Szia!
Én az ereszhez PU karosszéria tömítõt használtam. Az ereszhez. Vékonyan elhúzva, hasonlóan, mint a gyárit ahogy felhordták.
A tetõdíszléc alatt Mester karosszéria tömítõt használtam. Szürke, rá is van írva, hogy tartósan rugalmas. Egy klasszikus kocsi van a tubuson.
Ez szinte teljesen olyan, mint a gyári, ilyet használtam a durók felsõ illesztéséhez is, és az oldal díszlécek alá is.
Úgy csináltam, hogy a díszlécek belsõ felére nyomtam végig a tömítõt, majd felcsavaroztam. Nagyjából a vízszintesen futó lapjára nyomtam, az oldalához csak ennyi ment, amennyi odanyomódott. Aztán másnap (beesteledett) végig lemaszkoltam a lécek felsõ lapját, továbbá a léc és a duroplaszt találkozásától kb. 2mm-re a duroplasztot is. Majd vékonyan kinyomtam ott is, amit olajos/vizes ujjal elsimítottam (ilyenkor elég sok felesleg keletkezik). A lehúzott anyagot nitrós ronggyal töröltem le mindig. Végül még frissen lehúztam a maszkoló szalagot, egy-két helyen még megsimogattam a tömítõt (ott, ahol a maszkolástól egy kis perem keletkezett). Ennél a végsõ mûveletnél egy kicsit összekenõdött - persze csak vékonyan - a díszléc, de simán leszedte a nitró.
A végeredmény pont olyan, mint a gyári, a 4T-men néztem meg, és ott tisztán ki lehet venni a kivitelezés módját. Tegnap egy 18ezret futott 88-as Trabin is megnéztem, azon is így van.
Aztán a legvégén még a hátsó végeket is lezártam hasonló módon.
Itt-ott - fõként az elsõ lécnél - viszonylag nagy a karosszéria és a léc függõleges lapja közötti hézag, amit nem nyomtam ki utólag. Ezt elfelejtettem megnézni, hogy hogyan is volt, de szerintem gyárilag nem foglalkoztak vele. A lényeg, hogy a fenti módszerrel már nem szabad, hogy beázzon. ;)