A kérdés második felére válaszolva: ezt nagyon nem szabad forgatni. Meg nem is kell. Leírom, hogyan állítottam be a saját karburátoromat.
1. és legfontosabb: legyen jó a gyújtás: időpont és a gyújtás minősége, ne hagyjon ki stb. (kábelek, gyertyák, pipák stb.)
2. benzinszint legyen jó. Ha nem zabál a kocsi összevissza, akkor valószínűleg jó. Feltételezem, hogy a fúvókák nem voltak piszkálva, nem lettek nagyobbra kicserélve stb.
3. az összeszerelt karburátornál, kikapcsolt szívatónál (a képen mintha be lenne kapcsolva, mert az érintkező nem ér neki a csavarnak, érdemes üzemmeleg motornál beállítani az alapnyitást is) a kérdéses csavart elkezdem kifelé hajtani. Egészen addig hajtom, amíg rés nem lesz az érintkező és a csavar között. Ekkor a pillangószelep TELJESEN elzárja a szívótorkot. Ez azonban nem jó, mivel berágódáshoz vezethet. Emiatt van ez az ütköző csavar, ami megakadályozza, hogy ilyen helyzetbe kerüljön a pillangószelep. A következő lépés: elkezdem befelé hajtani a csavart, mígnem eléri az ütközőt. Ezután még FÉL fordulatot beljebb hajtom. Így meglesz az alapnyitása a pillangószelepnek.
4. Fontos, hogy üzemmeleg legyen a motor, jöhet az alapjárat beállítás: a karburátor talpon van egy nagyobb és egy kisebb csavar (bal sarok és jobb sarok talán). Ezekkel kell emlékeim szerint az alapjáratot ténylegesen beállítani. Az egyikkel a fordulatszámot lehet beállítani, a másikkal pedig a keverék minőségét. Pontosan nem tudom, melyik melyik. Ezeket többször kell tekergetni felváltva. Először valahogy ki kell deríteni, hogy melyik csavar mit állít. :) Próbáljuk meg az egyikkel beállítani egy a fülünknek tetsző alapjárati fordulatszámot. Ezután a másikat abba a pozícióba tekerjük, ahol a legnagyobb a fordulatszám. Kb. ennyi. Ha ez a fordulatszám túl nagynak tűnik vagy túl kicsinek, akkor az előző csavarral csökkentsük. Utána a másodikkal ismét meg kell keresni a legnagyobb fordulatszámot és ott hagyni. Ezt nehezebb leírni illetve felfogni, mint megcsinálni, úgyhogy nem is ragozom. Próbálgatni kell.
5. Kikötöttem a szívatót. Szemből állva, jobbról van egy kis rudazat, ami kijön a karburátor torokból és bemegy a szívatóba. Azt a megfelelő pozícióban felül egyszerűen hozzákötegelőztem az aluöntvényhez. Hidegen mondjuk kell egy kicsit járatni, de így biztosan nem volt többletfogyasztásom a későbbiekben a ki nem kapcsolt szívató következtében.
Természetesen senkinek nem javaslom az 5-ös pontot, de nekem jó volt így, azért nem szórakoztam a szívató jó beállításával. Van amúgy 3 csavar jobbról, ami leszorítja a működtető rész házát. Ha fellazítjuk a csavarokat, akkor lehet tekerni a házon (amibe a két vízcső bemegy), magunk felé hajtva hamarabb fog kikapcsolni (hidegebb vízhőfoknál is), míg hátra felé hajtava később. Tudomásom szerint gyárilag össze van karcolva a két fél, ahol optimális. Nálam valóban így volt, de nem tudom, hogy gyári-e a jelölés.
Továbbá van még néhány állítgatási lehetőség, de azokkal nem szokott gond lenni. Úgy emlékszem, a gyorsítómembrán közepén is van egy állítócsavar. Meg persze hidegüzemi alapjárati fordulatszámot is lehet állítani a szívatónál talán. Na, én ezzel nem szórakoztam az 5-ös pont miatt.