Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6663 Csády Szabolcs 2013-07-29 20:37:37

Az 1,3-as Wartburg vezérmûtengely Trabiba való átmûtése után azt tapasztaltam, hogy folyamatosan sokat kap fõleg hidegen, alacsony fordulatszámon. Semmi baj, keverék szegényítés, alapjárat hozzálövése, volt már ilyen...
A sorozatos szegényítési procedúra egészen máig folytatódott, amikor is a keverék csavar szépen felütközött...
Az lehetséges, hogy 1,1-es Trabi Wartburg karbival, vezérmûtengellyel, meg leömlõvel teljesen elszegényített keverékkel is fulladjon zöld lámpánál való "kilövésnél"?
Amúgy teljesen jól használható, csak alacsonyabb fordulatszám-tartományban érzem egy kicsit vérszegénynek.
Azt még elképzelhetõnek tartom, hogy nem fullad, ahogy azt érzés alapján mondom, hanem elszegényedik a keverék, mert alacsony az úszóházban a benzinszint.
Ötlet?

Ui.: rutinosabb fúrumozók már sejthetik, hogy hamarosan elõkerül az üveggyertya, no meg kezdõdik a szopóroller izomból való hajtása...muhahaaa

6662  Spityu 2013-07-27 19:05:48  Előzmény:Gyapjas Gergely: 75277

Na várjunk... DOT 5 vagy DOT 5.1?
glikol bázisú: DOT 3-4-5.1
szilikon bázisú: DOT 5

Nekem az utóbbi kellene. De már döntöttem, ez lesz.

Köszi a válaszokat!

6661 Gyapjas Gergely 2013-07-27 18:41:38  Előzmény: Spityu: 75273

Anno amikor 2t-met átalakítottam tárcsafékesre akkor minden új volt a fékpedált meg a nyerget, kivéve de az meg lett karmantyúzva és utána dot 5-tel öntöttem fel, és azóta is olyat használok. Lehet keverni de csak hasonló minõségûvel. Igazából én 2 évente mûszaki elõtt lecserélem.

6660 Varga Tibor 2013-07-26 22:50:45  Előzmény: Spityu: 75273

Sose próbáltam Dot 4 felett,de egy doboz elég a komplett rendszerre.

6659 Varga Tibor 2013-07-26 22:48:45  Előzmény: Spityu: 75272

A helyzetjelzõ biztosítéka, és a gyújtás biztosíték közé, balról az 5., és a 7. közé.(ha azt akarod hogy helyzetjelzõ maradhasson, akkor a 3. vagy 4, és a 7 közé)

6658 jocking . 2013-07-26 21:57:06  Előzmény: Spityu: 75273

Hát, én a 2T-be mindig DOT3-at tettem. De az tény, hogy egy felújított, a jövõben valószínûleg keveset használt autónál lehet, hogy nagy elõny, hogy nem szívja magába a nedvességet.

6657  Spityu 2013-07-26 20:49:51

Sziasztok!

Lenne egy újabb kérdésem: adott a fékrendszer a 2T-n, minden eleme full új. A kérdés az lenne, hogy használhatok-e ebben az esetben DOT 5 (nem 5.1), vagyis szilikonbázisú fékfolyadékot.
Amiért ilyet szeretnék használni:
- nem szívja magába a nedvességet,
- ha szivárog, nem marja szét a fényezést (padlólemez pl.),

Én úgy tudom, hogy csak keverni nem szabad, illetve, ha egy gumitömítést már ért hagyományos fékfolyadék, akkor sem. Mivel teljesen új a rendszer, így mehet bele még bármi, ha jól értem.

Itt a Trabant kategóriában listázzák, csak nem tévednek. Vagy mégis?
https://www.trabantwelt.de/product_info.php?products_id=1558

Van valakinek tapasztalata?

A másik kérdésem, hogy egy fél literes doboz elég-e egy fékrendszerre?

Köszi!

6656  Spityu 2013-07-25 21:02:19

Meg tudja mondani valaki, hogy hova kell bekötni a fényszóró visszajelzõ csipogót (ami jelez, ha levett gyújtásnál világít a tompított / távfény / helyzetjelzõ - nem emlékszem).
Annyira emlékszem, hogy egy-egy biztosíték alá volt szimplán begyûrve, a két biztosíték elég közel volt egymáshoz.
[i](Módosította Spityu 2013.07.25. 23:06-kor)[/i]

6655 Bencze Robi 2013-07-24 18:12:49  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 75270

köszönöm :)

6654 Holnapy Gergely dr. 2013-07-24 16:52:47  Előzmény:Bencze Robi: 75269

szia!
e-mail ment.
G

6653 Bencze Robi 2013-07-24 08:41:50

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni lakatos ügyben, kezd rommá rohadni a 4T-m pár helyen, igazából nem sok helyen csak ahol rohad, ott súlyos a helyzet, de nem találok senkit aki elvállalná, aki meg elvállalná annak inkább nem adom oda, mert ha rendesen lett volna megcsinálva elõzõleg, akkor most nem lenne bajom, szóval olyan valaki kéne, aki foglalkozik Trabival, és lehetõleg van hozzá türelme is, és nemcsak leszarja és legyenkész, Budapest közelében lenne jó, ha van ilyen
elõre is köszi

6652 Csády Szabolcs 2013-07-23 19:31:53  Előzmény: : 75267

Kösz a tippet, már régebben kiveséztem vele a dolgot, csak más megközelítésbõl is körül akartam járni a problémát.

6651   2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Csády Szabolcs: 75265

Hali!
Van aki már faragott dísztárcsát 4t-re. Andrew a felhasználóneve, esetleg tõle is kérhetsz tippet a megvalósításhoz. Csak azért emlékszem rá , mert engem is foglalkoztatott a dolog, csak aztán lettek lada felnijeim, arra meg nem találtam normális árú és állapotú dísztárcsát, úgyhogy nem lett az egészbõl semmi :)

[url]https://img2.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/696875.jpg[/url]

6650 Pápai László 2013-07-23 08:24:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 75265

Elég nekik darabonként két pötty(megfelelõ áramerõsséggel), az nem húzza el...

6649 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:57:12  Előzmény:Pápai László: 75262

Ja igen, ezt le is felejtettem, hogy esetleges lehetõségként felmerült ez is, ami talán a zsírzógombos verzió megvalósításai közt a legpontosabb, és hõterhelés se éri így a felnit (bár nem hinném, hogy ennyi elhúzná).

6648 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:55:05  Előzmény:Varga Tibor: 75261

Jelenleg Lada felni van rajta, de a Trabant dísztárcsa a cél, amibõl nem engedek :)

6647 Varga Tibor 2013-07-22 19:51:31  Előzmény: Spityu: 75247

Ívesem nekem is volt, anno Zwickauban egyik évben 6 darab új szélvédõgumival tértem haza(abból egy volt "kerek",azaz íves), annyira sikerült akciósakat kifogni, csak szétosztódtak a haveri körben.

6646 Pápai László 2013-07-22 19:49:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 75260

No igen, esztergán vagy gyalugépen be lehet fúrni õket, lehet hogy hegeszteni se kellene, elég lenne a hátsó felükrõl megfogatni anyával(persze ha a zsírzógombok projekt lesz)..Bár most így fejbõl nem tudom a felni vastagságát, és a zsírzók hosszát sem..

6645 Varga Tibor 2013-07-22 19:47:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 75258

Legegyszerûbb a Lada felni. Igaz nem teljesen típusazonos :) de sokkal egyszerûbb, és sztenm szép is a nagyobb perem miatt.

6644 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:35:00  Előzmény:Pápai László: 75259

Hát gondoltam, hogy nem kisipari módszerekkel reszelték rá minden egyes darabra a tyúkitatót :D
Amúgy igen, 4T-re lesz.
Természetesen a hegesztés is a lehetõ legprecízebb kivitelezés lenne, ami megoldható.

6643 Pápai László 2013-07-22 19:29:20  Előzmény:Csády Szabolcs: 75258

a zsírzógombok feltevése is pontos kivitelezést igényel,mert attól is tud ütni a felni..A gyári bütykös felnik ezért készültek annó..persze ha nem 4T Trabira akarod...

6642 Csády Szabolcs 2013-07-22 19:09:31

Felni dísztárcsásításán ügyködöm, és válaszút elé értem:
Úgy terveztem, hogy a bogár felnijén is alkalmazott dísztárcsatartó rugóacél füleket szegecselem majd fel szépen, de a kialakítása nem passzol a Trabant dísztárcsájához. Ha módosítani kellene õket, akkor viszont elég pontosan kellene azt kivitelezni, hogy ne üssön a felni.
Egy másik (amúgy mûködõ) megoldást is hallottam: zsírzógombokat kell a felnire hegeszteni, és annak az íves kialakításába szépen beül a dísztárcsa pereme.
Szerintetek melyik lenne a járhatóbb út? Esetleges más megoldásokat is meghallgatok ám szívesen :)

6641 Pápai László 2013-07-22 14:37:18

Sziasztok!

1,1-es Trabinál tudnátok méretet(cikkszámot esetleg) mondani a vízpumpa(ékszíjtárcsa) felöli oldalra a fõtengelyszimmeringhez..Kétféle van, de az egyik elsõ a másik hátsó, sajna ez nekem épp bal és jobb oldali. Vezérmûszíjból a fogak megszámolásán kivül honnan derül ki, hogy 108 vagy 128 fogas kell?

6640 Pálfi Viktor 2013-07-19 21:20:23

tudtok vmi ötletet ajtókárpitnak?

6639 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Maruzsi Roland: 75253

A javítási útmutatóban megtalálod az összes kérdéses adatot:

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130719/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Amúgy azon kívül, hogy sokat kap mi a baja?
Be kell állítani szépen, aztán jó lesz az. Az enyém most volt Wartburg karbival mûszakin, és simán átment rajta, pedig nem "okosba" volt. Az emissziómérésnél csak az alapjárati fordulatszámot kellett az állítócsavar 1/8-nyi csavarásával emelnem, más problémájuk nem volt, pedig gázelemzõ, meg szaki nem volt a közelében beállításkor.
Sok türelemmel és kitartással kivitelezhetõ.
Persze szíved joga visszafúvókázni.

6638 Őry Gábor 2013-07-19 16:11:38  Előzmény:Szegedi Árpád: 75252

Én használtam már 100-assal is, de a 90 is már elég. Nagyobb szerintem már feölösleges.

6637 Maruzsi Roland 2013-07-19 11:38:14

Hali! Trabant 1.1 karburátornak valaki megtudná adni a fúvóka méreteit? az összes kellene... Azért kellene mert a wartburg karbit sikerült szerezni a trabira, és sokat kap vele. másik kérdésem hogy van-e egyéb külömbség a két karbi között? Válaszokat elõre is köszönöm.!

6636 Szegedi Árpád 2013-07-18 19:58:57  Előzmény:Őry Gábor: 75251

Meddig lehet elmenni?A 90-es a maximum?

6635 Őry Gábor 2013-07-18 15:43:28  Előzmény:Szegedi Árpád: 75248

Nem sok az a 90.

6634 Szegedi Árpád 2013-07-17 20:53:31  Előzmény: Spityu: 75249

Nem lepõdnék meg,ha kiderülne,a dínók nem meteor becsapódástól hunytak ki csak,egy rögzítetlen Trabi ventillátor hullott közéjük.Legalább ostromgépnek is jó ez a gépcsoda.Hatalmas hülyeség volt tõlem.

6633  Spityu 2013-07-17 20:23:23  Előzmény:Szegedi Árpád: 75248

Bocs, de ezen nagyon-nagyon jót nevettem. :D

6632 Szegedi Árpád 2013-07-17 20:16:51  Előzmény:Kárász Endre: 75241

Üdv!Tegnap nem olvastam amit írtál,de pont a dúsítófúvókát cseréltem ki,hátha dugulás van ott.75-ös volt benne,régebben 90-es,de az soknak tûnt.Kivettem semmi dugulás nem volt,de egy 60-ast raktam bele.Reggel ment mint a golyó!Hihetetlenül jól.Nem is értettem,hogy a kisebb fúvókával ennyire jó.Este viszont..Menet közbe leállt,alapjárat van,gázra fullad.Oké,dugulás,talán fõfúvóka.Útszélén benézek az úszóházba,nem látok semmit,de a fúvókát ki kéne szedni..Csavarhúzó pedig persze nem érte el,úgyhogy motorburkolat le,légszûrõház stb.A fõfúvókában egy szál,egy szõr mittoménmi volt!Tán egy hónapja lett kipucolva..Kiszedtem,nagyjából össze raktam mindent,de ugye lúzerségem nem hagyott cserben,a ventillátort nálam szalag fogja,azt az indítási próbára nem raktam fel.Indít,gázadás,tökéletes,öröm,kövérgáz.....aztán a mezõrõl szedtem össze a ventillátort,vagy 15métert repült.Hálisten félre gurultam,mikor leállt,így semmi se volt veszélyben.Úgyhogy egyszerû dugulás van megint,pucolás kell,esetleg kap egy finomszûrõt,egy új ékszíjat,én meg megprobálom fejembe tartani,hogy a ventillátort rögzíteni kell mielõtt a motort beindítom..

6631  Spityu 2013-07-16 20:57:41  Előzmény:Varga Tibor: 75243

Igen, erre gondoltam én is, hogy öregek... Ill. jellemzõen a felsõ sarkoktól befelé repedt el. Ott van lemeztoldás is, meg egy-két ponthegesztés sorja. Az biztos, hogy legközelebb kenõszappant fogok használni, nem pedig folyékony szappant kissé hígítva. 3 helyen szakadt be, abból az egyik sajnos teljesen leszakadt, vagyis a perem túloldalán maradt, így azt egy másik kéderbõl pótoltam. Fekete PU ragasztóval (amivel az üveget is tömítettem) ragasztottam a "helyére" a foltot, holnap csiszolom össze. Ha minden jól megy, akkor nem fog látszódni. A másik 2 hasadás helyét már a kijavítás után is csak nagy nehezen tudtam volna megmondani, merre is volt.
Amikor elkezdett hasadni, akkor bizony csavarhúzóra váltottam. Egy biztos: legközelebb, ha cserélem, mindenképpen elsimítom az összes ponthegesztést ill. a sarkokat.
Ugy-t semmiképpen nem szeretnék betenni, borzalmasan sorjás az extrudáló szerszám, amitõl csíkos a gumi.
Viszont van régi típusú gyári újam, fekete, töltõ nélküli. Érdekes, gyári, de kevés kocsin lehetett: nem olyan szögletes kívülrõl, mint a legtöbb fekte, hanem egyszerûen csak egy ív látszódik. Sajnos, az enyém a szögletes már. Szerintem valahogy így lehetett visszafelé az idõben: szögletes fekete, töltõs fekete, íves fekete, szürke(ebbõl is volt talán többféle).
[i](Módosította Spityu 2013.07.16. 23:06-kor)[/i]

6630 Csády Szabolcs 2013-07-16 19:41:22

Van egy VW konszernen belüli vezérmûtengelyem, amit anno Waresz 1,3 tengelyként kaptam, de mivel hiányzik róla az AC bütyke, így ez nem igaz. Valahogy ki lehet deríteni, hogy milyen tengellyel áll az ember szemben, vagy ilyenkor mi a teendõ? Palánta mellé karónak sajnálnám...

6629 Kovács Ádám 2013-07-16 19:38:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 75244

A felrakásnál nekem úgy tûnt hogy csak egy féle képpen lehet felrakni, azt én se értem hogy miért jó az hogy nem ér hozzá semmihez, de ha nincs bent akkor zörög a betét. Nekem 1 lemezzel egy ujjal könnyen mozgott a betét, de ez nálam szerintem annak tudható be hogy szinte lekopott az kis perem amit az elõbb írtam. Hát a karácsonyfa nálam mûködött :D

6628 Csády Szabolcs 2013-07-16 19:33:00  Előzmény:Kovács Ádám: 75242

A belsõ betétekre nem kerültek ilyen kis csillapítók, mert azok nagyon passzentosak voltak, de lehet, hogy oda is kellett volna.
Abban se vagyok biztos, hogy a felhelyezésük tényleg jó úgy, ahogy írtam. A fékbetét tetejére/aljára pattintva, úgy, hogy az íves, a betétre merõleges rész nem a tárcsa felé áll. Nem értem, hogy minek oda ennyi anyag, ha csak a levegõben lóg, és nem érintkezik semmivel se...
Lehet, hogy én is teleaggatom majd vele a betéteket, mint a karácsonyfát.

6627 Varga Tibor 2013-07-16 18:23:44  Előzmény: Spityu: 75227

Sajnos nálam is elõfordult ez, gyári új kédernél is, akármit csináltam vele, beszakadt(ilyen öregek már a gumik) Magyar sose szakadt el, csak az meg alapból szar. Akkor tudod elkerülni talán, ha a sarkokban csavarhúzóval igazítod be a helyére.

6626 Kovács Ádám 2013-07-16 18:19:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 75236

Ha kész leszel és mész az autóval rossz úton - olyat nem lesz nehéz találni - figyeld hogy nem-e zörög a fékbetét. A múltkor ugye írtam hogy én is cseréltem betétet, és minden betéthez raktam 1 lemezt, de akkor zörgött, és mivel bõven van rossz út így ez elég zavaró volt hogy folyamatosan egy fémes kattogó hangot kell hallgatnom. Most minden betéthez raktam 2 lemezt - sikerült szereznem újakat - és így már nem zörög. Bár nekem el van kopva az a kis perem a féknyergen ami a betét két "füle" közé esik, már majdnem el is tûnt, lehet nekem azért zörgött egy lemezzel.

Bocs a kép alatti szöveget nem vettem észre. A rohadtul nem hallgatott el alatt gondolom a fékbetét zörgését érted.
[i](Módosította bob92 2013.07.16. 20:21-kor)[/i]

6625 Kárász Endre 2013-07-16 09:35:45  Előzmény:Szegedi Árpád: 75240

Hoppá, akkor a dúsító környékén lesz valami baj! Eredetileg 45-ös fúvóka van benne, de mivel sok forrás szerint ajánlott nagyobbra cserélni, ezért én pl. 70-est tettem be. Arra tudok gondolni, hogy esetleg nálad ki van véve belõle, így amikor rányitja a fojtószeleptengely, akkor elárasztja a benzin. Persze az is meglehet, hogy el van dugulva, és ilyenkor hiába nyílik a plusz csatorna, nem jön semmi onnan. Azonban érzésem szerint ez nem jelentene akkora gondot, hogy torpanjon.
Ha még egyben van a motor és a karbi, akkor próbáld ki, hogy a torpanáskor kissé ráhúzod a szivatót! Ha rendbe jön, akkor biztosan túl szegény volt a keverék.
A 28 H1-1 karbinak nagyon jó a pillangószelepes szivatója, nagy elõnye, hogy fokozat nélkül lehet állítani. Ennek segítségével az ember sok próblémánál gyors tesztet tud végezni: pl. ha a túl szegény keverék miatt a motort becsörög, akkor egy szívatókihúzással azonnal meg lehet gyõzõdni a hiba okáról.

6624 Szegedi Árpád 2013-07-15 20:33:03  Előzmény:Kárász Endre: 75234

Szia!Köszi,a rugót ki is vettem.Mióta nálam az autó benne volt,kitudja miért rakta valaki bele.Ahogy mondod,mintha,mikor a dúsító fúvóka is mûködik,akkor torpan.Normális fordulaton semmi furcsaság nincs.Alapjárat is jó.Ahogy meglesznek a tömítések a H1-1 és a HB4-1-is teljesen szét lesz kapva,aztán ismét a beállítás..

6623 Torma Péter 2013-07-15 19:00:49  Előzmény:Németh János: 75238

Szia!
A hátsó betétekegyütt lettek cserélve gyárira szabályozás nélkül.
Akkor féloldalasan fogott. Utána eltört benne egy rugó és összekarcolt mindent.
Lett rá ragasztatva új ferodol és lett a dob is szabályozva. A hiba ugyan az maradt.
Mit jelent ez a ráhúzták a dobot?

6622 Németh János 2013-07-15 16:49:48  Előzmény:Torma Péter: 75235

Hozzálett töltve a fékpofád a dobhoz vagy a gyárit raktad bele, mert a tünet én is nekiálltam munkahenger csere, dob szabályozva gyári pofa benne és eléggé féloldalas meg sz...r volt engedett alig fogott valamit, aztán 1 hónap után meguntam, és elvittük fel ferrodózni a fékpofákat és ráhúzták a dobot is, felrakásnál kicsit be kellett csiszolni de azóta sokkal jobb :)
Jelen esetedben lehet nem ez a hiba, nekem mondtak olyat is hogy dugulás, de ha a légtelenítésnél jön az olaj rendesen az kilõve, ha van fékerõszabályzód a kocsi alatt azt érdemes megnézni nem ereszt e vagy valami baja van esetleg ( gyakorlatilag nem lehet beszerezni vigyázni kell rá ezt halottam )

ha ezután sem oldódik meg akkor tovább gondoljuk :)

6621 Németh János 2013-07-15 16:46:09  Előzmény:Kantuly János: 75229

Egy próbát megér, vagy azzal a K+D vagy mi a neve ragasztóval amivel a durót felrakják :)

6620 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11

Tegnap beszerelésre kerültek a 4T Trabimba a fékbetét rezgéscsillapító lemezkék. Az alkatrészkatalógus robbantott ábrája alapján lett beépítve, vagyik csak az egyikre lett rakva, és az íves része kifele áll.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130530/EasyCapture1.1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Egyrészt rohadtul nem hallgatott el a fék, másrérszt ha ezt tényleg így kell beépíteni, akkor nem értem ezt az anyagpazarlást, ami az alkatrész kialakításában van...

6619 Torma Péter 2013-07-15 03:30:11  Előzmény: Spityu: 75231

Igaz, nem említettem de 1.1-rõl van szó. Hátra kettõ csõ megy. A bal hátsó és a jobb elsõ van összekötve egy T elágazóval és így jön egy csövön a fõfékhengertõl.


6618 Kárász Endre 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szegedi Árpád: 75232

A H1-1 karbinál egyik állítócsavarnál sincs rugó. A végelzáró csavarok alá való fiber tömítések szabványos méretûek, tolómérõvel le kell méregetni. Ne klingeritnek nevezett vacak papír sz@rt vegyél bele, hanem kemény, pirosas fibert. A kevrékcsavarra 2,5*2 O-gyûrût tettem, a levegõcsavarra (nagy benga csavar) 7,5*2 méretût. Ha teljesen szétszeded, akkor a fojtószelep tengelyén is találsz majd egy hornyot a bovdennel mozgatott emeltyû felõl (tehát NEM az úszóház felõl), oda 6*1 gyûrû passzol. Itt eredetileg nincs gumi, csak egy horony, azonban ártani nem árt, így viszont biztosan nem fog innen falsot szívni. Arra azért vigyázz, hogy a fojtószelep két csavarját elég emberes munka kicsavarni. Ha nem nyomod elég erõsen a csavarhúzót, akkor pikk-pakk elnyalja a csavart, ha viszont leszalad a csavarhúzó, akkor végigszántja a torkot. Bivaly módon bele vannak tépve azok a csavrok... Ráadásul nem is lehet a légtorok tengelyével párhuzamosan tartani a szerszámot, mivel a fojtószelep egy picit mindig ferdén áll.
A csavarok kezdeti tekergetéséhez jó támpontot adhat egy, a trabitechnik.com oldalon lévõ német nyelvû cikk. Ebben grafikon is van , ami azt mutatja, hogy a [url=https://trabitechnik.com/index.php?lang=de&page=22&page_number=13#Trabant-Vergaser:%20Der%20Neue]28 H1-1 karburátor beállítása[/url] során a két állítócsavarnak a helyzetétõl hogyan függ a CO érték és az alapjárati fordulatszám. Mindez az "E" ábrán van. Eszerint pl. a keverékcsavar 3 fordulatnyi kitekerése éppen az arany középút. Úgy rémlik, én is annyira állítottam.
Apropó: 2-ben 40-nél torpan? Milyen gázpedál-állásnál? Érzésem szerint ott már kb. félig nyomni kell, és akkor viszont már nem az alapjárati rendszer a domináns, hanem a fõfúvoka+dúsító fúvóka.
[i](Módosította Endre 2013.07.15. 00:17-kor)[/i]

6617 Szegedi Árpád 2013-07-14 19:15:35  Előzmény:Torma Péter: 75230

Esetleg nincs a helyén a dob teljesen,vagy az utánállító nem jól van betéve,illetve visszanyomódik alaphelyzetbe,ilyen nekem volt,igaz az elsõféknél.

6616 Szegedi Árpád 2013-07-14 19:12:24  Előzmény: Spityu: 75226

Ma beszélgettem egy másik Trabissal,neki is H1-1 karbi van.Szóba került,hogy az üresjárati keverék állító csavar 3 fordulatra van kitekerve.Mondtam,hogy nem is értem minek oda rugó,és ekkor derült ki,az én karbimba a keverékállító csavar egy rugóba van húzva!A másik autón -megnéztük- nincs ott rugó.Mindkét csavar gyári,az biztos.Az enyémen mióta nálam a Trabi rugóval van.Nem sok értelmét látom,hogy miért van az ott.Aki ismeri ezt a karburátort,írja meg legyen szíves,kell-e oda a rugó.Amint beszereztem a tömítéseket,mindkét karbit totál kipucolom,csak összejön végül.

6615  Spityu 2013-07-14 19:09:47  Előzmény:Torma Péter: 75230

Hát... ez érdekes.

A fõféket kizárnám, mivel hátra csak egy csõ megy, és ott van kettéosztva... bár, nem minden típuson. Egyáltalán milyen autóról van szó?

Ha ilyen, akkor szerintem a felszabályozásnál van valami baj, vagy elolajosodtak a bal kerék pofái. Más nem jut eszembe.

6614 Torma Péter 2013-07-14 19:01:58

Sziasztok!
Kérdésem volna fékkel kapcsolatban.
Mitõl lehet az, hogy a bal hátsó fékem gyengébb a többitõ?
A hátsó fékmunkahengerek ésfékbetétek cserélve lettek. Dob szabályozva, az oljat is cserélték. A fõfékhenger is fel lett újítva. A hiba maradt.Három kerék fékezésko megáll a bal hátsó lassan fordul. Már kezdem azt hinni, hogy az utángyártott ff henger a szar. Annak idején mikor kicseréltük már nem tetszett. Nem volt olyan a fék mint elõtte a gyárival. Csak azt hittem, hogy jobb egy utángyártott mint a gyárit újítgatni. Lehet felújítom oszt visszateszem a gyárit.
Minden tippet szívesen fogadok.

Köszönöm!