A 4T Trabimban 2T Wartburg órákat használok, a különálló fajtát.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/140117/P1030737_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A vízhõmérséklet órájával van a nagy küzdelmem. A gyári jeladóval pillanatok alatt kitekerte az órát. Ezt anno a hõgomba vezetékébe beépített potméterrel korrigáltam ideiglenesen.
Azóta beszereztem a ZsombiCar-tól egy [urls=https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=605&osCsid=eg7ihmkjskepei3smsl71ec0h3]hõgombát[/urls], ami elméletileg hozzá való. A termosztátház hõgombafuratának felfúrása után ezt be is építettem.
A potmétert kivéve a rendszerbõl ugyanazt csinálta, mint a 4T hõgombával.
A [https://www.wartburgpeter.de/te_tank_temp_anzeige.htm]wartburgpeter.de oldalon található cikket[/urls] böngészve a következõ kapcsolási rajzra akadtam:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/140715/tank-temp-anzeige_www.kepfeltoltes.hu_.gif[/imgw]
Úgy tudom ezek a különálló mûszerek még 6V-osak, bár nem esküdnék meg rá. Úgy néztem, hogy a 120Ohmos, 3/4Wattos ellenállásban különböznek a 12V-os társaikétól. Be is építettem a pozitív ágba egy 120-as ellenállást, de meglepõ módon rosszabb lett a helyzet, elõbb "kitekerte" a mûszert, mint elõtte.
A cikkben szereplõ szétszedett mûszereket nézegetve, mintha nem csak így bele lenne dobva ez az ellenállás, úgyhogy egyszerûbbnek tûnt 6V-tal megtáplálni.
Ekkor jött a képbe a feszültségszabályzó tranzisztor, ami 6V-ot köp ki. Be is lett kötve, de meglepõ módon azt lehet modani, hogy nem volt hatással a rendszerre. A mutató kb 2mm-rel ment arrébb.
Kifogytam az ötletekbõl. Esetleg a hõgomba kuka, s szerezzek be egy eredeti C120-as darabot?
Elõre is kösz a segítséget!