Szia!
Jó kis szopóroller. :)
Kiszedés: Műszerfal ki. Fogj egy jó marék szeget, kb. 2mm vastag legyen az anyag. Le is kerekítheted akár a végüket. Belülről a kasztni és a gumi közé nyomd be őket egyenként, addig, amíg a kasztni peremig elér már a vége belül. Ekkor derékszögben "nyisd fel". Szóval a hegye kifelé nézzen gondolatban, a fej pedig rád. Persze a gumi majd kicsit visszanyomja az eredeti pozícióba, ezért párszor át kell menni rajtuk utólag. Kb. 10 centinként tegyél, úgy emlékszem, annyi elég. Ha fel van díszítve végig, akkor a gumi már engedni fog. Kell egy ember kívülre, aki ellentart. Te meg belülről szépen nyomd kifelé az üveget. Óvatosan, egyenletesen. Az régi, edzett üveg sokat kibír, a ragasztott azért hajlamosabb a repedésre.
Érdemes megmenteni a kédert is, főleg, ha gyári. Az utángyártott 1-2 évig tökjó, aztán szépen zsugorodik, repedezik, és trágya lesz. Gyárit, jó állapotban nem találni. Csapinál van, de mind tekeredett. Egy használt, jó állapotú gyári többet ér. Javaslom, csináld azt, amit én: miután elmostam mindent nitróval, szépen a kéder két végét összeragasztottam pillanatragasztóval (statikusan lesz a helyén, teljesen jó ide). Ezután fekete tömítőragasztóval (szélvédő ragasztó) nyomtam az üveg vájatába egy hernyót végig. Kb. 3-4 mm átmérőjű csíkot. Még frissen rápattintottam az üvegre úgy, hogy az aljára illesztettem rá először, majd az egyik felső sarkát, végül a másikat (tompaszöget kell utolsónak választani, az a lényeg). Ezután egy darabig körbe-körbe járva nyomkodtam a gumit az üvegre, hogy minél jobban a helyére kerüljön. De kissé azért eltartotta, mivel száradást követően alig tudtuk többszöri nekifutásra is behúzni a helyére. Viszont tömített, mint egy űrhajóé. Ma már lehet, hogy inkább madzaggal húzatnám rá a gumit, amíg megköt valamennyire a ragasztó. Az talán egyenletesebben és jobban a helyére nyomja. De sebaj, bent van, az a lényeg.
Aztán ha ez megvan, kell egy kis folyékony szappan pl., amivel be kell jól kenni a gumit és a keretet is. A könyv leírása teljesen jó (madzag befűzés, alját betenni amennyire lehet, madzagot kihúzni.) Nem árt ha van két ember, az egyik kívülről nyomja az üveget, a másik meg bent húzza a madzagot. Ami vagy elvágja a gumit, vagy nem. :) Ez a legszarabb része a dolognak. Persze, ha lenne rugalmas gyári új, azzal szárazon is nyugodtan be lehetne rakni, jó lenne 10-20 évig. :) Műszerfal be.