1,3-as karburátorosítási kálváriám második felvonása következik. Elõre szólok, a téma iránt érdeklõdést nem mutatók, vagy gyengébb idegzetûek lapozzanak tovább! :)
Ja igen, hosszú lesz!
A múltkori nem indulós, viszont benzinömlõs dolog okozója a benzinszint rendkívül magas állása volt, ami azt eredményezte, hogy elõbb folyt ki a karbi résein a drága üzemanyag, minthogy az úszó elzárta volna a tûszelepet.
A javítási útmutatóban a következõ ábra van az úszószint ellenõrzéséhez:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/EasyCapture1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Alfa = kb. 45°
a=27,25 +-0,25mm
Hát már hogy a grafitos gépzsírós kenyérbe lehet század mm-ekrõl beszélni, mikor egyrészt az alfa szög egy kb érték, az úszók játéka a konzolukban pedig minimum 0,5mm-es?!
Autószerelõ ismerõsöm azt tanácsolta, hogy a tûszelepet elzáró pöcök hajlítgatásával állítsam be a kívánt benzinszintet, ami ököl-szabály szerûen minden karburátornál az úszóház egyik falán lévõ letörés alsó sarka.
A könnyebb megértés és a vizuális típusok segítése érdekében készítettem egy magas színvonalú, jó minõségû paint-es rajzot:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/EasyCapture2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
/Na jó, a méretarányok nem lettek annyira tökéletesek :P /
Miután az említett szintre sikerült varázsolni a szintet, már csak arra maradt idõ, hogy beindítsam, s nagyszerû módon nem ömlött a benzin, járt a motor, a lapot is vette. Öröm, bódottág!
Másnap a garázsban való melegítés, állítgatás közben produkált egy olyat, hogy mikor már kb üzemmeleg volt, egyszer csak leállt. Indítózásra csak úgy indult be, ha nyomtam a gázt, de alapjárat nem volt. Jobbról a 7. biztosíték égett ki, amin a fûtõsün, meg gondolom az alapjárati elektronika is van.
Ma jó idõ lévén gondoltam teszek egy karburálós próbakört. Már elõzõleg se nagyon volt hidegen alapjárat, most meg egyáltalán nem volt. A biztosíték renben volt, a bimetál dolgozott, az látszódott, mivel a folytószelep beállítócsavarjához nem ért hozzá a felütközõ felület.
Ekkor vettem észre, hogy a fûtõsün reléjére a + akkusaruról rácsatlakozó szigetelt csúszósaru szigetelése szép komótosan olvad, illetve ég el. Az elõzõleg beépített lengõbiztosíték remekül tette a dolgát, csak a fúromon javasolt 30A-es biztosíték ingerküszöbét nem érte el ez az attrakció, azaz a sztratoszférából sz@rt az egészre. Az akkutól a reléig, illetve a relétõl a sünig futó vezetékek tûz forróak voltak. A sün egy újonnan beszerelt bontott darab. Lehet, hogy zárlatos a kicsike?
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/130311/DSC01378_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
A próbaúton a következõt tapasztaltam: a motor az egyes sebességi fokozatokban egy rövid fordulatszám tartományban szépen dolgozik, majd rángat, torpan, bakkecskézik. Lepadlózva kis rángatózás után húz, mint a mozdony. A bakkecskézés egyenletes haladáskor jelentkezik, ha kicsit visszább veszem a gázt, akkor megszûnik egy darabig, de ahogy lelassul egy állandó sebességre, újra kezdi, majd kis gyorsítással bezárható a kör. Gyorsításkor azt vettem észre, hogy ha a gázpedál lenyomom, s azon a helyen tartom, akkor egy ideig gyorsul a kocsi, majd visszább esik a sebesség 5-10km/h-val.
Az említett autószerelõ azt javasolta, hogy a keverékcsavart tekerjem be tövig, majd addig tekerjem kivelé, amíg emelkedik az alapjárat, ha már csökken, akkor tekerjem beljebb. Ez elméletileg 1,5-2 kifelé tekerésnél valósul meg, nálam kb 1,2-2-szerese volt érzésre, nem számoltam. Viszont az ehhez belõtt alapjárat már stabil volt, de érdemi változás nem történt.
Az úszószint gyanús nekem (szerintem alacsony), a fûtõsünrõl már nem is beszélve, de bármiféle hasznos segítséget elfogadok!
Sõt, elõre is köszönöm!