A Karburátoros kálvária utolsó felvonása következik (legalábbis remélem):
Saját kérdésemre válaszolva: a zsombinál beszerezhetõ fúvóka készlet nem tûnik rossz minõségûnek, de azért nem egy gyári. A késõbbi karbitisztítások elkerülése érdekében érdemes a sorját lelkiismeretesen leszedni a menetekrõl, kikapirgálni (puha tárggyal)/kifújdosni a lyukakból. Ezzel egy ideig el lehet lenni, mivel elég sok van rajta/benne.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130322/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Mivel a bizalmam megingott a karburátort illetõen az összes fúvókát kicseréltem.
A Wartburg 1,3 alkatrészkatalógusa alapján a következõ eltéréseket tapasztaltam:
- 40-essel jelölt fõfúvóka 110-es helyett 105-ös
- 52-essel jelölt féklevegõ-fúvóka 75-ös helyett 60-as
Ha már ott voltam beállítottam 1-2 dolgot. Ebben nagy segítségemre volt egy a [urls=https://billz.hostei.com/pdf/4Tuning.pdf]neten talált leírás[/urls].
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130322/EasyCapture3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Valahogy az "indítócsappantyú" (ilyen hülye fordítást utoljára a Jawa Mustang kezelési útmutatójában olvastam, ahol az indítóemeltyû a berugókart akarta szimbolizálni) hézagának a gyár által festékkel lerögzített értéke a 23 év polcon való pihenés közben elmászott, s inkább 5-6mm volt, mint az elõírt 3mm.
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130322/EasyCapture4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A folytószelep kontaktusa az elõbbivel összebeszélhetett, mivel a gyári plomba ellenére üzemmeleg motornál, zárt pillangószelepnél se létesített kontaktust az érintkezõ két része.
Ezeket orvosolva végre jöhetett a tesztút!
Jelenleg szépen húz, csak hidegen érzek egy kis rángatást, meg leállítás után még néha fordul párat a fõtengely, így gyanítom, hogy többet kap a kelleténél, de ez majd korrigálva lesz valamikor gázelemzõs beállítással.
Konklúzió:
Lustaságból nem szabad hinni semminek se, még ha nem is tûnik jogosnak a bizalmatlanság. Az a biztos, amit maga csinál az ember.
Ha nem ringatom magam abba az ábrándba, hogy ha gyári új darab egy alkatrész, akkor annak minden paramétere a helyén van, akkor ezt a fúvókacserét, benzinszint és egyéb mûködést nem igénylõ beállítást a fûtetlen garázs helyett csinálhattam volna a jó meleg szobámban az íróasztalomnál is.
Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy amit maga szenved ki az ember, azt jobban értékeli, mintha küzdelem nélkül az ölébe pottyanna, s a probléma megfejtése során felszippantott tudás is csak hasznára válik.
A hosszú szenvedést meg úgyis megbocsátja az ember a hõn bálványozott gépjármûnek, hisz nem azért tartja, mert jó, vagy megbízható, hanem szerelembõl. Így a gyógyulás után visszanézve az elmúlt hetek szenvedése is már csak egy jó történet a haveroknak, és az ember csak arra vágyik, hogy belevezessen a naplementébe...amíg bele nem fut egy újabb agytörõbe, mert akkor legszívesebben felgyújtaná :D
[i](Módosította trabiszabi 2013.03.22. 22:43-kor)[/i]