Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
üdvözletem!
a napokban szert tettem egy Trabant 1.1 típusú autóra (régi álom volt)
kérdésem:
- tudna valaki ajánlani olyan illetőt aki a futómű tuningolásban segít, esetleg megcsinálja?
köszönöm:
neon
Sziasztok! 1.3-as polo központi injektort szeretnék felszerelni motorvezérlővel eggyütt az 1.3-as Wartburgomra, mert a karbikkal nem boldogulok. Sok a fogyasztás. Van valakinek tapasztalata ebben? Mikre kell figyelni? Esetleg valami link ahol már volt tárgyalva? Előre is köszi a segítséget.
Üdv!
Ez a gumicső megvan, bár be van szakadozva a szélén pár helyen. Próbálom pótolni, addig meg átnézem a terelő csappantyúk mozgását. Ma már nem szórtam apró izzó korom részecskéket, bár lehet hidegebb volt mint az előző napokban, meg nem is hajtottam annyira. Valahogy olyan mintha kihagyna a benzinutánpótlásom, mert változatlan pedálállásnál ingadozik a teljesítmény, részterhelésnél pedig rángatva darabosan megy, ha padlózom akkor egyenletesen húz, de mégsem mehetek mindig padlógázon.
Nagyon szép a Trabid Sándor, az enyém is pont ugyanilyen, csak mattabb meg karcosabb az eredeti fénye, a belseje meg budi egyenlőre, de majd alakul.
Üdv!
A ventilátorház és a motorburkolat között lenni kell egy kb.8 cm-es gumicsőnek. Annak hiányában lehet kevés a fűtés.
Szikrát az enyém akkor szórt, mikor az egyenes kipufogó falán 5-6 mm vastag volt a koksz. Kifűrészeltem a katalizátort,és mechanikusan kipucoltam a csöveket, Majd újra összehegesztettük. Megszűnt a szikraszórás.
Attila! Azt kihagytam, hogy a sikeres műszaki vizsga után ugye még vissza kellett helyeztetnem a járgányt, ez valami 2300 forintnyi illeték, meg az új forgalmiért fizettem 6000 forintot.
Az én esetemben a Trabi ideiglenesen volt kivonva, bár nem tudom 15 évig , hogy volt fenntartható ez a státusz. Mindenesetre a rendszáma megvolt, törzskönyve is volt így az eredetiség vizsga és az átírás simán ment. Mivel a forgalmi engedélye még régi tipusú volt, csak megyei nkh-nál vizsgázhatott volna, ezért gyorsan elvesztettem a forgalmit és igényeltem egy hatósági bizonyítványt a kormányhivatalban cirka 3000 jó Magyar forintért. Így már vizsgázhatott a lakóhelyemen. Azaz majdnem, mert furcsa mód nem találták a kocsit a gépjárműnyilvántartóban. Mire meglett addigra a katalizátoron csámcsogtak de kiderült, hogy nem kell. Aztán a vonóhoroggal nem akartak kibékülni de végül simán levizsgázott.
Ez az általad említett kormolódás biztos jelen van, de nekem nem a meleg hiányzik hanem inkább a légáramot hiányolom, szinte csak páhál.
Kedves Bertók Lajos.
Először is gratulálok a vételhez. Az első kipufogódob eltömődése okozhat fűtés problémát a korom elszigeteli a dobot, nem tud átmelegedni.Én most cseréltem le a kipufogódobokat remélem majd hamarabb átmelegszik.Végül a forgalomba visszahelyezés folyamatáról kérdeznék.(sorrend buktatók stb...)
Röviden Trabi volt az első autóm még 97-ben, amit nagyon imádtam, de mikor jött a katalizátoros mizéria megváltam tőle. (én marha) Idén áprilisban nosztalgiából, és a régi nagy szerelemből vettem egy másik Trabit, sajna nem kék, és nem szedán. A kocsi 2001 óta ki volt vonva forgalomból, nagyjából eredeti állapotnak örvend. Kapott két küszöböt, négy javítóívet, két első tornyot, meg két első lökhárító tartót, le lett alvázvédőzve. A kalapácsos gyújtást elektromosra cseréltem, a beállítása csak fülre lett bízva egyenlőre, a karbit szétkaptam kipucoltam, nem állítgattam. A masina két hete leműszakizott, azóta napi 20 km kényszermunkára van kényszerítve. Jelenleg ami nem tetszik benne, az a fűtés hiánya (a régi Trabimba sose fáztam), valamint 5 km megtétele után (90-100 km/h) szikrát hány a kipufogó (talán izzó korom?).
Két kérdésem lenne: ez a tűzokádás idővel elmúlik, vagy beavatkozást igényel? Illetve a dugattyú gyújtásponthoz való beállításához mindenképp az indikátor óra a javallott, vagy elegendő ha kimérem, és barkácsolok egy fix "idomszert" a gyertya helyére?
Sziasztok, üdvözlök mindenkit a megújult oldalon! :)
Kezdenék is egy gyors elektronikával kapcsolatos kérdéssel: 12Voltos tranzisztoros Trabi gyújtást át lehet-e alakítani hogy 6V-al működjön? Erre vonatkozóan még nem találtam leírást a neten, gondoltam benézek ide is, hátha valaki foglalatoskodott már ezzel. Segítségeteket előre is köszönöm!
Elnézést a kései válaszért. Összerakást úgy érted, hogy így műszertartó betéttel mindenestől?
Ebben sajnos nem tudok segíteni :/ Magát a KMGY óraegységet nagyon nehéz beszerezni, mivel ritka és drága.
Hígabb olajjal próbálkoztam,de az eredmény elmaradt.Szabadidő hiányában egy kicsit halasztom,de hamarosan szétszedem és az eredményt képekkel illusztrálom.Köszi
Meg lehet úszni, de mivel úgyis szét kell választani a kettőt, onnét meg már csak a benyát, a bowdeneket, kell lekötni, nem érdemes megspórolni. Ráadásul a féltengelyeket is egyszerűbb kihúzni, ha nincs benn a motor.
Azért egy próbát tennék egy gázolajos öblítéssel: Olaj le, beleöntesz egy-másfél liter gázolajat, egy kis járatás (nem árt, ha már előzőleg meleg az egész rendszer), majd olaj vissza a gázolaj helyére. Lehetőleg belevaló olaj.
Ha van türelmed, járasd üresben emelt fordulaton. Egyébként egy két kilométer menés sem fog megártani neki, de jobb a békesség.
Nem száz százalék, hogy sikerül, de a váltószerelésnél egyszerűbb. Elképzelhető, hogy a szabadonfutóba lerakódik valami trutyi, ezért a görgők nem feszülnek be a köröm és a külső gyűrű közé.
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 601-es,1990 évjáratút.Az autó felújításra szoruló állapotban van,de a legnagyobb baki,hogy a 4.sebességet csak nehezen veszi be.Ha beveszi,akkor már nincs gond,megy vele,és a szabadonfutó is működik.Sajna ezt a hibát az eladó nem közölte,hanem a hazaúton derült ki,de most már mindegy.Elfogadom.Végigolvastam az előző honlapon is az ezzel kapcsolatos problémákat,és feltételezem,hogy a szabadonfutóval van probléma.Kérdésem az lenne,hogy a váltó kiszereléséhez előbb ki kell venni a motort?Esetleg lenne hozzá valakinek javítási segédlete,akkor azt megköszönném.
Gábor, a stekkaljzatban érdekes, hogy nincs áram. A jobb szélső 8A-es biztosítékhoz van gyárilag bekötve.
Ugyanide van bekötve pl. a belső világítás is. Az működik?
Szóval ide, a jobb szélső biztosítékhoz bekötheted a szivargyújtó aljzat pozitív vezetékét (a biztosíték alsó feléhez!).
A fordulatszámmérős műszeregység, ismertebb nevén KMGY műszer nagyon ritka és drága is. Abban nem gondolkodtál, hogy csak simán kicseréled a LED-es kombinált műszert egy másik működő darabra?
Biztosan rossz? Nem jellemző, hogy tönkre megy. Ha kikötve is jelez, akkor valahol testzárlatos (tipp) lehet a hőgomba vezetéke.
Másfelől, LADA illetve SKODA fordulatszámmérőket szoktak még beépíteni.
Egy kép a KMGY-ről:
Sziasztok én most vásároltam egy 4t wartburgot és az érdekelne hogy fordulatszámmérős órát hol lehet beszerezni ami benzinszintet és vízhőfokot is mér a másik órámon ami ledes nem működik a vízhőfok mérő ki van kötve és úgy is jelez a középső és a felső zöld led világít de szerintem az üzemanyag mérő sem jó benne köszi a válaszokat
Ha már ennyire fékezünk :) Wartburg első féknyerge tudomásom szerint 4 dugattyús. Ez felszerelhető valamilyen módon a Trabant 1.1 első csonkállványára?
Megkövetem magam 4T hátsó fék ügyben: A donor kocsimon valóban áttették a hátsó futóművet teljesen, és a másikon most néztem, valóban csak a tengelycsonkanya eltávolításával lehet a fékpofákhoz hozzáférni...
A fékmunkahengeren ül föl egy ferde felületre a fékpofa . A jobbos illetve balos munkahenger letörése különbözik. A lényeg ha felszereled a fékpofát a fékfalra bele kell üljön a helyére.
Itt van előttem a 4 db Trabi első fékmunkahenger. Fele - fele arányban balos meg jobbos. Na de melyik melyik? Nem mondanám, hogy ránézésre meg tudnám különböztetni őket. Leírná valaki, hogy hogy van ez?
Szerintem kérezd meg a rugókovácsot, mennyiért csinálja meg.Valószinüleg a régi rugóidat visszaállítja.Én akit ajánlani tudok, az a Vörös Rugó, a Fáy utcában dolgozott, bár igaz, hogy kb 15 éve voltam nála, de korrekt munkát csinált és jó áron. De biztos vannak még jó szakik máshol is. Egy próbát megér, az árajánlat nem kerül semmibe.Én ias tervezem a hátulját feljebb emelni, sajna egyéb ötletet nem kaptam még rá..
Szép jó napot mindenkinek! Valaki próbálkozott már erősebb, nagyobb motort berakni Trabant 1.1-be? Esetleg ha igen milyet és hogyan? A másik dolog ami érdekelne, hogy valaki alakította már át a futóművet vagy cserélte modernebre? Trabant átépítés előtt állok és jól jönne pár hozzáértő szó! Golf I. GTI motorban gondolkodom de oda kell a jobb futómű a nagyobb fékkel........és így tovább. Minden segítséget megköszönöm!!!
Fel szeretném újítani a futóművem fődarabjait, így szükségem lenne 4 darab gyári tekercsrugóra a négyütemű kombimhoz. Lehet én vagyok a béna, de sem Zsombicarban, sem a Csapi Bt.-nél sem Unix/Bárdinál nem találtam gyári új rugót, vagy annak megfelelő utángyártottat. Nincs kedvem a trabantwelttől vagy a reich tuningtól megvenni 150 euro/db áron a gyári rugóstagokat egyenként, bár ahogy nézem eddig ez a legjobb esélyem. Ha ismertek rugókovácsot akihez odaállítok és azt mondja legyártja a 2-2 gyári rugót, az is tökéletes lenne. Bár az a megoldás is megfelelő nekem, ha megerősítitek, hogy a gyári VW Polo rugók is megfelelőek. Vagy másVW-é.
Tobb kerdesem is lenne es ha lehet akkor hozzaertok segitseget kernem! Hamarosan vasarolok (ujra) egy 4T-t es szeretnem biztonsagosabba tenni a futomuvet, fekeket majd ezek utan egy kis motor tuning kovetkezne. Regebben halottam olyat hogy a futomuvet lehet vw polo-bol helyetesiteni egy-ket alkatresszel, ez mennyire igaz illetve ha van mas megoldas az is erdekelne. A fekeknel ugyszinten szeretnek hatra is tarcsafekeket illetve elore is nagyobbakat megbizhatobbat erre is szeretnek egy-ket jo otletet kapni. Olyan szerelok elerhetosegeit is szeretnem megtudni akiknek esetleg van tapasztalatuk ilyen fajta atalakitasokban.Minden lehetoseget szeretnek tudni hiszen van idom es egy kis felretett penzem is a projektra hogy, ujra kedvenc automat vezethessem! Nagyon szepen koszonom elore is a valaszokat hozzaszolasokat.
Szep napot mindenkinek!
Sziasztok!Tényleg nem az évszám van a váltón.Még régen először azt hittem,83-as,mire rájöttem,hogy a többin is ez van..Si 83.Mint a Simsonoknál,Si 91,tán az alu öntvény kódja.És még évre is ennyit csaltam..Olyan későn volt a váltás..Meg kerék csavar,88-as kéttém van,tekercs rugós már,nekem le kell szednem a tengelyről is az anyát,hogy le vegyem a dobot.Itt jöjjön egy kérdés:ez a hátsó dobfék néha agyf**zt okoz nekem,ezért ismerős az anya,meg a flexnek is..na,miért van az,hogy kifordulnak a pofák?Fölteszem őket szépen,minden a helyén,rugók,kézifék kötél,ennek ellenére mégis néhány kilóméter után horzsolja a pofa sarka a dobot.Mert kifele kényszerednek,nem is értem,hogy maradna a helyén?Megoldottam,egyébként,az első fékről lesett alátétes-rugós-vasmantyús szerkezettel..azóta nyugton van.Mondjuk elöl meg Wartburg fék van már,na,azon elég levenni a kereket,lejön a dob is!Négyütemű Trabi vásárlásnál egyetértek Tamással,és cáfoljatok meg,de a 4T-ék erősen rozsda hajlamosak.Ötvenéves Trabi talán,amit láttam lukasan,de az semmi nem volt a legutóbb bontottam 25 éves 4T-hez.Nem értem,hogy nem tört ketté,értem,hogy elhanyagolták,de..na.
Üdv. a fórumon! Ebben a cikkben Tibke összeszedte a fontosabb tudnivalókat. Jó olvasgatást!
Magam részéről egy rövid vélemény:
Alapvetően használható és élvezhető autó a Trabant, mindig jókedvvel ülök bele. Viszont a mai darabok jó része gondatlan gazdáknál hever lehajtott állapotban, így körültekintően keresgélj! Továbbá ebből kifolyólag mindenképpen szerelős autó lesz az elején, mivel vannak alkatrészek, amik ha nem is a használattól, inkább az idő múlásából adódóan mennek tönkre, kopnak el. 100.000 Ft-ért ne várj csodád, szerintem 200.000 Ft-tól már használható modelleket kapni (tisztelet a kivételeknek, jómagam 80.000 Ft-ért találtam garázsban elzárva egy szép 4T-t)
Köszönöm a befogadást. Szeretném a tanácsotokat kérni. Hamarosan venni szeretnék egy trabi 1.1 et. felujítás és napi használat céljából. Szeretném ha megosztanátok velem a tapasztalataitokat, hogy mire figyeljek oda a vásárlásnál.. mik a trabi buktatói. Utoljára 25 éve volt trabim de most úgy döntöttem megint az lesz.
A válaszokat előre is köszönöm.
Új típusú vastag keretes billenthető 4T belső visszapillantó tükör kiszerelésével még mindig küszködöm, sikertelenül. Egyszer kaptam egy tippet már itt a fórumon, de az nem segített sajnos.
Annyi ember újított már fel Trabantot, valaki nem emlékszik, hogyan kell kiszerelni?
Nagyon fontos, mert ott figyel egy a donorautóban és nincs szívem flexszel kivágni - és akkor beszerelni még mindig nem tudnám, mert a csavarhoz ugyanúgy nem férek hozzá!
Tapasztalataim szerint mivel a legtöbb 1.1-esen a hátsó lengőkart cserélték, jóeséllyel a hátsó féket is áttették...Persze lehet hogy neki még az eredeti 1,1-esé van fent,nekem ezek szerint a 2T-é..
Lenne egy kérdésem felétek!
Gondolom mindenki ismeri azt a fehéres, inkább majdnem színtelen füstöt, ami használtabb motorok kipufogójából jön. Nem a tömény fehérre gondolok, amikor a hengerfejtömítés adja meg magát.
Ez tipikusan olyan olajszagú füst, nem kék és nem csak hidegben, hanem ilyenkor nyári melegben is látszik - de nálam nem mindig, sőt a motor hőmérsékletétől is független.
Elvileg a szelepszárszimering elhasználódását jelzi, jól tudom?
Azt hiszem, a 601-esnek szerlehető le a fékdobja az általad leírt módon.
Trabant 1.1 hátsó fékdobjának leszereléséhez "sajnos" igenis le kell hajtani a tengelyanyát a tengelycsonkról. A fékdobot egy ék rögzíti az elfordulás ellen. A 4 darab tőcsavar így a fékdobban található, azaz a felni egy az egyben a fékdobra van felszerelve - melyet magam részéről nem tartok a legmegfelelőbb megoldásnak.
Tengelyanya: M24-es vállas anya, 36-os külső kulcsnyílással.
Annyit helyesbítenék, hogy a hátsó fékdob levételéhez egyáltalán nem szükséges levenni a tengelyanyát, elég a csavart kicsavarozni a fékdobból, és lejön. A tengelyanyával az agy is lejön, ami nem szükségszerű.
Szia,több váltó fémig mosása után sem jöttem rá,hogy mikoriak.Vagy várj..egy félórája gondolkozom már,rég mosogattam már azokat,küzdöttem a szabadonfutóval,mintha most beugrott volna,hogy a difiház tetején,a motorfelőli oldalon van évszám?Korántsem vagyok benne tuti..az biztos,hogy volt egy váltás,a régi váltók féltengely kihajtásnál kétbütykösek,az újabbak hárombütykösek,és számjegyzésben sz*r vagyok,nem tudom pontosan,hetvenes évek közepe,vége,talán..sokat nem,de kicsit mégis segíthet.Holnap lemegyek a pinyóba,van régi,van új,megnézem.
Az bizonyos piros visszajelző lámpa a fékolaj alacsony szintjét hivatott jelezni.
Ennek többnyire 2 oka lehet:
1.) Nagyon kopott fékbetétek és fékpofák. A fékmunkahengerek dugattyúi ilyenkor nagyobb mértékben vannak kint, így csökken a fékolaj szintje a kiegyenlítő tartályban.
2.) Valahol szivárog a fékolajad!
Ezt egyszerű szemrevételezéssel meg tudod állapítani. Néhány jellemző hely: fékpedálnál a főfékhenger nyomórúdja mellett; az autó alján a fékerőszabályzó; gumi fékcsövek.
Ha van rá mód, mindenképp nézd át a fékeket is. Elöl a tárcsafékhez könnyű hozzáférni, azonban hátul a fékdobokat kissé macerás dolog levenni. Azt hiszem 36-os krovafej fogja a tengelyanyát (talán 34?).