Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6573 Piret Endre 2013-06-28 19:40:13

Sziasztok!
Valaki szedett már le Trabi tetõt (és persze tette is vissza sikerrel)? Tudom, hogy ezt nem szokás piszkálni, de az enyém sokat állt ponyva alatt, és hülye helyeken rohad (felül, és bentrõl kifelé). Szóval nyugodtabb lennék, ha a küszöbön álló felújítás erre is ki tudna terjedni.
Ráadásul kombi a drága...

6572 Mazák Viktor 2013-06-27 12:50:10  Előzmény:Berecz Tibor: 75184

Gyújtáselosztót nézd meg, vannak benne grafit betétek, régi, kopott elosztónál szokott rángatást okozni a beázás - párásodás. Ha szemmel látszik a kopás, akkor csere.

6571 Szegedi Árpád 2013-06-27 07:55:11  Előzmény:Szegedi Árpád: 75186

Helló!Kuplungtárcsa szorult.A 'csonkjánál' volt egy kis sorja.Most ez a probléma nincs.Viszont,nehogy már jó legyen,elkezdett egyhengerezni.1-es hengernél.Szikra van.Ismét kiszedve a motort,olajfolyás van a lendkerék alatt.A csapágyházon lévõ karika alatti tömítést kicseréltem,igaz új volt.Illetve egy másik lendkereket tettem fel,hátha a labirintgyûrûk mentek szét.Hiba maradt.Lehet kopottak azok a gyûrûk is.Ha a két blokkfél tömített,akkor csak a labirintgyûrûknél ereszthet?Illetve,honnan tudni,hogy kopottak?A lendkeréknek gondolom nem szabadna lazán becsúszni a helyére.Köszi

6570 Szegedi Árpád 2013-06-25 19:49:18  Előzmény:Őry Gábor: 75182

Megnéztem,nem mozdul el,semmi rendellenes hang,csak hallatszik,hogy csökken a fordulat.De,most,hogy írja Lutyo,az lesz!Eszembe se jutott.Kuplungtárcsánál csak annyit néztem meg,még az elsõ beszerelésekor,hogy nem lötyög-e.Elég passzentos volt.Ott lesz a hiba!(legalábbis remélem).Kiszedem mégegyszer,csak jó lesz már.Köszönöm az ötleteket mindannyiotoknak!

6569 Németh János 2013-06-25 16:30:12  Előzmény:Berecz Tibor: 75184

CSaó.

kontakt hibád nincs valahol? ami párásabb idõben vagy esõben teljesen megszûnik valahol valami? (nem vagyok szerelõ) de nekem sok munkával és oxidációkipucolásokkal megszûnt rengeteg dolog. :)

esõ, ajtó kéder ajtó mellett befolyik sarkokban majdnem mindenhol, néha a szélvédõ és a gumija között!!! átereszt, a szélvédõ alatt ha benyúlsz van egy vas lemez ilyen furcsa ívben, ha ott benyúlsz olyan mintha az ablak szélét fognád meg, ott szerintem hegesztve van a kasztni, nekem elindult a korrózió, és ott is szivárgott karosszéria tömítõ megoldotta, ha 4t akkor a fûtés boxot érdemes megnézni, az ablaktörlõ ahogy kijön a kasztniból ott is szivároghat, pedálsor felfogatás, kuplung gáz bóvden :) én ennyit találtam ami komolyabb sárvédõív alja beindult, így nekem ott is jött egy kis vizecske ami már javítva lett :D röviden ennyi.

6568 Berecz Tibor 2013-06-25 09:14:38

Sziasztok! Gondolom többeknél elõfordul, hogy a Trabant 1.1 karosszéria beázik itt-ott egy nagyobb esõtõl (hiszen autó, nem tengeralattjáró). Én azt figyeltem meg, hogy ha nagyobb (szakadó) esõben autózok huzamosabb ideig, akkor egy idõ után mintha kihagyna a gyújtás ("dadog" a motor, nem húz az autó), ami megszûnik az esõ elálltával. Más is tapasztalta már ezt a jelenséget? Tiberio

6567 Pápai László 2013-06-25 08:33:44  Előzmény:Szegedi Árpád: 75177

A nyelestengelyen nézted, hogy könnyen el tud-e csúszni a tárcsa? Az okozhat ilyet, ha szorul...

6566 Őry Gábor 2013-06-25 08:20:15  Előzmény:Szegedi Árpád: 75179

A lednkerék felõli mélyhornyú golyóscsapágy a biztosítógyûrûvel megtarja oldalirányban, ha nincs elkopva, vagy nem hiányzik a gyûrû. A hollámos alátét megvan a lendkerék alatt?

Az elmozdulás egyébként hallható is, a kuplung lenyomásakor erõsödik a csapágyhang, ha elmozdul a fõtengely. A hajtókarcsapágyakat gyorsan kinyírja, ha ez a baj. De szerintem még ettõl sem kellene leállnia, hacsak azért nem, mert a sonkán a szegek hornyosra koptak, vagyis a rugók nem tudják a 2. henger (az ékszíjtárcsa felõli, asszem az a 2.) vezérlõtárcsáját a forgyttyúsházra nyomni.

[i](Módosította orygabor 2013.06.25. 10:24-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2013.06.25. 10:27-kor)[/i]

6565 Berecz Tibor 2013-06-24 19:42:56  Előzmény:Berecz Tibor: 75102

Sziasztok! A hétvégén apu kicserélte (meg beolajozta, -zsírozta - köszönet jocking) a kuplungbowdent, és azóta (bár még nem sokat mentem) öröm sebességet váltani. Remélem, hogy egy jó darabig így is marad. :) Tiberio

6564  Spityu 2013-06-24 16:31:01  Előzmény:Szegedi Árpád: 75179

Nos, ha labirintos, akkor nem sok esélye van az axiális elcsúszásnak. Ha mégis lebontod a hengert, akkor az 1-es számút érdemes, ugyanis a belsõ sonka elmozdulását érdemes / lehet mérni, a külsõk nem látszanak teljesen.
De lehet, hogy hagyhatnád így, ahogy van, ha karbi állítgatással sikerül orvosolni a problémát. Ha bekapcsolsz minden fogyasztót, akkor mennyire esik le a fordulatszám? Ha akkor is jelentõsen leesne, akkor lehet, hogy szimplán a karbi / gyújtás van rosszul beállítva.

6563 Szegedi Árpád 2013-06-24 07:16:39  Előzmény: Spityu: 75178

Új a fõtengely,elvileg a csapágyak pöckei nincsenek letörve.Ettõl tartok,hogy elmozdítja a fõtengelyt.Labirintos a fõtengely,eléggé szoros,gyújtás elvételkor egybõl leáll,semi klaffogás.Nem szívesen bontanám meg újból,annyiszor volt most szétszedve,abba kopik el.De,ha a hengereket lehúzom,és a kuplungot benyomom,akkor elvileg látható,ha elmozdul a fõtengely?Hézagmérõvel megnézni a sonka és a blokk közti távolságot,kuplungoláskor,és anélkül.Már ha odafér.Gondolom szemre ez nem igazán látható.

6562  Spityu 2013-06-23 20:08:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 75177

Csak egy tipp: lehet, hogy a fõtengelycsapágy nem az igazi már (vagy most cserélted, ha jól emlékszem?) és az axiális terhelésbõl sok alakul át súrlódássá. Igazán rossz esetben a fõtengelyen már megcsúszott a csapágy, és abban az esetben, ha szimmeringes, akkor a fõtengel elmozdul kuplungoláskor, ami nem túl jó. Ilyenkor az ékszíj felõli sonka akár fel is ütközhet a motorblokkon. Igazából a lendkerék mögött lévõ hullámos gyûrûnek (rugós gyûrû) az volna az egyik szerepe, hogy az ilyen eseteket megakadályozza.

6561 Szegedi Árpád 2013-06-23 19:27:39  Előzmény: Spityu: 75159

Helló!Kicseréltem a kinyomószént,kuplungbovdent,ezek voltak tartalékba.A villa egybe van,kuplungszerkezet nem tûnik rossznak,a tárcsa meg új,nem hullámos,nem ferde.A lendkerék is egyben van.Alapjáraton visszafogja a motort a kuplungolás.Váltás minden oké.Megemeltem az alapjáratot,így lehet menni vele.Megszállta a sátán.Pedig mgm csapágyas a fõtengely,azt nem értékeli:)

6560 Busa Attila József 2013-06-22 17:00:41

Sziasztok!
Van valakinek otthon VW Golf 2-hoz vagy Golf 3-hoz tartozó váltó tartó bak (konzol)? Az a kis fémlemez kellene, ami felülrõl "átöleli" a váltót és két csavarral rögzíti a bakhoz.
Természetesen nem ingyen kellene!
Üdv!

6559  Spityu 2013-06-22 16:20:32  Előzmény:Németh János: 75174

Vagy annak hiányában... ;)

6558 Németh János 2013-06-22 15:57:01  Előzmény: Spityu: 75173

lehet egy pár feles után nem tudta húzni derékszögben Pistabá :D

6557  Spityu 2013-06-21 19:12:15  Előzmény:Németh János: 75172

Jah, ezt nem tudtam.

6556 Németh János 2013-06-21 14:19:20  Előzmény: Spityu: 75155

csaó,
errõl volt már szó, hogy az után gyártott az ilyen. kérdés így lehet vele karikázni vagy mit csináljak vele költséghatékonyan mert most le vagyok égve egy kicsit.

6555 Németh János 2013-06-21 14:17:24  Előzmény:jocking .: 75168

nálam is bevillan, viszont múltkor fél nél koppra kifogyott a nafta és még a tartalék sem volt nálam, pont lakatolásra mentem volna :)

nálunk Érden a kagylós kút az m7 mellett nekem ott jön ki a tankolás máshol 4-5 liter mínusz is volt már, meg amikor az 5 literes kannába már 8 liternél járnak....

6554 Kantuly János 2013-06-19 18:44:08  Előzmény:Németh János: 75154

Az enyém is ugyan így áll, nekem azt mondták, hogy ez gyárilag ilyen.

6553 Berecz Tibor 2013-06-19 13:37:54  Előzmény:jocking .: 75166

Itt valami nem stimmel: ha nálam világít a narancs színû LED, akkor még ~19 litert tudok az üzemanyagtartályba tölteni.

6552 jocking . 2013-06-19 09:05:22  Előzmény:Léber Balázs: 75167

Vagy tényleg fér a csõbe még 2-3 liter, mert ha már csak 1 liter lenne a tankban, akkor valószínûleg már leállna/akadozna a motor, mert a kifolyó csõ nem a tank legmélyebb pontján van.
De az tény, hogy a kagylós kutaknál az átb@szás is egy eléggé valós veszély.



[i](Módosította jocking 2013.06.19. 11:05-kor)[/i]

6551 Léber Balázs 2013-06-18 22:37:09  Előzmény:jocking .: 75166

Ja, ezt írja a könyv, ehhez képest az enyém 10 liternél már elküldene tankolni.
Na innen kezdve lutri minden km.
Emiatt egyszer sikerült 27 litert tankolni.
Vagy nagyon átvertek (kagylós kút) vagy tényleg ennyire kifogyott.

6550 jocking . 2013-06-18 19:24:20  Előzmény:Németh János: 75165

Fene tudja, soha nem mértem.:p A hivatalos adat a tankra vonatkozik, ami 28 liter, ebbõl 4 liter a tartalék (amikor az utolsó - bal oldali - LED felvillan).

6549 Németh János 2013-06-18 19:18:31  Előzmény:Berecz Tibor: 75163

És a csõbe mennyi fér még? 2 liter? :)




[i](Módosította jocking 2013.06.18. 21:23-kor)[/i]

6548 jocking . 2013-06-18 09:27:14  Előzmény:Berecz Tibor: 75163

28.

6547 Berecz Tibor 2013-06-18 09:03:44

Sziasztok! Hány liter egy Trabant 1.1 üzemanyagtartálya? Köszönettel, Tiberio

6546 Szegedi Árpád 2013-06-17 20:42:21  Előzmény: Spityu: 75159

Köszi,megnézem.

6545 Németh János 2013-06-17 18:52:57  Előzmény:Pálfi Viktor: 75160

kontakt hiba reléé biztosíték? egy jó alapos saru meg test pucolás sok mindenen segít :)

6544 Pálfi Viktor 2013-06-17 09:57:22

Hello!A következõ probléma adódott az 1.1-es trabimmal: az indexek nem villognak, ha kirakom, a hátsó égõ halványan folyamatosan világít, az elsõ sötét. Az elakadás jelzõ sem mûködik. Köszi a segítséget!

6543  Spityu 2013-06-16 20:45:17  Előzmény:Szegedi Árpád: 75158

Esetleg a kinyomó szénnél lehet valami probléma, ami miatt megnõtt a súrlódás, ami megfékezi az alapjáraton ketyegõ erõmûvet.

6542 Szegedi Árpád 2013-06-16 20:29:40  Előzmény:Varga Tibor: 75126

Sziasztok!Karbi sokszori pucolás után már lehet menni a Trabanttal,de valami nagyon nem stimmel.Ha benyomom a kuplungpedált,csökken a fordulatszám,van mikor lefullad.Karburátor H1-1,üzemanyagszint 26mm-re állítva.Kuplungoláskor nem mozog a motor,nem nyomja félre(már erre is gondoltam jobbhíján).Önindítót kiszedtem,ott néztem be,nem láttam semmi szétesést.Meg akartam spórolni,mégegy motorkiszedést.Ja,és minden sebességet szépen vesz,semmi zajt nem hallok.A blokk,karburátor nem szív falsot,körbefújtam minden illesztést.Esetleg a lendkeréknél szív falsot,és kuplungoláskor elmozdul ott valami?Tudom elég elõrtetett így,de nem tudom már mi lehet.Labirintos a motor.Hátha van tippetek.Köszi

6541 jocking . 2013-06-16 18:56:22  Előzmény:Kovács Ádám: 75156

Nálam is megvolt ez a melegedésre keményedõ kuplung probléma, pedig nekem nem is a gyári váltó van bent, hanem 5 sebességes Polo GT.
Nekem sokat javítottak a helyzeten az alábbi dolgok:
- Pedáltartó konzol 3 csavarja laza volt, megtéptem õket.
- Kuplungpedálon a luk, ahová a bowdent kell rögzíteni, már hosszúkásra kopott, pedált cseréltem.
- Pedálzatot bõven megküldtem zsírral.
- Bowdent alaposan megolajoztam, aztán megtömtem zsírral.
- Kiemelõvilla kívülrõl elérhetõ forgáspontjait megkentem.

Ettõl az egész érezhetõen puhább lett, még melegen is csak egy kismértékû keményedés vehetõ észre.

6540 Kovács Ádám 2013-06-16 17:59:00

Sziasztok!
Biztos volt már róla szó talán nem is egyszer, tudom hogy típushiba a kemény kuplung, de ezt már nem tudom elviselni. Egyre rosszabb lesz, ha bemelegednek a dolgok a motortérbe még keményebb lesz, és olyankor már a sebességeket is csak nehezen veszi fõleg 1-es 2-est. Haverom szerint el van görbülve a kinyomóvillám, de erre azt mondta nehéz és drága beszerezni. Van valami ötletetek hogy mi csináljak? Illetve honnan tudnék esetleg új kinyomóvillát venni? Köszi a válaszokat elõre is!

6539  Spityu 2013-06-16 13:58:11  Előzmény:Németh János: 75154

Szerintem rosszul lett javítva, és nem függõleges a hattyúnyak talpa.

[i](Módosította Spityu 2013.06.16. 16:01-kor)[/i]

6538 Németh János 2013-06-16 13:10:31  Előzmény:Németh János: 75149

CSaó.
elkészült a kép a hattyúnyak elállásáról. vagy ez még semmiség valami tömítõanyaggal nyomjam ki és így elgurigázok vele?


[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
[i](Módosította whiteuniversal 2013.06.16. 15:12-kor)[/i]

6537  Spityu 2013-06-15 20:50:49  Előzmény:jocking .: 75152

Fú... nem gondoltam volna, hogy van errõl nyaggató. Szóval a zsombiban lévõ 3xxx forintos Lada trafó jó lesz (azt írja, nagyfesz Samara trafó).

6536 jocking . 2013-06-15 17:33:41  Előzmény: Spityu: 75151

"Gyújtótrafó cseréje esetén a hagyományos kinézetû, hengeres trafók közül bármi megfelel, egyetlen kritérium, hogy elektronikus, Hall.jeladós gyújtásrendszerhez készüljön."

Forrás:[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/url]
;)

6535  Spityu 2013-06-15 16:27:00

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál milyen trafóval helyettesíthetõ a gyári? Sikerült megtépni az egyik sarut, és szivárog belõle az olaj (nem gyári már a trafó, de nem tudom, hogy milyen, talán Lada). A gyújtás egyéb alkatrészei gyáriak. A legolcsóbb kellene, ami "jó".
Lada hagyományos megszakítós jó lehet? Köszi!

6534 Berecz Tibor 2013-06-14 17:28:12

Sziasztok!

Az utóbbi idõben azt tapasztalom, hogy a négyütemû Trabantom intenzívebb gyorsítás hatására erõsen rángat, jellemzõen a 3. és 4. fokozatokban (kb. úgy, mint amikor gurulásból sebességbe rakjuk). A télen is produkált hasonlót, de az finomabb (inkább "dadogás") volt, és a gyertyák (meg az elosztófedél) cseréjével megszûnt. A fogyasztás is rendben van: pünkösdkor minimumot döntött (5,3l/100km). Üzemanyag-ellátási probléma? Van valakinek ötlete, hogy hol, mi lehet a gond?

Köszönettel, Tiberio

6533 Németh János 2013-06-13 18:58:18  Előzmény:Bozó Ákos: 75148

CSaó.

köszi a válaszokat! Már azt hidtem csak velem fordul elõ ilyen :)
nem barkács a 4t még full gyári, kis optikáját leszámítva, csinálok képet hétvégén és feltöltöm mi a szituáció a hattyúnyak táján :)
igazából, ha nem lenne muszály én nem szeretném piszkálni nem vagyok nagy mágus, csak amit kell azt csinálom meg, ha így elmegy akkor elmegy ha meg nem akkor visszatérek a lakatoshoz és megmondom neki, hogy javítsa ki mert ez nem fasza így.

6532 Bozó Ákos 2013-06-11 21:54:33  Előzmény:Németh János: 75146

Tehát ferde a talp, s csak két csavart tudtatok berakni? Mondjuk bírja egy darabig, de a német mérnökök három csavarral "álmodták" meg, szóval érdemes korrigálni mihamarabb. Mi úgy csináltuk meg, hogy faterral megvágtuk fûrésszel, meg flexszel a hattyúnyak talpai mögött közvetlen, majd fater precíz haverja jött, ráhajtott egy 1,5-es lemezt, majd gyönyörûen körbevarrta. Azóta is tutin tart.
Szerintem nem kapsz jobbat, mert akik gyártják, tutira összecsapják, és nem figyelnek arra, hogy a hegesztéssel meg miegyébbel elhúzzák a dolgokat. Viszont nem kis meló megvágni, de nem lehetetlen kisflexszel.
Nekem alapvetõen az autó keresztmetszeti függõlegeshez síkjához képest volt ferde, nem a hosszantihoz képest, vagyis ha a kerék felõl belenézel, akkor úgy.

Ha barkács 4T, akkor tárgytalan, mert ahhoz nem értek, de nem is szándékozom.
[i](Módosította Hammster 2013.06.11. 23:57-kor)[/i]

6531 Varga Tibor 2013-06-11 20:06:31  Előzmény:Németh János: 75146

Gyárilag is 2 csavar fogja az 1.1-eken, mert ott ugye elöl is fogja a bölcsõt csavar a doblemez végénél. És még sose láttam olyan 4T-t, aminél ne állt volna el a felsõ rész a bölcsõ-hattyúnyak csatlakozásnál. Ez szinte normális.
Hogy menniy ideig nem kell hozzányúlni? Töltsd fel fáradt olajjal az üregeket, és ha nem ázik be a kocsi, nem lesz több gondod, nekem 2000 óta van így.

6530 Németh János 2013-06-11 18:11:42  Előzmény:Bozó Ákos: 75145

CSaó.
a hattyúnyak kérdéshez, nekem is most volt cserélve :) (végre) a talp a hattyúnyakban 3 csavaros, a bölcsõmön vagy mi az 2 csavar van csak valamennyire nekem is ferdén áll :S ezt akkor hogyan lehet orvosolni, kijavítani? vissza kell vinni és mit csinálnak vele? a kocsi futása az úton elég jó, sokkal stabilabbnak érzem könnyebb a kormány, kormányzás.

és egy hattyúnyak csere után menyit megy el a kocsi? hány évig nem kell hozzányúlni?

köszi elõre is.

6529 Bozó Ákos 2013-06-11 11:05:34  Előzmény:Pápai László: 75144

Természetesen a futómû be lett állítva, és ez még a beállítás elõtt történt a hattyúnyakkal. Ráadásul a beállítás mûszerrel történt szakmûhelyben, nem csak úgy habókra. A rugó stabil, semmi baja.

6528 Pápai László 2013-06-11 08:12:53  Előzmény:Bozó Ákos: 75142

azért hattyúnyakcsere után nem ártana futómûvet állíttatni/ellenõriztetni sztem..Párat csináltam már, meghálálja az ellenõrzést...Rugót nézted már?Nincs eltörve?

6527 Varga Tibor 2013-06-09 19:16:25  Előzmény: Spityu: 75141

Az is megegyezik, van belõle jópár féle jómínõségû termék, nem kell gyárit venni bele.

6526 Bozó Ákos 2013-06-09 14:44:47  Előzmény:Varga Tibor: 75140

Az eleje olyan, mint a többi Trabinak. Ki lett lakatolva tavaly, de a csávó elrontotta a hattyúnyakat: a függölegeshez lépest ferde volt a talp, amire felfekszik a motortartó-keret. Aztán egy ismerõs kijavította, mert így trágya lett volna az utánfutás. De máshoz nem lett nyúlva akkor. A szilentek már nem a gyáriak, de tényleg gõzöm sincs, mitõl van.

6525  Spityu 2013-06-09 14:41:40  Előzmény:Varga Tibor: 75136

Köszi az infót. Azt hiszem, majd inkább VW-s boltba megyek.
Ami a szíjat és a vízpumpát illeti, beszerzési forrásra lettem volna kíváncsi. De szerintem megoldom helyileg. Ha jól sejtem, az is kompatibilis az említett VW típuséval... csak gondolom a gyári az drága.

6524 Varga Tibor 2013-06-09 14:26:06  Előzmény:Bozó Ákos: 75139

Ha nagyon extrém módon áll el a kerék, az érdekes. Milyen magas az eleje? Mert ültetésnél szokott kitolódni a kerék teteje, mert ahogy egyenesedik a laprugó, hosszabodik is. Csak a laprugószilent tud ebbe beleszólni gyári magasságnál, de ezesetben se lenne szimmetrikus a két oldal.