Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6584 jocking . 2013-07-01 18:37:55

Kérdésem lenne a vezérmûszíjjal kapcsolatban.
Azon gondolkodtam, hogy a szíjban kb. 20 ezer km van, viszont idén lesz 5 éves. Az lenne a kérdésem, hogy milyen csereperiódus vonatkozik rá?

6583 Piret Endre 2013-06-30 07:54:25  Előzmény:Szegedi Árpád: 75196

Ilyen volt az enyémben is régen, amikor még apámé volt a Trabi, én meg kisgyerek voltam :-) Magyar kisipari gyártmány volt, kívülrõl ronda sárga henger alakú cucc, amit a benzincsap és a benzincsõ csatlakozásához kellett felszerelni. Elektromosan 6V-os volt természetesen, mindenféle relé nélkül.
Azért került ki végül, mert képtelen volt tisztességesen elzárni, mindig áteresztett valamennyire.

6582 Piret Endre 2013-06-30 07:50:06  Előzmény:Ackermann Balázs: 75190

Köszi!
Ezekszerint nem teljesen esélytelen kitartó kalapálással visszaperemezni.

6581 Kozma Bence 2013-06-29 19:37:37  Előzmény:jocking .: 75194

Értem, köszi! :)

6580 Szegedi Árpád 2013-06-29 19:20:32  Előzmény:Kozma Bence: 75191

Ilyesmi holmit láttam egy "gyüjtögetõ" embernél,valami autómata benzincsap fantázianevû korabeli extra.6voltos volt,arra emlékszem.

6579 Szegedi Árpád 2013-06-29 19:15:20  Előzmény:Szegedi Árpád: 75187

Új labirintgyûrükkel jó.Kuplungolásnál se fullad.Egyszercsak összeáll végre...

6578 jocking . 2013-06-29 17:45:41  Előzmény:Kozma Bence: 75193

Ki lehet: P = U*I >> I = P/U. Így kb. 0.67 A az áramfelvétele, ami nem hiszem, hogy indokolná a relét. Vagyis számok alapján nem kell, de ha én szerelnék ilyet a sajátomba, akkor valszeg raknék relét (már ha épp van itthon).:D:)

6577 Kozma Bence 2013-06-29 16:44:59  Előzmény:jocking .: 75192

Nem is az értéke miatt, hanem hogy ne érjen váratlan meglepetés, hogy nyitva vagy zárva marad. :) 8W a teljesítménye, nem tudom, ebbõl kilehet számítani az áramfelvételét? :)

6576 jocking . 2013-06-29 16:15:29  Előzmény:Kozma Bence: 75191

A kérdés megválaszolásához ismerni kéne a szelep áramfelvételét, de azért megkockáztatom, hogy ez nem egy akkora érték, hogy a relé mindenképp szükséges legyen.
Viszont az is biztos, hogy a relé sosem árt. ;)


[i](Módosította jocking 2013.06.29. 18:15-kor)[/i]

6575 Kozma Bence 2013-06-29 15:49:58

Sziasztok!

Trabi benzincsap után beszeretnék kötni egy mágnes-szelepet, mert a parafa tömítés néha ereszt, a nagy hõingadozásoktól fellazul. Tartalékon fixre húznám a két csavart a parafa tömítésnél és az utána lévõ mágnes-szelep nyitna-zárna.
A szelepet a gyújtáskapcsolóra szeretném kötni, hogy csak akkor legyen nyitva, ha gyújtáson van az autó.
Kérdésem az lenne, hogy a gyújtáskapcsoló és a szelep közé kell-e relét tenni?

6574 Ackermann Balázs 2013-06-29 06:00:26  Előzmény:Piret Endre: 75189

Hali, szokás piszkálni, amennyiben faltdach Trabit akarsz készíteni, vagy más oka van. ;) No, hát leszedni annyi, hogy leveszed a díszlécet, hátul pedig a végénél lefúrod a két szegecset. Utána hátulról elõre csavarhúzóval felhajtod és alkalmas fogóval szépen végigmész. Rá is van ragasztva, figyelj, mikor felfeszegeted, hogy ne törjön el.

Vissza már elég kegyetlen tud lenni, mindenesetre pucold ki a fémen a felfekvõ felületeit, valamint a duró peremét és pucold simára. Egy kinyomós, henger tömítõt rá lehet nyomni körbe, hogy jó legyen. De olyat válassz ami fagyálló és nem ecetes, mert az marja a fémet és rohad tovább. Ne spórolj a trutyival és ahogy felraktad a tetõt kezdd is el visszakalapálni körbe, csak valaki támasszon alá egy fatuskóval, hogy ne püföld le a lemezt az ajtók fölött pl.

6573 Piret Endre 2013-06-28 19:40:13

Sziasztok!
Valaki szedett már le Trabi tetõt (és persze tette is vissza sikerrel)? Tudom, hogy ezt nem szokás piszkálni, de az enyém sokat állt ponyva alatt, és hülye helyeken rohad (felül, és bentrõl kifelé). Szóval nyugodtabb lennék, ha a küszöbön álló felújítás erre is ki tudna terjedni.
Ráadásul kombi a drága...

6572 Mazák Viktor 2013-06-27 12:50:10  Előzmény:Berecz Tibor: 75184

Gyújtáselosztót nézd meg, vannak benne grafit betétek, régi, kopott elosztónál szokott rángatást okozni a beázás - párásodás. Ha szemmel látszik a kopás, akkor csere.

6571 Szegedi Árpád 2013-06-27 07:55:11  Előzmény:Szegedi Árpád: 75186

Helló!Kuplungtárcsa szorult.A 'csonkjánál' volt egy kis sorja.Most ez a probléma nincs.Viszont,nehogy már jó legyen,elkezdett egyhengerezni.1-es hengernél.Szikra van.Ismét kiszedve a motort,olajfolyás van a lendkerék alatt.A csapágyházon lévõ karika alatti tömítést kicseréltem,igaz új volt.Illetve egy másik lendkereket tettem fel,hátha a labirintgyûrûk mentek szét.Hiba maradt.Lehet kopottak azok a gyûrûk is.Ha a két blokkfél tömített,akkor csak a labirintgyûrûknél ereszthet?Illetve,honnan tudni,hogy kopottak?A lendkeréknek gondolom nem szabadna lazán becsúszni a helyére.Köszi

6570 Szegedi Árpád 2013-06-25 19:49:18  Előzmény:Őry Gábor: 75182

Megnéztem,nem mozdul el,semmi rendellenes hang,csak hallatszik,hogy csökken a fordulat.De,most,hogy írja Lutyo,az lesz!Eszembe se jutott.Kuplungtárcsánál csak annyit néztem meg,még az elsõ beszerelésekor,hogy nem lötyög-e.Elég passzentos volt.Ott lesz a hiba!(legalábbis remélem).Kiszedem mégegyszer,csak jó lesz már.Köszönöm az ötleteket mindannyiotoknak!

6569 Németh János 2013-06-25 16:30:12  Előzmény:Berecz Tibor: 75184

CSaó.

kontakt hibád nincs valahol? ami párásabb idõben vagy esõben teljesen megszûnik valahol valami? (nem vagyok szerelõ) de nekem sok munkával és oxidációkipucolásokkal megszûnt rengeteg dolog. :)

esõ, ajtó kéder ajtó mellett befolyik sarkokban majdnem mindenhol, néha a szélvédõ és a gumija között!!! átereszt, a szélvédõ alatt ha benyúlsz van egy vas lemez ilyen furcsa ívben, ha ott benyúlsz olyan mintha az ablak szélét fognád meg, ott szerintem hegesztve van a kasztni, nekem elindult a korrózió, és ott is szivárgott karosszéria tömítõ megoldotta, ha 4t akkor a fûtés boxot érdemes megnézni, az ablaktörlõ ahogy kijön a kasztniból ott is szivároghat, pedálsor felfogatás, kuplung gáz bóvden :) én ennyit találtam ami komolyabb sárvédõív alja beindult, így nekem ott is jött egy kis vizecske ami már javítva lett :D röviden ennyi.

6568 Berecz Tibor 2013-06-25 09:14:38

Sziasztok! Gondolom többeknél elõfordul, hogy a Trabant 1.1 karosszéria beázik itt-ott egy nagyobb esõtõl (hiszen autó, nem tengeralattjáró). Én azt figyeltem meg, hogy ha nagyobb (szakadó) esõben autózok huzamosabb ideig, akkor egy idõ után mintha kihagyna a gyújtás ("dadog" a motor, nem húz az autó), ami megszûnik az esõ elálltával. Más is tapasztalta már ezt a jelenséget? Tiberio

6567 Pápai László 2013-06-25 08:33:44  Előzmény:Szegedi Árpád: 75177

A nyelestengelyen nézted, hogy könnyen el tud-e csúszni a tárcsa? Az okozhat ilyet, ha szorul...

6566 Őry Gábor 2013-06-25 08:20:15  Előzmény:Szegedi Árpád: 75179

A lednkerék felõli mélyhornyú golyóscsapágy a biztosítógyûrûvel megtarja oldalirányban, ha nincs elkopva, vagy nem hiányzik a gyûrû. A hollámos alátét megvan a lendkerék alatt?

Az elmozdulás egyébként hallható is, a kuplung lenyomásakor erõsödik a csapágyhang, ha elmozdul a fõtengely. A hajtókarcsapágyakat gyorsan kinyírja, ha ez a baj. De szerintem még ettõl sem kellene leállnia, hacsak azért nem, mert a sonkán a szegek hornyosra koptak, vagyis a rugók nem tudják a 2. henger (az ékszíjtárcsa felõli, asszem az a 2.) vezérlõtárcsáját a forgyttyúsházra nyomni.

[i](Módosította orygabor 2013.06.25. 10:24-kor)[/i]
[i](Módosította orygabor 2013.06.25. 10:27-kor)[/i]

6565 Berecz Tibor 2013-06-24 19:42:56  Előzmény:Berecz Tibor: 75102

Sziasztok! A hétvégén apu kicserélte (meg beolajozta, -zsírozta - köszönet jocking) a kuplungbowdent, és azóta (bár még nem sokat mentem) öröm sebességet váltani. Remélem, hogy egy jó darabig így is marad. :) Tiberio

6564  Spityu 2013-06-24 16:31:01  Előzmény:Szegedi Árpád: 75179

Nos, ha labirintos, akkor nem sok esélye van az axiális elcsúszásnak. Ha mégis lebontod a hengert, akkor az 1-es számút érdemes, ugyanis a belsõ sonka elmozdulását érdemes / lehet mérni, a külsõk nem látszanak teljesen.
De lehet, hogy hagyhatnád így, ahogy van, ha karbi állítgatással sikerül orvosolni a problémát. Ha bekapcsolsz minden fogyasztót, akkor mennyire esik le a fordulatszám? Ha akkor is jelentõsen leesne, akkor lehet, hogy szimplán a karbi / gyújtás van rosszul beállítva.

6563 Szegedi Árpád 2013-06-24 07:16:39  Előzmény: Spityu: 75178

Új a fõtengely,elvileg a csapágyak pöckei nincsenek letörve.Ettõl tartok,hogy elmozdítja a fõtengelyt.Labirintos a fõtengely,eléggé szoros,gyújtás elvételkor egybõl leáll,semi klaffogás.Nem szívesen bontanám meg újból,annyiszor volt most szétszedve,abba kopik el.De,ha a hengereket lehúzom,és a kuplungot benyomom,akkor elvileg látható,ha elmozdul a fõtengely?Hézagmérõvel megnézni a sonka és a blokk közti távolságot,kuplungoláskor,és anélkül.Már ha odafér.Gondolom szemre ez nem igazán látható.

6562  Spityu 2013-06-23 20:08:37  Előzmény:Szegedi Árpád: 75177

Csak egy tipp: lehet, hogy a fõtengelycsapágy nem az igazi már (vagy most cserélted, ha jól emlékszem?) és az axiális terhelésbõl sok alakul át súrlódássá. Igazán rossz esetben a fõtengelyen már megcsúszott a csapágy, és abban az esetben, ha szimmeringes, akkor a fõtengel elmozdul kuplungoláskor, ami nem túl jó. Ilyenkor az ékszíj felõli sonka akár fel is ütközhet a motorblokkon. Igazából a lendkerék mögött lévõ hullámos gyûrûnek (rugós gyûrû) az volna az egyik szerepe, hogy az ilyen eseteket megakadályozza.

6561 Szegedi Árpád 2013-06-23 19:27:39  Előzmény: Spityu: 75159

Helló!Kicseréltem a kinyomószént,kuplungbovdent,ezek voltak tartalékba.A villa egybe van,kuplungszerkezet nem tûnik rossznak,a tárcsa meg új,nem hullámos,nem ferde.A lendkerék is egyben van.Alapjáraton visszafogja a motort a kuplungolás.Váltás minden oké.Megemeltem az alapjáratot,így lehet menni vele.Megszállta a sátán.Pedig mgm csapágyas a fõtengely,azt nem értékeli:)

6560 Busa Attila József 2013-06-22 17:00:41

Sziasztok!
Van valakinek otthon VW Golf 2-hoz vagy Golf 3-hoz tartozó váltó tartó bak (konzol)? Az a kis fémlemez kellene, ami felülrõl "átöleli" a váltót és két csavarral rögzíti a bakhoz.
Természetesen nem ingyen kellene!
Üdv!

6559  Spityu 2013-06-22 16:20:32  Előzmény:Németh János: 75174

Vagy annak hiányában... ;)

6558 Németh János 2013-06-22 15:57:01  Előzmény: Spityu: 75173

lehet egy pár feles után nem tudta húzni derékszögben Pistabá :D

6557  Spityu 2013-06-21 19:12:15  Előzmény:Németh János: 75172

Jah, ezt nem tudtam.

6556 Németh János 2013-06-21 14:19:20  Előzmény: Spityu: 75155

csaó,
errõl volt már szó, hogy az után gyártott az ilyen. kérdés így lehet vele karikázni vagy mit csináljak vele költséghatékonyan mert most le vagyok égve egy kicsit.

6555 Németh János 2013-06-21 14:17:24  Előzmény:jocking .: 75168

nálam is bevillan, viszont múltkor fél nél koppra kifogyott a nafta és még a tartalék sem volt nálam, pont lakatolásra mentem volna :)

nálunk Érden a kagylós kút az m7 mellett nekem ott jön ki a tankolás máshol 4-5 liter mínusz is volt már, meg amikor az 5 literes kannába már 8 liternél járnak....

6554 Kantuly János 2013-06-19 18:44:08  Előzmény:Németh János: 75154

Az enyém is ugyan így áll, nekem azt mondták, hogy ez gyárilag ilyen.

6553 Berecz Tibor 2013-06-19 13:37:54  Előzmény:jocking .: 75166

Itt valami nem stimmel: ha nálam világít a narancs színû LED, akkor még ~19 litert tudok az üzemanyagtartályba tölteni.

6552 jocking . 2013-06-19 09:05:22  Előzmény:Léber Balázs: 75167

Vagy tényleg fér a csõbe még 2-3 liter, mert ha már csak 1 liter lenne a tankban, akkor valószínûleg már leállna/akadozna a motor, mert a kifolyó csõ nem a tank legmélyebb pontján van.
De az tény, hogy a kagylós kutaknál az átb@szás is egy eléggé valós veszély.



[i](Módosította jocking 2013.06.19. 11:05-kor)[/i]

6551 Léber Balázs 2013-06-18 22:37:09  Előzmény:jocking .: 75166

Ja, ezt írja a könyv, ehhez képest az enyém 10 liternél már elküldene tankolni.
Na innen kezdve lutri minden km.
Emiatt egyszer sikerült 27 litert tankolni.
Vagy nagyon átvertek (kagylós kút) vagy tényleg ennyire kifogyott.

6550 jocking . 2013-06-18 19:24:20  Előzmény:Németh János: 75165

Fene tudja, soha nem mértem.:p A hivatalos adat a tankra vonatkozik, ami 28 liter, ebbõl 4 liter a tartalék (amikor az utolsó - bal oldali - LED felvillan).

6549 Németh János 2013-06-18 19:18:31  Előzmény:Berecz Tibor: 75163

És a csõbe mennyi fér még? 2 liter? :)




[i](Módosította jocking 2013.06.18. 21:23-kor)[/i]

6548 jocking . 2013-06-18 09:27:14  Előzmény:Berecz Tibor: 75163

28.

6547 Berecz Tibor 2013-06-18 09:03:44

Sziasztok! Hány liter egy Trabant 1.1 üzemanyagtartálya? Köszönettel, Tiberio

6546 Szegedi Árpád 2013-06-17 20:42:21  Előzmény: Spityu: 75159

Köszi,megnézem.

6545 Németh János 2013-06-17 18:52:57  Előzmény:Pálfi Viktor: 75160

kontakt hiba reléé biztosíték? egy jó alapos saru meg test pucolás sok mindenen segít :)

6544 Pálfi Viktor 2013-06-17 09:57:22

Hello!A következõ probléma adódott az 1.1-es trabimmal: az indexek nem villognak, ha kirakom, a hátsó égõ halványan folyamatosan világít, az elsõ sötét. Az elakadás jelzõ sem mûködik. Köszi a segítséget!

6543  Spityu 2013-06-16 20:45:17  Előzmény:Szegedi Árpád: 75158

Esetleg a kinyomó szénnél lehet valami probléma, ami miatt megnõtt a súrlódás, ami megfékezi az alapjáraton ketyegõ erõmûvet.

6542 Szegedi Árpád 2013-06-16 20:29:40  Előzmény:Varga Tibor: 75126

Sziasztok!Karbi sokszori pucolás után már lehet menni a Trabanttal,de valami nagyon nem stimmel.Ha benyomom a kuplungpedált,csökken a fordulatszám,van mikor lefullad.Karburátor H1-1,üzemanyagszint 26mm-re állítva.Kuplungoláskor nem mozog a motor,nem nyomja félre(már erre is gondoltam jobbhíján).Önindítót kiszedtem,ott néztem be,nem láttam semmi szétesést.Meg akartam spórolni,mégegy motorkiszedést.Ja,és minden sebességet szépen vesz,semmi zajt nem hallok.A blokk,karburátor nem szív falsot,körbefújtam minden illesztést.Esetleg a lendkeréknél szív falsot,és kuplungoláskor elmozdul ott valami?Tudom elég elõrtetett így,de nem tudom már mi lehet.Labirintos a motor.Hátha van tippetek.Köszi

6541 jocking . 2013-06-16 18:56:22  Előzmény:Kovács Ádám: 75156

Nálam is megvolt ez a melegedésre keményedõ kuplung probléma, pedig nekem nem is a gyári váltó van bent, hanem 5 sebességes Polo GT.
Nekem sokat javítottak a helyzeten az alábbi dolgok:
- Pedáltartó konzol 3 csavarja laza volt, megtéptem õket.
- Kuplungpedálon a luk, ahová a bowdent kell rögzíteni, már hosszúkásra kopott, pedált cseréltem.
- Pedálzatot bõven megküldtem zsírral.
- Bowdent alaposan megolajoztam, aztán megtömtem zsírral.
- Kiemelõvilla kívülrõl elérhetõ forgáspontjait megkentem.

Ettõl az egész érezhetõen puhább lett, még melegen is csak egy kismértékû keményedés vehetõ észre.

6540 Kovács Ádám 2013-06-16 17:59:00

Sziasztok!
Biztos volt már róla szó talán nem is egyszer, tudom hogy típushiba a kemény kuplung, de ezt már nem tudom elviselni. Egyre rosszabb lesz, ha bemelegednek a dolgok a motortérbe még keményebb lesz, és olyankor már a sebességeket is csak nehezen veszi fõleg 1-es 2-est. Haverom szerint el van görbülve a kinyomóvillám, de erre azt mondta nehéz és drága beszerezni. Van valami ötletetek hogy mi csináljak? Illetve honnan tudnék esetleg új kinyomóvillát venni? Köszi a válaszokat elõre is!

6539  Spityu 2013-06-16 13:58:11  Előzmény:Németh János: 75154

Szerintem rosszul lett javítva, és nem függõleges a hattyúnyak talpa.

[i](Módosította Spityu 2013.06.16. 16:01-kor)[/i]

6538 Németh János 2013-06-16 13:10:31  Előzmény:Németh János: 75149

CSaó.
elkészült a kép a hattyúnyak elállásáról. vagy ez még semmiség valami tömítõanyaggal nyomjam ki és így elgurigázok vele?


[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
[i](Módosította whiteuniversal 2013.06.16. 15:12-kor)[/i]

6537  Spityu 2013-06-15 20:50:49  Előzmény:jocking .: 75152

Fú... nem gondoltam volna, hogy van errõl nyaggató. Szóval a zsombiban lévõ 3xxx forintos Lada trafó jó lesz (azt írja, nagyfesz Samara trafó).

6536 jocking . 2013-06-15 17:33:41  Előzmény: Spityu: 75151

"Gyújtótrafó cseréje esetén a hagyományos kinézetû, hengeres trafók közül bármi megfelel, egyetlen kritérium, hogy elektronikus, Hall.jeladós gyújtásrendszerhez készüljön."

Forrás:[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/url]
;)

6535  Spityu 2013-06-15 16:27:00

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál milyen trafóval helyettesíthetõ a gyári? Sikerült megtépni az egyik sarut, és szivárog belõle az olaj (nem gyári már a trafó, de nem tudom, hogy milyen, talán Lada). A gyújtás egyéb alkatrészei gyáriak. A legolcsóbb kellene, ami "jó".
Lada hagyományos megszakítós jó lehet? Köszi!