Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6364 Kárász Endre 2013-04-11 13:17:06  Előzmény:Kozma Bence: 74979

Naaa :O Mi volt vele? Hogy derült ki?

6363 Kozma Bence 2013-04-11 12:16:14  Előzmény:Kozma Bence: 74943

Az ablaktörlõ kapcsoló volt végül a hibás. :)

6362 Kantuly János 2013-04-10 21:50:24  Előzmény:Kárász Endre: 74970

Egy biztos, ha nekem újra kellesz ragasztanom a durókat, akkor csak ezzel a Würth K+D-vel fogok hozzálátni, mert ebbõl 1000Ft környékén mindig lehet kapni, azért a Sika egy "kicsit" drágább, plusz több minden kell az elõkészítéséhez.

De örülök, hogy most legalább a feldobott témámra válaszok is érkeztek. :)

6361 Támba Csaba 2013-04-10 21:39:00  Előzmény:Szabó Gábor: 74976

Nálam ez jött be:

DUROPLAST ragasztása SIKAFLEX termékekkel


TISZTÍTÁS:
SIKA-CLEANER 205

ALAPOZÁS:

VÁZOLDAL(FÉMTISZTA)
SIKA-PRIMER 206
(száradás 20 perc)

DUROPLAST
SIKA-PRIMER 215
(finom csiszolás)

RAGASZTÁS:

SIKAFLEX 252
(min. 1 mm)

ÜREGVÉDELEM:
SIKAGUARD 554

6360 Szabó Gábor 2013-04-10 21:08:57

Úgy tudom ezekhez a szélvédõ ragasztókhoz aktivátor is kell. Nyilván a durónál nem sokat szúr, de egy gyárilag ragasztott szélvédõs autónál ütközéskor adhat némi plusz biztonságot a helyes ragasztási technológia.
Lassan 2 éve halogatom a durók visszaragasztását. Pár csavar fogja õket csak. A felületvédelem nagyon jól vizsgázott ezalatt, de a karosszéria felragasztott durók nélkül eléggé nyeklik. Meglepõ módon nem ázott el jobban sosem a kocsi belseje, mint a durók lebontása elõtt.
Attól tartok, elég nagy szívás leszedni szépen egy elsõ sárvédõt, amit szélvédõragasztóval tettek fel. A hátsót talán könnyebb, mert ott belül is hozzáférni, talán egy húrral szépen el lehet vágni a ragasztót majd.

6359  Spityu 2013-04-10 20:08:32

Izé... így az egészre reagálva: nem tudom, hogy az említett személy milyen Sika terméket használt (Sikából is van ecetsav bázisú), de én semmiképpen nem mondanám rossznak a gyártó termékeit.
Ami tény: a Würth K+D poliuretán jó. Ahogy Endrénél a Sika, ez is inkább leszed egy réteget a duróból, mintsem, hogy lejönne az elemrõl a ragasztó. Nyilván megfelelõen érdes és tiszta felület esetén.
Én 1000Ft/tubusért vettem anno, 6x310ml elég egy kocsira.
Én azt mondom, aki a fenti kettõ közül választ, nem fog mellé, továbbá, ha ecetsav bázisút használ (legyen az Mester vagy Sika), jó eséllyel pályázik egy rozsdás vázra. Pont egy Lada van most terítéken karosszériázás szempontjából, gyönyörûen el van rohadva a sziloplaszt alatt a fém...

6358 Németh János 2013-04-10 19:28:56  Előzmény:Kárász Endre: 74973

Értem

hát egyenlõre akkor nem is nyulok hozzá, vagy csak beázás megszüntetéséig.

Május végére gyûjtök erõt és türelmet aztán nekiállok egyesével ez marad a terv meg addig kérdezgetem a tapasztalatokat :D

6357 Kárász Endre 2013-04-10 19:22:48  Előzmény:Németh János: 74972

A durók függõleges élei ragasztva voltak, ide nem elég csak a tömítõ cucc, tartania is kell. Alul és fölül a csavarozás és a szegecselés mellett gyárilag csak tömítõ kenceficéket tettek. Az enyémen a függõlegesek ragasztva vannak, alul szintén(itt jobb korrózióvédelmet akartam elérni), felül pedig tömítõ. Na meg persze a csavarok, szegecsek. Ahogy írtam, a Würth K+D kapcsán mindenkitõl csak jót hallottam. Egy nagy elõnye biztosan van a Sikával szemben: olcsóbb! Valaki linkelte a Vaterán azt az aukciót, érdemes onnan beszerezni. Tudtommal a Body 999 is jó anyag. Szerintem az ázást ideig-óráig megszûntetheti a külsõ maszatolás, de a levétel az igazi.
Egyedül nekiállj-e? Olyan, mint a nemi élet: mindenki úgy kezdte, hogy elõtte még nem csinálta:) Macerás, de ha a ksztni nem volt lakatolva, csak a durót cseréled, akkor megoldható. Figyelem, türelem, pontosság, alaposság, türelem, türelem, türelem :D Ha megcsinálod, sokat tanulhatsz belõle. De jó alapos gányolás is lehet a sztori vége:) Nálam vegyes lett a végeredmény.

6356 Németh János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Németh János: 74968

Hello.

Ma elõbb el tudtam jönni, és megnézni hol lehet a beázás.
Az elsõ szélvédõ guminál belülrõl látni egy kis rozsdafoltot ott szerintem bejön a víz meg hátul is oldalt nem tapasztaltam csak az ajtóknál.

szerintem a duroplast ragasztója vált el a kasznitól ott látom hogy simán beférkõzhet a víz szerintem le is fényképeztem, várom a megerõsítéseket.

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/130410/2013-04-10-1194_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/130410/2013-04-10-1197_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/view/130410/2013-04-10-1203_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Ha ezt szeretném javítani lehet?? Vagy minden féle képpen le kell szedni, de akkor várjam meg a nyarat gondolom.

Egyszer vettem festékboltban egy Body 999 nevû karosszériatömitõ pasztát,(ezt [url]https://www.zsombishop.hu/product_info.php?products_id=3321[/url]) ami a motortérben a toronynál jó volt, duroplastra (ha lehet javítani mehet az)? Vagy a Sika féle termékbõl keressem meg a hozzávalót, vagy amit írtatok korábban a Würth K+D féle cuccot?
Ja és egyedül nekiálljak vagy inkább ne, kell segítség vagy valami szakeber inkább?

Köszi elõre is mindenkinek!

[i](Módosította whiteuniversal 2013.04.10. 21:04-kor)[/i]

[i](Módosította jocking 2013.04.10. 21:26-kor)[/i]

6355 Csády Szabolcs 2013-04-10 14:17:16  Előzmény:Kárász Endre: 74970

Nekem nyáron K+D-vel lettek felragasztva az elemek.
Úgy tudom a Credo buszok oldalán lévõ hatalmas mûanyag táblák is ezzel vannak felragasztva, és ott más nem is fogja azt a kaszni elemet, mégse esik le fél év múlva...

6354 Kárász Endre 2013-04-10 13:34:05  Előzmény:Kantuly János: 74964

A FB csoportban M. Attila valóban megosztott egy képet egy Sikaflek ragacsról, ami mögött megrohadt az acéllemez, de óva intek bárkit is, hogy ez alapján messzemenõ következtetéseket vonjon le. Arra a kérdésre még nem érkezett válasz Attilától, hogy ez konkrétan melyik Sika anyag volt. Nagyon nem mindegy! Az sem, hogy hogyan volt a felület elõkészítve. Poros, szennyezett felületre kenhetsz akármit, az nem fog tisztességesen odaragadni, ezáltal tökéletes víz-, és páragyûjtõ "tasak" képzõdik. Én tavaly a négy sárvédõt ragasztottam Sikával, és sajnos a negyediket újra kellett csinálnom, mert elõször nem tudtam feltenni az utángyártott javítóívre a sárvédõt. A leszedést követõen alaposan le tudtam ellenõrizni az elsõként kivitelezett ragasztást:
-A rendesen portalanított, zsírtalanított, érdesített duróra úgy ragadt, hogy még a duró felsõ rétegét is lehúzta néhol (ezért inkább drótkoronggal szedtem le).
-Ahol a duró poros volt, vagy nem is tisztítottam meg (pl. jóval az ívek fölött, ahová csak kinyomódott a ragasztó, pedig oda nem szántam), ott igen könnyen le lehetett húzni.
Szóval ne hamarkodjuk el a Sika temetését:) Lehet, hogy Attila képén is valami kokány körülmények között felkent, eleve alkalmatlan Sikaflex cucc látható. Ott is írtam, hogy van olyan Sika anyag, ami nem ragasztó, nem alkalmas karosszériához. Ahogy hogeri is írja, elképzelhetetlennek tartom, hogy egy mai márkás szélvédõragasztó(!) korrozív legyen. Egy állítás csak akkor bír információértékkel, ha a forrása is pontosan ismert (lsd. Pali bácsi doktorija...). Egyébként csak mende-monda.
A FB poszt végkifejlete az lett, hogy legjobb a Würth K+D ragasztó. Na errõl mondjuk tényleg nem hallottam rosszat, Spityunak van is ezzel az anyaggal tapasztalata.
[i](Módosította Endre 2013.04.10. 15:37-kor)[/i]

6353 Busa Attila József 2013-04-10 09:39:26


Köszönöm szépen a sok és kielégítõ segítséget. Valószínûleg úgy fogom csinálni, hogy elõször felrakom a deknit simán az új gumitömítéssel, majd, ha nem passzol, akkor jöhet a Würth K+D ragasztó.

Köszönök mindent!!!

6352 Németh János 2013-04-10 04:32:34  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74963

csao köszi elõre is a sok választ!
A fütés valami fekete anyaggal van beragasztva :) szoval az lehet ez a szélvédõragaszto. Szerintem beszerzek egy olyat elösször is, meg akkor egy fehéret.
A motor kaszni vagy tûzfalnál tavaly tömitettem karosszéria tömitõ pasztával(fehér) az szép rétegben befoga az elsõ toronyig kitömitettem a fémet szépen összefogta. Az esetleg hátra a duro részhez jo lenne? Vagy azt csak a sikaflex féle cuccal?

Hétvégén csinálom, addig beszerzem neten kell rendelni vagy nagy valoszinûséggel van a festék barkács vagy autoszerelõknél, esetleg larosszériásoknál?

Köszi mindenkinek!

6351 Varga Tibor 2013-04-09 21:58:14  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74965

Tökéletes amit írtál, a sikaflex szélvédõragasztó nem rohaszt semmit. Megjegyzem nekem 2002-ben lett szilikonnal felragasztva az összes karosszériaeleme a Trabira, és nem rohadt porrá még, de annyian mondjátok hogy az árt, hogy elhiszem, tehát ez nem szempont, viszont a másik Trabimnál Sikaflex volt a tömítõ/ragasztó,(és még sok ismerõsömnél) minden hiba nélkül.

6350 Szebelédy Péter 2013-04-09 21:54:30  Előzmény:Busa Attila József: 74960

Nekem, mikor a hidrotõkéket cseréltem, az utángyártott tömítés az íveknél 0.5-1 mm-re is képes volt elállni, ezért adnom kellett neki tömítõanyagot. Persze lehet csak én vettem rosszat :)

6349 Holnapy Gergely dr. 2013-04-09 21:38:10  Előzmény:Kantuly János: 74964

A sziloplaszt valóban nem szerencsés, és nem is kötõdik olyan jól ezekhez a felületekhez.
Sikaflexszel én 1998-ban tömítettem a 4T-m motortér felõli végét, mind a mai napig nem rohadt el -legalábbis ott-, és nem is ázik be.
Nyilván a millió féle Sikaflex más-más összetételû. De van kifejezetten karosszériaragasztójuk is, továbbá nehezen hiszem el, hogy a direkt szélvédõragasztónak árult anyag (ami a mostani gyártású autóknál a fém karosszéria és az üveg közé kerül) az korróziót okozna.
Nyilván más jó anyag is van, pl. amit te írtál.
Szakmailag kevésbé releváns az én véleményem ebben a témában, de 25-30 év e típusra épülõ tapasztalat azért benne van.

6348 Kantuly János 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 74963

A Sikaflexet továbbra sem ajánlom, mert megeszi a lemezt, helyette inkább [url=https://epitkezes-otthon.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/alkatresz_tartozek/tuzes_ragasztas_kellekei/wurth_k_d_ragaszto_es_tomitoanyag_uj_1734583955.html]ezt[/url] kellene használni.
Van egy kép egy FB csoportban, ahol látszik mit okoz a Sika, hasonló a sziloplaszthoz a hosszútávú eredmény.

6347 Holnapy Gergely dr. 2013-04-09 20:04:33  Előzmény:Németh János: 74961

-Elöl beázhat valóban a szélvédõ sarkainál. Ekkor esõ esetén vizes az elsõ polc is, ezt könnyû ellenõrizni. De a szélvédõ kéder rendszerint széthúzódik az idõ múlásával a tükör mögött, ott is jöhet víz.
Nem feltétlenül kell új gumi, ha nem repedezett. Kiveszed a szélvédõt, és a kéderbõl alaposan kimosod 23 év sarát. Tetemes mennyiség tud benne megbújni... Ha nagyon alapos vagy, glicerinben megáztatod a gumit. Ezt követõen mind az üveg felõli hornyot, mind pedig a kasztni felõli hornyát a guminak bekened szilikonzsírral. Így visszahelyezve tuti jó lesz. A széthúzódott középrészbe érdemes beékelni egy másik ilyen gumiból vett 2-3 cm-es darabot.

-A pedáloknál gazdagon ázhat, a motortér felõl. A tûzfal és a -fõfékhengert is hordozó- keresztmerevítõ közti tömítõpaszta kiszárad, zsugorodik. A víz itt simán talál utat magának, és befolyik az utastérbe. Pl. pont ide csepeg a kivezetõ furatból a motorháztetõ zárt részében összegyûlõ esõvíz.
Itt alapos letakaritása a rigid pasztának, kis csiszolás, alapozás és Sikaflex tömítõvel (pl Sikaflex 256 szélvédõragasztó) történõ kitöltés vezet eredményre. (bizonyos Sikaflexek vannak fehér színben is, ha nem akarod a motorteret fényezni, vagy nagyon elütõ színben nézegetni évekig, mert a szélvédõragasztójuk fekete)

-Nagy esõben, vagy nagynyomású mosóban túlbukik a víz a motorháztetõ melletti vízelvezetõ peremen, és a fûtõventillátor mûanyag dobozának a tûzfalon való felfekvése sem zár cseppmentesen, konkrétan 0,5-1 cm-t is el tud állni a tûzfaltól.

-Hátul, ha nincs lyuk a padlólemezen és a kerékdobon akkor kaphat vizet szintén az oldalablakok felõl -gumikéder-, a "c" oszlop szellõzõjén, ill. vannak lyukak átmenõ csavaroknak hátul a két szélén alul (lökhárító oldalát rögzítõ fémidomnak, amit egyesek nem tesznek vissza, és akkor ott lyukas). Nagyon elkajszult hátsólámpa tömítõgumi (lámpatest és a kasztni közt) is az elektromos csatlakozónál bevezethet vizet. Továbbá a gyári tömítõgumi, ami a hátsó lámpa alá kerül nem forgásszimmetrikus. Eredetileg van kasztni felõli és lámpa felõli oldala, ezek felcserélése is juttathat a felcspott vízpermetbõl belülre.
De valóban gyakran bûnös a kasztni és a hátsó durók tömítetlen illesztési hézaga, fõleg a kerékdobtól hátrafele.

6346 Bencze Robi 2013-04-09 18:34:24  Előzmény:Németh János: 74961

4T, sokhelyen beázás, milyen meglepõ :DD
háát elõször is nézz át alaposan minden létezõ ablakgumit, ajtótömítést, amit csak lehet, a gázpedál környékén is érdemes szétnézni tapasztalataim alapján, de nekem például azért rohadt rommá a taposólemezem két széle, mivel az elsõ szélvédõ sarkánál csordogált be a víz, szép csendesen éshát meg is lett az eredménye, ezt a szélvédõkédercsere orvosolta
penészes kárpitot viszont a csomagtérlemezem elrohadása okoz nálam jelenleg :(
és említetted a duró illesztését is, ott jól meg kéne nézni, mennyire rohadt, szerintem az sem lehet teljesen 100%os, de nem láttam az autód, a Tiéden lehet oké, csak nekem pl az a rész mindkettõnél problémás, ott viszont akkor nyilván nem tömíteni kéne hanem rendesen kilakatolni és újrarakni a durókat, mert nekem onnan "felázott" és azért lett a gombakiállítás a kárpitokon

6345 Németh János 2013-04-09 17:18:27

CSaó Mindenkinek!

Trabi 4t kombi...

Végre megszereztem a kalaptartót egy év után, plusz a tartó vasát is. Felszereléshez ugye le kell bontani a hátsó oldalsó kárpitokat, lebontottam ahogy kell. A bal hátsó kárpitom majdnem félig el volt rohadva, plusz jo ki penész szag volt.
[b]Kérdés hol ázik be??? [/b]
Ablakot kellene kinyomni valamivel?
Vagy ahogy a duroplast sárvédõ fel van rakva ott tömítsek rá (azt még nem szedtem le nem ismerem milyen lehet az illesztés)
Vagy a hátsó szellõzõn.

Ja és elöl is beázok csak arra sem jövök még rá, hogy hol. Motortér környéke pedálsor vagy merre csöpöghet be.

Végül is nem raktam vissza a kárpitot. Ha valakinek van tanácsa léci irja meg mivel hol és hogyan tömítsem ki jóra, nem szeretném, hogy szétrohadjon minden ha nem muszáj.

Köszi elõre is.

[i](Módosította whiteuniversal 2013.04.09. 19:20-kor)[/i]

6344 Busa Attila József 2013-04-09 16:50:15

Sziasztok!

Szeretném lecserélni a szelepfedelemet és ehhez szeretnék némi szakmai tanácsot kérni. Megrendeltem az új szelepfedél tömítést. Azt szeretném megkérdezni, hogy esetleg valamilyen tömítõ pasztát kell-e, tanácsos-e tenni a fedél alá? Várom a segítségeteket, tapasztalatokat.

Üdv: Atesz.

6343 Szebelédy Péter 2013-04-08 15:17:23  Előzmény:jocking .: 74958

Köszi, nem tervezem, én se szeretem a 10W-40 est a szememben, vagy a motortérben... :) Mi a helyzet az adalékokkal, pl motoröblítõk? Nem lesz gond, ha koncentráltan jut a hidrotõkékre?

6342 jocking . 2013-04-08 11:55:08  Előzmény:Szebelédy Péter: 74954

Betölteni betöltheted, csak járó motornál ne nagyon nyitogasd a mûanyag ív nélkül az olajbetöltõt.

6341 jocking . 2013-04-08 11:52:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 74956

Ok, bár hozzáteszem, hogy nekem se a váltó, sem pedig a motor nem gyári. Nagyon nem.:D

6340 Csády Szabolcs 2013-04-08 10:16:06  Előzmény:jocking .: 74955

Oké, oké, értem én, abba lehet már hagyni :D

6339 jocking . 2013-04-08 09:30:36

Nekem 3 személlyel érdekes élmény volt a 160 a nagykarácsonyi egyenesben...:D

6338 Szebelédy Péter 2013-04-08 09:23:05

Nekem a wartburg (4t) 2 személlyel óra szerint 135-el ment, de gyorsult még valamelyest, csak a mutató nem követte :) Mondjuk onnét feljebb már nem nagyon mertem nyomni.
Más:
Múltkor tõkecserénél tömítõpasztával kellett visszarakni a szelepfedelet. Sajnos a mûvelet után vettem észre, hogy sikeresen kimaradt az a mûanyag ív, ami a betöltõnyílás és a tengely közt van. Most esedékes lassan az olajcsere, érdemes lenne visszatenni, vagy így is betölthetem gond nélkül az olajat?

6337 Csády Szabolcs 2013-04-07 21:30:54  Előzmény:Zwick Gábor: 74945

Akkor hétvégén beizzítom a Colortest üveggyertyát és jön megint a szopóroller poszt-áradat :D

Nekem is fura volt, mivel anno Warti leömlõvel, könyökkel, gyári karbival ment két személlyel izé...2T km óra van benne, szóval bõven a reflektor visszajelzõjén állt a mutató :D
Az olyan 135 lehet kb.
Éreztem, hogy lesz itt még karburátoros poszt...

6336 Németh János 2013-04-07 20:19:38  Előzmény:Léber Balázs: 74948

csao nálam 80 nál 5, 100 nál majdnem 10 gyári 4t kombi, nokia gps el. És kicsit szol a km spirálom. Nálam 140 a vége, és elfogy az ut. Pályán dombnak föl még megy neki a 120 is. De csatlakozom, nem erre lett kitalálva :D átlag 90 el nagyon jo, de a turbo beképzelt apuci kisfijuk nagyot néznek 130 nál, az jo érzés.

6335 Támba Csaba 2013-04-07 20:11:04  Előzmény:Léber Balázs: 74949

Ebbõl a legendából annyi igaz, hogy az elsõ 2101-es szériát valóban olasz motoralkatrészekkel gyártották Togliatti festõi városában.
Láttam zsigulit ilyen motorral. A hengerfejcsavarokon és sok más helyen is ott virított a FIAT felirat.

6334  Spityu 2013-04-07 19:56:29  Előzmény:Léber Balázs: 74948

Már el volt szakadva a km spirál, amikor mértem. Ekkor 112 volt a maximum gázon.

6333 Léber Balázs 2013-04-07 19:43:05  Előzmény:Támba Csaba: 74947

Tegnap hallottam: "A zsigulimban torinói motor volt, azért ment olyan jól."
A tények csak tények, idõvel elfelejti az ember, ellenben a legenda örök.

6332 Léber Balázs 2013-04-07 19:41:00  Előzmény: Spityu: 74946

Nálam 140 óra szerint igaz csak két személlyel "német autópályán", csak jött a lehajtó és ki kellett sorolnom. A belsõ sávból csak lesett a golfos.
Ha már ennyit emlegetjük "óra szerint" gps-el mérte már valaki mennyit csal az óra?

6331 Támba Csaba 2013-04-07 19:33:21

Nekem meg gyári 1,3-asom van. Hengerfejezésnél derült ki:)))

6330  Spityu 2013-04-07 19:18:06  Előzmény:Zwick Gábor: 74945

Annyit látnak, hogy Trabant. -> 70km/h Abba az aprócska ténybe pedig bele sem gondolnak, mi van, ha a trabantos épp fényezésre gyûjt. :)
Óra szerint gyári kerék átmérõvel nekem 125 gázon, 135 benzinen 3 személlyel, csomagokkal.

6329 Zwick Gábor 2013-04-07 19:13:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 74941

Nekem is gyári széria 4T 2 személy megpakolva hátsóülés is találkozóra menet, 130 föltt (ment volna még ) amikor is papi úgy gondolta hogy index minden nélkül kijön elém a 2x2 sávos úton. Egyben fék-, duda teszt és még a szebbik szókincs is le lett tesztelve.

6328 Kovács Ádám 2013-04-07 18:11:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 74941

Ez tényleg érdekes. Nekem 150-et ment 3 személlyel, gyári motorral, nem tudom hogy ment volna-e még, de csak eddig van skálázva az óra, de már így is elég sokat forgott, és nem akartam tovább hajtani szegényt, nem erre lett kitalálva.

6327 Kozma Bence 2013-04-07 16:35:00  Előzmény:Kárász Endre: 74940

Sajnos üresen forgatva is kivágta. :( Van egy olyan érzésem, hogy itt komolyabb gond lesz, vagy a motor vagy a kapcsoló lehet a szar. :S

Nem lehet valahogy kimérni a motort és a kapcsolót? Multiméterrel nem lehet okoskodni? Bár most jut eszembe, hogy még az általad javasolt biztosítékra menõ vezetékek szikráztatása kiment a fejembõl.

6326 Léber Balázs 2013-04-07 15:33:45

Sziasztok!
Ledes hátsólámpa ügyben kinek milyen tapasztalata van? A beszerzés miatt lenne érdekes számomra. Motorhoz kell ezért kétszeresen is fontos a fényerõsség. Nem szeretnék drága pénzért bóvliba belefutni.
Üdv
LBalázs

6325 Csády Szabolcs 2013-04-07 09:43:43

Tegnap megtörtént a paripa kihúzatása. Négy személlyel 120 volt a vége, lehet, hogy még kicsit ment volna többet is, de már a 120-at is lomhán teljesítette, no meg kanyar és lakott település is jött.
4T Tabiról van szó Wartburg karbival, leömlõvel, meg könyökkel. Csak én érzem ezt ezzel a konfigurációval kevésnek, vagy még tényleg tekergetni kellene a karbit?

Colortest üveggyertyája nincs amúgy valakinek eladó?

6324 Kárász Endre 2013-04-07 08:33:40  Előzmény:Kozma Bence: 74939

Ez arra utal, hogy túl nagy a motor terhelése, valahol szorul. Ici-pici kisiskolás voltam, amikor Miskolcra menet azért vágta ki az esõben a 7. biztit, mert a kar rossz helyen volt és a lapát beleért a szélvédõ profilgumijába. Pedig törölt folyamatosan, csak a kéderre felkúszva egy kicsit jobban megdolgoztatta a motort, de egy idõ után ez pont elég volt a biztinek.
Ötletek:
-Tapogasd meg, hogy milyen meleg a motor háza. Akkor is, ha még megy, akkor is, amikor éppen kinyomja a biztosítékot, stb.
-Emlékeim szerint a mechanikán faragnod kellett. Nem lehet, hogy a forgattyú ferdén van rajta, ezért szorul?
-Talán pont emiatt nézd meg úgy, hogy leveszed a motor tengelyérõl a forgattyút és csak üresben járatod. Hátha tényleg az lesz a hiba forrása.

6323 Kozma Bence 2013-04-06 14:13:02  Előzmény:Kárász Endre: 74933

Ma a következõt produkálta:

Gyújtás ráadásnál megint egybõl kivágta, de közbe észrevettem, hogy a kapcsoló az elsõ állásban van. Visszatettem "nullába", majd amikor így tettem rá a gyújtást már nem vágta ki. Mikor gyújtás ráadás után forgattam el a kapcsolót akkor se vágta ki, de nem is mozdult meg a lapát... Beindítottam az autót és lám elkezdett törölni. Kikapcsoltam, leállítottam az autót, majd gyújtás rá és már így is mûködött ...egy ideig. Aztán megint csak az autó elindítása után, de egy törlés után kicsapta megint a biztit...

6322 Varga Tibor 2013-04-06 14:07:09  Előzmény:Ferenci Norbert: 74936

Feltehetõ, csak a tengelycsonkot is cserélni kell. Amúgy csereszabatos.

6321 Kiss Krisztián 2013-04-06 12:51:30  Előzmény:Ferenci Norbert: 74936

Nem stimmel,de elég ha veszel osztókör módositót,4x160ról(trabant kerécsavar méretû),4x100ra,és máris feltehetsz olyan kereket ami 4x100as osztójú.De nem biztos hogy ilyen nagy méretü kerék simán elfér,lehet hogy kisebb átalakitásokat kell csinálni,de biztos hozzászól valaki aki már csinált ilyet.

6320 Ferenci Norbert 2013-04-05 21:23:35

Sziaasztok. A 601-s Trabi fékdobjának belsõ mérete egyezik az 1.1-s testvéréjével ? Mert arra gondoltam ,hogy ha méretileg azonosak akkor a hátsó fékdobjaimat kicserélem a 1.1 fékdobra ,mert akkor a Fiat felni stimmel rá!:) Elõre pedig tárcsásítást tervezek ahol 4x100 (Opel,VW felnik lesznek a jók! A 15'-os kerekek azért kissé durván figyelnek majd a gépezetemrõl!?:):D

6319 Kárász Endre 2013-04-05 19:06:22  Előzmény:Szabó Milán: 74934

Ok, kíváncsian várom a részleteket!

6318 Szabó Milán 2013-04-05 17:41:09  Előzmény:Kárász Endre: 74906

Nagyon jó, hogy ezeket a dolgokat felvetetted! :) Azonnal rákérdezek, meg utánajárok a dolgoknak. :)

Kellemes hétvégét!

6317 Kárász Endre 2013-04-05 11:26:42  Előzmény:Kozma Bence: 74929

Duda, féklámpa, elakadásjelzõ, dugaszoló aljzat, belsõ világítás.

Ezek azok a fogyasztók, amik gyújtás ráadása nélkül is bármikor bekapcsolhatók. A téged kísértõ 7. pedig azoké, amik csak a gyújtás ráadása után mûködnek.
Most rohanok dolgozni, de ha addig akarod bizgerálni, akkor bármit is csinálsz, pontosan jegyezd meg a tüneteket, meg hogy mi mikor, mitõl következett be. Nyugodtan nézd meg kivett biztivel és ráadott gyújtással, hogy úgy megy-e a többi dolog, majd tegyél bele új biztit, kösd ki a tegnap említett kettõ kábelt (f, f-p), és add rá a gyjtást, érintsd hozzá elõször a fekete indexet, stb. Gyakorlatilag el kell kezdeni az elejérõl az áramút lebontását, és apránként visszarakosgatni, megfigyelni:)
Este tudok válaszolni. Sok sikert, hajrá!

6316 Reining Ádám 2013-04-05 09:24:27  Előzmény:Kozma Bence: 74929

Erre a 8. biztis kérdéshez most nem tudok szólni de csak egy tanácsot írok.
Nekem is volt régen egy 77-es Trabim és elegem lett a hétköznapokban a kõkorszaki elektronikájából.
Ezt elkerülve, hogy mi hova megy, mennyi vezetéket kell pluszba behúznom, mi miért más színû mint az újabbakban, stb. problémák elkerülése miatt fogtam magam kinéztem egy barkácsolástól mentes 90-es Trabit (ami amúgy pépesre volt rohadva), szépen kikötögettem a komplett kábelköteget az egész autóban, kiszedtem a 77-esét is és kb. 3 óra alatt behúztam a 90-es köteget. Minden mûködött, és egybõl ott volt még jópár klassz dolog amit ha akartam volna be is köthettem volna (átfolyásmérõ, hátsóablakfûtés).
De ha nem akarsz belerondítani a 82-83-as kinézetbe ezeket bekötetlenül hagyod, nem kérnek kenyeret.
A 6V-os komplett köteget akár kapcsolókkal, az összes 6V-os cuccal, felcímkézve elteszed egy dobozba és beleforrasztgatás, belekötögetés mentesen megmarad ha egyszer vissza akarod alakítani.

Lehet, hogy mondjuk ezt a 12V-osításod elõtt kellett volna írnom. :)
De még lehet, hogy mindig idõben írtam, ki tudja mennyit szopsz a kiverõdõ biztosítékokkal és egyebekkel.

6315 Pemmer Péter 2013-04-05 07:13:14  Előzmény:Szabó Gábor: 74930

A gyújtókábel csere segített. Már csak az alapjárati mágnesszelep csere van hátra, bár így is szépen jár..