Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3125  Spityu 2010-12-27 13:50:52

Érdeklõdnék, hogy 2T Trabi lendkerék felszabályoztatásban van-e valakinek tapasztalata? Kb. mennyiért csinálnak ilyet? Hallottam, hogy van akinek teljesen rossz lett, nyilván a felület nem lett teljesen párhuzamos a kuplungtárcsával, emiatt mindig megcsúszott... esetleg érdekelne gyári új szimmeringes. :)

3124 Busa Attila József 2010-12-27 07:46:07  Előzmény: Bandi: 71739

Köszi, és ilyenkor csak a csapágyat kell cserélni, vagy vegyek még valamit hozzá?

3123  Bandi 2010-12-27 04:46:16  Előzmény:Busa Attila József: 71738

Szia!

Kerékcsapágyat itt találsz,hívd fel õket ez Pesten van, de azt hogy hogyan cseréld ki azt nem tudom megmondani nem láttam még waresz hátsó futómûvet bontva!!

Autósbolt: http://www.baro-ker.hu/index.php?cPath=30_70&sort=2a&page=5

3122 Busa Attila József 2010-12-26 21:23:46

Sziasztok!
Sajnos azért zavarlak megint titeket, mert nem érkezett válasz, segítség a múltkor megemlített problémámra és nem nagyon ismerek nálatok hozzáértõbb embert. Szóval a kórisme annyi, hogy a kocsikám megkapta a vadonat új téli gumikat és a jobb hátsó kerekem felõl elkezdett 40km/h-nál a kerekem vag-vag-vag-ot hallatni egészen 50-ig, aztán csend. Kiszálltam és megmozgattam a kerekeket csapágyhibára gyanakodva és meg is találtam a hibát. Véleményem szerint tehát a jobb hátsó kerekem kerékcsapágyas, vagy kerékcsapágyas lesz. Sajnos nem tudom, hogy milyen kell hozzá, nem tudom hol vegyem meg, meg azt sem, hogy hogyan cseréljem ki. Csak annyit tudok, hogy a két ünnep között meg kell csinálnom ezt a járgányt, mert utána használatba lesz véve rendesen. Nagyon várom a segítséget!
Köszönök szépen minden segítséget!
Üdv: Atesz.[justify][/justify]

3121  Spityu 2010-12-25 21:01:31

A kartergázbödön elég vastag, ha csak a mosás idejére éri nitró, szerintem nem lesz gond. Hosszú távon vagy eloldja, vagy ridegíti és töredezni fog, mint a nem benzinálló benzincsõ. :) Vagy nem bántja.

Jómúltkor egy plexiteknõben kromofágoztam valamit, szépen nyálkásra oldotta az alját, gyorsan át kellett öntenem. :P

Amúgy a kérdéses alkatrész mosására nátrium-hidroxidot (pasztillás vagy hidegzsíroldó) vagy trisót javasolnék közepesen forró vízben. Nyugodtan bele lehet áztatni a bödönt, nem lesz semmi baja.
Ezekkel a lúgokkal akár langyos vízben is ki lehet mosni, bár nem hinném, hogy 70-80-90 fok megártana a dobozkának.

Ha nincs kéznél ilyen szer, akkor jó lehet a benzin, gázolaj, brigó valamelyike.

Végsõ esetben nitró.

3120   2010-12-25 20:55:44  Előzmény:Marton Tamás: 71735

jó jó, tudom, több mint 10ezer féle mûanyag létezik, de nem hiszem, hogy a nitró írtó gyorsan szétmarna egy iylen cuccot. ez iylen mûszaki megérzés :'DD ki kell próbálni, nitrós ronggyal meg kell dörzsölgetni azt a dobozkát, és kiderül hogy oldja é vagy sem.

3119 Marton Tamás 2010-12-25 20:32:39  Előzmény: : 71734

Azért mûanyagból rengetegféle van ám! Honnan tudod, hogy pont azt a fajta mûanyagot nem oldja a hígító, amirõl éppen szó van? Persze hogy a tárolására használtat nem bántja. :)
[url]http://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:M%C5%B1anyagok[/url]

Bajusz79:
Szóval ilyen spirálszerû izé van benne. Na akkor az nekem már széttört. Mert szerintem nem lenne szabad átlátni rajta amikor ki van dzsuvázva. Szerintem szerzek egy origi állapotút minél hamarabb.
Mellesleg én benzinnel, meg brigivel mostam ki.
Amúgy tetszenek a képek! ;)

3118   2010-12-25 18:25:57  Előzmény:jocking .: 71733

abban az esetben tartósan volt tárolva a mûanyagban a nitro, viszont most egy gyors nitrós öblögetés lehet nem oldaná akkor se szét azt az alkatrészt, ha az anyagát egyébként oldaná a hígító.

3117 jocking . 2010-12-25 18:09:44  Előzmény: : 71732

Igen, a próba a lényeg. Én is tartottam már higítót festés közben régi törött hátsólámpabúrában egészen addig, amíg át nem szaladt rajta.

3116   2010-12-25 18:06:44  Előzmény:jocking .: 71731

jó de akkor is mûanyag. amúgy nem hiszem hogy bántaná, nitrós ronggyal meg kell törölgetni azt a valamit, és kiderül hogy oldja, vagy sem. de sztem nem fogja.

3115 jocking . 2010-12-25 18:02:36  Előzmény: : 71730

A flakon még lehet vegyszerálló... :evil:

3114   2010-12-25 17:56:14  Előzmény:jocking .: 71729

miben is van tárolva? :D

3113 jocking . 2010-12-25 17:24:12  Előzmény: : 71728

Az nem bántja a mûanyagot?

3112   2010-12-25 17:17:35  Előzmény:Szabó Gábor: 71726

ha olajos cuccok lehetnek benne, akkor nitrohígító szerintem simán kitakarítja.

Más: Elvittem szerelõhöz a kocsit, és megcsinálta. volt baja az elektromos rendszernek, a karbi nagyon tele volt kosszal, rossz volt a gyújtásszög, fordítva volt rajta az elosztófedél, a fékpofák elkoptak, a kézifék bajos volt. azért ez így elég szép :O de mostmár tényleg nagyon jó a tütü.

Kellemes Karácsonyt!
[i](Módosította Jurij 2010.12.25. 18:24-kor)[/i]

3111 Busa Attila József 2010-12-25 13:09:08

Sziasztok!
Sajnos ma eljutottam arra a szintre,hogy a jobb hatso kerekcaspagyam az unnepekre valo tisztelettel elkezdett kotyogni, tehat cserere szorul. Vasarlasi es szerelesi tanacsokat szeretnek kerni. A ket unnep kozott meg kene csinalnom, szoval surgos lenne! Tovabbi kellemes unnepeket kivanok mindenkinek!
Udv:Atesz.

3110 Szabó Gábor 2010-12-25 10:34:26  Előzmény:Marton Tamás: 71717

Annak csak környezetvédelmi szerepe van, az égést nem igazán segíti az olajos vízgõz.
Szétvágtam egy ilyen mûanyag hengert, belseje csigaházra hasonlít. Szerintemm arról szól, hogy csak gáznemû anyag menjen utánna a karbi felé. Jó lenne tudni, mi oldja rendesen a benne lerakódó cuccot.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101225/20101224_002__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101225/20101224_003__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3109 Varga József 2010-12-22 17:37:28  Előzmény:jocking .: 71724

Üdv! jocking.

A kartergáz elvezetõ csöveit ma ellenõriztem,de nem tapasztaltam sérülést,szakadást. LEHET,hogy dugulás volt. CSAK találgatok. MA szinte mindent megnéztem,még a vezérmûszíj burkolatot is leszedtem,hisz ott is olajos volt. Az
észrevételem az,hogy az olaj nagyobb mennyisége a porlasztó felétõl,lefelé haladva
szinte,majdnem körbe a blokkon volt. De mégis a földön lévõ folt jobb oldalt volt. És mikor elindultam,folyt kisebb,nagyobb csöppekben. LEGALÁBBIS a garázsból kiállva. ÉS TRUTYIS VOLT A FÖLDÖN LÉVÕ olaj. Ma ügyködtem,kimostam,friss olaj,szûrõ,letisztítva minden. :) aztán próba. pöci-röfi, a gép indult kicsit ciripelt,aztán a menet közben abbahagyta. UTÁNA control,idáig panaszmentes. :)persze,most duplán odafigyelek majd.

3108 jocking . 2010-12-21 18:13:44  Előzmény:Varga József: 71722

A kartergáz elvezetõ csöveivel mi a helyzet? Nem lehet, hogy nálad szakadt az a csõ és egy dugulás miatt nem a porlasztóba, hanem a szabadba nyomta ki az olajat? Egyáltalán menet közben bújt ki az olaj a motorból, vagy még indítás elõtt vetted észre?

3107 Varga József 2010-12-21 18:05:03  Előzmény:Kiss Krisztián: 71716

Üdv!...

köszi!...igen,rövidtávon használom:)avagy,használtam.
Mindent megnézek rajta?és a jó tanácsot megfogadom.

3106 Varga József 2010-12-21 17:57:22  Előzmény: Spityu: 71715

Hali!..

köszi!..Nem,nem indítom a motort:)
Magam cseréltem az olajat,s a szûrõt. kb:2hónapja.
Utána 2-3nap múlva ellenõriztem. Akkor,probléma nem..volt.
Aztán,kb:2hét eltelt ismét néztem. De semmi..gond..nem volt Így,már csak
akkor néztem,mikor jó-pár fokkal hidegebb lett. Akkor láttam,hogy fehéres-szûrkés
trutyi képzõdött a motorolaj beöntõ résznél. De olaj nem fogyott belõle.
Úgy voltam vele,hogy rövidtávon használom. ami igaz is.
Aztán kb:1-hete arra lettem figyelmes, valami folyás van alatta. jobboldalt.
De pont siettem a postára,s ugye fûtöttem és éreztem,hogy valami olaj,vagy benzin
szag jön be. Amikor hazaértem,akkor néztem meg. És láttam,hogy csupa olaj.
Letörölgettem amennyire tudtam,használat után ismét olyan lett. és e párnap alatt
semmi olaj nem maradt benne. Köszönöm a tanácsokat mindent megnézek.

3105 Lizák Péter 2010-12-21 06:04:54  Előzmény:Pap János Szilveszter: 71720

Valószínûleg az AC pumpa nem kapja fel a cuccot.
Gondolom én, hogy a membrán elöregedett benne esetleg kiszakadt, és nem tud szívó hatást kifejteni.

3104 Pap János Szilveszter 2010-12-21 00:09:30

Ma kaptam egy levelet amiben segítséget kérnek!Én nem igazán tudok ebben segíteni de remélem van köztetek valaki aki hasznos tanácsot tud adni!

"szia uj tag vagyok lene egy kérdésem
trabant 1.1 u combim van 1 éve nem volt beinditva és kint ált
pörget de nem veszi az üzemanyagot
ha megszivom a csövet a benzin szürö után feljöna benzin a szüröbe de amint visza teszem a csövet eltünik a benzina szüröböl
miért nem kapja fel az üzemanyagot tudnál segiteni?"

3103   2010-12-20 20:51:42

Sziasztok!

Most az van, hogy az önindító már teker rendesen, mert túl nbagy volt az elõgyújtás. Ma viszont leállt alattam a gép :S körforgalomban, élmény volt :s Debrecenbõl úgy kellett hazavontatni, egybõl a szerelõhöz vittem. Szóval, beindítottam, röfögött egyett, aztán leállt, ha meg fel tudott pörögni, meg volt alapjárat is, akkor meg terhelésnél fulladt le. Gondolom karbidugulás. Menet közben meg amikor kihagyott, akkor nagyokat rántott az autón.
Tegnap tankoltam a molnál az evoneo benzint, esetleg az feloldthatott valami szennyezõdést és ettõl eldugult a karbi? egyébként elõtte nem volt vele gond, csak mióta beletankoltam ezt a cuccot. A 4T-mben pierburg 2E karbi van, szétszedtem, az egyik fúvóka nagyon koszos volt, azt kitakarítottam, bár nem tudom hogy annak mi szerepe van. no röviden ennyi történt ma :/

3102  Spityu 2010-12-20 20:21:08

Gyújtásállításhoz tartós vagy ideiglenes megoldásnak: alapjáraton a fordulatszámcsúcs plusszos végére tekerni (tehát elõgyújtás felé). Majd tesztkör. Ha teljes terhelésnél nem csörög, akkor lehet még adni neki. Tesztkör. Ha csörög, picit visszavenni.

Tegyük fel, hogy a fenti módszerrel megtaláltuk az optimális terhelési elõgyújtást. Ellenõrizzük le, hogy az alapjárat eközben milyen? Hogyan indul az autó? Ha nehézkesen, akkor bizony vissza kell venni belõle.

Optimális esetben könnyen indul, és erõs is a motor, ugyanakkor nem csörög be. Nem rég egy Ladánál beállítottam strobival az elõírt értékre, de nem igazán vált be. Aztán a fenti módszerrel, és faja. Szóval igenis van, hogy fülre jobb a végeredmény.

De nyilván ez sok mindentõl függ. Karbibeállítás (pillangószelep, alapjárati rendszer stb.), motor kopottsága (sûrítési végnyomás). Gyári új, bejáratott motornál még nem piszkált karburátorral valószínûleg a gyári elõírás a megfelelõ.

Azonban nem mindig igaz, hogy a nagy elõgyújtás és a csörgéshatár az optimális a teljesítményt illetõen. Nemrég állítottam fülre gázhoz. Kb. végállásban(!) volt már az elosztó és még nem csörrent be, csak benzinen. Azonban a fogyasztásom megnõtt, mert mégsem volt optimális. Most a kerületén mérve kb. 5mm-rel van a gyárihoz képest elforgatva az alumíniumház és egyik üzemanyagnál sem csörög, a fogyasztás is jó. 6-7 liter gázból hosszú távon, 9-10 liter rövid, városi, hegymászós szakaszokon.
[i](Módosította Spityu 2010.12.20. 21:23-kor)[/i]

3101 Marton Tamás 2010-12-20 19:36:13  Előzmény:Reining Ádám: 71688

Szia Ádám!

Igen, a probléma úgy néz ki megoldódott, az idõjárás is pont megfelelõ volt a tesztelésre, mondjuk nekem kevésbé, majd sz*rrá fagytam, tegnap reggel -20 volt Hatvanban, kb 100-150m gyaloglás után (ami a munkahely öltözõje és a parkoló közötti táv), leesett az orrom a helyérõl úgy éreztem (vagyis nem éreztem semmit belõle) :D
Szóval mentem a pucolás óta kb. 200Km-t, és most néztem meg hogy áll a dolog: Kartercsõ belseje "egészségesen" kapuccsinós, tehát csak a falon van vékonyan rárakódva, boxkesztyûbe semmi nem jutott, nemhogy a karbiba.
Szerintem elkönyvelhetjük, hogy igenis dugulás volt a probléma, évenkénti takarítás mindenképp ajánlott olyan motoroknál amik már kopottak, és nagy kartergázzal rendelkeznek. De legalábbis, mikor beköszönt a nagyobb hideg, érdemes kitakarítani. Na meg szerintem azt a derékszögû kanyart érdemes kiegyenesíteni az alsó kartercsõbõl, megkönnyítve így a cuccnak a karterba való visszaáramlást.

madogery:
Szerintem egyszerûen feljön az, ha tele van a karter gázzal, és csak telítõdik, telítõdik a dugulás miatt. Egyszer valahol fel kell jönni. :) Ráadásul abba az olajba a lendítõsonkák bele-bele fordulnak mintegy "tojásverõt" képezve, és elkezd az olajban a kartergáz beleoldódni, sztem ebbõl keletkezik a kapuccsinó.
Ráadásul a túlzott szívatóhasználat miatt elbenzinesedik az olaj, hígul, megkönnyítve a gáznak a beleoldódást. A dugulás miatt a fenti vákuum is nõ, nincs meg a körforgás, aztán ha mégis megindul a cucc felfelé a karbi is rásegít a szívásra.
Kipuff: nekem kb. 2 hete tört (pedig nem volt korhadt!) el az "Y" után rögtön (wareszé igen). Este 11-ig ment a kopácsolás a pincében havernál, na meg a pálcás gányolás. Nem baj, legalább a dobot is megtrógerkedtem, mert már elforgott benne a csonk, úgy szét volt törve a hegesztés és kifújt. Igaz, hogy 5db hüvelykujjnyi luk lett azon a lemezen, de fél tubus sziló megoldotta a dolgot, feltöltöttük peremig a dob végét. :D Remélhetõleg jövõre tudok egy normális rendszert csinálni alá.

Bajusz79:
A legutolsó esetben akarom csak kikötni a csövet, ha már kitalálták, legyen ott. Ráadásul mint írtam, nekem köztes tartományban torpanós a gázadás, ha nincs bedugva a csõ. Erre még nem találtam magyarázatot. Tán áhítozik a mérges gázra a karbi? :)
Na meg tényleg kopott a motorom, egy olyan filter nem sokáig lenne nálam tiszta, szerintem pár 100km után tocsogna a kapuccsinótól. Így még van esélye visszafolyni amikor nem jár a motor. Ezért is kell a kartercsövet/dobozt idõnként takarítani, ezt most megtanultam.
Az AC szívás lehet, én minden évben egyszer szétborítom, és megnézem a membrán állapotát. Ráadásul tömítõpasztával teszem össze a biztonság kedvéért.
Amúgy ennek a leválasztó hengeres doboznak mi lenne a funkciója? Páraleválasztó? Vagy mi a szösz? Belenéztem amikor kimostam, de átlátok a másik nagy lyukra benne, azon kívül meg mintha le lenne törve benne valami, úgy csörög, kis darabokban távozik is belõle.

Jurij:
Tavaly én is így jártam, nyáron ment a gép mint állat, indított is rendesen, de ahogy jött a hideg, csak nyögött az önindító. Aztán egyszer a melóhely parkolójában épp indítom hazafele menet, egyszercsak odakiabál az egyik tag: "nagy az elõgyújtás!" ;) Pár fokkal visszatekertem, és boldogan tekert a cucc. :) De szégyeltem magam, hogy erre nem jöttem rá nagyon sokáig, állandóan az önindítót takarítottam. Nem is tudom már mióta nem vettem ki az önindítót, annyira meghálálta a gyújtásállítást. De egy strobis baeállítás már nagyon ráférne, mindig fülre tekerem oda, ahova.

3100 Kiss Krisztián 2010-12-20 19:23:18  Előzmény:Varga József: 71713

Ne ilyedj meg csak látványos a baj!Nekem tavaj volt a hármas golfomon ugyanez.Eltömödött az olajbeöntösapkán(amugy szuszogó)a lyuk,valszeg a téli rövid távú használattol(nálam 12km reggel 12km este)és mivel a felmelegedö motor tágul,és a szuszogo a párábol lett fehér truty-tol eldudult igy kinyomta a vezérmü tengely szimeringet, a vezérmü szij felöl,és a burkolaton belül az olaj lefojt a fötengely fele.Én azt is vettem amikor felmértem a hibát,majd szétszedéskor derült ki hogy vez,mü,tengely szimmering,de szerencsére egyforma a kettö.
A javitási költség:szimering 700ft,olaj+szürö+2óra barkácsszakkör.Ja,tovább fog tartani amig mindent lemosol:))
Ja a tanulság:
HA RÖVIDTÁVON HASZNÁLOD AZ AUTOT,3 HETENTE NÉZZ RÁ AZ OLAJBEÖNTÖRE,MERT A MOTORPÁRA AZ OLAJJAL KEVEREDVE NEM TUD EL PÁROLOGNI ÉS ELDUGULHAT.
NEM NAGY ÜGY,HA MEGJÖNNEK A PLUSSZOK,NEMKELL EZZEL FOGLALKOZNI.

3099  Spityu 2010-12-20 18:41:51  Előzmény:Varga József: 71713

Elõször is a motort meg ne próbáld beindítani. Másodszor nézd meg, hogy hol lehet a szivárgás kiinduló pontja. Én valamelyik szimmeringre gyanakszom. Ha a motortér is kapott belõle rendesen, akkor talán a vezérmûkeréknél lévõ. Ha ott nem látsz erre utaló nyomot, akkor nézd meg a kartergáz bödönjénél, hátha neked is befagyott. Esetleg még a nívópálcánál. Ha nem lettél okosabb, akkor önts bele annyi olajat, amennyi kell, és figyelve indítsd be. Érdemes elõtte lemosni a motort Brigéciollal, vagy hasonlóval és akkor biztosan meglátod a probléma forrását.

Milyen gyakran ellenõrzöd az olajszintet? Nem figyeltél meg lassú, de biztos fogyást? A szimmeringekre inkább ez a jellemzõ. A hirtelen elõjövõ gyors fogyást általában valamilyen nagyobb nyomás alatt lévõ alkatrész meghibásodása okozza. Nálam pl. az olajszûrõ volt rosszul meghúzva, emiatt egyszer kinyomta mellette.

3098 Pap János Szilveszter 2010-12-20 18:26:39  Előzmény:Varga József: 71713

Lehetséges hogy a fõtengely szimeringed ment szét és ott csapja ki a motorolajat!

3097 Varga József 2010-12-20 17:53:25

Üdv!...

Eberek. van egy kis problémám. De lehet,hogy nem is kicsi:(
A 4T-bõl,eltûnt a motorolaj. olajfoltot találtam,jobb-oldalt.
A motorterem is tiszta-olaj,mintha kifújta volna. AZ Olajlámpám is világít már.
És a szép hangja is megváltozott. Szerintetek mi lehet vele?

3096 Madocsai Gergely 2010-12-20 13:54:13

Hali all!

Tegnap este gondoltam egyet, kimentem egyet pörögni egy jó kis hawas parkolóba.
Egyszer csak hallom, iszonyú trakker hang jön a kocsi alól, és elment az ereje.
Mondom faxa, kipu eddig bírta, amúgy is szitáwá rohadt már szegény;)...

Ma wettem egy komplett rendszert (lengyelt, csak ilyen wolt), rakom fel, igen ám, de kampók ezen röwidebbek a szokásosnál, és egy mezei lemezcsíkban wégzõdnek. Amennyire lehetett, wisszahajlítottam a kampó wégét, de sztem még így is necces, mert elég röwid a lemezcsík. Wki találkozott már ilyennel, nem esik le?

Ami wiszont érdekes benne: a leömõ alu és - hála Istennek - nincs benne az az idióta szûkítés a hattyúnyaknál, mégis szuperül elfér;).

3095  Spityu 2010-12-20 13:05:41  Előzmény:Muczán Gábor: 71710

Hááát nem vagyok biztos abban, hogy nem lehet két szinte teljesen megegyezõ autót összerakni, azzal a különbséggel, hogy az egyik csövezett meg mondjuk terpesztett stb. stb. Tegyük fel megkérdezik: hová lett a csõ, ez meg az (az idõközi vizsgán)? Mire a válasz: hát vissza lett alakítva! Persze ez akkor lehetséges, ha lefülelés után még hazaengednek a legrövidebb útvonalon és a fényképeken kívül nem készül más. (Nem tudom, hogy hivatalosan így zajlik-e, egy példán kívül, ott így jártak el a sünök. A tulaj is. :) )

Amúgy nem akarok senkit sem buzdítani ilyesmire, ezt szögezzük le!

Lehet választani:
- drága - legális,
- olcsó - illegális,
- köztes - legális megoldások között.

Utóbbi a tréler esete, alkalmankénti szállításhoz. Mert ugye csöves autót alkalmanként használ az ember.
Még mindig nem ajánlom utcára... bukósisak nélkül ill. lazán hagyott övekkel életveszélyes. Képzelje el mindenki a szituációt, amikor sisakkal a fejen "Jó napot!"-ot köszön a sofõr a rendõrnek. Lehúzott övekkel pedig a szélvédõtörlést, rakodópolcon való matatást stb.
[i](Módosította Spityu 2010.12.20. 14:13-kor)[/i]

3094 Muczán Gábor 2010-12-20 12:22:30  Előzmény: Spityu: 71709

Spityu


"klónkasztni, CO-hegesztõ.
Ha a csövessel megállítanak, és észreveszik, jó esetben elküldenek NKH vizsgára, ahova már az utcai (tip-top!) állapotú kocsi gurulna el"

Na ezt neee! Egyrészt mert hát ugye ez törvénytelen, másrészt mert digitális kamerával felveszik a kocsi képét az NKH szakemberei, a részleteket jegyzõkönyvben rögzítik ilyen esetben. Na most ennyire tökéletesen klónozni nem lehet, hogy ne vegyék észre a különbséget.
Sztem ebbõl már a kérdezõ megértette mivel jár a dolog, és eldönti hogy mi legyen.

MG


3093  Spityu 2010-12-20 09:27:12  Előzmény:Muczán Gábor: 71708

Én azt "javasolnám" (persze felelõsségvállalás nélkül), hogy csík lemez, számbeütõkészlet, klónkasztni, CO-hegesztõ.
Ha a csövessel megállítanak, és észreveszik, jó esetben elküldenek NKH vizsgára, ahova már az utcai (tip-top!) állapotú kocsi gurulna el. Rosszabb esetben azonnali rendszám le, lefoglalás, tarkólövés, pénzbírság. Utóbbi eset részleteit nem tudom pontosan. :)

Amúgy egyszerû közgazdaságtan: ki kell számolni, hogy mennyibe kerül legálisan és mennyibe kerül "occsón". Utóbbihoz hozzá kell adni a becsült bírságok, "idõközi" mûszaki vizsgák összegét (mondjuk 5 év alatt) és választani kisebb összegût. A témához kapcsolódóan az egyedi azonosító hamisítása kerül "csak" bele az erkölcsibe - asszem. :)
[i](Módosította Spityu 2010.12.20. 10:34-kor)[/i]

3092 Muczán Gábor 2010-12-20 08:47:59  Előzmény: Spityu: 71707

A vizsgánál kérik mostanában a Gépkönyvet, ha csöves az autó. A Gépkönyvet MNASZ éves hitelesítéssel lehet birtokolni. Vagy vizsgán sokezerért jattossal áttologatni. De az is pénz, és egyre kevesebb helyen vállalják a rizikót.

De végülis mindegy, mert a srác olcsót kért. Olcsón ezek se így, se úgy nem mennek. A legolcsóbb ahogy eddig volt neki. Benne van és kész. A rettegés a Yardtól még ingyen van. Ha elkapják lehet valahogy kisírni, vagy bármi. Ennyit tud az ember olcsón. Az összes többi megoldás drága, nincs mirõl beszélni.

MG

3091  Spityu 2010-12-20 08:08:52  Előzmény:Muczán Gábor: 71706

A versenyautós rész igaz, a licenszes már nem egészen, szerintem MNASZ tagság nem kell. Egyik RSB-s versenyzõnek nincs különösebb licensze tudtommal (de lehet, hogy van és neked van igazad!). Továbbá tény, hogy hivatalos versenyautóként üzemel a vas. Rendszámos, minden átalakítás beírva a forgalmiba.

Ami biztos: sokba fog kerülni legálisan (2-300E). A csövezést minõsített szakember készítheti, ez alaphangon 100E, de inkább 150E, és akkor még jön a bürokrácia, ami szintén nem olcsó.
Alternatív megoldás lehet:
- klón autó,
- csavaros csõ (bár a felfogatások miatt mûszakira kell ismerõs, de legalább a fényképeken nem látszik),
- ha utcai autót akarsz csövezni, akkor hátsó ablakok sötétítése.

3090 Muczán Gábor 2010-12-20 07:31:04

Bazsi4

Az apróhirdetésbe tetted fel az egyébként ide passzoló kérdésedet, melyet most bemásolnék ide!

"Sziasztok!!

Nem tud valaki véletlen abba segíteni nekem, hogy a trabimban van beépítve bukócsõ, s hogy lehetne azt minnél olcsóbban, vagy inkább kölcségmentessen beiratni a forgalmiba? vagy eggyeltalán lehetséges ez??? "

Nem lehet! Bukócsõ csak gépkönyves versenyautóban lehet legálisan. (illegálisan bármibe beépíthetõ, akár babakocsiba is:-) ) A bukócsõ csak FIA homológ lehet, meg kell felelnie minden nemzetközi és hazai elõírásnak, és minõsített kivitelezõ építheti.
Gépkönyves kocsit az vizsgáztathat, akinek van versenyzõi licence, és fizeti az MNASZ tagságot. Újonan Trabiba csövet már nem lehet építeni, esetleg a Classic (veterán kategória) jelenthet kivételt, da az út még kissé kitaposatlan, és olcsóságról nemigen beszélhetünk.

Olcsó megoldást kerestél. Az pedig az illegalitás mezeje lehet ebben az esetben, amit mi nem javasolhatunk, de kétségkívül olcsó:-)

A "farigcsált" csövezés azért jó, mert szerencsétlen esetben rosszabb mintha nem lenne semmi a kocsiban. Ifjú korunkban, vagy húsz éve keringett egy kép (nem a netkorszakban, csak olyan gyenge papírkép), amelyen egy kispályás focikapu alakú, valszeg vízcsõbõl stupekolt csövezés, egy egyszerû mezei borulásnál beroggyant, eltört, és átöklelte a szerencsétlen srácot, miközben a Trabi teteje alig roggyant meg.

MG

3089   2010-12-19 22:13:42

Önindító gondom megoldva, túl nagy volt az elõgyújtás. Holnap este viszem szerelõhöz, beállíttatom stroboszkóppalm neg ha már ott van a tütü, akkor a féket megnézetem.
köszi a tippet, bevált ;D

3088 Szabó Gábor 2010-12-19 14:08:01  Előzmény:Marton Tamás: 71687

Ne engedd szerintem a kartergázt a karbiba vissza. Nekem úgy van megoldva, hogy a boxkesztyût a leválasztóval összekötõ csövet kiiktattam. Boxkesztyût ledugóztam, a leválasztó csonkjára egy akvarisztikában használatos szivacshengert tettem, de bármilyen szivacs megteszi, csak ez volt kéznél. Sokáig bírta az elsõ, közben 5W-40-es félszintetikus olajról, (elvileg)teljesen szintetikusra váltottam. Szerelõ ismerõsöm mondta, hogy az olaj minõsége is szerepet játszik a dologban. Az új szûrõn nem igazán látszik, hogy telítõdne. Mondjuk nekem újszerû a motor, meg olajcsere is 5ezrenként van, lehet egy kopottabb szerkezet hamar teledurrantaná a szivacsszûrõt meg a motorteret is, esetleg az utastérbe is jutna az aromából. De akkor lehet alkalmazni a padlólemez alá levezetõs módszert. A leválasztót szerintem akkor is érdemes meghagyni. Amúgy ilyen leválasztót láttam gyárilag polifoam szerû anyagba burkoltat, még vezeték is lógott belõle, talán fûtésé.
A héten találkoztam egy nepperrel, 4T waresszal jött, távozás elõtt 1 liter olajat öntött a motorba, mondván "fogyasztja". Indított, rugdosta a gázt, a kocsi meg csak torpant, egyre fehérebben füstölt és le is állt. Ott még a légszûrõ házat is telenyomta olajjal, de nem volt kapuccsinó sehol, csak olaj, aminek nagyon benzinszaga volt, meg híg is volt. Itt az AC-nál erõsen folyt a benzin a hengerfejbe, az így felhígult olajat már könnyebben felszívta a karbiig szerintem. Nagyon durván tiszta volt a hengerfej belül, szerintem régtõl mosta a benzin. Szóval a lyukas AC membrán vagy a rosszul záró tûszelep is szerpet játszhat a jelenségben.

3087  Spityu 2010-12-19 09:20:19  Előzmény: : 71696

Az elõgyújtás csak tipp, bár magától nem szokott csak úgy elmászkálni. Mert ugyebár a következõk miatt tekerhet erõtlenül: kevés a delej, haldoklik az önindító, szorul a motor.

A túl nagy elõgyújtás egész egyszerûen azért fogja vissza az önindítót, mert a láng felsõ holtpont elõtt elkezdi nyomni a dugattyút. Az önindítóval ellentétes irányba.

3086 Lizák Péter 2010-12-19 08:50:06  Előzmény: : 71693

Az önindító nálam is játszott ilyet. Ahhoz elég szûkös hozzá férni. Nálam az önindító teljes felújításon esett át. Azóta jó... :)

3085 Madocsai Gergely 2010-12-18 21:04:32  Előzmény: : 71700

Ha szeremcséd wan, akkor pont az 1% jött be és nincs nagy gond!
a hátsók hidegek voltak, mindkettõ. tehát fékmunkahenger és vezetõcsap, meglesem holnap. köszi a segítséget.

3083 Madocsai Gergely 2010-12-18 20:27:42  Előzmény: : 71698

Akkor nézd + a bal hátsót is, mert ha ez is meleg, akkor walszeg lewegõs az a kör.
Ha csak a jobb elsõ, akkor munkahenger ill. wezetõcsap begyógyuás az elsõdleges gyanú.
a jobb elsõ nagyon meleg volt, a bal elsõ kevésbé.

3081 Madocsai Gergely 2010-12-18 20:13:54  Előzmény: : 71696

Ja még wmi: nézd +, h nem csak 1 fék fog-e állandóan, ezt melegedés alapján könnyen kiszûrheted! Nekem nemrég az egyik hátsó sunyított egy kicsit!

3080   2010-12-18 20:09:22  Előzmény: Spityu: 71694

igen, nyomom, elengedem, és gyengébben, de továbbra is fog. ezt nem mindig csinálja. az elõgyuszit megnézem majd holnap, bár nem nagyon értem, hogy az elõgyújtás miatt miért tekerné erõtlenül az önindító a motort.

3079 Madocsai Gergely 2010-12-18 20:07:50  Előzmény: : 71693

Fék:

99% a gagyi magyar föfékhenger! Az egyik kollégának (2T) ugyanez a jelenség, mikor bemelegedik a fék egy picit, elkezd fogni. Õ ilyenkor kiszedi a fékgombát, majd visszateszi, de Te ezt ne nagyon tedd, ha nem muszáj, mert 4T-nél nekem eddig mindig beesett utána a pedál, és egy kínkeserwes, gyötredelmes légtelenítési kísérletben wégzõdõtt(lásd lejjebb).

Nézd +, h a nyomórúd és a fõfékhenger között megwan-e a holtjáték, (azaz hallod-e a koppanást, ahogy hirtelen rálépsz a fékre).

Ha igen, akkor én légtelenítenék egyet, bár ez a 4T-n sztem egy lehetetlen dolog, de azért érdemes +próbálni. Mindenképp 2 ember kell hozzá, szigorúan a nyitós-elzárós protokoll szerint! Ne ijedj meg, ha lenyomás után, miután a segítõ már elzárta a légtelenítõt, elengeded a pedált, majd mikor újra rálépsz a pedálra, az beesik padlóig.
Tapasztalatom szerint fékfolyadék wmiért(???) nem képes lefolyni(!!!) a tartályból az ffh-ba "csak úgy", már több autón szoptam ezzel.
Teendõ: pedál benyom padlóig, majd amilyen hirtelen csak tudod, engedd el a pedált úgy, h magától pattanjon vissza alaphelyzetbe (visszaengedni nem jó!). Néhány ilyen próbálkozás után egyszer csak leszippant egy kis folyadékot, ekkor már rá tudsz pumpálni, h újra kemény legyen a pedál és folytatni tudd a légtelenítési kísérletet.
És ezt a szopást minden egyes légtelenítõ nyitás után sajnos el kell játszani, ami 10-20 nyitás is lehet fékmunkahengerenként. Elég idegõrlõ. Közben nehogy kifogyjon a tartályból a nafta, erre nagyon figyelj!!!

Ha nem lewegõs, a wezetõcsapokat is érdemes csekkolni - ahogy már említették, h nem gyógyultak-e be ill. h a fékmunkahenger dugattyúi nem gyógyultak-e be.

Sok sikert és kitartást a szereléshez!


[i](Módosította madogery 2010.12.18. 21:11-kor)[/i]

3078  Spityu 2010-12-18 19:39:30  Előzmény: : 71693

A fék az érdekes. Mármint nyomod és ha elengednéd, akkor is fogna még az elsõ? Ha igen, akkor talán a fékbetétek megvezetõ pálcái dzsuvásak. Talán...

Az önindítóra azt tudom mondani, hogy talán nagy az alapelõgyújtás, ekkor szokott erõtlenül tekerni az önindító. Pl. a héten raktunk össze egy motort és akkor is elõjött, visszatekerve máris szebben forgott és el is indult a gépezet.
A te esetedben viszont valószínûbb az új akksi valamilyen jellegû problémája szerintem. Esetleg teszteld le másik kocsiban is.
[i](Módosította Spityu 2010.12.18. 20:40-kor)[/i]

3077   2010-12-18 19:28:10

S.O.S. :S

Szóval, 4T trabi fékpedál nagyon felkeményedik, és ilyenkor az elsõ fékek fognak (mármint beragad a fék), de nem blokkolásig. Aztán kis idõ múlva enged, és a fékpedál sem fog annyira fent.

Másik, önindító nagyon nehezen teker új akkumulátorral, azzal mi lehet? Nehéz kiszerelni?
[i](Módosította Jurij 2010.12.18. 20:28-kor)[/i]

3076 Madocsai Gergely 2010-12-18 19:25:29  Előzmény:Marton Tamás: 71687

Nagyon érdekes ez az olaj felnyomós történet, bár már régen hallottam elõször, azóta sem értem, h hogyan képes felmenni egyszerre ennyi az olaj egy, az olajszintnél magasabban kezdõdõ csõcsonkba...

A gyári csõben is ott a törés, ne aggódj, a magyart meg max fél éwente amúgy is cserélni kell, mert - nem találod ki;) - nem olajálló és szétreped...

Mostanság minden nap zúzom az új gépet sóban-fagyban (sajnos), és figyeltem, nehogy elõforduljon az említett kappucsínós jelenség. Eddig - kopp-kopp-kopp - hála az égnek semmi, pedig próbáltam melegen és hidegen waló elindulást is.

Esetleg ez összefüggésben kéne legyen a motor elhasználódottsági fokáwal, azaz a túlsok kartegáz esetén mindig elõ kéne, h forduljon ez hidegben?

Apropó, hideg, wagy már meleg motornál fordult elõ Nálad a jelenség?


[i](Módosította madogery 2010.12.18. 20:26-kor)[/i]