Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8314 Pajer Thomas 2020-01-08 17:07:09

Jó estét! Régi ragasztások helyét vagy kiszáradt illesztések fugáit mivel lehet a legjobban ki kenni vagy javítani? Találtam pl egy poliuretán alapúszürke masszát Forch 1K-PUR K126 vagy inkább a fekete változat, amivel spoilert is szoktak javítani. Gondolom a sima festhető szilikon nem jó? Vagy?
Ezekkel az anyagokkal javítható esetleg hiányos elem is? pl 2cm²? Vagy inkább poliészter alapú glett plusz vászon? Két három kisebb sérülés miatt nem szeretném leszerelni az egész elemet, hogy aztán hátulról ragaszthassam meg. Van Valakinek tapasztalata ilyen téren? Előre is köszönöm! Üdv. T.

8313 Csörögi Gábor 2019-12-30 21:34:30

Tanácsot szeretnék kérni. A Trabantom (Trabant 1.1) fűtőradiátora kilyukadt. Hogyan tudom kicserélni? Aki már csinált ilyet lenne szíves erről írni? Főleg a szabályzócsap leszerelése érdekelne. De a többi folyamat is.Nagyon megköszönném!

8312 Végh István 2019-12-30 21:05:09  Előzmény: Spityu: 81485

Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget.
Már tanulmányozom

8311  Spityu 2019-12-30 20:39:43  Előzmény:Végh István: 81484

Szia! Elvileg kaptál egy e-mailt, ahonnan le tudod tölteni. Jó szerelést!

8310 Végh István 2019-12-30 20:25:58  Előzmény:Végh István: 81483

Ha valakinek van linkje a Wartburg 1.3 javítással kapcsolatban nagyon megköszönném, ha emailben elküldené az 1veghistvan@gmail.com
Címemre.

8309 Végh István 2019-12-30 17:25:33

Üdvözletem mindenkinek!
Közel a 70 évem fele belevágtam egy Wartburg 1.3 projektbe.
Nosztalgia miatt. Ugyanis az első autóm egy Wartburg de lux nagykerekű 311 es volt. Nagyon szerettem. Ez még a 70 es évek elején volt. Sajnos csak pár évig tudhattam ezt a csodát magaménak.
Kérnék viszont egy kis segítséget ha lehetséges.
Nagyon örülnék egy javítási, szerelési kézikönyvnek PDF formátumban.
Ha lehetséges előre is köszönöm

8308 Pajer Thomas 2019-12-19 17:14:21  Előzmény: Spityu: 81436

Jó estét! Elő került az eredeti garancia levél 1977-böl. Le van írva hogy ez a fajta kapcsoló kizárólag az egy sebességes motorokhoz jó. Igy alakul, hogy nem kell 31c. A négy fokozat pedig egy max a többi intervallos… Üdv.

8307 Piret Endre 2019-12-18 21:24:09  Előzmény:Pajer Thomas: 81447

Jaaaa... Az baj :-)
Szerintem nincs ember, aki tudja az összes fajta kapcsolót és a hozzá tartozó kapcsolást. Na nem baj, a lényeg, hogy a tiéd végül működik.

8306 Pajer Thomas 2019-12-18 17:52:35  Előzmény:Piret Endre: 81444

Úgy, hogy nincs a kapcsolón 31c.
;)

8305 Pajer Thomas 2019-12-18 17:15:13

Jó estét! Mától már a műszer falat is látom, mivel az az ormótlan sportkormány többé nem takarja el. Persze voltak nehézségek a csap kiszedésekor, de ekkor találtam egy speciálisan erre a témára szerkesztett kiszedőt. Kb. 5 perc és kint volt a csap (sérülés mentesen). Nem kellett szétszedni semmi mást.
:)

8304 Pajer Thomas 2019-12-18 17:05:08  Előzmény:Piret Endre: 81444

Sziasztok! A négylábas csak a régebbi tipusoknál müködik intervallosan. Amint beraktam egy 6 lábast azonnal müködött minden rendben.
(Kivétel a spritcni, mert az nálam kézi pumpás) Persze az én vadonat új (1986-os hycomat-om)-nál nem lehet ett összehozni, mert más a törlö motor belseje ill. bekötése. Legalább 4 különféle kapcsolót lehet venni és nem mindegy melyik hova kerül bele.... Ez számomra a tanulság.
:)

8303 Piret Endre 2019-12-17 23:31:40  Előzmény:Pajer Thomas: 81432

Az hogy lehet, hogy kimarad neked a barna-fekete? Annak a régi és az új kapcsoló esetén is a 31c pontra kell mennie, ebben különbség nincs. Ami nálad kimarad, az az 53c, a rajz szerint fehér lenne és a spriccelő motorra menne. Az neked nincs. Marad még 5 láb, ebből 4-et számozás szerint bekötsz, a hiányzó 54-est elhozod a biztosítéktól és mennie kell.
Egysebességes motorral nekem egyszerűbb volt, sikerült 5 lábú kapcsolót kapnom teljesen véletlenül, motoros spricni nálam sincs, a maradék 4 ott valamiért megegyezik a sima kapcsolóhoz menő 4-gyel és működik is szépen.
Most nincsenek kéznél a saját rajzaim, csak a tiédet néztem amit ide betettél. De annak alapján nem szabad a barna-feketének kimaradni.

8302 Piret Endre 2019-12-17 15:37:34  Előzmény: Spityu: 81436

Az is biztos, hogy volt egysebességes és a kétsebességes motor is. Ennek megfelelően egy csomóféle intervallumkapcsoló, amik családfáját még külön bonyolítja, hogy a motoros spricnit is tudja-e vagy sem (a gomb benyomásával).

8301  Spityu 2019-12-17 15:33:36  Előzmény:Pajer Thomas: 81432

Szia! Ez egy jó kérdés. Én sajnos nem tudom rá a választ. Nekem is 6 lábas van már a kocsimban, aminek nem voltam tudatában, amikor össze-vissza vettem a 4 lábáasakat börzéken meg bolhapiacon. Olcsón adták, gyári újak, aztán nem tudtam ott hagyni őket. Valahogy biztos be lehet kötni némi kompromisszummal, de hogy őszinte legyek, amikor felújítottam a kocsit, bár protonokra szedtem a motort is, nem volt időm megérteni a pontos működését. A motoron belül is van egyébként egyfajta vezérlés, különféle érintkezőpályákon siklanak az érintkezők. De ha jól sejtem, akkor az csak a motor sebességét szabályozza. Meg talán a végállást biztosítja. Nem ígérem, de lehet, hogy a hónap második felében ha lesz rá időm, felfogom a működését a kapcsoló + motor kombónak. Ha esetleg előrébb jutsz valamiben, megírhatnád. Jelenleg azt sem igazán tudom, hogy a 4 lábas és a 6 lábas motorhoz külön motor tartozott-e. A motorról csak annyi tudásom van, hogy létezett 6 és 12 V-os kivitelben is, illetve volt kocka és áttétes kialakítása is. (Úgy tudom, utóbbiból csak 12V-os létezett, ill. Trabantnál csak 6V kocka és 12V áttétes volt.)

8300 Pajer Thomas 2019-12-17 11:35:51

Sziasztok! Kaptam egy zsír új intervallos ablaktörlő kapcsolót. Sajnos csak négy láb van rajta, ami nem lenne gond, ha nem kellene
egy plusz vezeték fekete/piros az 54-re, hogy működjön az intervall.
Ha minden bekötök úgy ahogyan az AKA leírás tartalmazza, megmarad a barna/fekete kábel. Sőt valamelyik állásban
ki is veri a kapcsoló a biztit. Az eredeti régi kapcsoló is négy kábellel ment, de neki nem kellett 54+.
Ki tudna segíteni? Kapcsoló csere 5 lábasra? Vagy át lehet ezt is kötni?
Előre is köszönöm! Üdv Tamás

8299 Lakos Peti  2019-12-15 15:43:21

lakos89@gmail.com

8298  Spityu 2019-12-15 15:42:46  Előzmény:Lakos Peti : 81400

Írj egy e-mail címet, aztán írok rá.

8297 Lakos Peti  2019-12-15 15:40:18  Előzmény: Spityu: 81399

Szuper. Tudunk privbe beszélni? WhatsApp vagy más hogy?

8296  Spityu 2019-12-15 15:38:50  Előzmény:Lakos Peti : 81397

1-2 nap múlva elutazom, év végén vissza, tehát karácsony utána ha feladod, akkor kb. az első héten visszaér hozzád. Ha addig belefér.

8295 Lakos Peti  2019-12-15 15:20:07  Előzmény: Spityu: 81395

Mind kettő müködő 28hb 1-7 az müködöt mind adig még gondolt egyet és elkezdet folyton folyni a benzin. A 28 h1-1 az elvileg működő kocsin volt de nekem nem reagál a csavarok álitására szimeringet még nem cseréltem de jó volna ha lene tartalékba.

8294  Spityu 2019-12-15 15:10:52  Előzmény:Lakos Peti : 81394

Ha elküldöd postán, én beállítom bármelyik típust, 28 HB 2-x, 28 HB 3-1, 28 HB 4-1, 28 H1-1. Csak előtte nézd meg, hogy milyen állapotú a pillangószelep tengelye illetve a ház körülötte. Ha nagyon kotyog, akkor nem érdemes velük foglalkozni.

8293 Lakos Peti  2019-12-15 14:55:13

Sziasztok. Már mindent meg próbáltam. De továbbra se jó a gépezet. Van valaki aki szerel karbikat? És elválalna 2db karburátor javítást?

8292  Spityu 2019-12-13 09:41:09

Az áprilisi hozzászólásokig olvass vissza.

8291 Lakos Peti  2019-12-13 09:16:31

Sziasztok. Lecseréltem karbim egy 28 h1-1 re valaki tud mondani gyári beállítás értékeket?

8290  Spityu 2019-12-07 20:56:08  Előzmény:Lakos Peti : 81355

Ha az úszó lenne rossz, akkor lötyögne benne a benzin és egyáltalán nem zárna. Akkor a karbi alján lévő túlfolyócsövön ömlene a benzin. Jobb ötletem nincs jelenleg, mint a tűszelep hiba. Lehet, hogy inkább úgy kellene tesztelned, hogy leszeded az úszóházfedelet és valamit oda teszel a motor mellé, amire rá tudod tenni szépen a fedelet úgy, hogy az úszóra nehezedjen, de csak kicsit. Annyira, hogy a szelepet elzárja, de azért ne hajoljon meg az úszón semmi sem. Ezután megnyitod a csapot és figyeled... A tűszelepnél lévő kör alakú tömítés megvan és jó állapotú, ugye?

8289 Lakos Peti  2019-12-07 18:24:23

Köszönöm válaszod. Szép lasan csöpög csak azt elkezd folyni a túlfolyón meg a levegő szürő felé. Amikor üres karbi rányitom csapot szintig feltöltödik utána meg ál a folyás majd 5 percre rá látszik a csőben hogy szépen elkezd utána folyni. Meg próbálok finoman csiszolók rajta. De két tüszelep rossz lenne. A fulyom szájjal úgy tünik hogy jól zár.

8288  Spityu 2019-12-07 17:47:12  Előzmény:Lakos Peti : 81353

Tehát a karburátor alján, a túlfolyó csövön folyik ki a benzin? Milyen intenzitással? Csak csöpög vagy egybefüggő sugárral? Nekem nagyon úgy tűnik, hogy a tűszelep nem zár rendesen. Utángyártott esetében a tű kúpja meglehetősen durván van esztergálva, emiatt nem zár rendesen. Esetleg tölthetnél fel róla képet, hogy hogyan is néz ki. A tűszelep fúvókáját kell kicsavarni, ekkor kijön maga a tű. Fontos, hogy pontosan illeszkedő csavarhúzót használj, máskülönben könnyen deformálódik a réz.
Ha valóban a kúp durva felülete okozza, fogd be óvatosan fúrógépbe és finom csiszolópapírral simítsd el a kúp felszínét, miközben pörgeted a tűt.

8287 Lakos Peti  2019-12-07 17:05:06

Szép estét.
Olyan kérdésem lenne hogy 28 hb 2-7 karbim van. Új úszó tömítés tüszelep úszó szintet belötem. De egy folytába utána folyik a karburátor ba a benzin. Rányitom csapot 5 10 percre rá folyik a benzin. 1hete kilodom vele. Mentem vele nem volt Semi gond utána gondolt egyet és folyton folyik. Kicseréltem mindent de ugyan úgy folyik. Sos kérem segítsen valaki. Nem tudom használni így.

8286 Pajer Thomas 2019-12-01 08:34:50

Még az is le van írva, hogy az RFT A320 Trabantba nem jó....
:)

8285  Spityu 2019-11-30 21:39:43  Előzmény:Pajer Thomas: 81329

Nézegettem ezeket a katalógusokat. Furcsán luxus dolgokról szólnak. Gondoltam is, ez hasonló lehetett, mint nálunk a dollárboltok. Hát, nem tévedtem sokat. :)

8284 Pajer Thomas 2019-11-30 20:50:35  Előzmény:Pajer Thomas: 81329

Ja persze Svájcban kellett megrendelni! ;)

8283 Pajer Thomas 2019-11-30 20:47:10  Előzmény: Spityu: 81324

Hali. Nem teljesen. A nyugati rokon megrendelhetett mindent (Autó + Blaupunkt rádió) a GENEX-nél Nyugati valutáért és 4 hét után szállították a pl Trabantot és a Rádiót de RFT hangszórt is keletre. Ezt a komcsi párt találta ki, mert sok keletnémet örökölt nyugaton és nem hozták át a valutájukat keletre. Ha megnézed a katalógusokat, utánfutók, lakókocsi, hifitornyok sőt házakhoz tető ablakok és medencék is voltak. Igy hát ha volt valutád lett is 4 hangszórós RFT Greifenstein ACR 20 rádioód amit Blaupunkt licencre gyártódott NDK-ban. Ha nem volt pénzed akkor rádió sem jutott. A Hycomat árat is megtaláltam benne. Üdv.

8282  Spityu 2019-11-30 17:24:50  Előzmény:Pajer Thomas: 81321

Na még ezeket sem láttam. :) Engem meglep a Blaupunkt. Azt hittem, csak VT, Tesla, RFT Tournee volt a Trabantokhoz opcionálisan / felárasan. Valószínűsítem a Blaupunkt inkább csak úgy volt hozzá, hogy kompatibilis volt, és te magadnak külön beszerezhetted.

8281 Pajer Thomas 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok! Új vagyok az oldalaitokon, de nagyon tetszik.
Találtam pár régi NDKs katalógust, melyekből kivehető, hogy már a 80as években lehetett rendelni a Trabanthoz Blaupunkt rádiót.
https://tdreik.de/?page_id=796
Sőt van NDK gyártmányú Greifenstein ACR 20as Blaupunkt is. ÜDV.

8280  Spityu 2019-11-29 11:20:42  Előzmény:Pajer Thomas: 81314

Annyit hozzáfűznék, hogy ez a merev kuplungtárcsához való szerkezet.

8279 Pajer Thomas 2019-11-29 10:08:21  Előzmény:Iványi Dávid: 81311

Sziasztok! Nem olcsó, de szállítanak magyarországra is.
Itt egy eredeti IFA gyártású szerkezet:
https://www.ebay.de/itm/Trabant-601-Kupplungsautomat-ORIGINAL-NEU-IFA-DDR-VEB-3346/274051579823?hash=item3fcebf3faf:g:bDIAAOSwKtBdpEgG

8278 Iványi Dávid 2019-11-28 21:59:49

Hát sajnos visszavinni nem fogom mert nem mostanában lesz időm megint kiszedni, de mondjuk ami benne volt az gyári és az is kb ilyen erős, szóval nem tudom hogy most más gebasz van ,vagy már a benne lévő gyári is el volt fáradva , amúgy asztalon tenyérrel visszanyomom a rugót teljesen mindegyiknél sajnos nemtudok mihez viszonyítani hogy mi az ami jó , már gondoltam arra is hogy ennyi pénzből kevlároztatni is lehetett volna a tárcsát talán megfogná gyenge rugóval is :)

8277 jocking . 2019-11-28 08:20:11  Előzmény:Iványi Dávid: 81301

A Méd in hungeráj az kb. a "szar" szinonimája az esetek 90%-ában. Nálunk jó fej volt a boltos, mondta, hogy ha nem lesz jó, visszaveszi. Aztán amikor visszavittük mondta, hogy ez már a 4. eset, hogy visszahozták, mert nem lett jó... gondolom nem tucatjával adja el őket, jó eséllyel a visszavitt 4 szite az összes eladottat jelentheti.

8276  Spityu 2019-11-27 21:26:21  Előzmény:Iványi Dávid: 81301

Próbáld meg visszavetetni velük, vagy legalább levásároltatni, hátha.

8275 Iványi Dávid 2019-11-27 21:03:52  Előzmény:jocking .: 81294

Akkor megpróbálok szerezni egy másikat , mondjuk azért ahoz drága volt az új hogy félredobjam, elég gáz hogy ennyit ér egy utángyári cucc ,na mindegy köszi a választ !

8274 jocking . 2019-11-26 22:17:45  Előzmény:Iványi Dávid: 81293

Üdv a klubban. Nálam a megoldás egy bontott szerkezet volt, ami érezhetően sokkal erősebb volt, mint a bolti szarok. Ezeknek olyan erősnek kell lenni, hogy a földre lerakva felsőtesttel rá kelljen dőlni, hogy kiemeljen. Nekem két szerkezet is olyan volt, hogy két ujjal be tudtam nyomni, nem is volt jó egyikkel sem.

8273 Iványi Dávid 2019-11-26 21:44:53

Sziasztok! Pár hete lettem trabi(601) tulaj, sajnos csúszó kuplungal hoztam haza , ki is cseréltem csapi féle szerkezetre + tárcsára . összerakás után sajnos ugyanúgy csúszik tovább , kb 1/4 gáztól , tehát semmi változás nem történt . amit kiszedtem tárcsa kb.6.5mm vastag, szerkezet(rugó) nyomásra olyan mint a régi ami benne volt . Találkozott esetleg valaki ilyen hibával ? Előre is köszönöm ! Üdv.!

8272 Őry Gábor 2019-10-09 21:12:27  Előzmény: Spityu: 81113

Tényleg, a szinkrongyűrű! Nem is foglalkoztam vele... Igen kreatív összerakás.

8271  Spityu 2019-09-26 21:27:44  Előzmény:Őry Gábor: 81114

Jah, értem. :) Akkor ez valami hazai összerakás lehet. Az is lehet, hogy ami éppen kéznél volt, felfűzték a tengelyre. Maga az alu szinkrongyűrű tutira magyar. Vagy legalábbis nem gyári. Az acél + réz. (Illetve rémlik, hogy alu-réz vagy full réz is volt.) Hát... ebben az esetben lehet, hogy jobban jársz, ha elemenként adod el. Hátha valaki megveszi őket. Nekem van egy rakat fogaskerekem, csak tudnám, minek vettem őket. :D Csillagom, szinkrongyűrűm is van. Meg rugók a golyóbisokhoz. A csapágyat esetleg mentsd le, ha gyári és nem rozsdásodott (annyira). Az még jól jöhet. Túloldalt meg ugye a hengergörgős belső gyűrűje van. Ami nálam kézzel lejött. Illetve (talán) 1968-ig ott normál illesztésű 6206 volt. Vagy C3-as, nem tudom, de nem C2, mint a kerekeknél.

8270 Őry Gábor 2019-09-26 20:13:39  Előzmény: Spityu: 81113

Alu szinkrongyűrű van benne, nem jósolok nekik nagy jövőt...

8269  Spityu 2019-09-26 14:12:00  Előzmény:Őry Gábor: 81112

Láttam jófogáson. Azzal ugye nem mondok újat, hogy az a szinkrongyűrű nincs jó helyen? Szerintem ne kótyavetyéld el, mert a szinkrongyűrűk miatt neked is jó lehet. Meg ami még használható a te esetedben is, ha az élet úgy hozza, hogy kell. Pl. a rükverces szinkrondob vagy pl. az 1. sebességi fokozat kereke. Ezeknél szerintem nem nagy gond, ha pl. nem pontosan olyan a foghézag, mint kellene, csak ne szoruljon. Vagy a szinkroncsillagok is jól jöhetnek. Bár szerintem nagyon ritka, hogy a váltóban bármit is cserélni kelljen. :) Szimmering, szinkrongyűrű, csapágy. Meg ugye szabadonfutó. A többi szinte örökös.

8268 Őry Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 81110

https://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=50020190918_171246_1_.jpg

8267  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Őry Gábor: 81110

Ismét tanultam valamit a típusról. Képet max. külső oldalra tudsz feltölteni, itt nem műxik... https://www.kepfeltoltes.eu/

8266 Őry Gábor 2019-09-24 08:40:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81108

Van képem is de nem tudtam csatolni.

8265 Őry Gábor 2019-09-24 08:40:22  Előzmény: Spityu: 81107

Belecsusszantottam kompletten, de láttam, hogy szorulni fog, nehezen ment a helyére, aztán nem kísérleteztem vele többet. Ez évekkel ezelőtt volt. Most lomtalanítok, ezért került eladó sorba, Aztán észrevettem, hogy a negyedik fokozat kereke nem jár. Lehet, hogy valami kis bizbasz beleesett.