:59:13

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy trabi generátorban milyen számú csapágyak vannak?
Ha jól tudom ebbõl a szempontból a 2T és a 4T ugyanaz.
Köszi!

2931 Wimmer Elemér 2010-10-11 17:28:36

[imgw]http://lmair.uw.hu/premier.jpg[/imgw]

A rendezvény szervezõi Kõváry Barna támogatói is. Mivel Barnus önzetlenül vezeti nálunk a nyári találkozók szombat délelõtti programjait, ezért felajánlottuk hogy hozzájárulunk a kiállított jármûvekhez, a mi jármûveinkkel is. A program egyébként "kellõképpen autós jellegû" úgyhogy aki elhozna egy szép autót amit kitennénk, találna magának szórakozást bõven. Tehát akár kisebb találkozónak, hétvégi programnak sem rossz.
Kérjük jelentkezzetek az irodánál, ha érdekel a lehetõség. Jelentkezni a jármû képével lehet a klubnál. A rendezvény honlapjára kattintva (www.ams-tv.hu) folyamatosan frissítve olvashatjátok a kiállítás részre más jelentkezõk listáját.

Üdvözlettel:

Muczán Gábor
Klubelnök
Trabant-Wartburg Klub
+36 30 924 1129

www.trabantklub.hu
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

2930 Oláh Olivér 2010-10-10 15:58:04  Előzmény: Spityu: 71537

Köszi a segítséget!

2929 Lizák Péter 2010-10-10 13:50:04  Előzmény: Spityu: 71544

A kapcsolót szétszedtem. a másikat is. Kettõ ugyanazt a hibát csak nem produkálja. De még most se jó ez a sz*r. Reggel meg mennem kéne dolgozni vele ugye... :-(

2928  Spityu 2010-10-10 10:03:04  Előzmény:Lizák Péter: 71543

Anno én is kaptam kölcsön, még vissza is kell adnom Hegglának. :D Az sem volt jó. Nálam volt reflektor, de tompított egyiken sem. Én a bajuszkapcsolóra gondoltam amúgy, azt simán szét lehet szedni.

2927 Lizák Péter 2010-10-10 07:07:34  Előzmény: Spityu: 71541

Igen 4T. De most a kapcsoló belsejeben hogy férsz hozzá azokhoz a rézlemezekhez? Meg két kapcsolóból kettõvel produkálja ugyanazt a hibát, az gyanús :-)

2926 Marton Tamás 2010-10-09 22:39:23  Előzmény:jocking .: 71538

Csak arra a hibàra tudok gyanakodni mint ami nàlam is jelen van, ès mèg 10-bõl legalàbb 8 autònàl.
Az utàngyàrtott szelepfedèltömìtès, ès a 3 pontos szelepdekni lefogatàsnak hàla, mindig engedni fog valamennyi olajat, legfõkèpp ott, ahol te is èszleled. Valòban gyakori hiba a szimering is, de èn màr vw-èt tettem bele, ez szorosabb illesztèsû.
Bàr nàlam a szelepdekni is kicsit vetemedett màr.
Pròbàld meg ùgy visszatenni a szelepdeknit, hogy a tömìtèst alul felül betömìtõpasztàzod.
Volt idõszak amikor nàlam ez bevàlt. Mostanàban is ereszt, de màr lefosom. Annyi olaj nem bànja. :-)

2925  Spityu 2010-10-09 19:17:15  Előzmény:Lizák Péter: 71539

Kapcsoló. Nekem is kezd megint sz@rakodni (4T ugyebár), érik a szétszedés. A problémát az jelenti, hogy a belsejében található rézlap nem feszül neki eléggé az adott ellendarabnak (távfény, tompított) és emiatt csak kúszik a delej. Multiméterrel tesztelve hibátlannak tûnik, azonban az izzók meghajtásához szükséges teljesítményt nem tudja átvinni. Kicsit spanolni kell azt hiszem a középsõ, betáp érintkezõn és akkor jó lesz, valahogy így oldottam meg, de már nem emlékszem pontosan, melyiket.

2924   2010-10-09 19:12:37  Előzmény:Lizák Péter: 71539

nincs tompított és orszáúti fény, csak fénykürt. Nekem ebbõl az jön le, hogy a fényszórókapcsolód nem jó, az indexkapcsoló viszont igen, hiszen van fénykürtöd. fényszórókapcsolót megkerülve érintsd össze a megfelelõ vezetékeket, és ha úgy van világításod, akkor az a kapcsoló halt meg. biztosítéktáblát ellenõrizd le.

2923 Lizák Péter 2010-10-09 19:06:52

Olyan kérdésem lenne, hogy az indexkapcsoló mennyire zavarhatja be a világítást?
Ugyanis nincs tompított, és országúti fény, csak helyzetjelzõ, meg fénykürt. Szanaszét szedtem a trabit,de nemjövök rá mi a hiba. De valami az indexkapcsolónál nem jó... :-(

2922 jocking . 2010-10-09 09:56:37

Van egy kis gondom, ami egyre nagyobb méreteket ölt. Az a helyzet, hogy mindig volt egy kis szivárgás a vezérmûtengely szimeringénél. Ezzel az volt a gond, hogy végigfolyt az olaj a hengerfej oldalán, le a blokkon és a karter alján csöpögött rá a kipufogóra nagy bûz és füst kiséretében. A napokban kicseréltük a szimeringet egy vadi újra. Kivettük a régit, és tényleg elég szar volt, kitakarítottuk a felfekvõ felületeket és betettük az újat. Ma mentem egy kb. 10 km-es távot, és mire hazaértem, minden ugyanúgy csicsogott az olajtól, mint csere elõtt.:S Egyértelmûen látszik, hogy nem a hengerfejtömítés, az felett jóval, rögtön a tengely kimenete alatt kezdõdik az olajosodás. Honnan jöhet még ott az olaj?

2921  Spityu 2010-10-08 11:20:58  Előzmény:Oláh Olivér: 71535

Indexen van ilyen fórum, autógáz topik. Eléggé él, érdemes átolvasnod mondjuk az utóbbi fél évet, garantáltan megéri, mert olyan kérésekre is választ fogsz kapni, amik még nem merültek fel benned, de mégis jó tudni róluk!

Új tartályra (20-25E) 10év a nyomáspróba, utána lehet hosszabbítani(15-20E) még öt évre. 15év után kuka (kompresszornak még jó :P).
Ha van a típusra sorozatengedély, akkor olcsóbb, amúgy kell tervezési költséget fizetni (20-30E talán).
Azt, hogy kell-e beszerelés után mûszakizni, nem tudom fejbõl, valami átalakítási igazolás meg ilyesmi rémlik - én már így vettem. :)
Mûszakinként gázbiztonsági szemle, 5E.

Hogy mi lenne a legjobb megoldás számodra, kérdezd meg az említett fórumon, több szaki is megtalálható ott, akik tényleg hozzáértõk és nem lehúzósak.

Ja, gyárilag injektoros kocsira is lehet tenni keverõfejest (szívócsõbe) ill. karbisba is lehet tenni hengerenkénti injektoros rendszert is. :)
[i](Módosította Spityu 2010.10.08. 13:22-kor)[/i]

2920 Marton Tamás 2010-10-08 10:44:20

Ràjöttem, hogy a 4T alapjàrati rendszerènek megfelelõ mûködèse mennyire befolyàsolja a fogyasztàst.
Az utòbbi 1-2 hònapban figyeltem fel arra, hogy az autò 7.5-8l között fogyaszt. A nyàron volt egy hasonlò esetem, de akkor kiderült, hogy a kùt ahova jàrtam, igenis csal. Mennyisèggel, minõsèggel egyarànt.
Most viszont feltûnt egy ideje, hogy kicsit magas az üzemmeleg alapjàrat. Az aut. szìvatòra gondoltam elsõ körben, mert làttam, hogy a fojtòszelep èrintkezõje nem èr össze, alapjàrati szelep nem kapcsol. Aztàn èszrevettem a bowdenhez èrve, hogy az tùl feszes. Nem volt lekontràzva az utànàllìtòja, ès a ràzkòdàstòl tùlfeszült!
Szèpen beàllìtottam, ès làss csodàt 400km-t mentem el 27l benzinbõl, ugyanaz feltètelek mellett.
Szòval mindenkèpp èrdemes felülvizsgàlni az alapjàrati rendszert, ha sokat eszik az autò. ;-)

2919 Oláh Olivér 2010-10-07 19:42:11

Egy olyan kérdésem lenne, vagyis lehet több mint egy:), hogy:
Gázüzemûvé szeretném alakíttatni a kocsimat, ami nem feltétlen Trabant lenne, és nem is karbis, hanem injektoros.
Érdemes-e használt szettet venni (injektros/karbist egyaránt érdekel)?
Vagy újjat, és erre szakosodott szakikra bíznia dolgoz A-Z-ig?
Ha használtat veszek, mire kell odafigyelni, hogy nehogy hiányozzon valami szettbõl, vagy ép oylan alaktrész lehet, ami megszokott nyekkenni, és érdemes tudni róla, mielött megveszi az ember?
Hogy megy ennek aza engedélyeztetése?
Ha mondjuk vezsek egyet, amire azt mondják, ill. az van írva, hogye ddig meg eddig érvényes, akkor, hogy kell engedélyeztetni? Beépítés elött, vagy után, vagy is-is?
Tud valaki olyan jó, megbízható mûhelyt, ahol megmondják mit kell venni, én megveszem õk pedig beépítik?
Megmondom õszintén nem szeretnék feltétlen újjat venni, ha nem muszály, mert ha lehet spórolnék egy kicsit a dolgon. A beépítés természetesen egy fix költségbe kerül, de azt vállalom.
végsõ kérdés: Melyik a legjobb megoldás árban? újjat szakmûhelyben, ahol megcsinálnak mindent A-Z, vagy használtat...
Ép egy árúszállítót szeretnék venni vagy egy 2003-as Combot, vagy Peugeot Partnert szintén hasonló évjáratban, meg majd természtesen egy Trabit is, de azt már gyárilag gáz sztettel:)
Ja és igen ami érdekelne még, hogy mi van, ha lejár a gáztartály/szett "szavatossága", akkor mi a menete a cserének?
Engedélyeztetés, ill. költség, ha újjat, használtsat veszek
Minden hasznos infót szívesen fogadok!
Elõre is köszönöm!

ui.: jöhet privátba is.

2918 Major Csaba 2010-10-07 18:56:28

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

24-es.

2917 Kenyér Zoltán 2010-10-07 18:55:59

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Valaki meg tudná nekem mondani, h 4t warbiban hányas kulcsal lehet féklámpakapcsolót cserélni? Köszönöm, Zoli

2916 Hudák Zoltán 2010-10-06 18:51:26  Előzmény:Ackermann Balázs: 71531

Szerintem erre viszonylag egy GPS-el tudol viszonylag pontos választ adni hogy melyik mennyit csal bár, nekem régi tapasztalatom szerint a trabik órája ha az a méretû gumi volt rajta amilyen kellett rá, nem csaltak túl sokat max 5 km/h-t, olyan 80 felett az alatt pontosak voltak, nem úgy mint a szuzi órája 100km/h felett már 6-al többet mutat mint a valóságos.

2915 Ackermann Balázs 2010-10-05 20:41:46

Van valakinek tapasztalata a különbözõ évjáratok km óra spiráljait illetõen?

A kérdés, hogy mit mûvel egy régi trapéz óra egy újabb, '80-as évekbeli Trabiban. Mennyire mutat fals értéket, próbálta már valaki? Nem is elsõsorban a sebességmérõ általi eltéréstõl félek, hanem a km számláló nem szeretném, ha megbolygatná a garantáltan gyári adatot. Be tudom állítani a megfelelõ km-re a régi órát, csak ha a csere után lassabban/gyorsabban pörög oda az egész...

Mit gondoltok? (Azon kívül, hogy minek bele a régi óra...:))

2914 Madocsai Gergely 2010-10-05 18:26:52  Előzmény:jocking .: 71526

Nemrég cseréltem, csak pont a bal oldalit (ez a hosszabb asszem(?)).

Én 150-est kértem, csak 140-es wolt (ez baromi röwid lett, de +oldottam;))

A másik oldal, ami Neked kell, az egy tizessel röwidebb, de sztem kérj nyugodtan 150/160-as darabot, max befonod, ha túl hosszú ;)...

(De a legtutibb egy centiwel a kocsi alá kukkantani, és sacc/kb+10cm-re lemérni.)

[i](Módosította madogery 2010.10.05. 20:28-kor)[/i]

2913 Lizák Péter 2010-10-05 18:06:59

Némi help kéne!

Az elsõ lámpáimmal akadt némi gondom. Parkolófény van meg fénykürt is, de se tompított, se országúti fény nincs...
Biztik jók.
A kapcsoló egy Wartburg 1.3-asé volt csak a közepe ki lett cserélve, hogy úgy nézzen ki mint a trabiban lévõ kapcsolók...

[i](Módosította PEDROH 2010.10.05. 20:09-kor)[/i]

2912 Szedlák Tibor 2010-10-05 17:52:58  Előzmény:Papp Zoltán: 71527

Tudnál segíteni mit, hogyan csináljak? Nem akarom összebarmolni a mûszerfalamat. Az órákat azt meg tudom oldani. :) Vizem meg fel sem melegszik ... ledek nem gyulladnak ki; fûtés elég gyér pedig fel van töltve rendesen a rendszer ... gyári hûtõ stb

2911 Papp Zoltán 2010-10-05 16:18:13

Bele lehet faragni,az enyémben is volt ilyen mûszercsoport a fiat motorhoz.
Persze a kilométerórát át kellett skálázni,és a fogyasztásmérõ is fals értéket
mutatott.A többi jeladó gombát pedig bontóból szereztem be...
Van is egy legyártott spirálom 2T-váltóhoz,de gondolom a 4T az különbözik.

2910 jocking . 2010-10-05 11:06:23

Valaki meg tudná mondani, hogy milyen hosszú réz fékcsõ kell a fékerõszabályozó és a jobb hátsó lengõkar gumifékcsöve közé?

2909  Spityu 2010-10-05 06:50:34  Előzmény:Lizák Péter: 71522

Ha ré(s)z, akkor mehet neki nyugodtan a sósav, alul dugózd be, aztán töltsd fel. Nem tudom mekkora lehet a térfogata, de spórolhatsz ha bedugózod a másik csonkot is és idõként átfordítod. :)
Elõtte azért nézd át, hogy biztosan nem tartalmaz-e alut vagy vasat!

2908 Hudák Zoltán 2010-10-05 06:36:21  Előzmény:Szedlák Tibor: 71521

Belehetni belehet, csak egy kicsit szo...s , itt csepelen volt bent az egyik srácnak ilyen a kocsijában.

2907  Spityu 2010-10-05 06:07:26  Előzmény:Lizák Péter: 71519

Sósav az jól megkapja. Csak sajnos az visz mindent, mint Kamaz a keresztezõdésben. Helyette használhatsz foszforsav alapú vízkõoldót (van 1l-es "bádzset" kategóriás is), 96%-os ecetet, de azt hiszem a higító is oldja(!) a vízkövet.

2906 Lizák Péter 2010-10-05 05:58:37  Előzmény: : 71520

a fûtésé az rész tuti...

2905 Szedlák Tibor 2010-10-04 21:07:36

Sziasztok! Belefaragható-e valamilyen úton-módon ez a mûszeregység 4T-be?
[img]http://racing-bazar.hu/ShowImage.aspx?imgID=1003491773&imgX=400&imgY=300[/img]

[i](Módosította N1tr0 2010.10.04. 23:10-kor)[/i]

2904   2010-10-04 16:36:08  Előzmény:Lizák Péter: 71519

sósavat ajánlották itt a fórumon, de azzal csak óvatosan, elvileg az alumíniumot oldja rendesen.

2903 Lizák Péter 2010-10-04 15:39:48  Előzmény:Marton Tamás: 71518

aha köszi.

Másik kérdésem. a hûtõ rendszert mivel lenne érdemes átnyomatni, hogy kijöjjön belõle a dzsuva ami benne van. mert ahhoz képest, hogy elvileg desztvíz meg télen fagyálló volt benne állandóan rozsdaszínû lé folyik belõle. Nem melegszi ktúl, meg fût is nagyjûából annyira amennyire kell, csak engem idegesít...

2902 Marton Tamás 2010-10-04 13:42:52  Előzmény:Lizák Péter: 71516

Nekem is beletört egyszer. De mivel nem azèrt törik bele mert a csavar elèri a furat vègèt, hanem mert a fej tùlfeszül amikor felfekszik, ezèrt nincs is beleszorulva. Ergo kiszedni is könnyû.
Nekem annyi volt, hogy belefùrtam 2-es vagy 3-mas fejjel, menetirànyt vàltottam, ès kint is volt. ;-)

2901   2010-10-04 08:42:24  Előzmény:Lizák Péter: 71516

Juhtubon írd be hogy "betört csavar kiszedés" és legfelsõ 2 találat errõl szól.