Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3206 Varga Tibor 2011-01-20 10:48:54  Előzmény:Fejer Hunor: 71810

Szia!
5- ös váltónak támpontnak most is csak a cikket tudom javasolni, motorátépítésnél az 1.6-is is lényegében a gyárival megegyezõ kinézetû, annyi hogy magasabb a blokk 2 centivel.
Elõre halál egyszerû a bakját megcsinálni, ami elégséges is lehet, de ha nagyon biztosra szeretnél menni, akkor hátra is ki lehet kötni a motort, a golfban amúgy csak hátul van rögzítve a motor.
Az 1.6-ra rámegy az eredeti Trabant-Wartburg karburátor, így azzal se kell veszõdni, ami fontos, hogy kell az 1.6 önindítõja, de ha 5-ös váltót szeretnél ,akkor ahhoz amúgy is másik kellene.
Szervoféket se túl bonyolult, kicsit kalapálni kell a doblemezen ugyan hogy elférjen, valamint egy tartókonzolt kell hegeszteni neki, képeket elég sokat találni a neten róla, több félét is, rajtad áll melyik szimpatikus, valamint ki kell cserélni a fékcsöveket hosszabbra. Nem is túl drága dolog, 10 ezerbõl megvan, ha te csinálod a közdarabot hozzá.

3205  Spityu 2011-01-20 09:52:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 71820

Igen, ezért lenne letörölve. Tapasztalatom szerint a "porszáraz" amúgy szilikonnal lekent felületre lehetetlen ragasztani, mert ugyebár nagyon vékony rétegben, de még ott van a szilikon. Viszont a port már nem fogja meg.

Arra lennék kíváncsi vagyon kémiailag bántja-e a fényezést a szilikon...

mondjuk most eszembe jutottak a vax-ok, a velük kezelt fényezés elég jól takarítható pár hónapig.

3204 Csády Szabolcs 2011-01-20 09:48:18  Előzmény: Spityu: 71819

Szilikont nem ajánlanám, mivel az összes port összegyûjtené, és az eltávolítása igen macerás.

3203  Spityu 2011-01-20 09:38:19  Előzmény:jocking .: 71818

Abszolút nem biztos, de talán a behúzótekercs hibázik. A második tünetbõl gondolom, amikor behúz félig és forgat is. Elméletileg csak végállásban szabadna zárulnia a nagyamperos körnek. Elõször talán próbáld meg kicserélni a behúzót egy másikra, ha megoldja, akkor "örömbodottá". Ha nem akkor az önindítócsere mindenképpen segít...
Mindenekelõtt ellenõrizd, hogy a mozgatóvilla csapszeg nem esett-e ki az önindítóházból, akkor is hasonlóak lennének a tünetek.

[b]Más:[/b]
Bogáreltávolítás homloklemezrõl, motorháztetõrõl stb. Kinek van ötlete erre a témakörre vonatkozóan? Kátrányoldó? Adalékos mosószer? Mindenképpen festékbarát megoldás kellene. Esetleg mosás után átkenni az említett elemeket (tessékkapaszkodni :D) szilikonnal? Persze nagyon vékonyan, többször letörölve ruhával.

3202 jocking . 2011-01-19 23:01:37

Sürgõs tanács kellene önindító ügyben.
A helyzet a következõ:
Reggel kimegyek, reggeli hidegben elsõ indítás... lenne, ha mûködne az önindító. Nincs se egy kattanás se egy nyekkenés, semmi életjelet nem ad. Aztán kalapálom kicsit egy nagyobb vasdarabbal, ezután már hajlandó üresben tekerni (vagyis a lendkerék fogaskoszorúját nem éri el). Párszor megtekertetem így üresen, amikor végre hajlandó elérni a fogaskoszorút és elindítani a motort. A probléma csak elsõ indításnál áll fenn, vagyis ha megyek 20 km-t és otthagyom a kocsit a parkolóban egy fél napra, akkor már pöcc-röff, semmi gond. Csak a nap elsõ indításával sz*pat. Ötlet?

3201 Karner Miklós 2011-01-19 21:49:40

Sziasztok,

segítséget kérnék:

Van-e valakinek eladó szürke vízlehúzó gumija (1 pár)? Továbbá szívesen vennék hátsó laprugóköteget is...és ami még szintén jól jönne: Trabant sportkormány (régi, fém, csak a karimája van bevonva)...már épül az 1978-as replika raligép, és ezek még hiányoznak hozzá.

köszönöm,

Karner Miki

3200 Czuczor István 2011-01-18 18:32:48

Köszönöm a segítségeteket!
Tsabinak még annyit,hogy ez az autó 6voltos lesz amíg én élek!:)
Várom a kapcsolási rajzot! Köszönöm szépen!

3199 Támba Csaba 2011-01-18 14:22:59  Előzmény: Spityu: 71814

Ha napi használatú kocsiról van szó, akkor a használhatóság, üzembiztonság miatt célszerûbb lépés.

És ha esetleg veterán korúvá érik a paripa nyom nélkül vissza lehet alakítani a rendszert. Csak el kell szépen dobozolni a 6 V-os alkatrészeket :)

3198  Spityu 2011-01-18 13:21:43  Előzmény:Támba Csaba: 71813

[i]"De nem lenne jobb átalakítani az autót 12V-ra?"[/i]

Nem gondoltam volna, hogy valaha is olvashatok ilyen mondatot valamely hozzászólásodban. Mentségedre legyen a topic címe. :)

3197 Támba Csaba 2011-01-18 12:57:43  Előzmény:Czuczor István: 71811

Van kapcsolási rajzom hozzá. De csak hétvégén leszek otthon.
Majd beszkennelem neked.

De nem lenne jobb átalakítani az autót 12V-ra?

3196 Léber Balázs 2011-01-18 08:44:37  Előzmény:Czuczor István: 71811

Szia!

Elvileg át lehet variálni a gyárit is. De jobban jársz ha ugyanezt a kérdést felteszed egy MZ-s fórumon. Ott majd megmondják a tutit, vagy legalábbis többen vannak aki épített már ilyet. Legjobb megoldásként a jeladó maradhat a gyári, 1-2 ellenállást kell csak benne cserélni. Tervbe van véve nálam is, de eddig kipróbált 6V-os megoldást csak olyat láttam aminél a Trabi gyári volt átépítve. Ezt utánépíteni meg nem érdemes, sokkal jobb félvezetõk is vannak már ugyanezért a pénzért. De egyelõre én is még csak az anyaggyûjtésnél járok. Különben a feltett kérdésre válaszolva elsõként végy kezedbe egy csavarhúzót, aztán ... :-)
[i](Módosította leberbali 2011.01.18. 09:49-kor)[/i]

3195 Czuczor István 2011-01-18 07:45:40

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segíteni abban,hogy 6voltos Trabimba hogyan tudnék elektronikus gyújtást beépíteni???
Segítséget elõre is köszönöm!

3194 Fejer Hunor 2011-01-16 23:22:19

Tibke, mivel te voltál ajánlva lennél olyan szives hozzászolni egy pár mondatban egy elözõ hozzászolásomhoz? Akárki vélemenyét szivesen fogadom!

UI. Itt a kérdesem még egyszer, az egyszerûség kedvéért:

3146. hozzászólás - Beküldve: 2011.01.02. 21:17 -

Nekifogtam már egy idelye infókat gyüjtögetni az 1.1es trabim szteroidozásához, és most eljött az ideje, hogy igazi hozzáértõket kérdezzek. Most az autó mechanikailag 99%ban eredeti.
Elõször is egy ötös váltot szeretnék beleszabni, de úgy, hogy minél kevésbé legyen szembetünõbb (tudjuk miért). Másodsorban egy erõssebb motor is ráférne, vagy a szokásos 1.3as Wartburg motor, vagy egy 1.6os Golf3as motor. Az utobbival van egy pár kétségem: külsöre mennyire lehet vissza alakitani az eredetire, mennyire nehéz a felfogás átalakítása (az eredi motor egy ponton van rögzítve a bölcsöhöz, míg az 1.6osról nem tudom hány ponton van). A kipufogó rendszer csak a motorhoz lesz frissitve, mert nem szeretem az eget-földet rengetõ sport rendszereket, max egy sport leömlõ. Esetleg egy szervóféket szeretnék rá, attól függöen, hogy mennyire bonyolult a beszerelése.
Ezekhez az átalakításokhoz kérnék kifejtett, részletes, és minél információ dusabb tanácsokat.:)
Elõrre is köszönöm a tanácsokat, véleményeket.

3193 Varga Tibor 2011-01-16 22:10:26  Előzmény:Busa Attila József: 71804

Valóban erõsen kuplunggyanús, ha ennyire csúszik, nem hiszem hogy egy tárcsacsere megoldja a gondot. Tárcsán tudsz spórolni hogy egy jó állapotú tárcsára rakatsz úgy ferodolt, átlag 5 ezer ft-ért csinálnak ilyet. meg kell mellé egy bontott szerkezet.

3192 Busa Attila József 2011-01-16 12:21:23  Előzmény:jocking .: 71807

Nekem nem dobja ki a sebességet.

3191 jocking . 2011-01-16 12:00:42  Előzmény:Lizák Péter: 71806

Nekem a 2T csinálta egy idõben, hogy elõször csak a rükit, aztán szép lassan minden sebességet kidobált. Aztán egy váltócsere meg is oldotta a gondot... :p

3190 Lizák Péter 2011-01-16 11:51:37  Előzmény:Busa Attila József: 71802

Érdekes, mert nekem ugyanezt csinálja rükvercben... :D
Jó nem tolatva közlekedem :)

3189  Spityu 2011-01-16 07:31:10  Előzmény:Busa Attila József: 71804

Az ablakot elméletileg egy lecsavarozható lemezke takarja, észre fogod venni. Bár nekem is csak úgy mondták, eddig még nem nézegettem annyira. :) Az olajsártól én nem is látnám. :D
Költségvetést nem tudok mondani. Ha tényleg csak el van kopva a tárcsa, akkor 2-5 ezer forint jellemzõen.

3188 Busa Attila József 2011-01-16 06:51:38  Előzmény: Spityu: 71803

Köszi!
Ma megnézem, amit mondtál és arra kérlek, hogy küldj egy képet, hogy hol keressem ezt a kis ablakocskát és mit kell figyelnem majd. Na meg persze kéne valami infó, hogy mekkora költségvetésbõl fogom ezt megúszni, ha ma kiderül, hogy nyilvánvalóan kuplung.
Mindent köszönök Spityu!

3187  Spityu 2011-01-15 22:16:17  Előzmény:Busa Attila József: 71802

Szia!

Szerintem is kuplung. Próbáld meg azt, hogy mondjuk harmadikban gyorsítasz, és amikor "húz" rendesen a motor, akkor fékezd meg, és közben nyomd a gázt is padlóig. Aztán a féket is jobban. Szóval a kérdés, hogy meg tudod-e csúsztatni.

A "húz" alatt nem szétpörgetést értek, hanem kb. 2500-as fordulatot, amikor már él a motor az adott fokozatban.

De elég ha keresel egy emelkedõt, valószínûleg ott már 3-ban is elõjön.

Persze, ha megcsúszik így, ne folytasd, mert valószínûleg mag vannak számlálva a percei, órái, pontosabban inkább elindulásai a kuplungtárcsádnak.

Még annyi, hogy ellenõrizd a holtjátékot.

Amúgy van egy ablak a váltónál alul, ott meg lehet nézni a kuplungtárcsa vastagságát.
[i](Módosította Spityu 2011.01.15. 23:24-kor)[/i]

3186 Busa Attila József 2011-01-15 21:57:47

Sziasztok!

Megint egy slamasztikába keveredtem drága Hófehérkémmel kapcsolatban. Úgy látszik mostanában influenzás szegény, mert minden probléma elõveszi. Jelenleg az a betegség ütötte fel a fejét, hogy elsõ, második, harmadik sebességfokozatban csodálatosan mûködik a gépjármû és csupán eddig a negyedik fokozatban tapasztaltam a következõ hibajelenséget. Például a körforgalomból kifelé gyorsítva, mikor 60km/h-nál szúrok egy óvatos negyediket, akkor újabban az esetek nagy többségében az történik, hogy a motor felpörög 3000-4000 –es fordulatra és olyan, mintha üresbe vágná magát a kocsi. Ilyenkor mindig feljebb engedem a ménest ostorozó gázpedált és szépen, fokozatosan, kb. egy Ikarus tempójában felgyorsul az autó akár 140-150km/h-ra is. Egyéb sebességfokozatban idáig nem tapasztaltam ilyet. A kérdés az, hogy mihez nyúljak, szerintetek mi lehet a baj? Holnap megyek és letesztelem szerintem más fokozatokban is padlógázos gyorsításnál, de addig nem tudok többet mondani. Én kuplungra gyanakodom egyelõre. Sajnos se ismerõsöm, nincs, aki tudna segíteni, se pedig pénzem nincs jelenleg annyi, hogy szakszervizbe vigyem. Kérlek titeket, hogy légy szíves segítsetek a szorult helyzetemben.

Üdv: Atesz.
Hát ezt sosem vettem volna meg az tuti. Az ember azt sem tudja minek rakta be a Hondába. Én amikor beszéltem vele egy éve még Suzukit mondott, hogy abban volt. Meg 30 ezrekért árulta. A másik dolog: egyik sem 6/12V-os. Vagy ez vagy az. Más az AC, a fûtõmotor de még az izzító gyertya is attól függõen,hogy 6 vagy 12 V-ról üzemel...
Inkább gyûjtögess és vegyél egy original-t az e-bayon. Esetleg van itt egy kollégának eladó de az hiányos rendesen.

3184 Kiszter István Balázs 2011-01-15 18:44:01  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71788

Kösz a válaszokat benzinkályha ügyben. Lealkudtam egyet vaterán,de sajna nem lesz pénzem rá.
Ha valakit érdekel holnap jár le:

[url]http://www.vatera.hu/allofutes_6_12_voltos_1435081520.html[/url]




[i](Módosította mr120bpm 2011.01.15. 20:03-kor)[/i]

3183 jocking . 2011-01-14 09:58:02  Előzmény:Marton Tamás: 71780

Na, ma megint elõjött az olajnyomáslámpás problémám, úgyhogy volt egy kis fehér vezeték nyiszálás. Most úgy néz ki, jó.
De azt hiszem, rá is jöttem a probléma okára:
Nekem ugyebár 2T waresz kombimûszer van bent. De úgy oldottam meg a dolgokat, hogy a mûszerfal mögé be van kötve egy mûködõ 4T trabi kombimûszer pont emiatt az olajnyomás ellenõrzés miatt. A múltkor, gombacsere után járattam majdnem fél órát a gépet és nem volt gond, ma viszont megint gond volt egy 25 km-es út után. Aztán ráköttem, hogy szerintem az a gond, hogy próbáláskor nem fûtöttem, menet közben viszont igen. A kombimûszer pont a fûtés elé van bedugva, és szerintem úgy b@szódik el a dinamikus olajnyomás visszajelzés, ahogy fûtök és melegszik a mûszer.

3182 Csády Szabolcs 2011-01-13 20:06:11  Előzmény: Spityu: 71797

Elõre is kösz, hogy utánanézel. Nekem nem a kinézetével van problémám, hanem azzal, hogy ki van kopva, s nem marad magától fent, csak ha megnyomogatom a zsanérokat.

3181  Spityu 2011-01-13 19:51:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 71796

Van egy bolt, megnézem van-e még nekik gyári új. De ne aggódj, ha nem lesz. Szerintem én sem fogom beépíteni. Gyárilag pl. összeszerelten, kitámasztott állapotban van lefújva telibe a karosszériával és a csomagtér tetõvel együtt - színre.

A nyers amúgy sárgahorganyzott. Maró hatású folyadékban (igen, pl. foszforsav :P) történõ áztatás után higítóval leecsetelve, majd megtörölgetve mehet a galvánfürdõbe! Fillérekért megcsinálják. A gumiról elõtte még el kell távolítani a festéket, fényezéskor én kimaszkolnám. Kissé mondjuk tanácstalan vagyok: külön fényeztessem majd a fedelet és nyers maradjon a zsanér, vagy szereljem össze? Hmmm.... :) Fog ez még pár álmatlan éjszakát okozni.

3180 Csády Szabolcs 2011-01-13 19:38:13

Üdv!
Valaki nem tud egy helyet, ahol lehet új vagy felújított limuzin csomagtartó-zsanért venni? Ha valahogy otthon is fel lehet újítani, akkor azt is szívesen hallgatom.

3179 Korpai Tamás 2011-01-12 21:08:08  Előzmény: : 71793

Üdv!
Akkor ezek szerint használsz ilyen kályhát? Én is nemrég szereztem egyet, de nem nagyon mûködik. Álló helyzetben jó, de menet közben, vagy ha meglöködöm a kasztnit kialszik. Próbáltam sokmindent, arra jutottam hogy az égéstérben megáll a benzin és a mozgástól elalszik a láng. A gyári tankja és a pumpa nincs ugyan meg, egy másik pumpáról megy. A benzinmennyiség viszont nem lehet probléma, a felesleg visszafolyik. Meg tudnád esetleg mérni, hogy a levegõcsavar mennyire van becsavarva a kontraanyaától mérve? A levegõcsavar állítására szépen reagál, változik az égés, de mozgatásra mindenképp kialszik.

3178   2011-01-11 15:57:50  Előzmény:Őry Gábor: 71790

A piros tank elõtt lévõ "valami" a hõvédõ pajzs. Az nem tart semmit. A kályhát a kipufogó tartja.
Mivel ez állófûtés néven ismert dolog menet közben minek használnád? De természetesen lehet. A kályha egy komplett készlet: Kályha, benzintank, kipufogó és tartó konzol, befúvó ventilátor, és kapcsolótábla az utastérben, valamint hõvédõ pajzs a tank elé.A kipufogó a motortéren át a kaszni alá van bekötve oda termel. Az üzemanyagtank a menetirány szerinti jobb oldalon a sárvédõre van rögzítve az axiálventi elé. Errõl bõvebben [url=http://www.sirokko211.de.vu/]EZEN[/url] az oldalon találsz dolgokat. Kérdésed van bármi ezzel kapcsolatban kérdezz akár PM.

3176 Nagy Donát 2011-01-11 15:48:20  Előzmény:Őry Gábor: 71790

Igen, piros a benzintank, elõtte pedig egy konzol lehet, amire könnyebb felszerelni a fûtést.

3175   2011-01-11 15:23:09

Kolegabácsik!

Valaki tud nekem segíteni Trabant 4T gyújtás elosztó bekötési sorrendben? Kép mellékelve. SOS. Köszi.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/110111/gy_jt_s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/110111/gy_jt_s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
[i](Módosította mr120bpm 2011.01.11. 16:46-kor)[/i]

3174 Őry Gábor 2011-01-10 19:44:15  Előzmény:Nagy Donát: 71789

Az a piros a benzintartály? És elõtte az a szürke panelszerûség valami szigetelés? Vagy a piros is a fûtéshez tartozik?
[i](Módosította orygabor 2011.01.10. 20:46-kor)[/i]

3173 Nagy Donát 2011-01-10 16:12:01  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71788

Nekem egy képem van, hátha segítek vele.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/110110/benzinkalyha_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3172 Kiszter István Balázs 2011-01-10 09:20:40

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy tervben van egy benzinkályha beszerzés(trabiba való) és mivel nekem kombim van a motortérbe szeretném berakni. Akinek van így beszerelve leírhatná a tapasztalatait. Hova lehet kivezetni a kipuffgázát, lehet-e menet közben használni, utastérbõl lehet-e vezérelni, hova érdemes bekötni-felszerelni stb. Minden tapasztalat, tanács érdekel.Köszi!:cool:

3171 Hudák Zoltán 2011-01-09 08:32:21  Előzmény:révai ákos: 71786

Igazán nincs mit.

3170 révai ákos 2011-01-08 22:51:54  Előzmény:Hudák Zoltán: 71784

Hudee !

Kösz az infót, tanulságos volt újraolvasnom a cikket, régebben már egyszer olvastam, de totál elfeledkeztem a létezésérõl.

üdvözlettel Mykee

3169   2011-01-08 11:30:08

trabi 5. fokozat projecthez nem ártana egy M-n görbe sem. Jó lenne tudni a nyomatékot a fordulatszám függvényében ábrázolni, mert ez a váltó kiválasztásánál fontos szempont lenne.

3168 Hudák Zoltán 2011-01-08 08:36:50  Előzmény:révai ákos: 71783

Szia Mykee!

Bal oldalt a menük között van egy olyan fül hogy "Cikkek" arra klikk, ott találsz egy olyan fület hogy "javítás" és ott keres egy olyan címet, hogy "Négyütemû trabantba 5 fokozatú váltó" kiindulási alapnak nagyon jó, többi már pénztárca függõ :D

Üdv:Hudee

3167 révai ákos 2011-01-07 18:49:44

Sziasztok !

5 ös váltó projekt kapcsán kérdezném,hogy van-e valakinek tudomása arról, hogy milyen kódjelû váltók építhetõek be 1.1 es Trabiba, valamint hogy a különbõzõ kódú váltók mennyit forognak bizonyos sebességértéknél (pl. 60.90.100.130 stb.)

Régebben valahol láttam egy ilyen táblázatot a neten, ahol mindez fel volt sorolva, de most hiába kerestem. Ha valaki látott ilyet valahol jelezze legyen szíves.

köszönöm..

3166 révai ákos 2011-01-07 18:38:07  Előzmény:jocking .: 71776

Örülök, hogy a gombacserével rendezõdött a dolog, ez így jóval olcsóbb és gyorsabb is volt :)

3165 jocking . 2011-01-06 14:13:46  Előzmény:Marton Tamás: 71780

Az lesz, már lassan úgyis esedékes lesz az óracsere, mert 2T wareszé van benne, de a fogyasztásmérõ már ki van kötve, meg az üzemanyagszintjelzõben is meghót már egy LED.

3164 Marton Tamás 2011-01-06 13:05:43  Előzmény:jocking .: 71776

Akkor szerencséd volt! ;-) Nekem a gombacsere sosem oldotta meg a dolgot, max. ideig-óráig. Ha véletlenül nagyon hamar elõjön a probléma, gondolj arra amit írtam.

3163 Őry Gábor 2011-01-06 07:13:44  Előzmény: Spityu: 71774

Ha tömeget akarna csökkenteni, akkor kovácsolt dugattyúkat tesz bele. Nem lehet, hogy a forgyttyúsházra tett valami kiegészítést a lefaragott hengertalpak helyett?

3162 jocking . 2011-01-05 21:59:27  Előzmény:Lizák Péter: 71777

1 hónapja volt olajcsere, az nem hiszem, hogy gond lett volna. :)

3161 Lizák Péter 2011-01-05 21:31:18  Előzmény:jocking .: 71767

Ezt nekem is csinálta de nekem az olacsere megoldotta a gondot....

3160 jocking . 2011-01-05 21:11:14  Előzmény:Marton Tamás: 71775

Nem hiszem, ma kicseréltem mindkét gombát és jó lett.:) Viszont ezt a kombimûszeres dolgot megjegyzem magamnak.;)

3159 Marton Tamás 2011-01-05 20:51:48  Előzmény:jocking .: 71767

Anno foglalkoztunk ezzel a problémával, és egyáltalán nem biztos, hogy a kenõrendszer hibája vagy a motor kopása okozza a jelenséget.
A kombimûszer ugyanis megkapja a kisebb nyomású gombából a jelet, ami a fordulatszám függvénye alapján jelez vissza. De mivel a mûszerben kondenzátorok vannak, amik az idõ múlásával öregszenek, így valószínû, hogy fals értékre ad jelet a lámpára.
Ugyanez volt a problémám nekem is, ami azután is megmaradt miután kicseréltük a motort.
Megoldás: kombimûszer cseréje vagy a fehér vezeték kikötése a mûszerbõl. Ettõl még a visszajelzés mûködni fog a nagynyomású gomba miatt, de csak akkor fog jelezni, ha tényleg kicsi a nyomás, tehát ha tényleg baj van.
Szinte biztosra veszem, hogy nálad is ez a probléma.

3158  Spityu 2011-01-05 09:34:17  Előzmény:Őry Gábor: 71773

Attól függ hogyan korrigálod az említett két mérettel! Tegyük fel, hogy annyival rövidebb a hajtókar, mint amennyivel le van ültetve vagy annyival feljebb kerül a csapszeg a dugattyúban. Mindkét esetben nagyjából "eredeti marad".

Viszont változik:
- dugattyúcsapszeg eltolással: a dugattyú súlypontja lefelé tolódik (elõnyösen),
- hajtókar rövidítéssel: dugattyú sebesség/gyorsulás megváltozik (hátrányosan), hengerfal és hajtókarcsapágy terhelés szintúgy. A nyitvatartási idõk is lerövidülnek. Ami elõnyös, az a rövidebb hajtókarból adódó alternáló tömeg csökkenése. De ez nem sok, mert a hajtókar kb. kétharmadban alternáló, egyharmadban lendítõ tömeg.

3157 Őry Gábor 2011-01-05 09:13:54  Előzmény: Spityu: 71772

Az ültetésnek mi értelme lenne? Ellenkezõ irányba tolja a vezérlést, mint kéne.