Csapágyboltban veszel 2db 6206 C2 típusú csapágyat (a C2 fontos).
Még a földön meglazítod a kerékagy anyáját (36-os laptávolság), és a kerékcsavarokat. Kiékeled az autót, sebességbe teszed, a kéziféket nem húzod be, felemeled, szükség esetén bakra visszaengeded.
Leveszed a kereket, lehajtod a kerékagy anyát, lehúzod a fékdobot. Ha vállasra van kopva a dob, akkor feszegetni kell, sajnos, csavarhúzó, kalapács jól jön, ügyelve a fékpofák épségére.
Oldod a gátló alján a csavarkötést (18-as kulcs), majd félre pajszerolod a gátló-rugó kombót (ha nem megy, akkor az utastérben lévõ anyát lehajtod (talán 17-es), és kiveszed az egész köteget. Ha elforog a felsõ anyával a tengely, akkor légkulcs...). Én félre szoktam pajszerolni, jó, ha van segítség.
Leszereled a gátló tartófülét a lengõkarról (2db 13-as kulcsnyílású csavar).
Leveszed a gumisapkát belül, kívül eltávolítod a szimmeringet (ha ügyes vagy, és nincs baja, nem ereszt, sérülésmentesen ki lehet venni, ha nem, akkor vegyél egy újat abból is a csapágyboltban, mérete: 48x62x8, olajálló, jó ha dupla ajkú).
Eltávolítod a szimmering alatt található zégergyûrût, ehhez mindenképpen kell egy zégergyûrû fogó. Mivel belsõ zégerrõl van szó, a normál mûködésû fajta szükséges hozzá, nem a fordított. Abból is a nagyobb fajta, ami gond nélkül ki tud nyílni 20-30mm-re. Egyéb esetben kínszenvedés kivenni.
Lehetõleg alu dornival, vagy valami kb. 10mm átmérõjû stifttel kiütöd a tengelycsonkot, amivel ideális esetben kijön a belsõ csapágy is a házból. Ha a házban maradna, akkor külön kiütöd a csapágyat is. Ezután behajolva kiütöd a külsõ csapágyat. A tengely csonk menetére mindvégig ügyelj! Esetleg hajtsd rá az anyát, hogy ne sérüljön.
(Arra már nem emlékszem pontosan, hogy a kerékagy anya és a fékdob között van-e valamilyen alátét, de szerelés szempontjából nem oszt, nem szoroz.)
(Már nem emlékszem, de ha minden igaz, akkor a 4T-nél hátul egy csõ van a két csapágy közötti térben, azt is kiveszed. Továbbá nem emlékszem, de lehet, hogy van a zéger alatt egy több helyen behasított gyûrû is, azt is kiveszed, úgy, hogy megjegyzed a pozícióját!)
Kiütöd a külsõ csapágyat.
Alkatrészek tisztítása, összeszerelés fordított sorrendben. Ha az új csapágyakon van valamiféle tömítés, távolítsd el õket, és tömd tele zsírral a csapágyakat. MOL LZS-2 különféle variánsai tökéletesen megfelelnek a célra. KZS, disznózsír, szilikonzsír talán az utca végéig jó. Fontos! A két csapágy közötti részt semmiképpen ne tömd tele zsírral, (a csapágy is ki fog valamennyit dolgozni magából 10méter alatt), ugyanis az a csapágy túlmelegedéséhez vezethet, aminek következtében egyrészt tönkremegy a csapágy, másrészt kenõanyag juthat a szimmeringnél a fékrendszerbe.
Összeszerelés prés nélkül: a talpára állított tengelycsonkra ráütöd az egyik csapágyat. Vagy elõtte felmelegíted rezsón a csapágyat és ráejted. Ha az ütést választod, szigorúan a belsõ gyûrût üsd csak, óvatosan, körkörösen, figyelve, nehogy keresztbe álljon a tengelyen a csapágy. Egy megfelelõ átmérõjû csõ nagy segítség. Ha a melegítést választod, nem kell vörös izzásig melegíteni, 100-200 fok elég ahhoz, hogy megfelelõen kitáguljon, de ne okozzon károsodást a csapágyban. Lánggal történõ melegítésnél figyelni kell arra, hogy ne legyen lokálisan egy-egy helyen túlmelegítve.
Ezután beütöd kívülrõl a külsõ csapágyat (ha volt, beszereled az alátétet), a helyére teszed a zégert. Ráteszed a csõdarabot a tengelycsonkra, és megtöltöd a megfelelõ mértékben az agyat zsírral (lásd fent). Ezután belülrõl a helyére teszed a tengelycsonkot, és finom mozdulatokkal beütöd a helyére a csapágy külsõ gyûrûjénél fogva. Ha eközben lemászna a csapágyról a csonk, akkor utána küldöd. :)
Préselsnél hasonlóan kell eljárni, de ahhoz az egész futómûvet le kell bontani. Megoldás lenne egy behúzó célszerszám, azzal elkerülhetõ a csapágy dinamikus axiális terhelése, ami ha túl nagy, a csapágy károsodásához vezet. Én mindig a fenti módon szereltem, és az a tapasztalatom, ha odafigyel az ember a beütésre, nem károsodik tõle a csapágy.
Ezután helyére teszed a szimmeringet, a fékdobot, gátlótartót és a gátlót, majd a kereket. Felhajtod az anyákat, és a földön állva meghúzod õket.
[i](Módosította Spityu 2014.08.19. 13:11-kor)[/i]