Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

7614  Spityu 2015-01-19 21:34:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76228

Kíváncsiságból rákerestem. Bár ne tettem volna. Csapinál majdnem 6000 forint a pár. Horror. Hozzátenném, hogy tényleg ritka, 7 év alkatrészvadászat alatt összesen 2 párat sikerült vennem belõlük. Emlékeim szerint 500-nál nem adtam többet darabjáért.

7613 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 21:27:38  Előzmény:Nemeth Balazs: 76223

Korábban írtam már,csak lehet nem olvastad figyelmesen.

7612 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 21:25:34  Előzmény:Szarvas Pál: 76226

Csapi Bt-nél vásárolható gyári új kitámasztó.Igaz húzós az ára,de akkor nincs vele bajlódás,és 20 évig megint jó lesz.

7611 Kacsándi Szabolcs 2015-01-19 21:18:07  Előzmény:Szarvas Pál: 76226

Bontottba még találkozni jóval,szerintem lehet találni.De még újat is hirdettek valamelyik weboldalon.Ha másképp nem ,akkor le kell fúrni a szegecsét és a tengelyt csavarral pótolni,valamint egy másik idegen gumidarabbal pótolni esetleg a letört gumikat.

7610 Szarvas Pál 2015-01-19 13:22:22  Előzmény: Spityu: 76225

Node honna vegyek újat, mikor Te magad mondod, hogy utángyártottban sem lehet beszerezni ?
A bontott meg nyilván már hasonlóan mind rossz.

Valami másik járgánynak hasonló alkatrésze nem használható fel ?

Üdv.

7609  Spityu 2015-01-19 13:08:45  Előzmény:Szarvas Pál: 76224

Új vagy bontott csukló a legegyszerûbb. Gyári újat nagyon-nagyon ritkán találni. De még utángyártottat sem lehet sok helyen.

4T kombinál egyszerûen megoldottam a gázrugóknál: egy jól irányzott rúgással hajlítottam egy ívet a szárába, így megakad ott felnyitást követõen. :)

7608 Szarvas Pál 2015-01-19 11:30:07

Biztosan volt már másnak is problémája a lépcsõshátú 4T trabant csomgtartó tetõ zsanérjaival !
A miénknek acsuklóknál a gumik már teljesen széttörtek, és nem áll meg a tetõ, csak ha tovább nyomom valamelyik csuklót, hogy kitámasszon !
A hét végén is a kezemre esett a fedõ, jól megzúzta, e mellett azért hülyén is nézki, hogy bajlódni kell vele.

Ki hogyan oldotta ezt meg, segítsetek ? :rolleyes:

Elõre is köszi !

Üdv.

7607 Nemeth Balazs 2015-01-14 09:36:07  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76213

sziasztok,

nyilvan amator kerdes, de tud valaki nekem segiteni, hogy hogyan merjem meg a benzinszintet a karburatorban?

koszonom elore is,
balazs

7606 Őry Gábor 2015-01-08 16:14:30  Előzmény:Őry Gábor: 76221

Átment a mûszakin!

7605 Őry Gábor 2015-01-05 08:54:00  Előzmény: Spityu: 76220

Ahogy megvizsgáltam, sak sugárirányban van ütése, ezért a tengelyt és az agyat kizártam. Levettem a dobot és megmértem a vastagságot. Kb. fél mm-re hagyta el e kört. A kérdés az, hogy a dob pereme mérvadó e? Igazából a virtuális tengelytõl kellene mérni, vagy legalább a csavarnyílásoktól, e hát azt tolómérõvel nemigen lehet.
Az a helyzet, hogy én ezzel a dobbal egyszer már átmentem a vizsgán a KPM-nél, azóta talán 2300 km-t mentem. Amúgy is keveset fékezek, ráadásul nemis tudom, mi reszelhetné tojásra a dobot. Az, hogy egy féktárcsa hullámos lesz, az oké, hogy egy dob az aggyal és a tengellyel együtt elhajlik az is oké, de hogy excenter hogy lenne mûködés közben, az nem oké.

7604  Spityu 2015-01-04 19:54:55  Előzmény:Őry Gábor: 76219

Akartam kérdezni, hogy dobfék hogyan üthet? :)

Mi a probléma? Tojás alakú? Vagy "billeg"? Csak olyan helyre vidd, ahol nemcsak a fékfelületet, hanem az agy felületét is felszabályozzák lehelet vékonyan. Így tutira derékszöget fog bezárni az aggyal a fékdob.

Az agynál a tõcsavaroknál kis torzulás elõfordulhat, sajnos. Ha jóképességû gumisok légkulccsal nagyon meghúzzák az anyát. De nem szokott problémát jelenteni, mert általában egyenletesen az összes tõcsavar környéke rossz/jó. :)

7603 Őry Gábor 2015-01-04 19:35:37  Előzmény: Spityu: 76218

Persze megköszönöm annak a baromnak, aki excenteresre köszörülte...

7602  Spityu 2015-01-04 18:57:38  Előzmény:Őry Gábor: 76217

Szerintem jó lesz.

7601 Őry Gábor 2015-01-04 18:29:25

Buék mindenkinek!

A héten mûszakira megyek 2T-vel. Megmérettem aa féket, az egyik hátsó dob üt. Mit gondoltok, mekkora esélyem van, ha veszek egy használható dobot, es felköszörültetem akkorára, mint a mostani dob?

7600 Pápai László 2015-01-04 11:02:13  Előzmény:Nemeth Balazs: 76215

Pár rángatózáson már én is túlestem a 4T vel, a legutóbbinál a karbicsere segített...a benzinszûrõt kicserélted? az egyik legalapabb dolog, amit én is kihagytam, és a csere után szinte megszünt.Ráadásul kb 300 ft..Nekem azt mondták, hogy agyujtással kell kezdeni minden beállítást, legelõször az legyen a helyén.Tehát a gyújtási idõ legyen jó, onnan el lehet indulni.

7599 Nemeth Balazs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 76214

Jo reggelt!

a szigszalaggal es hezagmerovel megpatkolt rotoron nagyon sokaig derultem ;)) iszonyu jo otlet! de tenyleg ;)

visszaterve az enyemre: mivel gyakorlatilag mindent(!) kicsereltem rajta, ezert estem mar teljesen ketsegbe... valoszinuleg igazad van, ennyi idos, akar uj, akar bontobol szarmazo elemek barmelyike lehet hibas, sot, rosszabb esetben csak neha-neha hibadzik, kergetve igy oruletbe az embert.
a probalampas/direktbe bekotos otletedet kiprobalom amint tudom. (mondom, a "vadiuj" -azaz eredeti, soha be nem szerelt trafo, ugyanaz a felepites, matricak, minden, mint az eredeti- es a gyari trafoval is ugyanazt csinalja... sakkozok vele mar egy ideje, probalgatok kulonbozo eloszto, modul, trafo kombinaciokat, mindenbol van legalabb ketto, de vagy tobb dolog nem stimmel benne, vagy teljesen mas baja van...)

sikerult vegre megcsinalnom a videot, amin ugyan sokminden nem latszik (vagyis csak nagyon kell figyelni;) de hatha valakinek eszebe jut rola valami.
a rangatast igazabol nem nagyon latni: foleg a gyertyakabelek eloszto feloli reszen, illetve az elosztorol keszult kozeliben latszik, hogy az egesz eloszto (a motorral egyutt) meg-megrandul. ezek, a kepeken tenyleg kicsinek tuno remegesek nagyobb fordulaton az autoban ulve mar rangatasnak erzodnek, olyannak, ami nem volt, s nem hinnem, hogy tul jot tenne barminek is az autoban (nem beszelve az en idegeimrol, hogy mikor all le egy 2000 kms nagyutazason csomaggal es egy parhonapos gyerekkel a hatso ulesen...)

szoval, ha valaki nagyon unatkozik epp, es ranez... s valami otlete van, hogy "ilyen" remeges-rangatas mitol lehet, nos azt nagyon-nagyon megkoszonnem!

...es, eegen, az alapjarat is ingadozik (bar ezt lehet, csak azota csinalja, hogy szetszedtem teljesen a karbit - nem emlekszem, hogy elotte is csinalta volna...)

a linkek:
[url]https://auto.indavideo.hu/video/Trabant_11_motorja_rangat_01_kozeli_gyujtaseloszto[/url]
[url]https://auto.indavideo.hu/video/Trabant_11_motorja_rangat_01_nagytotal[/url]
jelszo (meg ne kerdezzetek, miert tettem ra, ott volt;) : "trabant-wartburg klub"

koszonom barkinek elore is (es azoknak is, akik mar eddig is segitettek;))

balazs
[i](Módosította neba 2015.01.04. 11:23-kor)[/i]

7598  Spityu 2015-01-02 21:47:04  Előzmény:Nemeth Balazs: 76195

Szia!

Szerintem már írtam korábban valakinek, ill. most hirtelen nem látom, megvizsgáltad-e: gyújtáskapcsoló. Ha bármilyen nyomon hajlandó volnál elindulni, akkor ki kellene próbálni, hogy rángatáskor kap-e 12V-ot a trafó. Próbaképpen rákötni a trafó 15-ös pontjára egy lámpát (utastérben elhelyezni), ill. egy jó testre. De még jobb volna LED-et + ellenállást alkalmazni, az nem annyira lomha.

Vagy húzhatsz egy direkt szálat az akksiról a trafóra, de csak a próba erejéig értelemszerûen.

Amúgy hasonló okokból sikerült egy december 31-én megkezdett 200km-es utamat ma befejeznem. Háromhengerezett, dadogott a dög. Erõtlen volt. Egyszercsak szögre megállt, no szikra (egész pontosan no szikra az égéstérben).
Gyertyák keveset mentek (egyszerre nem hal meg mind), NGK-k, kábel szintén alighasznált jó NGK mindenütt.

Elosztó, elektronika teljesen a gyárija. Trafó "valamilyen" nem gyári BOSCH. Így vettem a kocsit (kivéve a gyertya kábel, gyertya).

Lehúztam a leghosszabb gyertyakábelt, kilógattam balra, beledugtam egy kulcsot, megfogtam, önindítóztam: semmi.
Lehúztam a fõkábelt, ugyanezt végigjátszottam: kibírhatatlanul erõs szikra. (tûzõ napsütés + nem volt nálam stroboszkóp) Szépen ütemesen, alapjáraton. Nem volt túl jó élmény. :D

Vagyis rotor/elosztófedél - gondoltam én. Fogtam a viseltesebb hézagmérõ készletemet, a legvékonyabból kisolló valamint szigszalag segítségével megpatkoltam a rotort: a hézagmérõn forgott a fõkábel érintkezõje, a hézagmérõ pedig kilógott a gyári érintkezõig. Nem mûködött, nem volt szikra továbbra sem a hengerek kábelein. OK, kijjebb húztam a hézagmérõt, mert láttam, hogy a hengerek érintkezõi eléggé leégtek már. Na, így már volt szikra ütemesen, de eléggé gyenge. Gondoltam, ez amiatt van, mert a rotor az nemcsak szimplán átvezeti a delejt. Telefon haza: szerezzenek nekem elosztó fedelet, rotort, hozzák el. (Használt, jó alkatrészek.) 1 óra múlva beépítést követõen továbbra sem indult a kocsi.
Trafó fõkábel teszt: megfogtam, semmi szikra nem jött belõle.
Irány haza, 4T otthagy. Hosszú másfél nap volt, mert az anyósülés helyén - letakarva - ott figyelt a kvázi gyári új 2T motor.
Ma egy kevésbé úri bontóban (értsd: nem zártak be január 5-ig) vettem tornyot, trafót, elektornikát. Mind gyári.
Betettük a trafót, és vissza az én rotoromat (patkolást leszedtem róla), elosztó fedelemet. Magyarul minden alkatrész maradt a régi, csak az igencsak ramaty kinézetû trafó lett lecserélve a gyárira. Pöccre indult a kocsi. Járatás közben még egyszer megnyomkodtam a kábeleket, a trafónál hiba volt, valami hihetetlenül nagyot ütött a gyári trafó. :)
Kicsit dadogott, de 2 perc járatást, majd kb. 300m-t követõen tökéletesen húzott. (Nálam nincsen szívató, ki van kötve.) Összepakoltam, majd folytattam az utat. Kb. 10km-rel késõbb elkezdett dadogni, háromhengerezni. Ilyen nincs - mondtam magamban. Néha dadogott, néha nem. Ugyan nem állt meg, de minden megtett km ajándék volt, visszaértem.

Ezért is vettem a bontóban a trafón kívül elektronikát, tornyot. Szerintem a trafó sem volt százas, de a Hall jeladóm / elektronikám (vagy a visszaraktott rotor / elosztófedél) sem. Legközelebb a rotort és az elosztófedelet cserélem ki. Azután az elektronikát, majd a Hall jeladót. (Jah, a bontóban vásárolt elektronika meg rossz volt, még a szerelés végén rádugtam azt is, változik-e valami: a bontóssal nem ment abszolút. De legalább vissszaadták az árát.)
A gyújtás elektronikánál nagyon nem igaz, hogy VAGY jó VAGY nem. Egy versenyautónál már megszívatott minket a teljesen ugyanilyen Lada elektronika. Jó messzire eldobtuk. Ugyanez igaz a Hall jeladóra is.

A gyújtáskapcsolót ugyan nem hidaltam át a fenti módon, de szerintem nem azzal van a baj; a 15-ös pontra kötött lambda monitorom folyamatosan világított akkor is, amikor rángatott a motor.

(Ha nincs a kocsiban a 2T cucc, akkor a langlovagok.hu-n is lehetne olvasni errõl.)
[i](Módosította Spityu 2015.01.02. 23:02-kor)[/i]

7597 Kacsándi Szabolcs 2014-12-31 17:07:31  Előzmény:Nemeth Balazs: 76212

Most visszagondolva,korábban nekem is volt ilyen rángatós történet,de az nagyon szar volt.Nem is tudtam menni rendesen vele.Elõször kicseréltem a vákumos állítót az elosztóházon.Aztán mivel volt komplett elosztóház,jeladóval fedéllel,így egyben kicseréltem az egészet.Utána megszûnt a hiba.
Viszont a karbi hibáira sosem jöttem rá,rengeteget kínlódtam vele.Aztán feladtam a javítgatást és komplett cserélgettem a karbikat.Úgy használhatóbb volt.De már annyira ráuntam,hogy eladtam az egészet,és felszámoltam ezt a borzadalmat.
Az úszószinthez le kell szedni a fedelet.27,25mm a fedél tetejétõl.Érdemes a tûszelepet is átnézni.

7596 Nemeth Balazs 2014-12-31 09:26:50  Előzmény:jocking .: 76211

most is hasznalom csak (nagyon) rovid tavokra, mert engem is a "hosszutav" aggaszt. de elobb-utobb el kell vinni budapestre, ami ketezer kilometer, plusz szeretnem azert a varoson kivul is hasznalni, ugyhogy mindenkepp meg kell, hogy oldjam a dolgot.

nem, szerencsere nem rangat annyira, mint neked, mint mondod; nehez szavakkal leirni, olyan, mintha ki-kihagyna pillanatokra a gyujtas, vagy esetleg egy henger(?). gyorsabb a jelenseg, legalabb is szerintem, mintha az uzemanyag (pontosabban annak hianya) miatt tenne, de mar ebben sem vagyok biztos. ugy vettem eszre, hogy mentunk autopalyan 90-nel, s "finoman" rangatott. meg ott attettem egy masik gyujtasmodult bele (leven elotte majd' egy evig azzal szivtam) de ugyanaz. utana beallitottam (vagyis ellenoriztem) a gyujtast, de amennyire tudom, jo volt (plusz utana a gyertyak szepek voltak kiszedve).

szoval ezert is gondoltam a mar sokat emlegetett videot megcsinalni. talan ma (de lehet, inkabb holnap) ha odajutok, es megprobalom "felterkepezni" hogy van-e valami minta a rangatasban (ugy ertem, idoben, fordulatszamtartomanyhoz kepest, stb.)
utana hatha tudtok nekem valamit mondani... lekoteleznetek;)

7595 jocking . 2014-12-30 21:43:20  Előzmény:Nemeth Balazs: 76210

Szerintem a rángatásnak max. hosszú távon lehetnek káros mellékhatásai. Értelemszerûen semmilyen gépelem nem szereti, ha változó erõvel idõnként hirtelen megterhelik. A váltónak és a féltengelyeknek semmi esetre sem tesz jót. Viszont ha felmerül benned az, hogy rángatva használd, akkor abból indulva felmerül a kérdés, hogy tulajdonképpen mennyire rángat?
Amikor nekem régebben volt ilyen, akkor konkrétan a használhatatlanság határán volt a kocsi, annyira rángatott, hogy nem lehetett vele normálisan közlekedni (mint amikor egy kezdõ tanulóvezetõ kevés gázzal és nagy kuplunggal indul el, és "bakkecskézik" az autó - csak ezt képes volt bármilyen sebességnél elõadni).

7594 Nemeth Balazs 2014-12-30 20:15:21  Előzmény:jocking .: 76208

hello jocking, koszonom, hogy irtal (ujra;) ,

most nem tudom, hogy oruljek-e vagy se (nyilvan nem annak orulnek, hogy mas is sziv hasonloval, hanem, hogy letezik e problema es tenyleg nem en vagyok a hulye)
hmm... egyfelelol tovabbra is hadd probalkozzak ama videoval, amirol beszeltem, hatha latszik/hallatszik rajta valami (epp csak meg kellene csinalnom, marmint a videot)
masfelol meg -es ez sokkal fontosabb!- szerinted akkor igy, "rangatosan" hasznalhatom? nem lesz semmi baja? nem nyuvasztja ki, mittudomen, a fotengely csapagyait vagy a dugattyk perselyeit? mert tenyleg "ez a kis rangatozas" elviselheto, marmint "utazasi konfort" szempontjabol, viszont ha ez hosszabb tavon (pl. egy barcelona-budapest uton, ami a kovetkezo betervezett hosszabb ut) karosit valamit komolyabban a motorban...nos az mar nem olyan vicces...

vakumcso: elfelejtettem emliteni, de azokat is csereltem a benzincsovekkel (es az egyeb gumicsovekkel) egyutt... de jo otlet, ujra atnezem oket.
porlaszto: en tenyleg amennyire csak tudtam szetszedtem es levego-sprayel (hogy hivjak ezt magyarul?) kifujtam mindent, amit lehetett - bar patika volt az egesz elotte is... es van egy plusz karbim is, amit turtam meg regebben, de az sokkal rosszabb allapotban van ranezesre (plusz magyarorszagon...)).

...es eeegen, en is arra gondoltam, hogy esetlegesen tobb dolog adodik ossze - ami nyilvan neheziti a problema okanak megtalalasat. ehh.

---

bcslaci: neked is nagyon koszonom a valaszt,

igazabol azert irtam le az elozo postban az elektrodak szamat, mert en is gondoltam erre, hogy ti. egy "modern" gyertya esetlegesen tobb energiat igenyelhet, mint egy "hagyomanyos". ami most van benne az BERU 14-7DTU (ami, elrontottam, "csak" harom elektrodas;) es csak azert csereltem ki ezeket, mert...mert mar mindenre gyanakodtam, plusz mar megvoltak ezek, de az elotte levok (BOSCH W7DTC -szinten harom elektrodasak- meg szerintem legalabb birtak volna otvenezret..., meg is tartottam oket veszhelyzetre) kivaloan, rangatas nelkul mukodtek, s tobb budapest-lisszabon, budapest-barcelona turat megcsinalt a trabant minden rangatas nelkul... (a rangatas, mint olyan nem a gyertyacserevel jott elo...)
bevallom, nem vagyok tisztaban a gyertyak anatomiajaval, bennem is felmerult, hogy esetleg ezek tul jok bele, azaz "tobb energiat" igenyelnenek, de mivel az elozok is kivaloan mentek benne (meg ne kerdezd, hogy milyen oldalon talaltam ki, hogy ezek kompatibilisek a motorral... ;) igy vegul is ezt elvetettem, mint okot. (amik, ha jol tudom, tenyleg tobb energiat igenyelnek azok mindenfele iridium es hasonlo extra anyagbol keszultek...)

---

szoval akkor most hagyjam abba a "rinyalast" es lassam be, hogy rangatni fog? ha azt mondjatok, hogy nem karosit semmit benne, akkor, istenuccse, abbahagyom ;) (de ha nem... nos akkor szeretnem -esetlegesen a ti segedelmetekkel- megtalalni a hibat...)

megcsinalom azt a videot (itt szep az ido, ugy ertem, hideg van, de sut a nap) s megprobalom felbiggyeszteni ide. hatha...

7593 Schmittinger László 2014-12-30 19:21:05  Előzmény:Nemeth Balazs: 76207

Szerintem a többpólusú gyertyához nagyobb teljesítményû trafó kellene, mert ugye két lehetõség van a szikra egy pólusra "ugrik" át, ekkor a többi felesleges, a másik ha a szikra mindegyikre átugrik, ekkor viszont eloszlik az energia és nem biztos, hogy a több kisebb szikra stabilan be tudja gyújtani a keveréket, tehát növelni kellene a trafó teljesítményét.
Ezekbe a motorokba szerintem egy jó minõségû egypólusú bõven elég.

7592 jocking . 2014-12-30 13:04:46  Előzmény:Nemeth Balazs: 76207

A legnagyobb gond most az, hogy ezzel a rángatós dologgal belenyúltál a tutiba. Mióta figyelem ezt a fórumot (kb. 8 éve), azóta többeknél is elõjött ez, és soha sehol nem sikerült magyarázatot adni arra, hogy mi okozza, és esetenként mitõl javul(t) meg.
A hiba "misztikusságának" fõ oka, hogy mivel senki nem tudja pontosan, mi okozza, ezért mindenki mindig össze-vissza cserélgetett minden alkatrészt anélkül, hogy tartósabban tesztelte volna az autót 1-1 csere után.

Nekem is volt már ilyen rángatós gondom. Én is cseréltem elosztófedelet, rotort, benzincsöveket, légszûrõt, benzinszûrõt, vákuumcsöveket, gyertyákat és gyertyakábeleket, végül talán karburátort is (a sorrend nem biztos, rég volt, a fene sem emlékszik már pontosan). Egyiktõl sem szûnt meg a hiba, csak egyre ritkult az elõfordulása, végül kigyógyult belõle, de a mai napig nem tudom, hogy mi okozta. Valószínû, hogy sok kicsi sokra megy alapon sok dolog volt kicsit szar, és ez összeadódott.

Miután leírtad, hogy miket cseréltél, én még a vákuumcsövekre és a karbira tudnék gondolni, mint lehetséges hiba. Bár a vákuumcsövek inkább csak az alapjáratot és nagyobb fordulatnál a teljesítményt szabályozzák, így a rángatás legvalószínûbb oka az üzemanyag ellátás hibája lehet. Esetleg az is okozhatja a hibát, hogy nem látható helyen van dugulás a karbiban, mivel össze-vissza mennek benne nem látható eldugott járatok. De ez csak feltételezés, mert ahogy írtam, senki nem tudja pontosan a rángatás konkrét okát.

7591 Nemeth Balazs 2014-12-30 10:38:45  Előzmény:Vári László: 76206

Laci, nagyon koszom ;)

nos, tegnap megvizsgaltam kozelebbrol az ac pumpat, es szereny (ertsd: amator) velemenyem szerint teljesen rendben van. (huhogni szerintem szepen huhog, hehe, de ami miatt azt gondolom, hogy oke, hogy befogtam a beomlo csovet, megpumpaltam parszor, jo vakuumot csinalt es ugy is maradt addig, amig meg nem untam a befogast - azaz ha a membran lyukas lenne, e vakuum lyuktol fuggoen elobb-utobb eltunt volna; jol gondolom?)
megneztem a benzincsoveket is: mind jok (mivel alig egy eve csereltem oket eleg jokra, igy nem volt nagy meglepetes). megneztem a bilincseknel is, hatha esetleg tul voltak huzva/mellecsusztak volna, de lathatoan minden rendben.
a porlasztot meg a hetvegen pucoltam ki, uj benzinszurot raktam ra (az elozot sem kellett volna cserelni, benne nagyon keves apro szemcse, ami meg a vasarnapi huslevesben is toleralhato;)

vadiuj echte ddr gyujtaseloszto (szetszedve, bezsirozva, mert 25 ev alatt belerohadt a gyari zsir); uj motorvezerlo elektronika; uj (ddr) trafo; uj kabelek es meno, negyelektrodas BERU gyertya; akku (vastag) kabeleit es csatlakozasait is atneztem; uj elotetellenallas... (idokozben mar ujra visszaszedtem egyesevel ezen ujonnan beepitett elemeket probalgatva, hatha rosszul raktam be oket vagy hiaba ujak, hibasak - ugyanaz).

...szoval el vagyok veszve. (nem tudom, ide milyen szmajli illik, valoszinuleg az, ahol hullamzik az "ember" szaja, hiszen egyfelelol tok jo, hogy minden szuper rajta, masfelol meg megsincsen meg a hiba...)

tanacstalan vagyok. ha meg birod otlettel ;) kesz vagyok barmire...

az is lehet, hogy valami tokre bagatell baja van, s mivel en "elmeleti" (azaz amator) modon allok a dologhoz, egy hozzaerto szerelo/valaki itt a nagy tapasztalataval siman kiszurja, hogy mi lehet a baja. ezert is gondoltam kinomban arra, hogy felrakok ide egy videot, hatha a hang/rangatas valakinek valamilyen otlet elocsalogatasara hasznos lehet a lehetseges hiba okat illetoen (csak, hogy ilyen szep kormondatot irjak...)

gondolom, hasonlo modon kell videot idebiggyeszteni: valami megosztora felrakom, s ide a linket?

hogyan lehet az uszohaz benzinszintjet ellenorizni? (ezt mar tobben emliettek, mint lehetseges hibaforras, de fogalmam sincsen, hogy hogyan kellene... a javitasi kezikonyvben nem talalok errol semmit.)

Balazs

7590 Vári László 2014-12-29 19:28:09  Előzmény:Nemeth Balazs: 76205

Kedves Balázs!

Ugyan, ne köszönd, régóta olvasgatom már a fórumoldalakat, de csak ritkán szólok hozzá, mert csak akkor szeretek beleszólni valamibe, ha úgy érzem, hogy megfelelõen kielégítõ választ tudok adni az adott kérdésre. :)

A plusz pitlis dolgot én úgy gondoltam hogy nem abból, hanem abba engeded a benzint, a szívó oldal maradjon csak a tankra rákötve. De persze leszereléssel is ellenõrizhetõ a dolog, bár én azt csak másodjára hagynám, mindíg onnan indulok, ami a legkevesebb szereléssel jár. :D
A huhogás nem is egy szerelõi szakkifejezés tudom, de érezhetõen és határozottan kell a levegõt is pumpálnia, ha kézzel nyomogatod a rudazatot, és közben óvatosan befogod a csövet.
Elektromosságra így nem tudok mit mondani, ha lecseréltél mindent újra ahogy mondtad, lehet körbe kell nézni másfele is, ezért nem árt ránézni az üzemanyagellátásra. Ha a karburátorban valami miatt tartósan alacsony a benzinszint, elképzelhetõ hasonló tünet. Ezt okozhatja az alacsonyra beállított úszószint, vagy a gyenge tápellátás, ami miatt nem éri el az optimális szintet.
Próbáljunk minél több lehetõséget kizárni :)
Jó munkát, majd írj hogy mire jutottál.
Üdvözlettel: Laci

7589 Nemeth Balazs 2014-12-28 22:41:50  Előzmény:Vári László: 76204

kedves Graza,

eloszor is megtisztel, hogy, mint mondtad, figyelemmel kiserted amator kerdeseimet klavariamrol ;)

masodszor koszonom valaszod; tudom, hogy tokre nehez "messzirol" barmi okosat mondani; tisztaban vagyok ezzel. leven (viszont) az auto olyan kornyezetben van (kulfold, 1.923 kilometerre budapesttol), ahol nem szamithatok "sima" szerelokre, igy e forumon nyaggatom a tisztelt forumtarsakat, hatha valakinek van valami otlete - barmin hajlando vagyok elindulni. szoval tok jo, hogy mondasz valamit, nekem az (baromi) nagy segitseg.

(idokozben megtalaltam a hivatalos szervizkonyv leirasat ezen esetre: 40-50kPa nyomast es 60 l/h mennyiseget kell elvileg produkalni. ezt csak azert mondom, mert ennek merese -a regebben emlitett korulmenyeim kozt (teremgarazs, stb.)- elegge maceras: kell hozza egy plusz ibrik, amibol a devlat csurgatom neki, mikozben merem, hogy mennyit pumpal a mostani pumpa.)

viszont...
viszont, amit mondtal, az nagyban hozzajarul(t) ahhoz, hogy ne szarakodjak, s szedjem le a pumpat a helyerol, s nezzem meg tuzetesebben. peldaul az altalad emlitett "huhogo" hangot ;)
ugyhogy holnap (teremgarazs ide vagy oda) megteszem. es bar soha az eletben nem hallgattam ilyesfele huhogo hangot, igy fogalmam sincsen, melyik a "jo" huhogas ;) de megnezem. adott esetben beleszivok (benzin ide vagy oda), hogy nem ereszt-e...;)

de, bevallom, tovabbra is ketelyeim vannak, hogy ez nem valamiyen elektromos hiba... de mivel e teren elakadtam, jojjon most a "benzines" oldal... holnap kiszerelem a pumpat.
(bar "rangatas"/remeges az allandoan jelentkezik, nem ugy, mintha nem kapna eleg devlat... szoval furcsallanam, hogy ez lenne a baja... meg persze tokre orulnek, hisz' akkor, ennek a cserejevel, megoldodna a mar emlitett kalvaria...)

es a csorendszert is atnezem holnap! ;)

meg egyszer: nagyon koszonom, Graza!

Balazs

7588 Vári László 2014-12-28 10:54:03  Előzmény:Nemeth Balazs: 76201

Kedves Balázs!
Engedd meg hogy amatõrként válaszoljak Neked. Figyelemmel kísértem már régebben is a problémádat, de én is csak ugyan azt tudtam volna mondani/javasolni mint a 'nagyok' :)
ac pumpa ügyileg ha az eredeti,ráperemezett (nem szétszerelhetõ)verzió van fent, én elsõ körben a legegyszerûbben úgy ellenõrizném, hogy levenném róla a kimeneti csövet, rátennék egy másikat aminek egy kis edényke vagy a végén, lehúznám a trafóról a gyújtáskábelt hogy ne induljon be a motor, és megtekertetném egy kicsit.Ebbõl szerintem lehetne látni hogy milyen intenzitással termelt ki üzemanyagot a pumpa.
Ha nem volt meggyõzõ a teljesítmény, akkor leszereled a blokkról (a 2db inbuszkulcsos csavarral) és manuálisan nyomkodod a rudazatot, ekkor érezned kell hogy a levegõt is határozottan fújja,illetve a hangján is hallani azt a jellegzetes 'huhogó' hangot.
Ha ez rendben van, és mégse ez a probléma, akkor már érdemes átnézni a csõrendszer többi részét is, nincs-e elrepedve a szívóoldalon valahol, ahol falsot tud szívni.
Üzemanyagpumpáról szerintem egyenlõre ennyit, csereszabatosságról nem tudok nyilatkozni, de szinte biztos hogy lehet kapni olyat, ami jó a helyére.
Jó munkát! :)

7587 Holnapy Gergely dr. 2014-12-24 22:03:24  Előzmény:Kunyi Tamás: 76202

Igen, arra a tükörre gondoltam. A talpat csavar fogja, és van benne egy rugó. Emlékeim szerint jobbra forgathatod. De megnézem, és megírom.

7586 Kunyi Tamás 2014-12-22 22:45:31  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 76199

Szóval lehúzó... Az szép egy meló lesz!

Ami a tükröt illeti, nekem olyan van fent, ami egy kis kallantyúval billenthetõ, ha a mögöttem közlekedõ fényszórója vakít. Remélem, te is erre gondoltál. Ezt nem merem tekergetni, mert szerintem csak letörne. De a tartója viszont ugyanúgy csavarral van rögzítve, ahogy a régifajtánál.
Tehát csak nyugodtan tekerjem el, és nem fog letörni? Illetve balra vagy jobbra?
[i](Módosította slimtomi 2014.12.22. 23:46-kor)[/i]

7585 Nemeth Balazs 2014-12-22 22:05:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76200

szabi: koszonom!
ma vegulis szetkaptam a karburatort, es lehet, jobban ortultem volna neki, ha fel kilo koszt kellett volna kilapatolnom belole, hisz akkor nyilvan az lett volna a problema de nem, mint az varhato volt (nemreg szedtem szet amugy) patika tiszta; most farigcsalom bele epp az uj tomiteseket :(
gyujtokabelek (is) mind ujak; mondom, a gyujtas szinte minden elemet kicsereltem tok ujra (kivelve az alapjarati modult).
es mivel (legalabb is szamomra - de lama vagyok, tudom) a "rangasok" joval "hirtelenebbek", mit ha mondjuk (mondom: amator vagyok) benzint nem kapna ezert gyanakodtam (meg mindig) elektromos problemara. de mivel (tenyleg) mindent kicsereltem rajta, igy, ha valami nagyon amator mas hibaja nem lenne, johet a benzin rendszer.
ugyhogy az ac pumpa, amit mondasz, nem is rossz otlet...
lehet, arrafele is nezelodnom kellene. (bar szerintem meg eredeti, holnap megnezem).
de ha tortentesen az lenne a ludas akkor az csinalhatna ilyet? (en -lam, a lama...- azt gondoltam, hogy az "csak" egy benzinpumpa, es a porlaszto uszohazaban annyi benzin van tartalekban, hogy esetleges pillanatnyi kihagyasat kompenzalna - vagy hulyeseget beszelek?)

amugy meg gondoltam, ide felrakok egy videot a "rangatasrol", az megiscsak beszedesebb, mint amit en hordok itt ossze... de elakadtam. lehet ide videot belinkelni? (ugy, mint kepet...)

koszonom,
balazs

(kozben gondolkoztam a dolgon... ha az ac pumpa ki-ki hagy, akkor lehet, extrem esetben, hogy a mar emliett porlaszo "puffere" nem mukodik, azaz ott mindig csak annyi benzin van, amit epp a pumpa nyom oda, s az meg "akadozik"? - valaki egyebkent meg regebben szinten a porlaszto benzinszintjet emlitette, mint hiba lehetoseg; lehet azt valahogyan uzem kozben, vagy legalabbi is nem leszedett allapotban megmerni/megnezni?)
((masodik szerkesztes: meg nem neztem meg, de felek, nem javithato, csak egyben cserelheto a pumpa... kerdesek, ha megengeditek: 1/ lehet valahogy szetszereles (ti. a szetszerelhetetlen pumpa) nelkul ellenorizni, hogy jo-e/az e a ludas? 2/ az auto kulfoldon van, trabant alkatresz felejtos, van valamilyen kompatibilis modell helyette? mittudomen, polo, golf, stb.))
(((koszonom elore is!;)))
[i](Módosította neba 2014.12.22. 23:12-kor)[/i]
[i](Módosította neba 2014.12.22. 23:19-kor)[/i]

7584 Kacsándi Szabolcs 2014-12-22 21:41:42  Előzmény:Nemeth Balazs: 76197

Nézd át a gyújtókábeleket,nem zárlatos e valahol.De szerintem inkább benzinellátás.Érdemes lenne az ac pumpát is felülvizsgálni,idõvel elszakad a membrán benne.Ha szétszedhetõ,akkor ez egyszerûbb,de ha még eredeti,akkor nem javítható.

7583 Holnapy Gergely dr. 2014-12-22 19:08:45  Előzmény:Kunyi Tamás: 76198

Tükrot elforgatod szárastul 60 vagy 90 fokkal, és a kezedben van. Az ablaktorlohoz ha nem jön le, lehúzo kell. Vigyázz, ne barmold szét a lemezt alatta.

7582 Kunyi Tamás 2014-12-21 19:40:11

Helló Srácok!

Az a nagy helyzet, hogy nem tudom leszedni az ablaktörlõ karokat illetve az újabb típusú belsõ visszapillantó tükröt :/
Valaki tudna adni valami kiindulópontot? Trabant 1.1 a páciens.

Köszönöm!

Hoppá, azt hittem a Trabant topikban vagyok. Elnézést!
[i](Módosította slimtomi 2014.12.21. 20:41-kor)[/i]

7581 Nemeth Balazs 2014-12-21 08:55:56  Előzmény:jocking .: 76196

koszonom, jocking, tenyleg nehez tavgyogyitani, tudom...
s hogyan lehetne "bizonyitekot szerezni" a gyujtasrol? (mondom, meglehetosen amator vagyok, tanulgatom csak a dolgot, igy nyilvan neha tok hulyeseget is birok kerdezni...)
amugy meg a karburatort, lehet, igazad van, megiscsak szet kellene szednem - csak mivel nincsen muhelyem, az auto egy parkolohaz-szerusegben all, kicsit maceras. (nomeg felek kicsit mindig hozzanyulni, hatha utana folyik, vagy epp beleszakitok egy menetet :S ) de mindegy, azt hiszem, nem lehet tovabb huzni a dolgot, mert mi van, ha "csak" tenyleg az.
koszonom azert igy is a (lehetseges) tavdiagnozist ;)
[i](Módosította neba 2014.12.21. 09:59-kor)[/i]

7580 jocking . 2014-12-20 20:52:24  Előzmény:Nemeth Balazs: 76195

Elõször is valahogy bizonyítékot kéne szerezni arra, hogy valóban a gyújtás megy-e el idõnként. Néha elõfordulhat az is, kopott gyújtáskapcsolónál, de ilyen gyakran nem valószínû. Én arra tippelnék, hogy a karbiban van valami kosz, és attól rángat, de távgyógyítani tényleg elég nehéz.

7579 Nemeth Balazs 2014-12-20 19:25:16  Előzmény:Kunyi Tamás: 76194

Sziasztok,

Bocsanat, hogy itt "eroskodom", de senki nem tud nekem otleteket adni, hogy mit nezzek meg a jarganyon?? (elozmenyek: lejjebb a 7574. bejegyzes, illetve meg lejjebb...) de/csak azert batorkodom itt a tisztelt publikumot vegzalni, mert tenyleg itt ("kolfold", a trabant 1.1 (is) nagy mutatvany, epp csak szervizbe ne kelljen vinni...) tokre senkire nem szamithatok...

"rangat" a motor.
olyan, mintha "egy kis kobold" ezeben lenne a "fokapcsolo" es idonkent (2-3 masodpercen belul egyszer tuti) ki-ki kapcsolja pillanatra a gyujtast: mar alapjaraton is uzemmeleg motornal egyenetlen, de 80-90-nel mar tokre erezni, hogy rangat - nem hinnem, hogy ez jot tenne neki, vagy, hogy normalis lenne...

tudom, hogy (baromi) nehez messzirol okosnak lenni (azaz nekem segiteni) de hatha... ugy ertem, barmilyen nyomon hajlando vagyok elindulni. de tenyleg!

azt is tudom, hogy tokre nem "kihivas" e (technikai) kerdes nektek, viszont nekem ebben a pillanatban ez a legnagyobb... hatha valakinek megvan a nyero otlete...

segitetek?

koszonom elore is,
balazs

7578 Kunyi Tamás 2014-12-16 19:45:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 76193

Akkor jobban szemügyre veszem én is a zárszerkezetet.

7577 Kacsándi Szabolcs 2014-12-16 19:09:12

Az ajtó nehéz becsukását leginkább a zárszerkezet kopása okozza.Ritkán a pántok kikopása okozta a rossz csukódást,de persze ez is hozzájárul.Rengeteget szereltem ilyet az évek során,de ritkán kellett pántot javítani,cserélni..Még ha lötyögött is,csak kevésbé akadályozott.
A fõ probléma a zár fogaskerekével van és az esetek többségében úgy szokott lenni.
Ezt igazán csak a leszedett kárpit után lehet felfedezni,vagy ha ki van szerelve a zár.
A hiba az,hogy a fogaskerék ami valamilyen alu ötvözet egy vastengelyre van préselve kétoldalt lapolt a tengely.Ez sajnos meglazul és egyre jobban helyet csinál a fogaskerék közepében.A tengely áll a kerék pedig elfordul valamennyit.
Ez azt eredményezi,hogy csukáskor visszaenged és nem ugrik a helyére.
Lehet orvosolni valamennyire vagy teljesen,de a legjobb egy új zár.
A kiszedett zárnál ez könnyen észlelhetõ szabad szemmel is,ha csak a kis fogaskereket mozgatjuk finoman,mindjárt elárulja a hibáját.Lehetõség van pontozóval a tengely végét megütni,akkor beleszorul a fogaskerékbe.A tengely másik végén is van egy kis kerék,de az is meg szokott kopni.Érdemes utánanézni.
A zárfogadó is lehet kopott,vagy csak rossz a beállítása,de azt túl egyszerû észrevenni,és a cseréje még nem biztos ,hogy orvosolja a hibát.

7576 Kunyi Tamás 2014-12-16 17:39:07  Előzmény: Spityu: 76191

Szerintem Spityu eygszerûen csak az általad írt 1. pont a probléma.
A vezetõ oldali ajtót lényegesen többször nyitjuk-csukjuk, ezért ott - olajzás hiányában - hamarabb kikopik a zsanér, vagy pedig a benne található hasított acél stift. Mert ugye nagyon sokan sz@rtak az ilyennemû karbantartási munkákra.
Nálam a régi, valamint a új Trabimban is ugyanez a probléma. A zár és ellendarabja állításával nem tudtam orvosolni a problémát :/ Egyszerûen lóg az ajtó a szétkopott zsanér miatt, ennyi.
Jó konstrukciónak tartom ezt az autót, de az ajtózsanér sajnos túl megy a józan ész határán.
Na ez tuti része volt a gyártási költségvetés csökkentési tervének!
Ötletem még nincs a hosszútávú megoldásra, majd kitalálunk valamit.

7575  Spityu 2014-12-13 20:08:20  Előzmény:Berecz Tibor: 76188

Húúú... darázsfészekbe nyúltál (ha nem a zár a rossz, de valószínûleg elég lesz azt cserélni). ;D

Elõször is ajánlom a következõ videó végét figyelmedbe:
[url]https://www.youtube.com/watch?v=Li6CTnV3MNI&feature=player_detailpage#t=519[/url]
(És a következõ rész elejét.)

Leírom, hogyan kell beállítani egy ajtót:

1. Elõször is ellenõrizd a zsanérok lógását. Valamennyit az újak is kotyognak (a tengelynél), de túl sokat nem. Nyisd ki egy kicsit az ajtót, és próbáld meg megemelni a kilincsnél fogva. Ha túl nagyot kottyan, akkor cserélni kell a zsanérokat.

2. Ellenõrizd, hogy a zsanérok jó helyen, jól vannak-e beállítva: az ajtóborítás egy síkban van az elsõ sárvédõvel (behajtott ajtó esetén), felül az ívek szintén követik egymást. Korrigálni az ajtókárpit eltávolítását követõen tudsz a 8-as anyák fellazítását követõen.

3. Ez csak amolyan kontroll lépés. (Az ajtóban még nincs zár, az oszlopon pedig ellendarab. Ajtókéder szintén nincsen.) Be kell hajtani az ajtót addig, amíg hátul is egy síkba kerül a két duroplast. Ekkor még elõfordulhat, hogy egy kicsit feljebb, vagy lejjebb van a két ív egymáshoz képest, ez késõbb korrigálható. Ha szinteltérés van az íveknél, nyomd lejjebb, vagy feljebb az ajtót, hogy stimmeljen az is. Miután egy síkban van hátul is a behajtott ajtó, ellenõrizd, hogy az ablakkeret és a karosszéria között a hézag - nagyjából - egyenletes-e, nem érnek-e össze sehol sem.

4. Szereld fel fixen a AZ ÚJ, VAGY JÓL MÛKÖDÕ zárat (szerintem nálad itt lesz a gond), amit bõségesen bezsíroztál belül a csúszó, forgó felületeken. Szereld fel az ellendarabot, de ne húzd meg a csavarokat.

5. Érdemes rendszeresíteni egy 30-40cm-es kéderdarabot a szereléshez, amelyet elõször az oszlophoz kell felhelyezni. Húzd meg kicsit az ellendarab csavarjait. Csukd be az ajtót, úgy, hogy rendesen bekattanjon a helyére (vagyis kettõt kattanjon a zár). Ellenõrizd, hogy hogyan áll a két duroplast egymáshoz viszonyítva.
- Ha túlzottan kifelé/befelé áll az ajtó, akkor befelé vagy kifelé kell mozdítani az ellendarabon, amíg jó nem lesz.
- Ha a két ív helyzete függõlegesen eltér egymásétól, akkor szintén az ellendarab megfelelõ irányú mozdításával kell korrigálni.

6. (Becsukott ajtónál a duroplastok hátul is szépen találkoznak.) Nagyon fontos lépés a zárszerkezet élettartamára nézve! Ellenõrizni kell, hogy a zár és az ellendarab mennyire finoman találkozik egymással: nyisd ki az ajtót, majd a kilincsnél fogva csinálj úgy, mintha be akarnád csukni. :) De nem kell, hogy bekattanjon a helyére a fogaskerék. Csak kocogtasd neki az ellendarabnak sokszor egymás után finoman, és figyeld a hangját. Ezután nyomd felfelé az ajtót, és figyeld, hogyan változik a hang. Majd nyomd lefelé is, és szintén figyeld. Akkor jó, ha az alapmagasságban halk a kocogás. Ha nagyon "mereven", "húzósan" kocogna - vagy inkább kalapálna -, akkor ismét korrigálni kell az ellendarabon: dönteni kell rajta. Természetesen ilyenkor az 5. lépésben beállított értékek is módosulnak.

Szóval az 5. és a 6. lépést addig kell ismételni, amíg a duroplastok szépen nem futnak ÉS nem ütközik durván a zár fogaskereke és az ellendarab.

Tipp: ha a 3. lépésben azt tapasztaltad, hogy az ajtó mondjuk feljebb van hátul, mint a hátsó duroplast, akkor az ellendarabot úgy kell beállítani, hogy a külsõ rész feljebb legyen, a belsõ pedig lejjebb. Így szépen megvezeti becsukáskor az ajtót a MEGFELELÕ pályán. Megfelelõ pálya:
- egyik végpont: nem ütközik durván a két alkatrész
- másik végpont: az ajtó szépen a helyén van becsukott állapotban.

Türelemjáték, de megéri.

Ezután nincs más hátra, mint a kédergumit is beszerelni.

7. Szereld be egyelõre leszorító nélkül. Csukd be az ajtót. Belülrõl nézd meg, hogy hol nem tömít - ha van ilyen hely. Jellemzõen a szélvédõ oszlopánál a kanyarban szokott hézag lenni. A videón látható módon egy keményfával és kalapáccsal korrigáld a lemez óvatos "helyesbítésével" a kéder pozícióját. Erre a célra szintén ajánlott a szerelésre szentesített kéderdarabot használni.
Ha úgy érzed, hogy csak túlzottan erõsen lehet becsukni az ajtót, akkor nézd végig a kédert, hogy hol nyomódik nagyon össze. Érdemes a zár környékén kezdeni, ott számít leginkább, ha nagyon össze kell nyomni a tömítõt. A megfelelõ módon szintén korrigálni kell a lemez élét.

8. Szereld fel a kéderleszorítót a padlólemezre.

9. Szegecseld fel a kédert hátul a helyére.

10. Rendszeresen kend szilikonolajjal vagy glicerinnel vékonyan, hogy ne csiszolja le az ajtóról a festéket (fõként elöl).

Ha a fentiek alapján állítod be az ajtókat, akkor:
- szépen fognak futni a duroplastok,
- nem kell túlzottan beb@szni az ajtókat becsukáshoz,
- RENDESEN tömítettek lesznek az ajtók, nem csak az esõvíz, de még a magasnyomású mosó sem fog utat találni.

Nálad amúgy szerintem a zárral lesz csak gond. Ezt abból gondolom, hogy nem bántottál rajta semmit. Ahogy a kéder öregszik, egyre könnyebbé válik az ajtó becsukása. Más meg nem változik az idõ elõrehaladtával. Mindenestre, ha csak a zárat kell kicserélned, akkor is célszerû a fenti lépéseket elvégezni, megéri.


[i](Módosította Spityu 2014.12.13. 21:15-kor)[/i]

7574 Nemeth Balazs 2014-12-13 20:07:24  Előzmény:Nemeth Balazs: 76189

Tiberio: segitett a dolog, vagy hulyeseget mondtam?
(...)
s, ha mar itt monologizalok magammal nekem is van egy kerdesem, hatha tud valaki segiteni...
mindenfele problema miatt (lasd sokkal (sokkal) lejjebb) kicseretlem a T4-es szinte teljes gyujtasrendszeret (komplett eloszto, gyertyak es kablek, trafo, elektronika, elotetellenalas - szoval az alapjarati elektronikan kivul mindent) es nem tudom, hogy ennek koszonheto-e, most nem all le, nem "akad", ha meleg mint tette eddig, viszont...hogy is mondjam..."dadog"? azaz minden fordulatszam tartomanyban egyenetlenul jar, azaz teljesen ossze-vissza ki-kihagy, ami menet kozben "rangasnak" erezni. alapjaraton is meg-megtorpan, 3000 felett pedig (enyhen erezhetoen) rangat.
de azt hiszem, baromira nem jo ez neki igy. egyszoval nem normalis. olyan, mintha valaki kezeben lenne egy gyujtaskapcsolo, amit 2-3-4 masodpercenkent ki-ki kapcsolna pillanatokra. nem hinnem, hogy a porlaszto lenne mert az (bar nem ertek en annyira hozza;) szerintem lassabb kihagyasokat eredmenyezne.
elektromos rendszerben -elvileg- minden ok. vagyis a fene tudja...

valakinek otlete?
(tok sokat segitene vele, mert az auto kulfoldon van, es itt hulyenek neznek, amikor elviszem egy szerelohoz...)

udv (es koszonom!)
balazs

7573 Nemeth Balazs 2014-12-12 20:22:35  Előzmény:Berecz Tibor: 76188

amator valasz lehet?
1) "megereszkedett", azaz "lehajlott", s lejjebb eri el a zarat: ez esetben a felfuggeszto csavarokkal lehet talan jatszani?
2) a zarszerkezet "rohadt be", azaz nehezen "kattan be": ez esetben szetszedve s zsirozva azt nyilvan jobb lesz.
ha lassan csukod be, a bezaras pillanataban megemelkedik az ajto?

7572 Berecz Tibor 2014-12-12 13:57:38

Sziasztok! A Trabant 1.1-em vezetõ oldali ajtaját egyre nehezebb becsukni: csak a sokadik, erõsebb becsukásra csukódik be rendesen. Mi lehet az oka? Hogyan lehet megjavítani? Az utasoldali ajtó könnyen csukódik. Köszönettel, Tiberio

7571 Gyapjas Gergely 2014-12-11 10:47:40  Előzmény:Pápai László: 76186

Maga a lengõkar megegyezik. Kivéve a fékcsõfelfogatás, azt át kell hegeszteni a lengõkar másik szárára. De 89-tõl már a 2t lengõkarokon is rajta van a 4t fékcsõjének a helye. A csapágy az mindegyikbe megegyezik kivéve a köztük lévõ távtartót. Még lengéscsillapítót tartó fület kell átrakni, ugye az szélesebb.

[i](Módosította strabi 2014.12.11. 11:48-kor)[/i]

7570 Pápai László 2014-12-11 08:20:15

Infó kellene:4T hátsó lengõkarja teljesen csereszabatos a 2T-ével? A laprugós is jó, vagy csak a spirálos?Sajna tegnap szembesültem vele, hogy szét vannak törve, így vagy hegesztem, vagy cserélem.Mivel a 2T-mhez van egy pár tartalék, így feltenném azokat, ha kompatibilisek(tudom, hogy a tengely és a dob más, csak az üres lengõkara kérdés, gondolom a 4T cuccok belemennek a 2T-be is)...
Csak tuti válasz érdekel, nem szeretnék akkor szembesülni az eltéréssel, amikor már leszedtem, átpakoltam mindent és tenném fel...

7569 Pápai László 2014-12-09 20:30:00  Előzmény:Szabó Gábor: 76183

csak a jobboldali lett szétszedve, vagy mindkettõ?

7568  Spityu 2014-12-08 15:21:59  Előzmény:Szabó Gábor: 76180

2T vagy 4T?

"Pofát" írsz, így azt sejtem, hogy 2T.

Mivel ott egy körön van a két elsõ kerék, szerintem légtelenítés nem okozhat ilyet, legalábbis azt gondolnám, hogy akkor egyenletesen volna rossz mindkét oldalon.
Valószínûbbnek tartom, hogy a két dob-fékpofa kombó eltérõen fog - még. Vasald, aztán kiderül, javul-e. Tegyük fel, hogy a 2-2 pofa tökúj és ugyanolyan. Mi a helyzet a dobokkal? Fel lettek szabályozva? Stimmelnek a fékpofák? Ha "valamilyen" kopott dobokba tettél alapméretû pofákat, nem szabad 0km-nél tökéletesen fogó fékre számítani, hozzá kell kopniuk a dobokhoz a pofáknak.
Persze, ha van még fékfolyadékod, egy légtelenítéssel megpróbálkozhatsz. Akár pazarlós módszerrel is: minden egyes benyomásnál kiengedni a csavaron (de utána vissszazárni!).

7567 Szabó Gábor 2014-12-08 10:37:10  Előzmény:Pápai László: 76182

De fékpróbánál hamarabb blokkol a bal oldali. Légrtelenítve le van rendesen. Nem új m,unkahengereket raktam fel jobb oldalra hanem csak karmantyút cseréltem. Leszedve a fékpofákat és kézel éreztem hogy mozog a munkahenger.De leht hogy nem eléggé nyomna a munkahenger, vagy még jobban bekéne csiszolnom a fékpofákat?

7566 Pápai László 2014-12-08 10:03:59  Előzmény:Szabó Gábor: 76180

nem biztos hogy a jobb oldali féked a rossz, lehet hogy a bal fog vagy hamarabb, vagy jobban...fékpróbánál nem blokkol sokkal hamarabb a bal? a jobb fog egyáltalán?

7565 Tóth Balázs 2014-12-08 09:17:30  Előzmény:Szabó Gábor: 76180

nincs jól légtelenítve.