Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Traban fékfelujítást végeztem minden keréken és a jobb elsõ keréknél nem akkar jó lenni a fék. A karmantyúk kicserélve új fékpofákat raktam be és még mindíg húz bal oldalra fékezéskor. Az olaj nem folyik a fékmunkahengerbõl. Tanácsot szeretnékl kérni mi lehet a probléma és a fékpofa becsiszolásához is kérnék tanácsot. Köszönöm!
melyik csavarja? A gömbfejes(faudi fej), vagy az átmenõcsavar? A faudi fejet vidd el mintának az autósboltba, ott találnak biztosan(ha tudsz inkább egy nagyhoz menj(bárdi, unix, stb), ott jóeséllyel találnak.Ha az átmenõcsavar, az csavarbolt...
Hali! A 601-es kombimban a hátsó ajtó teleszkóp rögzítõ csavarja megadta magát (nem az eredeti volt, így hamar el is szállt.) Van valakinek tippje hogy hol lehet esetleg szerezni vagy mi a legjobb konstrukció a pótlására? Köszi elõre is Geri
A csapágy katalógusból került kiválasztásra. Lenne néhány fényképem a témáról, de gõzöm nincs, hogy lehetne ide beilleszteni. gépész vagyok, nem varázsló.
Nálam is karburátor probléma! 2T 88-as. Alapjárat nemigen, viszont gázadásra hörög, majd nagynehezen felpörög és nagyon lassan megy vissza a fordulat. Olyan, mint amikor falsot szív a szívócsonknál. De szerintem nem, mert van alatta bõven tömítés, persze ez sem kizárható. Nem tudom milyen volt elötte, így került hozzám. Amúgy karbi kipucolva, mert azt hittem valami koszolódás van, de tiszta volt. Szerintetek mi lehet...?
Ma szétszedtem a karburátort és azt vettem észre hogy az úszók lötyögnek a kis fém pöcökbe amibe benne vannak. Egy fogóval óvatosan összenyomtam a fém pöcök mindkét oldalát ahol belemennek az úszók, ezután stabilan álltak benne. Összeraktam mindent majd hosszú indítgatás után végre beindult és a benzinfolyás is megszûnt. Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! :)
Hja, az rendben van, úgy értettem a karbi telik meg,az volt furcsa..az 95%, hogy az úszó vagy a tûszelep..Vagy a tûszelep nem zár el, vagy az úszó lukas.az úszót vízben ki tudod próbálni,ha úszik, aés utánna nem lötyög benne semmi, akkor oké, a tûszelepet pedig fejreállítva megfúvod(beszerelt úszóval), és ha átereszt, akkor ott a bibi..
Szét kell szedni a karbit,mert lehet a tûszelep tönkrement és nem zár el.Én már jártam így.Le kell venni az úszóház fedelét és beállítani,illetve átnézni kifújni mindent.
elsõ körben én az úszóra gyanakszom, de nem fér a fejembe, hogy tud szinig megtelni a karbi...maga a karbi telik meg(ahol a pillangószelep van benne), a toroknál, vagy az úszóház?
"karburátoron belül folyik ki a benzin". Hova? A karburátorból folyik ki a motortérbe? Vagy a karburátor tetején lévõ szellõzõn jön kifelé? Elég homályos a megfogalmazás, de a karburátor környéki indokolatlan benzinfolyást általában a hibás tûszelep vagy a rosszul beállított úszószint okozza.
Ha kemény szerkezetet építettél be,ne csodálkozz,ha elrepedt a tûzfal.Én javítottam ilyet.Túlfeszített a bovden, és vagy a kuplungvilla törik hajlik,vagy a lemez enged.Alaposan át kell nézni,de szerintem gondold meg,hogy benthagyod ezt a szerkezetet.Én kidobtam az enyémbõl,miután eltört a kinyomóvilla és otthagyott az útszélén.Használt de hibátlan gyárira cseréltem,azzal sose volt gondom. Azt se felejtsd el,hogy az 1,1-nél van fékerõ szabályzó,ami ha elromlik furcsa dolgokra képes. Szerintem a fõfékhengert váltsd ki egy cseredarabbal,lehet használt is.Nézd meg a fékerõszabályzót és a nyergeket is vizsgáld át. Idõvel sajnos a nyergek dugattyúi is beszorulnak,nem feltétlen a csúszka rossz.Ilyenkor szét kell szedni és kipucolni,javítókészlet kapható hozzá. Az én kocsimon mindig is szorultak az elsõ nyergek,de annyira sosem,hogy felforrjon.Mikor a fõfékhenger szétment,a felújítása semmit sem ért,így beletettem a kétütemûét átalakítás nélkül.Azzal jó lett a fék még ha picit szorosabb is volt.8évet használtam hibátlanul,és semmi bajom nem volt a fékkel.
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, hétvégén hozzá is látok a hiba megkereséséhez, és jelzem amit találtam, hátha valaki még hasonló gondokkal küszködik, egyébként nyáron újjítottam fel az egész fékrendszert kompletten, mielõtt ez a hiba jelentkezett kuplungot cseréltem , és az új kuplung nagyon kemény, rugdosni kell a pedált, ennek lehet köze a fékhez?
ez is benne lehet, de elsõ körben a pedáloknál kell körülnézni.Mellesleg ne felejtsük el, hogy az elsõ fékek erõsebbek a hátsóknál, és a hátsók állapota se mellékes, lehet hogy jóval késõbb kezdenek el fogni alapállapotban is, mint az elsõk.
Ha a hiba okozója tényleg csak a pedálsor lenne, akkor az összes fék fogna a hiba bekövetkeztekor, nem csak az elsõk. Valami gond van ott a nyereggel is, ahogy néztem mostanában a nyergeket (több autón, elsõsorban bontóban) a csapjaik legalább fele kaki. Múltkor én is ránéztem a csapokra, mert melegedett az elsõ fék és garázsból kitoláskor is nyiszorgó hangja volt, és "örömmel" tapasztaltam, hogy a 4 csapból 3 sz@rrá van rohadva. Az egyik úgy nézett ki, mint egy lerágott almacsutka. De az tény, hogy a kuplung és a fék egyedül a pedálsornál áll kapcsolatban (úgy-ahogy) egymással.
Mivel mint írtad a probléma a kuplungpedál benyomásakor jón elõ, szerintem minimum 90%,hogy a pedálok tengelye szorul, vagy fellazult a pedálsor, illetve a kaszni is lehet a ludas, de mindenképpen a pedálsor környékén van a hiba..Szerintem ott kezd a hibafeltárást..utána persze jöhet a féknyereg kence, de a hiba nem ott lesz..
Igaz! Erre nem is gondoltam. Mindenestre az ismerõsöm Trabija közveszélyes volt abban a formában. :) Szerencsére sikerült meggyõzni, hogy azt ki kell lakatoltatni.
Ja és igen, a féknyereg csapjait kell pucolni, kenni vékonyan. Nem a fékbetétekét, mivel azoknak nincs is, nem Lada. [i](Módosította Spityu 2014.11.17. 23:22-kor)[/i]
Nem feltétlenül a tûzfal a kaki. Nálam is olyan, hogy ha be van nyomva a kuplung, akkor érezhetõen magasabban kezd keményedni a fékpedál. Már többször ránéztem, a lemez rendben van, viszont a pedálzat eléggé el lehet kopva, mert lötyögnek a pedálok.
Az is érdekes lehet a probléma kiderítésében, hogy mióta áll fent a probléma, illetve hogy mióta van nálad az autó. Vagyis csak újabban csinálja ezt, vagy mostanában vetted és most tûnt csak fel a gond? Az a fõ probléma ezzel a hibával, hogy nem hiszem, hogy itt is lenne olyan, aki találkozott már ilyennel. Lehet, hogy a féken mókolt az elõzõ tulaj, és valamit sz@rul raktak össze a fõfékhengerben (bár ez csak akkor áll fenn, ha a megvétel óta megvan a probléma). Lehet mechanikai gond is. A trabi tárcsafék féknyerge lengõnyerges megoldású. Két oldalt van 2-2 csap, amin mozdul az egész nyereg. Ezek a csapok egy idõ után szeretnek megrozsdásodni, és az akár akadást is okozhat. Bár fura az egészben, hogy a kuplungnak is hatása van a fékre, amikor az egy teljesen külön rendszer...
Amit én elsõ körben megcsinálnék, ha ilyen gondom lenne: - ellenõrizném a pedálokat, hogy minden a helyén van-e, és hogy a pedálzat rögzítõ csavarjai nem lazák-e (esetleg hogy a kuplungbowden nem éri-e el a fékcsövet valahol). - ránéznék a fékbetétekre, hogy normálisan tudnak-e mozogni a kialakított helyükön (esetleg a betéteket tartó vasakra kennék egy kis rézpasztát). - ellenõrizném, hogy nincsenek-e berágódva a féknyergek csapjai. Ha be vannak, csere. Itt érdemes cserélni a csapok gumi tokozását is (karmatyú szettel árulják) és a csapokat sem árt megrézpasztázni egy kicsit.
Érdekes... két dologra tudnék elsõ körben gondolni:
Mivel a kuplungpedál mûködtetése befolyásolja nálad a fékrendszert, elképzelhetõnek tartom, hogy a tûzfalad nem teljsen 100-as. Egyik ismerõsömnél az történt, hogy az évek során az akkumulátorsav áldásos hatásának köszönhetõen gyakorlatilag levelesre rozsdásodott alatta a lemez. Pont ott, ahova a pedálgép is rögzítésre került gyárilag. Namármost, ha csak a féket nyomtam, akkor erõ-ellenerõ elvén az egész pedálrendszer elbillent jobbra, nyeklett a lemez, ami miatt a fõféket nem is nyomta annyira a rúd, rossz volt a fékhatás. Viszont ha közben kuplungoltam, akkor ezt a billenést kompenzáltam, és így már rendesen dolgozott a fõfékhenger, fogott.
Mivel ezen túlmenõen is furcsa a fék, azt is valószínûnek tartom, hogy egész egyszerûen nem akar oldani az elsõ féked, itt még három felé ágaznék: 1. szorulnak a betétek a pálcákon, amiken csúszkálnak (szétszedés, alapos pucolás, kenés, összerakás, évekig jó), megszorulnak benyomott állapotukban 2. a fõfékhengerednél a tartály elsõ csöve alatti fenékszelep nem mûködik jól, nem ereszti vissza a fékfolyadékot, miután felengeded a pedált, vagy azért, mert 3. a fékpedál holtjáték nagyon kicsi. Én ezzel szívattam magamat a 2T-nél az elején. "Hagyok egy kis holtjátékot, de nem olyan nagyot, ne kotyogjon nekem, mint azelõtt 2x évig." Hát csak be kellett állítanom a gyári értéket, hogy jó legyen. :)
Elsõ körben a fentieket nézném végig a leírt sorrendben.
Sziasztok!Egy igen érdekes probléma merült fel 1.1 es trabimnál amire még a szoci autósboltos öreg szaki is tátott szájjal nézett , azt mondta jó régen van a szakmába de ilyet nem pipált: Problémám , hogy menet közbe felkeményedik a fékpedálom, és menet közbe érzem lejtõn is hogy fog a fék az autóban, méghozzá a 2 elsõ keréken, azok melegednek is mint állat menet közbe,a hátsók hidegek. rápumpálok a fékre, ujra visszapuhul,jól mûködik mindaddig amig be nem nyomom a kuplungpedált, ekkor a fék ismét felkeményedik, és ami a legröhejesebb, hogy benyomom a kuplungot , kigyullad a féklámpám és elkezd fékezni a kocsi, nagyon idegesítõ dolog,nem beszélve arról, hogy 2 km után tûz forrók a kerekeim, valaki légyszives segítsen! Elõre is köszi: Norbi
Fél óra barkácsolás és átalakítottam ezt: https://csepelautoalkatresz.hu/node/212 egy halál pontos 2t üzemanyagszint jelzõvé. Viszont jó lenne egy leírás (valahol már láttam) a biztosítéktáblának a sorrendjérõl.
Nem ez a cikk az , sajnos nem találom azóta sem de keresem minden nap . Gondolom számodra is ismerõs az egy henger 2 dugó ( iker dugattyú ) Az volt felszerelv azaz 4 különálló leömlö 2 x2 hengerenként és 2db módosított jikov karbi volt rajta . Itt nem is inkább a cikk a lényeg hanem hogy tényleg meglehetne-e oldani ?
Vagy valami tuning leírást ami pontos nem tud valaki ? Olyan 50/60 lovacska kellene . Lehet akár nem gyári hengerfej stb ... Itt gondolok ( 4 leömlö készítés , furás , esztergálás stb..) de nekem pontos adatok kellenének plusz képek ;) ha valaki tud küldje el nekem (andriis@live.com) :cool:
Hát... nem egyszerû. Én ajánlom, hogy elõtte az üveget ragaszd bele a kéderbe fekete PU-val. Gyárilag mindössze a négy saroknál van a kasztni megkenve Palmatex-szerû ragasztóval. Visszatérve az üvegre: ahogy öregedik a kéder, úgy kezd el egyre lötyögõsebb lenni benne az üveg. Konkrétan a hátsó oldalsók szabályosan zörögtek a helyükön. Mivel kinyomtam vékonyan összeszerelés elõtt, nem ázik be, és nem is mozognak, úgy tömít, mint egy ûrhajón. Fontos azonban az is, hogy a karosszéria és a kéder között se tudjon befolyni a víz, nem túl gyári, de akár ott is kinyomhatod (felül és oldalt). Valaki azt mondta, hogy az utángyártott új kéder nagyon jól tömít, mindenféle ragasztás nélkül is. Amikor beragasztottam az üvegeket, kb. 4-5mm átmérõjû csíkot húztam a kéder vájatának aljába, majd óvatosan ráfordítottam az adott üvegre. Az oldalüvegeknél nem volt nehéz, a szélvédõknél azért kell egy kis kézügyesség. Érdemes "szárazon" gyakorolni. A kéderek végeit minden esetben összeragasztottam pillanatragasztóval, nem kell aggódni amiatt, mert rideg, nem gond. Úgy emlékszem, szélvédõknél elõször két egymáshoz közeli sarokra tettem fel a gumit, utána a másik oldalon a hegyesebb sarokra, végül az utolsó, tompa szögû sarokra már könnyen felment. Felhelyezést követõen rá kell nyomkodni az üvegre, amennyire csak lehet. Kb. 10-20 percig érdemes/kell masszírozni. A probléma áthidalására esetleg néhány 5-ös lyukat fúrni a taposó aljába.
Beázik a Trabim. Ez nem új, az újdonság az, hogy nem beázik, hanem dõl bele a víz, a hátsó ülés elõtti mélyedésben konkrétan fürödni lehetett volna, felmosóronggyal kellett kiszippantanom. Az ajtó kédereiné rést láttam, de a szélvédõ is ereszt, mert a kesztyûtartó polc is vizes volt. A kéder csere lesz, nem vitás, de mit tudok tenni a szélvédõvel?
Azt a csepeles cikket meg tudnád osztani velünk? Nem erre gondolsz? [url]https://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=418e5cf467472[/url]
Olyat már láttam, hogy Hirth F33-as hengereket feszegettek rá, vagy például vizes Rotaxot. Vagy egyedileg gyártott és/vagy öntött hengereket.
Egy brutális utcai verseny gépet szeretnék össze pattintani Ahoz keresgélnek a neten találtam egy olyan régi cikket (amit azóta se találok) hogy Csepel iker dugattyús hengerek voltak a 2t trabiban Most errõl szeretnek infókat vagy ötleteket hogy megoldható-e vagy csak egy kacsa cikk volt .
Mindig tanul az ember:)A púpos trabinak nincsenek tartófülei,hanem az egyenes felsõ pereménél van felfogatva,több kisebb csavarral.Két lemeze van oldalt,ami a saroklemezhez van fogatva.A hátsók pedig az alsó merevítõhöz rögzülnek.
Csak egy kis kiigazítás.A púpos trabi lökhárítók teljesen mások,a felfogatásuk teljesen eltérõek.Amúgy a 601-esét szokták a púposokra szerelni,de az elég gáz.Egyébként meg bármi felszerelhetõ,ha valaki szeret barkácsolni.
Van gyári is. 1984-tõl van az átfolyásmérõ, ami helyett de Luxe változatoknál lehetett kérni szintjelzõt is, úgy tudom. De nem biztos. :) Lehet, hogy érdemes volna szerezni egy olyan szettet.
Asszem már nem aktuális. Szerintem megtaláltam amit kerestem: https://csepelautoalkatresz.hu/node/212 Egy szolgálati kocsiba mégiscsak kellenek mûszerek. :)
Hát ez az, most sincs rajta, mert állandóan leesik, ezért gondoltam a régi típusra. De már el is ment a kedvem a cserétõl, láttam az árakat. Itt-ott horpadt pár 30000. Amúgy köszi.
A Trabant annyira egy innovatív szerkezet volt, hogy még az 1.1-re is felmennek a teljes fém "íves" lökhárítók, minden luk ugyanott van. (Valószínûnek tartom, hogy még a púpos lökhárító is felmenne rá.) Eladó darabokat figyelni kell a hirdetésekben, több oldalon is, mert nem túl gyakori, ha meg van, akkor is elég drága. Átlagos körüli állapotúból (ami azért messze nem tökéletes) 10 ezer körül van a 2 darab. A sérülékenységrõl vitatkoznék, mert a mûanyag sarkúnak megvan az az elõnye, hogy ha valami van, akkor csak leesik a sarok és slussz. A teljes fém ívesnél meg minden görbül/horpad.
Köszi a válaszokat. Rendõr ismerõsöktõl is kérdeztem, de mindenki mást mond. Egyenlõre nagy a bizonytalanság. A gép 1988-as. Ja még egy kérdés, mûanyag vég nélküli lökhárítót fel tudok tenni? Ha igen, tud valaki eladót? Nekem ez a verzió jobban tetszik és nem is olyan sérülékeny.
Én úgy tudom, hogy lehet a kocsira kék villogót szerelni, de csak szigorú szabályok szerint. Kettõ, ami tuti, hogy fontos: Lehet az autón kék megkülönbözetõ jelzés, DE: - úgy kell bekötni, hogy csak akkor legyen felkapcsolható, ha nem jár a motor és a gyújtás sincs rátéve. - ha közúton mész valahova a kocsival, akkor a kék villogót egy rá való kis huzattal le kell takarni.
Van balos és jobbos, egy-egy oldalra összesen kettõ kell az elsõ kerekekbe. Hátul egyforma és 1-1 darab kell belõlük. Tehát összesen 6 munkahenger van egy kocsin (ha nem túl régi a tiéd, tényleg, mikori évjárat?).
Szerintem kibelezett, elektronikájától megfosztott, be nem kötött villogót fel lehet tenni, de azért járj utána. Mûködõt tutira nem, használni meg még úgysem. Megafon az mehet szerintem, szintén minden további nélkül.
A sárga villogó egyszerûbb eset, de ha jól sejtem, kék-kék vagy kék-piros színût akarsz. Sárga villogó: [url]https://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/030317a/[/url]
Utóbbit szerintem azzal a szöveggel lehetne talán engedélyeztetni, hogy mezõgazdasági gép közúti közlekedtetéséhez kellene a kísérõ autóra. De ez csak sejtés.
De van egy kocka és karika Lada is, amit rendõrautónak építettek meg, érdemes lehet felkeresni a tulajokat, õk biztosan tudnak segíteni, hogy mik a szabályok.