Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3075 Korpai Tamás 2010-12-18 10:44:22

Üdv!
Van valakinek tapasztalata gyári trabi benzinkályhával? Szereztem egyet de nem az igazi. Azt hittem sokkal jobb lesz tõle a fûtés, de nem fúj túl meleg levegõt. A belseje szép vörösen izzik, úgyhogy elvileg jól mûködik. A gyári tankja meg a benzinpumpa hiányzik, bontóban találtam egy eberspacher pumpát hozzá, arról megy. Nem is ég stabilan, könnyen kialszik, csavargattam már a levegõcsavart, benzinmennyiséget állítottam, kipucoltam de sehogy nem jó. Mennyire voltak üzembiztosak ezek a kályhák, meg egyáltalán javít valamit a fûtésen?

3074 Lizák Péter 2010-12-18 09:43:09

Ilyen faltdach tetõt honnan lehetne szerezni? Igaz nekem 601-es kombira kéne :)

[imgw]http://www.ifa-freunde-rostock.de/img/trabant/27/bestand_20090527-06.jpg[/imgw]

3073 Pap János Szilveszter 2010-12-16 20:29:19

Kedves Klubtagok/Barátaim!
2010.12.31-én Szilveszterkor Trabant-Wartburg baráti találkozót szervezünk Kecskeméten!A program:31-én 10-11-ig gyülekezõ a kecskeméti Nagy Tesco parkolójában benzinkút mellett!
11.30-tól felvonulás a városban,12-ig utánna irány a Buborék Sörözõ és Étterem ahol menü fogyasztása lehetséges!
A menü:Grízgaluska leves,Tojásos lecsóval töltött sertésszelet fûszeres burgonyával!
Ebéd után kötetlen beszélgetés amíg kedv kitart és délután mikor mindenki menne elõtte évbúcsúztató felvonulás ismét a városban!Zárásként ismét a Tesco parkoló Kölyökpezsgõs (jogsira való tekintettel)koccantás hangos buék elköszönés és mindenki mehet amerre menni szeretne!
A szervezõk mindenki szeretettel várnak és mindenki vendégünk egy pohár meleg teára!
Mindenkit Szeretettel várunk: Szilveszter,PEDROH,2TJanó

U.i.:Mindenkit megkérnénk,hogy dec.29-ig jelezze részvételi szándékát és hogy kér-e menüt a Buborékban mivel szilveszterkor nem fõznek normál mennyiségetés ha sokan lennénk többet fõznek hogy mindenkinek jusson!Köszönjük!

3072 Reining Ádám 2010-12-16 19:09:22  Előzmény:Marton Tamás: 71687

Ma Zombie (ismered szerintem , legalábbis hallásból) gépe eljátszotta ugyanezt!
Nívópálcánál is felnyomta az olajat, meg a boxkesztyû levétele után a karbi tetején is állt az olaj, belül meg ahogy te írod egy kis kapuccsinó volt a karbiba!
Neki egyenlõre kikötöttük a kartercsövet a boxkesztyûbõl és ledugóztuk a helyét addig is aztán kitakarítottuk a karbit így hibátlan megint!
Majd ha nálad minden hibátlan lesz ezek után hogy kitakarítottad a kartercsövet meg a tartályt lehet megmondom neki hogy õ is pucolja ki és kösse vissza!
Egyenlõre annyiban maradtunk lehet kivezeti az autó aljára!

3071 Marton Tamás 2010-12-16 18:01:48  Előzmény:Marton Tamás: 71686

Megvolt a kartercsõ + doboz takarítás, meg persze a karbié is. Kicsit csavartam nyitóirányba a szívatón is. Ma mentem 100km-t, és utána nem volt se olaj se kapuccsinó a szívócsonkban, a kartercsõben picit halványan, de elenyészõ.
Amikor szét volt szedve az egész, a szelepfedélen befújtam és szépen jött vissza a kartercsövön a levegõ, pár bluggyanás után. Az alsó kartercsõ ami a blokkra megy utángyártott, és van benne egy derékszögû gyári hajlítás.
A teóriám az, hogy ez okozta a bajt, mégpedig azzal, hogy a derékszög miatt, felhalmozódott és megállt benne a dzsuva idõvel, és beleköthetett a nagy hidegben, az olaj feldúsult a kartergázzal, miközben a nyomás is nõtt a karterban miatta, és egyszercsak felerõszakolta magát.
Ezt megoldottam úgy, hogy levágtam a csõbõl, és a derékszöget feljebb húztam, így már jóval kisebb szöget zár be, nem ad vízszintes talajt a kapuccsinónak. Szerintem a gyári csõ majdnem egyenes volt anno, nem értem miért ilyeneket gyártanak.
Most még megyek pár próba km-t, a szívatót most visszaállítottam, hátha nem befolyásolja a dolgot.

3070 Marton Tamás 2010-12-15 16:21:31  Előzmény: Spityu: 71684

Pont most a napokban töltöttem után olajat, mert a szelepfedélnél folyamatosan ereszt, és fogy. 1 lityót töltöttem után, mert már erõs kanyarban bevillogott az olajnyomás. De még így is csak a nívópálca 1/3-nál volt a szint. Szerintem most reggel az a kb. 1 litert ki is nyomta. Voltam ma szerelõ havernál, õ is hasonlókat mondott, meg még azt, hogy sokáig van szívatón, nagy a vákuum, és nem is felnyomja, hanem felszívja az olajat.
Lehet hogy benzines az olaj, de igazából ez ellen nem tudok semmit sem tenni, minthogy az egész témával kapcsolatban tanácstalan vagyok már. Ráadásul azt is észrevettem, ha nincs bedugva a kartercsõ, köztes tartományokban torpangat gyorsításkor. Azt szereti ha be van dugva.
Most nem merek több olajat önteni bele, pedig megint villog az olajnyomás erõs kanyarokban, félek, hogy megismétlõdik az egész.

jocking: Erre én is gondoltam, de egyenlõre csak csinálok egy kartercsõ/doboz takarítást, meg a karbit újfent kipucolom, meg még állítok a szívatón, hogy picit nagyobbra nyissa hidegben a csappantyút, ne legyen akkora vákuum.
Igazából ha ez sem jön be, marad a kartercsõ lelógatás.

Köszönöm az ötleteket!

3069 jocking . 2010-12-15 14:50:01  Előzmény:Marton Tamás: 71683

Ez általában abból van, hogy valamelyik kartercsõben megfagy a kicsapódott víz, és lesz benne egy szép kis dugó. Ilyenkor a másik, még el nem dugult csövön meg szépen felszalad az olaj a karbiba. Nekem is volt már ilyen, de én megoldottam a dolgot: vettem 2 direkszûrõformájú kis szellõzõt a 2 kivezetõ csõre és mind a kettõt lelógattam a kocsi alá. Azóta se volt ilyen gond, a fizikai kialakítás miatt nem is lehet. :)

3068  Spityu 2010-12-15 07:06:11  Előzmény:Marton Tamás: 71683

Olajszint megfelelõ? Esetleg nem benzinesedett el a motorolaj? Szagáról és a viszkozitásáról felismerni... jéghidegen is majdnem olyan, mint amilyennek üzemmelegen kellene lennie.
Nekem úgy tûnik, mintha habosodna és amiatt jutna fel cseppfolyós anyag is a gázok mellett a karbiba.

3067 Marton Tamás 2010-12-15 06:43:18  Előzmény:Marton Tamás: 71669

No ma reggel hazafele ismét megfulladt a drágám ebben a nagy hidegben. Egybõl levettem a szívócsonkot, hátha megint kappuccsinósak a fúvókák. De nem, most színültig voltak olajjal! Rohadt mérges vagyok.
Egy pár benzines beöntés után csak haza tudtam jönni, persze a csövet lekötöttem, de mikor hazaértem, fogadott a köv szép látvány. Az egész motortér csupa olaj lett, de addigra a kartercsövön csak a gáz áramlott kifelé. Most akkor csak el volt valahol dugulva? Akárhogy húztam kézzel a gázkart, már nem jött csak a gáz. Az az érdekes, hogy a múltkori eset is a nagy hidegben történt. Tanácstalan vagyok. Amit tudok csinálni, az a kartercsõ és karterdoboz kitakarítása (na meg a karbitakarítás újfent), aztán vissza az egész. De félek, hogy újra megismétlõdik az egész, amikor nagy hideg lesz. Dugulás lehetett abban karterdobozban? Vagy mitõl nyomja fel kompletten az olajat, és mér csak a nagy hidegben?

3066 Nagy József 2010-12-15 05:00:17

A tegnapi nap felcsaptam mûszerésznek! Apám erre azt mondaná hogy mûszer volt csak a többi hiányzott!:D Na szóval a viccet félretéve sikerûlt két feketedobozból eggyet csinálni! Kb. 3 órámba kerûlt de megérte mert jólett!

3065 Muczán Gábor 2010-12-14 18:09:24  Előzmény:Nagy József: 71680

Szia Pepe87

Van egy emberem, aki évek óta javítja nekem a tirisztoros gyújtásokat.
Komplett felújítja, kábelt cserél, és tranyókat ha kell.
hívj az irodában, és el tudom intézni a javítást.

30 kilenc 24 tizenegy 29


MG

3064 Nagy József 2010-12-14 05:44:55

a hétvégén elment vadászni a tirisztoros gyújtásom esetleg javítani lehet-e vagy kuka az egész? Van itthon mégegy de annál csak az egyik henger jó a másiknak nem ad szikrát! A kettõbõl lehetne eggyet csinálni szerintetek?

3063 Őry Gábor 2010-12-11 07:53:24  Előzmény:Madocsai Gergely: 71678

Nekem is aktuális lesz, mert megint hallom a sirályokat!

3062 Madocsai Gergely 2010-12-10 22:07:28  Előzmény:Őry Gábor: 71676

Kipróbálom, hogy tényleg a csapágy-e a ludas, felmelegítem egy combosabb fékezéssel a rendszert, és megnézem elhallgat-e utána...

Ha ez okozza - és fagy fölé magy a hõmérséklet;) - megcsinálom, köszi!

3061 Kenyér Zoltán 2010-12-10 18:31:28

Sziasztok. 1.3 wartburgon kuplungot cserélünk, és kéne egy kis segtíség. Valaki el tudná mondani, vagy esetleg le tudná fényképezni, hogy a kinyomócsapágy rugóit hogyan kell beszerelni? Amikor szétszedtem a váltót és a motort, akkor leesett a helyérõl, és nem tudom, hogy hogyan kéne visszaszerelni.
Üdv: Zoli

3060 Őry Gábor 2010-12-09 07:12:36  Előzmény:Madocsai Gergely: 71660

A csapágyba tegyél zsírt. Nálam is volt sirálycsapat.

3059 Csády Szabolcs 2010-12-08 18:07:02

[url]http://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=1034[/url]

Egy ilyen ablaktörlõ kapcsolóval mennyire lennék közveszélyes? Beltér átalakítgatáson dolgozok, s ahova szánom, ott nem fér el az intervallumos...
Valakinek van tapasztalata?

3058 Csády Szabolcs 2010-12-06 20:51:53  Előzmény:Madocsai Gergely: 71673

Nekem hidegben a jobb elsõ kerék felõl szokott jönni ilyen sirály csapat hangefekt. Bár idén még nem volt. Lehet elrepültek a gólyákkal Afrikába :D

3057 Madocsai Gergely 2010-12-06 20:28:59  Előzmény: Spityu: 71668

Nem a fék, az tutkó-zsír-fix. Ez az a tipikus 4T nyííí-nyííí hang, csak éppen folyamatos, "polifónikus" werzióban ;). Melegben nincs semmi hangja, csak a mostani hideg hozza ki belõle ezt az egérsírást...

3056 Múzer tibor 2010-12-06 13:44:01  Előzmény:Reining Ádám: 71671

Szia!

Köszi az infót. Most már leesett, hogy mirõl van szó. :D
Nem olvastam el elég figyelmesen a leírást és benéztem a dolgot.
Azt hittem a fûtõradiátor környékén van valahol, de most újra elovasva láttam, hogy a hûtõrõl van szó. :D

3055 Reining Ádám 2010-12-06 10:29:22  Előzmény:Múzer tibor: 71670

Hûtõmaszk, hûtõrács, homlokfal, autó eleje, több szó nem jut eszembe rá! :) És az autó elején találod 16 lyukkal! :D
[i](Módosította Adam 2010.12.06. 11:30-kor)[/i]

3054 Múzer tibor 2010-12-06 10:20:35  Előzmény:Madocsai Gergely: 71667

Hali!

Egy kérdés a fûtéstuninghoz. Milyen maszkot kell eltakarni?
Hol találom?

Köszi!

3053 Marton Tamás 2010-12-06 00:15:51  Előzmény: Spityu: 71666

Igazad lehet az elbenzinesedést illetõen.
A légszûrõ elé való bekötés nagyon szupi 5let, mihelyst lesz rá idõm, és barkácskedvem, meg is csinálom.
Amúgy megvolt ma a karbipucolás + gyári légszûrés aplikálása. Elsõ próbakörön (megvártam az üzemmeleg állapotot) nem tettem vissza a kartercsövet úgy mentem, de a köztes tartományban levõ torpanás még mindig megvolt, bár már nem olyan mértékben, de zavaróan. Visszamentem, bekötöttem a kartercsövet, hozzáállítottam az alpjáratot + picit tekertem még egy kicsit az elõgyújtásnak. A második körben már határozottabban jobb volt, enyhe torpanást érezni néha, ha lassan gyorsítanék, bár ez a hiba fellépte elõtt is megvolt.
Most kicsit tanácstalan vagyok, hogy mitõl is jött rendbe a második próbakörön:
1. Addigra "sült" össze a frissen összehajított karbi?
2. Kell valamilyen egyensúlyi állapothoz a kartercsõ?
3. Az elõgyújtás felé picit továbbtekert elosztó?
A karbis témát már tapasztalatból tudom, hogy majdnem minden eddigi összerakás után, kellett neki kis idõ míg észheztért. Általában 1-2 próbakör.
Ma megyek reggel munkába, az elsõ dolgom az lesz (ha sikeresen beérek), hogy kihúzom a kartercsövet és lecsekkolom mennyire kappucsínós.

madogery:
A fém kis csappantyú nekem "rallyszallaggal" van a fûtõradiátorhoz ragasztva, az emelõrúdja persze emiatt kikötve. Nagyon jó a fûtésem még -10-ben is, tegnap reggel megtapasznyaltam. Csak kár, hogy vagy 10 helyrõl meg szökik befelé a hideg. Kíváncsi lennék, ha jól szigetelt lenne az autó, milyen meleg lenne benne? Egyenlõre viszont csak álom. :-)

3052  Spityu 2010-12-05 19:53:49  Előzmény:Madocsai Gergely: 71667

A nyik-nyik lehet, hogy mégis fék lesz. Nálam is hullámos, és nyikorog is (valami).

3051 Madocsai Gergely 2010-12-05 19:11:15

Srácok, köszi az infókat mindenkinek!

Nem csúszik az ékszíj, a fék kicsit pulzál, de csak fékezéskor;), nem ezek okozzák. Ha bemelegszik, akkor bekussol, talán zsír kéne a féltengelyekbe és a csapágyakba, de nemkap;). Most legalábbis biztosan nem...

Ja 100Ft-os fûtéstunying 4T-hez:

(feltéwe, hogy a fûtõradcsin normálisan átmegy a folyadék és nincs dugulás;))

1. Kartonlappal el kell takarni a maszk lyukait, mindet (érdemes belülrõl fehérrel, mert még jól is néz ki). Jól oda kell kötegelõzni a maszkhoz, nehogy a hûtõre felfeküdjön, mert akkor nem tud átáramlani a lewegõ a hûtõn, és ekkor könnyen átmehet wízforralóba a történet.

2. A fûtõradiátor feletti fémlemezke (ami a legtöbb kocsinál kiesik) zárjon rendesen, azaz zárt állapotban alatta nem tudjon áthúzni a zúg a résen(ha van). Nálam tátongott a rés rendesen, így ide is beapplikáltam egy papírcsíkot.

Most úgy fût, mint a p*csa;), nem melegszik, és gyosabban beáll az "ühõm".

[i](Módosította madogery 2010.12.05. 20:12-kor)[/i]

3050  Spityu 2010-12-05 17:10:59  Előzmény:Marton Tamás: 71665

Lehet, hogy a hidegek miatt nagyon elbenzinesedik az olaj (automata szívató) és emiatt lesz habos. Amúgy hallottam már olyanról, hogy az ugyancsak eldugult kartergázkivezetés és a benzinesedés miatt a gyújtástoronynál kúszott fel az olaj Ladánál, ahol szikrát kapva kigyulladt az egész. :) Szerintem próbáld meg akkor kivezetni a szabadba, esetleg még a légszûrõ elõtt bevezetni a kartergázt, ruszkiknál úgy van megoldva.

3049 Marton Tamás 2010-12-05 16:13:25  Előzmény: Spityu: 71661

A motor már közepesen kopott, régebben írtam, hogy 10-10-10-11 a kompresszió benne. De az az érdekes, hogy nyáron is szedtem szét párszor a karbit, ès vagy minimálisan, vagy semmennyire nem volt túrós. Most, hogy ezek a hidegek vannak, elõjött. Ezért is gondoltam a gyári légszûrés visszaépítésére, eddig mindig megtettem ahogy a tél jött, csak most elmaradt.
Ledugózni semmiféleképpen nem fogom a blokkot! Olyan volt már régebben amúgy (a régi motorommal), hogy annyira eldugult a karterdoboz, hogy az olaj a nívópálcán jött fel. :-)
Szóval akkor nem gáz, ha valahova kivezetem a kartercsövet? Bár lehet megszûnik ez a hiba a gyári légszûrés visszarakásával. Tuti nem HF-es, idén tavasszal lett megcsinálva a HF, és a vizem sem fogy, nem is forral.
Most még haza kell lépnem valahogy vele, aztán karbipucolás, és miegyebek. Remélem jó lesz, de a kartercsövön még filózok, hogy legyen.

madogery: nekem (nyiknyiknyiknyik) hangot hallat, de tudom, hogy az "elszabályzódott" tárcsa lökdösi a fékpofát. :-D

3048 Pap János Szilveszter 2010-12-05 13:35:58  Előzmény:Madocsai Gergely: 71663

Helló!
Nem gondoltál arra hogy esetleg az ékszíjad csúszik és az adhatja ki ezt a visító hangot?Azt is szerintem megnézned hogy nem-e kopott vagy nincs-e kitágulva az ékszíjad!

3047 Madocsai Gergely 2010-12-05 12:10:08  Előzmény: Spityu: 71662

Ez a "nyinyü-nyinyü" az, csak az enyémen ez konstans nyííííí, ráadásul több szólamban, rettenetes!
Gondoltam a gumiharangra, de hogy mi-mihez érhet hozzá, ezt nem értem. (A harang "hurkái" nem érnek egymáshoz)

3046  Spityu 2010-12-05 11:53:40  Előzmény:Madocsai Gergely: 71660

Nálam a vízpumpa, miután bemelegedett. :)

Illetve néha elõjön egy "nyinyü-nyinyü" jellegû a kerék fordulatszámával szinkronban lévõ hang, ami valószínûleg gumiharang. Esetleg fék, bár nem olyan jellegû.

3045  Spityu 2010-12-05 11:52:10  Előzmény:Marton Tamás: 71659

Kartergáz lecsapatásra, szûrésre többféle módszer létezik, van egy "bödön" nevû házibarkács, ami hasonló a gyári 4T-hez. Van aki drótszálas súrolószerûséggel töm a csõbe/dobozba, de láttam már a blokkra szerkesztett segédmotor karbira való direktszûrõt is.
A lényeg, hogy elégg mérgezõ gázokról van szó, amit azért vezetnek vissza a karbiba, hogy elégetve kevésbé mérgezõ égéstermékké váljanak. Ha nagyon tejfölösödik, akkor érdemes lehet kikötni a karbiból és valahogy lecsapatni.
A túrósodás általában kopott motorra vall, esetleg hengerfejességre (víz-olaj emulzió).
A motorra nézve nincs különösebb hatással, ha kikötöd, egyet nem szabad: a blokkot ledugózni. :) Illetve egy negatívum elõjöhet, némely típusnál bele van kalkulálva az olajgõz a motor felsõ kenésébe.

3044 Madocsai Gergely 2010-12-05 10:16:29  Előzmény: Spityu: 71646

Na ez ám a motor!!! ;)))

Apropó, ha már itt járok lenne egy kérdésem:

Nem tudja wki, h mi adja hidegben, azt a jellegzetesen síró, 4T hangot?
Megõrülök tõle, olyan hangos, nekem a csapágy ill. féltengely a gyanús, de potyára nem esnék neki ebben a "nyári hõségben"...

Elõre is köszi! :)
[i](Módosította madogery 2010.12.05. 11:22-kor)[/i]

3043 Marton Tamás 2010-12-05 09:37:34

De régen jártam itt. De feldobok egy labdát ha már erre jártam. (4T)
Mentem ma dolgozni reggel, és ellégé cúg volt, felénk kb. -10. Egyszercsak elkezdedett fúlni az autó, de úgy mintha elfogyna belõle a kraft, tehát nem rángatva, mint amikor a benya fogy ki. Megálltam, beindítottam újra, de ahogy elindult le is horkang gázadásra, és lefulladt. Ezt még 2x eljátszottam, aztán felnyitottam az orrát, hibát keresve. Minden gyújtással kapcsolatos dolgot átnéztem, átrángattam, aztán újra próba, de ugyanaz a hibajelenség fogadott.
Ezek után vettem le a karbiról a szívócsonkot, és szép sûrû kappuccsinó fogadott a karbi fúvókáinál. Azt tudni kell, hogy nekem elég nagy a kartergázam, ergo könnyebben hordja fel a cuccot oda, mint egy olyan gépnél aminek alig, vagy nincs is kartergáza. Azt még tudni kell, hogy még direktszûrõ van a karbin, szerintetek ez rásegíthet a kapucsínósodásra? (szép szó).
Szóval nagy nehezen kitisztítottam felülrõl egy kis benzinnel, sokadszori indításra meg is maradt az alapjárat, de vagy csak nagyon lassan tudok vele menni, vagy padlógázon, a köztes tartományban horkan, fullad. Nem úszom meg a karbitakarítást asszem.
Mellesleg a kartercsövet kikötöttem a szívócsonkból, egybõl szebb és jobb az alapjáratom is. Amúgy arra gondoltam, hogy vissza sem kötöm, valami hosszû csõvel, bevezetem a kocsi alá. Van valami rossza hatása a motorra nézve? Legalább nem rontja le a bejutó levegõ minõségét a sok kartergáz.
Illetve visszateszem télre a gyári légszûrõ rendszert, szerintem ennek is köze lehet a túlzott kappucssínósodáshoz.
Ötlet?

3042 Muczán Gábor 2010-12-01 13:50:42

Sziasztok!

A 2011-es augusztusi találkozók idõpontja már meg is van!

Családi Veterános Hétvége Balatonakaliban: 2011 Augusztus 5-7-ig, péntek-szombat-vasárnap.

Nagy Nyári Találkozó, Alsóörs: 2011 Augusztus 11-14-ig, Csütörtöktõl-vasárnapig.

Az idõpontok megfelelnek az évtizedes hagyományainknak, a kempingvezetõnél már le is foglaltuk a rendezvényekre a helyszíneket. Aki tudja, már most intézheti a szabadságát! Az idõpont biztos, a részletes programokról a februárban tartandó elnökségi ülések, illetve a közgyûlés után tudunk beszámolni.

Addig is várjátok a Mikulást! A Boci vezette TWK mikuláskommandó idén is cukorkaesõvel támadja a gyanútlan lakosságot, gyermekeket és a mit sem sejtõ szende, naiv lányokat....;-))))

MG

3041 Papp Zoltán 2010-12-01 08:46:33

Ja,így már értem.Mert nekem még sohasem néztek motor meg alvázszámot,pedig rengetegszer igazoltattak fõleg régebben.
A Zasztava motor is fiat 127-es blokk...:-)

3040 Nagy József 2010-12-01 07:32:19  Előzmény:Biacsics Gábor: 71654

Nállam csak annyi a baj ezzel hogy elég sokat nézik az alvázszámot és a motorszámot is mert ugyebár a Trabim kombiként van nyílvántartva!!:(

3039 Nagy József 2010-12-01 07:30:06

Sajnálattal hallom hogy ez már nem nagyon lehetséges! Utánna járok a kpm-es ismerõsnél is hogy õ mit tud errõl! Most tudok egy Zastava motoros trabit lejárt mûszakival 20000-ért! A héten megnézem! Én még ilyenrõl nem hallotam hogy Zastava motor legyen egy trabiba!:D

3038 Biacsics Gábor 2010-11-30 20:23:32  Előzmény:Nagy József: 71649

Épp hirdetnek egy eladó traburgot: [url]http://racing-bazar.hu/versenyauto/amator-zartpalyas/papiros_traburg_70.000[/url]
Nem tûnik valami igényesnek de a papír megér ennyit.Utána jártam meg lehet oldani a papírozást,kb 100 gurigába fájna,+ utána egy kpm mûszaki ára.
[s]Nekem nem ér ennyit kétévente átrakom kompletten az elejét,nem nagy munka.Ha neked van ismerõsöd azt sem muszáj.Fenn van egy trabi hátsódob amitõl "trabis" hangja lesz,meg egy régi sûrû hûtõrács h ne látszódjon a hûtõ,még soha senki nem kérdezõsködött.[/s]

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/05/42/67/54267_1221512181.jpg[/imgw]

Bár szakirodalmam nincs hozzá,ha belevágsz ötletekben tudok segíteni.

3037 Papp Zoltán 2010-11-30 20:09:02

Akkor ez lehet,hogy ciki,de nem tudtam...

3036 Kalmár Csaba 2010-11-30 19:57:06  Előzmény:Papp Zoltán: 71651

A kétütemûben is volt tárcsafékes!

3035 Papp Zoltán 2010-11-30 19:48:19  Előzmény:Varga Tibor: 71650

Szia!


Sajnos én is csak megerõsíteni tudom a dolgot.Már jó pár éve nem engedik sem a
wartburg,sem a fiat motor beépítését...
Esetleg ha sikerülne egy már engedélyezett átépítésû forgalmit szerezned...
A fékrõl viszont ha valakinek lenne tapasztalata,örülnék,ha megosztaná..
Nekem wartburg fékrendszer van a forgalmimban,és eddig még a rendõr is elfogadta,
annak ellenére,hogy tárcsafékes a gép,de azt szoktam mondani,hogy én a négyütemû wartburgra gondoltam..:-)

3034 Varga Tibor 2010-11-30 18:51:59  Előzmény:Nagy József: 71649

Egyátalán nem érdemes vele foglalkoznod, nem is fogják már engedélyezni. Régebben még ment, már nem nagyon fog, vagy horror áron.

3033 Nagy József 2010-11-30 10:57:53

Volna egy kérdésem hozzátok! Valaki papíroztatott-e már le trabantba waresz motort? Én szeretnék lepapíroztatni a 2t Trabimat úgy hogy tárcsafék + waresz motor! Ez cak pak mennyibe fájna nekem? Érdemes-e belefognom? A mûszakiztatás nem nagy gond mert van ismerõs!Mennyi paírmunka van vele? Mi kell hozzá?

Esetleg tudna valaki küldeni privátban egy waresz motor és trabant váltó közdarab tervrajzot?

3032 Sövényházi József 2010-11-28 15:46:35  Előzmény:Nagy Donát: 71640

az ajtó köré gumit én bontóbol szereztem, fiat unoét, jó állapotba volt, és az ajtónál már 0 a beázás! (és elég olcsó is ):D:rolleyes:
[i](Módosította yocc 2010.11.28. 16:47-kor)[/i]

3031 Varga Tibor 2010-11-28 15:11:11  Előzmény:Nagy Donát: 71640

Egyetértek, új kéderrel nincs beázás. Igaz a magyar nem tökéletes, mert pár év alatt kilágyul, de a gyári némettel nincsenek gondok. Nekem régen kivül belül ki lett nyomva az üveg meg a gumi között sziloval, és az is megoldotta a beázást.

3030  Spityu 2010-11-28 08:21:51

Csak erõs idegzetûeknek:

[url=http://cgi.ebay.de/trabant-tuning-/260698478661?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3cb2d71845]84PS[/url]

3029 jocking . 2010-11-27 20:02:06  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 71643

A biztosítéktábla becsomagolása több okból sem ajánlatos. Egyrészt, mert bepárásodhat és akkor a gyorsabb oxidáció miatt semmi nem fog mûködni, másrészt meg zárlat esetén a végony mûanyag fólia könnyebben begyulladhat. Ráadásul ha nem sikerül tökéletesen lezárni (márpedig a ki-bemenõ vezetékek miatt nem sikerülhet) akkor pont fordítva fog mûködni és megáll benne a víz. Meg különben is, ha meg biztosítékot kell cserélni, akkor lehet szétbarmolni az egészet.

3028 Garamvölgyi Viktor 2010-11-27 19:47:04  Előzmény:Busa Attila József: 71641

Bocsánat,én mohácson csináltattam kédereket,sziló nélkül,szûzön beszerelve semmi de semmi nedvesség nem jön,viszont a tetõlemez és esõcsatorna találkozásánál szépen beázott mire rájöttem....
Takács gumi Kft Mohács
elfogadható áron dolgozak,nekem minta után gyártották le a profilokat de van raktáron nekik egy csomó profil:trabant,wartburg stb...
Szürkébõl,feketébõl kinek mi a szimpatikus/korhû
sziasztok

3027 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-11-27 19:42:10  Előzmény:Szegedi Árpád: 71638

Szia!
A biztosítéktáblára van egy ötletem:
Csomagold be nylon szatyor darabbal és egy kis szigetelõ szalaggal ragaszt körbe... Ez nem csak beázástól véd, hanem attól is hogy koszosodjon, meg ne egye a rozsda stb:)
Sõt az akkumulátort is bátran. csak a saruk helyét vágd ki.
Tapasztalat van: Nekünk is a Suzukin (bár semmiféle beázás) az akkumulátor be van csomagolva, és télen meg is hálálja az autó:):)

Trabiorr

3026 jocking . 2010-11-27 19:25:08  Előzmény:Nagy Donát: 71640

A klubnál lehet kapni méterre új ajtókédereket. Írj egy üzit a klubelnöknek, õ majd tájékoztat az árakról, de ha jól emlékszem, egyáltalán nem volt vészes.