Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6554 Kantuly János 2013-06-19 18:44:08  Előzmény:Németh János: 75154

Az enyém is ugyan így áll, nekem azt mondták, hogy ez gyárilag ilyen.

6553 Berecz Tibor 2013-06-19 13:37:54  Előzmény:jocking .: 75166

Itt valami nem stimmel: ha nálam világít a narancs színû LED, akkor még ~19 litert tudok az üzemanyagtartályba tölteni.

6552 jocking . 2013-06-19 09:05:22  Előzmény:Léber Balázs: 75167

Vagy tényleg fér a csõbe még 2-3 liter, mert ha már csak 1 liter lenne a tankban, akkor valószínûleg már leállna/akadozna a motor, mert a kifolyó csõ nem a tank legmélyebb pontján van.
De az tény, hogy a kagylós kutaknál az átb@szás is egy eléggé valós veszély.



[i](Módosította jocking 2013.06.19. 11:05-kor)[/i]

6551 Léber Balázs 2013-06-18 22:37:09  Előzmény:jocking .: 75166

Ja, ezt írja a könyv, ehhez képest az enyém 10 liternél már elküldene tankolni.
Na innen kezdve lutri minden km.
Emiatt egyszer sikerült 27 litert tankolni.
Vagy nagyon átvertek (kagylós kút) vagy tényleg ennyire kifogyott.

6550 jocking . 2013-06-18 19:24:20  Előzmény:Németh János: 75165

Fene tudja, soha nem mértem.:p A hivatalos adat a tankra vonatkozik, ami 28 liter, ebbõl 4 liter a tartalék (amikor az utolsó - bal oldali - LED felvillan).

6549 Németh János 2013-06-18 19:18:31  Előzmény:Berecz Tibor: 75163

És a csõbe mennyi fér még? 2 liter? :)




[i](Módosította jocking 2013.06.18. 21:23-kor)[/i]

6548 jocking . 2013-06-18 09:27:14  Előzmény:Berecz Tibor: 75163

28.

6547 Berecz Tibor 2013-06-18 09:03:44

Sziasztok! Hány liter egy Trabant 1.1 üzemanyagtartálya? Köszönettel, Tiberio

6546 Szegedi Árpád 2013-06-17 20:42:21  Előzmény: Spityu: 75159

Köszi,megnézem.

6545 Németh János 2013-06-17 18:52:57  Előzmény:Pálfi Viktor: 75160

kontakt hiba reléé biztosíték? egy jó alapos saru meg test pucolás sok mindenen segít :)

6544 Pálfi Viktor 2013-06-17 09:57:22

Hello!A következõ probléma adódott az 1.1-es trabimmal: az indexek nem villognak, ha kirakom, a hátsó égõ halványan folyamatosan világít, az elsõ sötét. Az elakadás jelzõ sem mûködik. Köszi a segítséget!

6543  Spityu 2013-06-16 20:45:17  Előzmény:Szegedi Árpád: 75158

Esetleg a kinyomó szénnél lehet valami probléma, ami miatt megnõtt a súrlódás, ami megfékezi az alapjáraton ketyegõ erõmûvet.

6542 Szegedi Árpád 2013-06-16 20:29:40  Előzmény:Varga Tibor: 75126

Sziasztok!Karbi sokszori pucolás után már lehet menni a Trabanttal,de valami nagyon nem stimmel.Ha benyomom a kuplungpedált,csökken a fordulatszám,van mikor lefullad.Karburátor H1-1,üzemanyagszint 26mm-re állítva.Kuplungoláskor nem mozog a motor,nem nyomja félre(már erre is gondoltam jobbhíján).Önindítót kiszedtem,ott néztem be,nem láttam semmi szétesést.Meg akartam spórolni,mégegy motorkiszedést.Ja,és minden sebességet szépen vesz,semmi zajt nem hallok.A blokk,karburátor nem szív falsot,körbefújtam minden illesztést.Esetleg a lendkeréknél szív falsot,és kuplungoláskor elmozdul ott valami?Tudom elég elõrtetett így,de nem tudom már mi lehet.Labirintos a motor.Hátha van tippetek.Köszi

6541 jocking . 2013-06-16 18:56:22  Előzmény:Kovács Ádám: 75156

Nálam is megvolt ez a melegedésre keményedõ kuplung probléma, pedig nekem nem is a gyári váltó van bent, hanem 5 sebességes Polo GT.
Nekem sokat javítottak a helyzeten az alábbi dolgok:
- Pedáltartó konzol 3 csavarja laza volt, megtéptem õket.
- Kuplungpedálon a luk, ahová a bowdent kell rögzíteni, már hosszúkásra kopott, pedált cseréltem.
- Pedálzatot bõven megküldtem zsírral.
- Bowdent alaposan megolajoztam, aztán megtömtem zsírral.
- Kiemelõvilla kívülrõl elérhetõ forgáspontjait megkentem.

Ettõl az egész érezhetõen puhább lett, még melegen is csak egy kismértékû keményedés vehetõ észre.

6540 Kovács Ádám 2013-06-16 17:59:00

Sziasztok!
Biztos volt már róla szó talán nem is egyszer, tudom hogy típushiba a kemény kuplung, de ezt már nem tudom elviselni. Egyre rosszabb lesz, ha bemelegednek a dolgok a motortérbe még keményebb lesz, és olyankor már a sebességeket is csak nehezen veszi fõleg 1-es 2-est. Haverom szerint el van görbülve a kinyomóvillám, de erre azt mondta nehéz és drága beszerezni. Van valami ötletetek hogy mi csináljak? Illetve honnan tudnék esetleg új kinyomóvillát venni? Köszi a válaszokat elõre is!

6539  Spityu 2013-06-16 13:58:11  Előzmény:Németh János: 75154

Szerintem rosszul lett javítva, és nem függõleges a hattyúnyak talpa.

[i](Módosította Spityu 2013.06.16. 16:01-kor)[/i]

6538 Németh János 2013-06-16 13:10:31  Előzmény:Németh János: 75149

CSaó.
elkészült a kép a hattyúnyak elállásáról. vagy ez még semmiség valami tömítõanyaggal nyomjam ki és így elgurigázok vele?


[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0198_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/130616/2013-06-14-0201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
[i](Módosította whiteuniversal 2013.06.16. 15:12-kor)[/i]

6537  Spityu 2013-06-15 20:50:49  Előzmény:jocking .: 75152

Fú... nem gondoltam volna, hogy van errõl nyaggató. Szóval a zsombiban lévõ 3xxx forintos Lada trafó jó lesz (azt írja, nagyfesz Samara trafó).

6536 jocking . 2013-06-15 17:33:41  Előzmény: Spityu: 75151

"Gyújtótrafó cseréje esetén a hagyományos kinézetû, hengeres trafók közül bármi megfelel, egyetlen kritérium, hogy elektronikus, Hall.jeladós gyújtásrendszerhez készüljön."

Forrás:[url=http://trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=41226ecbb87b7]A Trabant 1.1 és Wartbug 1.3 motorelektronikája[/url]
;)

6535  Spityu 2013-06-15 16:27:00

Üdv!

Érdeklõdni szeretnék, hogy 4T Trabantnál milyen trafóval helyettesíthetõ a gyári? Sikerült megtépni az egyik sarut, és szivárog belõle az olaj (nem gyári már a trafó, de nem tudom, hogy milyen, talán Lada). A gyújtás egyéb alkatrészei gyáriak. A legolcsóbb kellene, ami "jó".
Lada hagyományos megszakítós jó lehet? Köszi!

6534 Berecz Tibor 2013-06-14 17:28:12

Sziasztok!

Az utóbbi idõben azt tapasztalom, hogy a négyütemû Trabantom intenzívebb gyorsítás hatására erõsen rángat, jellemzõen a 3. és 4. fokozatokban (kb. úgy, mint amikor gurulásból sebességbe rakjuk). A télen is produkált hasonlót, de az finomabb (inkább "dadogás") volt, és a gyertyák (meg az elosztófedél) cseréjével megszûnt. A fogyasztás is rendben van: pünkösdkor minimumot döntött (5,3l/100km). Üzemanyag-ellátási probléma? Van valakinek ötlete, hogy hol, mi lehet a gond?

Köszönettel, Tiberio

6533 Németh János 2013-06-13 18:58:18  Előzmény:Bozó Ákos: 75148

CSaó.

köszi a válaszokat! Már azt hidtem csak velem fordul elõ ilyen :)
nem barkács a 4t még full gyári, kis optikáját leszámítva, csinálok képet hétvégén és feltöltöm mi a szituáció a hattyúnyak táján :)
igazából, ha nem lenne muszály én nem szeretném piszkálni nem vagyok nagy mágus, csak amit kell azt csinálom meg, ha így elmegy akkor elmegy ha meg nem akkor visszatérek a lakatoshoz és megmondom neki, hogy javítsa ki mert ez nem fasza így.

6532 Bozó Ákos 2013-06-11 21:54:33  Előzmény:Németh János: 75146

Tehát ferde a talp, s csak két csavart tudtatok berakni? Mondjuk bírja egy darabig, de a német mérnökök három csavarral "álmodták" meg, szóval érdemes korrigálni mihamarabb. Mi úgy csináltuk meg, hogy faterral megvágtuk fûrésszel, meg flexszel a hattyúnyak talpai mögött közvetlen, majd fater precíz haverja jött, ráhajtott egy 1,5-es lemezt, majd gyönyörûen körbevarrta. Azóta is tutin tart.
Szerintem nem kapsz jobbat, mert akik gyártják, tutira összecsapják, és nem figyelnek arra, hogy a hegesztéssel meg miegyébbel elhúzzák a dolgokat. Viszont nem kis meló megvágni, de nem lehetetlen kisflexszel.
Nekem alapvetõen az autó keresztmetszeti függõlegeshez síkjához képest volt ferde, nem a hosszantihoz képest, vagyis ha a kerék felõl belenézel, akkor úgy.

Ha barkács 4T, akkor tárgytalan, mert ahhoz nem értek, de nem is szándékozom.
[i](Módosította Hammster 2013.06.11. 23:57-kor)[/i]

6531 Varga Tibor 2013-06-11 20:06:31  Előzmény:Németh János: 75146

Gyárilag is 2 csavar fogja az 1.1-eken, mert ott ugye elöl is fogja a bölcsõt csavar a doblemez végénél. És még sose láttam olyan 4T-t, aminél ne állt volna el a felsõ rész a bölcsõ-hattyúnyak csatlakozásnál. Ez szinte normális.
Hogy menniy ideig nem kell hozzányúlni? Töltsd fel fáradt olajjal az üregeket, és ha nem ázik be a kocsi, nem lesz több gondod, nekem 2000 óta van így.

6530 Németh János 2013-06-11 18:11:42  Előzmény:Bozó Ákos: 75145

CSaó.
a hattyúnyak kérdéshez, nekem is most volt cserélve :) (végre) a talp a hattyúnyakban 3 csavaros, a bölcsõmön vagy mi az 2 csavar van csak valamennyire nekem is ferdén áll :S ezt akkor hogyan lehet orvosolni, kijavítani? vissza kell vinni és mit csinálnak vele? a kocsi futása az úton elég jó, sokkal stabilabbnak érzem könnyebb a kormány, kormányzás.

és egy hattyúnyak csere után menyit megy el a kocsi? hány évig nem kell hozzányúlni?

köszi elõre is.

6529 Bozó Ákos 2013-06-11 11:05:34  Előzmény:Pápai László: 75144

Természetesen a futómû be lett állítva, és ez még a beállítás elõtt történt a hattyúnyakkal. Ráadásul a beállítás mûszerrel történt szakmûhelyben, nem csak úgy habókra. A rugó stabil, semmi baja.

6528 Pápai László 2013-06-11 08:12:53  Előzmény:Bozó Ákos: 75142

azért hattyúnyakcsere után nem ártana futómûvet állíttatni/ellenõriztetni sztem..Párat csináltam már, meghálálja az ellenõrzést...Rugót nézted már?Nincs eltörve?

6527 Varga Tibor 2013-06-09 19:16:25  Előzmény: Spityu: 75141

Az is megegyezik, van belõle jópár féle jómínõségû termék, nem kell gyárit venni bele.

6526 Bozó Ákos 2013-06-09 14:44:47  Előzmény:Varga Tibor: 75140

Az eleje olyan, mint a többi Trabinak. Ki lett lakatolva tavaly, de a csávó elrontotta a hattyúnyakat: a függölegeshez lépest ferde volt a talp, amire felfekszik a motortartó-keret. Aztán egy ismerõs kijavította, mert így trágya lett volna az utánfutás. De máshoz nem lett nyúlva akkor. A szilentek már nem a gyáriak, de tényleg gõzöm sincs, mitõl van.

6525  Spityu 2013-06-09 14:41:40  Előzmény:Varga Tibor: 75136

Köszi az infót. Azt hiszem, majd inkább VW-s boltba megyek.
Ami a szíjat és a vízpumpát illeti, beszerzési forrásra lettem volna kíváncsi. De szerintem megoldom helyileg. Ha jól sejtem, az is kompatibilis az említett VW típuséval... csak gondolom a gyári az drága.

6524 Varga Tibor 2013-06-09 14:26:06  Előzmény:Bozó Ákos: 75139

Ha nagyon extrém módon áll el a kerék, az érdekes. Milyen magas az eleje? Mert ültetésnél szokott kitolódni a kerék teteje, mert ahogy egyenesedik a laprugó, hosszabodik is. Csak a laprugószilent tud ebbe beleszólni gyári magasságnál, de ezesetben se lenne szimmetrikus a két oldal.

6523 Bozó Ákos 2013-06-09 09:43:01  Előzmény:Varga Tibor: 75137

Igen, beljebb van az alja. Én értem, hogy ez a gyári, de ennyire?? Meg azt is vágom, hogyha megterhelem, tehát beleülünk, akkor "függõlegesbe" jön, és ez mind szép és jó a hátsó kerekek esetében tapadás szempontjából, de elõl akkor telitalpon fog fordulni, ami ellentmond a többi autó belsõ élen való fordulásának is. Egyrészt eszi a gumit, másrészt nem kell kondiba járnom. Szóval tuti, hogy a kerékdõléssel van a gond.

Esetleg megoldás lehetne, ha leültetném, de nem szeretném, mert akkor a hátulja fog egy kicsit feljebb állni. Abból pedig nem akarok faragni, mert a gyári "V" alakért vagyok oda.
[i](Módosította Hammster 2013.06.09. 11:47-kor)[/i]

6522 Varga Tibor 2013-06-09 01:10:33  Előzmény: Spityu: 75132

Amúgy minden egyezik pl a 89-es 1.3-as Golffal, vagy Poloval. Ha azokhoz kéred, lesz pár választék.

6521 Varga Tibor 2013-06-09 00:33:16  Előzmény:Bozó Ákos: 75134

Gyárilag pozitív dõlése van az elsõ-hátsó keréknek is, úgyhogy vagy Nálad a "terpesztés" a pozitív, vagy nem értem mi a baj. :) A kerék alja van beljebb a tetejéhez képest?

6520 Varga Tibor 2013-06-09 00:30:10  Előzmény: Spityu: 75132

030 905 224 a gyári száma, 42*4,5 a mérete az O gyûrûnek. A szíjon, és a vízpumpán mi érdekel?

6519 Csády Szabolcs 2013-06-08 21:02:50  Előzmény:Mazák Viktor: 75133

Szerintem anyukád titokban néha beletankol éjjelente :D

Gratulálok amúgy hozzá! 2T-k esznek ennyit, azok közül is csak a jobb fajták.

6518 Bozó Ákos 2013-06-08 19:30:37

Sziasztok!

Következõ a probléma a 2t Trabimmal. Szemmel láthatóan pozitív dõlése van a két elsõ keréknek. Tekerni is nehéz, mintha egy teherautó lenne. A gömbfejek fél évesek, 2 hete tunkoltam tele zsírral a perselyeket, meg a kormánymûvet, ráadásul azok is fel lettek újítva. Felemelve nem tapasztalható, hogy valami lógna, akadna, ellenállna, szóval tuti, hogy a kerékdõlés a hunyó. Meg tudná valaki mondani, hogy mit, merre állítsak, vagy hogy miért fordulhatott elõ ilyen?
A rugóra gyanakszom, de ez lutri.
Még valami: van az az ócska átfolyásmérõ. A donorban mûködött, de itt nem akar. Magát a benzincsöves részt már két féleképp is megnéztem, de nem a folyásiránnyal volt a gond. Ha a piros és a zöld vezetéket összeérintem, akkor felvillan és kaput, illetve akkor halványan, amikor leveszem a gyújtást. A test tutira megvan, a három vezeték is, bár az átfolyót még nem ellenõrzitem, pedig egyszer szétszedtem, de nem szakítottam le róla semmit. A kérdéses piros vezeték, ami az ablaktörlõ motorra megy, nekem az a gyanús, hogy õ szívat, de valaki tudna valami tippet mondani, mi lehet, ha nem az átfolyó? Csak azért kellene, mert ha már van, akkor díszelegjen zölden, narancssárgán. :D

6517 Mazák Viktor 2013-06-08 12:54:53

Sziasztok!

Sikerült rekordot döntenem, egy 196 kilométeres vegyes ciklusban, melybõl 150 kilométer volt fõút, 5,67 liter/100km-es fogyasztást sikerült prezentálni, 80 körüli átlagot tartva. A fúvókázáshoz még nem is nyúltam, bár könnyen lehet kár is lenne. Hiányzik az ötödik sebességi fokozat... :D

6516  Spityu 2013-06-07 19:32:38

Hali!

Tud esetleg valaki beszerzési forrást, méreteket Trabant 1.1 vezérmûtengely tömítésekre? Gyújtásnál O-gyûrû, keréknél szimmering.
Nem kell, hogy gyári, csak jó legyen.
Érdekes lehet még vízpumpa és szíj is.

Köszi!

Szimmering megvan: 32x47x10
O-gyûrû?
[i](Módosította Spityu 2013.06.07. 21:41-kor)[/i]

6515 Pápai László 2013-06-07 06:20:43  Előzmény: Bandi: 75114

Sztem jobb lenne megtalálni, honnan jutott be, mert nem mindenki tudja, hogy nem a bejutó víz a baj, hanem a sár..Jött is ki víz belõle?

6514 Kovács Ádám 2013-06-06 15:20:32  Előzmény:Varga Tibor: 75127

Csak ha nagyobbat fékezek, ha finom lépek a pedálra akkor csikorog a legjobban.

6513 Rajna László 2013-06-06 13:17:03

sziasztok!
meg tudnátok mondani, hogy 4 ütemû motornál mennyi lehet a dugattyú, csapszeg irányú játéka?:)

6512 Szegedi Árpád 2013-06-05 20:22:54  Előzmény:Varga Tibor: 75126

Sziasztok!Köszönöm,akkor karburátor pucolás lesz!

6511 Varga Tibor 2013-06-05 18:10:25  Előzmény:Kovács Ádám: 75116

Fékezésre elhallgat?

6510 Varga Tibor 2013-06-05 18:09:14  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Fordított tárcsáknál el lehet indulni vele, de a max sebesség 50-60 km/h, sajnos volt benne részem. :D Ha a fõfúvóka nincs eldugulva(lehet hogy kapott valami koszt), próbáld meg hogy egyáltalán menet közben fel tudod-e a pörgetni a motort.

6509 Őry Gábor 2013-06-05 06:11:46  Előzmény:Szegedi Árpád: 75124

Ez így ránézésre úgy tûnik, hogy a fõfúvókával ill. a fõporlasztórendszrrel van valami hiba. Dugulás, stb.

6508 Szegedi Árpád 2013-06-04 19:36:12  Előzmény:Őry Gábor: 75123

A fõtengely azért lett cserélve,mert elkezdett morogni,illetve beazonosíthatatlan valami apró zörej volt.A középsõ csapágyak stiftjei tûntek el,más kopás alig van.Volt egy felújított fõtengely tartalékba,gondoltam ha már szétszedtem a motort kipróbálom.H1-1 karbi van,könyv szerint beállítva,eddig jó volt.Alapjárat van,fordulaton is oké,csak ha mozgásba lendül fullad le.Lehet a kuplunggal van valami,holtjáték jó,de mégis..nem tudok már mire gondolni.

6507 Őry Gábor 2013-06-04 18:49:20  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Milyen karbi van rajta?

6506 Kozma Bence 2013-06-03 22:00:34  Előzmény:Szegedi Árpád: 75121

Én úgy tudom ha fordítva van betéve a vezérlõtárcsa akkor szinte lehetetlen alapjáratot állítani. Az a lényeg, hogy a tárcsa ne takarja el a fõtengely sonkán lévõ furatot.

6505 Szegedi Árpád 2013-06-03 19:55:17

Sziasztok!601-esen fõtengelyt cseréltem.Álló helyzetben szépen jár a motor(sok olaj van a keverékben,illetve a tömítéseken zsír,a gyertya olajos),de elinduláskor fullad.Gyújtás,porlasztó jól beállítva.Ez lenne a fordított vezérlõtárcsa beszerelés tünete?Csomószor megnéztem hogy szerelem be,de nem kizárt,hogy lányos zavaromba mégis csak megfordítottam.Köszi