Engem fél éven át szívatott - volna, ha törõdtem volna vele. Végül a rossz idõ miatt muszáj volt megcsinálnom.
Év elején neki állt rángatni (aztán egy darabig nem, majd megint), majd kb. 50km után egyszercsak menet közben szögre megállt. Vittem trafót, elosztót. A trafót kicseréltem, indult. De pár km után elkezdett újra rángatni.
Nagy nehezen hazaértem. Sokáig nem nyúltam hozzá, így karburátor pucolással kezdtem (hátha idõközben belekötött a benzin). Rángatott továbbra is.
Másik trafó, a biztonság kedvéért. Ugyanúgy rossz.
A másik toronyról áttettem a rotort, elosztófedelet (illetve a 2 garnitúrát összevegyítettem). Ugyanúgy rossz.
Másik elektronika: azzal is rossz (jártam már úgy, hogy hol jó volt, hol nem, másik autónál).
Másik gyertyakábel szett, azzal is rossz.
Gyertyák újak voltak, nem cseréltem õket.
Húztam fix 12V-ot a trafóra, hátha a gyújtáskapcsoló rosszalkodik és néha elveszi az áramot (jártam már így). Továbbra is rossz.
Betettem a másik tornyot - másképpen rossz, de rossz. Gondoltam, vettem egy mégrosszabb tornyot 5ezerért. Elmentem kölcsönkérni egy állítólag jó tornyot, betettem, és kb. olyan volt, mint a másodikkal. Na, ekkor szétdöntöttem mind a három tornyot. Elég sokat játszottam velük, míg kiderítettem:
- a kocsim gyári tornyában a Hall jeladó Hall-doklott. Néha adott jelet, néha nem. -> ez volt a rángatás oka (amirõl az elején írtam),
- az 5000-ért vásárolt - egyébként Wartburg - toronyban a röpsúly rész és a vákuumdob rossz. Egyébként a Wartburg toronynál más az egyik röpsúly rugó, más a karakterisztika, de annyira azért nem, hogy nagyon megváltozzon a motor mûködése.
- a kölcsönkapott toronyban a röpsúlyok lötyögtek ki-be. Ezt már akkor hallottam, amikor a kezembe vettem. Sokat állt, és a röpsúlynál az elforduló tengely elfordult állapotban rögzült, emiatt a röpsúlyok akadálytalanul tudtak nyitódni-záródni. A vákuumdob szintén rossz volt.
Mindezt úgy derítettem ki, hogy a kölcsönkapott tornyot elmostam, bezsíroztam, összeraktam az eredeti tornyom vákuumdobjával, és kipróbáltam, hogyan mûködik. Majd az eredeti tornyot szintén. Sokkal jobb volt a kölcsönkapott. Amit ezután visszatettem tesztelésre a motorba.
De továbbra is néha rángatott, 3 hengerezett. Átvizsgáltam újra a gyertyakábeleket, az 1-es hengernél lévõn volt egy nyestharapás, de csak a héj sérült meg, gondoltam ez nem lehet baj. A szénszál szépen, sértetlenül megúszta. Aztán azért kicseréltem a vásárolt használt kábelszett egyikére. A motor tökéletesen járt azt követõen. Szemügyre vettem a gyertyakábelt: a gyertya felõli végénél a csatlakozó eléggé korrodált volt. 2 éves NGK szilikonos kábelrõl van szó, ami nem tudom, miért, de így járt (egyébként nagyon jó kis kábel). Csak az az egy. + lehúzáskor el is szakadt a csatlakozó tövénél. Szépen szétbontottam, blankoltam, összenyomtam, a harapásnál pedig leszigszalagoztam. Azóta így megy, lekopogom, hibátlanul.
A kölcsöntornyot visszaadtam, elmondtam a tulajnak, hogy mi az, ami jó és mi az, ami nem. A kocsi eredeti tornyát pedig a vásárolt jeladójával összeraktam pucolást, zsírzást követõen.
Szóval mindössze az alábbi problémák jelentkeztek nálam egyszerre:
- idõnkénti rángatás a rossz 1-es gyertyakábel miatt (hihetetlen, mire képes 1db rossz kábel),
- késõbb állandó jellegû, nagyobb rángatások (nagyobb kihagyás) a rossz Hall jeladó miatt,
- _talán_ emiatt a trafó elhalálozott,
- megkérdõjelezhetõ tisztaságú karburátor is bezavarhatott (de ez a saját hülyeségem, hagytam állni).
Élmény így hibát keresni.
A gyújtást én mindig próbakör alapján lövöm be. Csörgéshatár alá pont. Megy, mint a veszedelem és nem is eszik sokat. Ez kb úgy néz ki, hogy a két lefogató csavar és a torony vájatainak vége közé kb. 1 csavar férne még be, annyira hátra van tekerve. De ez nem szentírás, ki kell próbálni az adott motornál, mit szeret.
Ellenõrizd azért a gyújtás sorrendet (kábelek a fedélen). A sorrend: 1-3-4-2. Így követik egymást a kábelek a fedélen 1-es a torony felõli, 4-es a vezérmû felõli. Azt nem tudom fejbõl, hogy melyik csatlakozóra megy az 1-es. De max. 4 variációval ki lehet következtetni. :) Nem ártana megnézni azért azt is, hogy jól van-e a vezérlés összerakva, ha esetleg megbontotta volna a szerelõ. A karbiba prüszkölés szerintem inkább gyújtási sorrend hibára utal. Legalábbis Ladánál, amikor 180 fokkal elfordítva van betéve a torony, akkor így csinál. Mondjuk, azt írod, hogy tudsz vele közlekedni, a fenti esetben nem menne így. Ha utógyújtásos lenne, akkor pedig a kipufogóba durrogna, de csak amolyan lágyan, szolid lángcsóva, szálló parázsdarabok kíséretében (néha).
[i](Módosította Spityu 2015.10.01. 23:19-kor)[/i]