Akkor a problémádra nem igazán lehet mit mondani a hifi és a riasztó ismerete nélkül, mert valószínûleg ott lesz a baj. A Trabi gyári elektromos rendszerében ilyen jelenségek nem fordulhatnának elõ. Javaslom, hogy szánj rá egy fél napot, és aprólékosan nézd át, hogy miféle változtatások lettek eszközölve a két készülék beszerelésekor. Pl. kezdjed az indítózással, lekapcsolt világítás mellett, amikor folyamatosan jelentkezik az általad írt hiba!
A Trabi kapcsolási rajzát a Képgaléria/Kapcsolási rajz/Trabant 601 útvonalon klikkelgetve itt találod:
[url]https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_magyar84.jpg[/url]
Ha a német feliratok gondot okoznak, akkor nézd meg a de Luxe rajzát! Igaz, hogy azon van sok felesleges dolog is, de az ne zavarjon! Arra viszont NAGYON VIGYÁZZ, hogy vannak közte különbségek! A kábeltoldó sorkapocs más kiosztású a két változatnál! Szóval inkább csak akkor használd a De Luxe rajzát, ha a magyar kifejezéseket keresed!
[url]https://twk.lusteenet.hu/twk/gallery/001/601/601_deluxe_magyar84.jpg[/url]
Ha megnézed az akkut, akkor a pozitív saruról elmegy egy vastag kábel az önindítóhoz, illetve egy vékonyabb piros bemegy az utastérbe a kocsi bal oldalán, a kerékdobnál. Ez három (legalább) helyre ágazik: a világítás forgókapcsolójához, a gyújtáskapcsoló 30-as pontjához, és a jobb szélsõ (balról a nyolcadik) biztosítékhoz. (Illetve mehet még a hifihez, hátsóablakfûtéshez) Ebbõl következik, hogy a gyújtáskapcsoló 30-as jelû akku pozitív kapcsán mindig, minden körülmény között +12V-nak kell lennie. A kapcsoló annyit csinál, hogy II. állásban ehhez hozzákapcsolja az önindító 50 jelû vezetékt, amitõl az behúz, majd elkezd forogni. Ahogy látod, semmi köze a világításhoz, tehát nálad biztosan módosítottak már rajta.
-A továbbiakat illetõen van pár sejtésem, de nem akarlak azzal összezavarni, hogy minden kósza ötlettel traktállak. Néhány infó, ami hasznos lehet:
A gyújtáskapcsolón van egy 30a jelû pont, ami elmegy a kormányon lévõ bajuszkapcsolóhoz (a rajzon BLH). Ez a parkolófény. Ha a slusszkulcsot "P" állásba fordítod, akkor a "30" akku pozitívot hozzákapcsolja a 30a-hoz (ahogyan az a rajzon lévõ kapcsolási diagramból is látszik: a karikában végzõdõ vízszintes vonalak azt mutatják, hogy a kapcsoló adott állásában melyik pontokat köti össze elektromosan). Ha ezután a bajuszkapcsolót balra kapcsolód, akkor világítani fog a bal elsõ és hátsó helyzetjelzõ.
-A bajuszkapcsolóban két "választókapcsoló" van, amit a kar le-fel mozgatásával mûködtetsz: az egyik a fent említett parkolófény, aminek csak az egyik oldala van bekötve, tehát csak balra kapcsoláskor mûködik. A másik természetesen az indexé, ez mindkét állásában kapcsol.
-A rajzon az "LV1", "LV2"..."LV8" az a vezetékösszekötõ sorkapocs, ami a mûszerfal alatt, a kormánytól balra van a tûzfalra rögzítve.
-A világítás kapcsolójának is láthatod a kapcsolási diagramját a rajzon. A fekete pontokkal rajzolt vonallal ne foglakozz, az nem lényeg. Az az I. és II. állás között kapcsol egy pillanatra. Az a szerepe, hogy ha bekapcsolt refi mellett tekered le a kapcsolót, akkor ezzel egyidõben automatikusan átvált rwefirõl tompítottra. De ez most neked nem lesz lényeg. Szerintem itt is valami el van kötve.
-A vezetékek színének jelölése németül:
ws: fehér
sw: fekete
bl: kék
rt: piros
ge: sárga
gn: zöld
gr: szürke
A számok a szín mellett azt jelölik, hogy mekkora (hány négyzetmiliméter) a drót keresztmetszete.
Hirtelen ennyi. Ha van valami kérdésed, nyugodtan írd meg, mert nem tudom, hogy mennyire vagy jártas a dologban, vagy mennyire nem, így aztán egyelõre ennyit tudtam. Hajrá!