Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2975 Polonkai József 2010-10-30 20:31:59  Előzmény:Varga Tibor: 71587

Köszönöm!

2974 Busa Attila József 2010-10-30 16:44:31  Előzmény:buczkó balázs: 71589

A váltót Tibke kolléga tudja profin berakni. kb.: 100.000Ft mindennel együtt a buli.

2973 buczkó balázs 2010-10-30 16:10:38

sziasztok!

a segítségeteket szeretném kérni fordulatszámmérõ bekötésében.adott egy wartburg 1.3 és egy magyar fordszámmérõ, van 3 vezetékem és sajna lövésem sincs hova kellene kötni!!
illetve azt szeretném még tudni, hogyan lehet egy ötös váltót beépíteni illetve milyen átalakításokra van szükség, továbbá ennek milyen anyagi vonzatai vannak kb?
a válaszokat elõre is köszönöm!

2972 Őry Gábor 2010-10-30 15:50:26  Előzmény:Polonkai József: 71586

Nézd meg, hogy a behúzóvilla csapja megvan-e? Mert ha elveszik, nem húzza be rendesen a fogaskereket. Ha elveszett, egy csavarral pótolni lehet. Ez a bizonyos csap a behúzótekercs és az önindítómotor közötti konzolon van.
Egyébként remélem egy használt gyári fogaskoszorút tettél fel, mert az utángyártottat elég hamar megeszi, pláne, ha rossz a behúzószerkezet.

[i](Módosította orygabor 2010.10.30. 17:52-kor)[/i]

2971 Varga Tibor 2010-10-30 08:03:20  Előzmény:Polonkai József: 71586

Valószínûleg elkoptatta a bendixet is,feltételezve hogy ugyanolyan fogaskoszorú került fel. Legalább azt könyebb cserélni.
[i](Módosította Tibke 2010.10.30. 10:03-kor)[/i]

2970 Polonkai József 2010-10-30 07:50:35

Sziasztok!
84-es 2T trabiban most cseréltek fogaskoszorút, mert indításkor néha csak kerepelt. El is volt kopva a régi, láttam.
Sajnos az új fogaskoszorúval ugyanazok a tünetek: van amikor 2-3 indításra csak kerepelés a válasz, aztán simán indul.
Mi lehet az oka?

Köszi a válaszokat!

2969 Sövényházi József 2010-10-29 17:48:54

Hello! rakott már valaki 4T trabira pierburg 1B karbit? (VW 1.6) érdekelne hogy milyen megoldások vannak a kézi szivatóra, meg hogy pontosan melyik csövet hova kell dugni.:rolleyes:

2968 Mazák Viktor 2010-10-26 10:35:04  Előzmény:Tóth Ákos: 71583

Szia!

Igen, ennek bizony ennyi az ára, "gyári" minõségû vezérmûtengely. A módosításról meg annyit, hogy igazából az egész motort hozzá kéne optimalizálni. Növelni kéne a kompressziót, a keverékképzõ rendszer kapacitásait növelni kéne, kipufogó oldalt is jó lenne fejleszteni (bár ha jól emlékszem neked 4-2-1ed van, az már bõven elég, sõt jobb nem is lehetne.) Alapjáratot kéne emelni. Persze ezek nélkül is bele lehet tenni (alapjárat mindenképp), csak nem biztos hogy hozza a hozzá fûzött reményeket. (annyit biztosan nem amennyibe a tengely kerül) Bár annyira nem ismerem ezt a motort, de ha jól emlékszem 9,3:1-hez a kompresszióviszonya, ez alá a tengely alá meg szerintem egy 10,5-11:1-hez azért kellene. Aztán lehet nem így van. A tengely benyitási mélységét is ismerni kéne. Szumma szummárum inkább fordulj tuningmesterhez. (Havassy Péternél hasonló vezérmûtengely a 296os pl. és talán olcsóbb is.) Õk tudni fogják (vagy legalábbis adnak rá garanciát) hogy mit hogyan, és be tudják állítani a motort.

2967 Tóth Ákos 2010-10-25 20:08:45

Ennek a cuccnak tényleg itt körül megy az ára?
[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/dbilas_292_es_vw_vez.tengely_elado[/url]
Egy alap 1.6-os ABU-ba mennyi LE-t dobna? Illetve a szelepek környékén is kell módosítani még valamit?Ha igen mit?

2966 Petró Dávid 2010-10-25 15:59:55

Sziasztok!

Némi segítséget kérnék a rutinos púpos Wartburgos szakiktól:

a nagykerekû 1000-es Wartburg önindítója különbözik a 353-as önindítójától?
Amennyiben igen, akkor SOS keresnék megvételre egy púpos önindítót, vagy legalább egy önindító házat.
Továbbá megkérdezném még, hogy ha a kuplungnál van valami problémám, akkor ahhoz hozzá lehet férni olyan úton is, hogy a váltót megpróbálom hátra húzni, vagy ne is veszõdjek vele mert úgyis ki kell venni a motort.

Köszönöm a tanácsokat elõre is.


Dávid

2965 Mazák Viktor 2010-10-22 07:56:33  Előzmény:Tóth Ákos: 71579

Szia!

Én tavaly télen tapasztaltam hasonlót, lehet kicsit primitívnek fog tûnni, de megpróbáltad a gázpedál alá lépve lábbal "megemelni" azt? Ha ettõl elmúlik, akkor az volt mint nálam, konkrétan valahol akadt a bowden, vagy szorult, nekem szerencsére a bowden olajozása megszûntette a problémát. De ha ahogy írod hogy az alapjáratod is magas, akkor akár még a fals levegõ is közrejátszhat.

2964 Tóth Ákos 2010-10-21 20:38:57

3.kép ez lett volna:D
->
[img]http://imgfrm.index.hu/imgfrm/3/6/0/9/BIG_0008223609.jpg[/img]

2963 Tóth Ákos 2010-10-21 20:27:37

Sziasztok!

Hosszú út során tapasztaltam(nemrég megjártam vele Miskolcot Hatvanból), amikor üzem-meleg a motor. Váltáskor felpörög a gáz egy picit, pedig leveszem a gázról a lábam mitõl van ez?Plusz levegõt szívna valahonnan? amúgy egy kicsit magas is az alapjáratom 1100f/min. Melyik csavarral tudom állítani az alapjárati levegõt?

110-es utazót tartva 6.38literre jött ki a fogyasztás:))!
Nem rossz szerintem(persze 5. fokozatban:)).
[img]http://imgfrm.index.hu/imgfrm/3/6/1/3/BIG_0008223613.jpg[/img]
[img]http://imgfrm.index.hu/imgfrm/3/6/1/1/BIG_0008223611.jpg[/img]
[img]http://imgfrm.index.hu/imgfrm/3/6/1/1/BIG_0008223611.jpg[/img]

Üdv_Szmuki
[i](Módosította Szmuki 2010.10.21. 22:37-kor)[/i]

2962 Polonkai József 2010-10-21 06:05:23  Előzmény:Őry Gábor: 71577

Köszi a választ! Kipróbálom elõször 2/3 - 1/3 arányban. Már az is spórolás, pláne, ha nem is füstöl és csörög annyira a gépezet.

2961 Őry Gábor 2010-10-20 16:17:14  Előzmény:Polonkai József: 71576

Régen volt már napirenden a téma, de volt.

Én például használok, a 26 literes tankban kb. általában olyan 15/11, 14/12 a benzin javára. Az elõbbi aránynál még nem venni észre teljesítménycsökkenést, a fogyasztás egy pár decivel több, de ami miatt az egész cirkuszt csinálom az az, hogy kevésbé füstöl, és kevésbé hajlamos csörgésre. Valamennyire mindkettõ megmaradt, de lényegesen kevesebb. Fele fele arányba is elmegy még, de akkor már érezhetõen , bár nem sokkal gyengébb. Ezen mondjuk segíthet egy nagyobb fúvóka, de akkor már anyagilag nem biztos, hogy megéri. Én azért sem haszálom full E85-tel, mert nem vagyok biztos benne, hogy ugyanúgy oldja az olajat.

Az E 85 feloldja a tankban lévõ szutykot, és eltömítheti a csapot és a szûrõt, úgyhogy elõtte tanácsos tiszta e85-tel kimostni fullra a tankot. Az se árt, ha néhány napig áll benne, utána meg esetleg kisebb, de tisztára mosott kaviccsal + E85 lötykölni. Természetesen a csap szûrõjét is takarítani kell.

2960 Polonkai József 2010-10-20 05:29:27

Sziasztok!
Lehet, hogy volt már ez téma a fórumon, de azért megkérdezem:
Használtatok már bioetanolt kétütemû Trabiban?
Mik a tapasztalatok? Ha lehet, milyen arányban lehet használni?

Elõre is köszi a válaszokat!

Pjozsi69

2959 Máté Ádám 2010-10-19 19:21:42  Előzmény:Marton Tamás: 71573

Már meg is rendeltem a lámpákat!
Még egyszer köszi!

2958 Máté Ádám 2010-10-19 05:29:33  Előzmény:Marton Tamás: 71573

Köszönöm segítségedet!

2957 Marton Tamás 2010-10-19 05:04:12  Előzmény:Máté Ádám: 71569

Szia!

vagy itt:

[url]www.zsombishop.hu[/url]

[i](Módosította PAtr0n 2010.10.19. 07:09-kor)[/i]

2956 Máté Ádám 2010-10-18 18:22:23

Ha kell valakinek lengéscsillapító szóljon, van még 6db, krómozott 2t prizmám, hátsó dobok, fékbetétek stb.

2955 Máté Ádám 2010-10-18 18:19:41

Köszi szépen!

2954 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-10-18 18:15:56  Előzmény:Máté Ádám: 71569

Szia!
Asszem a tavaszi, és az Õszi találkozón szoktak lenni 2T hátsó lámpabúrák.

Szerintem kérdezd meg a Klubelnököt (itt az oldalon TWK-001)

Trabiorr

2953 Máté Ádám 2010-10-18 18:03:31

Sziasztok!

Tud valaki nekem segíteni abban, hogy hol találok 2T hátsó áttetszõ lámpabúrát?

2952 Polonkai József 2010-10-18 10:17:36  Előzmény: Spityu: 71567

Rendben, köszi!

2951  Spityu 2010-10-18 07:47:09  Előzmény:Polonkai József: 71566

A keskenyebb kivitel való a tiédbe, 1972-ben volt a váltás: [url]http://original-trabant.de/p601/motor/m601-72.htm[/url] Képpel is illusztrálva.

Az klub elérhetõségeit alul megtalálod, az iroda@ címre írj. Szerintem tudnak segíteni, akár gyárival is, de utángyártottat bármely boltban tudsz venni/rendelni (jó eséllyel).

2950 Polonkai József 2010-10-18 06:29:03  Előzmény: Spityu: 71553

Köszi a választ Spityu!
Az autóm egy 84.08. havi combi, halványszürke színnel, barna kárpittal, 64 000 km-el.
Semmi extra, munkábajárásra vettem, második autónak. Pont ezért lenne fontos, hogy reggelente induljon, ne csak a köszörülést halljam... Amúgy beindul 1-2 indításra, csak már unom. A szerelõm mondta, hogy fogaskoszorú probléma, de mivel nem szedte szét, azt nem tudta megmondani, hogy keskeny, vagy széles, bár szerinte inkább széles kell bele, mert, hogy a keskeny a régebbi Trabikba való. Igaz ez a gép sem túl új, hiszen már 26 éves...

Az mit jelent, hogy "lehet, hogy a klubbnak is van, érdeklõdd meg az illetékeseknél"? Hol kérdezzem?

Köszi: Pjozsi69

2949 Pap János Szilveszter 2010-10-17 07:04:00  Előzmény: Spityu: 71563

Ezzel én is tisztában vagyok de már az sem érdekelne ha utángyártott csak ne legyen rohadt a kasznim mert még sokáig szeretném még a trabim nyúzni annak pedig egyik fõ oka hogy egészséges legyen a keszni!Küszöböt azt igazából tudnék boltból utángyártottat de padlólemezt nem találok sehol!Esetleg tudsz olyan boltot vasgy linket ahol lehet találni?

2948 Erõs Pál 2010-10-17 07:02:58

Hali.
Köszi heggla!
Ha kiderül hogy az a hunyó akkor kereslek majd!
Üdv

2947  Spityu 2010-10-17 07:00:41  Előzmény:Pap János Szilveszter: 71562

A felsorolt alkatrészek mindegyike ritka, mint a fehér zorró. :P Boltban nem igen lehet kapni már õket, csak utángyártottat. Itt-ott egy-egy példány elõkerülhet, de az a szerencsének köszönhetõ. Legalábbis nem tudok olyan boltot, ahova betérve biztosan tudok venni legalább az egyik fajta alkatrészbõl gyárit.
Utángyártottból sokféle van, nagy a szórás, lehet találni igényes másolatokat pl. küszöbbõl.

2946 Pap János Szilveszter 2010-10-17 06:48:52  Előzmény: Spityu: 71558

Spityu!

Segíts nekem légyszives!601-hez keresek karosszéria elemet azon belül is padlólemezt küszöböt meg stb!Hol lehet beszerezni és kb mennyiért?kösz:Szilveszter

2945 Kiss Krisztián 2010-10-16 20:50:24  Előzmény:Erõs Pál: 71559

Ha gyujtás elektronikát keresel üzenj bátran,van egy pár darab,olcson megválok töle...

2944 Kiss Krisztián 2010-10-16 20:45:41  Előzmény: Spityu: 71558

Gratula.Ja,és kitartás...

2943 Erõs Pál 2010-10-16 18:44:03

Hali.
Köszi a tippet.
Hát úgy hogy az autó majdhogynem lefullad,
már a rángatás határáról pörög fel 2500-ra.
Aztán megint leesik és majdhogynem le is áll.
Vagyis az is elõfordult már, hogy leállt.
üdv

2942  Spityu 2010-10-16 17:32:20  Előzmény:Madocsai Gergely: 71554

Nem igazán tudom, hogy jó-e, jobb-e, de igen jó az tuti. Mondjuk az ára is húzós, edzõvel együtt valamivel 12ezer alatt van a 2 liter. De az alvázzal, duró-váz illesztésekkel nem viccelek.
A másik amit nézegettem az az Epodur, lehet, hogy a teteje ezzel lesz alapozva. Vagy 1K-ssal.

Amúgy érdekes, mert némelyik termékleírásnál az szerepel pl. az ilyen univerzális szórógitt-töltõalapozó-anyámkínja egyben cuccoknál, hogy egybõl mehet a fémre... én azért inkább lealapozom. :P
Más azt mondja, hogy wash-primert szórjak rá legelõször és arra a többit. A wash primer lényege, hogy savas, ún. reaktív alapozó, ami miatt jobb tapadást lehet vele elérni.

Én ezt úgy hidalom át, hogy közvetlenül fényezés elõtt foszforsavval végigkenem a lemezt, majd pár perc után nitrós ronggyal eltávolítom az esetleges csapadékot.
Gyakorlatilag egy kitûnõen tapadó, garantáltan rozsdamentes, passzivált fémfelület lesz a végeredmény. És erre megy majd a 989, száradást követõen PU az illesztésekhez. Másnap pedig 930-as nem fényezhetõ alvázvédõ. Ez utóbbit benéztem, mert elõször 910-est (fényezhetõ) rendeltem, mondván hogy a küszöböt le tudjam majd fújni színre. Azonban késõbb rájöttem, hogy az szürke, vagyis az alváz szürke lett volna -> nem gyári. :)

A foszforsavról annyit, hogy 75%-os, 1000Ft/l és eszi a rozsdát/vízkövet mintha muszáj volna. Próbaképpen még a vásárlás napján lekentem a lecsiszolt elsõ kipufogót, és egy-két helyen iszonyat szép felületet csinált a dorozmás, kráteres rozsdaóceánból.

Az alvázvédõ nagyját disznópörzsölõvel és spaklival távolítottam el, utána 65mm-es sodrott fazékkoronggal ill. egy 110mm-es fazék-tányér közötti átmeneti drótkoronggal finisheltem egészen fémig. A sarkokat fúrógépbe fogható elõre mutató (nem tudom hogy hívják :D) koronggal fogom lepucolni.

A tetejét amúgy valószínûleg homokfúvatom. De még nem tuti. A héten kaptam egy ajánlatot 25-50E (tól-ig).

Ma idáig jutottam:
[imgw]http://www.kephost.com/images3/to9v8tckezqwqd9putwr.jpg[/imgw]
[i](Módosította Spityu 2010.10.16. 19:45-kor)[/i]

2941 jocking . 2010-10-16 16:51:55  Előzmény:Erõs Pál: 71555

Marad a gyújtás és az alapjárati elektronika ellenõrzése. Ha nem az alapjárati vagy a gyújtáselektronika a hibás, akkor én egy elosztófedél és rotorcserével kezdeném, ha utána is szar, akkor jöhetnek a gyertyák és a gyújtókábelek.

Hogy tud az alapjárat 0-2500-ig változni? A 2500 az már rég nem alapjárat, a 0 meg már álló motor. :confused::rolleyes: Az ingadozó alapjárat általában azt jelenti, hogy a 850-hez képest 200-al csökken és növekszik max.

2940 Kiss Krisztián 2010-10-16 12:51:57  Előzmény: Spityu: 71549

Szerintem a szintetikus higitó viszi(500ft körül/L).Probaképpen egy kis mennyiséggel(egy kupaknyit)keverd el a higitóval,ha keveredik és oldja ok.ha turosodik,bukta.Én sok mindent(szinte mindent)mosobenzinnel higitok(100ftért hozza egy haver)Mindent visz,mint a tüzóltóautó,kivéve a nitróbázisú festékeket.:)))))

2939 Erõs Pál 2010-10-16 11:00:27

Hali mindenkinek!
Friss Trabant tulajdonos vagyok.
Ezért olyan kérdésem lenne hogy a kocsimon amit vettem,
Nagyon hullámozik az alapjárat amikor már bemelegedett a motor.
0- tól 2500-as fordulatig és vissza mozog.
Ez normális?
Ha nem, (mert szerintem nem) mi lehet a hibás alkartész?
Vettem már rá egy másik karbit, Ac-t, és egy szívatót is.
De semmi változás.
Elõre is köszi a segítséget!
Üdv!

2938 Madocsai Gergely 2010-10-16 05:30:03  Előzmény: Spityu: 71549

Jó téma, nálam is esedékes egy teljeskörõ alwáz+üregelés.
Ez, az általad említett cucc ez jobb, mint pl. egy kidalkyd ill. egyéb kromátos/mentes korróziógátló alapozó?

Nagyon sokat keresgéltem, h mi lenne a legjobb, de még sehol sem találtam meg az örökélet+1 nap receptjét...

Ha nem titok, a fémtiszta felületet hogyan érted el? Hõ+spakli, esetleg homokszórás?

Amire eddig jutottam: akidos kromátos/estleg mentes korróziógátló alapozó + body 9xx fekete, fényezhetõ wízzáró réteg.(üregeléshez csak az elõzõt+ üregelõ spray, mindet több rétegben, persze)

(A fehér trutyiról már letettem, mert egyik sem vízzáró(hisz rücsi), akkor meg hiába fehér, ha fújhatom át...)

Megfelelõ lehet-e a fenti kombó, estleg hiányos, stb?

Elõre is köszi;)!

2937  Spityu 2010-10-14 20:59:57  Előzmény:Polonkai József: 71551

Szia!

Nekem is 84-es van, de ettõl eltekintve is: bemutatnád a kocsid? Kárpit színe? Stb.

Amúgy keskeny kell rá, ára 1000-2000Ft között mozog, Csapi Bt. pl. vagy Zsombicar. Vagy talán a klubnak is van, érdeklõdd meg az illetékeseknél!
[i](Módosította Spityu 2010.10.14. 23:00-kor)[/i]

2936 Pap János Szilveszter 2010-10-14 20:10:13  Előzmény:Polonkai József: 71551

Helló Pjozsi69!

Itt Szerintem ez jó lesz neked: http://www.baro-ker.hu/index.php?cPath=30_68&sort=2a&page=5[url][/url]

2935 Polonkai József 2010-10-14 20:05:41

Sziasztok!
Új vagyok a Trabisok táborában ezért kérem a segítségeteket:

84-es autóm van, amibe fogaskoszorú kellene. Milyen kell bele: a keskeny, vagy a széles? Hol lehet beszerezni? Eddig ahány boltba (autósba) mentem, úgy néztek rám, mint gyújtogató a vizesszalmára...

Elõre is köszi!

Pjozsi69:

2934   2010-10-13 15:02:35  Előzmény: Spityu: 71549

lehet hogy jó, de ha véletlenül mégsem, akkor összetúrósodik a festék, és dobhatod ki, akkor meg érdemes volt spórolni. :x

2933  Spityu 2010-10-13 13:23:52

Üdv!

Festési tanácsot szeretnék kérni: a kocsi fémtiszta aljára HB Body 989 2K epoxi korrgátló alapozót vettem, ami áll 2l festékbõl, 0.5 liter edzõbõl. Kérdésem a következõ lenne: a leírás szerint "akril" ill. "epoxi" higítóval lehet higítani, azonban ez kb. 2000-2500Ft-ba kerül literenként. Kérdés: szerintetek jó hozzá a sima nitró is, vagy azt felejtsem el?

[url=http://www.totallux.hu/1k-2k-szorok-toltok/index.php]Legalul.[/url]

2932 Múzer tibor 2010-10-13 10:59:13

Sziasztok!

Meg tudja valaki mondani, hogy trabi generátorban milyen számú csapágyak vannak?
Ha jól tudom ebbõl a szempontból a 2T és a 4T ugyanaz.
Köszi!

2931 Wimmer Elemér 2010-10-11 17:28:36

[imgw]http://lmair.uw.hu/premier.jpg[/imgw]

A rendezvény szervezõi Kõváry Barna támogatói is. Mivel Barnus önzetlenül vezeti nálunk a nyári találkozók szombat délelõtti programjait, ezért felajánlottuk hogy hozzájárulunk a kiállított jármûvekhez, a mi jármûveinkkel is. A program egyébként "kellõképpen autós jellegû" úgyhogy aki elhozna egy szép autót amit kitennénk, találna magának szórakozást bõven. Tehát akár kisebb találkozónak, hétvégi programnak sem rossz.
Kérjük jelentkezzetek az irodánál, ha érdekel a lehetõség. Jelentkezni a jármû képével lehet a klubnál. A rendezvény honlapjára kattintva (www.ams-tv.hu) folyamatosan frissítve olvashatjátok a kiállítás részre más jelentkezõk listáját.

Üdvözlettel:

Muczán Gábor
Klubelnök
Trabant-Wartburg Klub
+36 30 924 1129

www.trabantklub.hu
www.kedvezmenyesbiztositas.hu

2930 Oláh Olivér 2010-10-10 15:58:04  Előzmény: Spityu: 71537

Köszi a segítséget!

2929 Lizák Péter 2010-10-10 13:50:04  Előzmény: Spityu: 71544

A kapcsolót szétszedtem. a másikat is. Kettõ ugyanazt a hibát csak nem produkálja. De még most se jó ez a sz*r. Reggel meg mennem kéne dolgozni vele ugye... :-(

2928  Spityu 2010-10-10 10:03:04  Előzmény:Lizák Péter: 71543

Anno én is kaptam kölcsön, még vissza is kell adnom Hegglának. :D Az sem volt jó. Nálam volt reflektor, de tompított egyiken sem. Én a bajuszkapcsolóra gondoltam amúgy, azt simán szét lehet szedni.

2927 Lizák Péter 2010-10-10 07:07:34  Előzmény: Spityu: 71541

Igen 4T. De most a kapcsoló belsejeben hogy férsz hozzá azokhoz a rézlemezekhez? Meg két kapcsolóból kettõvel produkálja ugyanazt a hibát, az gyanús :-)

2926 Marton Tamás 2010-10-09 22:39:23  Előzmény:jocking .: 71538

Csak arra a hibàra tudok gyanakodni mint ami nàlam is jelen van, ès mèg 10-bõl legalàbb 8 autònàl.
Az utàngyàrtott szelepfedèltömìtès, ès a 3 pontos szelepdekni lefogatàsnak hàla, mindig engedni fog valamennyi olajat, legfõkèpp ott, ahol te is èszleled. Valòban gyakori hiba a szimering is, de èn màr vw-èt tettem bele, ez szorosabb illesztèsû.
Bàr nàlam a szelepdekni is kicsit vetemedett màr.
Pròbàld meg ùgy visszatenni a szelepdeknit, hogy a tömìtèst alul felül betömìtõpasztàzod.
Volt idõszak amikor nàlam ez bevàlt. Mostanàban is ereszt, de màr lefosom. Annyi olaj nem bànja. :-)