Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8614  Spityu 2021-11-04 17:07:14  Előzmény:Németh Pál: 82338

A visszafelé postaköltségért át tudom nézni ill. beállítani a gyári specifikációnak megfelelően. Az jó kiindulási alap tud lenni.

8613 Németh Pál 2021-11-04 15:11:52  Előzmény:Őry Gábor: 82337

A talpat ellenőrizni fogom,a tengely semmit nem lóg,a szivató rendszer a gyári festékkel rögzítve,a karburátor mothatnám új.

8612 Őry Gábor 2021-11-04 08:43:20  Előzmény:Németh Pál: 82336

Először a talpat nézném meg, aztán jöhetnek a fúvókák. A tengely semennyit se lötyög? A szívatórendszer beállítasai jók?

8611 Németh Pál 2021-11-04 05:34:15  Előzmény:Őry Gábor: 82335

Az egy régebbi típus,avval lassan ejtette a fordulatot alapjáratra.

8610 Őry Gábor 2021-11-03 19:18:11  Előzmény:Németh Pál: 82334

Nem szív falsot valahol? A talp síkban van? Másik karbival rendben volt az alapjárat?

8609 Németh Pál 2021-11-03 13:56:25

Segítséget szeretnék tőletek kérni,vásároltam egy nagyon jó állapotban lévő karburátort (28H1-1)a Co csavarnál még bent a műanyag dugó,a tengely nem lóg.
Feltettem olyan pici az alapjárat,hogy leáll a motor,hiába állítok az alapjárati csavaron.
Esetleg valaki nem tudná átnézni és beállítani, természetesen megfizetem a fáradozásait.
Előre is nagyon szépen köszönöm.

8608 Őry Gábor 2021-11-03 08:19:58  Előzmény: Spityu: 82332

Kicserélem, mert annyit úgyse tudok csiszolni rajta, aztán meg elfogy a betét. Nem értem mitől deformálódhatott. Valószínűleg nem a használat közben.

8607  Spityu 2021-11-02 19:27:55  Előzmény:Őry Gábor: 82331

Szerintem nagy mértékben ronthatja. De nyilvánvalóan ez függ a hintázás nagyságától. Attól is, hogy az adott helyen felüvegesedik-e vagy inkább hozzákopik a dobhoz. Esetleg igazíts utána csiszolópapírral, jobb ötletem nincsen.
Aztán az is lehet, hogy a pofavas valamennyire rugalmas és valamennyit ív különbséget el tud kenni, de ezt nem tartom nagyon valószínűnek. Sőt. Normál fékezésnél szerintem a dugattyúkon nem ébred akkora erő, amekkora torzítaná a vasakat. De nem számoltam utána.

8606 Őry Gábor 2021-11-02 14:38:34

Szerintetek ha egy fékpofa nem fekszik fel teljesen a dobon (hintázik) az nagyon rontja a fékhatást? Igazából már mosolygok is a kérdésen...
A kézifékprobléma miatt írom, ami továbbra is fennáll, bár a helyzet a távtartó szélesítésével javult. Egy kerek milliméterrel most hosszabb. Még mindig csak a bal oldali kerék blokkol egy kézifékezésnél, de érezni, hogy már mindkét kerék fog, és nem húz oldalra.

8605 jocking . 2021-10-10 20:24:58  Előzmény: Spityu: 82313

Remek, akkor ez alapján az enyém is szarul lehet összerakva. Nem tudtam, hogy van belőle jobbos és balos. :D

8604 Őry Gábor 2021-10-06 10:09:26  Előzmény: Spityu: 82317

Hát, lehet, hogy ez a verzió lesz, mert a többi ügylet ezért vagy azért felejtős (szar, drága, bonyolult stb.)

8603  Spityu 2021-10-04 19:44:46  Előzmény:Őry Gábor: 82316

Szerintem jobban jársz, ha kevertetsz egy flakon festéket. Konvertereset. Az tovább eláll. Azt nem kell "aktiválni" és utána záros határidőn belül felhasználni. Gyakorlatilag az alap 2K festék + konverterből tevődik össze, azt töltik bele a palackba. Szépen terít, ködöl. Vagy legyen két flakon és akkor tutira elég lesz + lesz előtte mivel tesztelni. Kissé más a fúvókája, mint a sima festékes dobozoknak, sokkal inkább úgy fúj, mint egy fényezőpisztoly.

8602 Őry Gábor 2021-10-04 09:56:00  Előzmény: Spityu: 82315

Biciklivázra kéne. Off téma.

8601  Spityu 2021-10-02 22:13:44  Előzmény:Őry Gábor: 82314

Arra az elektromos akármire gondolsz? Felejtsd el autóval kapcsolatban. :D Nem tudom, mire találták ki. Talán belső falfesték felhordására. Eléggé nagy a fúvóka átmérője. Ha nincs kompresszorod, ideje beszerezni egyet (25 l-es teljesen jó hobbi célra, komplett autóra azért kevés).
Illetve van az a szokásos pár ezer forintos készlet (tömlő, kerékfújó, festékszóró, olajszóró) szintén jó. Úgy mondanám, hogy lehet a benne lévő festékszóróval szépen dolgozni. A karosszérián kívül mindent ilyennel fújtam. Illetve a karosszériát is, alapozókkal.

8600 Őry Gábor 2021-09-30 20:26:28

Sziasztok!

Használt már valaki olcsóbb festékszóró gépet? Mi a tapasztalat?

8599  Spityu 2021-09-21 19:49:20  Előzmény:Őry Gábor: 82312

Az a tapasztalatom, hogy a távtartó az összeszerelhetőséget befolyásolja leginkább. Értsd: ha túl hosszú, túl kitartja a pofákat, ami akár ahhoz is vezethet, hogy nem megy fel a fékdob a helyére. Akkor sem, ha a pofák a dob átmérőjére illeszkednek és az automatikus utánállítók is alaphelyzetben vannak.

Fellapoztam a Hogyan tovább? könyvet. A JH kerékről készültek a benne lévő képek.

A felső a jobbos, az alsó a balos kitámasztó: https://alkatreszokosan.hu/hu/termek/autoalkatreszek/alkatreszek-keleti-tipusokra/trabant/trabant-fekpofa-kitamaszto-58-050104-005-tra

Így jegyezd meg: 1. a hosszú bevágással rendelkező vég megy mindig a kézifékes fékpofához. 2. A kitámasztóban lévő hajlítás kifelé néz és felfelé hajlik. 3. a rugó belül, felül van, a hajlítás mögött. A szimplán visszahajlított vége megy a sima fékpofába, tehát a duplán hajlított megy a kézifékesbe. 4. a rugót rögzítő lemez végei (ha jól látom és emlékszem) kifelé néznek, de ez adni szokta magát. 5. az alsó rugó belül van, tehát a végei kifelé lógnak. 6. a felső rugó szintén a pofák mögött van, csak a végei lógnak át kifelé.

8598 Őry Gábor 2021-09-21 19:33:46  Előzmény: Spityu: 82311

Megfordítottam a bal oldalon a távtartót. 95 mm a fesztávja. Semmi, Koppig húzva a kéziféket, kézzel meg lehet tekerni. Halvány fogalmam sincs, miért nincs fékhatás.

8597  Spityu 2021-09-20 23:11:07  Előzmény:Őry Gábor: 82309

Sajna én sem értem... Az biztos, hogy gyári új, tökéletes főfékhengerrel stb. előjött nálam is a jelenség. Ahogy írtam, volt holtjáték a dugattyú alapállapotában, de mégis kevés. Pedig ha annyira hátrajön a dugattyú, hogy már megbillen a fenékszelep, akkor már el kellene engednie teljesen a a fékkörből a nyomást. Számomra ez örök rejtély.

A távtartóra nem tudok mit mondani. Mindig utánakeresek a neten ill. a könyvekben, azokból ki szokott derülni a helyes pozíció.

8596 Őry Gábor 2021-09-19 19:59:49  Előzmény: Spityu: 82299

Magát a jelenséget nem értem, miért nem engedi vissza a nyomást. Beakad a dugattyú?
Apropó: a kézifék távtartó íves része van kifelé?

8595  Spityu 2021-09-16 14:29:46  Előzmény:Őry Gábor: 82296

Ja, én is így jártam, amikor elkészült a kocsi. Hiába volt alaphelyzetben a főfékhenger és egy kicsi kottyanás a tolórúd és a dugattyú között, egyszerűen elkezdett befeszülni egy idő után az egész fékrendszer. Ilyenkor félreálltam. Aztán egy halk kattanással 1-2 perc múlva mindig kiengedett. Egyszer majdnem hátra is gurultam, még jó, hogy a kocsiban várakoztam... Növeltem a holtjátékon, azóta nem szorul meg. Ja, előtte a kisebb holtjáték teljesen eltűnt. Növelj rajta annyit, hogy a legvégén, amikor felengeded, egy kicsit fittyenjen lefelé a rúd (már ha a porvédő gumi engedi). Sosem mértem a pedálnál a holtjátékot, amúgy.

Ja, még annyi, hogy az utánállító csapoknál a 0.35-0.4 mm-es érték nálam mindenütt több. Emiatt nem vészesen, de lejjebb kezd el fogni a fék, mivel nagyobb az út, amit a fékpofák bejárnak az alaphelyzet és a fékdob között. Egyáltalán nem veszélyes mértékben, tehát a pedálon mérve max. 5 mm, de észrevettem. Pedig az ovális furatok a pofákon nincsenek kitágulva. Így sikerültek...

8594 Őry Gábor 2021-09-15 20:27:53

És akkor még hozzájött ma a főfékhenger beállása. Az első kör teljesen befeszült. Kiengedtem a ffhenger végénél, utána nem állt be. De menet közbe, amikor alig fékezek? A fékpedálnak mekkora holtjáték kell?

És még a megsült betéteket is cserélhetem.
A kézifékhez még: hátrafelé menet a jobb, oldali, ami fog, egy koppanással teljesen befeszül.

8593  Spityu 2021-09-14 19:42:20  Előzmény:Őry Gábor: 82293

Nos, a kilinccsel lehet szívni, meg a távtartóval is. Nekem az rémlik, hogy a gyakorlatban elfér a jobbos a balos helyén és fordítva. De azért nem tanácsolnám, mert mégiscsak a fékről van szó. A kézifék aszimmetriát okozhatja a kulcs és a kitámasztó nem megfelelő geometriája. Illetve az utángyártott bowden rugójának nem megfelelő hossza.

8592 Őry Gábor 2021-09-13 12:00:11

Sziasztok!
A hátsó fék távtartója szerintetek tud okozni gebaszt, ha egyébként össze lehet rakni? Konkrétan: a bal hátsónál úgy raktam össze, hogy az íves rész, ahol a lemezrugó van, az nem kívül, hanem belül van. Ha jól emlékszem azért, mert így lehetett összerakni. Lehet, hogy jobbos került a balos fékbe....
Munkahengereket cseréltem, betéteket nem, mert elég vastagok még. Az üzemi féknél is eléggé feles a fékhatás, már amennyire lehet érezni (úgy tűnik, hogy a jobb oldal előbb blokkol). Kézifék szinte csak a jobb oldalon van. Arra gondoltam, a kilincs esetleg felül a csapágyház külső felére. Megköszörültem egy kissé a kilincseket, de ugyanúgy tök semmi kézifék a bal oldalon.
Szerintetek?

8591 MARKOVSZKY ERNŐ 2021-07-11 10:40:30  Előzmény: Spityu: 82278

Nagyon szépen köszönöm!

8590  Spityu 2021-07-11 01:05:18  Előzmény:MARKOVSZKY ERNŐ: 82277

Szia! Hirtelen ezt találtam, talán segít: https://emtc.gportal.hu/portal/emtc/image/gallery/1265216737_19.jpg

8589 MARKOVSZKY ERNŐ 2021-07-10 18:30:00

Üdv mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni egy 89 es 601 villamos bekötési rajzra lenne szükségem főleg a bal első lámpa amit nem tudok. Próbáltam a jobb oldaliról puskázni de még a színek se passzolnak. Néztem a neten rajzokat de nem olvasható még nagyítva sem. Előre is köszönök minden segítséget. További szép napot!

8588 Németh József Norbert 2021-07-05 12:18:53

Köszi, már megoldottam a lengőkarok két autóemelővel való kifeszítésével és satus rugóelőfeszítésével. :)

8587 Kacsándi Szabolcs 2021-06-29 20:43:06  Előzmény:Németh József Norbert: 82274

Üdv!
Nem sok embernek lehet ilyen.Ha nem jelentkezik senki,akkor anélkül is megcsinálhatod.Kicsit nehezebb,de megoldható.Mondjuk nem baj ha van egy két segítő ember.

8586 Németh József Norbert 2021-06-25 07:41:36

Sziasztok! Laprugó feszítő készülékre van szükségem, míg visszarakom a hátsó rugót. Budapest környékén bármikor érte megyek és vissza is viszem. Előre is köszönöm a segítséget!

8585 Őry Gábor 2021-04-21 10:04:24  Előzmény: Spityu: 82249

Azt.

8584 Antal Péter 2021-04-19 23:48:10  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82252

Igen,igazad lehet.Délután azért volt egy kis időm,megnéztem,nem hengerfejes.Újra feltöltöttem a rendszert,légtelenítettem(,habár az elölhűtősnél szerintem magától is kilégtelenedik.)
Szóval a kiegyenlítő felső részén a visszafolyó vízcsőben van áramlás rendesen,jó a fűtés is,tehát a vízpumpa biztosan szállít.A műszerfalon a visszajelző érdekes,ugyanis akármilyen meleg a motor,alapjáraton nem mutatja a hőfokot.
A termosztát lesz a hiba vagy a vízhűtő van eltömődve,ugyanis nagyon lassan melegszik fel a nagy hűtőkör.
Sokat állt az autó,elég zavaros a hűtőfolyadék is.Szerencsére a vízpumpa szíjtárcsa rendesen a tengelyen van,nem forgott el. Igen,ha kimosom a hűtőt,akkor kiveszem a ventillátor kapcsológombát is,megpróbálom letesztelni.Köszi a választ.

8583 Kacsándi Szabolcs 2021-04-19 21:24:54  Előzmény:Antal Péter: 82247

Lehet csak a termosztátod rossz.Ha felforr a víz a kupaknak az a lényege hogy kiengedje a nyomást.Viszont ahhoz meg kell egy hiba a hűtőrendszerben amiért a hűtő sem kapcsolt be.Ha mondjuk kihült a motor és leveszed a vízcsövet ,majd beindítod ,mindjárt látnod kell hogy van e víznyomás.Ellenőrizd a szíjtárcsát hogy nem forog e meg a tengelyen.Lehet hőfokjeladó hiba is ,de lehet a kapcsológomba hibája is.Ha hengerfejes akkor pezsegnie kell bugyborékolni a kiegyenlítőben.Ha csak meleg motornál jelentkezik akkor nem a tömítés.

8582  Spityu 2021-04-19 17:44:48  Előzmény:jocking .: 82250

Ja, ezzel én is így vagyok egyébként. Nem erőltetem rá senkire sem a pénzemet, társaságomat stb. :)

8581 jocking . 2021-04-19 15:58:24  Előzmény: Spityu: 82249

Ha valaki hápog, hogy márpedig ő nem csinálja meg, akkor kár erőltetni. Lehet, hogy lehetne jogszabályra hivatkozni, ami miatt kénytelen lenne elvállalni, de tuti megszivatna. Az én filozófiám az, hogy aki nem vállalja, oda többet egy alátétet sem viszek, ha nem kell a biznisz akkor nem kell. :)

8580  Spityu 2021-04-19 10:58:27  Előzmény:Őry Gábor: 82248

Ez a Zrínyi úti (Volán környéki) vizsgaállomást jelenti, ugye? Szerintem ez full szabálytalan manőver volt a részükről. (Hogy átment volna vagy sem, az már más kérdés.)

8579 Őry Gábor 2021-04-19 09:03:16  Előzmény: Spityu: 82242

Konkrétizálom: két éve augusztus körül a KPM-től elhajtottak, hogy ők már nem vizsgáztatnak. Se Trabit, se mást. Azaz úgy általában megszűnt ott a vizsgáztatás, legalábbis egyszerű állampolgárok számára. Aztán a szerelőmet megbíztam, hogy vigye el, Söjtörön megcsinálták. Még a gyári karbit se tettem vissza, a Hb-val ment 125-ös fúvókával.

8578 Antal Péter 2021-04-18 22:00:26

Sziasztok.A wartburg elölhűtős vízpumpáját tudom valahogy ellenőrizni szerintetek?
Ma délelőtt mentem" oltakozni" és hazafele jövet( 25km olyan 90es tempóval)a kocsibeállón emelkedőjén felforralta a vizet.Kicsapott a kiegyenlítő tartályból a forrásban lévő hűtővíz.Az a fura,hogy a digitális ledes műszer szerint középtartományban volta vízhőfok,de amikor alapjáraton ketyeg,a hőmérő leesik,mintha hideg lenne a motor.A ventillátor sem kapcsolt be.Remélem nem hengerfejes.Az ékszíjam olyan közepesen feszes,szerintem az nem csúszik.
Nem is tudom gondoltam már a kiegyenlítő kupakjára is,mint hiba.
Köszi

8577 Kacsándi Szabolcs 2021-04-15 22:00:44  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82235

Valószínűleg mz tűszelep lehetett vagy valami keletnémet járműé.Az kicsi fúvókás,nekem is van olyan itthon.Sok helyen árulják.

8576  Spityu 2021-04-15 00:35:33  Előzmény:Antal Péter: 82244

Nyárig szerintem kiderül, mi is az eredője a jogszabályoknak. Azért írom többesszámban, mert úgy tudom, 2 jogszabály lett összefésülve, számomra, laikus számára gyalázatos minőségben. De lehet, hogy ez ment meg minket. Kivéve, ha helyreigazítják a dolgokat.

8575 Antal Péter 2021-04-15 00:29:44  Előzmény: Spityu: 82243

Szia,mégvan érvényességem nyárig,de azért van mit rendbe tenni előtte.Emlékeim szerint a korábbi műszaki vizsgákon a trabit emisszióját nem is mérték,nem vacakoltak vele.Inkább minél hamarabb leállították a vizsgasoron.Csak olvastam erről a jogszabályról,hogy 2020 decemberig hosszabbították meg a katalizátor mentességet,de lehet,hogy ez csak blama,nem akarok álhíreket.Azért köszi.

8574  Spityu 2021-04-15 00:03:07  Előzmény:Antal Péter: 82232

Röviden: van táblázat, amiben fel van tüntetve egy bizonyos referencia érték a CH-ra vonatkozóan. Viszont van a jogszabálynak egy olyan része is, ami magát a mérést, a mérendő paramétereket írja elő, és ott nem tesz említést a CH-ra vonatkozóan, csak a CO-ra. Mármint csak azt kell mérni. Jó, mi? De még képlékeny a dolog. Ha mostanában járt le a műszakid, akkor az most még érvényes, meghosszabbodott. A napi használósommal június óta mászkálok "lejárt" műszakival.

8573  Spityu 2021-04-14 09:49:53  Előzmény:Őry Gábor: 82241

Mi szűnt meg? A katalizátor nélküli vizsgáztatása a kétüteműeknek? A szigorított határérték figyelembevétele? A kipufogógáz mérése? Az biztos, hogy a "KPM"-nél muszáj levizsgáztatniuk úgy, hogy nincs katalizátor a kocsin, ugyanis ezt tényleg semmi nem írja elő. Más kérdés, hogy mérik-e a CH-t. De jelenleg megint ott tartunk az értelmezéssel, hogy továbbra sem kellene mérniük. Majd megírom, miért.

8572 Őry Gábor 2021-04-14 09:10:56  Előzmény:Antal Péter: 82232

Lehet ugyanúgy, mint eddig. A kérdés nem ez, hanem az, hogy hol találsz olyan vizsgaállomást, ahol megcsinálják. A KPM-nél már megszűnt, Legalábbis nálunk.

8571 Őry Gábor 2021-04-14 09:09:15  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82235

És Trabi tűszelepként árulták?

8570 Őry Gábor 2021-04-14 09:05:01  Előzmény: Spityu: 82231

Nekem is van több éve egy kis tégely szilikonzsírom, de nem vált szét.

8569 Tósoki Szilárd 2021-04-13 21:25:42  Előzmény: Spityu: 82234

Pontosan. Majd lefotózom holnap de szerintem nem nagyobb 100-nál ami benne volt. A mostani az tuti :)

8568  Spityu 2021-04-13 20:36:12  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82233

Hát, az alapjárati benzin 45-ös, ha jól emlékszem. Meg valamelyik karbinál még egy másik is talán. A tűszelep gyárilag 250-es, ha jól emlékszem. A 40-60 az biztosan nagyon kevés, tekintve, hogy a főfúvóka 113 vagy 115 (korábban esetleg más, de hasonló).

8567 Tósoki Szilárd 2021-04-13 19:02:02

Sziasztok. Visszatértem sikeres szerelés után. Le is írom pontosan: Tehát alapvető tézisünk az volt hogy az átfolyás mérőt a mérnökök belerakták és működött vele a kocsi hosszú éveken át tehát annak jónak kell lennie.
Nem szedtük szét finoman belefújva lepróbáltuk és működött piros jelzésig rézcsövek 2K epoxi ragasztóval beragasztva a folyás elkerülése végett. Helyesen felrakva karburátorról üzem anyag cső leszedve folyatva a benzint működött!
Az hogy levegős a rendszer az gyárilag levegős mert a tank tetején lévő + cső ami bele megy a T elágba levegősé teszi és így kell működnie. szépen szilikon csővel végig jojóztuk a rendszert.
Üzemanyag van bőven a csőben átfolyás mérőben és jön a karbiba. Itt egy gyors úszószint ellenőrzés és kiadta hogy kevés a mennyiség... Szépen beállítottuk a gyári adatra ami tényleg tökéletesre sikerült nem folyt túl és volt az úszóházban is. Viszont az autó rángat és még mindig csak max 4 zöld világít még szívatónál is. Elkeseredés felső foka volt hogy szopat a karburátor amikor minden ki lett cserélve és beállítva még a pillangó szelep tengely tömítés is stb...
És mivel minden új a létező összes cucc benne nem tudtuk mi lehet a hiba... Mai nap délután ismételten próbálkoztunk és gondolkodtunk:
Vettem a karbiba új tűszelepet is ami a honlap szerint új típusúba való új alkatrész... zár is rendesen.... viszont levettük az úszóház tetejét kilógattuk oldalra és megnyitottam a csapot. Lás csodát csak 4 led világít max teljes nyitáson... Kivettük az új rendelet alkatrészt a fedélből elővettem egy régi tűszelepet majd a fúvóka össze hasonlítás után láttuk hogy kb az új 45-60 közötti a másik a régi meg jó nagy pontos számot nem tudok mert nem tudtuk lemérni. Kicseréltük próbakör elmaradt egyenlőre a rossz idő miatt de alapjárat állítás hideg indítás tökéletes volt sőt szívatóval indítva piros led is világít. :) Elméletben egyenlőre jó. Köszönöm nektek a segítséget.

8566 Antal Péter 2021-04-13 16:12:28

Sziasztok!
Érdeklődnék,hogy ebben az évben is lehet továbbra is katalizátor nélküli 2üteműt műszakiztatni?Hamarosan esedékes lenne a waresz vizsgája,nem várom meg vele a járvány végét.

8565  Spityu 2021-04-13 15:36:15  Előzmény:Őry Gábor: 82230

Igen. A tégelyben is szétválik, leülepszik valami fehér porrá, a tetején meg úszik a kristálytiszta szilikonolaj. A por meg tapad igazából a gumi és a fém ház között.
Hígítóval mostam át anno a csöveket + kiszárítottam őket. A főféket, dugattyúkat hasonlóan, de ügyeltem arra, hogy a gumi alkatrészekhez ne érjen, csak száraz rongy. Ezután megkentem a szilikonos fékfolyadékkal a dugattyúkat, összeraktam mindent és kész. Innentől fogva ugyanaz, mint az etilén-glikolossal. Rozsda ellen mit teszek? Zacskót húzok a tartályra, ha leveretem a motorteret nagy ritkán. Ha csillaggarázsos kocsi lenne, akkor szerintem tennék egy szilikagél tasakot a kupakra, kívülről + az egészet hermetikusan leragasztószalagoznám. Máshonnan nem igen juthatna víz a rendszerbe. A dugattyúk felől tömít, pontosabban impregnál az olaj. (Kívülről is bekentem vékonyan olajjal a fmh. furatokat.)