Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Azt szeretném kérdezni,hogy mit lehet tenni a 4T wartburg hátsó fékkel,hogy átmenjen a mûszakin.Az a gond a fékerõszabályzó miatt a hátsó féknél /üzemi/nagy a pedálerõ. A nagy pedálerõ miatt nem felel meg a mostani elõírásnak. Ha valaki már találkozott ezzel a problémával,vagy tud rá megoldást,írjon.
100 Ft/kg. 25-30 kg lehet a kettõ. Végül is csak kerítésoszlopnak néztem vascsövet, erre hazajöttem egy megrakott utánfutóval pillekönnyû pénztárcával. Neeeeeeem szabad nekem sûrûn odamenni:)
Ezeken meg még növelem majd az anyagköltséget, ugyanis az én ízlésemhez elég filigrán a csuklórész. Kicsit megerõsítem, erõsebb tengely, stb. De hogy kapásból 160-as osztóköre van azt rögtön kiszúrtam már messzirõl.
Jól jártál... az ilyeneket alsó hangon 10ezerért szokták árulni, és az anyagköltsége is legalább 15ezer forint (újan). Nem tudom, mennyiért adják kifelé, de aki bevitte, kaphatott érte kb. 2000 forintot.
Tegnap végre életjeleket adott a Pierburg. 2 hibát követtem el: -a felújítókészletben talált O-gyûrû nem a CO-csavarra való volt, ezért nem is tudtam rendesen betekerni, így kapásból ugrott a jó keverék -az eltekert CO-csavar miatt nem indult a motor, ezért az alapjárati csavart egyre jobban kitekertem, hisz minden normális karbin így emelem az alapjáratot, de ezen fordítva...
Darabosnak nem darabos. Én is jobb oldalra kötöttem. Nem tudom számít-e, de nekem nem volt rajta gázbovdentartó ezért azt csinálni kellett rá. A fõfúvókák méretével kapcsolatban sajnos nem tudok mit mondani, mert még nem szedtem szét a karbit. Amikor megvettem, felraktam kipróbálni, simán mûködött vele a Trabi és így nem is bolygattam. Megnéztem a leírásban amim van róla, de abban sem írják.
Egyébként a korábban írt 102,5-ös elsõ torok fõfúvóka a [urls=https://www.ruddies-berlin.de/grafik/2E3datVW1.jpg]ruddies-berlin.de[/urls] szerint jó, bár ezt a VW javításija nem említi.
A gázbovdened neked is darabosabb, keményebb? Én ha szembõl nézzük, akkor jobb oldalra kötöttem be, mert az adta magát, így gondolom kisebb íven törik, ezért van ez a jelenség.
Mielõtt még nagyon állítgatnád, ellenõrizd a karburátortalp állapotát. Nálam is ilyen tüneteket produkált mikor megadta magát és falsot szívott rajta keresztül. Ha azzal van a baj akkor a 005129765 cikkszámú szettet javaslom. Ez Skodához van, annyi,hogy a 4 rövid csavar helyett kell hosszabb, mert vw-ék a szívósoron átmenõ csavarral rögzítették. Én mondjuk kiütöttem a gyári talp csavarjait és azokat használtam. Szerintem jobb, mint a gumitalp ;)
A féklámpa. Megpróbáltam amit írtál, de sajnos nem sokat változott a helyzet. Kicsit talán érzékenyebb lett, de még így sem jó. Bekötöttem egy izzót a mûszerfalhoz, hogy lássam mikor mûködik. Ma kb 20 km-et mentem a városban és konkrétan egyszer sem világított. Egyszerûen nem kell akkora erõvel nyomni, hogy kapcsoljon :( Jövõ héten szerintem veszek egy új féklámpakapcsolót és kipróbálom azzal, mert nem szeretném ha emiatt belém jönnének hátulról.
Beépítettem a Pierburg-ot. A folytószelep alaphelyzeti érzékelõjét én se tudtam hova kötni. Jelenleg pöccröff, aztán ahogy süllyed a fordulatszám szép lassan leáll. Gázfröccsel lehet életben tartani, ha kis gázt kitart az ember, akkor azt se bírja, esik a fordulatszám. Elvittem próbakörre hátha kidolgozza a dolgot. Alapjárat nincs, amint kinyomja az ember a kuplungot lényegében meghal a motor. Részterhelésen kehesen jár, de jobban forgatva valami iszonyatosan megy. Tekergetve még nem nagyon volt, ahhoz fáradt voltam. A fúvókák csak ímmel-ámmal lettek elpucolva, mert azt hittem a felújító készletben van... Amúgy az elsõ torok fõfúvókája (X95) helyett egy nagyobb (X102) van benne, lehet ez se tesz jót neki. Gondoltam kicserélem a fúvókákat, de égen földön nem találok. Valakinek van tippje hol tudnék hozzá fúvóka készletet venni? Ezekkel az imperialistákkal csak a baj van... :)
Hátõ... amit a belsõ gumi - biztonsági perem kapcsolatáról tudok: ha a felnin nincsen biztonsági perem, akkor vagy belsõ kell bele, vagy ragasztani kell. Ez nem annyira durva ragasztó, inkább csak tömítõ. Ha van perem, akkor nem kell egyik sem, max akkor, ha eresztene a gumi.
Mivel kb mindegyik gumis mást mond, ezét felteszem itt is a kérdést: Szélesített Trabant felnire ha 145-ös gumit (pontosabban 145/70 R13) szeretnénk feltenni feszítve, akkor ahhoz kell-e belsõ? A gumi felmegy a helyére, nem is ereszt belsõ nélkül, de valaki azt mondja, hogy veszélyes lehet. Ezt arra alapozza, hogy nincs a felnin gyárilag biztonsági perem, ami a gumi felni belseje felé való elcsúszását akadályozná meg, így tempósabb kanyarvételkor leugorhat a gumi a helyérõl. Az még hozzá tartozik a történethez, hogy negatív kerékdõlés lesz hátul.
Ui.: Aki most a szívéhez kapott az megnyugodhat, nem az én kocsimra megy majd :)
Az én 1.1-esemen is ez a jelenség mostanában. Régebben rendesen felgyulladt a féklámpa, ha már annyira nyomta az ember a pedált, hogy érezhetõ fékerõt produkáljon a rendszer, de most csak akkor, ha már aránylag erõsen van nyomva. Nekem mintha kicsit rugalmas is lenne a pedálút eleje, így gondolom fellevegõsödött. Az elõzõ tulaj mesélte még a vételkor, hogy neki se akart mûködni. Ekkor próbaképp kicsavarta kicsit a féklámpakapcsolót (gondlom miközben valaki nyomta a pedált) és egy kis levegõ kijött a rendszerbõl. Ez után már jó volt. Egy próbát megér, én is kipróbálom lassan.
A Trabantok féklámpakapcsolója a fõfékhenger végére van szerelve, hidraulikus mûködtetésû. Azaz csak már üzemi fékfolyadék nyomásnál kapcsol, ezért nem olyan mint sok más autóknál, ahol sima végütközéses mechanikus kapcsoló van a fékpedálnál. Az "erõs" fékpedálnyomás meghatározás természetesen "erõsen" szubjektív:) Mindenesetre a legtöbb autónál elég csak még a holtjátékon belül hozzáérni a pedálhoz és már világít is hátul a féklámpa. A Trabantnál csak nyomás alatt kapcsol be, tehát ettõl erõsebb pedálnyomás kell.
1.1-emen a féklámpa csak elég erõs pedálnyomásra gyullad ki. Megnéztem fater trabiján is, és ott is ugyan ez a helyzet. Most ez ilyen mindenkinél, vagy a jeladó nem mûködik megfelelõen?
Sziasztok! '79-es 601-essel van egy kis problémám. Garázsból kitotlam a hétvégén az autót, hogy beindítsam idén elõször. A benzincsap kinyitása után egybõl beindult a motor, viszont sem szivatóval, sem -egy kis idõ után- visszább tolva, nem volt alapjárat. Folyamatosan egyre csökken a fordulatszám, a végén pedig leállt a motor. Picit olyan érzésem volt közben, mintha "megfulladna" a motor, akárhogy játszottam a gázpedállal, nem, vagy csak nagyon nehezen sikerült felpörgetni a motort, nehogy lefulladjon. A gyújtással szerintem nincs probléma, fél év után 3.-ik fordulatra beindult a motor. Üzemanyag ellátás tájékán, amit gyorsan kitisztítottam: üzemanyag tartály alatt a szûrõ (kis mûanyag kuapkban, nem tudom mi a neve. Valahol "szennyzsák" (vagy hasonló?) névem említették egy könyvben. Másik pedig porlasztó alsó részén a fõfúvóka-tartó csavart kiszedtem, megtisztítottam, picit oxidálódott volt. Ezek igaziból nem voltak koszosak/eltömõdöttek, úgyhogy nem hiszem, hogy ez javítana a dolgon. Esetleg lehet probléma az, hogy a motortérben a gumi csövek eléggé el vannak öregedve és meg vannak néhol repedve? Így gondolom nem csak a légszûrõn keresztül tud friss levegõt szívni a motor. Ilyen gumi csöveket hol lehet a legegyszerûbben Budapesten beszerezni? Illetve mik a rendes méretei ezeknek (hátha valakinek le vannak írva...) Köszönöm a segítséget! ;) Kristóf
Helló! Ha lemezfelniben gondolkodsz pl. a kocka Lada felni 1 az 1 ben jó rá, és valamivel szélesebb "peremesebb" mint a 4T Trabié és mondjuk fehérre fújva egész pofás tud lenni!:) (tapasztalat) Amúgy aluból szinte bármilyen 4x100 vagy inkább 4x98-as méret mehet rá 14"-ig (bár van aki felspajszerolja még a 15"-os is) csak az ET-re kell odafigyelni hogy se kívül se belül ne érjen el semmit! Szombathelyen nézz körül a volt laktanyánál a bontóban, Zsolti elég baráti áron szokta a lemezfelniket számolni! Üdv!
Abban tudtok segíteni, hogy milyen felniméret megy fel alakítás nélkül 1.1-es Trabira? Négy darabot úgyis kell majd szereznem, és akkor már nem a gyári mintásat vennék.
Autósboltban mondod milyen hosszú és átmérõjû csõre van szükséged és tuti kapsz. Nekem benzincsõ került bele, az volt megfelelõ átmérõben és annyi cm vágtak amekkorát akartam. Vákuumcsõvel sincs semmi trükk. Csak hosszabb kell belõle, mert a karbin a csonk, amire csatlakozik, az ellenkezõ oldalon van mint a gyárin. Egyébként minden adja magát. Egyedül a fojtószelep alaphelyzeti érzékelõjét nem tudtam bekötni. Nem tudom csak az én példányomon nincs vagy alapban sincs :S
A vízcsõbõl milyet vegyek? Ha Golfhoz kérek, akkor gondolom jó lesz, ha árulnak így külön. A vákuumcsövek bekötése az hogy alakul? Van valami csavar benne, vagy minden adja magát?
Hmmm... Írtad, hogy kistraktor. Valami még gyanús lehet. Testelés. Ha nincs még megcsinálva, akkor érdemes lenne a vázat és a motor-váltóegységet összehidalni egy vastag testkábellel. [i](Módosította Tsaby 2014.04.07. 20:52-kor)[/i]
Köszi mindenkinek a segítséget,de sokkal elõbbre nem jutottam.Leellenõriztem,kicseréltem az ajánlott vezetékeket,kipróbáltam kb.8 db. gyertyapipát,az akku és a töltés is rendben.Beindítom,órákig semmi gond,aztán minden kezdõdik elõrõl.Ja,és azt elfelejtettem,hogy amelyik henger épp megáll,leveszem róla a pipát,az olyan kábé,mintha villamosszékbe ülnék,úgy ráz... Ma délután beleraktam két olyan,kb. 20 éves Isolator gyertyát,amit még a faterom régi cuccai között találtam,megpucoltam õket,most azokkal úgy megy,mint az atomóra,egész délután le sem állítottam,gyönyörûen jár a motor.Tudom,nem lesz tartós ez az állapot. Mindegy,elvontatom egy autóvillamosság szerelõhöz,aztán majd megoldja.Köszi mégegyszer mindenkinek!
Ahogy már írták a boxkesztyût rá lehet kényszeríteni, viszont a szivatóra menõ vízcsövekbõl kell hosszabb, mert az ugye pont a másik oldalon van. És azt hiszem a boxkesztyûhöz menõ vákumcsõ se elég husszú.
4T Trabim Pierburgosítani akarom. Érdeklõdnék azoktól, akik már meglépték ezt, hogy a 2E3 felszereléséhez mit kell kicserélni? Természetesen itt most nem a karbira, szívósorra gondolok. Vízcsövek maradhatnak vagy VW-t kell venni? A "boxkesztyû" rámegy vagy a VW-ét kell beszereznem? Kösz elõre is!
Nem rég fél napot bolyongtam a városban egy gyertyáért, amikor megviccelt a Trabi. Ugyanúgy mûködött a "szikraugratás". Végül hazabuszoztam gyertyáért, majd meglepve tapasztaltam, hogy hiába cserélem, nem megy az egyik henger. Ekkor esett le: GYERTYAPIPA. Árnyékolt, gyári pipa volt rajta, ezt leszedve azonnal mûködött. Szerintem a szikraugratás nem erõsíti a feszültséget. Vélhetõen az lehet a magyarázat, hogy a pipa többé-kevésbé átvezet. Amikor rendeltetésszerûen a gyartyára van helyezve, akkor a szigetelõ rész átvezet a fém hengerfejen keresztül a testre. Ha leszeded és közel tartod, akkor szerintem megváltoznak az ellenállásviszonyok: kicsit távolabb kerül a testtõl a pipa valamelyest átvezetõ külsõ része, így inkább a normál útvonalon folyik az áram, mert ott kisebb az ellenállás.
A gyertyapipás próba alapján úgy tûnik, mintha a gyújtás áramkörben kicsi lenne a feszültség. A szikraugratás, ahogy mondják, felerõsíti a feszültséget, ezt magam is tapasztaltam, de az okát nem tudom, mivel nem értek ilyen szinten a villamossághoz. Namost, ha a szikraugratással mûködik a gyújtás, de a gyertyára helyezve a pipát nem, abból az a gyanú következik, hogy alacsony lehet a feszültség. Akksi, töltés rendben van?
A két trafó között a 15-ös kapcsokat áthidaló vezetéket ellenõrizd, cseréld. Valamint a gyújtáskapcsoló felõl jövõ szálat is a gyújtáskapcsolóval együtt nézd át, mérd ki. Továbbá a gyújtólapról feljövõ vezetékköteget néha kidörzsöli az ékszíj. Ott is lehet hibaforrás. [i](Módosította Tsaby 2014.04.02. 21:41-kor)[/i]
Üdv! Új vagyok itt,viszont van egy 601-es Trabant meghajtású kistraktorom,és egy problémához szeretnék segítséget/tanácsot kérni. Nos,a gépemben egy erõs,megbízható motor van,viszont az utóbbi idõben valami gyújtás,vagy elektronikus probléma jelentkezett,amivel nem tudok mit kezdeni. A dolog lényege,hogy elõször megállt az egyik henger.Oké,nem nagy dolog,kicseréltem a gyertyát,hiba megszûnt.Két hétig nincs probléma,utána ugyanez a másik hengerrel.Ott is gyertyacsere,megszûnt,majd pár óra használat után kezdõdött minden elõröl.Mindkét gyújtógyertyát vadi újra cseréltem,pöcc-röf a gép,de ismét csak pár napig. Következõ lépésként mindkét megszakítót újra cseréltem.Ismét semmi probléma,majd pár óra használat után hol az egyik,hol a másik henger nem megy.Megjegyzem,hogy amelyik gyertyát egyik nap kiszedtem,az a következõ cserénél kiválóan mûködik,elõtte pedig nem ment vele a henger. Kicseréltem rajta már mindent,trafókat,kondenzátorokat,gyújtókábeleket,gyertyapipákat,az eredmény változatlan.További érdekesség,hogy amelyik henger épp nem megy,arról leveszem a gyertyapipát,és ha kb. 1-2 cm. távolságra tartom a gyertyától,akkor abban a pillanatban indul a henger,de ahogy rádugom a gyertyapipát,azonnal megáll. Bocs a hosszúra nyúlt mondandómért,nem igazán vagyok szerelõ,vagy nagyon hozzáértõ,épp ezért kérnék segítséget.Lehet,hogy csak valami pitiáner problémáról van szó,ami az itteni mesterek számára egyértelmû,sajnos engem már az õrületbe kezd kergetni... Köszi a segítséget elõre is!
Lehet csak álmos naívság részemrõl, de az ldm-tuning például úgy árulja a dugókat, hogy azok az eredeti recept szerint vannak fõzve. Új fõtengelyek is rendszeresen kerülnek elõ. Nem mondom, hogy egy gombóc fagyiért, hanem mondjuk gyári gátlójának (nem trabi) áráért, így hát véleményem szerint, még mindig ócsó :)
Kár, hogy nincs hozzá dugattyú. Igaz, néha találni gyári új alapméretest. De egy gyári új hengerpárból inkább a dugattyúk képviselnek nagy értéket, azokat nem igen lehet pótolni napjaink silány darabjaival. Na meg a gyûrûk...
Elsõre ez a darázsfészek kézi érintése tipikus esetének tûnik.
A nagy terheléskor jelentkezõ füstölés a 3. motoromnál nekem is szokott jelentkezni, ill. ilyenkor mintha gyengülne/szorulna is a motor. Okozhatja elégtelen kenésbõl adódó túlmelegedés, elszegényedõ keverék az égéstérben (kopott vezérlõtárcsák, vagy akár rosszul beállított karburátor, pl. úszószint, eltömõdött fúvóka stb.) Bár, ha a turbinánál jött ki a füst, akkor bizony inkább hengerfejtömítés lesz, vagy kipufogótömítés (utóbbinak kicsi a valószínûsége). A csörömpölés adódhat rossz gyújtás beállításból, de akár mechanikai sérülést is jelezhet. Ha csak melegen jön elõ, akkor inkább gyújtás beállítás. Ha mindig, akkor mechanikai hiba.
Vegyél két hengerfejtömítést (esetleg egyéb tömítéseket), szereld le a hûtõlevegõ házat, bontsd le a hengerfejeket stb., és nézd meg, milyen állapotban vannak. Ha már le van bontva, érdemes megnézni, hogy a fõtengely mennyit kottyan: fõtengelyt oda-vissza forgatni úgy, hogy a dugattyú még pont ne mozduljon meg. Eközben a dugattyú valahol félúton legyen függõlegesen. Nézd meg a hengert is, hogy nincs-e durva bemaródás nyom. Ellenõrizd a kipufogó tömítéseket. Összeszerelés után karubrátor pucolás, beállítás, gyújtás beállítás erõsen ajánlott.
Az alapjáraton való felpörgést okozhatja rossz fõtengely tömítés is (szimmering vagy labirint), de mielõtt szétkapnád a motort, a fentieket érdemes elvégezni. [i](Módosította Spityu 2014.04.02. 08:55-kor)[/i]
Sziasztok! Akad 1 nagy problémám a Trabimmal. Tegnap vettem. Szépen hazajöttünk 75 km-t. Este mentem még vele 1 kis kört a külvárosban. Után enyhe égett szag volt az utastérben és kívül is. Ma reggel minden indult szépen aztán menet közben elkezdett csörömpölni. Néha furcsa zörrenések csörrenések jöttek a motortérbõl (a falakról, kerítésekrõl visszaverõdõ hangokból hallottam). Ezek után ha kinyomtam a kuplungot vagy szabadon futott, esetleg megálltam felszökött a fordulatszám az egekbe. Megálltam (intézkedni), motort leállítottam. Utána már nehezen indult, de el tudtam indulni. Egy 200 méteres domb megmászása és még kb. 2 kilométer után után lefulladt, füstölt. A füst lényegesebb része a turbinánál jött ki. Vártam. Lehûlt. Elindultam, de hamar csörömpölni kezdett, ezért megálltam. A motor pörgött ezerrel alapjáraton. Gyorsan leállítottam és pihentünk. Aztán tovább mentem és ismét megálltam, de már leállni is alig akart a motor, szívatóval állítottam le. Vásároltam és haza akartam menni, de a Trabi nem indult. Néztem a gyertyát, nem jó, gyorsan csavartam bele újat, de akkor sem indult. Mi lehet a baj? Választ elõre is köszönöm. [i](Módosította gellert92 2014.04.01. 15:28-kor)[/i]
A probléma nálam is volt, de kiegészítve hogy hidegen nem volt alapjárat. Megkellene lesni hogy hidegen zár e rendesen a pillangoszelep. Ha nem vagy a rudazattal van gond, vagy a bimetállal. :)
ha ezek jok akkor alapjárati mágnesszelep, nem kap áramot,oxidálódott vagy szorulhat a karbiban
Igazából még egyet sem bontottam szét:) Alapjában véve úgy mûködik, mint egy olajtükrös légszûrõ, csak ez nem porra vadászik, hanem olajra. Azaz az "edény" öblös részében a fajsúlykülönbség elvén ki kell csapódnia az olajnak és csak a minimális olajpárát tartalmazó levegõ mehet tovább. Bizonyos autóknál egyirányúsító szelep is van a csõben. De mivel szerintem a 4T Trabant és Wartburg eleve a sátánnal való cimborálás eredménye, így csak akkor nyúlok hozzájuk, ha valaki nagyon szépen megkér rá:) Tehát, ahogy említettem ezen típusokét soha nem vágtam szét megnézni, hogy milyen belül.
Egyébként fõleg mióta a mai "kisköbcentis benzines + turbó" õrület elharapódzott a gyártóknál elég sok gondot okoz a kartergáz és a vele együtt a levegõszûrõbe jutó olaj mennyisége már új autókon is. Lehet is csinos összegért utólagosan beszerelhetõ olajlecsapatókat vadászni a neten hozzájuk.