Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Királyság. Egyébként azért jó, amikor egy probléma miatt mindent rendbe rak az ember, de csak nem akar megjavulni, mert amikor mégis megtalálja a probléma valódi okát és megszünteti, akkor utána valóban úgy megy az adott gép, mint a szélvész. :D
Király! Ezzel bárhonnan eljutsz a legközelebbi kútig... :D Valamelyik topikban egész biztosan volt szó úszószintről az utóbbi max. 20 hozzászólásban (Trabant, Barkács, Veterán, nem tudom). Kb. fél éven belül. Ott leírtam mindent, amit tudok az úszószinthez.
Sziasztok 1.1 karburátor uszoszint beállítást a tudtok valami hatékony módszert? Sokat kap a gép és melegen nem indul. Ja és ilyen lett az önindító felújítva! Rá se ismerni úgy működik :)
Hát, akkor talán a benzinszint nem jó. Vagy valamiért rajt marad a szívató. Gondolom, a bovdenes kikötésed jó, úgyhogy akkor az utóbbi talán kizárható.
Nekem az volt az önindítónál, hogy a pozitív kábel, ami ráment az akksiról, laza volt. Emiatt nehezen ment át a delej.
Csak egy karbitakaritas volt. Szerintem az úszó szint mehetett el. Ma pedig azt produkálta hogy vadi új akksival csak épphogy teker az önindító mintha le lenne merulve az akku. Kábelek rézre cserélve. Mondjuk nem vettem le az önindítót lehet oxid is?Ez mitől lehet? Lehet kopottak a bronzperselyek,vagy nincs zsír rajtuk?
Nekem ez szimplán sok benzinnek tűnik. Tökéletlen égés. Tehát nem az olaj dolgozódik fel, se nem működésképtelen henger (akkor tocsogna a benzintől). Itt szimplán az van, hogy sok naftát kap és egyszerűen kormolva ég az elegy. Ezt az elméletet erősíti, ha az összes gyertya így néz ki nagyjából). Sok benzint kaphat: nem megfelelő úszóbeállítás (túl magas benzinszint az úszóházban). Túl nagy furatú főfúvóka (sok benzint szippant át rajta). Túl kicsi levegőfúvóka (túl kevés levegőt szív a keverőbe adott mennyiségű benzinhez). Ki nem kapcsoló szívató (gyakorlatilag folyamatosan dúsítja valamennyire a keveréket azután is, ha már üzemmeleg a motor). Ezeket próbáld meg felmérni szerintem. Illetve ha valamikor is jó volt nálad, tehát őzbarna közeli, akkor próbálj meg rájönni, mi mászhatott el. Szereltél valamit a környéken?
Üdv!
Már nem emlékszem pontosan,de kétütemű csonkállványra építettem rá a tárcsaféket.Persze ott másabb a táv mert kell egy külön távtartó,ami fogja a nyerget.Itt ez nem kell,de a golf 1 kerékagy passzol mert én is azt raktam rá,de elvileg a golf 2 valamelyik agy is passzol.Úgy rémlik hogy az agy csapágy felöli oldalán picit kell leesztergálni,mert nem fekszik fel teljesen a csapágyra,de ez kétütemű agynál van.Négyüteműt nem próbáltam,de lehet ott semmit se kell alakítani.Szerezz mintát és méregesd ki hogy minden passzoljon.Lehet más a tárcsa felfekvő felülete és így nem megy el a tárcsa a nyeregben.Kiindulásnak biztosan jó a golf agy,csak a fogszámokat és csapágyátmérőt nézd meg,biztosan van több fajta.
Sziasztok!
Szeretném kérdezni hogy 4T-n hogy a legkönnyebb felrakni a 4x100-as felnit ugy hogy stabil legyen!??Golf2 kerékagy az passzol hozzá?Köszi srácok
Akkor rendesen átvert az eladó.Simán visszamennék hozzá egy ügyvéddel.Rejtett hibának számít,amit eltitkolt,feltéve hogy friss volt a javítás.Ha csak továbbadta,akkor nem feltétlen tudott róla,de friss javítás nyomok mindig árulkodnak,azt le se tudná tagadni.Sajnos messze lakunk ,de keresd meg Sarudi Mátyást.Ilyennel foglalkozik még talán.
Wow, szép megoldás, ha működik. Én is gondoltam ilyesmire, csak lusta voltam hozzá. A lényeg, hogy iktass ki mindent, ami beleavatkozhatna, hogy biztosan úgy működjön, ahogy akarod a bowdennel. Egyszerű, ahogy melegszik be a motor, úgy tolod vissza folyamatosan, hogy ne fojtson a szívató pillangószelepe.
Ezt azért érdemes lenne behajtani az eladón, minimum a javítás költségeit. Akár magánszemély, akár cég árul autót, fél évnyi "garancia" minden esetben van olyan problémákra, főleg így, hogy az eladó által elhallgatott problémáról van szó. A hogyanban már nem vagyok biztos, nem vagyok közlekedési szakjogász. :)
Akkor ott valami még mindig nem kóser.
Az autóban hivatalosan félautomata szívató van, amit hidegen, indítás előtt a gázpedált egyszer teljesen lenyomva és elengedve lehet aktiválni, majd ezután indítani.
Ha -5-ben is indul a szívató bekapcsolása nélkül, akkor ott gyanús, hogy a szívató valamennyire az állandóan bekapcsolt állapotban van megszorulva.
Szia, igen a tréleren lévő Trabit sikerült megvennem. Sajnos nem néztem át alaposan és elhittem az eladónak, hogy "rozsdamentes" és nem kell lakatolni. Az első emelésnél derült ki, hogy az emelési pont üvegszálas gittből van, szépen lefestve alvázvédővel.
Budapesten, 18.ker.
Szia! Matraderecske.
A hideg indítás megoldódott ma reggel -5 fok gázpedál érintése nélkül pöccre indult,viszont melegen pici gazzal indul csak. Ő a tettes
Sziasztok! Nem indul a verda :( trabi 1.1
Karbi kipucolva új gyertyák… a gyertyák indítás után úsznak a benzinbe. Szikra van még csak be se röffen. Levettem a karbit, a fűtősün tocsog a benzinben (gondolom a sok gázpumpálás végett) tegnap még indult rendesen. Igaz kicsit dadogva de különösebb baj nem volt vele.
Sziasztok! Nem rég vettem egy Trabit aminek sajnos cserélni kell a köszöbét, az is lehet, hogy mást is...
Ehhez a melóhoz kersnék valakit aki látott már ilyet! :)
Köszi
Hello! Trabi 1.1 hidegen olyan jelenséget produkál mintha nem menne egy henger. Furcsán jár és erőtlen.De ez a jelenség kb 2-3 perc menet után abbamarad és tökéletes az auto . Gyertyák újak benne. Szívató elvileg jól működik.
Hát, sok minden okozhatja. Tapasztalsz többletfogyasztást? Drasztikusat. Tehát 10l / 100 km körülit vagy durvábbat. Tippem szerint túl nagy a pillangószelep alapnyitása. Vagy a benzinszint. Vagy az előgyújtásod van rossz helyen. Ezek mind-mind tudnak ilyet okozni.
Elképzelhetőnek tartom, hogy a szívató nem jól nyit / zár. Amire rámegy a két vékony, fekete vízcső, azt a részt lehet tekergetni, ezzel siettetni vagy késleltetni a szívató nyitását / zárását. 3 db leszorító csavar van ott. Ha azokat fellazítod, tudsz állítani az egészen. De előtte a két felet jelöld össze filccel. Gyárilag (úgy tudom, hogy gyárilag) egyébként össze szokták jelölni őket, karcolással. De az évek során ez általában már máshova esik, kevés kocsi van, aminél nem tekergették őket, úgy mintha muszáj volna. :)
Sziasztok! Reggelente ahogy hűvös van,elég fura az alapjáratom. Nagyon alacsony majdnem le is all.Ha egy picit játszok a gázzal vagy megyek vele pár száz métert akkor beáll rendesen. Mitől lehet ez?? Egyébként semmi probléma az autóval. Trabi 1.1 a páciens
Azt vágjuk hogy 5ös váltó,de hogy ilyet találj!Régebben is ritka volt,most meg pláne.Nem tudom hogy csinálnak még,ha igen az borzalmas áron .Ha annyira ragaszkodsz hozzá,tegyél bele gyári vw váltót.Van pár fajta ami jó bele.Amennyiből kijön egy ilyen váltó annyiból kapsz egy jó vw váltót bontottan.És még a féltengelyeket is át tudod alakíttatni hozzá.Sokan így csinálták régebben.
Ez gyári sajátosság.Sajnos.Úgy tervezték hogy ha terhelést kap akkor pont jól álljon,de többnyire nem pakol bele senki annyit hogy normálisan álljon,így meg a gumik bánják.Ültetni is lehet ,meg alápogácsázni a belső vezetőkarokat.
Sziasztok! Trabi 1.1 hatso kerekek teteje van kijjebb.Jó ez így vagy pont fordítva kellene terpeszteni neki? De ha bele ülünk akkor teljesen jól állnak
Szeptember 8-án írtam az elektronikát. :) Bizony, az is tud ilyet produkálni. Nekem is volt egy ilyen kis vicces példányom. Alapjáraton szépen ment, ill. magasabb fordulaton is. Csak néha elkezdett rángatni. Szerencsére hamar ki tudtam szűrni.
UPDATE!
Egyik öreg barátom aszonta, ki ne dobjam a vasat, ő eljátszik vele, csak vonszoljam át...
1-es henger gyűrűtörés és szelepvezető, ez adta azt a "csicsergő" hangot. Tehát blokk kuka. Találtam egy keveset futottat, még a vasban egy kompressziómérés, hidegindítás, echte. Motor kicserél, a hiba ugyanaz. Gyújtásvezérlő lett a vége, de HATAN megnéztek mindent a verdán. A kapcsolást elnézve nem tudom, hogy mit tudott okozni, más sem. A trafót ki-be kapcsolgatta, előtét ellenállás hibátlan volt, szikrát adott becsülettel, időben. Hogy megérte-e munkaórában és anyagköltségben, plusz egyéb papírozási költségben? NEM! De legalább tudom, hogy most semmi baja. :-) A markoló árát megspóroltam, mert tényleg temetni akartam. ))) LOL (((
Köszi! Vitonos ment bele. Gáboréra emlékszem, 601-ért árulta. Elvileg jó fajta parafás. A tank már a kocsinál van, de még nem volt időm bepattintani, de remélem, hogy jó lesz. Annyit okosítottam a dolgon, hogy a tekerő talpát gyémántlapon megsíkoltam, majd finomabb (zafír) kövön, utána pedig a lehetőségekhez mérten tükrösre políroztam. A pálcás tekerővel nagyon jól érezhetően és könnyedén lehet tekerni, kiszerelt állapotban próbálgattam sokat. Talán a hétvégén a helyén is ki tudom próbálni. Majd megírom a tapasztalataimat.
A parafásak nekem eddig szétmállottak és/vagy nagyon rossz érzés volt megnyitni / elzárni a csapot. Próbáltam bőrt is, ami a '90-es években nagyon tutin bevált egy szerelőnél. Nagyon pontosan lettek legyártva, de sajnos a mai benzin 2 hét alatt úgy megette, hogy csak lestem. Mint a cserépkályha ajtó belsejében az azbeszt lap, úgy tört "hajlításra". Hihetetlen. Amúgy azzal sem volt valami jó élmény a nyitás/zárás, több példánnyal is kipróbáltam.
Hát, ez alapján sok minden lehet. Nem tartom kizártnak, hogy valami vezérlési gond van. Vagy szelepzárási. Kompressziót esetleg mérhetnél. Így messziről nem tudok jobb tippet adni.
Hát, a szélvédőgumi javítására két ötletem van.
1. Kiveszed az egész mindenséget, megpucolod (nitrós ronggyal) a két végét, majd PILLANATragasztóval összeragasztod őket. Visszarakod.
2. A helyén megpucolod, amennyire tudod a végeket (csavarhúzóra tekert nitrós ronggyal pl.), majd fekete szélvédőragasztóval kinyomod a rést. Előtte érdemes körbemaszkolni szalaggal mindent, kinyomás után ujjal elsimítani a ragasztót és frissen levenni a maszkolószalagokat. Száradás után óvatosan még tudsz finomítani szikével vagy csiszolópapírral a tömítőmasszán. Ha türelmesen csinálod, alig lehet észrevenni hogy nem eredeti a gumi ott.
Köszi az infót! Egyáltalán nem forr a víz benne egy zöld LED világított csak a hőfokskálán igaz csak kb 10 kmert mentem vele de nem is fogyott a vízből csak egy kicsi.Az meg azért mert ahogy a napokban beindítottam és csak álló helyzetben jarattam észrevettem hogy szivárog a vizem vagy 2 helyen a bilincsnél. Akkor egyenlőre marad így ahogy van ;)
Ha nem forrt a víz akkor nem lesz hengerfejes,de ha kicsit igen még akkor is bírni szokta.Persze nem a végtelenségig.Ha jár a motor és nem forr a víz meg nem is nagyon pezseg a tartályban,akkor nem hengerfejes.Találomra ne szedd szét.Ha olajos a tartály belül az árulkodó jel,de van hogy csak a víztérbe dolgozik bele akkor csak pezseg nagyon a víz.
Motort nem kell kivenni,csak kissé fel kell emelni,hogy hozzáférj a csavarokhoz.Illetve leengedni ha szükséges.
Efölött átsiklottam...
Szóval pár éve Klubelnök Úr árult általa gyártatott benzincsap tömítést jelképes áron, nekem az van benne. Teljesen jól teszi a dolgát.
Sziasztok! 1.1 trabinál a vezérmű szíjat vissza rakni ki kell venni a motort? Vagy megoldható anélkül??? Csak azért kérdezem mert lehet hengerfejes lett a masina. Egy öreg bácsitól vettem aki elfelejtett szólni hogy a hűtő telibe ki volt takarva :( és így hoztam haza 150 km-en keresztül furcsálltam en hogy hamar megy felfelé a hőfok.pirosba sosem hagytam menni kb 90 km/h tempóval jöttem,a fűtés teljesen kinyitva venti 2 es fokozaton végig. Honnan tudom pontosan hogy lett e a hengerfejnek baja? Ezek a hengerfejesség ellennőrző cuccok jók valamire??? Válaszotokat előre is köszönöm! Első trabim,es rendben szeretném rakni.Egyébként nagyon jó állapotban van. Most szedtem szét fényezni,kilakatolni de motorikusan is jó lenne ha rendben lenne.
Lett karbi, egy használatban lévőről vettem kölcsön. Csere után semmi változás. Kaptam egy gyújtásállító strobis cuccot, minden hibátlan. Nagyon óvatos gázadagolással 1500-ig sikerült "felpörgetni", jött is elő érdekes hang, nem tudom leírni, akkor jött a 3 hengerezés és leállt. Ezután pöccre újraindul, de fordulatot nem tudok kisajtolni belőle. Karbim vissza, persze ugyanaz. Gondolom, hogy valami a motorban makkant meg? Volt 20 évig egy Wartburgom, kiszolgált. 32 éves, így megy a darálóba.
Nem tudom. Erre lenne jó rájönni, csak meló mellett időm nincs kínlódni vele.
Bár életszerűtlen, hogy 900-1000-es hideg alapjárat mellett ketyeg, utána 50-100 impulzussal többnél behal a szenzor. Ha megnyitom az alsó fojtószelepet, azonnal leáll. HA lábujjhegyen nyitom, hogy a gyorsító ne pisiljen, detto. Az meg tök mindegy, hogy hideg, vagy meleg a blokk. A hiba úgy jött elő, hogy menet közben leállt. A kölcsönbe ígért karbit meg nem találta meg a spannom, így nincs B-terv. :-)