Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Sziasztok!
Az utóbbi hetekben a Trabant 1.1-em műszerfalán fel-, felvillan a piros felkiáltójel (középen felül, az olajnyomás- és töltésjelző között). Még soha nem tette eddig: mi lehet az oka?
Köszönettel, Tiberio
Köszönöm a válaszokat.A képen az én trabim van. Szét kapom a munkahengereket, ha rozsdás- kopott csere, ha nem odafigyelek a felújítóra. A fékcsöveket mindenkép cserélem.
Nekem ez a finom puha a gyári volt még, a kocsi az első tulajtól van, és a szerkezetet még nem cserélték, csak a tárcsát. a másik kemény, már gyakorlatilag mindent szétszedett..Nem a kinyomással van bajon, nem vagyok az a pehelysúlyú, kinyomom, de a kinyomóvillát, a pedált, a bowdent és a tűzfalat is széttépte a másik trabiban, ezért is szerettem volna ezt a fajtát megmenteni..
Szia,szép az autó,már ha a képen látható a tied!Mindenki jót szólt,kerekeknél munkahengerek,kiveszed,megfogod a kis dugattyút,ne repüljön el,és kompresszorral befújsz a fékcső helyén.Én így szoktam,egyből kiderül,mozog-e?Vagy hagyhatod kimenni,legalább el tudod pucolgatni.Fékcsöveket átnézed,hátul is a kis elosztót.És igazából annyit szerettem volna hozzáfűzni,ha felújításra szánod magad a főfékhenger kapcsán,nagyon nézd meg a felújítószettet.Volt nekem egy marék régi gumikarikám-vagy karmantyúm,valamelyik jó,oszd be,na,de legutóbb egy már hiányzott a négyhez,autósboltban több valamivel együtt vettem egy felújítószettet.Vagymit,ott nem néztem,már csak a garázsba,a régihez képest mintha biciklibelsőből vágták volna ki.Történet vége,egy öreg bácsitól vadásztam a régifajtából,az se gyári,de már olyan 15 ezret mentem vele,es nincs vele baj.
Szerintem fordítva gondoltad.A gyári szerkezet egy puhább könnyen kezelhető szerkezet.Az utángyártott kisipari az a kemény,abból az időből amikor még nem nagyon volt másik vagy irreális áron.Akkor mindenki ezeket szerelte be.Nekem is ilyen volt bent,alig lehetett kinyomni.A vége az lett hogy eltörte a kinyomóvillát.De javítottam olyat is,aminek a tűzfala szétrepedt,mert a lemez engedett előbb.Ki is szereltem és ment bele a gyári.Azzal nem volt gond.
Nekem gyári szerkezetem van és azt nem igen ajánlanám, mert viszonylag kemény. A tartalék régi autómban egy nem gyári kuplungszerkezet van, ami kényelmesen puha.
A gyári szerkezetet én csupán restaurált autóba ajánlanám.
Sajna én is ilyesmitől tartok..Nem sok kedvem van kiszedni az egész hóbelevancot, de ha kell, hát kell..van másik tárcsám is és szerkezetem is, de ez a szerkezet volt az igazi, nem az a kemény sz*r...
Valószínűleg eltört a nyomórugó,én is jártam így.Ha cserélni kell akkor bontott gyári,bár mostanság talán van puhább fajta is,de pontos típust nem tudok.
Nem, van holtjátéka...egyik pedálbenyomáskor pattant egyet, kicsit meg is nőtt a holtjáték, azóta csinálja...Sajnálnám a szerekezetet, ugyan van másik, de ez még a puga fajta, a másik kemény...
1,1-es Trabi kuplungszerkezet hibája miről ismerhető fel? Elindulás viszonylag oké, a 2. fokozat is( legalábbis nem annyira rossz), de a 3.-4. fokozatnál hirtelen gázadáskor csúszik a kuplung..persze lehet hogy a tárcsa lett olajos, de e kettő közt vacillálok..Nem ,a bowden nincs kiszőrösödve..
Mit gondoltok lehet e kapni trabant 1.1 es , legalább után gyártott, új karburátort? Na meg mennyiért ? Köszi ha lenne válasz .Egy ilyen kis design van a gépben :)
Valószínűleg megtaláltad a hibát.A tárcsáknak teljesen fel kell feküdni.Vagy gyenge vagy túl erős a tárcsa szorítórugója.Rosszabb esetben görbe vagy megmarta a blokkot.Így semmiképp ne használd,ha szerencséd van akkor a blokk még megússza.Ha nem akkor le kell szabályoztatni ami sok plusz költség.
Sziasztok! a segítségeteket szeretném kérni 4t trabant fék átépítésében. A hátsóféket szeretném elsőként módosítani golf fékekre. kérés a következő, milyen közdarab szükséges a cseréhez ill. tud e valaki benne segíteni. Előre is köszönöm.
Sziasztok!Először is nagyon szépen köszönöm a hozzászólásokat!!!
Gyűrű létszám stimmel!A főtengely lendkerék felőli vége labirint-gyűrűs,másik szimeringes!Hengertalp tömítve,lehúzva!Kompresszió bőven!Van labirint-gyűrűm a másik oldalra is azt ki fogom cserélni!
A vezérlő tárcsákkal viszont lehet gond van ugyanis az egyik nem passzol teljesen a falhoz....van ennek tűréshatára vagy annak simulni kell mint állat?És hogyan javítható ha esetleg arra kerül a sor?Egyébként ha egy ici-pici szivatót kap akkor minden ok,alapjárat is van úgy ahogy és már nem akar meghalni minden áron,de ugye ettől meg előbb-utóbb elolajosodik a rendszer,gyertya beáll és lehet cserélgetni.A karburátort is mindenképpen újra ellenőrzöm és próbálok finomítani rajta mind szint mind tisztaság tekintetében.És mégegyszer köszi minden segítséget!!!!!
Nem értem hogy miért a karbival akadtok el,mikor több cserélésével is ugyanaz jelentkezik.Ha ismered a motorod belsejét akkor egyből tudni fogod,hogy szimering hiba van.Ha nem és újabb a kocsid,labirinttal,akkor nem ilyen hiba lesz.Hengerek talpát kell megnézni.Rosszabb esetben a vezérlőtárcsa adta fel,és vagy eldeformálódott esetleg leesett,vagy a rugói adták fel.
Első indításnál meg kell nézni melyik henger nem megy rendesen,gyertya melegedése elárulja.Ha az meg van akkor már tudható melyik oldal a rossz.
A dugógyűrű kérdés jogos!Bár az már valami,sok gyűrű kell,hiányozzon.A kétütem képes ilyenekre,kiköpködi a kissebb alkatrészeket!Némileg meglepődtem,mikor egy generál előtt a hengerek lehúzásánál nem volt meg a létszám..Igazából nem nagyon tűnt fel,jött-ment.
Szia!Hát..tal nem kezdünk mondatot,de hát..Így leírásod alapján egy tökéletes főfúvóka dugulás.Az már furcsább,hogy több karbinál is ugyanazt adja elő,találgatások fognak következni.Tegyük fel,hogy a gyújtásod a helyén van,túl előgyújtásnál rángat,fullad,leáll,nem pörög föl,utógyújtásnál pedig alapjárat fordulatszám környékén pöfög csőgázon.Egyrészt megnézném a fúvókák tiszták-e,haladva tovább,jó-e az úszószint,ez,ha jól emlékszem,ha leveszed az úszóház tetejét,az úszótartó lábak miatt van egy kis ferde rész a házon,na,a benzinnek a szintjének nagyjából ennek a ferdeségnek a közepén kéne lötyögnie.Ha ez jó,még minden kis réztömítést is nézz körbe a csavarok alatt,vagy réz,vagy kis azbeszt alátétek.Két fúvókásnál jó-e a pillangószelep tengelyén a szimmering?Menve tovább,karbi alá egy vastag azbeszt tömítés,szendvicsbe fogva két papír tömítéssel.Ez ennyi,még a karbi fogatásnál a blokkon képes az alumínium a tőcsavaroknál megvetemedni,töcsavar ki,és steklivel,vagy reszelővel,meg óvatossággal,mert nagyon el lehet b..zni,síkra húzni.Aztán,ha ez mind rendben van,és még mindig produkálja,akkor van gáz.Főtengelyszimmering.Igazából nem gáz,de jó játék.Vagy kicsúsztak,vagy elkoptak,blokk ki,és szimmering csere.Ha minden jól megy,hamarabb van,mint mire végignézed a karbi körüli opciókat.Sok sikert,még egy kis dolog,nem pontosan emlékszem miért,azt hiszem nekem mintha falsot szívott volna,pedig nem adtam neki esélyt,fogtam egy kis cint,és beforrasztottam a torok elején-tetején levő fúvókát.Esetleg még ezt is próbálhatod.Sokkal kezelhetőbb lett utána,piroslámpánál nem dadogott le.Nagyjából így,most-pár éve most-egy 250-es négyütemü quad karbi van fennt,ööö..Tiszteletem a német tervezőknek,de ez sokkal jobb..
Sziasztok!
A segítségeteket,tanácsotokat szeretném kérni a következő ügyben!
Adott egy trabant 601 motor,ami csak szívatóval hajlandó rendesen dolgozni vagy nagy fordulaton pörgetve.Több karburátort rátettem ,a régi típusút aztán az újabbat is(takarékos) de a helyzet ugyanaz.amint leveszem a gázról a lábam mintha a gyújtást venném le azonnal leáll és padló gáztól hajlandó újra fordulatba jönni.Segítségeteket előre is köszönöm!!!!
Helló!Nem csináltam még ilyet,de megpróbálom.601-es,de már spirálrugós Trabim rugómenetei közé autósboltban kapható,hát,nem tudom van-e hivatalos neve,Ladához való,téglalap alakú tömör gumi,bemélyedéssel a téglalap rövid oldalain,na,magyarán ilyeneket szorítottam be a rugóba.Egy csomagba több darab van,lehet vele játszani,égig lehet vele emelni az autót.Nekem bejött,kettő egy meneten egymással szemben,vagy három egy meneten háromszög formában,vigyázva,hogy se a kaszninak lerugózásnál,se a keréknek ne legyen útba.Most egyoldalt van 5 darabom,és még nem hagytam el,és még a rugó se tört el.Ez a peták összeg verzió,rugókovács a másik megoldás,vagy egy olyan másik autó rugója,ami erősebb,és befér a gyári helyére.Hát,ha valaki tud ilyet,legyen szíves,ne tartsa magában!Köszönném szépen!
Ötleteket várok(működőket), egy 1,1-es Universal hátulját szeretném felemelni annyira, hogy egyenesen álljon a kocsi.Mivel oldanátok, illetve oldottátok meg ezt a kérdést?Az elejét nem viszem lejjebb, a hátulját kellene felemelnem.kb +5 cm lenne a cél.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat. A beázásra visszatérve, esőzés után csak a vizes aljzat árulkodik a beázásról. Az említett részeken megtekintem. Caprigrün Trabiba akkor passzol az a szürke kárpit ugye?
Üdvözlöm a tagokat és köszönöm hogy érdeklődhetek nálatok.Attila vagyok és azt szeretném megtudni hogy az 1300-as Wartburgnál,hideg motornál,a rángatódzást miért csinálja az autó.Teljesen olyan mintha el lenne dugulva,de szűrők kicserélve,fúvókák kipucolva,beállítva szépen minden és ha meleg a motor megy mint az álom.De hidegen rángat.Van valami ötletetek,mégis mit csinálhatnék.Előre is köszi a segítséget.
1977-től van a kárpitnál az ajtóbehúzó. Arra vonatkozóan nem találtam infót (1974-től néztem), hogy mikortól ilyen a kárpit színosztása. Azt viszont megtaláltam, hogy '84. áprilistól barna.
Azt hiszem, 1974-től 1984-ig. Utóbbi évszám biztos. Talán májusig.
Általában a képen látható tónusú az alja, de láttam már világosabbat is. Ami a képen lévőnél "vajasabb", az szerintem csak az öregségtől van.
Beázás: tető, ablakkéderek, ajtókéderek, duroplastok ragasztási felületeinél és az ajtóüvegnél lévő vízlehúzó guminál tipikus. Ha konkrétan a kárpitok környékét kérdezed, akkor hátul az oldalüvegeknél szokott befolyni, ettől szépen meg tudja magát szívni a farost, és deformálódik. Az ajtókárpitok meg szinte kizárólag a vízlehúzó gumi, esetleg a bársonygumi rossz állapota miatt tud kapni. Hasonlóan, azok is deformálódnak. Áztatással, lapítással azért lehet orvosolni a problémát.
Arra kell ügyelni, az ajtókárpitok nem teljesen sík kialakításúak, van egy kis ívük oldalról nézve. Amikor kibontottam az ilyen gyári újaimat és szemügyre vettem őket, elsőre majdnem szívinfarktust kaptam, és neki álltam töprengeni, hogyan is préseljem ki. Aztán odatettem őket - patent nélkül - az ajtókhoz, és rájöttem, hogy szándékos az ívelés.
Sziasztok! Megtudja valaki mondani, hogy mettől meddig gyártottak Trabantot szürke kárpittal? Következő kérdésem, hogy hol szokott beázni az autó az ablak körüli tömítéseknél leszámítva?
Kiszerelés, szétszedés, összerakás, visszaépítés megy? Nyilván felül kellene vizsgálni mindent. Vezérlőtárcsák pályája, főtengely állapota stb. Ha 50%-os, lehet, hogy érdemes volna fúratni. Mondjuk én sosem voltam a gyűrűzés híve, az olyan félmegoldás. :) Pécsett van jó hengerfúró, de valószínűleg Siófokon is találni azért.
A kedvenc Trabant Trampom motorját kellene rendehozni. Jelenleg 50 %-os a kompressziója.
Keresek olyan hozzáértő autószerelőt aki megbizhatóan oldaná meg a problémámat, lehetőleg Siófok környékén..