Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7702 Kacsándi Szabolcs 2015-03-30 20:17:27  Előzmény:Rózsa Sándor: 76314

Ha nincs lengéscsillapító fül hátul,akkor hátrafelé simán kiüthetõ,de óvatosan nehogy a tengely vége el legyen ütve.Elöl pedig kiveszed a szimeringet ,alatta egy zégergyûrû.Azt is kiveszed és elõre kiüthetõ a csapágy.Ha hátra csak a tengely jönne ki a csapágy nélkül,akkor a csapágyat ott hátrafelé ütöd ki.Összeszerelés fordított sorrendben. csapágyakat ha más szerszám nincs,akkor óvatosan be kell kocogtatni,valami puhább kalapáccsal.Célszerû a hátsó csapágyat a tengelyre préselni,és azzal együtt beütni,elötte viszont az elsõt mindenképp szereld a helyére.

7701 Kacsándi Szabolcs 2015-03-30 20:12:04  Előzmény:kiss soma ábrahám: 76316

Vw típusok közül sok passzolhat.Bontóba beviszed és megmutatod,úgy is le kell szedni,akkor meg már az a legegyszerûbb.

7700 kiss soma ábrahám 2015-03-30 14:46:06  Előzmény:Busa Attila József: 76315

Szia!

Köszi, az ékszíjjal akkor ezt fogom csinálni, a kérdés az, hogy a generátort mivel helyettesíthetném, mert át se lehet forgatni, elég kukának néz ki.

köszi!

7699 Busa Attila József 2015-03-30 06:31:21  Előzmény:kiss soma ábrahám: 76313

Szia!
Én a helyedben vinném magammal a boltba és egyszerûen csak hozzámérik az újat méretben. Szerintem ennyi, én így csinálnám!
Üdv!

7698 Rózsa Sándor 2015-03-29 19:06:12

Sziasztok!

Olyanba szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogy kell a hátsó kerékagycsapágyat kicserélni? Egy 601-es futómûvérõl van szó. Igazából nem a trabimon szeretném cserélni, hanem van egy hintó amin tabi futómû van és azon kéne cserélni.Ha valaki leírná, viszonylag részletesen, azt nagyon megköszönném. Már nézegettem tüzetesebben, de az elején már ott elakadtam, hogy melyik irányba lehet kiszedni (a lengéscsillapító irányába vagy a kerék irányába)?! :(
Köszönöm a segítséget elõre is.

7697 kiss soma ábrahám 2015-03-29 17:33:30

Sziasztok!

Elég sajátos problémám van, ugyanis lerohadtam 4t Trabanttal Angliában, egész konkrétan a generátor beállt, elszakadt az azt hajtó ékszíj, így be kéne szereznem ezeket a dolgokat. Van arról infótok hogy más, nyugati autó alkatrészei csereszabatosak vagy beépíthetõk-e? pl VW, mert akkor nem rendelnék otthonról vagy máshonnan, hanem besétálnék egy bontóba (mármint nem az ékszíjért, azt próbálok keríteni újat :)).

köszi!

7696 Bencze Robi 2015-03-29 13:34:35  Előzmény: Spityu: 76309

Velem tavaly mûszakin (4T)a bácsi felrakatta, azt mondta kell, úgyhogy a képen legyen rajta. Ott volt nálam a csomagtartóban, mivel hiányolták már máskor is.

7695   2015-03-29 08:38:20  Előzmény: Spityu: 76300

Az elosztó cseréje nem oldotta meg a hirtelen leállást, viszont egy próba erejéig samara gyújtásvezérlõ lett belerakva, amivel legalább nem áll le, viszont nem is lett 100%-os. Az alapjárat továbbra is ingadozik rendesen...
Egy csere trafót még meg tudok nézni, de utána már csak a karbibeállítás marad(hat) ha jól értem.

7694 jocking . 2015-03-28 19:59:06  Előzmény: Spityu: 76309

Nem tudom, hogy változott-e ez mostanában, de azt biztosan tudom, hogy amikor 2005-ben hozzám került a 2T, akkor vonóhorog volt rajta, de jobbos visszapillantó nem.

7693  Spityu 2015-03-28 19:13:43

Üdv!

Érdeklõdnék, hogy a jobb oldali visszapillantó valóban kötelezõ-e vonóhorog esetén? Trabant 2T-rõl van szó. Ha igen, akkor csak vontatásnál, vagy amúgy is?

7692 Mézner Norbert 2015-03-24 12:17:17

Sziasztok! Már írtam kuplung és pedál problémáimról és most szeretném megosztani veletek tapasztalataimat hátha másoknak is segít!
Trabi 1.1 es kis csodám egy napon úgy döntött nem fog tovább váltani.
A probléma: kinyómócsapágy tönkrement és a vezetõhüvelyen is komoly kopásokat találtam.
A új vezetõhüvelyt esztergáltattam hozzá és kapott új kinyómócsapágyat.
A probléma elhárult viszont a kuplung sokkal keményebb taposósabb lett. Kelett 1 óra de megszoktam. Aztán egyre-egyre keményebb lett a kuplung végén már komoly térdfájdalmakat okozott a taposás, emelett 2 havonta cserélhettem kuplungbowdent.
A másik probléma , hogy kuplungolás közbe fékezett az autó , féklámpák is égtek ilyenkor.
Végre rájöttem mi a probléma: Az új kuplung keménységét nem bírta a tûzfal ahová a pedálsor fel van fogatva és szétrepeddt elhajlott. Emiatt feszült a bowden és csúszkált a pedálsor lehetetlenné téve a normális autózást.
A tûzfal megerõsítése kritikus pontok kicserélése után minden probléma megszûnt!

7691 Kacsándi Szabolcs 2015-03-23 19:36:44  Előzmény:Szarvas Pál: 76306

Fogó és egy villáskulcs.Vagy két fogó.

7690 Szarvas Pál 2015-03-22 20:23:21  Előzmény: Spityu: 76305

No, ha lesz idõm, megpróbálom.
Már csak azt nem tudom, mivel fogjam meg, mivel tudom hajtani.

Üdv.

7689  Spityu 2015-03-21 23:00:27  Előzmény:Szarvas Pál: 76304

Természetesen úgy, hogy elfordítás közben valamelyest a villa is elmozdul (amikor már kezd feszes lenni a bowden). Amúgy jól látod, hogy elfordulás ellen van kiképezve. Ha lapos lenne a felület, kuplungoláskor mindig lehajtaná egy kicsit az anyát a bowdenrõl.

7688 Szarvas Pál 2015-03-21 22:57:25  Előzmény: Spityu: 76303

Node hogy a fenébe fordítsam el, ha egyszer elfordulás ellen kiképzett profilja van ??

Üdv.

7687  Spityu 2015-03-20 21:56:01  Előzmény:Szarvas Pál: 76301

Azt a domború kockát kell tekerni a bowden menetén az állításhoz. Élmény.

7686 Szarvas Pál 2015-03-20 21:30:57  Előzmény:Szarvas Pál: 76301

Nem tudok képet linkelni, vagy feltölteni, elnézést.

7685 Szarvas Pál 2015-03-20 21:22:16

Kuplung beállítás:
http://img19.olx.hu/images_aprodhu/31265989_2_644x461_trabant-11-motor-valto-alkatreszek-toltson-fel-fenykepeket.jpg

A bowden ház tartó villába csatlakozó elemével lehet állítani a kuplung bowdent ?

Mert nekem a másik végén nincsen anyag, mint itt a képen, csak egy elfordulásra nem képes, egyik oldalán domború kocka ! :rolleyes:

Üdv.
[i](Módosította szarvasp 2015.03.20. 22:28-kor)[/i]

7684  Spityu 2015-03-20 14:33:15  Előzmény: : 76299

Hmm... ezek alapján akkor inkább karbinak tûnik. A gyújtásnál még a trafó tud galibát okozni.

7683   2015-03-20 12:41:17  Előzmény: Spityu: 76298

A hétvégi program lesz az eloszto cseréje, van egy pót. A gyújtás rendben lévõnek mérték, a karbira nem mondanám h tökéletes, lehetne rajta javitani.
Nem tudom megérik e ezek a felújító készletek?
Félmelegen szokott torpanni, hidegen és melegen jól ment eddig.

7682  Spityu 2015-03-20 08:37:52  Előzmény: : 76297

Hasonlót produkál nálam is jelenleg. Már csak a torony cserélése másik - mûködõ - példányra van vissza, csak még kell valahonnan szereznem. Valószínûleg a benne lévõ Hall jeladó kezdi feladni a harcot. Ha feltételezzük, hogy a gyújtás 12V-ja és a karbi jó. Tehát nem a gyújtáskapcsoló szaraxik.

Menet közben nem rángat?

Majd írd meg, mi lett az eredmény.
[i](Módosította Spityu 2015.03.20. 09:39-kor)[/i]

7681   2015-03-20 08:29:25

Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem: (természetesen) vizsga elõtt adta meg magát a harcjármûvem (trabi 4T). Már korábban is volt gond félmelegen inkább a fordulatszám ingadozással meg a fogyasztással is (10 l). Egy borús szombat du 10 km és néhány óra állás után meghalta magát, nem indult sehogy, haza kellett vontatni.
Ami ezután történt: karbi szét+tisztít, új tömítés. Új: benzin és légszûrõ elosztófedél rotor gyertyakábelek (nemrég gyertyák is)
Eredmény: pöccre indul, elfogadható alapjárat, viszont gondol egyet elkezd dadogni/puffogni majd leáll (gázzal is). Ált egybõl újraindìtható. Vmi gyújtás dolog lehet mert benzin az van bõven az úszóházban is (vagy túl sok is?)
Trafo jó. Új gyújtásvezérlõ nem segített. Lada vezérlõvel nem áll le ha folyamatosan pöcögtetem.
Ötleteim kezdenek fogyni, mi lehet a probléma? Elõre is köszi.

7680 Őry Gábor 2015-03-14 20:00:29  Előzmény:Oresztész István: 76293

Akkor sürgõsen nézd meg azt a szimmeringet. Esetleg, ha már szét van kapva, a dúsítórendszer beállítását is le kellene ellenõrizni, nem nyit-e idõ elõtt?

7679 Őry Gábor 2015-03-14 19:56:03  Előzmény:Hajdú Laszló: 76289

Gondolom az egyik henger jár gyengébben, mint a másik. Elõször a szikratáhúzást kéne megszüntetni (kábel, pipa, stb.) Ha így is gyengébben jár az egyik henger, akkor ott vagy kopottabb az egyik henger, vagy van egy kis kifújás.

7678 Pápai László 2015-02-28 17:02:17  Előzmény:Biacsics Gábor: 76272

Nekem a sokatfutott 2t motorom csinálta ezt, de hosszú állás után is..a dogók tetején lerakódott cucc valószinüleg beszívta a benzint, és egyszerûen nem indult. Bespriccelve a benyát azonnal ment, és utánna is, amig le nem lett állítva..Bát ha a tied felújított, akkor a dugónak nem kellene koxosnak lenniük...

7677 Oresztész István 2015-02-27 15:52:24

TRABANT 2T FORever!!!

Kedves Trabiõrültek!

Drága Trabikámon nem rég cseréltem egy 28 HB 1.1 típusú karburátort. Mindent gyári értékre állítottam rajta, fúvóka méretek stimmelnek, Úszó irányméret stimmel (17,6 mm) . Hidegindítási beállítások is jók! A motor kifogástalanul indul hidegen, meleg állapotban is kitûnõen húz, van erõ a motorban. A gyújtás HALL -rendszerû, gyújtási idõpont FHP-elõtt 4 mm-rel.

PROBLÉMA: a fogyasztásom 10-8 Liter között mozog nem tudom a fogyasztást lejebb venni az Istenért sem, hiába állítottam az úszószinten.

Igaz az alapjárati keverékcsavaron állítottam, most 2 teljes fordulatot van kitekerve. Alapjárat tökéletes. Falsot nem szív!( elvileg)

Egy tippem van...... lehetséges, hogy az úszóházba benyúló pillangószelep-tengely szimeringje kopott, amelyen az úszóházból kitudja szipákolni a benzint.(?)

Mi lehet a probléma???

(Ne verjetek meg korábban már kérdeztem!)

7676 Kunyi Tamás 2015-02-26 20:13:49  Előzmény:Hajdú Laszló: 76289

Szia!
De ha leveszed az egyik gyertyapipát, természetes, hogy gyengébben jár a motor, mivel csak egy henger jár.
Vagy félreértettem a kérdést?

7675 Kacsándi Szabolcs 2015-02-23 17:46:36  Előzmény: KT: 76290

Ha kéred ,akkor elvileg a hátsóba tudnak építeni bilstein belsõ részt.Bár még sosem kérdeztem,de szinte mindenbe tudnak építeni,úgyhogy talán ebbe sem nagy dolog.Egy céget tudok,aki gyárt jobb gátlót trabiba is,amilyenre kéred,úgy tudom.Kárászy lengéscsillapító,vagy valami ilyesmi,neten fent vannak meg tudod kérdezni õket.Viszont nem tudom milyen típusú gátlókkal foglalkoznak.A másik a Katona féle gátló,õ bilsteinnel foglalkozik.

7674  KT 2015-02-22 20:31:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76286

Köszönöm válaszod! Elõl a kötegbõl kivettem egy lapot, kettõ pedig bekerült a köteg alá, így emelve az egészet. Próbálok akkor szerezni lada bilstein gátlót elõre, hátra meg skoda rugókat. Azokhoz akkor nem tudsz alternatívát gátló ügyben Konin kívül?

7673 Hajdú Laszló 2015-02-21 19:24:38

Sziasztok! Laci vagyok. Nemrég vettem egy 2 T csodát. Lenne egy kis gondom. Segítenétek? A fûtéscsõnél ami a kipufogóba megy ahol a hûtõmaszkhoz ér,szikrázik. Motor( váltócsavarnál)- aksi negatív között új a kábel aksi negatív tûzfal között új a kábel. Hogy kerül ki mégis a pozitív? Köszi elõre is. Videót csatolok. http://data.hu/get/8526011/VID_20150221_135103.3gp ( trafó áthúzás megoldva)

Másik kérdés: Az 1 -es hengeremnél mintha nem úgy kapná a szikrát ahogy kellene, mert ha leveszem a 2 es henger gyertyapipáját, sokkal bizonytalanabbul jár. Megnéztem más trafóval, ugyanez. Gyertyát kivettem szépen szikrázik. De mégis sokkal "gyengébben jár"
[i](Módosította Trabifun 2015.02.21. 20:26-kor)[/i]

7672 jocking . 2015-02-20 23:44:01  Előzmény:Biro Ferenc: 76287

Ha csak meleg motornál nincs alapjárat, akkor az az alapjárati mágnesszelep hibájára utal. Elsõ körben én a biztosítékokat ellenõrizném, aztán a karbi testelését, végül magát a szelepet. A szelep egy rézszínû, hengeres, patronszerû cucc, amire egy szál vezeték megy. Esetleg próbából meg lehetne csinálni, hogy a saját vezetéke helyett direktbe az akkuból odahúzni neki a delejt. Ha direkt táplálással sincs melegen alapjárat, akkor a szelep rossz, ha van, akkor az alapjárati elektronika, vagy az elektronika és a szelep közötti vezeték.


[i](Módosította jocking 2015.02.21. 00:44-kor)[/i]

7671 Biro Ferenc 2015-02-20 20:57:35  Előzmény:jocking .: 76285

Csak menet közben Hidegen a magas alapjárat miatt föleg nincs gond!

7670 Kacsándi Szabolcs 2015-02-20 19:37:16  Előzmény: KT: 76283

Gyári gátlókkal nem sok mindenre mész egy ültetés során.Elsõ laprugót rengeteg módon variálhatsz,de igazán jól eltalálni nehéz.Ha sokat veszel ki belõle túl lágy lesz és kemény gátlót kell beszerelni,hogy nem üssön fel,vagy ne érjen bele a sárvédõbe,ha széles vagy másabb könnyûfém felnit szerelsz fel.Általános megoldás,amit a saját szlalom trabimra és egyéb utcai verziókba szereltem,az a rugólapok alátétezése.Lehet adapteres,de lehet rövid lapok aláhelyezésével a köteg és a bölcsõ közé.Így nagyjából egy jó rugózás megmarad és normál gátlókkal is használható,vagy kissé keményített verzióval.Nagyon sokat lehet kísérletezni,de ez egyszerûbb.Esetleg bilstein gátlót építesz bele,amit még talán lehet venni,de jobban ültetettnél rövidebb gátló kell.Zsiguli elsõ bilstein pl jó bele,mert rövidebb mint a trabi.Nekem fiat punto bilstein lett átalakítva,de az drasztikusabb átalakítás.Hátul pedig utcai bilstein volt bent.Ott elfért a hossza,de az nekem laprugós volt.
Hátsó már bajosabb.Lágyabb gátlóval egy keményebb tekercsrugót kell megpróbálni.A gyári komolyabb autók rugóját általában egy ültetõ résszel és egy keményebb résszel látnak el,de ilyet trabiba nem tudom hogy lehet e még találni,vagy hogy passzol bele egyáltalán valamilyen más típusé.Vagy kész rövid rugót lehet beszerelni.Versenyautóban skoda tekercsrugót szereltünk régi 105,120 ,ha jól emlékszem.Méretben azonos,de jóval erõsebb ,keményebb,mint a gyári lágy rugó.Az elsõre egy elég jó megoldás.
Németeknél biztosan lehet beszerezni hátsó sport gátlót,de biztos nem olcsó.
Úgy láttam régebben,hogy Koni gyártott hozzá,vagy gyártották abból a márkából mûhelyben.Nem tudni.Ha nagyon bele akarsz menni,akkor gyártatsz állíthatót ebbe is.Biztosan megcsinálják a felújító cégek,csak legyen annyi pénze az embernek.
Elsõ futómûben rakhatsz felújításkor az általánosan vehetõ szilenteket,abból gyárit nehéz találni,de nem lehetetlen.A perselyeket a csapszegekhez,csak gyárit vagy gyártottat jó anyagból.Az kivételesen gagyi,de a többi alkatrész használható.

7669 jocking . 2015-02-20 10:24:39  Előzmény:Biro Ferenc: 76284

Hideg motornál sincs alapjárat, vagy csak bemelegedett motornál megy el?

7668 Biro Ferenc 2015-02-20 06:40:19

Üdv!

Sajnos elvéreztem a probléma megoldással! Nem jövök rá mi lehet a probléma!
1,1 trabi Tökéletes menet inditás alapjárat Gázpedál levétele esetén(keresztezödés lámpa) a gázpedálrol láb áttétel a fékre motor leáll
Mit nézzek meg rajta Jelenleg az alapjárat takarossan feltekerve igy nem áll le
Elöre is köszönöm a tippeket!

7667  KT 2015-02-19 16:59:47

Sziasztok! Futómûvel kapcsolatos kérdésem lenne. Olvastam már nagyon sok féle megoldást, ahány oldal annyi javaslat. De azért itt is megkérdezném.

Szóval, adott egy 2T Trabant. Elõl lap, hátul spirál rugós. Ültetve lett az autó. Elõl kivett lapok, variált sorrend. Hátul 2 kör minusz a rugóból + felújított gyári gátlók. A gondom, hogy ez bizony nem valami komfortos így.
Milyen gátlót lehetne tenni a gyári helyett amivel feszesebb lenne a futómû de nem kupogna, ütne így ahogy most. Valamint a futómû többi részét is felújítanám. Gyári alkatrészekbõl dolgozzak vagy érdemes bizonyos elemeket csináltatni jobb anyagból? Minden tippet szívesen veszek. Másik autómban egy jobb minõségû állítható futómû van, amivel jóval közelebb van a kocsi az úthoz, mint a Trabant még is komfortosabb sokkal. Ezt szeretném valahogy megvalósítani a Trabantban is.

7666 Kacsándi Szabolcs 2015-02-18 20:03:05  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 76281

Ha van feláldozható az a legjobb.Eredeti váltót tilos ezért megbontani,már ha az autóé eredetileg.Ha nem tudni eredetét,akkor a cél érdekében szétszedhetõ.

7665 Mosonyi Zoltán 2015-02-18 19:05:25  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76276

Sziasztok!
Köszii
Hát igen neki sem álltam hajtani régi váltót. HMMM régibe kell amúgy is.
63 as az autó, de szerintem megoldottam találtam itthon olyat amibõl jó lesz remélem.Ha már 90 et kényelmesen megy nekem az már jóó:))

Üdv:p

7664 Kacsándi Szabolcs 2015-02-17 19:39:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 76278

A csapágy mérete annyira minimális eltérést mutat,hogy alig észrevehetõ.Én szereltem újabb tengelyt régi blokkba,és volt,hogy semmit sem kellet hozzányúlni.De volt olyan,aminél kisebb helyeken igazítani kellett,de komoly gépmunkát nem igényelt.Ha drasztikusan nem marták ki a blokkot,akkor az sem lehet gond.

7663 Kacsándi Szabolcs 2015-02-17 19:34:33  Előzmény:Biacsics Gábor: 76278

A felömlõk és az öntési képe is másabb volt kissé.Azok gyengébb motorok voltak.Mikor 26 lóerõre váltottak,akkor nagyobb öntésû lett a henger.Más minden passzol.Az hogy egy hangyányit kisebb öntés,nem befolyásolja ilyen módon a felömlést.Ha a sûrítés megfelelõ és nem vész el a nyomás,akkor csak azokon a felömlõkön mehet fel a benzin.Nem fordul meg és nem akad el sehol.Mindenképp feljut az anyag,ha feltételezzük,hogy rendesen be is jut a blokkba.Különben máshol jönne ki.Mindenképp a sûrítésnél keresném a hibát,illetve a karbinál.Ahogy Spityu írta feltétlen mérj hengernyomást.Az is sokat elárul.ha nem akkor végképp érthetetlen a dolog.

7662 Biacsics Gábor 2015-02-16 21:08:32  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76277

Az eredeti hengerek lettek újrafúrva,szemre jó munkának tûnt,bepróbáltam egy gyûrût is.Furcsa hogy a felömlõk keskenyebbek kb 1-2 mmel mint a késõbbi 601 es motoroknál.Ez mindegyik régi hengerél így volt?Továbbá ha jól tudom eredetileg ezeknél a blokkoknál kisebb volt a fõtengelycsapágy átmérõje,és csak a késõbbiekben,mikor fõtengelyt cseréltek,akkor kellett a blokkot utánmunkálni a nagyobb csapágyhoz.Arra gondolok még hátha esetleg ott szúrtak el valamit.Gyakorlatilag a blokkon és a hengereken kívül már mindent cseréltem.Elsõre nekem is a vezérlõtárcsa ugrott be ezért is döntöttem a blokk szabályzás mellett.Aztán a középsõ labirintra gondoltam ezért komplett fõtengelyt cseréltem,de ez sem hozott eredményt.

7661 Kacsándi Szabolcs 2015-02-14 21:01:11  Előzmény:Biacsics Gábor: 76272

Ha eredeti hengereid vannak,akkor elképzelhetõ nagyobb kopás.Úgy rémlik,hogy azoknak a perselyezése más anyagból készült.Talán a gyûrûk nem igazán szerették,vagy nagyon gyatra fúrás,illesztése van.Lehet más a hõtágulás és elveszti a sûrítési viszonyát.De lehet a hengerfej is hibás,ha nem eredeti.Gyárilag eltolt égéstér volt,talán az is befolyásolhatja a motorod mûködését ha az nincs rajta.
De egyébként elég furcsa ez így,amit leírtál.Rengeteg motort javítottam és építettem,de ilyen jelenséggel még nem futottam össze.Általában elkopott halálba gyilkolt motorok is még csodával határos módon mûködtek cérnavékony gyûrûkkel,szétnyúlott vezérlõtárcsákkal.Ezért fura lenne ha henger fúrásával lenne gond.Vezérlõtárcsák inkább okoznak ilyen hibát.De a leírtakból erre sem lehet egyértelmûen gyanakodni.
Ami még esetleg ezt okozhatja a fõtengely középsõ szimeringje.Két henger melegen összedolgozik és elveszti a sûrítést,átnyomja a másik oldalra.

7660 Kacsándi Szabolcs 2015-02-14 20:42:31  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 76274

Nehéz találni,ha ilyet keresel hosszabb áttétel variáláshoz.Széria trabin nem biztos,hogy érdemes cserélni.Lehet nagyon gyenge lesz,ha nem úgy halad a motor alapból.Hosszú egyeneseken talán jó lehet,de kisebb emelkedésnél már lehet sok a 4.fokozat 3.-ban meg túlzottan forog.Elég motorgyilkos.Nemrég építettem be egyet gyári bontatlan motorhoz.Igaz erre szereltem egy utcai sportdobot,így könnyedén 120 fölé fekszik az óra,de jobban én sem mertem erõltetni,mert nem az enyém.Viszont ott elértük a kívánt hatást és utazósebessége kellemesre változott a visítós helyett.Széria kipufogóval nem biztos,hogy nagyon pozitív változás lesz.Egy próbát megér,ha hajt a kíváncsiság,de sok tényezõje van.

7659 Gyapjas Gergely 2015-02-14 09:55:42  Előzmény:Mosonyi Zoltán: 76274

74-ig volt külsõ szimmeringházas váltókban.

7658 Mosonyi Zoltán 2015-02-14 08:52:49

Sziasztok!
Tudna valaki tanácsot adni???
601 es 4. fokozata melyik évjáratban volt a leghosszabb?
Köszi :)

7657  Spityu 2015-02-10 21:06:50  Előzmény:Biacsics Gábor: 76272

Nos, akkor javaslom, hogy tegyél másik hengereket a motorblokkra. Ha megszûnik a hibajelenség, akkor az okozta. Ha nem, akkor valami alul. De az egész elõtt mindenképpen célszerû volna mérni végnyomást...
Nekem az 1xxx km alatt éppen csak lekoptak a vízszintes csíkok a gyûrûkrõl. 1-2 helyen hagyon halványan még látszódtak.

7656 Biacsics Gábor 2015-02-10 20:55:52  Előzmény: Spityu: 76271

Nincs benn túl sok km, kb 2000.Az a furcsa h az elején még csak néha csinálta,majd egyre sûrûbben,mostanra állandónak mondható,ezért is került be az õsszel egy 601-es motor.Ilyen gyorsan elhasználódtak volna a gyûrûk?De ha így van vajon mitõl?Az a furcsa még hogy ha kompresszió miatt nem indulna akkor szerintem beköpné a gyertyát,de itt tök száraz marad bármennyit indítózok,ebbõl arra következtetek hogy az üzemanyagot nem szívja fel melegen a hengerekbe a forgattyúsházból.
Hallottam már mástól is a lakkot,szerintem megpróbálom én is azzal összerakni.

7655  Spityu 2015-02-09 23:18:08  Előzmény:Biacsics Gábor: 76270

Nagyon érdekes. Mérni kellene kompressziót hidegen, melegen.

Járatós még a fúrás?

Én karácsonykor kikaptam a motort, mert melegen ciripelt (1200km). Nem akarom leírni a teljes történetet, csak nagyon röviden foglalnám össze. Mindent elmostam, összeraktam, megszûnt a ciripelés. Ellenõriztem, mértem mindent ekkor is. Gyakorlatilag a gyári új hengergörgõs fõtengely görgõi ahogy helyezkedtek, azok produkálták a ciripelõ hangot. Kézzel forgata gyertyák nélkül a fõtengelyt, sikerült az alaphangot reprodukálni, akkor vált gyanússá, hogy alulról jön. Veztárcsák, többi jó volt.

Ezen kívül volt még három szivárgás:
- lendkerék szimmering -> xx éves gyári új (tökpuha) helyett ment bele friss gyártmány -> megszûnt,
- kipufogó csonk 1-es hengernél -> meg kellett síkolni a vasöntvényt bútorlapon -> eddig jó (jah, hengerek síkba állítása szigorúan az adott leömlõvel tömítés nélkül),
- blokk feleknél -> Hermosal helyett ment oda Gyõrlakk Nitrolakk-ja

Ahogyan összeraktam - tömítés szempontjából - a motort:
- blokkfelekhez Nitrolakk,
- hengertalp, hengerfej, szimmeringház, leömlõ -> Hermosal a tömítések mindkét oldalára.
Magyarázat: a Hermosal hihetetlenül jól összeköt azokon a helyeken a papírtömítésekkel, ahol hõ fejlõdik. A blokkfeleknél nekem nem vált be. A parkettalakk (gyárilag is az van) viszont már bizonyított nálam.

Ha nincsen Hermosal, akkor a fenti helyekhez lakkot tennék, kivéve a hengerfejet, oda csak alut.
[i](Módosította Spityu 2015.02.10. 00:20-kor)[/i]

7654 Biacsics Gábor 2015-02-09 21:48:46  Előzmény: Spityu: 76268

Gyújtás gyári új,minden szétszerelés után újra beállítva,ellenõrizve.A most bent levõ 601es motoron tökéletesen mûködik.Ha nem lesz jobb ötletem újra összerakom csak most két 601 es hengerrel.Bár az eddig fent levõ hengerek is frissen fúrtak,gyári dugókkal.A hermosalom viszont elfogyott,mivel érdemes összerakni a blokkot?Régebben a Bernernek volt egy jófajta ecsetelhetõ tömítõje,pont ide való volt,de azt már nem gyártják.

7653 Gyapjas Gergely 2015-02-09 19:34:52

Üdv Urak!

Lenne két kérdésem?
2t-nél a féltengely csillagnál hány darab tûgörgõ található? 3x? és mi a mérete, sikerült leejtenem és nem lett meg mind. Vennék csapágyboltba csak nincs nálam minta.
A másik, hogy 2t esetén 6,5 bar a sûrítési végnyomás esetén érdemes cserélni gyûrûsort? Magyar dugattyúk és kb 62000km van bennük. Ugye ha jól emlékszem pont ezt az értéket hozza a könyv cserére. De mik a tapasztalatok? Hagyjam amíg megy? Csak mert most ki van véve és most egyszerûbb megcsinálni.