Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Wartburg 1,3 tengely megy majd bele. Azt hiszem a zsombiban ajusát árulnak. Az milyennek számít ár, ill. minõség szempontjából? A szíj és a vízpumpa 2010.03.15-én lett cserélve, azóta 6000km lett belerakva. Szíjat lehet cserélek, de a vízpumpával inkább nem szívok...
Ezen a mûveleten már túlesett az én gépem is. A hidrotõke kapcsán eddigi tapasztalataim szerint bármelyiket rakhatod (ajusa,vw, febi) csak árban lesz különbség. A vezérmûtengelyt is cseréled? Elkopott vagy csak nagyobbat tennél bele? Ha van rá módod javaslom, egy 1.6 abu tengelyt, alul, 1, 2 fokozatban igencsak más érzés lesz vele közlekedni, viszont ahhoz nem árt egy elektromos AC is, mert azon a vezérmûtengelyen nincs meg a bütyök a régi mechanikus AC-hez. Ha ezt teszed bele akkor egy kicsit el kell forgatni a veztengelyt, de ennek részleteit egy szaki megmondja.
A vezérmûszíjat illetõen ha nem sok km van benne a legutóbbi csere óta, akkor nem életbevágó a csere, ellenben egy szíj ára sem gatyarohasztó tétel.Viszont ha belekezdesz akkor már érdemes vízpumpával együtt, és akkor jóideig biztos nem lesz gond a vezérlés táján. Ha szakszerûen szedik le a szíjat, akkor az szinte magától lejön, mindeféle feszítgetés nélkül, tehát nincs mitõl károsodnia. Amúgy nem jó izomból sem megfeszíteni felrakáskor, mert a motor hõtágulása úgyis feszít rajta.
1,1-es Trabantnál vezérmûtengely és hidrotõke cserére készülök. Nagyjából megvan fejben a mûvelet, de azért ha valaki elmondaná, hogy mire figyeljek, vagy esetleg akár részletesen lépésrõl lépésre, azt megköszönném! Milyen tömítéseket szerezzek be a mûvelethez amiket illene cserélni? Olyat is hallottam, hogy ha leszedjük a vezérmûszíjat, akkor érdemes újat feltenni, mivel nem tudjuk ugyanakkora erõvel meghúzni, mint elõtte és így megvan a szakadás esélye. Ebben ugyan eléggé kételkedek, de gondoltam biztos ami biztos inkább megkérdezem. Hidrotõkébõl milyen márkát ajánlotok? Zsombinál kaphatóval (elfelejtettem a márkáját) van valakinek tapasztalata? Ha talál az ember gyárit, akkor arra csapjon le, vagy jobb minõségûeket is lehet kapni? Köszönöm a segítséget!
Mindig ugyanolyanerõvel fog, vagy fékezésre erõsebb (miután visszatért a pedál)? Nálam a második variáció volt, rosszul lett beállítva a pedál holtjátéka, és minden fékezésre "hozzáadott" a nyomáshoz, 3-4 megállás után már nem tudtam elindulni.
Én kb. 2 éve cseréltem ki, azóta beletettem már közel 5000km-t (hobbi autóról van szó), de a nyekergés maradt a régi. Valaki azt mondta nekem, hogy ez típusbetegség, ne foglalkozzak vele... Te hol vetted a vízpumpát? Én anno a zsombinál, szóval lehet az a bibi (márkára nem emlékszem, ha jól rémlik, akkor nem volt semmiféle felirat rajta). [i](Módosította trabiszabi 2013.05.15. 10:51-kor)[/i]
A kuplungnál most nekem is van valami, csak nem tudom, hogy mi. Az a tünet, hogy hideg motornál marha jó, puha mint az állat. Meleg motornál viszont olyan kemény lesz, hogy az akku alatt görbítgeti a lemezt, amikor benyomom a pedált. Ilyenkor akkor is össze-vissza változik a "kuplungerõ", ha a bowdent máshova fogatom oda. (5 sebességes váltó, VW bowden, amit igazgatni kell kötegelõvel, hogy a hûtõventi ne érje el) Én arra tippelnék, hogy a bowdennel lesz valami... Csak azt nem értem, hogy mi. Szerintem ha az a sz@r, akkor az a minimum, hogy hõ hatására megnyúlik, és nem emel ki annyira. De ez nem magyarázza a bekeményedést...
furcsa is volt mert eddig mint a trabantoknál általában keménykés volt a kuplung benyomáskor most puhább lett. sebesség váltáskor mikor ráengedem utánna kerreg pár másodpercig.....
A munkahenger a régi felujitott. agyaltam azon hogy kaptam egy használt de müködö föfékhengert hogy ami most fent van a felujitott az helyett felteszem a kapott használtat. Érdemes? leszámitva hogy uj tárcsa meg fékpofa van fent?
Bár ez Trabié, de szerintem segíteni fog a megértésben. A golyók tarják bent a dugattyúkat. De csak akkor, ha a golyók fölötti szeleptest és csatlakozócsonk be van tekerve a helyére. Tehát a sorrend: -dugattyú benyomása -golyó behelyezése a tömlõcsonk felõl -rugó és a szeleptest behelyezése, majd a tömlõcsonk becsavarása [img]https://trabitechnik.com/images/whims2/6-2.jpg[/img]
Mégegyszer leírom: fõfékmunkahenger NEM LÉTEZIK. Van fõfékhenger (a lábaddal taposod) és van fékmunkahenger (a fékpofákat nyomja neki a fékdobnak). Ez nem nyelvészkedés. Ha helytelen kifejezésre, [b]fõfékmunkahengerre[/b] próbálsz rákeresni, már eleve megnehezíted a dolgodat.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem... Wartburg 1.3 fõfékmunkahegerrel kapcsoltban. Valaki megtudja nekem mondani hogy a munkahengerben található 2 db csapágygolyónak hol van a helye összeszereléskor?? Mert szétszedtem karmantyúzás céljából és a golyók kiugrottak mind a 2 dugattyú esetben és nem tudom hogy pontosan hol is lenne a helyük.??
háát nekem akkor csinálta ezt mikor a kuplungszerkezeten a tányérrugó némelyik "foga", lapja, kitörött konkrétan a többi közül, pontosabban ahová fogatva voltak onnan kitörtek, vagy én nemtudom mit csináltak, mert mikor megláttam a szerkezetet repült is jó messzire... és menet közben kerregett meg recsegett, elég durva volt, és a kuplungpedál is rázott de valami iszonyatosan
Viszont egy másik jelenség elõjött. Benyomom a kuplungot. Sebességbe rakom elkezdem felengedni. Mikor majdnem elkezd fogni elkezd ugy rázni a lában alatt a kuplung pedál mintha rezgõmotor lenne benne. aztán eléri a fogási pontot a kerekeken látszik hogy elkezdi rázni õket majd elindulunk ugyebár. Mi lehet a baj? Kinyomócsapágy??
Na kérem. Fékpofák kicserélve új féktárcsák fent. mindez egyben egy felujitott föfékmunkahengerrel. Vasalás légtelenités megvolt néha még mindig van olyan vgy néha vagy folyamatosan hogy még mindig fogja az autót relaitve annyira mintha motorfékeznél. ez normális vagy valami nem jó???
Nagyon érdekes dolog történt velem és szeretném megosztani veletek! Tavaly vezérmûszíj csere volt esedékes nálam és természetesen cseréltem a vízpumpát is. Arra lettem figyelmes, hogy az eddig halkan duruzsoló motor hirtelen elkezdett nyikorogni. Vagyis egészen pontosan, ahogy bemelegszik a motor 80°C fölé, akkor a frissen vételezett és beszerel vízpumpám elkezd nyekeregni, mintha csapágyas volna. Visszatipliztem vele a boltba, ahol beszereztem, de csak annyit mondtak, ha bejáródik, akkor abba fogja hagyni. Ez azóta sem történt meg, pedig mentem vele 4000km-et. Nagyon zavar a hangja. Valaki járt már így? Gondolom egy új pumpa megoldás lehet. Honnan vegyem, milyen minõséget ajánlotok! Kérlek segítsetek!
Nagyjából ugyanolyan erõs, lehet, hogy egy hajszállal gyengébb, de jól mutat és jól megvilágítja. :) A fénykép nem adja vissza teljes egészében, de az elsõ képen épp félhomály volt.
Én értem, hogy divat bevezetni a motorhangot/szívászajt az utastérbe, de ez azért túlzás... Gyanítom egy jó kis szigeteléssel azért lehetne csökkenteni az utastérben uralkodó hangorkánt. Valakinek valami tippje? Vastag szivacstömb vagy valami?
Ehhez a légtelenítésnek nem sok köze van. A fõfékhengernél tuti nem tud visszafolyni az olaj, így a pedál felengedésekor megmarad a nyomás a csõrendszerben, és ezért fognak a fékek. Ilyen autóval ne nagyon menjél sehová, mert már az említett füstölõs utad során is tuti megégtek a betétek. Egy ilyen szitut nem ajánlott erõbõl megoldani... Javaslom, hogy valami nehéz tárggyal verd fejen azt, aki a felújítást csinálta. Egy ilyen barmolás életveszélyes is tud lenni. Szerencséd, hogy nálad a biztonság irányába ment a dolog. Mi van akkor, ha a szívó oldali tömítéseket rakja be rosszul? Lehet, hogy abban az esetben a fék nélkül kellett volna autózni, és ezután már nem is írnál ide. Keress valaki olyat, aki ért hozzá, ne bízd valami idiótára. Ha szétszeded (vagy valaki más segít neked ebben) a fõféket, akkor csinálj képeket! Minél többet, részletesebbet. Akkor talán itt is meg tudjuk állapítani, hogy pontosan mi volt a nyavalya. Milyen Trabid van? Milyen benne a fõfék? Gyári, vagy volt már cserélve? A teljesség kedvéért leírom megint: a fékpedállal a [i]fõfékhengert[/i] mûködtetjük, ami pedig a kerekeknél van, az a [i]fékmunkahenger[/i]. Fõfékmunkahenger NINCS! Ez kb. a 'sajnoshálistennek' kifejezéssel van egy szinten.
Még nyáron felújítás közben tudatosodott bennem, hogy a 4T Trabinál az elsõ tornyoktól az A oszlop aljáig az utastérbe belógó merevítés egy üreget képez. Ma ahogy mentem a kocsival érezhetõen bejött a menetszél a lábtérben található kis kárpitdarab mellet, ami ugye nem is csoda. A motortér felõl gyárilag volt valami szigetelés, vagy ez teljesen normális dolog? Esetleg valaki tett már ez ellen valamit?
Köszi az infót. Pass nem én csináltam a felújítást!! Igen mikor ma beállt és légtelenítettük az elsökbe volt egy kicsi pici levegö nem sok. Tán állitsak valamin ??
Érdekes. Olyan, mintha nem tudnának visszajönni a kerék fékhengerek dugattyúi, emiatt állandóan fognak. A fõfékhengert jól raktad össze? Mivel égett a féklámpa, nyomás volt a rendszerben, méghozzá az elsõ körben tutira. Ahova a fékcsövek csatlakoznak, van egy-egy visszacsapó szelep szerûség. Azt is cserélted? Jól raktad vissza?
Segítsetek légyszíves. Fék problémám van. Átszakadt a fõfékmunkahengerbe a karmantyú. Felújitattam a fõfékmunkahengert. beraktuk légtelenítettük pedál kemény. fék fog. Ma elmentem tankolni hazafele olyan kemény lett a pedál hogy benyomni nem tudtam mikor benyomtam a kuplungot a kocsi fékezte magát. hazáig ugy jöttem hogy 1-es mert beraktam 2-esbe lefulladt. Hazaértem füstölt mint az állat víz felforrt stb... motor leállít kiszálltam fékpedál fent és ég a féklámpa. lelégtelenítettük! (féklámpa elaludt) Jó lett mentem pár kört az utcába megint bekeményedett a pedál. Megint lelégtelenítettük megint próba. Megint bekeményedett (annyira nem mint elsõnek de még mindig fogja az autót úgy hogy nem lépek rá a fékre. Mi lehet a baj? Mit csináljak? Rendszer már nem levegõs és fõfékmunkahenger felújítás elõtt nem volt ilyen gond. HELP!!!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok kedves Klubtársak, hogy van nekem 4 darab 4X98-as 14-es alufelnim, 175/60-as gumikkal. (kocka ibiza felnik) Elvileg elfér. Valakinek valami tapasztalat ilyen méretekkel kapcsolatban esetleg? jóljönne:) Illetve a tõcsavarokat mekkorára kell cseréljem? esetleg ahoz egy méret? Trabi 4T-rõl van szó. Köszi a segítséget elõre is!!! Dani
Az utángyártott gumipogácsával semmi gond sincs. Ráadásul nekem pont a kemény tél elõtt kerültek be, aztán kaptak hideget, sót, latyakot. Múltkor alánéztem a gépnek, és minden rendben volt. Ha még nem volt kiszedve a lengõkar soha, akkor a csavarokkal nagyon óvatosan. Nekem az egyik elszakadt kihajtás közben. Érdemes csavarlazítózni, meg valamilyen módszerrel melegíteni. Bár az a Trabi évekig állt, a másik, amelyik meg ment, abból gond nélkül kijöttek. Amúgy az is lehet, hogy már ganaj a lengõkar, szét van rohadva és már a végét járja.
Hello! Itt az oldalon, a képglériában találsz kapcsolási rajzot. Ékes német nyelven rajta van a biztosíték kiosztás is, de azon a biztosítón csak az index és az ablaktörlõ van. Próbáld meg lehúzni az ablaktörlõ motor kábeleit, ha akkor megy az index, akkor valószínûleg a motornak annyi...
Sziasztok Kb fél éve boldog tulajdonosa vagyok egy 601 es kombi trabinak, de magát az autót kis gyerek korom óta huszon éve ismerem mert nagynénémé volt. Tõle kaptam meg mert már már nem akar autózni én meg évek óta szereltem neki a gépet ha bármi volt vele. A lényeg amiért írok összeszedtem már rá szinte minden gyári kaproságot ami hiányzott róla de most szeretnék rá egy garnitúra irmscher felnit ebben kérném segítségeteket, és még egy kulcsvédõ gumit keresek a sluszkulcsra .Köszönöm elõre is
Sziasztok! Wartburgon meghalt az ablaktörlõ és az index... találtam egy kiolvadt biztosítékot 8A kicseréltem- sajnos csak 16 A- volt...de semmi. aztán észtevettem egy lecsúszott sarut, visszatettem de semmi... a biztik melletti szürke kis kocka (relé?) iszonyú forró... Ennyit tudok... hol találnék valami leírást a biztosíték kiosztásról, meg elektromos bekötésekrõl valamit? korábban találtam valamit ezen az oldalon, de nem találok most oda. :-(
Valaki meg tudná nekem mondani, hogy hogyan kell bekötni a lámpakapcsolóba a vezetékeket? Kapcsolási rajzom van, de nem tudom, hogy melyik színû vezeték hova megy.
A gyári (kocsi eredetije) lökhárítóra rá van hegesztve a tartó. Azonban kissé huplis volt, így cseréltem, természetesen gyári pótalkatrészre, azon viszont csavarozva vannak. Hátsó. De szerintem elsõbõl is volt variálás.
Lehet,hogy már elkéstem a válasszal ,de azért leirom. Én már szedtem szét fûtésboxot. A fõ ok az, az elzáró zsalulemezeken valami vékony szivacsszerü anyag van gyárilag, ami ennyi idö elteltével szétmorzsolódik, és a levegõ szépen átmegy a réseken nem zár tökéletesen. Ugy orvosoltam a dolgot,hony vettem a butorszövet boltba vékony kb. 2 mm-es szivacsot meg textilragasztót. Más ragasztó nem jó ,csak ez. Szépen ráragasztottam a szivacsot majd összeraktam a fütésboxot. Hát nem egy egyszerü feladat, de megoldható.
Nem tudom, mi volt a gond pontosan, de a következõk történtek: - Karbi kiszerelés/pucolás - Benzinszûrõ csere - Kocsi elejéhez menõ vákuumcsõ cseréje, mivel ki volt hasadva.
A karbi belseje se volt semmi... Végig a szívótorok belsején valami fekete poros vacak volt, mint a korom. Tele volt vele a karbi alja, és a szívótorok falában lévõ vájatok és nyílások is. Most minden tiszta, és tökéletes. :)
Na, most már 100%, hogy az elektronika jó, betettem egy cseredarabot, és nem változott semmi. Viszont hazafelé kicsit jobban viselkedett a gép, mint tegnap. Egyre inkább affelé mutat a dolog, hogy itt valami dugulás lesz.
Új fejlemény. A meleg alapjárat ma kicsit jobb, a hideg viszont nagyságrendekkel sz@rabb lett. Ezután már szinte biztosra kizárnám az elektronika hibáját, mivel az a hideg alapjáratot nem vezérli. Egyre inkább az a gyanúm, hogy itt inkább az lesz a gond, hogy az autópálya tempó és az emiatt nagyobb fordulaton üzemelõ AC miatt felkapott valami koszt a cucc, és azt liftezteti a fúvókáknál. Asszem délután beiktatok egy karbipucolást, aztán meglátjuk, hogy mi lesz.
Öööö... Az egyik pont az volt az elõzõ kommentemben, hogy a mágnesszelep mûködik. Így gondolom az elektronikája is. :rolleyes: Az említett vákuumcsõ le van dugózva, mivel nem a gyári légszûrõ van fent. Bár, ha kontakthibás a pillangószelepnél az érzékelõ, akkor nem tudom, hogy produkálhat-e ilyesmit... Na, majd ránézek erre is.
Egyébként kis plusz információ, hogy már régebb óta megvan ez a hiba, de eddig nem volt ennyire észrevehetõ. Kb. azóta lett észrevehetõbb, miután a hétvégén meg lett kicsit hajtva autópályán a szerkezet.
Karburátor elektronikára gyanakszom, azt a kontaktust megvizsgálhatnád, amit a könyv csak alapjárati érzékelõnek hív, gyakorlatilag a fojtószelep alapbeállítására szolgáló csavarnál van.
Lehet, hogy csak érzékelése nincs, rosszabb esetben a gyújtásalaplap melletti kis vezérlõ szállt el.
Még meg lehet nézni a karburátor vákuumcsöveit is, elsõsorban azt, amelyik a légszûrõház alatt egészen a homlokfalig vezet, ahol a beszívott levegõt érzékeli, én ezzel kezdeném.
Úgy rémlik hogy a hengerfejen a tûzkarikának a magassága 0.6mm. Ennyire kell meghúzás után a hengerfejtömítésnek összeülnie. Bár szerintem te vagy az akinek van gyári tömítésgarnitúrája és le tudod mérni a tömítések vastagságát. Ne csak a dugattyú beleérésre gondolj hanem a vezérlés idõ megváltozására is.
A heti talány: 4T a következõket produkálja: - Meleg alapjárat 500 és 900 között ingadozik. Ezt úgy kell elképzelni, hogy 900 az alapjárat, aztán 4-5 mp-re leesik 500-ra, majd vissza 900-ra. Ez 10-20 mp-enként jön elõ. - Melegen, ha a gázpedállal beállítok kb. 1100-1200-as alapjáratot, akkor ugyanez a helyzet, mint az elsõ pontban. 1200-ról leesik 700-800-ra a fordulat, aztán pár mp után újra magához tér. Az a gáz, hogy ez menet közben is így van, vagyis 5.-ben 50-nél lehet érezni, hogy elerõtlenedik a motor. - Magasabb fordulaton minden jó, húz mint egy mozdony, semmi gond. - Alapjárati mágnesszelep mûködik, hallani amikor kapcsol. - Hidegen semmi gond nincs.
A dupla papírt érdeme megpróbálni, finoman lehúzva biztos nem okoz akkora elhajlást. Ha nem emeli meg a hengerfejet úgy a dugó, akkor egy indítás belefér. Nagy gond úgysem lehet.
Simán paszta is elég kellene, hogy legyen elméletileg, ha kiindulunk a forgattyúsház illesztésébõl, gyakorlatilag nem tudom. :D