Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3158  Spityu 2011-01-05 09:34:17  Előzmény:Őry Gábor: 71773

Attól függ hogyan korrigálod az említett két mérettel! Tegyük fel, hogy annyival rövidebb a hajtókar, mint amennyivel le van ültetve vagy annyival feljebb kerül a csapszeg a dugattyúban. Mindkét esetben nagyjából "eredeti marad".

Viszont változik:
- dugattyúcsapszeg eltolással: a dugattyú súlypontja lefelé tolódik (elõnyösen),
- hajtókar rövidítéssel: dugattyú sebesség/gyorsulás megváltozik (hátrányosan), hengerfal és hajtókarcsapágy terhelés szintúgy. A nyitvatartási idõk is lerövidülnek. Ami elõnyös, az a rövidebb hajtókarból adódó alternáló tömeg csökkenése. De ez nem sok, mert a hajtókar kb. kétharmadban alternáló, egyharmadban lendítõ tömeg.

3157 Őry Gábor 2011-01-05 09:13:54  Előzmény: Spityu: 71772

Az ültetésnek mi értelme lenne? Ellenkezõ irányba tolja a vezérlést, mint kéne.

3156  Spityu 2011-01-05 07:35:59  Előzmény:Őry Gábor: 71771

Ha jobban megnézzük, furcsa közbetét van a hengerfej és a henger között. Alapterülete szerintem nagyobb, mint a gyári hengerfej felfekvõ felülete. Talán betétes lehet, vagy fel van hegesztve?
Érdekes még a hengertalp is, mintha nem lenne, de nem látom, hogy lenne a blokk és a henger között valamiféle dobogó. Olyan, mintha le lenne ültetve a henger kb. másfél centivel. Talán rövidebb hajtókart használtak? Vagy felfelé eltolt csapszeges dugattyút?
Az ékszíjtárcsát pedig ahogy nézem alumíniumból van.
[i](Módosította Spityu 2011.01.05. 08:40-kor)[/i]

3155 Őry Gábor 2011-01-05 07:19:36  Előzmény: Spityu: 71768

Ráadásul kap egy kis torlónyomást a karbi... Szerintem sincs rajt generátor, mert üres az ékszíjtárcsa.
[i](Módosította orygabor 2011.01.05. 08:20-kor)[/i]

3154 jocking . 2011-01-04 23:12:58  Előzmény:révai ákos: 71769

Nem hiszem, hogy a nyomással tényleg baj lenne, mivel az ilyen hiba nem 1 nap alatt jön elõ, mint ahogy nálam. Ráadásul tényleg annyira minimális fordulatszám növekedés hatására is elaludt a visszajelzõ, hogy pl. a gázpedálhoz nem is nyúltam, hanem csak lekapcsoltam a világítást (az meg azért nem jár túl nagy fordulatszám növekedéssel).

3153 révai ákos 2011-01-04 23:03:50  Előzmény:jocking .: 71767

Szia

Ha szerencséd van akkor tényleg csak a gomba adta meg magát. Ellenben ha nem, akkor valószínû már eléggé elkoptak a csapágyak és így alapjáraton már nincs meg a "kellõ" olajnyomás. Azért mert csökken a nyomás még nem törvényszerû, hogy a hidrotõkék is vadul csattogjanak, ha mégis akkor viszont már nagyon nagy a baj.

Nekem a régi motornál volt ilyen, ha kicsit hajtottam a gépet akkor idõvel mindig kivillant a lámpa. (Ekkor olajnyomást mértük, bizony elég gyenge volt)Elõször sûrübb olajat tettem bele, az mondjuk ideig óráig jelentett valamit, de nyáron melegben visszajött a tünet. Aztán a vége felé már megesett, hogy meleg motor mellett alapjáraton is égett a lámpa, de amint elindultam, megszünt. (mint nálad)Így is el lehetett vele menni egy szezont, pörgetés nélkül, persze akkor már tudtam, hogy uj blokkom lesz, így nem érdekelt a javítás.

Mindenképpen a gombákkal kezd, vagy magával az olajpumpával, hátha annak a szívófelülete van tele trutyival,és nem tud annyit felvenni. Ha sem ez sem az, akkor könnyen esélyes egy generál.

3152  Spityu 2011-01-04 21:56:56

Egy pécsi hegyiversenyen készült kép... érdekes, mintha egy terelõlemez lenne jobbra, a homloklemeznek csak a kerete van meg, a ventilátor pedig hiányzik. A baloldali benzincsõ elég fixnek tûnik, szerintem tényleg így oldhatták meg a hûtést. Annyival kevesebbet dolgozik a motor. Generátort sem nagyon szokás tenni ezekre, de érdemes legalább kapcsolhatóvá alakítani a gerjesztést. Mondjuk a légellenállás nem tudom mennyire nõ így meg. Nyilván egy kicsit kiemelték a hátulját a motorháztetõnek. :)

[imgw]http://lh3.ggpht.com/_mPCdMdJftIE/SM9nLzWYFMI/AAAAAAAAAMA/WCTCIMzHa9k/Scannen0059.jpg[/imgw]

3151 jocking . 2011-01-04 20:26:59

Lenne egy kis olajjal kapcsolatos téma.
Az a problémám, hogy ha a motor fordulata visszaesik alapjáratra, akkor pár másodperc múlva felgyullad az olajnyomáslámpa. Menet közben nem, csak alapjáraton, de ott is rögtön elalszik, ha csak egy kicsit is pöccintek a gázpedálon, tehát az alapjárat szerintem még 50f/perccel sem nõ, mégis elalszik. Szerintem csak vaklárma ez a felvillanás, mert ha az olajnyomás ténylegesen leesne, azt minimum a hidrotõkék hangján is hallani lehetne. Én arra tippelek, hogy az olajgombák mentek el tönkre. Valakinek van hasonló tapasztalata?

3150 Marton Tamás 2011-01-04 20:16:45

Még mindig kartercsõ téma.

Gyárilag a kartercsõnek a szívócsonkba vezetõ részében gyárilag van egy kis fém gyûrû ami a biztos bilincses lefogatást garantálja. Tudna nekem valaki arról egy pontos méretet adni? Mert így elég tré, nem lehet normálisan a kartercsövet összehúzni, mert megrogyik, és könnyen kicsúszik, meg persze a belsõ átmérõ is kisebb lesz.

Vagy ha van valakinek elfekvõben, és elküldené, azt nagyon megköszönném.
De a méret is elég lenne, akkor tudnék venni hasonló csövet, és méretre szabnám.

3149 Fejer Hunor 2011-01-03 17:50:39  Előzmény:Lizák Péter: 71764

Akkor Tibke, teged kérdezlek!:)

3148 Lizák Péter 2011-01-03 06:25:08  Előzmény:Fejer Hunor: 71762

Ellátnak a többiek tanácsokkal, de szerintem Tibke-t kérdezd meg ezügyben...

3147 Kleibán Tommy 2011-01-03 06:03:38  Előzmény: Bandi: 71761

Okés gondoltam és köszi az infot:)

3146 Fejer Hunor 2011-01-02 20:17:30

Nekifogtam már egy idelye infókat gyüjtögetni az 1.1es trabim szteroidozásához, és most eljött az ideje, hogy igazi hozzáértõket kérdezzek. Most az autó mechanikailag 99%ban eredeti.
Elõször is egy ötös váltot szeretnék beleszabni, de úgy, hogy minél kevésbé legyen szembetünõbb (tudjuk miért). Másodsorban egy erõssebb motor is ráférne, vagy a szokásos 1.3as Wartburg motor, vagy egy 1.6os Golf3as motor. Az utobbival van egy pár kétségem: külsöre mennyire lehet vissza alakitani az eredetire, mennyire nehéz a felfogás átalakítása (az eredi motor egy ponton van rögzítve a bölcsöhöz, míg az 1.6osról nem tudom hány ponton van). A kipufogó rendszer csak a motorhoz lesz frissitve, mert nem szeretem az eget-földet rengetõ sport rendszereket, max egy sport leömlõ. Esetleg egy szervóféket szeretnék rá, attól függöen, hogy mennyire bonyolult a beszerelése.
Ezekhez az átalakításokhoz kérnék kifejtett, részletes, és minél információ dusabb tanácsokat.:)
Elõrre is köszönöm a tanácsokat, véleményeket.

3145  Bandi 2010-12-31 14:48:24  Előzmény:Kleibán Tommy: 71759

3L 15W40, olajszûrõ,levegõszûrõ!!
Ezt a hármat együtt szokás cserélni!!!

3144 jocking . 2010-12-31 11:34:37  Előzmény:Kleibán Tommy: 71759

Az olajcsere sohasem árt a motornak, legfeljebb akkor, ha nem a belevaló olaj van beletéve. Kb. 3 liter megy bele, ha veszel egy 4 literes kiszerelést, az bõven elég, egyébként meg olyan 100%-osan pontos mennyiség nincs, annyi az egész, hogy a nívópálcán a max jel alatt legyen a szint. Szerintem 15W40-et vegyél bele, úgy kisebb az esélye, hogy kitalál az olaj a motorból ha valahol tömítetlenség van. (Olajcserekor erõsen ajánlott olajszûrõt is cserélni.)

3143 Kleibán Tommy 2010-12-31 10:01:19  Előzmény:Marton Tamás: 71758

ÉS végül is ha tavasszal vagy nyáron olajcserét csinálok azzal nem ártok akkor a mocinak.
Mennyi olaj megy bele?? 3liter vagy több??
Bocsi a sok kérdésért de nekem nem volt még ilyen trabim csak kispokom mióta élek aztán most információkat gyujtök:)

3142 Marton Tamás 2010-12-30 21:54:56  Előzmény: Spityu: 71757

Nekem jó a szimmering, de semmit nem ér, mert a szelepfedél alól hajlamos folydogálni. 10 Trabinál, vagy waresznál legalább 8-nál így van, hála a nagyon jól megtervezett 3 pontos szelepdekni lefogatásnak, meg a pontosan utángyártott fedéltömítéseknek. Eddig egyszer sikerült elérnem, hogy legalább fél évig nem folyt sehonnan. De volt már rá példa, hogy csak a szimmering engedte. Nem szabad Trabihoz kérni, VW-ét kell kérni bele, a külsõ átmérõje picit nagyobb, szorosabban beül a helyére. Persze tulajdonképpen ez gyártó függõ, márkásabbat kell bele venni az a lényeg.

3141  Spityu 2010-12-30 18:01:44  Előzmény:Marton Tamás: 71756

Ha jók a szimmeringek (meg talán amúgy is), akkor nyugodtan mehet bele a 10-es.

3140 Marton Tamás 2010-12-30 16:47:04  Előzmény:Kleibán Tommy: 71755

Valaki a 10-re, valaki a 15-re esküszik. Amúgy mind2 jó bele, gyárilag 15 van elõírva. Annyi, hogy hidegben a 10-et könnyebben felveszi az olajpumpa, meg félszintetikus, nem teljesen ásványi, elvileg nem kokszolja annyira a motort.
[i](Módosította PAtr0n 2010.12.30. 17:48-kor)[/i]

3139 Kleibán Tommy 2010-12-30 12:10:37  Előzmény:Marton Tamás: 71754

Köszi a gyors választ.

Még olyat tudna valaki mondani hogy 15w40 vagy 10w40-en kell a motorba a 4t-nél?

3138 Marton Tamás 2010-12-30 11:17:15  Előzmény:Kleibán Tommy: 71753

Általában a forgórész kommutátora szokott bemaródni a kosztól, ott nem jól érintkezik a szénkefével, ami ettõl megég azon a ponton, ahol ezúttal már csak csak szikrát kap. Ettõl persze nem egyenletes a kommutátor egész felületén leadott áram, ezáltal a fesz is ingadozik, ettõl villog a lámpa. A fesszabályzó is képes ilyesmire, de az ritkább.
Fel kell szabályoztatni a kommutátort, és zsír új kefékkel összerakni.

3137 Kleibán Tommy 2010-12-30 10:13:26

segítsetek légyszíves:)

4T trabim van ugyebár és alapjáraton meg menet közben pislákolnak a lámpák meg a mûszerfal világítás is.

Mitöl lehet?? Kezd meghalni a generátor?

3136 Oláh Zoltán 2010-12-30 08:53:29

Helló! megtudná nekem valaki mondani hogy 4T Wartburg hoz még milyen önindító passzol? Nagy szükségem volna egyre,de nem találok sehol.Ha valaki tud segíteni azt megköszönöm.
Üdv.: zolee

3135 Muczán Gábor 2010-12-30 08:47:44

Sziasztok,

köszönöm mindenkinek az egész éves "jelenlétet"!

A Webmájsztrónak Prokee-nak a háttérben zajló fenntartást. A topic moderátoroknak az önkéntes munkát, a topiclakóknak az éves közösségépítõ és igen fegyelmezett mederben zajló hozzászólásokat. Köszönöm az elnökségi tagok munkáját, és mindenkinek köszönök mindenféle segítséget amit az évben nyújtott a Klubnak.

Honlapunk fóruma igen baráti, családias jelleget öltött. A tagok Törzslakóként használva a topicokat biztosítják szinte a moderációt. Törekvésünk hogy ilyen hangulat alakuljon ki, a jelenlegi használók által megvalósult.

Idén még remélem találkozunk a Szilveszteri Felvonuláson, 31-én délelõtt 10.00 órakor a Közlekedési Múzeum parkolójában.
A felvonulás 11.00 körül indul. Az útvonal még "flexibilis", mivel a Rákóczi útra nem tudunk a Dózsa György-Thököly útra eljutni, a keletinél zajló lezárás miatt. Ezért reggel lejárom az Andrássy utat, és ha a szilveszteri buli elõkészületei miatt még délelõtt nincs lezárva, akkor ott megyünk.
Tehát ha az Andrássy út szabad, akkor arra megyünk. Az, hogy a Múzeumból éppen az aktuális lezárások, forgalmi rend módosítások miatt hogy hajtunk ki, szintén le kell még járnom este. A sok balra kanyarodás miatt negyon szétszakad a sor, és sokan reménytelenül lemaradnak. (Sajnos rendõri biztosított felvonulást nem enged már a BRFK egy jó pár éve. Amikor engedett, akkor is milliós összegért, de legalább rosszul teljesítettek.)
Az Andrássy útra ha kiér majd a sor eleje, kb a Kodály Körönd elõtt jobbra félrehúzódva az eleje (már aki elöl lesz) álljon majd félre egy 10 percre, hogy utolérje a sort a parkolóból kikászálódó utolsó kocsi is. Az Andrássy úton végigmegyünk (végig mennénk:-) ) és a balra haladunk a Múzeum kõrúton, majd jobbra a Rákócsi út-Erzsébet hídon át,(az Erzsébet Hídon szintén egy pár perces összevárást kéne csinálni, mint tavaly, amíg a Yard el nem paterol minket onnan) irány a Lánchíd felé, de többek kérésére, mint mindíg az Attila úton, az Alagúton keresztül. Majd Lánchíd, és az Andrássyn vissza a Hõsök tere felé. Kérjük hogy segítsetek azoknak, akik nem nagyon imerik a várost. Tavaly sokan kétségbeesetten hívtak mert nem tudták melyik az Andrássy út pl. Ilyen is van, segíteni kell! Akik menet közben lépnek ki a felvonulásból, és mennek haza, azok vigyázzanak hogy az utánuk közlekedõ gyanútlan klubtársat ne húzzák el magukkal. Valahogy értesítsék õket, hogy "mi hazamegyünk, ne utánunk gyere". Tavaly elõtt egy jókedvú csapatot "kihúzott" véletlenül egy a Hegyalja úton az M7-es felé haza távozó tag. Ezekre nehezen tudunk reagálni menet közben, hiába hívnak kétségbeesetten, igen nehéz ennyi feladat közepette az ilyen helyzetbe került embereket visszanavigálni. Szóval minden résztvevõ, különösen a jó helyismerettel rendelkezõ tagok segítségét, és KÖZREMÛKÖDÉSÉT!!! is kérem, mert ezt a feladatot lehetetlen jól megoldani pár (egy) embernek! Valakit majd kérek hogy álljon a sor elejére, mert én szokás szerint nem a sorban, hanem összevissza megyek, pörgök mint a félig lecsapott légy az aszfalton:-) és próbálom lerendezni a felmerült kérdéseket, no meg büszkén lesni csapatunkat! Köszi.

MG
[i](Módosította TWK-001 2010.12.30. 09:58-kor)[/i]

3134 Kovács István 2010-12-29 19:26:38  Előzmény: Spityu: 71748

Hali

Fogaskoszorút hidegen is le lehet venni pajszerral esetleg kalapáccsal is leugrik a lendkerékrõl, ha felmelegited kicsit persze még könyebben lejön.
Visszahelyezésnél csak felhevítve fog felmenni.....

3133 Marton Tamás 2010-12-29 18:38:32  Előzmény:Busa Attila József: 71743

2db 1soros sima golyóscsapágy megy oda (de asszem elõre is), meg 2db szimering.
A szimeringet értelemszerûen nem nagy kunszt cserélni, a csapágyakhoz viszont nem árt lehúzó. Ha jól emlékszem úgy van mint a trabinál, az egyik csapágy a kerék felé jön ki, a másik meg befelé a kocsi alja felé. Tehát nem bírod egy oldalról kivenni õket. Mi lehúzó nélkül úgy szoktuk a Trabinál cserélni, hogy ami a kocsi alja felé esik ki azt kiütjük nagy csavarhúzóval körbe-körbe kocogtatva, az ami meg felénk, azaz a kerék felé esik ki, arra meg van célszerszám:
Egy hosszú menetes száron van egy nagy súly, ami egy ütközõnek csapódik amikor megrántjuk. Persze elõtte a csapágyon át kell dudni a menetes szárat, és akkora alátéteket kell erõsíteni rá, amik fel tudnak feküdni a csapágy felületére. Ezzel a célszerszámmal ki lehet rángatni a csapágyat a helyérõl.

Egyenlõre ennyi jutott eszembe a dologról. Remélem segít.

3132  Spityu 2010-12-29 15:31:28  Előzmény:Gyapjas Gergely: 71747

Hááát... én se szomszédjózsibácsihoz terveztem elvinni (nem is tudok ilyet), hanem fék és kuplung ferrodolozó mûhelybe, ott vállalnak szabályozást is azt hiszem. Majd megérdeklõdöm. Csak mondom elõbb itt megkérdezem, mert sajnos különféle dolgoknál már jártam úgy, hogy "persze tudjuk vállalni.... jahogy Trabant?! aztat sajnos nem".

A fogaskoszorú levétele egyeneltes kalapálással, esetleg huzatással történik, vagy muszáj melegíteni?

3131 Gyapjas Gergely 2010-12-29 14:50:09  Előzmény: Spityu: 71746

Én nem egyszerû esztergályoshoz vittem hanem olyanhoz akinek komplett gépmûhelye van és régóta ezzel foglalkozik. Amúgy nekem úgy fogta be hogy levettük a fogaskoszorrút és ott fogta be valahogy. De ha nem bízol benne akkor küld el utána centírozni, bár akkor a fõtengelyre kéne szerelni ékszíjtárcsával és kuplunggal együtt.;)

3130  Spityu 2010-12-29 08:58:49  Előzmény:Gyapjas Gergely: 71745

Köszi!

Erre, a felfogató rész esztergálására én is gondoltam, de bevallom nem a szintkülönbség meghagyása miatt, jó hogy figyelmeztettél!
Így viszont garantálható, hogy párhuzamos lesz a nyomólap és a lendkerék.

A kuplungtárcsa nem fog gondot okozni, a '84-esemben még ugyebár a sima szegecses van, lesz.

Már csak azt kell belõni, hogy maga az esztergált felület is merõleges legyen a fõtengely vonalára, ne 8-as alakban járjon. Ezt simán megoldja egy esztergályos, vagy vigyek neki egy rossz fõtengelysonkát a kúpos felfogatás miatt?

3129 Gyapjas Gergely 2010-12-29 08:43:00  Előzmény: Spityu: 71741

Spityu!

Amikor felújított motort rakok össze akkor mindig fel szoktam esztergályossal szabályoztatni. Annyi a trükkje hogy amennyit elszed a nyomfelületnél, ugyanannyit kell leszedni ahova felcsavarozod a szerkezetet. Összerakásnál arra figyelj,hogy vastag közepû rugós tárcsa már beleérhet a lendkerékbe ha sokat kellett leszedni belõle.;)

3128  Bandi 2010-12-28 04:55:22  Előzmény:Busa Attila József: 71743

Így van,wareszon nem cseréltem még!!

3127 Busa Attila József 2010-12-27 23:10:26  Előzmény: Bandi: 71742

köszi. akkor azt sem tudod mennyire nehéz kicserélni, igaz?

3126  Bandi 2010-12-27 17:09:24  Előzmény:Busa Attila József: 71740

Azt nem tudom hogy a waresznál hogy van, a trabinál csapágy meg szimering!!

3125  Spityu 2010-12-27 13:50:52

Érdeklõdnék, hogy 2T Trabi lendkerék felszabályoztatásban van-e valakinek tapasztalata? Kb. mennyiért csinálnak ilyet? Hallottam, hogy van akinek teljesen rossz lett, nyilván a felület nem lett teljesen párhuzamos a kuplungtárcsával, emiatt mindig megcsúszott... esetleg érdekelne gyári új szimmeringes. :)

3124 Busa Attila József 2010-12-27 07:46:07  Előzmény: Bandi: 71739

Köszi, és ilyenkor csak a csapágyat kell cserélni, vagy vegyek még valamit hozzá?

3123  Bandi 2010-12-27 04:46:16  Előzmény:Busa Attila József: 71738

Szia!

Kerékcsapágyat itt találsz,hívd fel õket ez Pesten van, de azt hogy hogyan cseréld ki azt nem tudom megmondani nem láttam még waresz hátsó futómûvet bontva!!

Autósbolt: http://www.baro-ker.hu/index.php?cPath=30_70&sort=2a&page=5

3122 Busa Attila József 2010-12-26 21:23:46

Sziasztok!
Sajnos azért zavarlak megint titeket, mert nem érkezett válasz, segítség a múltkor megemlített problémámra és nem nagyon ismerek nálatok hozzáértõbb embert. Szóval a kórisme annyi, hogy a kocsikám megkapta a vadonat új téli gumikat és a jobb hátsó kerekem felõl elkezdett 40km/h-nál a kerekem vag-vag-vag-ot hallatni egészen 50-ig, aztán csend. Kiszálltam és megmozgattam a kerekeket csapágyhibára gyanakodva és meg is találtam a hibát. Véleményem szerint tehát a jobb hátsó kerekem kerékcsapágyas, vagy kerékcsapágyas lesz. Sajnos nem tudom, hogy milyen kell hozzá, nem tudom hol vegyem meg, meg azt sem, hogy hogyan cseréljem ki. Csak annyit tudok, hogy a két ünnep között meg kell csinálnom ezt a járgányt, mert utána használatba lesz véve rendesen. Nagyon várom a segítséget!
Köszönök szépen minden segítséget!
Üdv: Atesz.[justify][/justify]

3121  Spityu 2010-12-25 21:01:31

A kartergázbödön elég vastag, ha csak a mosás idejére éri nitró, szerintem nem lesz gond. Hosszú távon vagy eloldja, vagy ridegíti és töredezni fog, mint a nem benzinálló benzincsõ. :) Vagy nem bántja.

Jómúltkor egy plexiteknõben kromofágoztam valamit, szépen nyálkásra oldotta az alját, gyorsan át kellett öntenem. :P

Amúgy a kérdéses alkatrész mosására nátrium-hidroxidot (pasztillás vagy hidegzsíroldó) vagy trisót javasolnék közepesen forró vízben. Nyugodtan bele lehet áztatni a bödönt, nem lesz semmi baja.
Ezekkel a lúgokkal akár langyos vízben is ki lehet mosni, bár nem hinném, hogy 70-80-90 fok megártana a dobozkának.

Ha nincs kéznél ilyen szer, akkor jó lehet a benzin, gázolaj, brigó valamelyike.

Végsõ esetben nitró.

3120   2010-12-25 20:55:44  Előzmény:Marton Tamás: 71735

jó jó, tudom, több mint 10ezer féle mûanyag létezik, de nem hiszem, hogy a nitró írtó gyorsan szétmarna egy iylen cuccot. ez iylen mûszaki megérzés :'DD ki kell próbálni, nitrós ronggyal meg kell dörzsölgetni azt a dobozkát, és kiderül hogy oldja é vagy sem.

3119 Marton Tamás 2010-12-25 20:32:39  Előzmény: : 71734

Azért mûanyagból rengetegféle van ám! Honnan tudod, hogy pont azt a fajta mûanyagot nem oldja a hígító, amirõl éppen szó van? Persze hogy a tárolására használtat nem bántja. :)
[url]http://hu.wikipedia.org/wiki/Kateg%C3%B3ria:M%C5%B1anyagok[/url]

Bajusz79:
Szóval ilyen spirálszerû izé van benne. Na akkor az nekem már széttört. Mert szerintem nem lenne szabad átlátni rajta amikor ki van dzsuvázva. Szerintem szerzek egy origi állapotút minél hamarabb.
Mellesleg én benzinnel, meg brigivel mostam ki.
Amúgy tetszenek a képek! ;)

3118   2010-12-25 18:25:57  Előzmény:jocking .: 71733

abban az esetben tartósan volt tárolva a mûanyagban a nitro, viszont most egy gyors nitrós öblögetés lehet nem oldaná akkor se szét azt az alkatrészt, ha az anyagát egyébként oldaná a hígító.

3117 jocking . 2010-12-25 18:09:44  Előzmény: : 71732

Igen, a próba a lényeg. Én is tartottam már higítót festés közben régi törött hátsólámpabúrában egészen addig, amíg át nem szaladt rajta.

3116   2010-12-25 18:06:44  Előzmény:jocking .: 71731

jó de akkor is mûanyag. amúgy nem hiszem hogy bántaná, nitrós ronggyal meg kell törölgetni azt a valamit, és kiderül hogy oldja, vagy sem. de sztem nem fogja.

3115 jocking . 2010-12-25 18:02:36  Előzmény: : 71730

A flakon még lehet vegyszerálló... :evil:

3114   2010-12-25 17:56:14  Előzmény:jocking .: 71729

miben is van tárolva? :D

3113 jocking . 2010-12-25 17:24:12  Előzmény: : 71728

Az nem bántja a mûanyagot?

3112   2010-12-25 17:17:35  Előzmény:Szabó Gábor: 71726

ha olajos cuccok lehetnek benne, akkor nitrohígító szerintem simán kitakarítja.

Más: Elvittem szerelõhöz a kocsit, és megcsinálta. volt baja az elektromos rendszernek, a karbi nagyon tele volt kosszal, rossz volt a gyújtásszög, fordítva volt rajta az elosztófedél, a fékpofák elkoptak, a kézifék bajos volt. azért ez így elég szép :O de mostmár tényleg nagyon jó a tütü.

Kellemes Karácsonyt!
[i](Módosította Jurij 2010.12.25. 18:24-kor)[/i]

3111 Busa Attila József 2010-12-25 13:09:08

Sziasztok!
Sajnos ma eljutottam arra a szintre,hogy a jobb hatso kerekcaspagyam az unnepekre valo tisztelettel elkezdett kotyogni, tehat cserere szorul. Vasarlasi es szerelesi tanacsokat szeretnek kerni. A ket unnep kozott meg kene csinalnom, szoval surgos lenne! Tovabbi kellemes unnepeket kivanok mindenkinek!
Udv:Atesz.

3110 Szabó Gábor 2010-12-25 10:34:26  Előzmény:Marton Tamás: 71717

Annak csak környezetvédelmi szerepe van, az égést nem igazán segíti az olajos vízgõz.
Szétvágtam egy ilyen mûanyag hengert, belseje csigaházra hasonlít. Szerintemm arról szól, hogy csak gáznemû anyag menjen utánna a karbi felé. Jó lenne tudni, mi oldja rendesen a benne lerakódó cuccot.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101225/20101224_002__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/101225/20101224_003__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3109 Varga József 2010-12-22 17:37:28  Előzmény:jocking .: 71724

Üdv! jocking.

A kartergáz elvezetõ csöveit ma ellenõriztem,de nem tapasztaltam sérülést,szakadást. LEHET,hogy dugulás volt. CSAK találgatok. MA szinte mindent megnéztem,még a vezérmûszíj burkolatot is leszedtem,hisz ott is olajos volt. Az
észrevételem az,hogy az olaj nagyobb mennyisége a porlasztó felétõl,lefelé haladva
szinte,majdnem körbe a blokkon volt. De mégis a földön lévõ folt jobb oldalt volt. És mikor elindultam,folyt kisebb,nagyobb csöppekben. LEGALÁBBIS a garázsból kiállva. ÉS TRUTYIS VOLT A FÖLDÖN LÉVÕ olaj. Ma ügyködtem,kimostam,friss olaj,szûrõ,letisztítva minden. :) aztán próba. pöci-röfi, a gép indult kicsit ciripelt,aztán a menet közben abbahagyta. UTÁNA control,idáig panaszmentes. :)persze,most duplán odafigyelek majd.